Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SENARYO NEDİR ?  PDÖ’nün temel eğitim gereci  Gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgular.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SENARYO NEDİR ?  PDÖ’nün temel eğitim gereci  Gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgular."— Sunum transkripti:

1 SENARYO NEDİR ?  PDÖ’nün temel eğitim gereci  Gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgular

2 NASIL BİR KURGU ? Amaç, öğrenciyi belirli süreçler içinde istenilen öğrenme hedeflerine ulaştırmaktır.  Merak uyandıran sorunlar olmalı  Hedefe giderken yeni ipuçları sunmalı  Öğrenme dürtüsünü sürekli ayakta tutmalı

3 PROBLEMLER NEREDEN SEÇİLMELİ ? YAŞAMDAN  Gerçek olgular  Klinik sorunlar  Gazete haberleri  Temel bilim ağırlıklı  Klinik ve temel bilimler bir arada

4 OLGULAR NASIL SEÇİLMELİ ?  Gerçek hastalar : Tutarsızlıklar en aza indirilmiş olur. Olgular hiçbir zaman tümüyle “uydurulmuş” olmamalıdır.  Sık rastlanan, öğrencilerin sık karşılaşabilecekleri sorunlar  Sık olmamakla birlikte, sonuçları ağır olan olgular (menenjit)  Sosyal ve ekonomik önemi olan olgular (AIDS)  Temel bilimlerde önemli kavramların verilmesini sağlayan olgular

5 SENARYO YAZIMINDAN ÖNCE YANITLANMASI GEREKENLER  Hangi öğrenim hedeflerine ulaşılmak amaçlanıyor?  Hangi düzeydeki öğrenci için ?  Tartışılma süresi ne kadar olacak ?  Kaç oturum sürecek ?

6 UYULMASI GEREKLİ ANA KURALLAR  Gerçeğe uygun olmalı  Öğrenme konuları ile ilgili olmalı  Öğrencinin düzeyi dikkate alınarak hazırlanmalı  Anlaşılır bir dil kullanılmalı  Olgu ile ilgili kimlik tam verilmeli

7 UYULMASI GEREKLİ ANA KURALLAR  Sorun kesin bir sonuca bağlanmalı  Temel bilimci klinisyen işbirliğiyle hazırlanmalı  Görsel materyal ile desteklenmeli  İnterdisipliner ve toplumda sık görülen bir sorunla ilgili olmalı

8 SENARYO TİPLERİ  Yazılı – sözel  Görsel – işitsel (Röntgen, video, fotoğraf, film, gazete haberi)  Standardize hasta-gerçek hasta  Bilgisayar ortamında

9 SENARYO BÖLÜMLERİ  En az 2 bölüm olmalıdır.  Genellikle 3 bölümlü senaryolar kullanılır.  PDÖ oturumlarında işlenmesi bölümlemelere uygun olmalıdır.  Bölümlendirmenin amacı, önceki bölümde çıkartılan hedeflerin arada öğrencilerce araştırılıp, sonraki oturumda tartışılmaya hazırlanmadır.

10 İKİ BÖLÜMLÜ SENARYOLAR  İki bölümlü daha çok ileri sınıflarda kullanılır (bilgi birikimi olan öğrencilere)  Daha fazla bölüme ayrılabilir.

11 KAPAK YAPILMALI ÖĞRENCİ İÇİNDİR DÖNEM 2 MODÜL 2 HOŞGELDİN BEBEĞİM HASTA SENARYOSU

12 BİRİNCİ OTURUM SORUN SORUNUN MEKANİZMASI

13 BİRİNCİ OTURUM LABORATUVAR HİPOTEZİ GÖZDEN GEÇİR NELER ÖĞRENMELİYİM?

14 İKİNCİ OTURUM  Öğrenilen konuların paylaşılması  Yeni bilgiler ışığında gelinen noktanın gözden geçirilmesi  Yeni ipuçları  Hipotezlerin yeniden gözden geçirilmesi

15 SON OTURUM  Öğrenilen konuların paylaşılması  Yeni bilgiler ışığında gelinen noktanın gözden geçirilmesi  Tanı, tedavi, prognoz  Sosyal, etik, kültürel, davranışsal sorunlar

16 İPUÇLARI  Olgunun gerçekliği anlaşılmalı (Şeytan ayrıntıda gizlidir !)  Gereksiz sorunlarla uğraşılmaması için “diğer bulgular normal” denilebilir  Özellikle ilk yıllarda tıbbi terimler giderek artan biçimde senaryolarda yer almalıdır

17 İPUÇLARI  Sayfa sonları karar verme noktalarında olmalı  Olgu mantıklı gelişmeli ve yönlendiricinin “yönlendirmek” için fazla “yönlendirmesi” gerekmemelidir.  Önemli mesajlar için gereksiz gibi görünen bazı ayrıntılar eklenebilir.


"SENARYO NEDİR ?  PDÖ’nün temel eğitim gereci  Gerçek yaşamla uyumlu sorunların yer aldığı kurgulanmış olgular." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları