Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Social Software for Life- long Learning Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Erik Duval, Hans Hummel, Ebba Thora Hvannberg, Milos Kravcik, Effie Law, Ambjörn.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Social Software for Life- long Learning Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Erik Duval, Hans Hummel, Ebba Thora Hvannberg, Milos Kravcik, Effie Law, Ambjörn."— Sunum transkripti:

1 Social Software for Life- long Learning Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Erik Duval, Hans Hummel, Ebba Thora Hvannberg, Milos Kravcik, Effie Law, Ambjörn Naeve and Peter Scott

2 Kuz-Köroğlu 2 ÖZET Yaşam boyu öğretim, toplumun bilgilenmesi açısından anahtar bir kelimedir. Yaşam boyu öğretim, toplumun bilgilenmesi açısından anahtar bir kelimedir. Toplumsal yazılım sistemleri, gelişen teknolojiyle birlikte gayri resmi gündelik öğretimi kişiye müsait bir şekle sokar.Öğrenim kurumları dışında web 2.0 ile akranlar birbirleriyle güçlü bir iletişim sağlayabilirler. Toplumsal yazılım sistemleri, gelişen teknolojiyle birlikte gayri resmi gündelik öğretimi kişiye müsait bir şekle sokar.Öğrenim kurumları dışında web 2.0 ile akranlar birbirleriyle güçlü bir iletişim sağlayabilirler. Bu makale tüm Avrupa’da, hayat boyu öğrenimde, sosyal iletişim ve kişisel becerilerin gelişimini inceler. Bu makale tüm Avrupa’da, hayat boyu öğrenimde, sosyal iletişim ve kişisel becerilerin gelişimini inceler.

3 Kuz-Köroğlu 3 Life-long Learning Nedir? Yaşam boyu öğrenim, kişisel ve sosyal amaçlı öğrenimin yanı sıra, çalışma amaçlı öğrenimi de kapsamakta ve resmi eğitim sistemlerine ilişkin pek çok alanda yer almaktadır. Yaşam boyu öğrenim, insana ve bilgiye daha çok yatırım yapma, dijital okuma yazma da dahil olmak üzere temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını teşvik etme, esnek ve yenilikçi öğrenme fırsatlarını genişletme anlamına gelmektedir.

4 Kuz-Köroğlu 4 Life-long Learning Nedir? Amaç, Avrupa genelinde tüm yaş gruplarındaki insanların yüksek kalitedeki öğrenim olanaklarına ve çeşitli öğrenim deneyimlerine eşit ve açık biçimde erişim sağlamalarını kolaylaştırmaktır.

5 Kuz-Köroğlu 5 WEB 2.0 Nedir? Web 2.0, O'Reilly Media tarafından 2004'de kullanılmaya başlayan bir sözcüktür ve ikinci nesil internet hizmetlerini - toplumsal iletişim sitelerini, vikileri, iletişim araçlarını, folksonomileri- yani internet kullanıcılarının ortaklaşa ve paylaşarak yarattığı sistemi tanımlar.

6 Kuz-Köroğlu 6 WEB 2.0 Nedir? Web 2.0, İnternet sitelerinin bilgi barınağı olmasından işleyen platformlara taşınmasına ve İnternet programlarını son kullanıcılarına hizmetine, kullanıcıların bir bilgi ya da uğraşı paylaşıp tekrar kullanmasına, gelişmiş organizasyon ve kategorilendirme, ve İnternet'in ekonomik değerinin yükselip alçalmasını da tanımlayabilir.

7 Kuz-Köroğlu 7 WEB 2.0 Nedir? Bu vesile ile basit bir dille Web 2.0, Vikipedi, Youtube, flickr, del.icio.us, Ekşi Sözlük, pilli network, Facebook v.b. arkadaşlık siteleri gibi kullanıcıların diğer kullanıcılar için ziyaret ettikleri İnternet siteleri veya kullandıkları programlardır. Vikipedi Youtubeflickrdel.icio.usEkşi Sözlük pilli networkFacebookVikipedi Youtubeflickrdel.icio.usEkşi Sözlük pilli networkFacebook

8 Kuz-Köroğlu 8 WEB 1.0 ile WEB 2.0 arasındaki farklılıklar

9 Kuz-Köroğlu 9 Empirical Studies on Blog Uses in Online Learning Networks Bu kısımda, iki farklı bağlamın internet üzerinde öğrenim şebekelerinde blog kullanımları hakkında iki deneysel çalışma belirlenir. Bunlar orta ve yüksek öğretimde ele alınan çalışmalardır.

10 Kuz-Köroğlu 10 Social Exchange Theory

11 Kuz-Köroğlu 11 Social Exchange Theory Eğitimci araştırmacılar ve pratisyenler, yüksek öğretime, weblog gibi bütünleştiren bir sosyal yazılım oluşturmuşlardır. Bunlardan biri, iCamp projesidir. Pedagojik olarak iCamp, sosyal oluşumcu teorilerinde yetersiz görülür.Teknolojik olarak inşa edilir, yaygın-şahsi olmayan teknolojinin seçilen bir takımının üzerinde, onlara işlerlik sağlayarak onları öğrenmeyi arttırır.

12 Kuz-Köroğlu 12 Number of blog entries

13 Kuz-Köroğlu 13 Number of blog entries Girişlerin sayısı iletişimin diğer yollarını tercih edebilen (Mesela e-postalar) bir grubun aktifliğini yansıtamazdı. Girişlerin sayısı iletişimin diğer yollarını tercih edebilen (Mesela e-postalar) bir grubun aktifliğini yansıtamazdı. Üstelik, girişlerin dört büyük tipi tanımlanır: Üstelik, girişlerin dört büyük tipi tanımlanır: (Mesela video conference için doğru bir tarihi bulurken) koordinasyon, (uygun bir aletin seçimi) teknik, ( fikirler anketi tasarlamanın nasıl olduğu) görev, ve sosyal (paylaşılan kültürel-özel bilgi). (Mesela video conference için doğru bir tarihi bulurken) koordinasyon, (uygun bir aletin seçimi) teknik, ( fikirler anketi tasarlamanın nasıl olduğu) görev, ve sosyal (paylaşılan kültürel-özel bilgi). Bloğun öncelikle, grupların çoğunda koordinasyon için kullanıldığı gözlenir. Bloğun öncelikle, grupların çoğunda koordinasyon için kullanıldığı gözlenir.

14 Kuz-Köroğlu 14 Collaborative Adaptive Learning Platforms CALP, ömür boyu beceri gelişimini desteklemeyi hedefler ve öğrenmek için daha sosyal, kişiselleştirilen, açık, dinamik ve dağıtılan bir modele doğru esaslı bir kaymayı temsil eder.

15 Kuz-Köroğlu 15 Collaborative Adaptive Learning Platforms Kişisel bilgi idaresini desteklemeli Kişisel bilgi idaresini desteklemeli Bilgi birikimi,hızlı iletişim,ağ birlikteliği özelliklerini sağlamalı Bilgi birikimi,hızlı iletişim,ağ birlikteliği özelliklerini sağlamalı Açıklayıcı not planları eklemeli Açıklayıcı not planları eklemeli Diğer şebeke ve ağlarla etkileşimi olmalı Diğer şebeke ve ağlarla etkileşimi olmalı Bilgiyi,araştırmaları ve erişimi desteklemeli Bilgiyi,araştırmaları ve erişimi desteklemeli

16 Kuz-Köroğlu 16 Kazanımlar AB bu projeler için ülkelere finansör olmaktadır. Ülkemizde de sürecinde böyle bir projeye 7 milyon £ bütçe ayırmıştır. Profesyonel öğrenmeyi ve etkileşimi geliştirmek için AB, AB bu projeler için ülkelere finansör olmaktadır. Ülkemizde de sürecinde böyle bir projeye 7 milyon £ bütçe ayırmıştır. Profesyonel öğrenmeyi ve etkileşimi geliştirmek için AB, Professional Learning Cluster denilen organizasyonu yaratmıştır. PRO-LC ile beraber profesyonel öğrenmede sosyal yazılımın önemi yeniden hatırlanmıştır.

17 Kuz-Köroğlu 17 Kazanımlar Geçmişteki ve hala devam eden projelerden, iş yerlerinde profesyonel öğrenmeyle ilgi birçok sistematik çözümler bulunmuştur. Yaşam boyu öğrenmede iki önemli kriter, başarı faktörüdür. Bunlar ; Geçmişteki ve hala devam eden projelerden, iş yerlerinde profesyonel öğrenmeyle ilgi birçok sistematik çözümler bulunmuştur. Yaşam boyu öğrenmede iki önemli kriter, başarı faktörüdür. Bunlar ; kullanılabilirlik ve sosyalliktir.

18 Kuz-Köroğlu 18 Kazanımlar Son olarak, PRO-LC’de araştırmanın temelini oluşturan soru ; konuşlandırılan sosyal yazılımda, öğrenmekte olan kişinin deneyimlerinin nasıl ölçülüp nitelendirileceğidir. Son olarak, PRO-LC’de araştırmanın temelini oluşturan soru ; konuşlandırılan sosyal yazılımda, öğrenmekte olan kişinin deneyimlerinin nasıl ölçülüp nitelendirileceğidir.

19 Kuz-Köroğlu 19 Kaynakça

20 Kuz-Köroğlu 20 FATİH KUZ FATİH KÖROĞLU


"Social Software for Life- long Learning Ralf Klamma, Mohamed Amine Chatti, Erik Duval, Hans Hummel, Ebba Thora Hvannberg, Milos Kravcik, Effie Law, Ambjörn." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları