Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Page 1 KurumsalPortaller Yeşim Yağcı Proje Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Page 1 KurumsalPortaller Yeşim Yağcı Proje Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02."— Sunum transkripti:

1 Page 1 KurumsalPortaller Yeşim Yağcı Proje Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02

2 Page 2 Gündem Kurumsal Portal Nedir ? Amaç Başarı ölçütleri Yöntem Fayda

3 Page 3 Kurum çalışanlarının gerekli bilgiye doğru ve en kısa sürede ulaşmasını, işlerin en verimli şekilde gerçekleştirilmesini çalışanlar arasında verimi arttıracak bilgi ve deneyim paylaşımının olmasını sağlayan bileşenlerden oluşan entegre elektronik iş ortamıdır. doğrukısa Kurum çalışanlarının gerekli bilgiye doğru ve en kısa sürede ulaşmasını, verimli işlerin en verimli şekilde gerçekleştirilmesini verimi paylaşımının çalışanlar arasında verimi arttıracak bilgi ve deneyim paylaşımının olmasını entegreelektronik iş sağlayan bileşenlerden oluşan entegre elektronik iş ortamıdır. KURUMSAL PORTAL

4 Page 4 Harici hizmetler Arama motoru Raporlar Diğer siteler Veri tabanları Sıkça sorulan sorular E-posta Takvim Bölüm siteleri Sabit İçerik Çalışanlar Org. Şeması Kendin yap Takvim Diğer siteler Arama motoru Raporlar Proje belgeleri Veri tabanları S. sorulan sorular Bölüm siteleri (SSO) Tek giriş E-postaİş akışı Harici hizmetler e-eğitim (b2e) Kurumsal Portal ÖNCE SONRA Kurumsal Portal Nedir?

5 Page 5 Neden Kurumsal Portal ? Birleşme/Satın alma süreçlerini yürütmek : Ortak teknoloji ve kültür oluşturmak Glaxo/SKB, Daimler/Chrysler, Warner-Lambert/Pfizer Birleşme/Satın alma süreçlerini yürütmek : Ortak teknoloji ve kültür oluşturmak Glaxo/SKB, Daimler/Chrysler, Warner-Lambert/Pfizer Güncel ürün ve hizmet bilgilerine hızlı ve kolay erişim sağlamak Lucent, HP Güncel ürün ve hizmet bilgilerine hızlı ve kolay erişim sağlamak Lucent, HP Yaratıcılığı arttırmak ve ürün geliştirme süresini azaltmak JP Morgan, Renault, Intel Yaratıcılığı arttırmak ve ürün geliştirme süresini azaltmak JP Morgan, Renault, Intel İşleri inernete taşıyarak masrafları kısmak ve üretimi arttırmak Goldman Sachs, Chase, HP, Cisco, Sun İşleri inernete taşıyarak masrafları kısmak ve üretimi arttırmak Goldman Sachs, Chase, HP, Cisco, Sun Kendi ürünlerini portal aracılığı ile satarak gelir artışı sağlamak Ford, HP Kendi ürünlerini portal aracılığı ile satarak gelir artışı sağlamak Ford, HP

6 Page 6 VERİMARTIŞI AMAÇAMAÇ

7 Page 7 SÜREÇLERSÜREÇLER VERİM ARTIŞI Maliyet Maliyet Süre Süre Teknoloji Teknoloji İş Akışı İş Akışı Veri Akışı Veri Akışı Standartlar Standartlar

8 Page 8 PERSONELPERSONEL VERİM ARTIŞI Coşku Coşku Katılım Katılım Paylaşım Paylaşım Farkındalık Farkındalık Yaratıcılık Yaratıcılık Sadakat Sadakat

9 Page 9 Hedeflere uygunluk Gözlemlenebilirlik Ölçülebilirlik Maliyet Fayda BAŞARI ÖLÇÜTLERİ

10 Page 10 B A Ş A R I ÖLÇÜTLERİ Yöneticilerin onay süreçlerinde %XX zaman kazanması Yöneticilerin personel değerlendirme süreçlerinde %XX zaman kazanması Maliyetlerin düşürülmesi Sanal toplantılar ile dahili toplantı seyahatlerinde %XX süre ve %XX maliyet düşürülmesi Satışların arttırılması Personel Memnuniyetinin arttırılması Satış döngüsünün XX süreye indirilmesi Satış döngüsünün %XX azaltılması Personel Memnuniyeti anket sonuçlarının belirlenen düzeye getirilmesi Personel değişim oranının %X azaltılması Yönetici verimliliğinin arttırılması

11 Page 11 YÖNTEM İnsan Kaynakları Üst Yönetim Desteği Danışmanlık Desteği Kurum İçi Pazarlama Kullanılabilirlik İletişim Pilot Proje

12 Page 12 Fayda incelemesi Fayda incelemesi Ölçüt Belirleme Ölçüt Belirleme Aşamalandırma Aşamalandırma Pilot proje Pilot proje Gerçekleme Gerçekleme Değerlendirme Değerlendirme YÖNTEM

13 Page 13 FAYDA ALANLARI Kurumsal İletişim Kişisel Yaşam Özlük Bilgileri Kariyer Gelişimi Kişisel Gelişim Satın alma İdari İşler Yönetici Süreçleri Bölüm Süreçleri Bilgi/Belge Yönetimi

14 Page 14 Kurumsal Portal İçeriği Genel İçerik Haberler Hava Durumu Trafik Arama Motoru Dış Dünya Erişimi Finans Hizmetleri (ör. bankacılık, yatırım danışmanlığı Kişisel Seyahat Kampanya ve İndirimler Zaman Yönetimi Tatil günleri İzinler Bölüm Takvimleri Teslim Tarihleri Çalışanlararası İletişim Toplantılar Takvimler Planlar Bilgi paylaşımı Toplum/Bölüm Haberleri Yaşam Haberleri Duyurular Etkinliker Bölüm Toplantıları Bilgi/Belge Yönetimi Dahili ürün ve hizmetler Başarılı Örnekler Çalışma prensipleri Etkileşimli Araçlar Çalışma Çizelgesi Harcamalar İş Seyahatleri İletiler SMS Pager Kurumsal Bilgiler Politikalar / Süreçler Süreli Raporlar Çalışanlar Tüzük./ Yönetmelikler Eğitim/Öğrenim İşe Başlarken İşlevsel Eğitim Yönetici Gelişimi Çalışanlar için İnsan Kaynakları Hak ve Faydalar Emeklilik Bordro İşe alma Kurum-Çalışan İletişimi Yönetici iletileri Yapısal Değişiklikler Yeni Politikalar Kurumsal Portal Müşteri Yönetimi Etkileişim Tarihçesi Satış Araçları Başarı Ölçüm/Yönetimi Değerlendirmeler Kariyer Planlama Başarım Ölçütleri Ör. Görevler Finans İK Müdürü Şef Satın Alma Ör. Araçlar Bütçeleme Beceri Yönetimi. Maaş Planlaması Başarım Bildirimi Sağlayıcı Yönetimi Görev-Tabanlı Araçlar Çalışan ve Çalışan Çalışan ve Yaşam Calışan ve Kurum Çalışan ve İş

15 Page

16 Page amaçlar çalışanın işlem yaptığı bir portal için gerekli altyapının hazırlanması Tüm dünyada aynı işlem hacmi yeterliliğinin sağlanması hp dahili e-hizmet amaçlarına destek vermek ORTAK görsel arayüz bilgi bulma yöntemleri içerik yönetimi arama yetenekleri YARATMAK

17 Page intranet karmaşasına çözüm hp intraneti denetlenemez durumda ‘Temizlik’ için tespit edilen 4800 ‘resmi’ web sitesi 1000 adedi ‘ölü’ Her ağ sunumcu başına 1½ web sitesi hp.com’da kayıtlı bağlantı Tümü kayıtsız 1.5 milyon bağımsız URL Yapı bozukluğu nedeni ile arama yeteneklerinin kısıtlanması Yoğun içeriğin yönetimi için kullanılan farklı ve tutarsız yöntemler

18 Page tekrarlar Tekrarlanan ‘resmi’ bilgiler Tekrar, bakım ve geçersizlik nedeni ile artan maliyetler Gerekli ve faydalı bilgilerin ana sitesinden uzaklaşma ‘Kayıp‘ çalışanlar x3x4x1 6 Ağustos yayınlanan bir haber: 5 farklı ‘resmi’ dahili hp sitesinde biri detaysız 3 farklı resim 5 farklı metin ile yer aldı.... başka sitelerde de farklı şekillerde görüldü... Bir örnek

19 Page : hp içindeki köprü üretim Artışı maliyet düşüşü süreç verimi iyileştirmesi e-hizmet erişim noktası – – bilgi erişimi – – işlem – – eşgüdüm tek bildirim aracı iyileştirilmiş, standart, güvenli süreçler portal’e katma değeri hizmet sağlayıcılar çalışanlar

20 Page 20 sonuçlar sonuçlar… günde 1.6 milyon Nisan %99.00 erişilebilirlik ik: Nisan %99.43% erişilebilirlik ik: iş yoğun uygulamalarda yanıt süresi hedeflerini anketi: çalışanların %67den fazlası portalden memnun 1 yıllık rakamlar… 12bin üzerinde maaş güncelleme planlandı / onaylandı 228,408 Çalışma çizelgesi girişi 25,408 iş değişikliği 6,906 isim/adres değişikliği gerçek bir yolculuk... hergün biraz daha fazla yararlanıyorum…” büyük farkla bu güne kadar işverenlerimin sağladığı en işlevsel gerçek zamanlı insan kaynakları açısından

21 Page rakamlar ABD İK bilgileri için telefon aramaları Evraklı işlemler Başarım değerlendirmesi (elden) İş değiştirme öncesi sonrası (kasım-nisan) 10,400 9,158 2,000 2,386 4,119 4,

22 Page 22 Adres ve isim değişikliği Yer ve iş Elden 6,906 25, ,368 Maaş güncelleme ve onay 12,0000 Çalışma çizelgesi 228,874 rakamlar dünya

23 Page 23 İK’da 50M USD tasarruf 30% Haklar ve faydalar 40% Eğitim 30% Yönetim Bölgesel 71%11% İK 19%31% Yer değiştirme -17% İşe alım 6% 9% Bordro -11% Danışma ve yardım 4% 7% İş hizmetleri - 4% Sağlık - 3% İşten ayrılma Emeklilik - 7% Yeni giriş Şirket Geneli Süreç – tasarruf miktarı Çalışan – tasarruf miktarı Alan

24 Page nasıl başardık : alınan dersler her hizmet için sahiplenilen süreçler işe adanmış kaynaklar rehber olacak ilkeler, standartlar, yönetim, iş kuralları dengeli portal ortamı herzaman/yüksek erişilebilirlik ölçeklenebilirlik güvenlik küresel entegrasyonu desteklemek ölçüm odaklı model operasyonel üstünlük yatırımın geri dönüşü küresel ve standart süreçler Kurumsal portalin HP’ye katkısı maliyetlerin düşürülmesi çalışanların üretkenliğinin arttıtılması dahili süreçlerdeki etkinliğin altyapı süreçlerine ek olarak iş süreçlerini de hedef alabilir

25 Page 25


"Page 1 KurumsalPortaller Yeşim Yağcı Proje Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları