Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ANKETLER  2001-2002 İntern Anketleri: Tüm öğrencilik dönemi  2009 İntern Anketi: İnternlük dönemi  2008-2009 Dönemi 1.Sınıf Anketi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ANKETLER  2001-2002 İntern Anketleri: Tüm öğrencilik dönemi  2009 İntern Anketi: İnternlük dönemi  2008-2009 Dönemi 1.Sınıf Anketi."— Sunum transkripti:

1 1 ANKETLER  İntern Anketleri: Tüm öğrencilik dönemi  2009 İntern Anketi: İnternlük dönemi  Dönemi 1.Sınıf Anketi

2 2 Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi 2001 ve 2002 İntern Anketleri n:194 n:219

3 3 TEMEL TIP BİLİMLERİ Teorikler Pratikler Çok İyiYetersizÇok İyiYetersiz Adli Tıp Mikrobiy Biyokim Deontol Biyoistat Fizyoloji Hist.Em Tıbbi Bi

4 4 TEMEL TIP BİLİMLERİ % TEORİKLERPRATİKLER Çok iyi Yeterli Yetersiz

5 5 DAHİLİ BİLİMLER Teorikler Pratikler Çok İyi YetersizÇok İyiYetersiz Göğüs Hast İç Hastalıkl Nöroloji Çocuk Hast Psikiyatri Halk Sağlığı Dermatoloji Kardiyoloji

6 6 DAHİLİ BİLİMLER % TEORİKLERPRATİKLER Çok iyi Yeterli Yetersiz

7 7 CERRAHİ BİLİMLER % Teorikler Pratikler Çok İyiYetersizÇok İyiYetersiz KadınDoğum Genel Cerrahi Çocuk Cerrahi KBB İlk Yardım Ortopedi Göğüs Cerr Kalp-Damar

8 8 CERRAHİ BİLİMLER TEORİKLERPRATİKLER Çok iyi Yeterli Yetersiz

9 9 Tıp eğitimi sırasında mutlaka öğrenilmesi gerektiği halde öğrenemediğinizi düşündüğünüz konular,beceriler,tutumlar oldu mu? Evet % 87 Nedenler: Eğitim yöntemleri % 38.3 Müfredat % 16.7 Eğiticiler % 19.5 Eğitim ortamı,araçlar % 17.6 Kendim % 14.4

10 10 İTF de verilen eğitimde değişikliğe gerek var mı? Evet,radikal % 50 Evet,ılımlı % 47

11 11 Öğretim Üyesi-Öğrenci İlişkileri Olumlu % 14 Olumsuz % 31 Nötr %32

12 12 Tıp Fakültesinde geçirdiğiniz yıllar için ne dersiniz? Mutlu bir öğrencilik dönemi geçirdim % 48 Mutsuz bir öğrencilik dönemi geçirdim % 18 Kararsızım % 31

13 13 İNTERN ANKETİ  Türkiye’de %1’lik dilime 601 gibi yüksek bir puanla girerek ilk tercihim olan İ.T.F.’ye girerken taşıdığım umut ve hayallerin hiçbirisi gerçekleşmedi. Teorik bilgi ile uğraşırken pratik yapmaya, hasta görmeye hiç vaktim kalmadı. Özellikle de çoğu öğretim görevlisinin eğitime karşı aldığı tutum sayesinde baştaki gayretim de zaman içinde kaybolarak sadece anahtar kelimeleri ezberleyip sınavlarda birkaç cümleyi tekrarlayarak sınıf ve staj geçmeyi amaç edindim. Şimdi ise TUS’u kazanıp eksiklerimi asistanlıkta kapatmayı düşünüyorum. Ancak halen kimseye kırgın değilim.(195)

14 14 INTERN ANKETİ Feyza Erkan,Melih Aktan,Halim İşsever Katılım Sayısı n: 256 ETKİNLİK ve YARARLILIK 1.Yetersiz 2.Orta 3.İyi 4.Çok İyi

15 15 ANABİLİM-BİLİM DALLARI SIRALAMASI  1.İç Hastalıkları Nefroloji 3.34  2.Göğüs Hastalıkları 3.25  3.İç Hastalıkları Endokrinoloji 2.95  4.Psikiyatri 2.85

16 16 ANABİLİM-BİLİM DALLARI SIRALAMASI  5.Genel Cerrahi E Servisi 2.77  6.Acil Dahiliye 2.74  7.İç Hastalıkları Genel Dahiliye 2.67  8.Ortopedi 2.66  9.İç Hastalıkları Hematoloji 2.64

17 17 ANABİLİM-BİLİM DALLARI SIRALAMASI  10.Çocuk Hastalıkları 2.54  11.Kardiyoloji 2.53  12.Halk Sağlığı 2.45  13.Genel Cerrahi A Servisi 2.44  14.Genel Cerrahi C Servisi 2.29  15.Halk Sağlığı Silivri 2.27

18 18 ANABİLİM-BİLİM DALLARI SIRALAMASI  16.Kadın Doğum Süleymaniye 2.24  17.Genel Cerrahi Transplantasyon 2.18  18.Kadın Doğum Zeynep Kamil 2.17  19.Acil Cerrahi 2.11  20.Genel Cerrahi B Servisi 2.03  21.Kadın Doğum Çapa Kampüsü 2.02

19 19 BAZI BECERİLER YETERLİLİK DERECELERİ  1.Tansiyon ölçme 3.76  2.Im İnjeksiyon 3.70  3.Serum Hazırlama-Takma 3.70  4.İv. İnjeksiyon-damar yolu 3.40  5.Yara pansumanı 3.40

20 20 BAZI BECERİLER YETERLİLİK DERECELERİ  6.İdrar sondası takma 3.30  7.Hastayla-aileyle iletişim 3.07  8.Fizik muayene 2.95  9. Nasogastrik sonda takma 2.63  10.Kalp masajı-yapay solunum 2.58  11.Sütür atma. 2.38

21 21 BAZI BECERİLER YETERLİLİK DERECELERİ  12.İlaç isimleriyle reçete yazma 2.27  13.Hava yolu açma 2.22  14.Sağlam çocuk izlemi 2.13  15.Arter ponksiyonu 2.04  16.Gebe izlemi 2.00

22 22 BAZI BECERİLER YETERLİLİK DERECELERİ  17.Heimlich Manevrası 1.83  18.Göz dibi muayenesi 1.59  19.Doğum yaptırma 1.51  20.Plevra ponksiyonu 1.36  21.Lomber ponksiyon 1.26

23 23 AÇIK METİN YAZANLAR 110 kişi n:256 % 43 Yazdıklarımız okunmayacak.Hiç bir şey değişmeyecek (Beş kişi)

24 24 ÖNERİLER  İntern eğitim,öğretim ve beceri programı hazırlanmalı  Bir internin staj süresince neleri öğrenmesi gerektiği belirlenmeli  Staj sonu mutlaka uygulamalı sözlü ile yeterlilikleri değerlendirilmelidir

25 25 Maalesef hedef belirlenmemiş oluğundan,bir şeyler kazanmak isteyenlerin ekstra enerjisine kalıyor herşey.Ama usta-çırak ilişkisi olan hekimlik özendirilmeyi,elinden tutulmayı da gerektiriyor.(12) Bölümler arasında homojenlik sağlanması gerekli.Her öğretim üyesi,her asistan,her uzman,her yönetici bir şekilde eğitimin birincil vazifesi olduğunu idrak etmeli ve öğrenciye de idrak ettirmelidir. 151:M.Caner Us

26 26 ELEŞTİRİLER 88:110 % 80 Personel-sekreter olarak kullanıldık.

27 27 Acil cerrahideki stajyer hemşirelik için dekanlığa teşekkür ederim.208  Fakülteden soğuduğum bir dönem oldu. 95  6 yıllık tıp hayatımın en zor ve yararsız yılıydı.103  6 yıllık eğitim süremizin en kötü yılı.Hatırlamak istemediğim bir yıl 220  6 senelik öğrenim hayatımda en kötü ve en boşa geçmiş yıldır.222  İnternlük lafını duyduğumda bile tüylerimin ürperdiğini belirtmek istiyorum.221  Bu kadar kötü bir şekilde ve kötü bir sistematikle bize uygulanan internlük hakında hiçbir eleştirmeyi layık görmüyorum.245

28 28 1.Sınıf öğrencilerine uygulanan anketin sonuçları /Haziran öğrenci Güler Bahadırlı, Rukiye Eker Ömeroğlu, Halim İşsever

29 29 Sayı Yüzde Hiç katılmıyorum29,0019,08 Katılmıyorum43,0028,29 Kısmen katılıyorum49,0032,24 Katılıyorum27,0017,76 Tamamen katılıyorum4,002,63 Derslere zevk alarak katıldım Ortanca :3 - Kısmen katılıyorum

30 30 Programda hekimlik için gereken becerilere de yeterince yer verilmişti Sayı Yüzde Hiç katılmıyorum37,0024,3 Katılmıyorum61,0040,1 Kısmen katılıyorum38,00 25,0 Katılıyorum13,008,55 Tamamen katılıyorum3,001,97 Ortanca : 2 - Katılmıyorum

31 31 Birçok konu farklı derslerde tekrarlandı SayıYüzde Katılmıyorum2,001,32 Kısmen katılıyorum22,0014,47 Katılıyorum43,0028,29 Tamamen katılıyorum85,0055,92 Ortanca : 5 - Tamamen katılıyorum

32 32 Öğretim üyeleri etkili ders sunumları yaptılar SayıYüzde Hiç katılmıyorum53,29 Katılmıyorum2214,47 Kısmen katılıyorum8253,95 Katılıyorum3321,71 Tamamen katılıyorum106,58 Ortanca : 3 - Kısmen katılıyorum

33 33 Fakültemizde spor, kültür ve sanat etkinlikleri yeterliydi SayıYüzde Hiç katılmıyorum8354,61 Katılmıyorum3221,05 Kısmen katılıyorum2516,45 Katılıyorum85,26 Tamamen katılıyorum42,63 Ortanca : 1 – Hiç katılmıyorum

34 34 Uygulanan ders programı ezbere dayalıydı SayıYüzde Hiç katılmıyorum10,66 Katılmıyorum138,55 Kısmen katılıyorum3825,00 Katılıyorum4126,97 Tamamen katılıyorum5938,82 Ortanca : 4 – Katılıyorum

35 35 İngilizce dersleri meslek yaşamım için yararlı oldu SayıYüzde Hiç katılmıyorum8757,24 Katılmıyorum2013,16 Kısmen katılıyorum2717,76 Katılıyorum85,26 Tamamen katılıyorum106,58 Ortanca : 1 – Hiç katılmıyorum

36 36 Birinci sınıf için yeni ders programı oluşturulsun mu? Cevabınız “Evet“ ise,kuramsal ders ve uygulamalarda neleri değiştirirdiniz? Neler yapardınız?  Fazla ayrıntıya girmeden,anlaşılır şekilde derslerin özü verilmeli  Birçok konu çok defa anlatıldığından dolayı zamanımız israf oluyor (9 kişi)  Kuramsal derslerdeki monotonluk önlenmeli. Derslerin daha aktif anlatılması lazım. Resmen uyuyoruz derslerde. Hocanın aynı ses tonuyla,tüm dersi slaytla beraber anlatması hem verimi düşürüyor,hem de katılımı azaltıyor (14 kişi)

37 37 Birinci sınıf için yeni ders programı oluşturulsun mu? Cevabınız “Evet“ ise,kuramsal ders ve uygulamalarda neleri değiştirirdiniz? Neler yapardınız?  Uygulama saatini arttırıp,teorik ders azaltılmalı(13 Kişi)  Uygulamalar kuramsal dersler anlatıldıktan sonra olmalı ve uygulamalarda kişi sayısını azaltıp grup sayısını çoğaltarak, daha az öğrenciyle daha verimli olunur(22 kişi) (Bazı derslerde konuyu işlemediğimiz halde uygulamada o konuyla ilgili deneyler yapılıyor,bu da anlaşılmasını zorlaştırıyor )


"1 ANKETLER  2001-2002 İntern Anketleri: Tüm öğrencilik dönemi  2009 İntern Anketi: İnternlük dönemi  2008-2009 Dönemi 1.Sınıf Anketi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları