Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sema Çelikbaş İstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si II. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı Fatih Sultan Mehmet Vakıf.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sema Çelikbaş İstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si II. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı Fatih Sultan Mehmet Vakıf."— Sunum transkripti:

1 Sema Çelikbaş İstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si II. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Kasım 2011

2 Ajanda İşbirliğinin ABC’si Kurum Kullanıcılarımıza Olan Sorumluluklarımız Sorumluluklar Dış Kullanıcılara Olan Sorumluluklarımız Kullanıcı Memnuniyeti

3 İşbirliği “İki yada daha fazla kütüphanenin kendi kullanıcılarına daha gelişmiş hizmet vermek için birlikte çalışmaları” olarak tanımlanmaktadır (Boisse, 1995) İşbirliğinin Temeli Daha Hızlı Daha Ekonomik Daha Kaliteli Hizmet İşbirliğinin ABC’si

4 ÖNCE NİYET İşbirliği söylenmesi kolay, ancak gerçekleştirilmesi ortak çaba isteyen zor bir uğraştır. İşbirliği; Karşılıklı anlayış Uzlaşma Bilgi Kaynak Planlama Örgütlenme becerisi Ortak Akıl Gerektirir

5 Artık kütüphanelerde; “Belki gelecekte ihtiyaç duyulur” Anlayışıyla derme geliştirmek düşüncesi yerini, ihtiyaç duyulan bilgi kaynağına zamanında erişim düşüncesi almaktadır veya almalıdır. “Sahip olma” yerine “Erişim sağlama” anlayışını benimsemeliyiz. Günümüzde bir kütüphanenin zenginliği kendi dermesinde bulunan kaynakların yanısıra, gerektiğinde başka kütüphanelerin dermelerinden erişebildiği kaynakların zenginliği ile de ölçülmeye başlanmıştır.

6 SORUMLULUKLAR Kendi kullanıcılarımıza karşı olan sorumluluklarımız Kullanıcı velinimetimizdir!

7 Kütüphane web sayfalarında hizmetle ilgili tüm bilgiler (istek formu, yararlanma koşulları vb.) kolayca ulaşılabilecek bir şekilde dizayn edilmelidir Kullanıcılar bu hizmetten nasıl yararlanacakları konusunda verilecek eğitimlerle bilgilendirilmelidirler. Örneğin başka bir kütüphaneden getirttirilen bir yayının zamanında teslimi, düzgün kullanımı hususlarında bilgilendirmek önemlidir. Unutmayalım ki biz kütüphaneciler akademik süreçte zincirin önemli halkalarından birini oluşturmaktayız. Kolay Ulaşılabilir Olmak İyi Hizmet = Kullanıcı Memnuniyeti Eğitim Yaptığı isteğin durumu hakkında haberdar olmak kullanıcımızın en doğal hakkıdır. Haberdar Etmek Kullanıcı ihtiyacı olan bilgiye en hızlı ve en ekonomik bir biçimde ulaşmak ister. Bizim görevimiz bunu temin etmektir. İsteklere Yüksek Oranda Cevap Verebilmek

8 SORUMLULUKLAR Dış kullanıcılara karşı olan sorumluluklarımız İsteyenin bir yüzü kara...

9 Kütüphaneler arası kaynak paylaşım politikalarının web sayfasında kolayca erişilebilecek bir formatta ve yazılı olması önemlidir. Doğru yayına hızlı bir biçimde ulaşabilmek için tam bibliyografik künye her iki tarafın da işini kolaylaştırır. Kullanıcılar yayın bekler! En geç üç iş günü içinde istekleri karşılamalıyız. İdeal süre 4 saat içinde geri bildirimde bulunmaktır. Politikaların Yazılı Olması Tam Vaktinde İşlem Tam Bibliyografik Tanımlama Tarafların belirlediği iade tarihi ve kullanım kısıtlamalarını uygulamak iki tarafın da yükümlülüğüdür. Zamanında teslim ayrıca özen gösterilmesi gereken bir konudur. Materyallerin güvenli bir biçimde taşınabilmesi önemli bir konudur. Özel ambalajlarda (köpüklü, havalı vb. zarf) göndermek gerekir. İade, Uzatmalar, Nakliye İstek potansiyel sağlayıcılara gönderilmeden önce, yayına sahip olup olmadıklarını belirlemekte yarar vardır. Bunun için güncel bir toplu katalog işleri oldukça kolaylaştırır. Uygun Sağlayıcının Seçilmesi

10

11 Daha Çok Paylaşım Daha Çok Erişim Teşekkürler

12 Konu: RE: ANKOS Çalıştay Tarih: Thu, 24 Nov :47: Kimden: Aytaç ZEREY Kime: Sema ÇELİKBAŞ Sema Hanım iyi çalışmalar. Talebiniz üzerine yaptığımız toplantı sonrası Genel Müdürlüğümden tüm Türkiye kütüphanelerini içine alacak bir anlaşmayı sisteme dahil edebilir miyiz diye bir görüşme yaptık. Sonuç olarak anlaşmalı müşteri fiyatlarımızın bireysel müşterilere indirgeneceği, alım ve teslimat konusunda her üniversite kütüphanesinin kendine özgü şartları olduğundan tek noktadan bunu kontrol edemeyebiliriz. Bu Aras Kargo'nun güvenilirliğini zedeleyeceği sebebiyle kabul edilmemektedir. Bu sebeplerle Ankos üyelerinizin tümü için kullanılacakları bir anlaşma tanımlaması yapılamayacaktır. Cuma günü tüm gün bir eğitim toplantısına olacak olmamdan da seminerinize katılamayacağımı üzülerek bildirmek isterim. Ancak bir mail grubunuz varsa olarak oraya teklif verememe sebeplerimiz ayrıntılı olarak atabilirim. Saygılarımla Aytaç ZEREY (Satış Yöneticisi) Aras Kargo Boğaziçi Bölge Müdürlüğü Tel : Fax : GSM : (3107)


"Sema Çelikbaş İstanbul Teknik Üniversitesi Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si II. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı Fatih Sultan Mehmet Vakıf." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları