Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME HEDEFLERİN SINIFLAMASI SIRALANMASI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME HEDEFLERİN SINIFLAMASI SIRALANMASI."— Sunum transkripti:

1

2 MERHABA

3 PROGRAM GELİŞTİRME HEDEFLERİN SINIFLAMASI SIRALANMASI

4 DALE’İN YAŞANTI KONİSİ ÇOK SAYIDA DUYU ORGANINDAN AZ SAYIDA DUYU ORGANINA KENDİ KENDİNE EDİNİLENDEN YARDIMLA EDİNİLENE DOĞRUDAN DOĞRUYA EDİNİLEN AMAÇLI YAŞANTILAR MODEL ve NUMUNELERLE EDİNİLEN DRAMATİZASYONLA (TAKLİTLE) EDİNİLEN GEZİLER YOLUYLA EDİNİLEN GÖSTERİLER YOLUYLA EDİNİLEN SERGİLER YOLUYLA EDİNİLEN TELEVİZYONLA EDİNİLEN HAREKETLİ RESİMLERLE EDİNİLEN RADYO, PLAK, ŞERİT, RESİMLE EDİNİLEN GÖRSEL SEMBOLLERLERLE EDİNİLEN SÖZEL SEMBOLLERLE GÖZ veya KULAKLA GÖZLE GÖZ ve KULAKLA BÜTÜN DUYU ORGAN LARIYLA KENDİ KENDİNE EDİNİLEN BAŞKALARININ YARDIMIYLA EDİNİLEN

5 DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI %90 %80 %50 %30 %20

6 BAŞKALARINA ÖĞRETTİĞİMİZİN %90 ını KATILDIĞIMIZ ve DENETLEDİĞİMİZİN % 80 ini TARTIŞTIKLARIMIZIN %40 ını GÖRDÜKLERİMİZİN % 15 ini DUYDUKLARIMIZIN %10 unu

7

8 BİLİŞSEL ALAN HATIRLAMA ? (BİLGİ) TANIMA SÖYLEME, AYNEN TEKRARLAMA HATIRLAMA, TANIMLAMA, TEKRAR ETME, EZBERDEN SÖYLEME, SEÇME, SIRALAMA, SINIFLAMA, EŞLEŞTİRME, LİSTELEME ANLAMA? (KAVRAMA) UYGULAMA? ANALİZ? YARATMA? (SENTEZ) DEĞERLENDİRME? ÖZÜMSEME, MAL ETME, ÇEVİRME, AÇIKLAMA, ÖTELEME, TAHMİN KENDİ CÜMLELERİYLE AÇIKLAMA, ÖRNEK VERME, ÖZETLEME, TABLOLAŞTIRMA, NEDENLERİNİ SÖYLEME, ANA FİKİR BULMA, FARKLI BİÇİMDE İFADE ETME, BAŞLIK BULMA, GRAFİK OKUMA, KARŞILAŞTIRMA, TAHMİN ETME, BİLDİKLERİNİ YENİ DURUMDA KULLANMA İLKELERİ KULLANMA, PROBLEM ÇÖZME, HAZIRLAMA, DENEME, PLANLAMA, YAPMA, HESAPLAMA, İLİŞKİ KURMA,YARARLANMA BÜTÜNÜ ÖĞELERE AYIRMA ve BÖLÜMLER ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ BELİRLEME KARŞILAŞTIRMA, ŞEMATİK GÖSTERME, SAPTAMA, AYIRT ETME, BÖLÜMLERE AYIRMA, ANAHATLARI GÖSTERME ORİJİNAL, ÖZGÜN BİR BÜTÜN MEYDANA GETİREBİLME BİRLEŞTİRME, GELİŞTİRME, YARATMA, ÜRETME, TASARLAMA, PLANLAMA, KARAR VERME, DERLEME, YENİDEN DÜZENLEME, SINIFLAMA, ÖRGÜTLEME, BİR ÖLÇÜTE DAYALI YARGIDA BULANABİLME YARGILAMA,DEĞERLENDİRME, İSPATLAMA AÇIKLAMA, KARŞILAŞTIRMA, İRDELEME, KARAR VERME, STANDARDİZE ETME

9 ANLAMA(KAVRAMA) ANALİZ DEĞERLENDİRME HATIRLAMA(BİLGİ) UYGULAMA

10

11

12 HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİ KAYDEDER, BELİRLER, HATIRLAR, AYNEN TEKRARLAR GERÇEK BİLGİ (ÖZELLERİN BİLGİSİ) TERİMLERİN BİLGİSİ ÖGELERİN BİLGİSİ KAVRAMSAL BİLGİ SINIFLAMA/KATEGORİ BİL. İLKE ve GENELLEMELER BİLGİSİ TEORİLER, MODELLER YAPILAR BİLGİSİ YÖNTEMSEL BİLGİ (ÖZELLERLE UĞRAŞMA YOL ve ARAÇLARI BİLGİSİ) ÖZEL BECERİLER ÖZEL TEKNİKLER UYGUN YÖNTEMLER ve ZAMANLAMA BİLGİSİ TANIMLA ! KİM? NE? NE ZAMAN? NEREDE? NASIL? KAVRAMA SÜRECİ BİLGİSİ STRATEJİK ALIŞILARIN BİLGİSİ EĞİLİM/DİZİLERİN BİLGİSİ ÖZNEL BİLGİ 14

13 HATIRLAMA (BİLGİ) DÜZEYİ *ANIMSAMAK *HATIRLAMAK *TANIMLAMAK *İFADE ETMEK, BELİRTMEK *LİSTELEMEK *İSİMLENDİRMEK *YAZMAK * TANIMAK, FARKINA VARMAK *ETİKETLEMEK *ALTINI ÇİZMEK *SEÇMEK *YANSITMAK *ÖLÇMEK *İLİŞKİLENDİRMEK *TEKRARLAMAK *BETİMLEMEK *EZBERLEMEK *KAYIT ETMEK 1819

14 ANLAMA(KAVRAMA) ANALİZ DEĞERLENDİRME HATIRLAMA(BİLGİ) UYGULAMA

15 ANLAMA (KAVRAMA) DÜZEYİ *YORUMLAMA *ÖRNEKLEME *SINIFLAMA *ÖZETLEME *BENZETME *ÖTELEME 12 13

16 BİR ŞEKLİ ZİHİNDEN TAMAMLAMA BİR OLAYIN SONUNU TAHMİN ETME KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNDEN DAVRANIŞI TAHMİN ETME BİR ÖYKÜYÜ TAMAMLAMA METİNDE OKUNMAYAN BÖLÜMÜ TAHMİN ETME OLASILIKLARI DÜŞÜNME SONUÇLAR ÇIKARMA(ÖTELEME)

17 ANLAMA(KAVRAMA) ANALİZ DEĞERLENDİRME HATIRLAMA(BİLGİ) UYGULAMA

18 UYGULAMA DÜZEYİ *GERÇEKLEŞTİRME (BAŞARMA) (YAPAR) *UYGULAMA YAPMA (KULLANMA) (ÇALIŞTIRIR)

19 UYGULAMA DÜZEYİ *YOL VEREREK ÇALIŞTIRMAK *DRAMATİZE ETMEK *YORDAMAK, KESTİRMEK *FARKLARI SEÇMEK *DEĞERİNİ SAPTAMAK *GÖSTERMEK * CANLANDIRARAK GÖSTERMEK *YAPMAK, İCRA ETMEK *KURMAK, İNŞA ETMEK *ALIŞVERİŞE ÇIKMAK *KULLANMAK *UYGULAMAK *BAŞVURMAK *ÇALIŞTIRMAK *SEÇMEK *AÇIKLAMAK *BULMAK *RESİMLENDİRMEK *PLANLAMAK *TASLAK ÇİZMEK *YORUMLAMAK 915

20

21 ANALİZ DÜZEYİ *AYRIŞTIRMA *ÖRGÜTLEME *ÖZELLİĞİNİ BELİRLEME

22 ANALİZ DÜZEYİ *BİRBİRİNDEN AYIRMAK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK * DOĞRULAMAK, HAKLI ÇIKARMAK *ÇÖZÜCÜ KARAR VERMEK *DENEMEK, SINAMAK * GRAFİKLENDİRMEK, ŞEMATİK GÖSTERMEK * ANALİZ ETMEK, ÇÖZÜMLEMEK * İŞLEMEZ HALE GELMEK, BOZULMAK *BİRBİRİNDEN AYIRMAK *TARTIŞMAK, MÜZAKERE ETMEK *İNCELEMEK *SINIFLANDIRMAK *KARŞILAŞTIRMAK *HESAPLAMAK *FARKI GÖSTERMEK *AYIRTETMEK *SORGULAMAK *SONUÇLANDIRMAK *ELEŞTİRMEK *DENETLEMEK *SEÇMEK *İLİŞKİLENDİRMEK 220

23 DEĞERLENDİRME DÜZEYİ *KONTROL (DIŞ ÖLÇÜTLER) *ELEŞTİRİ (İÇ KANITLAR)

24 DEĞERLENDİRME DÜZEYİ *DEĞERLENDİRMEK * DEĞER BİÇEREK SIRALAMAK *GÖZDEN GEÇİREREK DÜZELTMEK *PUAN ALMAK, PUANLAMAK *KESTİRMEK, HESAPLAMAK, TAHMİN ETMEK *YARGILAMAK, HÜKÜM VERMEK *TANIMAK, TEŞHİS ETMEK * BİRLEŞTİRMEK, BAĞLAMAK *KAÇINMAK, SAKINMAK *KARŞILAŞTIRMAK *BELİRLEMEK *SALDIRMAK *SEÇMEK *DEĞERİNİ BELİRLEMEK *DESTEKLEMEK *ELEŞTİRMEK *DEĞER BİÇMEK *SAVUNMAK *ÖLÇMEK

25 YARATMA (SENTEZ) DÜZEYİ *OLUŞTURMA (HİPOTEZ KURMA) *PLANLAMA (TASARLAMA) *ÜRETME (YAPMA) 4 6 7

26 SENTEZ DÜZEYİ *HAZIRLAMAK *İNŞA ETMEK, KURMAK * DÜZENLEMEK, ÖRGÜTLEMEK *DENEY YAPMAK *GRAFİKLENDİRMEK, ŞEMALAMAK *SONUCA VARMAK *ELEŞTİRMEK *SEÇMEK *BESTELEMEK *BİR ARAYA GETİRMEK *TOPLAMAK *YENİDEN İFADE ETMEK *TARTIŞMAK *İLİŞKİLENDİRMEK *YÖNETMEK,BAŞARMAK *ÖZETLEMEK *YARATMAK *GENELLEŞTİRMEK *PLANLAMAK *SONUÇ ÇIKARTMAK * TASARIMLAMAK *ÖNERMEK *FORMÜLE ETMEK *DÜZENLEMEK 17

27 DUYUŞSAL ALAN ALMA? FARK EDER, SEÇİCİ DİKKATLİDİR, ALMAYA İSTEKLİDİR PAYLAŞMA, KABUL ETME, FARKINDALIK, DUYARLI OLMA, BİRLEŞTİRME, AYIRT ETME, KONTROL ETME TEPKİDE BULUNMA? DEĞER VERME? ÖRGÜTLEME? KİŞİLEŞTİRME ? UYSAL DAVRANMA, KARŞILIK VERME, İSTEK GÖSTERME İZLEME, ONAYLAMA, ÖNERİDE BULUNMA, TARTIŞMA, PRATİK YAPMA, OYNAMA DEĞERİ KABUL EDER, DEĞERE BAĞLANIR ADANMIŞLIK, AÇIKLAMA, YETERLİĞİNİ ARTTIRMA, DESTEKLEME, İNKAR, YARDIM ETME, PROTESTO ETME, TARTIŞMA KENDİ DEĞER SİSTEMİNE KATMA, DEĞERLERİYLE UYUMLAŞTIRMA, ÖRGÜTLEME, FORMÜLE ETME, TARTIŞMA, KARŞILAŞTIRMA, KURUMSALLAŞTIRMA DAVRANIŞ ÖLÇÜTÜ HALİNE GETİRME, KARAKTERİNE KATMA, AKRANLARIYLA-ÜST ve ALTLARIYA KARŞILAŞTIRMA, GÖZDEN GEÇİRME, TAMAMLAMA, DEĞİŞTİRME

28

29

30

31 DUYUŞSAL ALAN TEPKİLERİ *KABUL ETMEK *MEYDAN OKUMAK, İDDİA ETMEK *YARGILAMAK *ÖVMEK *PAHA VEYA DEĞER BİÇMEK *SEÇMEK, GÖRÜŞ GELİŞTİRMEK *SORU SORMAK, SORGULAMAK (HAKLI OLMA, ÜSTÜN OLMA, KAZANMA DUYGUSUYLA) *GİRİŞİMDE BULUNMAK * KAYIRMAK, DESTEKLEMEK *HOŞLANMAK, SEVMEK *REDDETMEK *KARAR VERMEK *SORUMLULUK DUYMAK 12122

32 DEVİNİŞSEL ALAN UYARILMA? HAREKETİ İZLEME, YAPMAK İÇİN VÜCUDUNU HAZIRLAMA HAREKETİ GÖZLEME, İZLEME, ALGILAMA, İSTENİLEN HAREKETİ YAPMAK İÇİN VÜCUDUNU HAZIRLAMA (KURULMA) KILAVUZLA YAPMA? BECERİLEŞME? DURUMA UYDURMA? YARATMA? BİLEN BİRİNİN ve ARAÇLARIN YARDIMIYLA HAREKETİ YAPMA KILAVUZ YARDIMIYLA YAPMAYA ÇABA GÖSTERME, YAPILANI MODEL ALMA, TAKLİT ETME, DESTEKLE YAPMA HAREKETİ TEK BAŞINA YAPMA YARDIM ALMADAN YAPMA, HAREKETİN NİTELİK ve SÜRESİNİ GELİŞTİRME, USTALAŞMA HAREKETİ YENİ DURUMLARDA YAPMA, ÖZELLEME ve GENELLEME UYARLAMA, DEĞİŞTİRME, KULLANMA, YENİDEN ORGANİZE ETME, GENELLEME YENİ ve BENZERSİZ BİR HAREKETE DÖNÜŞTÜRME, İNŞA ETME, TASARLAMA, BİRLEŞTİRME, YARATMA, ÜRETME, BENZERİ OLMAYANI YAPMA, YENİDEN ORTAYA KOYMA

33

34 DEVİNİŞSEL ALAN TEPKİLERİ *TUTMAK, YAKALAMAK *ÇALIŞTIRMAK *BÜKMEK, KIVIRMAK *ROL YAPMAK *ELLE YÖNETMEK, ELLE TUTMAK *VARMAK, ULAŞMAK *DÖNMEK, DÖNDÜRMEK *KISALTMAK * HAREKET ETMEK *GEVŞEMEK, YUMUŞAMAK *GERMEK, UZATMAK *SIKMAK, GERMEK *BAŞLAMAK *UYGULAMAK, İCRA ETMEK

35

36

37

38

39 HEDEF ve DAVRANIŞ YAZIMINDA YAKLAŞIMLAR AŞAMALI HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI *DAVRANIŞLAR BİRBİRİNİ TAMAMLAYACAK ŞEKİLDE SIRALANARAK HEDEFE ULAŞILIR. HEDEF: PROGRAM GELİŞTİRMENİN ÖGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KAVRAYABİLME DAVRANIŞLAR: 1. VERİLEN BİR ÖGENİN PROGRAMDAKİ İŞLEVİNİ SÖYLEME/YAZMA 2. VERİLEN BİR ÖGENİN DİĞER ÖGE YA DA ÖGELERLE İLİŞKİSİNİ SÖYLEME/YAZMA 3. VERİLEN BİR ÖGEDEKİ YETERSİZLİKLERİN DİĞER ÖGELERİ NASIL ETKİLEYECEĞİNİ SÖYLEME/YAZMA YETERLİĞE DAYALI HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI MODÜLER HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI *PROGRAMIN UYGULANMASI SONUCUNDA BİREYLERDE MEYDANA GELECEK YETERLİKLER HEDEF OLARAK YAZILIR. *HEDEFTE KOŞUL, STANDART ve DAVRANIŞ YER ALIR. HEDEF: DÖRT İŞLEM GEREKTİREN 5 PROBLEMİ, 5 DAKİKADA DOĞRU OLARAK ÇÖZEBİLME *AŞAMALILIK ÖZELLİĞİ GÖSTERMEYEN BAĞIMSIZ ÜNİTELER MODÜL OLARAK KABUL EDİLİR. *HEDEFTE KOŞUL, STANDART ve DAVRANIŞ YER ALIR. PROGRAMIN ÖGELERİ MODÜLÜ TAMAMLANINCA; 1. PROGRAMIN ÖGELERİNİ DOĞRU OLARAK SIRALAYABİLECEK, 2. PROGRAMIN ÖGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ AÇIKLAYABİLECEK, 3. ÖĞRETİM PROGRAMINI ÖGELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİREBİLECEKSİNİZ.

40 HEDEFLERİN DAVRANIŞA DÖNÜŞTÜRÜLME NEDENLERİ ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME YAPMAK DAVRANIŞA DÖNÜŞTÜRÜLEN HEDEFLER GÖZLENEBİLİR ve ÖLÇÜLEBİLİR HALE GELİR. BU DURUM ÖĞRENCİNİN YETERLİK DÜZEYİNİ ve PROGRAMIN NE KADAR İŞE YARADIĞINI ORTAYA KOYMAYI SAĞLAR. EĞİTİM DURUMLARINI BELİRLEMEK ÖĞRETİM PROGRAMININ NİTELİĞİNİ BELİRLEMEK ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİ STANDARTLAŞTIRMAK ÖĞRENCİYİ BİLİNÇLENDİRMEK BELİRLENEN HEDEF, O HEDEFİ GERÇEKLEŞTİRECEK EĞİTİM DURUMLARI OLUŞTURULMASINI KOLAYLAŞTIRIR. STRATEJİLER, YÖNTEM ve TEKNİKLER, ARAÇ-GEREÇ MATERYAL KULLANIMI HEDEFE GÖRE ŞEKİL ALIR. PROGRAMIN HEDEFLERİNE ULAŞIP ULAŞMADIĞI, TOPLUMUN ve BİREYLERİN PROGRAMDAN BEKLENTİLERİNİN KARŞILANIP KARŞILANMADIĞI HEDEFLENEN DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİREREK ANLAŞILABİLİR. DAVRANIŞLAR ÖĞRETİMİN HEDEFİ OLDUĞU İÇİN, AYNI NİTELİKTEKİ OKUL ve SINIFLARDA BENZER EĞİTİM ÖĞRETİM DURUMLARI OLUŞTURULUR. BÖYLECE ÖĞRETİM SÜREÇLERİ STANDARDİZE OLUR. DAVRANIŞLAR, ÖĞRENCİNİN KENDİSİNDEN NE BEKLENDİĞİNİ NET OLARAK ANLAMASI, BU DAVRANIŞLARA BİLİNÇLİ OLARAK YÖNELMESİ SONUCUNU ORTAYA ÇIKARIR. BİLİNÇLİ, GÖNÜLLÜ ve ETKİLİ BİR ÖĞRENCİ KATILIMI SAĞLANIR. OKUL ÖĞRENCİ İÇİN ANLAMLI HALE GELİR.

41 DOSTÇA KALIN


"MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME HEDEFLERİN SINIFLAMASI SIRALANMASI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları