Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ KURULUŞUN GENEL TANIMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ KURULUŞUN GENEL TANIMI."— Sunum transkripti:

1

2 İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ

3 KURULUŞUN GENEL TANIMI

4 5902 SAYILI KANUNA GÖRE İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ

5 5902 SAYILI KANUNA GÖRE İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ

6 5902 SAYILI KANUNA GÖRE İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ

7 5902 SAYILI KANUNA GÖRE İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ

8 5902 SAYILI KANUNA GÖRE İL MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ

9 KADRO VE PERSONEL DURUMU

10 KADRO VE PERSONEL DURUMU Dolu Kadro ve UnvanlarMiktarıDolu Kadro ve UnvanlarMiktarı İl Müdürü1Sosyal Çalışmacı1 Şube Müdürü4Enformasyon Memuru3 Şef2Santral memuru2 İnşaat Mühendisi2Ambar Memuru1 Mimar1Satın Alma Memuru1 Şehir Plancısı1Sağlık Memuru1 Jeoloji Mühendisi3Tekniker2 Harita Mühendisi2Teknisyen1 Endüstri Mühendisi1Arama kurtarma Tekns.19 Makine Mühendisi1V. H. K. İ.3 Eğitim Uzmanı1Şoför3 Avukat1Hizmetli1 TOPLAM2038 GENEL TOPLAM58

11 ARAÇ MAKİNE PARKI VE TEÇHİZAT DURUMU

12

13 MÜDÜRLÜĞÜMÜZDE MEVCUT ARAMA VE KURTARMA MALZEMELERİ Arama ve Kurtarma MalzemesiMiktarıArama ve Kurtarma Malzemesi Miktarı Kesme Ayırma Takımı ( 3 Kurtarma Silindiri ) 2 TakımKesme Germe Güç Ünitesi1 Adet (Komple ) Jeneratör2 AdetMakaralı Hortum Seti1 Adet Komple Kompresör 2 AdetKesme Aleti yedek uç1 Adet Kaldırma Yastıkları5 AdetKesici mod1 Adet Delici Kırıcı2 AdetAğır Hizmet Tipi kırıcı1 Adet Beton ve Demir Kesme Test.2 AdetAcil Müd. Aleti2 Adet Atlama Çarşafı1 AdetPersonel Elbiseleri (Muhtelif )19 Personel için İş Elbisesi20 AdetKamp çadırı4 Adet Lambalı Baret25 AdetUyku tulumu25 Adet Svl.Svn. Tipi Aydınlatma seti2 AdetÇift Kumanda paneli1 Adet Su altı dalış elbisesi6 AdetProjektör (Teleskopik )1 Adet Muhtelif su altı dalış malzeme.6 TakımBaret25 Adet Deniz Motoru1 Adet ( Komple )Holigan2 Adet Çadır ( Personel İçin4 Adet

14 2 adet elektrikli profesyonel kırıcı hilti, 2 adet elektrikli kırıcı delici hilti, Yeni alınan ekipmanlar

15 1 adet Benzinli profesyonel ağaç kesme motoru, 2 adet Benzinli beton kesme makinesi,

16 2 adet elektrikli taşlama makinesi, 1 adet elektrikli testere (Tilki kuyruğu),

17 2 Adet Jeneratör.

18 BİNA LOJMAN, DİĞER SOSYAL VE YARDIMCI TESİSLER DURUMU

19

20 DEPREM BÖLGESİ 20

21

22

23

24 ARAMA VE KURTARMA ÇALIŞMALARI

25 ARAMA VE KURTARMA ÇALIŞMALARI

26 ARAMA VE KURTARMA ÇALIŞMALARI Toplam 167 personel ve 26 araç ile yapılan arama ve kurtarma çalışmaları aynı gün saat 09:30 sıralarında tamamlandı.

27 Depremde; Okçular, Yukarı Demirci, Yukarı Kanatlı, Göçmezler ve Kayalık köylerinde 42 vatandaşımız hayatını kaybetti ve toplamda 137 vatandaşımız da yaralandı. 233 büyükbaş hayvan, 2777 küçükbaş hayvan, 9 tek tırnaklı hayvan ve 20 arı kovanı göçük altında kalarak telef oldu

28 DEPREMDE SAYISAL VERİLER ÖLÜ SAYISI KOVANCILAROKÇULAR KÖYÜ 19 KOVANCILARKAYALIK KÖYÜ 3 KOVANCILARY. KANATLI KÖYÜ 3 KOVANCILARGÖÇMEZLER KÖYÜ 3 KOVANCILARYK. DEMİRCİ KÖYÜ 14 TOPLAM 42

29 HAYVAN KAYBI İLÇESİ / KÖYÜ TESPİT EDİLEN ÖLÜ HAYVAN SAYISI BüyükbaşKüçükbaş Tek Tırnaklı Arı Kovanı Kovancılar/ Okçular Kovancılar/Yk. Kanatlı Kovancılar/ Tabanözü Kovancılar/A. Mirahmet9--20 Kovancılar/ Yk. Demirci Kovancılar/ Göçmezler Kovancılar/ Yılbaşı Kovancılar/ Kayalık Kovancılar/ Karasungur Karakoçan/ Gözerek14-2- Karakoçan/ Soğucak1--- TOPLAM

30 08 Mart 2010 Pazartesi, Saat 07:00’de Elazığ Valiliği tarafından üç ilçeye hizmet vermek üzere Kovancılar ilçesinde Kriz Merkezi oluşturuldu. Oluşturulan Kriz Merkezine bağlı olarak aşağıdaki birimler hizmete sunuldu: 1 - Koordinasyon ve Toplantı Odası 2 - Gelen-Giden Yardımlar Bürosu 3 - Teknik Hizmetler ve İş Makineleri Bürosu 4- Kızılay ve Sağlık Hizmetleri Bürosu

31 08 Mart 2010 Pazartesi, Saat 07:00’de Elazığ Valiliği tarafından üç ilçeye hizmet vermek üzere Kovancılar ilçesinde Kriz Merkezi oluşturuldu. Oluşturulan Kriz Merkezine bağlı olarak aşağıdaki birimler hizmete sunuldu: 1 - Koordinasyon ve Toplantı Odası 2 - Gelen-Giden Yardımlar Bürosu 3 - Teknik Hizmetler ve İş Makineleri Bürosu 4- Kızılay ve Sağlık Hizmetleri Bürosu

32 İlk üç gün gelen yardımlar afet bölgelerine hemen ulaştırılıp, afetzedelerin ihtiyaçlarının giderilmesine çalışıldı. Üçüncü günden sonra gelen yardımlar ise 09 Mart 2010 tarihinde kriz merkezinde faaliyete geçirilen depoya yerleştirilerek afette etkilenen bölgelerin ihtiyaçlarına göre, kaymakamlıklar aracılığı ile dağıtıldı. Koordinasyon bürosu her sabah değerlendirme toplantıları yaparak eksik ve aksaklıkların giderilmesi için ilgili birimlerle irtibatlı çalışmalar yaptı. 1-) Koordinasyon ve Değerlendirme Bürosu Faaliyetleri

33 Depremin üçüncü günden sonra gelen yardımlar tutanakla teslim alınarak depoya yerleştirildi ve malzemelerin cinsine göre ayrıştırma yapılarak istiflendi. Afet bölgelerinde ihtiyaç duyulan malzemeler ilk günlerde köy muhtarlarının ihtiyaç talepleri doğrultusunda, daha sonra ise kaymakamlıklar aracılığı ile ihtiyaç talepleri bildirilerek, kaymakamlıklar tarafından görevlendirilen personellere teslim edilip ilgili ilçelerdeki afetzedelere dağıtılması sağlandı. 2-) Gelen – Giden Yardım Bürosu Faaliyetleri

34 Kovancılar ilçesindeki afetzedelerin giyim ihtiyaçları için depomuzda açılan mağazada kadın ve erkek olarak iki reyon oluşturuldu ve ihtiyaç sahibi depremzedeler köylerinden araçlar ile getirilip giyinmeleri sağlandı. Palu ve Karakoçan ilçelerindeki afetzedelerin giyim ihtiyaçları ise ilçe kaymakamlıklarının görevlendirdiği personellere teslim edilerek dağıtıldı. Dayanıklı tüketim malzemesi olarak gönderilen malzemeler, Elazığ İl Özel İdaresi deposuna yerleştirilerek afet konutları bittiğinde ihtiyaca göre dağıtımı yapıldı.

35 3-)Teknik ve İş Makineleri Bürosu Faaliyetleri Afetten etkilenen bölgelerde; İl Özel İdaresi, DSİ 9. Bölge Müdürlüğü, Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü, Eti Krom A.Ş. ve Kayahan A.Ş.’nin teknik iş makineleri ile enkaz kaldırma, alt yapı hizmetleri, yol düzeltme çalışmaları ve taşıma işlemleri yapıldı. Ayrıca; Kriz merkezimize başvuran depremzede vatandaşlarımız yapıların hasar tespitleri, yer seçimi ve itiraz dilekçeleri başta olmak üzere bir çok teknik konularda bilgilendirildi.

36 4- Kızılay ve Sağlık Hizmetleri Bürosu Afetten etkilenen bölgelerde;İl Sağlık Müdürlüğü tarafından seyyar sağlık ocakları kurularak afetzede vatandaşlarımıza hizmet verildi. Olası salgın hastalıklara karşı vatandaşlarımız afet bölgesinde sağlık taramasından geçirildi. Ayrıca sağlık ekipleri bu büro tarafından yönlendirildi. Güneydoğu Anadolu Bölge Afet Müdahale ve Lojistik Merkezince seyyar mutfaklar kurularak vatandaşlarımızın barınma ve yiyecek ihtiyaçları karşılanmaya çalışıldı, ekipler bu merkezden yönetildi.

37 Depremin ilk gününden itibaren Kızılay tarafından adet çadır dağıtıldı, askeri birlikler,ilgili birimler ve arama ve kurtarma ekiplerince köylerde kurularak mağdur vatandaşlarımızın hizmetine sunuldu. Ayrıca battaniye, soba, yatak ve 60 prefabrik deprem evi yardımı yapıldı kişiye yetecek muhtelif giyim malzemesi ve kişiye yetecek muhtelif gıda malzemesi dağıtıldı. Bölgede Kriz Merkezinde, Okçular, Yukarı Demirci ve Kayalık Köylerinde 4 mobil mutfak kuruldu ve tarihine kadar hizmet vermeye devam etti. Bu tarihten itibaren ise mobil mutfak sayısı 1’e indirildi. Günde 2000’e yakın kişiye 3 öğün sıcak yemek çıkartıldı ve ekmek ve yaklaşık litreye tekabül eden su dağıtımı sağlandı.

38 Gelen – Giden Yardımların Kayıt Altına Alınması Depoya gelen ve giden yardımların tümü tutanak halinde dosyalara işlendikten sonra Depo Kayıt Programına kaydedilerek, depoya giren ve çıkan tüm malzemeler, tarihlerine ve teslim edilen kişilere kadar en ince ayrıntıları ile kayıt altına alındı. Depremzedeler için yapılan yardımlarda, aksaklık ve karışıklık olmaması için hazırlanan ikinci program olan Bireysel Yardım Programı ile yardım alan kişinin; İkamet yeri, hane sayısı, hanede yaşayan bireylerin isimleri ve yine bu kişilerin yaşları görünürken, her bireyin aldığı malzeme kendi vatandaşlık numaralarına göre kayıt altına alındı. Bu sistem ile yardım dağıtımı kontrollü bir şekilde yapıldı.

39 İlimize acil ihtiyaçların karşılanması için Başbakanlık acil yardım ödeneğinden TL ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğünden TL olmak üzere toplam TL ödenek gönderildi. Acil Yardım Ödeneğinden TL. deprem bölgesinde hayatını kaybedenlerin yakınlarına, yaralı olanlara ve konutları çeşitli derecelerde hasarlı olan toplam 228 kişiye yardım mahiyetinde dağıtıldı. Ayrıca; Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının tarih ve 9443 sayılı Olurları ile deprem afetinden etkilenen köy alt yapılarında kullanılmak üzere TL. Valiliğimiz (İl Özel İdaresi) emrine gönderildi.

40 EV EŞYASI YARDIMLARI VESTEL Firmasınca; 1655 adet Buzdolabı, 1655 adet Çamaşır Makinesi, 1655 adet Fırın. BOYDAK Grubunca 1000 adet Kanepe gönderilmiştir. Gönderilen bu eşyalar afetzede vatandaşlarımıza dağıtıldı.

41 Depremi müteakip beklenilmeksizin tarihinde hasar tespit çalışmaları başlatıldı. Hasar tespit çalışmaları; ilimiz Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile çevre illerdeki kamu kurumlarından gelen toplam 60 kişiden oluşan teknik elemanlar tarafından gerçekleştirildi tarihinde, 20 gün gibi kısa bir sürede tamamlanan Hasar Tespiti sonucuna göre, üç ilçede toplam 343 yerleşim biriminde yapı incelendi.

42 KESİN HASAR TESPİTİ SONUCU YAPILARIN SINIFLARA GÖRE GENEL DAĞILIMI YAPININ DURUMU MESKENAHIRİŞYERİDİĞERTOPLAM Hasarsız Az Orta Ağır/Yıkık TOPLAM

43 Hak Sahipliği ve Borçlandırma işlemleri ise; 6 kişiden oluşan ekiple, gündüz üç ilçe merkezinde kurulan bürolarda, gece merkezde il müdürlüğü binasında mesai saati gözetilmeksizin, günde yaklaşık 16 saatlik çalışmayla yürütüldü. Hasta ve yaralı afetzedelerin işlemleri hastane veya evlerinde gerçekleştirildi ve özverili bir şekilde çalışma sonucu süreç 252 gün kısaltıldı.

44 İŞLEMİN ADIYASAL DAYANAĞI YASAL SÜREÇ VE AFETZEDE SAYISINA GÖRE İŞLEYİŞ ÇALIŞMA GRUBUMUZCA YAPILAN UYGULAMA KAZANILAN SÜRE HASAR TESPİTİ 7269 sayılı Kanunun 13. maddesi gereğince yapılır Yaklaşık 45 GÜN 20 GÜN 25 GÜN TALEP TAAHÜTNAME ALINMASI 7269 sayılı Kanunun 28. maddesinin 1. fıkrası ve afetler sebebiyle hak sahibi olanların hakkındaki yönetmeliğin 17. maddesi 60 GÜN 105 GÜN HAK SAHİPLİĞİ KOMİSYON ÇALIŞMASI Afetzede sayısına göre öngörülen zamana göre en az 45 GÜN BORÇLANDIRMA SÜRESİ 7269 Sayılı Kanunun 3177 Sayılı Kanunla değişik 40. maddesine göre 60 GÜN HAK SAHİPLİĞİNİN KESİNLEŞMESİ Afetler sebebiyle hak sahibi olanların hakkındaki yönetmeliğin 22. maddesine göre komisyon kararına itiraz süresi 15 GÜN - YER SEÇİMİ İŞLERİ Yaklaşık 90 GÜN 148 GÜN 122 GÜN İHALE VE İNŞAAT AŞAMALARI Yaklaşık 180 GÜN TOPLAM SÜRE- 495 GÜN243 GÜN 252 GÜN KISALTILDI

45 KONUTLARIN İLÇELERE GÖRE DAĞILIMI Hak sahipliği çalışmaları sonucunda aşağıda ilçelere dağılımı görüldüğü üzere toplam 3581 hak sahibi belirlendi. KARAKOÇAN 926 KOVANCILAR 1289 PALU 1366 TOPLAM 3581

46 Hak Sahipliği ve Borçlandırma işlemleri sonucu hak sahibi olan vatandaşlarımızın, yapılacak konutları için yapılan yer seçimi çalışmaları; 33 kişiden oluşan ekiplerle yürütülerek ailenin yer seçimi işlemi tamamlandı. 174 ailenin yer seçimi ise mülkiyet problemleri ve arsa sorunları nedeniyle devam etmektedir.

47 Sayın Başbakanımızın talimatları ile depremi müteakip 2010 yılı içerisinde hak sahibi ailelere verilmek üzere Kovancılar, Palu ve Karakoçan ilçe, belde ve köylerinde; modern ve tüm sosyal donatılara sahip toplam 1830 adet, 2011 yılı içerisinde ise 20 adet konutun TOKİ tarafından ihalesi yapıldı konutun yapımı 2010 yılı içerisinde tamamlandı ve 376 konutun yapımı da 2011 yılı içerisinde tamamlanarak noter tarafından kuraları çekilip hak sahiplerine teslim edildi. TOKİ TARAFINDAN YAPILAN KONUTLAR

48 TOKİ TARAFINDAN 2010 YILINDA YAPIMI TAMAMLANAN 1474 KONUTTAN Kovancılar Okçular Köyünde126 adet, Kovancılar Tabanözü Köyünde56 adet, Kovancılar Merkezde518 adet, Palu Merkezde352 adet, Palu Seydili Köyünde50 adet, Palu Beyhan Beldesinde84 adet, Karakoçan Merkezde144 adet, Karakoçan Yüzev Köyünde58 adet olmak üzere toplam 1388 adet afet konutu müdürlüğümüzce teslim alındı ve tercihlerini bu yönde yapan hak sahiplerine kuraları çekilerek teslim edildi. Kovancılar merkezde yapılan konutlardan 440 adet, Okçular Köyünde 14 adet, Tabanözü Köyünde 8 adet olmak üzere toplam 462 adet fazla konut ise TOKİ tasarrufunda bulunmaktadır.

49

50 Hak sahibi olarak kabul edilen ve köylerinde, kendi yerlerinde konut yapılmasını tercih eden aileler için, Valiliğimizce 07 Temmuz 2010 tarihinde 15 grup halinde 876 adet ve 2011 yılında ise 849 adet olmak üzere toplamda 1725 adet afet konutunun ihalesi yapıldı yılı içerisinde ihalesi yapılan ve mülkiyet problemleri çözülen 868 adet afet konutu bitirilerek hak sahiplerine teslim edildi.

51 Valiliğimizce kırsal kesimde 137 yerleşim yerinde yaptırılan konutların merkezden uzak ve dağınık olmaları, arazi yapısının ve yol şartlarının çalışmaları zorlaştırmasına rağmen, 2010 yılında konutların yapımında istenilen hedefe ulaşılmıştır.

52

53

54

55 HAKSAHİBİ OLANLARIN KONUT KURA ÇEKİMLERİ Kovancılar,Karakoçan, Palu ilçe Merkezleri, Kovancılar Okçular ve Tabanözü köylerinde tercihlerini TOKİ konutlarından yana kullanan toplam 1388 aile için kura çekimi yapılmış olup, bütün aileler kura sonucu konut sahibi olmuştur.

56 Ahırdan hak sahibi olan 1412 afetzededen 2010 yılı içerisinde ahırlarının yapılmasını talep eden 205 hak sahibinin ahırına başlanıldı ve bitirilerek hak sahiplerine teslim edildi yılı içerisinde ise ahırları yapılmayan 1207 hak sahibinin ödeneği programa alındı. Programa alınan ve ahırlarının yapılmasını talep eden 155 hak sahibinin ahırına başlanıldı ve inşaatları devam etmektedir.

57 Konutlarına başlanamayan ve çadırlarda yaşayan mağdur durumdaki hak sahibi ailelere kira yardımı yapılması için; tarihinde Valiliğimizde yapılan toplantı sonucunda alınan karar ile toplam TL ödeneğe ihtiyaç olduğu belirlendi. Bu amaçla Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı tarafından ilk etapta TL ödenek sağlandı. Mülkiyet ve yer seçimi problemleri nedeniyle konutlarının yapımına başlanamayan 1698 aileye de kira yardımı yapılabilmesi için vatandaşlarla ayrı ayrı görüşmeler yapılarak, hak sahiplerinden 306’sının kira yardımı talep ettiği tespit edildi. Evraklarını tamamlayan 99 hak sahibi aileye ise kira yardımı yapıldı. Konutlarına başlanamayan ve çadırlarda yaşayan mağdur durumdaki hak sahibi ailelere kira yardımı yapılması için; tarihinde Valiliğimizde yapılan toplantı sonucunda alınan karar ile toplam TL ödeneğe ihtiyaç olduğu belirlendi. Bu amaçla Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı tarafından ilk etapta TL ödenek sağlandı. Mülkiyet ve yer seçimi problemleri nedeniyle konutlarının yapımına başlanamayan 1698 aileye de kira yardımı yapılabilmesi için vatandaşlarla ayrı ayrı görüşmeler yapılarak, hak sahiplerinden 306’sının kira yardımı talep ettiği tespit edildi. Evraklarını tamamlayan 99 hak sahibi aileye ise kira yardımı yapıldı.

58 Ayrıca; konutları tamamlanmayıp kiraya geçmek istemeyen kışı kendi köyünde geçirmek isteyen 55 afetzedeye ise prefabrik konut satın alınarak barınma sorunları giderildi.

59 VALİLİĞİMİZ (İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü) TARAFINDAN YAPTIRILAN OKULLAR

60 HAYIRSEVERLER TARAFINDAN YAPTIRILAN OKULLAR

61

62 Karakoçan, Kovancılar İlçeleri ve Palu Beyhan beldesinde; bilimsel araştırmalarda deprem bilgilerinin hızlı bir şekilde kamuoyuna sunulması amacıyla üç adet deprem istasyonu kuruldu.

63 SONUÇ OLARAK 1- Meydana Gelen Deprem Nedeniyle Yapı İçin Hasar Tespiti Yapıldı. YAPININ DURUMU MESKENAHIRİŞYERİDİĞERTOPLAM Hasarsız Az Orta Ağır/Yıkık TOPLAM

64 Kişi Hak Sahibi Olarak Kabul Edildi. İLÇESİMESKENAHIRİŞYERİTOPLAM KARAKOÇAN KOVANCILAR PALU TOPLAM

65 İŞLEMİ GERÇEKLEŞTİREN BİRİM TOPLAM HAK SAHİBİ SAYISI 3581 İHALE EDİLEN TOPLAM KONUT SAYISI YILI2011 YILI TOPLAM ELAZIĞ VALİLİĞİ TOKİ YAPIMINA BAŞLANILAN KONUT SAYISI 2982 ELAZIĞ VALİLİĞİ TOKİ TESLİM EDİLEN KONUT SAYISI 2617 ELAZIĞ VALİLİĞİ TOKİ YAPIMI DEVAM EDEN KONUT SAYISI 790 ELAZIĞ VALİLİĞİ365 TOKİ425( TOKİ ihale edecek)425 YER SEÇİM İŞLEMLERİ MÜLKİYET, ARSA VE YOL PROBLEMLERİ NEDENİYLE DEVAM EDEN 174


"İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ KURULUŞUN GENEL TANIMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları