Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü İ ŞLETME VE PAZARLAMA DA İ RE BAŞKANLI Ğ I ÜRET İ M ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ÜRET İ M FAAL İ YETLER İ ANTALYA/2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü İ ŞLETME VE PAZARLAMA DA İ RE BAŞKANLI Ğ I ÜRET İ M ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ÜRET İ M FAAL İ YETLER İ ANTALYA/2011."— Sunum transkripti:

1 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü İ ŞLETME VE PAZARLAMA DA İ RE BAŞKANLI Ğ I ÜRET İ M ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ÜRET İ M FAAL İ YETLER İ ANTALYA/2011

2 O. G. M 2010 YILI DEĞERLENDİRMESİ

3 ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNİN 2010YILI ÜRÜN ÇEŞİTLERİNE GÖRE REVİZE ÜRETİM PROGRAMLARI BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ D.K.G.H (m3) ÜRÜN CİNSİ TOMRUK (m3) TEL DİREĞİ (m3) MADEN DİREĞİ (m3) SANAYİ ODUNU (m3) KAĞITLIK ODUN (m3) YAP. ODUN TOP. (m3) LİF-YONGA ODUNU (m3) SIRIK (m3) END. ODUN TOPLAMI (m3) YAKACAK ODUN (ster) ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP TOPLAM

4 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN 2010 YILI YIL BAŞI ÜRETİM PROGRAMI Çalışma % 67#SAYI/0! ÜRÜN ÇEŞİDİ İ B R E L İ L E RY A P R A K L I L A R GENEL TOPLAM SedirArdıçKızılçam Diğer Çam LadinGöknarDiğer İbr.TOPLAMMeşeGürgenKayınKavak Kızılağa ç Diğer Yap. TOPLAM DİKİLİ K.G.H. (m3) ENDÜSTRİYEL ODUN (m3) TOMRUK TEL DİREĞİ MADEN DİREĞİ SANAYİ ODUNU KAĞITLIK ODUN LİF-YONGA (m3) SIRIK (m3) GENEL TOPLAM YAKACAK ODUN (Ster) KORU (Etadan) BALTALIK- KORUYA TAHVİL SAHA TEMİZLİĞİ, ENKAZ V.S TOPLAM DİĞER ÜRÜNLER ÇUBUK (Ster) REÇİNE (Ton) ÇIRA (Ton) SIĞLA YAĞI (Ton) DEFNE YAPRAĞI (Ton) ÇIRALI ÇAM KÖK ODUNU (Ton) FISTIK ÇAMI KOZALAĞI (Ton) KEKİK (Ton) NOT : Ster yakacak odunun Ster'i Şehir ve Kasaba, Ster'i 31. Madde ve Ster'i 32 Madde İhtiyacıdır.Y

5 2010 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BLANÇO SONUÇLARINA GÖRE ÜRETİM GERÇEKLEŞMESİ Çalışma % ÜRÜN ÇEŞİDİ İ B R E L İ L E RY A P R A K L I L A R GENEL TOPLAM SedirArdıçKızılçamDiğer ÇamLadinGöknarDiğer İbr.TOPLAMMeşeGürgenKayınKavakKızılağaç Diğer Yap. TOPLAM DİKİLİ K.G.H. (m3) ENDÜSTRİYEL ODUN (m3) TOMRUK TEL DİREĞİ MADEN DİREĞİ SANAYİ ODUNU KAĞITLIK ODUN LİF-YONGA (m3) SIRIK (m3) GENEL TOPLAM YAKACAK ODUN (Ster) KORU (Etadan) BALTALIK (Etadan) SAHA TEMİZLİĞİ, ENKAZ V.S TOPLAM DİĞER ÜRÜNLER ÇUBUK (Ster) REÇİNE (Ton) ÇIRA (Ton) SIĞLA YAĞI (Ton) ,0 DEFNE YAPRAĞI (Ton) ÇIRALI ÇAM KÖK ODUNU (Ton) FISTIK ÇAMI KOZALAĞI (Ton) KEKİK (Ton) NOT: Ster yakacak odunun Ster'i Şehir ve Kasaba, Ster'i 31. Madde ve Ster'i 32 Madde İhtiyacıdır.

6 ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNİN 2010 YILI BLANÇO SONUÇLARINA GÖRE ÜRETİM MİKTARLARI BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ D.K.G.H (m3) ÜRÜN CİNSİ TOMRUK (m3) TEL DİREĞİ (m3) MADEN DİREĞİ (m3) SANAYİ ODUNU (m3) KAĞITLIK ODUN (m3) YAP. ODUN TOP. (m3) LİF-YONGA ODUNU (m3) SIRIK (m3) END. ODUN TOPLAMI (m3) YAKACAK ODUN (ster) ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP TOPLAM

7

8 YILLARI ÜRETİM GERÇEKLEŞMELERİ (000 m3/Ster) ÜRÜN CİNSİ ORTALAMA ÜRETİM GERÇEKLEŞ MELERİ ÜRETİM GERÇEKLEŞMELERİ 2000 YILI 2001 YILI 2002 YILI 2003 YILI 2004 YILI 2005 YILI 2006 YILI 2007 YILI 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI DİKİLİ DAMGA (D.K.G.H) (m3) TOMRUK (m3) TEL DİREĞİ (m3) MADEN DİREĞİ (m3) SANAYİ ODUNU (m3) KAĞITLIK ODUN (m3) YAPACAK ODUN TOPLAMI (m3) LİF-YONGA (m3) SIRIK (m3) ENDÜSTRİYEL ODUN TOPLAMI (m3) YAKACAK ODUN (Ster)

9 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN 2010 YILI BLANÇO SONUÇLARINA GÖRE ÜRETİM GİDERLERİ CETVELİ HESAP NOHESAP ADI VE İŞ ÇEŞİDİÜRÜN ÇEŞİDİBİRİMİMİKTARIBİRİM FİYAT (YTL)ÖDENEĞİ (YTL) 730ÜRETİM GİDERLERİm3 1000ÖLÇME VE DİĞER GİDERLERm , KESME VE TOMRUKLAMA GİDERLERİ Yapacak Odunm , Lif Yonga OdunuSter , Yakacak Odun PiyasaSter , MaddeSter , Reçine Ton Sırık Ster , Çubuk Ster , Çıra Ton Sığla Yağı Ton0 0 Çıralı Çam Kök OdunuTon KESME VE TOMRUKLAMA GİDERLERİ TOPLAMI ARDAKLANMAYI ÖNLEME GİDELERİ m SÜRÜTME VE TOPLAMA GİDERLERİ Yapacak Odunm , Lif Yonga OdunuSter , Yakacak Odun PiyasaSter , MaddeSter , Reçine Ton Sırık Ster , Çubuk Ster , Çıra Ton Sığla Yağı Ton Çıralı Çam Kök OdunuTon SÜRÜTME VE TOPLAMA GİDERLERİ TOPLAMI TAŞIMA GİDERLERİ Yapacak Odunm , Lif Yonga OdunuSter , Yakacak Odun Ster , ReçineTon SırıkSter , ÇubukSter6216, Sığla YağıTon Çıralı Çam Kök OdunuTon TAŞIMA GİDERLERİ TOPLAMI İSTİF GİDERLERİ Yapacak Odunm , Lif Yonga OdunuSter , Yakacak Odun Ster , Sırık-Çubuk Ster9.3651, İSTİF GİDERLERİ TOPLAMI TASNİF VE DEPOLAMA GİDERLERİm , İSTİHKAK FAZLALARIm , YÜKLEME GİDERLERİ Ölçü Birimi m3 olan m , Ölçü Birimi ster olan Ster , YÜKLEME GİDERLERİ TOPLAMI ÜRETİM GİDERLERİ TOPLAMI 1M3=67,44 TL

10 2010 YILI BLANÇO SONUÇLARINA GÖRE GERÇEKLEŞEN ÜRETİM BİRİM FİYATLARI (YAPACAK) BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇMEKESMESÜRÜTMETAŞIMAİSTİFTASNİF DEP.İSTİHKAK FAZ.YÜKLEME ÜRT.BRF. TOPLAMI (Bin TL/M3) BRF. (YTL) ADANA 0,0815,5316,4620,702,890,044,313,0963,11 ADAPAZARI 0,1311,3429,9624,834,230,344,684,6480,16 AMASYA 0,4715,2421,6122,063,780,124,073,7771,11 ANKARA 0,4315,1622,8719,892,410,204,552,9968,50 ANTALYA 0,1816,6312,7815,552,600,073,522,5953,93 ARTVİN 0,2411,5132,7527,222,520,065,203,1282,62 BALIKESİR 0,1415,2418,3920,532,950,094,433,4765,24 BOLU 0,6211,5827,3919,393,330,064,853,5570,77 BURSA 0,4911,7324,4820,134,270,134,794,3670,39 ÇANAKKALE 0,0916,1517,7118,253,120,084,523,3863,31 DENİZLİ 0,1614,5312,5618,282,610,013,173,1854,51 ELAZIĞ 0,0013,0519,856,572,180,00443,282,28 ERZURUM 0,4112,7023,8416,572,742,154,603,2166,22 ESKİŞEHİR 0,6915,3216,2516,202,430,214,722,9658,77 GİRESUN 0,9112,4528,3217,893,450,133,913,9871,04 ISPARTA 0,2812,0915,4917,062,870,084,204,2656,33 İSTANBUL 0,9711,2819,9520,984,810,144,824,6867,63 İZMİR 0,3413,6815,4116,982,690,192,952,7855,03 K.MARAŞ 0,0916,8715,0419,682,370,056,993,2564,35 KASTAMONU 0,8415,7623,5018,833,320,154,233,1069,74 MERSİN 0,1713,5414,6618,832,660,094,723,2757,94 MUĞLA 0,1613,9415,3018,232,520,683,754,4459,02 TRABZON 0,1717,1627,1919,103,10 3,853,2373,81 ZONGULDAK 0,279,9033,1122,103,220,145,283,8577,87 KÜTAHYA 0,1116,2321,2318,722,750,144,185,5868,94 KONYA 0,016,8613,3621,602,530,223,202,9750,76 SİNOP 1,9611,2831,0526,264,220,354,763,7983,66 TOPLAM 0,3913,4622,4519,893,170,124,383,5967,44

11 YILLARI ÜRETİM GİDERLERİNİN SATIŞ GELİRLERİNE ORANI YILLAR CARİ FİYATLARLA2002 YILI SABİT FİYATLARIYLA (1987=100) TOPTAN EŞYA FİYATLARI ENDEKSİ (TEFE 1987=100) ÜRETİM GİDERLERİ (Milyon TL) SATIŞ GELİRLERİ (Milyon TL) ÜRETİM GİDERLERİNİN SATIŞ GELİRLERİNE ORANI (%) ÜRETİM GİDERLERİ (Milyon TL) SATIŞ GELİRLERİ (Milyon TL) ÜRETİM GİDERLERİNİN SATIŞ GELİRLERİNE ORANI (%) , ,6425, , ,1661, , ,61072, , ,51698, , ,93746, , ,57064, , ,912337, , ,022336, , ,138021, , ,058460, , ,289219, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , (P) , , ,6

12 YILLARI ÜRETİM MİKTARLARI, CARİ VE 2002 YILI SABİT FİYATLARI İLE ÜRETİM GİDERLERİ VE ÜRETİM BİRİM FİYATLARI MUKAYESESİ (1987=100) YILLAR ÜRETİM MİKTARIÜRETİM GİDERİ TOPTAN EŞYA FİYATLARI ENDEKSİ (TEFE 1987=100) YAPACAK ODUN TOPLAM ÜRETİM BİRİM FİYATLARI Endüstriyel Odun (000 m3) Yakacak Odun (000 Ster) Cari (Milyon TL) Sabit (Milyon TL) Cari (TL/m3) Sabit (TL/m3) , , , , , , , , , , , , , , , , (P) , NOT: 2011 Yılı artış tahmini % 5,5 öngörülmüştür.

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31 2010 YILI 730/ GENEL ÜRETİM GİDERLERİ HESAPLARINDAN GÖNDERİLEN ÖDENEK VE HARCAMA MİKTARLARI BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ2010 TALEP EDİLEN ÖDENEK (TL) BLANÇO SONUCU HARCAMA MİKTARI (İMİ) (TL)ARTAN ÖDENEK ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP TOPLAM

32 2010YILI HARCAMA CETVELİ (İMİ.DAİ.BŞK) (000 TL) BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 730/1000 ÖLÇME VE DİĞER GİDERLER 730/1001 KESME VE TOMRUKLAMA GİDERLERİ 730/1002 ARDAKLA MAYI ÖNLEME GİDERLE Rİ 730/1003 SÜRÜTME VE TOPLAMA GİDERLERİ 730/1004 TAŞIMA GİDERLERİ 730/1005 İSTİF GİDERLERİ 730/1006 TASNİF VE DEPOLAMA GİDERLERİ 730/1008 İSTİHKAK FAZLALRI 730/1009 YÜKLEME GİDERLERİ T O P L A M ADANA , ,310, , , , , , , ,10 ADAPAZARI , ,590, , , , , , , ,02 AMASYA , ,450, , , , , , , ,33 ANKARA , ,090, , , , , , , ,27 ANTALYA , ,510, , , , , , , ,81 ARTVİN , ,230, , , , , , , ,66 BALIKESİR , ,150, , , , , , , ,30 BOLU , ,380, , , , , , , ,72 BURSA , ,330, , , , , , , ,35 ÇANAKKALE , ,180, , , , , , , ,91 DENİZLİ , ,100, , , , , , , ,88 ELAZIĞ 0, ,700, , , ,470, , , ,33 ERZURUM , ,380, , , , , , , ,52 ESKİŞEHİR , ,050, , , , , , , ,76 GİRESUN , ,570, , , , , , , ,64 ISPARTA , ,590, , , , , , , ,23 İSTANBUL , , , , , , , , , ,70 İZMİR , ,300, , , , , , , ,03 K.MARAŞ , ,560, , , , , , , ,74 KASTAMONU , ,550, , , , , , , ,06 MERSİN , ,560, , , , , , , ,58 MUĞLA , ,950, , , , , , , ,00 TRABZON , ,340, , , ,340, , , ,53 ZONGULDAK , ,700, , , , , , , ,00 KÜTAHYA , ,630, , , , , , , ,70 KONYA 817, ,580, , , , , , , ,14 SİNOP , ,950, , , , , , , ,16 GEN. MÜD. TOP , , , , , , , , , ,47

33 2010 YILI EKİM AYI İTİBARİYLE ÜRETİM TAHMİNİ VE YIL SONU GERÇEKLEŞMELER BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ D.K.G.HENDÜSTRİYEL ODUN TAHMİN (M3) GERÇEK. (M3) GERÇEK. (%)FARKTAHMİN (M3) GERÇEK. (M3) GERÇEK. (%)FARK ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP TOPLAM

34 ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNİN 2010 YILI BLANÇO SONUÇLARINA GÖRE VERİM YÜZDELERİ BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ D.K.G.H (m3) END. ODUN 2010 VERİM % Sİ 2009 VERİM % Sİ 2008 VERİM % Sİ 2007 VERİM % Sİ 2006 VERİM % Sİ 2005 VERİM % Sİ 2004 VERİM % Sİ 2003 VERİM % Sİ 2002 VERİM % Sİ VERİM % Sİ ORT. ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP TOPLAM

35 O. G. M 2011 YILI DE Ğ ERLEND İ RMES İ

36 B İ R İ M F İ YAT VE TEFE ARTIŞ YÜZDELER İ (KÜMÜLAT İ F OLARAK)

37 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI ÜRETİM PROGRAMI Çalışma % 66#SAYI/0! ÜRÜN ÇEŞİDİ İ B R E L İ L E RY A P R A K L I L A R GENEL TOPLAM SedirArdıçKızılçam Diğer Çam LadinGöknarDiğer İbr.TOPLAMMeşeGürgenKayınKavak Kızılağa ç Diğer Yap. TOPLAM DİKİLİ K.G.H. (m3) ENDÜSTRİYEL ODUN (m3) TOMRUK TEL DİREĞİ MADEN DİREĞİ SANAYİ ODUNU KAĞITLIK ODUN LİF-YONGA (m3) SIRIK (m3) GENEL TOPLAM YAKACAK ODUN (Ster) KORU (Etadan) BALTALIK- KORUYA TAHVİL SAHA TEMİZLİĞİ, ENKAZ V.S TOPLAM DİĞER ÜRÜNLER ÇUBUK (Ster) REÇİNE (Ton) ÇIRA (Ton) SIĞLA YAĞI (Ton) DEFNE YAPRAĞI (Ton) ÇIRALI ÇAM KÖK ODUNU (Ton) FISTIK ÇAMI KOZALAĞI (Ton) KEKİK (Ton) NOT : Ster yakacak odunun Ster'i Şehir ve Kasaba, Ster'i 31. Madde ve Ster'i 32 Madde İhtiyacıdır. Y

38 ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNİN 2011 YILI ÜRÜN ÇEŞİTLERİNE GÖRE ÜRETİM PROGRAMLARI BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ D.K.G.H (m3) ÜRÜN CİNSİ TOMRUK (m3) TEL DİREĞİ (m3) MADEN DİREĞİ (m3) SANAYİ ODUNU (m3) KAĞITLIK ODUN (m3) YAP. ODUN TOP. (m3) LİF-YONGA ODUNU (m3) SIRIK (m3) END. ODUN TOPLAMI (m3) YAKACAK ODUN (ster) ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP TOPLAM

39 Üretim programının gerçekleştirilmesinde dikkat edilecek en önemli husus piyasa talebine paralel bir üretim gerçekleştirme hususudur. Talep olan ürünlerde üretim artışına gidilebileceği gibi, talep daralması olan ürünlerde de programdan eksik gerçekleştirme söz konusu olabilecektir. Yıl sonuna yaklaşıldığı şu günlerde süratle üretimlerin toparlanması ve stok birikimine yol açmadan satış hazırlıklarının hızlandırılması gerekmektedir YILI ÜRET İ M PROGRAMININ GERÇEKLEŞT İ R İ LMES İ

40 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜN YILLAR İTİBARİYLE STOK DEVİRLERİ DEVİR YILI TOMRUK (M3) TEL DİREĞİ (M3) MADEN DİREĞİ (M3) SANAYİ ODUNU (M3) KAĞITLIK ODUN (M3) YAPACAK TOPLAMI (M3) LİF-YONGA ODUNU (M3) SIRIK (M3) ENDÜSTRİYEL ODUN TOPLAMI (M3) YAKACAK ODUN (St)

41 BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNİN 2011 YILI ÜRETİM ÖDENEĞİ PROGRAMI BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 1000 ÖLÇME VE DİĞER GİDERLER 1001 KESME VE TOMRUKLAM A GİDERLERİ 1002 ARDAKLA MAYI ÖNLEME GİDERLERİ 1003 SÜRÜTME VE TOPLAMA GİDERLERİ 1004 TAŞIMA GİDERLERİ 1005 İSTİF GİDERLERİ 1006 TASNİF VE DEPOLAMA GİDERLERİ 1008 İSTİHKAK FAZLALRI 1009 YÜKLEME GİDERLERİ TOPLAM ADANA ADAPAZARI AMASYA ANKARA ANTALYA ARTVİN BALIKESİR BOLU BURSA ÇANAKKALE DENİZLİ ELAZIĞ ERZURUM ESKİŞEHİR GİRESUN ISPARTA İSTANBUL İZMİR K.MARAŞ KASTAMONU MERSİN MUĞLA TRABZON ZONGULDAK KÜTAHYA KONYA SİNOP GENEL MÜDÜRLÜK TOPLAMI

42 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YIL SINU ÜRETİM ÖDENEĞİNİN BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNE DAĞILIMI (TL) BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 1000 ÖLÇME VE DİĞER GİDERLER 1001 KESME VE TOMRUKLA MA GİDERLERİ 1002 ARDAKLAMA YI ÖNLEME GİDERLERİ 1003 SÜRÜTME VE TOPLAMA GİDERLERİ 1004 TAŞIMA GİDERLERİ 1005 İSTİF GİDERLERİ 1006 TASNİF VE DEPOLAMA GİDERLERİ 1008 İSTİHKAK FAZLALRI 1009 YÜKLEME GİDERLERİ TOPLAM ADANA , ADAPAZARI , AMASYA , ANKARA , ANTALYA , ARTVİN , BALIKESİR , BOLU , BURSA , ÇANAKKALE , DENİZLİ , ELAZIĞ , ERZURUM , ESKİŞEHİR , GİRESUN , ISPARTA , İSTANBUL , İZMİR , K.MARAŞ , KASTAMONU , MERSİN , MUĞLA , TRABZON , ZONGULDAK , KÜTAHYA , KONYA , SİNOP , GENEL MÜDÜRLÜK TOPLAMI ,

43 ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYET NO FAALİYET ADI Ölçü Birimi PROGRAMI TOPLAM 1DKGHM Tomruk (I ve II Sınıf Tomruk Hariç) M I ve II Sınıf Tomruk M Tel DirekM Maden DirekM Sanayi OdunuM Kağıtlık OdunM Lif Yonga OdunuM SırıkM Endüstriyel Odun Toplamı M Yakacak OdunSter Dikili SatışM Odun Dışı Orman Ürünü Ton

44 STRATEJ İ K PLANDA PERFORMANS HEDEF VE GÖSTERGELER İ N İ N ÜRET İ M AÇISINDAN DE Ğ ERLEND İ R İ LMES İ 1-ÜRET İ M PROGRAMININ GERÇEKLEŞT İ R İ LMES İ 2-VER İ M YÜZDES İ N İ N % 84’E YÜKSELT İ LMES İ 3-I. VE II. SINIF TOMRUK ÜRET İ M İ N İ N ARTIRILMASI

45 1-ETA TESPİTİ 3234 Sayılı Teşkilat Kanunumuza göre; Ormanların amenajman planlarını yapmak, yaptırmak,bu planların uygulama durumlarını, yenilenmelerini,geliştirilmelerini sağlamak, takip ve kontrol etmek görevi Orman İdaresi ve Planlama Dairesi Başkanlığına, Orman amenajman planlarının yapılmasına esas olacak silvikültür tekniğini belirlemek, ormanların imar, ıslah, bakım ve gençleştirilmesini sağlamak üzere silvikültür planları ve uygulama projelerini tanzim etmek,bu plan ve proje gereğince kesilecek ağaçların,tespit ve damgalama işlerini yürütmek ve bunların uygulamalarını takip ve kontrol etmek görevi ise, Silvikültür Dairesi Başkanlığına verilmiştir. Buna dayanılarak Genel Müdürlüğümüzün gün ve 50 Sayılı Olur'u ile yıllık üretim programına esas olacak etaların tespiti, adı geçen Daire Başkanlıklarınca ve bu Dairelerin Bölge Müdürlüklerindeki birimleri olan Plan ve Proje Şube Müdürleri ile Silvikültür Şube Müdürleri tarafından yapılacaktır.

46 2-DAMGALAMA VE KRİTERLER İLE VAHİDİ FİYATIN BELİRLENMESİ Üretim öncesi ağaçların dikili halde iken dikili ağaç damgası, mamul hale getirildiğinde mamul damga ile damgalanması konusunda tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Damga Yönetmeliğiyle usul ve esaslar belirlenmiştir. Buna göre; göğüs çapı 20 cm ve üzerindeki ağaçlar toprak seviyesine en yakın yerde, dip kütükte kalacak şekilde açılacak aynaya, yine göğüs çapları 8-20 çapındaki ağaçlarda aynaya veya kesim yüzeyine uygulanabilecektir. Göğüs çapı 8 cm'den küçük ağaçlar damgalanmadan kesilecektir 3-ÜRETİM İŞİNİN TEVZİİ 6831 Sayılı Orman Kanununun 40. maddesinde belirtilen esaslar çerçevesinde; üretim işleri, iş yerinin ve iş yerinde çalışacakların hangi mülki hudut ve orman teşkilatı hudutları içerisinde kaldığına bakılmaksızın, öncelikle iş yeri ve civarındaki orman köylerini kalkındırma kooperatiflerine ve iş yerindeki köylülere veya iş yeri civarındaki orman işlerinde çalışan köylülere, iş yerine olan mesafeleri ile iş güçleri dikkate alınarak dağıtılacaktır. Amenajman planlarında köy kesim düzeni esasına göre yapılan baltalık işletmelerinde, ormanlar hangi köyün mülki hudutları içerisinde kalıyor ise üretim işleri o köy tarafından yapılacaktır

47 4-ÜRETİM İŞLERİNİN YAPTIRILMASI Üretim işleri tarihinde 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun yürürlüğe girmesiyle bu kanunun öngördüğü hükümler çerçevesinde yaptırılmaya başlanmış ancak söz konusu kanunun 4964 Sayılı Kanunla değiştirilmesiyle tarihinden itibaren 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunun 3-a maddesine göre “6831 Sayılı Orman Kanunu gereğince orman köyleri kalkındırma kooperatiflerinden ve köylülerden alınacak hizmet alımları” istisna kapsamına alınarak bunlara yaptırılacak üretim işlerinde tarihinden önceki dönemde olduğu gibi vahidi fiyat (Birim Fiyat) yöntemiyle uygulanmaya başlanmıştır. Burada dikkat edilmesi gereken hususlar, istisna kapsamına girenlerin orman köyü veya diğer köyler olduğuna bakılmaksızın tüm köylülerin olduğu ve köy yada kasabalarda kurulduğuna bakılmaksızın 290 Sayılı Tebliğde açıklandığı şekliyle tüm orman köyleri kalkındırma kooperatifleri olduğudur.

48 Kasabalardaki üretim işlerinin yaptırılmasında; üretim işçiliği köylüler ve orman köylerini kalkındırma kooperatifleri tarafından yapılıyor ise, istisna kapsamında vahidi fiyatla yaptırılabilecek olup kasabalardaki gerçek kişilerin iş yapmak istemesi durumunda, istisna kapsamında olmadıklarından 4734 Sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde iş yaptırılabilecektir. Kasabalarda üretim işlerinin yaptırılmasında 4734 Sayılı Kanun uygulanacaksa; 6831 sayılı Orman Kanunun 40.maddesi gereği kanuni öncelik sahibi olan köylüler ve orman köyleri kalkındırma kooperatifleri istisna kapsamında olduğundan 2004 Yılı Kamu İhale Genel Tebliği gereği doğrudan temin yöntemi kullanılırken dikkatli olunmalıdır. Üretim işlerinin yaptırılmasında baz alınan ünite bölme olup bölme dahilinde yaptırılacak üretim işçiliği doğrudan temin limitinin üzerinde kalıyorsa ihale yöntemleri tercih edilmelidir. Zira Açık İhale Yöntemiyle temini gereken bir ihtiyacın kanunun 22. maddesi d bendi için öngörülen parasal sınırların altında kalacak şekilde adet bazında veya kalemlere yada gruplara bölünerek aynı kanunun 22.d maddesine göre temininin sorumluluk doğuracağı belirtilmektedir.

49 Buradaki istisnai husus, Orman Kanunun 34.maddesi gereği köylü Pazar satışı hakkı olan kasabalardaki gerçek kişiler kanuni hak sahibi olduğundan köylü-pazar satışına konu alanlarda kesim blokları, kesim parselleri şeklinde çalışılabildiğinden ve Tebliğde belirtilen “ihale usulüyle temini gerekirken“ şartını taşımadığından işin bölümlere ayrılmasında bir sakınca görülmemektedir.

50 5-ÜRETİM İŞLERİNDE İŞ YERİ TESLİMİ VE ŞARTNAMELER İşin dağıtımı neticesinde işi alan kooperatifler ve köylülere gerekli izahatlar verilerek iş yeri teslim edilir ve gerekli şartnameler imzalattırılarak işe başlamalarına izin verilir. Burada dikkat edilmesi gereken husus işin başındayken şartnamelerin eksiksiz olarak tanzim edilerek imzalanmasıdır. İşin gelişimine göre şartnamelerin bilahare imzalanmak üzere bırakılması durumunda, doğabilecek olumsuzluklar,usulsüzlükler halinde iş işten geçmiş olacaktır.Bu durumda bir çok meslektaşımız mağduriyete uğramaktadır. Yine dikkat edilecek başka bir husus istif işlerinde şartname düzenlenmemesidir. (288 Sayılı Tebliğ md.) Zira şartname düzenlenmesi durumunda istisna akdi tanımı dışına çıktığından istifte çalışanların sigortalı sayılmaları ve buna göre işlem yapılması gereği ortaya çıkmaktadır. İstif işini yapan ile idare arasında düzenlenecek evrak ile ilgili olarak Genel Müdürlüğümüzden gönderilen tarih ve210 sayılı yazımız eki taahütname örneği kullanılacaktır.

51 6-ÜRET İ M İ ŞLER İ NDE STANDARD İ ZASYONUN ÖNEM İ VE KAL İ TEL İ ÜRÜN ÜRET İ M İ N İ N ARTIRILMASI Bilindi ğ i üzere standardizasyon; bir ürün üzerinde kalite ve belli ölçülerde anlayış birli ğ inin oluşmasını sa ğ lamaktadır.Bu anlam çerçevesinde; alıcı her hangi bir çeşit ürünü görmeden standardına göre hangi boyutlarda, hangi kalitede ve hangi görünüş özelliklerinde oldu ğ u hususunda bir yargıya varmakta ve ona göre ürüne talip olabilmektedir.Bizde,uygulamalarımızda bu anlayışı zedeleyecek uygulamalardan kaçınmalıyız.

52 7- ÖLÇÜ VE KAYIT İŞLERİ: Üretim aşamalarında kesme raporları,taşıma alındı belgesi ve taşıma raporları düzenlenerek bunlar istihkak raporlarına müstenit olacaktır.Depolara taşınan emvaller için sevk pusulası düzenlenecektir.Sevk pusulasız ürün nakline izin verilmeyecektir.Sevk pusulaları kıymetli evrak muamelesine tabii tutulacaktır. Satış istif yeri gibi düşünülen rampalarda ve depolarda orman içi stok takip defteri, satış istif yeri stok takip defterlerinin tutulması sağlanacaktır.Ayrıca yine depolarda satış istif yeri defteri,istif kayıt defterinin sağlıklı olarak tutulması sağlanacaktır. 8- TEFRİK İŞLERİ : Her hangi bir sebeple standardında belirtilen özelliklere uygun olmayan ürünler istihsal edildiği ve yanlış işaretlendiği tespiti halinde tefrik tutanağı düzenlenerek stok kayıtları düzeltilecektir. a)Orman ürünleri tefriki sonucunda kıymet artışı meydana geliyorsa miktarı ne olursa olsun; Orman İşletme Şefi ile stoktan sorumlu memur tarafından tefrik işleri yapılacak ve İşletme Müdürünün tasvip ve tasdikini müteakip stok kayıtlarında buna göre düzeltme yapılacaktır b)Orman ürünlerinin tefriki sonucunda kıymet düşüşü oluyorsa; yine yukarıda belirtilen heyet tarafından tefrike tabi tutulması gerekli üründen elde edilecek ürün miktarı tefrik tutanağına yazılarak tasdik için işletmeye gönderilecektir.(İşlt.Müd.= 100 m3/Stere, Böl.Müd.= m3/Stere kadar.)

53 9-STOKLARIN TAKİBİ VE STOKTAN DÜŞME İŞLEMLERİ Ölçü birimi m3 olan ürünler,yuvarlak ağaç ölçü tutanağına kaydedildiğinde, ölçü birimi ster olan ürünler ise orman içi istif yerinde ölçülüp teslim alındığında stoklara intikal etmiş sayılacaktır. Orman içi istif yerlerinde stokların takibi için; orman içi istif yeri stok takip defteri, satış istif yerlerinde ise satış istif yeri stok takip defteri tutulacaktır. Değerlendirilemeyecek ürünlerin stoklardan düşülmesinde, Bölge Müdürlüğü ve Genel Müdürlük yetkilerine göre işlem yapılmalıdır. 10-STOK FAZLALIKLARI Stok fazlası ürünlerin kontrol dışı kalması, şaibelere sebebiyet vermesi nedenlerinden dolayı stok noksanlığı gibi bu da arzu edilmeyecek bir durum olmasının yanında, stok fazlalığı tespit edilirse stok fazlası tutanağı düzenlenerek İşletme Müdürlüğüne gönderilecektir. 11-STOK SAYIMLARI Stokların sağlıklı takibinin yapılabilmesi için, Bölge Müdürlüğü ve İşletmesince uygun görülecek sene içerisinde en az bir sefer ve yıl sonunda çıkarılacak blançolara esas olmak üzere yıl sonunda stok sayımları yapılacaktır.

54 12-DEPOLAMA İŞLEMLERİ Ormancılığı gelişmiş ülkelerde olduğu gibi depolama işlemlerinin asgariye indirilmesi, ekonomik olmayan ve zaman kaybına sebeb olan bu aşamadan sarfı nazar edilmesi, asıl amaç olmasının yanında; günümüz şartlarında ve Türkiye gerçekleri göz önüne alınarak ekonomik olmayan ve ilave bir külfet getiren depoların açılmaması veya mevcutların kapatılması ekonomik işletmecilik prensiplerine uygun bir davranış olacaktır. a)Daimi satış depo yerlerinin seçiminde öncelikli kriterler b) Depo açma ve kapama yetkisi Yukarıda belirtilen kriterlere uygun yerlerde daimi ve geçici satış depolarını açma ve kapatma yetkisi Merkeze aittir. 13-ORMAN İŞÇİLİĞİ EĞİTİMİ VE SOSYAL GÜVENLİK Üretimde verimin ve kalitenin artırılması,iş kazalarının önlenmesi için hem personel hem de üretim işçisinin eğitimine önem verilmelidir. Bu husus yıllardan beri ihmal edilmektedir.Zaman zaman yapılan kurs ve tatbikatlar yetersiz kalmaktadır.Bu itibarla bir eğitim seferberliği başlatma yönünde teşkilatın tüm kademeleri özel bir gayret göstermelidir. Üretim işçiliği, iş kazası riski yüksek olan ve meslek hastalıkları da yapan bir işi koludur. Ülkemizde mevcut kanun ve mevzuatlarda, orman işçiliği hizmet akdi niteliğinde olmayan ve istisna akdi çerçevesinde değerlendirilen bir iş kolu şeklindedir.

55 İ ş güvenli ğ inin sa ğ lanması, iş kazası riskinin asgariye düşürülmesi ile ölçü ve standardizasyon hataları konusunda müşteri şikayetlerinin asgari seviyeye düşürülmesinde e ğ itim çalışmaları ile uyarıcı levhaların tüm ilgililerce görülebilecek yerlere asılması önemli çalışmalardır. Ayrıca işin yapılması ya da yaptırılması aşamalarında da idarede görevli kişilerce işi yapanların hatalı oldu ğ u durumlarda uyarılmalarının sa ğ lanması da devamlı e ğ itim niteli ğ inde yine önemli çalışmalardır. ÜRET İ M İ ŞLER İ NDE E Ğİ T İ M, GÜVENL İ K KURALLARI VE İ KAZ LEVHALARI

56 Bu açıklamaların ışı ğ ında, 1-Söz konusu çalışmalarda görevli tüm kademelerdeki memurların ve işçilerin bu konularda uyarılmaları, e ğ itim çalışmalarıyla bilgilerin tazelenmesinin sa ğ lanması, 2- İ daremize gerek vahidi fiyat gerekse di ğ er yöntemlerle üretim işini yapan köylüler, kooperatif üyeleri ve di ğ er kişileri iş sezonu açılmadan önce TS 1214 A ğ aç Kesme ve Kesmede Güvenlik Kuralları Standartlarındaki hususlar ile di ğ er çalışmalardaki iş güvenli ğ ine ait hususlar ve standardizasyon konusunda her dönem hatırlatılması yönünde e ğ itim çalışmaları düzenlenmelidir. 3-Orman içerisinde, yol kenarlarında, satış istif yerlerinde (rampa-son depo), o mahaldeki iş emniyetini sa ğ layacak uyarı levhaları yaptırılarak mutlaka ilgililerin görebilece ğ i yerlere asılmalıdır.

57 4-Kendi personelimize, köylüler, kooperatif üyeleri veya di ğ er şahıslarla ilgili olarak e ğ itim çalışması duyuruları; duyuruların ilanına ilişkin hususlar, e ğ itime katılımcı listeleri imza karşılı ğ ı oluşturularak ilgili yıla ait e ğ itim dosyasında muhafaza edilerek ve e ğ itimi düzenleyen birimce katılımcılara sertifika düzenlenecek ve sertifika verilenler de listeler halinde dosyada muhafaza edilecektir. 5-E ğ itim çalışmalarında kullanılmak üzere kesim tekni ğ i, motorlu testere kullanımı ve iş güvenli ğ i kitapçı ğ ından yeteri kadar bastırılarak ekte gönderilmiştir.

58 SAYILI SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNUNA GÖRE ÜRETİM İŞÇİLERİNİN DURUMU Orman işinde vahidi fiyatla çalışan köylüler tarımsal faaliyette bulunan di ğ er köylüler gibi 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sa ğ lık Sigortası Kanunu 4. Madde (b) bendi gere ğ i hizmet akdine ba ğ lı olmaksızın kendi adına ve hesabına ba ğ ımsız çalışanlardan 4.madde Tarımsal faaliyette bulunanlar başlı ğ ına göre primlerini kendileri ödemek kaydıyle sosyal güvenlik sistemine dahil olmuşlardır.Üzerlerine arazisi olmayıp tarımsal faaliyette bulunmayan sadece orman işlerinde birim fiyatla çalışanlar da 5510 Sayılı Kanuna Ek Madde 5’i ekleyen 6111 Sayılı Kanunla ilgili düzenlemeye ba ğ lı çıkarılan Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlı ğ ı nın tarihli 2011/36 Sayılı Genelgeyle Tarım ve Orman İ şlerinde Hizmet Aktiyle Süreksiz Çalışanlar kategorisinden kendi primlerini kendileri ödeyerek sosyal güvenlik sistemine dahil edilmişlerdir.

59 15-VAHİDİ FİYAT (BİRİM FİYAT) İLE YAPTIRALACAK İŞLER Vahidi fiyatın ne olduğu ve vahidi fiyatla yaptırılacak işler konusu Genel Müdürlüğümüzce Tarihli ve 6059 sayılı tamimle açıklanmış olup bu konuda azami titizliği göstermemiz gerekmektedir.Uygulamalardaki dikkatsizlik sonucu pek çok meslektaşımız problemlerle karşılaşmaktadır.

60 16-YAKLAŞIKMALİYETİNHESAPLANMASINDA: Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 10. ve 11. maddelerinde yaklaşık maliyet hesaplamalarında dikkate alınacak fiyatlar ve fiyat tespitinde uyulması gereken hususlar belirlenmiştir. 11.Maddede belirtildiği üzere fiyat farkı ödenmeyen işlerde hizmet süresince meydana gelebilecek fiyat değişikliklerin dikkate alınması gerektiği belirtilmiş olup, üretim birim maliyetlerine yılın ikinci döneminde yapılan zamlar ile yılın son döneminde primli çalışılması kararlaştırılmışsa bunlar aylar itibariyle bir termin planına bağlanarak ağırlıklı ortalama alınmak suretiyle yaklaşık maliyette kullanılacak birim fiyat bulunabilecektir

61 17- ÜRETİM DOSYALARININ DÜZENLENMESİ Üretim dosyalarının noksansız düzenlenmesi ve kontrolü konulu tarihli ve 4664 Sayılı Tamim yürürlükte olup, 288 Sayılı Tebliğin onuncu bölümünde belirtilen üretim dosyalarında bulunması gerekli belgeler eksiksiz olarak dosyalara konulacak ve 4664 Sayılı Tamimde belirtilen esaslar çerçevesinde bilhassa İşletme Müdürlüğünce denetimden geçirilerek, varsa eksiklikler tamamlatılacak ve gerekli şerh verilerek tamamlanmış halde İşletme Şefliğince muhafaza edilecektir. Bununla ilgili tamimin unutulmuş ve el altında bulunmayacağı da düşünülerek bir nüshası daha önceden Bölge Müdürlüklerine göndermiş olduğumuz yazı ekinde gönderilmiştir

62 DAMGA EMRİ, BÖLME KROKİSİ ÜRETİM DOSYASI 1-Damga emri üretim dosyasına konulacak belgeler arasındadır. İşletme müdürlüğünce yazılacak damga emrinde; silvikültürel ve piyasa isteklerine göre işin ne zaman yapılacağı, üretime başlama, erken üretim, silvikültürel ve koruma açısından özellik arzeden ve birden fazla kişiyle damga yapılacak ise ekipte kimlerin yer alacağı, damganın tek kişiyle yapılıp yapılmayacağı ve üretim stratejilerine ilişkin genel esaslar yer almalı bu konularda işletme şefine ışık tutmalıdır. Döner Sermaye Bütçesinin yıllık olduğu göz önüne alındığında üretim stratejileri ve üretim pazarlama beklentilerine göre her yıla ait üretim programıyla ilgili olarak bu emir yazılmalı ve bölme istihsal dosyalarına konmalıdır.

63 2-Bölme krokileri; 288 Sayılıı Tebliğin Maddesi (b) bendi Sürütme başlığında açıklandığı üzere bölme içindeki kesim alanlarının sınırları, sürütme mesafesi, rampa yerleri, meyil ve arazinin özelliklerine ait bilgileri içerecek şekilde düzenlenmelidir. Amenajman haritasından alınan ve üzerine hiçbir bilgi işlenmemiş bölme krokisi üretim dosyalarına konulmamalıdır. Sürütme mesafesinin kesilen ağaçların bulunduğu yerden sürütüleceği rampaya kadar olan ortalama mesafe olduğu bilinmeli ve arazi üzerinden şerit metre ile fiilen ölçülmeli, harita üzerinden ölçüm yapılmamalıdır. 3- Üretim dosyaları işe başlarken ikmal edilmeli, şartnamelerdeki tarafların imzaları işe başlamadan tamamlanmalı, kesinlikle zaman içerisinde iş yürürken eksikler tamamlanır anlayışı gösterilmemelidir. Üretim bölmesine ait her türlü bilgi ve belge dosyasında muhafaza edilmeli ve iş bitiminde 4664 Sayılı Tamim doğrultusunda eksiklikler giderilip kontroller yapıldıktan sonra kaldırılmalıdır.

64 18- KESİM ŞARTNAMESİ ÖZEL HÜKÜMLER Üretime yönelik her türlü kesimde 288 Sayılı Tebliğde belirtilen şartnameler kullanılmaktadır. Silvikültürel faaliyetin şekline göre kesim teknigi ve zamanlar değişkenlik göstermekte olup bu hususların şartnamelerin özel hükümler bölümlerine yazılması gerekmektedir.Herhangi bir uyuşmazlık anında uyulması gerekli teknik esasların şartnamede yer almasının faydalı olacağı bu konularda denetimlerde bulunan müfettişlerce önerilmektedir. Bu çerçevede ilave bir teknik şartname düzenlenmeyen kesimlerde özel işlem yapılıyorsa bunlar şartnamelerde yer alacaktır.

65 ŞARTNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILACAK YERLER Üretime yönelik her türlü kesimde 288 Sayılı Tebliğde belirtilen şartnameler kullanılmaktadır. Kesme,sürütme,taşıma şartnamelerinin 1. maddelerinde miktarları belirten bölüm 6485 nolu tamimle kaldırılmıştır.Keza sürütme ve taşıma vahidi fiyat kararlarında da miktarlarla ilgili bölüm kaldırılmıştır.Şartname ve karar defterlerinde bunlara dikkat edilmesi gerekmektedir

66 19-İSTİF İŞLERİNİN YAPTIRILMASI İstif işlerinin yaptırılmasında tarihinden önceki dönemde olduğu gibi 288 Sayılı Tebliğde ve ilgili hesap planında belirtildiği şekilde öncelikli olarak ihaleyle yaptırılması yoluna gidilecek, bunun olmaması halinde şartlara uyanlara vahidi fiyatla yaptırılabilecektir. İhale yöntemleri olarak 4734 Sayılı Kanuna göre açık ihale yönteminin seçilmesi uygun olacaktır Sayılı Kanunda 18.maddesinde belirtilen ihale yöntemleri, a) Açık ihale Usulleri b) Belli İstekler Arasında İhale Usulü c) Pazarlık Usulü olarak sayılmıştır.

67 20- İ HALELERDE YETERL İ L İ KTE İ STENECEK BELGELER Hizmet Alımları İ haleleri Uygulama Yönetmeli ğ inin 36.maddesinde belirtildi ğ i üzere bu Yönetmelikte düzenlenen; isteklinin ekonomik ve mali yeterli ğ i ile mesleki ve teknik yeterli ğ inin belirlenmesinde de ğ erlendirilmek üzere istenecek belgeler: a) (De ğ işik: 08/06/2004 – R.G. / 13 md.) Yaklaşık maliyeti 4734 sayılı Kanunun 8 inci maddesinde hizmet alımları için öngörülen eşik de ğ erin altında kalan hizmet alımı ihalelerinde; 1) İ steklinin mesleki faaliyetini sürdürdü ğ ünü ve teklif vermeye yetkili oldu ğ unu gösteren belgelerin, 2) İ steklinin organizasyon yapısına ve ihale konusu işi yerine getirmek için yeterli sayıda ve nitelikte personel çalıştırdı ğ ına veya çalıştıraca ğ ına ilişkin belgelerin, 3) İ steklinin ihale konusu iş veya benzer işlerdeki deneyimini gösteren belgelerin, İ darelerce istenilmesi zorunludur. Ancak, yaklaşık maliyeti 4734 sayılı Kanunun 13 üncü maddesinin (b) bendinin 2 nci alt bendinde hizmet alımları için öngörülen üst limit tutarının altında kalan ( 2011Yılı için ,00 TL) hizmet alımı ihalelerinde (mimarlık ve mühendislik, etüt ve proje, harita ve kadastro, imar uygulama hizmetleri hariç); sadece isteklinin mevzuatı gere ğ i ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette bulundu ğ unu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili oldu ğ unu kanıtlayan belgeler istenir. Bu Yönetmelikte düzenlenen di ğ er belgeleri idare işin özelli ğ ini dikkate alarak isteyebilir.

68 21-ÜRETİM İŞLERİNE AİT İŞ AKIM PLANI HAZIRLIK İŞLERİ 1-İşletme Müdürlüğü; iş programı, piyasa talebini dikkate alan üretim programı ve silvikültürel programları gözeterek işletme şefliklerine damga ve üretim işlerinin düzenlenmesine ilişkin bir talimatı ile işe başlanılır. 2-Programlara uygun olarak çıkacak ağaçların belirlenmesi ve işaretlenmesiyle ilgili olarak ağaçlar damgalanır ( 8 cm’den büyük ) ve dikili ağaç zabıtnamelerine kaydedilir. (8- 19 çaplar yardımcı dikili ağaç, 19 cm’den büyükler için dikili ağaç zabıtnamesi kullanılır) 3-Üretim işinin (kesme-sürütme-yükleme-taşıma) yaptırılması yöntemi belirlenir. Vahidi fiyatla iş yaptırılacaksa, damgası yapılan bölmelerin vahidi fiyat kararları Genel Müdürlükçe belirlenen esaslar ve birim maliyetlere göre alınır ve bölmelere ait şartnameler hazırlanır. Bölme istihsal dosyaları oluşturulmaya başlanır. 4-Vahidi fiyatın ilanına ilişkin köy muhtarlığına yazı yazılır ve köylülere duyurulduğuna dair muhtarlıktan ilmühaber, üyelere duyurulduğuna dair kooperatif başkanlığından yazı alınır. 5–6831 Sayılı Orman Kanunun 40. Maddesine göre işyerindeki köylü ve kooperatiflerden işin yapılması yönünde talipli olmazsa civar köylü ve kooperatiflere iş aynı yöntemle yaptırılır. 6-İş yerindeki köylü ve kooperatiflere üretim işi, iş güçleri dikkate alınarak tevzi edilir ve tevziat tutanağına bağlanırlar. 7-Tevziatın yapılmasına müteakip iş sahiplerine ilgili şartnameler imzalattırılıp, bölme krokisiyle beraber işletme şefliğince iş yeri teslim edilir. (Ek No:19 İş Yeri Teslim Tutanağı)

69 KESME İŞLERİ 8-Kesim şartnamesini imzalayan ve iş yerini teslim alan iş sahiplerince ağaçların kesim işleri TS 1214 Kesme ve Kesmede Güvenlik Kuralları Standardına uygun olarak yapılır. İşi yapanlara bu konuda gerekli uyarı ve bilgilendirmeler yapılır. 9-Kesilen ağaçlara İşletme Müdürlüğünce belirlenen üretim hedefleri doğrultusunda usule uygun olarak boylama ve ölçü-kayıt işleriyle ilgili mesaha işlemleri yapılır. Standardizasyon esaslarına göre yuvarlak ağaç ölçü tutanağına (Ek No:23) kaydedilir ve yuvarlak odun ölçü tesellüm tutanağı ile (Ek No: 23a) teslim alınır. Mesaha işlemlerini yaptıran memurlara ait harf çekiçleri bu aşamada tatbik edilir.

70 SÜRÜTME İŞLERİ 10-Ölçü tutanaklarıyla kütüğü dibinde kayda alınan m3’lü emvaller ile sterli emvaller belirlenen güzergahlardan orman içi istif yerlerine (rampa) taşınır. Sterli emvaller rampaların uygun yerlerine istif ettirilir. Sterli emvaller için Kesme ve Alındı Tutanağı (Ek No:24) düzenlenir. m3’lü emvaller içinde Taşıma Alındı Belgesi ve Raporu (Ek No:27) düzenlenir. 11-Kesme ve sürütme işlerinin bitmesiyle birlikte Kesim Sahası Muayene Tutanağı (Ek No:25) düzenlenir.

71 TAŞIMA İŞLERİ 12- Orman içi rampalardan İdarece belirlenmiş satılacak emvallerin dışındaki son depolarda satılacak emvaller (m3’lü ve sterli) sevk pusulaları kesilerek nakliyat işleri yapılır. Sevk pusulası yükleme sırasında görevli personelce tanzim edilecek olup, her sefer için düzenlenecektir. Aynı araca karışık ürünler yüklendiyse her ürün için ayrı ayrı sevk pusulası düzenlenecektir. Sevk pusulaları cilt ve yaprak numaraları belli olan kıymetli evrak niteliğinde olacak olup, 3 nüsha düzenlenecek 2 adedi taşıyıcıya verilecek bir adedi dip koçanda bırakılacaktır. Taşıyıcıya verilen 1. ve 2. nüshalar satış istif yerine gelindiğinde görevli personel tarafından kontrol edilecek tamamı teslim alınmıştır ibaresi konularak taşıyıcısı ile birlikte imzalanacak ve 2. nüshası taşıyıcıya verilecektir.

72 İSTİHKAK RAPORLARININ TANZİMİ 13-Kesim işlemiyle ilgili olarak; yuvarlak ağaç ölçü tutanağı, kesme ve taşıma alındı belgelerine dayanılarak Kesme Raporu (Ek No:26) düzenlenecektir. Sürütme işleri için kesme alındı belgelerine dayanan sürütme raporu ve taşıma işleri için sevk pusulularına dayanan taşıma raporları görevli memurca düzenlenerek bunlara müsteniden istihkak raporları tanzim edilecektir. Sevk pusulalarının hangi taşıma raporunun müstenidi ise, ürün çeşidine göre tasnif edilerek sevk pusulalarının en üst koçanına yazılacak ve imzalanacaktır. Taşıma raporu düzenlenirken depo memurları ve ölçü kesim memurlarınca mutabakata varıldığına dair tespit yapılacaktır. Taşıma ücretiyle birlikte yükleme ücreti de ödenecek olup bu husus taşıma şartnamesinin özel hükümler bölümüne ilave edilecektir

73 ÜRETİM DOSYASININ TANZİMİ 14-Her bir üretim bölmesi için bir dosya tanzim edilecektir. Üretim dosyaları işin her aşamasında ve yukarıda 13. madde de açıklanan hususlar ile 288 Sayılı Tebliğin Üretim Dosyalarına Konulacak Belgeler Başlığında düzenlenen belgeler ile 4664 Sayılı Üretim Dosyalarının Noksansız Düzenlenmesi ve Kontrolü Konulu Tamimde belirtilen hususlara göre düzenlenip kontrolleri yapılarak dosya düzenleme işleri ikmal edilecektir. Üretim işinin bitirilmesinden sonra, ilgili işletme şefi bir daha gözden geçirerek eksiklikleri tamamlayacak, İşletme Müdürlüğüne gönderilecek, İşletme Müdürü veya Müdür Yardımcısı tarafından Kesim Bölmesi Muayene Tutanağının arkasına görüldü şerhi verilerek tarih ve unvan yazıldıktan sonra imzalanacak ve ilgili şefliğine iade edilecektir

74 ÜRETİM DOSYALARINA KONULACAK BELGELER a) Dikili ağaç damga emri, b) Dikili ağaç ölçü tutanağı veya yardımcı dikili ağaç tutanağı (beyan yapılan en son sahife) c) Kesim, sürütme ve taşımaya ait birim fiyat kararları, d) Birim fiyat kararlarının ilanına dair yazı veya tutanak, e) Kesim sahası teslim-tesellüm tutanağı, f) Kesim sahası krokisi, g) Ağaç numaraları ve D.K.G. Hacmine göre dağıtım listesi, h) Kesim, sürütme ve taşıma şartnameleri veya sözleşmeleri, i) Yuvarlak odun ölçü tutanağı ( beyan yapılan en son sahife), j) Kesme ve alındı tutanağı, k) Kesme raporu, l) Taşıma alındı belgesi ve taşıma raporları, m) Kesim sahası muayene tutanağı, n) üretim işlerine ait diğer her nevi belgeler, alınan kararlar, kanuni haklara ait belgeler, varsa ihtilaf konuları vs.

75 TEFTİŞ ESNASINDA ÜRETİM DOSYASINDA İNCELENEN BELGELER ………….. ŞEFLİĞİNİN ÜRETİM DOSYALARI KONTROL CETVELİ NoBELGELER BÖLME NUMARALARI 1Dikili Damga Emri 2Kesim Sahası Krokisi 3Dikili Damga Tutanakları 4Birim Fiyat Kriterleri 5Birim Fiyat Kararları 6Birim Fiyat Kararı İlan Yazısı 7Alınan İlan Tutanakları 8Şartnameler (Üretim,Sürütme, Nakliyat) 9Taahhütnameler 10Memur Görevlendirme Yazısı 11Kesim Sahası Teslim-Tesellüm Tutanağı 12Dağıtım Listesi 13Yuvarlak Odun Ölçü Tutanağı 14Kesme Alındı Tutanağı 15Kesme Raporu 16Taşıma Alındı Tutanağı 17Taşıma Raporu 18Kesim Sahası Muayene Raporu 19Kooperatifin Tastikli Üye Listesi 20Kooperatifin % 51 Yazısı 21Kooperatfin Yıllık Toplantı Yazısı 22Kooperatifin Emval Bedeli Fark Talebi 23Kooperatifin Taahhütnamesi (Ek 5) 24Kooperatifin Kamyon Listesi (Ek 6) 25İşletme Şefi ve Memur İmzaları 26İşi Yapanların İmzaları 27Başlama-Bitirme Tarihleri Nolu Tamim Gereği İşletme Müdürünün Görülmüştür Yazısı

76 22-MESAHA İ ŞLER İ N İ N İ HALEYLE YAPTIRILMASI Mesaha işlerinin yaptırılmasında;esas olan yeni duruma göre kadrolu olan kendi işçi ve memurlarımızla bu işin yaptırılmasıdır.Kuzeyde bazı işletmelerde olduğu gibi eleman yetersizliği olan işletmelerde 4734 Sayılı Kanuna göre hizmet alımı yoluyla da bu işin yaptırılması mümkündür.Bu durumda Genel müdürlükçe gönderilen birim fiyat,teknik şartname,birim fiyat tarifi ve 4734’e göre gerekli dökümanlar kullanılacaktır. Konuyla ilgili Genel Müdürlük emri doğrultusunda işlem yapılacaktır.

77 23-AÇIK İ HALE USULÜ İ LE İ HALE ED İ LEN H İ ZMET ALIMLARINDA UYGULANACAK T İ P İ DAR İ ŞARTNAMES İ N İ N VI-D İĞ ER HUSUSLAR 5531 Sayılı Yasa uyarınca, mevzuatı gere ğ i kayıtlı oldu ğ u ticaret ve/veya sanayi odası veya meslek odası belgelerinden (ilan deki), İ steklinin gerçek kişi olması halinde: İ lk ilan veya ihale tarihinin içinde bulundu ğ u yılda alınmış, mevzuatı gere ğ i kayıtlı oldu ğ u ilgili meslek odası hükmünden “Orman Mühendisleri Odasını”,odaya kayıtlı oldu ğ unu gösterir belgeden de, orman mühendisi veya orman yüksek mühendisi unvanlı meslek mensubunun Odaya kayıtlı, ruhsatlı ve çalışanlar listesine kayıt bilgilerini içeren ve ihale konusu iş için düzenlenmiş “Oda kayıt belgesi ”

78 İ steklinin tüzel kişi olması halinde: Tüzel kişinin “Ormancılık ve Orman Ürünleri Bürolarının Kuruluş ve Çalışma Esasları Yönetmeli ğ i” nin 12 inci ve 13 üncü maddelerine göre kurulmuş, Orman Mühendisleri Odasından tescilli “Serbest Ormancılık Şirketi” veya “Serbest Yeminli Ormancılık Şirketi” veya Serbest Yeminli Ormancılık ve Orman Ürünleri Şirketi” olmak koşuluyla mevzuat gere ğ i kayıtlı oldu ğ u ticaret ve sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulundu ğ u yılda alınmış, tüzel kişili ğ in odaya kayıtlı oldu ğ unu gösterir belge ile iştigal konuları arasında ormancılık faaliyetleri sayılan şirketlerde çalıştırdıkları orman mühendisi veya orman yüksek mühendisinin Orman Mühendisleri Odasına kayıtlı, ruhsatlı ve çalışanlar listesine kayıt bilgilerini içeren ihale konusu iş için düzenlenmiş oda kayıt belgesi ile mevzuatı gere ğ i kayıtlı oldu ğ u ticaret ve/veya sanayi odasından ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulundu ğ u yılda alınmış, “tüzel kişili ğ in odaya kayıtlı oldu ğ unu gösterir belge” Anlaşılır. İ fadesi eklenmesi durumunda EKAP programı gere ğ i 5531 Sayılı Yasa do ğ rultusunda mühendis istihdamına ilişkin istekler hem ihale dokümanında hem de ilanda yer almış olacaktır.

79 A-ERKEN ÜRET İ M PR İ M İ : İ şletme amaçlarını yerine getirmek gayesiyle ekonomik işletmecilik prensipleri çerçevesinde üretim maliyetlerini de gözeterek, İ darenin takdiriyle gençleştirme ve bakım sahalarında, erken üretim döneminde (Ekim-Nisan) ölçü birimi m3 olan tomruk, teldire ğ i, maden dire ğ i, sanayi odunu ve ka ğ ıtlık odunların üretimine verilen primlerdir. A ğ aç cinslerine göre erken kesim, erken sürütme, erken yükleme, erken taşıma, erken istif için Genel Müdürlükçe belirlenmiş oranlara göre normal hesaplanmış birim fiyatlar üzerinden hesaplanacaktır 24- ERKEN ÜRET İ M PR İ M İ, TEŞV İ K PR İ M İ, ZORLAŞTIRICI ŞARTLAR VE ENGEL FAKTÖRÜ

80 B-TEŞV İ K PR İ M İ (ÖZEND İ R İ C İ PR İ M): Genel Müdürlükçe teşviki öngörülen ve daha ziyade di ğ er kurum ve kuruluşlara tahsisen verilen, aynı zamanda güç şartlarda üretilen tel dire ğ i, maden dire ğ i ve uzun boy tomruk için (5m ve daha uzunlar) normal birim fiyatlar üzerinden verilen primlerdir.Oranlar Genel Müdürlükçe belirlenir.

81 C-ZORLAŞTIRICI ŞARTLAR VE ENGEL FAKTÖRÜ: 1-Yanık Sahalardan: Yanık sahalardaki üretimlerde herhangi bir kanuni hak verilmedi ğ i göz önüne alınarak, ihtiyaç duyulması halinde Bölge Müdür Yardımcısı, İ şletme Müdürü ve Şef tarafından normal üretim birim fiyatlarının hangi oranlarda artırılaca ğ ı tespit edilip Bölge Müdürünün onayına müteakip uygulamaya konulacaktır.

82 2-Rüzgar Devri ğ i, Kar Kırı ğ ı ve Böcek Tahribatı Olan Sahalarda: İ htiyaç duyulması halinde yine yanık sahalarda belirtilen komisyon tarafından normal üretim birim fiyatlarının hangi oranlarda artırılabilece ğ i kararlaştırılıp Bölge Müdürün onayına müteakip uygulamaya konulacak ve bilgi için raporun bir nüshası Genel Müdürlü ğ e gönderilecektir. 3- Kesim ve Sürütmede Diri Örtü, Kayalık ve Kokurdanlı ğ ın Standart Zamana Etkisi: Üretim sahasında iş verimini azaltan diri örtü, kayalık kokurdanlık alanların bulunması halinde yo ğ unluk derecelerine göre standart zamanlarda belli oranlarda ( yo ğ un sahalarda % 10’a kadar, çok yo ğ un sahalarda % 20’ye kadar) artırılarak birim fiyatlar hesaplanacaktır. İ ş verimini azaltmayla ilgili bu durumda İ şletme ve Pazarlama Şube Müdürü Başkanlı ğ ında İ şletme Müdürü ve Şef birlikte karar verilecektir.

83 4-Taşımada Engel Faktörü: Orman ürünleri, 202 sayılı Tebli ğ de belirtilen B tipi orman yolu standardından daha düşük standarttaki orman ve köy yollarında taşıma yapılması halinde ve araçların ruhsatlarındaki yükleme kapasitelerinin altında yük taşımaları durumunda (P1-P2)/P2 formülü kullanılarak, taşıma birim fiyatının ne oranda artırılaca ğ ı bulunacaktır. Engel faktörü çıkan yollarda İ şletme ve Pazarlama Şube Müdürü Başkanlı ğ ında İ şletme Müdürü ve Şeften oluşan heyet marifetiyle bu oran kararlaştırılacaktır. Engel faktöründen dolayı birim fiyat artışı en fazla % 30’a kadar olabilecektir. (18 m3-15 m3)/15=% 20 formülünde % 20 artış hesaplanmıştır. Buradaki 18 m3 aracın yükleme kapasitesini, 15 m3 aracın engelli yolda yapılabildi ğ i yükleme miktarını göstermektedir.. Araçların ton istihap halteri, m3’e çevrilerek bu hesaplamalar yapılabilecektir.

84 5-Kar Üzerinde Işık ve Boşaltma Kesimi: Tabii gençleştirme sahalarında gençli ğ in getirilmesini müteakip yapılacak ışık ve boşaltma kesimleri sırasında (sarıçam, kayın vs.) gençli ğ in zarar görmemesi için di ğ er faydalardan dolayı kar üzerinde yapılan ışık ve boşaltma kesimlerinde Genel Müdürlükçe belirlenen oranlarda birim fiyatlar artırılacaktır. Bu şekilde prim verilen sahalarda ayrıca erken üretim primi verilmeyecektir. Şu an için kesimde; ibreli ve yapraklı a ğ açlarda % 60, sürütmede ise ibrelilerde % 70 yapraklılarda % 90 oranında birim fiyatlar artırılarak uygulama yapılmaktadır.

85 6-Yol Güzergahının Boşaltılmasında Sürütme Birim Fiyatının Tespiti: Yol güzergahların da sürütme işçili ğ i özel bir durum arz etmesi nedeniyle işgüçlü ğ ünde dikkate alınarak İ şletme ve Pazarlama Şube Müdürü, İ şletme Müdürü ve Şeften oluşan bir heyet tarafından sürütme birim fiyatının hangi oranlarda artırılaca ğ ı kararlaştırılacaktır. 7-Usulsüz Kesim Artıklarının Üretimi: İ şin zorlu ğ u ve özelli ğ i göz önüne alınarak İ şletme ve Pazarlama Şube Müdürü Başkanlı ğ ında İ şletme Müdürü ve Şeften oluşan heyet marifetiyle birim fiyatların hangi oranlarda artırılaca ğ ı belirlenerek üretim yaptırılacaktır.

86 25 -ERKEN ÜRETİM Orman Genel Müdürlüğü ve taşradaki birimleri olan orman işletme müdürlüklerinin, silvikültürel amaçları ile üretim ve satış politikalarını gerçekleştirebilmeleri için erken üretim primi, teşvik primi, kar üzerinde ışık ve boşaltma kesimi primi verilmesi gibi uygulamalar yapılmaktadır. Tüm bu uygulamalarda temel prensip; işletme amaçlarına ulaşmak için söz konusu prim ve teşvik uygulamasının bir araç olarak etkin ve ekonomik olarak kullanılmasıdır. Bunu örnekleyecek olursak; Güney bölgelerimizde bulunan işletme müdürlüklerinde kızılçam gençleştirilmesi için erken üretim primi uygulaması yapılacak ise; buradaki işletme amacı kızılçamda gençleştirme çalışması yapmak üzere kızılçamın tohum dökümünden önce sahadan çıkılması zorunluluk olup,burada 288 Sayılı Tebli ğ ’de öngörülen ürünlere süre ve şartlara uygun olarak erken üretim döneminde yapılan kesme, sürütme, yükleme, taşıma ve istif için prim verilecektir. İ şletmenin ekonomik amacını gerçekleştirmek üzere, erken üretim dönemlerinde kesilip sürütülen ürünlerin Nisan sonuna kadar taşınamadı ğ ı, yolların karlı, batak, kaygan vs. gibi sebeplerle ulaşıma elverişli olmayan yerlerde taşıma ve satışın daha sonraki aylarda yapılması hem pahalı bir üretime zorlanması, hem de işletme amacına hizmet etmemesi nedeniyle erken üretim çalışması yapılmamalıdır.

87 Gelecek yılın üretim programında yer alırken içinde bulunulan yılın sonbaharında gerçekleşen erken üretimlerde; işin bitirilme zamanına bakılmaksızın, istihkaklar yeni yıla girildikten sonra ödenecekse ödemenin yapılacağı yıla ait birim fiyatlar ve primler uygulanacaktır. Üretime erken başlamanın gerekçeleri ve tarihleri tutanakla belgelenerek istihsal dosyasına konulacak, ayrıca şartnamelerde hangi yılın birim fiyatlarının kullanılacağı belirtilecektir. Bununla ilgili istihkak ödemelerine müstenit kesme, sürütme, taşıma vs. raporları ise yeni yıl tarihi ile düzenlenecektir.

88 SELAM İ C İ LAN ÜRET İ M Ş UBE MÜDÜRÜ SABIRLA D İ NLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ M

89 ORMAN ÜRÜNLER İ ÜRET İ M FAAL İ YETLER İ İ LE İ LG İ L İ 4734 SAYILI KANUNUN 22- d MADDES İ YLE İ LG İ L İ SÜREÇTE D İ KKAT ED İ LECEK HUSUSLAR

90 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu üzerinde değişiklik yapan 4964Sayılı Kanun gereği Doğrudan Temin yöntemi ihale yöntemleri dışında özel bir yöntem olarak değerlendirilmiş ve bununla ilgili uygulamaları Kamu İhale Genel Tebliğinde belirlenmiştir. Limitli olarak uygulanan 22 d maddesi de ( tarihleri arasında ,00 TL’ ye Büyükşehir dahilinde ,00 TL’ye kadar hizmet alımı işleri) uygulanabilecektir Bu esaslar doğrultusunda; 1- İşletme Şefliğince, dikili damgası bitirilip limit dahilinde ve şartlara uygun üretime verilebilecek bölmeler,bölmecikler,kesim parselleri İşletme Müdürlüğüne bildirilir. 2- İşletme Müdürlüğünce ilgili bölmeler için yaklaşık maliyet tespit komisyonu kurulur. Bu komisyon, hesabı yapacak ilgili İşletme Şefi, diğer şef veya Müdür Yardımcısı, katip-mutemet’ten oluşabilir. 3- Bu komisyon; İ şletme Şefli ğ ince yapılan damga neticesinde bölme- bölmeciklerin ürün cinsleri itibariyle üretilecek emvaller, önceki yıllar çalışma yüzdeleri göz önüne alınarak biraz da toleranslı olarak belirlenecektir. Bu husus; sözleşme bedeli üzerinde ödeme yapılamayaca ğ ı hükmü göz önüne alınarak ilave işlemlere yol açmamak için sa ğ lıklı tespit edilmesi açısından son derece önemlidir. Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu ilgili bölmeye ait birim fiyatları 288 Sayılı Tebli ğ ve bu tebli ğ in ekleri, ilgili emirler göz önüne alınarak ürün cinsleri itibariyle hesaplayarak ve miktarlarla çarpılarak bulunan de ğ erlerin toplamı şeklinde bölme bazında yaklaşık maliyet hesabını yapacaklar.

91 4- Uygulama yapılacak sahada idare tarafından yapılan damga neticesi tespit edilecek “Ürün cinsleri itibarı ile üretim miktarı” esas alınarak ilgili İşletme Şefliğince; Bu işlere ait birim fiyat analizleri kullanılıp, birim fiyatlar bulunacak, bu birim fiyatların hesabında şimdiye kadar uygulandığı şekliyle kış kesimi, boşaltma kesimi, özellikli ürün üretimi, vb. hususlar göz önüne alınarak fiyatlar arttırılabilecektir. 288 sayılı Tebliğ ve bununla ilgili ek ve emirler dikkate alınacaktır. Bulunacak birim fiyatlar daha sonra yaklaşık maliyetin hesabında kullanılacak birim fiyat kararı haline getirilecektir. 5- İşletme Müdürü tarafından görevlendirilecek Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu tarafından, birim fiyat tariflerinde belirtildiği şekilde yüklenici karı ve genel giderler dahil tespit edilen birim fiyatlar ile yapılacak iş miktarı çarpılarak, bulunan toplam bedel “Yaklaşık Maliyet” olacak olup, buna göre Yaklaşık Maliyet Hesap Cetveli tanzim edilecektir. 6- Yaklaşık Maliyet üzerinden İşletme Müdür Yardımcısı tarafından “ONAY BELGESİ” hazırlanarak İşletme Müdürünün Onayına sunulacaktır 7- Yaklaşık maliyet üzerinden İşletme Müdür Yardımcısı tarafından hazırlanan ve İşletme Müdürünce onaylanan Onay belgesine müteakip iş 22-d ye göre yaptırılacaksa; İhale Yetkilisi tarafından İhale Komisyonu kurulmayacak, ihale yetkilisince görevlendirilecek kişi veya kişilerce, piyasa araştırması ve müracaat sahibi gerçek kişilerle şartlar ve fiyatlar üzerinde görüşme yapılarak doğrudan temin cihetine gidilecektir. Bu uygulamada yine ilgili müracaat sahiplerini belirlemek için duyuru yapılacak ve müracaat sahiplerinden yazılı veya sözlü teklif (Teklif sahibinin imzası alınarak tutanak düzenlenecek) alınarak, anlaşmaya varılacak veya varılmayacaktır. Anlaşma olmaması halinde 6831 sayılı Kanunun 40’ıncı maddesi hükümlerine göre şartlara uyanlara vahidi fiyatla yaptırılabilecektir. Anlaşmaya varılması halinde, görevlendirilen kişilerce işin kime verildiğine dair bir tutanak tanzim edecekler ve makamın onayından sonra Sözleşme imzalanacak, noter tasdiki aranmayacak, Sözleşme İmzalandıktan sonra yürürlüğe girmiş olacaktır. Bu şekilde yapılacak Sözleşmelerde Kamu İhale Kurumu Geliri tahsil edilmeyecektir.

92 8- Onay Belgesinde ÖDENEK olarak(2011Yılı için), Yıllık Programa göre yılbaşında tevzi edilen ödenek miktarı yazılacaktır. Dönemler halinde serbest bırakılan ödeneklerin bununla karıştırılmaması gerekir. Döner Sermayeden yapılacak işlerde KDV “Döner Sermayeli İşletmeler Muhasebe Yönetmeliği” hükümlerine göre ayrı hesap faslından ödendiği veya tahsil edildiği için, Ödenek Miktarı tespitinde KDV dikkate alınmayacaktır d ‘ye göre alınacak teklifler hizmet alımları uygulama yönetmeliğinin 63. maddesinde belirtilen hususlara uygun olarak düzenlenmelidir. Teklif olarak verilen birim fiyatlar, idaremizce hesaplanan birim fiyatlara uygun olmalıdır. 10- İşlem Dosyası İsteklilere sadece kırtasiye masrafları hesap edilerek tespit edilecek bedel üzerinden satılacaktır. 11- Sözleşmesi yapılan işin İŞ YERİ teslimi yapılarak belirtilen süre içinde işe başlanılması Yükleniciden istenilecek, işe başlanılmaması, işe başlanılması için tebligat yapılmasına rağmen yine işe başlamama halinde Sözleşme ve Genel Şartname Hükümlerine göre Sözleşme Fesih edilecek, Genel Hükümlere göre işlem yapılacaktır. 12- Sözleşmenin yapılmasından sonra İşletme Müdürlüğünce kontrol teşkilatı kurulacaktır. Kontrol teşkilatı hak edişleri de yapacak olup, bu teşkilat ilgili İşletme Şefi, söz konusu bölmeden sorumlu ölçü-kesim memuru ve katip- mutemet olabilir. 13- İşin yapılmasında iş kalemleri arasında miktar açısından farklılıklar olabilir, ancak toplamda “SÖZLEŞME BEDELİ” üzerinde iş yapılamaz. İşin Sözleşme bedeli üzerinde gerçekleşme durumu söz konusu ise Sözleşme Bedeli kadar iş yaptırılıp, iş tasfiye edilecektir

93 14- İş bitimiyle ilgili müracaat yüklenici tarafından yapıldıktan sonra (standart form KİK.56.0/H ) 10 gün içerisinde muayene ve kabul komisyonu oluşturulur. Bu komisyon kabul tutanağını düzenler. ( Standart Form KİK.57) Muayene ve kabul komisyonu en az 3 kişiden oluşur ve kontrol teşkilatında görev alanlar bu komisyonda görev alamazlar. Müdür Muavini Başkanlığında diğer teknik eleman ve diğer muhafaza memurundan oluşabilir. 15- Ek süre verilmesi işlemleri sözleşme ve şartnamelerde belirtilen esaslar çerçevesinde mahallinde yapılacaktır. Üst makamlardan ek süre verilmesiyle ilgili talepte bulunulmayacaktır. 16- Hizmet işi tamamlandığında, doğrudan Kesin Kabul İşlemi yapılacaktır sayılı KİK’nun 22 maddesinde İLAN YAPILMAKSIZIN ve TEMİNAT ALINMADAN 10.MADDEDEKİ YETERLİLİK KURALLARINI ARAMADAN ihtiyaçlar temin edilir” hükmü bulunmaktadır. SÖZLEŞMEDE NOTER ONAYI YOKTUR. 18-Doğrudan temin yöntemiyle alınan hizmet alımlarında, İ hale kayıt numarası alma zorunlulu ğ u yoktur. Do ğ rudan Temin Kayıt Formu temin tarihini takip eden ayın 10. gününe kadar usulüne uygun olarak doldurularak Kamu İ hale Kurumuna internet üzerinden gönderilmesi gerekmektedir. (Kamu İ hale Tebli ğ i) Yasaklı olup olmadığının teyit ettirilmesi zorunluluğu yoktur.

94 AÇIK İ HALE SÜREC İ NDE D İ KKAT ED İ LECEK HUSUSLAR ( İ ST İ F)

95 1-İşletme Şefliğince istif yaptırılacak depo adı İşletme Müdürlüğüne bildirilir. 2- İşletme Müdürlüğünce söz konusu satış istif yeri ile ilgili olarak Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu kurulur. Depoda istif edilecek miktarlar, (geçen yıllar istif edilen miktarlar ile o yıl söz konusu depoya getirilmesi düşünülen miktarlar, göz önüne alınarak bulunur) sağlıklı bir şekilde biraz da opsiyonel olarak tespit edilerek yaklaşık maliyet hesaplanır. Yaklaşık maliyetin hesaplanmasında yine 288 Sayılı Tebliğ ve bununla ilgili talimatlar göz önüne alınarak birim fiyatlar hesaplanır. Yaklaşık maliyetin hesaplanmasında,Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’nin 10. ve 11. maddelerinde yaklaşık maliyet hesaplamalarında dikkate alınacak fiyatlarve fiyat tespitinde uyulması gereken hususlar belirlenmiştir.11.Maddede belirtildiği üzere fiyat farkı ödenmeyen işlerde hizmet süresince meydana gelebilecek fiyat değişikliklerin dikkate alınması gerektiği belirtilmiş olup, üretim birim maliyetlerine yılın ikinci döneminde yapılan zamlar ile yılın son döneminde primli çalışılması kararlaştırılmışsa bunlar aylar itibariyle bir termin planına bağlanarak ağırlıklı ortalama alınmak suretiyle yaklaşık maliyette kullanılacak birim fiyat bulunabilecektir. 3-İhale edilecek işle ilgili olarak idarelerce düzenlenen yaklaşık maliyete ilişkin hesap cetveli, şartnameler, sözleşme tasarısı ve hazırlanmış diğer doküman, ihale onay belgesine (standart form KİK001.0/H) eklenir ve açık ihale tercih edilerek bu onay belgesi ihale yetkilisince onaylanır. İdarelerce ihale onayının alınmasından sonra, ihale ilanı veya davetinden önce Kurumdan ihale kayıt numarası alınır. Onaya müteakip ilan tarihini izleyen üç gün içinde İşletme Müdürünce ihale komisyonu kurulur. (Bu komisyon 5 kişiden oluşur.)

96 4- Hesaplanan yaklaşık maliyet limitine göre İşletme Müdürlüğünce istif işine ait hizmet alımı ihalesi ilanı yapılır. 5-İhale Dokümanları: İdareler tarafından hazırlanacak olan ihale dokümanında; isteklilere talimatları da içeren idari şartname ile sözleşme tasarısı, gerekli görüldüğü takdirde alınacak hizmetin teknik ayrıntılarını ve şartlarını gösteren bir teknik şartname ve gerekli diğer belge ve bilgiler bulunur. İdare, ihtiyaç duyduğu hizmet alımının ihale edilebilmesi için gerekli dokümanları, Kamu İhale Kurumu tarafından çıkarılan standart ihale dokümanlarını esas alarak hazırlar ve her sayfasını onaylar. İdarelerce ihale dokümanlarının hazırlanmasında belirlenen ihale usulü ve sözleşme türüne göre bu Yönetmeliğin ekinde yer alan; a) Standart Formlar (Ek: 1), b) Açık İhale Usulü ile İhale Edilen Hizmet Alımlarında Uygulanacak Tip İdari Şartname (Ek: 2), c) Hizmet Alımları Tip Sözleşmesi (Ek: 6), d) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi (Ek: 7) ve Kamu İhale Kurumunca çıkarılan diğer mevzuat esas alınır. İdare, ilan yapılacak hallerde ihale dokümanını ihalenin ilk ilan tarihine kadar kesinleştirir. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir: 1- Hizmet İşleri Genel Şartnamesi, 2- İdari Şartname, 3- Özel idari şartname (varsa) 4- Birim fiyat tarifleri (varsa), 5- Özel Teknik Şartname (varsa), 6- Genel Teknik Şartnameler (varsa), 7- Açıklamalar (varsa),

97 6-İhale İşlem Dosyası: İdare, ihalesi yapılacak her iş için bir işlem dosyası düzenler. Bu dosyada; onay belgesi ve eki yaklaşık maliyet hesap cetveli, ihale dokümanı, yapılmışsa ilan metinleri, adaylar veya istekliler tarafından sunulan başvurular veya teklifler ile aday ve isteklilere yapılan bildirimlere ilişkin tebligat ve alındı belgeleri ile ihale komisyonu tutanak ve kararları, yüklenici tarafından sözleşme bedelinin 4734 sayılı Kanunun 53 üncü maddesinin (j) bendinin (1) numaralı alt bendinde belirtilen miktarı aşması durumunda bu bedel üzerinden hesaplanacak Kurum payının Kamu İhale Kurumunun banka hesabına yatırıldığına ilişkin makbuzun aslı gibi ihale süreci ile ilgili bütün belgeler bulunur. Gerekli incelemeyi yapmalarını sağlamak amacıyla ihale işlem dosyasının birer örneği, ilân veya daveti izleyen üç gün içinde idare tarafından ihale komisyonu üyelerine verilir. 7- Mesleki ve Teknik Yeterlilik,Teklifleri Hazırlanması ve Sunulması, Tekliflerin Geçerlilik Süresi, Teminatlar, Tekliflerin Alınması ve Açılması, Tekliflerin Değerlendirilmesi süreçleri değerlendirilir.

98 8-İhalenin karara bağlanması, onaylanması ve sözleşmenin imzalanması -Yapılan değerlendirme sonucu ihale ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır ve ihale komisyonunca düzenlenen gerekçeli karar ihale yetkilisinin onayına sunulur (standart form KİK021.0/H). İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş (5) iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder. İhale; kararın onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır. İhale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce idareler, ihale üzerinde kalan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını Kamu İhale Kurumundan teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına eklemek zorundadır. İhale üzerinde kalan isteklinin yasaklı olduğunun anlaşılması durumda, ihale yetkilisince ihale kararı onaylanamaz ve ihale iptal edilir (standart form KİK023.0/H). Kesinleşen ihale kararlarına ilişkin sonucun bildirilmesi, sözleşmeye davet ve sözleşmenin imzalanması işlemleri 4734 sayılı Kanun ve bu Yönetmelik esaslarına göre düzenlenmiş ihale konusu işe ait idari şartname hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilir (standart formlar KİK022.0/H, KİK024.0/H). (De ğ işik: 22/06/2005 – R.G. / 26 md.) İ hale Sonuç Formu sözleşmenin imzalandı ğ ı tarihten itibaren en geç on (10) gün içinde internet üzerinden Kamu İ hale Kurumuna gönderilir.

99 9- Kontrol Teşkilatı: Sözleşmenin yapılmasından sonra İşletme Müdürlüğünce kontrol teşkilatı kurulacaktır. Kontrol teşkilatı hak edişleri de yapacak olup, bu teşkilat ilgili İşletme Şefi, söz konusu depodan sorumlu depo memuru ve katip-mutemet olabilir. 10- Muayene ve Kabul: İş bitimiyle ilgili müracaat yüklenici tarafından yapıldıktan sonra (standart form KİK.56.0/H ) 10 gün içerisinde muayene ve kabul komisyonu oluşturulur. Bu komisyon kabul tutanağını düzenler. ( Standart Form KİK.57) Muayene ve kabul komisyonu en az 3 kişiden oluşur ve kontrol teşkilatında görev alanlar bu komisyonda görev alamazlar. Müdür Muavini Başkanlığında diğer teknik eleman ve diğer ölçü-kesim memurundan oluşabilir.

100 11- İ hale Sürecinde Yapılacak Di ğ er İ şlemler 4964 Sayılı Kanunla de ğ işik 4734 Sayılı kanun çerçevesinde zorunlu hallerde uygun görülecek İ hale yöntemleriyle yaptırılacak üretim işlerinde de ihale onayının alınmasından sonra ihale ilanından önce İ hale kayıt numarası almayla ilgili İ hale Kayıt Formu, sözleşmenin imzalanmasına müteakip 10 gün içinde Kamu İ hale Kurumuna İ hale Sonuç Formu gönderilmesi ve ihale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce idarelerce ihale üzerinde kalan isteklinin 58. maddeye göre yasaklı olup olmadı ğ ının teyit ettirilmesi gibi genel hususlara ait işlemler yaptırılacaktır. İ hale Kayıt Formu, Do ğ rudan Temin Kayıt Formu ile İ hale Sonuç Formu internet üzerinden Kamu İ hale Kurumuna gönderilecektir.Ayrıca posta ile gönderilmeyecektir.( Kamu İ hale Tebli ğ i). Yeni de ğ işiklikle ihale dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tescili ve onaylatılması mecburiyeti yoktur.(Md:46) Genel Müdürlü ğ ümüzce taşra teşkilatımıza yazılan talimatla noter tescili limiti idareye bırakılmıştır.. Sözleşmelerin imzalanması aşamasında 2011Yılı için 53 J’ye göre Kurum Payı, sözleşme bedeli ,00 TL.’yi aşanlar için sözleşme bedelinin onbinde beşi oranında olacaktır


"ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü İ ŞLETME VE PAZARLAMA DA İ RE BAŞKANLI Ğ I ÜRET İ M ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ÜRET İ M FAAL İ YETLER İ ANTALYA/2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları