Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Platformlar ve Ağ Etkileri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Platformlar ve Ağ Etkileri"— Sunum transkripti:

1 Platformlar ve Ağ Etkileri
S. Şahin Tulga Platform Yöneticisi

2 İş Tipleri ve Ağ Yapıları
Konvansiyonel İşler Ağ Oluşmamış (Çorap, Bardak, Mobilya vs.) Firma Kullanıcılar

3 İş Tipleri ve Ağ Yapıları
Konvansiyonel İşler Platformlar Ağ Oluşmamış (Çorap, Bardak, Mobilya vs.) Tek Taraflı Ağ (VoIP Operatörü, Banka ATM vs.) Çok Taraflı Ağ (İşlemci, Arama Motoru, AVM vs.) Firma Kullanıcılar İletişim, Etkileşim, Paylaşım Tamamlayıcılar

4 Platformlar Ürün Platformları Aracı Platformlar
Kurumların Ürün ve Hizmetlerinin Oluşmasında Temel Olarak Kullanılan Başka Kurum Ürün ve Hizmetleri Arayanlarla Sunanlar Arasında Ürün ve Bilgi Alışverişine Aracılık Eden Yapılar Alışveriş Merkezleri Seyahat Terminalleri Sanat Galerileri Lokantalar Seminerler ve Zirveler Hisse Senedi Borsaları Seri İlan Siteleri Arama Motorları Kredi Kartları Tüketici Ödeme Sistemleri Sadakat Kart Sistemleri Sağlık Platformları Sigorta Platformları Beyin Avcıları Oyun Makinaları Bilgisayar İşletim Sistemleri Video Oyun Konsolları PDF Doküman Ağı DVD Standardı Barkod Standardı Dizel Motor Karakterler (Barbie, Ken gibi) Tasarımlar (NBA, FB Logosu gibi) Ameliyat Hidrojelleri

5 Platform Örnekleri Platform Adı Platform Tarafları Platform Tipi
VoIP Operatörü Konuşanlar Aracı Mobil Telefon Operatörü Seminer, Zirve Dinleyiciler, Konuşmacılar, Sponsorlar Kredi Kartı Kart Sahibi Alıcılar, Kart ile Ödeme Kabul Eden Satıcılar İş Bulma İş Arayanlar, Eleman Arayanlar Arama Motoru İçerik Arayanlar, İçerik Sunanlar Hal (Meyve, Çiçek vs.) Satıcılar, Yetiştiriciler (veya Aracı Tüccarlar) AVM, E-Ticaret Alıcılar, Satıcılar, Reklamverenler Emlak Komisyoncusu Emlak Arayanlar, Emlak Satanlar Sanat Galerisi Koleksiyonerler, Sanatçılar Lokanta Gıda Tüketicileri, Gıda Üreticileri Gece Kulübü, Çöpçatan Sitesi Erkekler, Kadınlar Üniversite Kariyer Günü İş Arayan Talebeler, Eleman Arayanlar Borsa Hisse Senedi Alanlar, Hisse Senedi Satanlar Gazete, Dergi Okuyanlar, İçerik Hazırlayanlar, Reklamverenler TV Seyredenler, Program Yapımcıları, Reklamverenler

6 Platform Adı Platform Tarafları Platform Tipi Seyahat Terminali Seyahat Edenler, Seyahat Şirketleri, Satıcılar, Reklamverenler Aracı Sigortacı Sigortalanmak İsteyenler, Sigorta Şirketleri Otoyol Araçlar, Yakıt İstasyonları, Satıcılar, Reklamverenler Ofis Otomasyonu Yazılımı Doküman Hazırlayanlar, Doküman Okuyanlar Mobil Telefon (Standart) Konuşanlar, Mobil Telefon Operatörleri Seri İlan Sitesi Alıcılar, Satıcılar Logo (Takım, Barbi vs.) Kırtasiye Alıcıları, Kırtasiye Üreticileri Ürün Video Oyun Konsolu Oyun Oynayanlar, Oyun Geliştiricileri Araç Motoru Araç Sahipleri, Yakıt İstasyonları, Tamirciler Yazılım Modülü Yazılım Kullanıcıları, Yazılım Geliştiricileri Blu-Ray Seyirciler, İçerik Sunanlar Wi-Fi Cihaz (PC, Akıllı Telefon, Tablet vs.) Kullanıcıları, Erişim Sunan Noktalar Internet Tarayıcısı İçerik Arayanlar, Web Sunucuları İşletim Sistemi Kullanıcılar, Yazılım Geliştiriciler İşlemci Kullanıcılar, Donanım Üreticileri, Yazılım Geliştiricileri Bisiklet Vites Sistemleri Bisklet Kullanıcıları, Bisiklet İmalatçıları

7 Müşteriye Sunulan Değerler
Verimlilik Hızlı, Yüksek Performanslı, Masrafları ve İşletme Maliyetlerini Azaltan, Gecikmesiz Yapan, İşin Yapılıp Bitirilmesini Sağlayan Gelişim Kişisel ve/veya Kurumsal Olarak Gelişime Katkıda Bulunan Zevk ve Eğlence Eğlenceli, Komik, Heyecanlı, Lezzetli, Keyifli Güvenlik Fiziksel, Finansal, Bilgisel (Mahremiyet) Güvenliğe Katkıda Bulunan, Riskleri Azaltan İlişki Kalitesi Sıcak, Dost, Kazan-Kazan, Yardımcı, Güvenilir, Pohpohlayan, Saygılı … Kolaylık ve Rahatlık Erişilebilirliği Artıran, Ulaşımı, Bulmayı, Ödemeyi, Siparişi, Takibi, Öğrenmeyi, Değiştirmeyi Kolaylaştıran, … Çevre Kalitesi - Doğa Doğaya Saygılı, Doğayı Kollayan, Doğanın Kalitesini Artıran Çevre Kalitesi – Diğer Topluma Olunlu Katkı Yapan, (Temizlik, Güzellik, Kültür, Düzen gibi) İmaj Zengin, En İyiye Meraklı, Yenilikçi, Zevkli, Estetik, Sakin, Güçlü, Özgür, Hırslı, Aile Yönelimli, Olgun, Maceraperest, Bilgili, Tecrübeli, Sofistike, Hesaplı, Yetkin, Egzotik, Yetkin, Güvenilir, Mütevazı, Başkaldıran … Basitlik ve Yalınlık Basitleştiren, Özel Gereksinime Uyarlayan, Kişiselleştiren …

8 Müşteriye Sunulan Değerler
Ürüne Sahip Olarak ve Kullanarak Ulaşılan Değerler Tüm İşlerde Başkaların da Ürüne Sahip Olması ve Kullanması İle Ulaşılan Değerler Sadece Ağ Etkili İşlerde

9 Ağ Etkileri Müşterilere Sunulan Değer Seviyesi Varolan Müşteri Sayısı
Video Oyun Konsolları, Arama Motoru vs. Müşterilere Sunulan Değer Seviyesi Emlak Komisyonculuğu, Alışveriş Merkezleri vs. B2B Ticaret Siteleri, Dergi, Televizyon, Sosyal Medya Siteleri vs. Ağ Etkisiz Bir Platformun Müşteriye Sunduğu Değer Seviyesinin Varolan Müşteri Sayısı ile Orantılı Olması Varolan Müşteri Sayısı

10 Fiyat Değer İlişkisi THY ve Ortakları - İç Hatlar
Yüksek Business Sınıfı Fiyat Seviyesi Ortalama Ekonomi Sınıfı Düşük Düşük Ortalama Yüksek Sunulan Etkin Değer Seviyesi

11 Platform Tarafları ve Etkileşmeler
Platform Sağlayıcı Tarafları Biraraya Getiren Altyapı Sağlar Faaliyetleri Koordine Eder İşletme Kurallarını Belirler Oluşan Maliyetleri Üstlenir Taraflardan Gelir Toplar Taraflar (Platform Müşterileri) Platformu Kullananlar Tamamlayıcılar Taraf n Platform Sağlayıcı Taraf 1 Taraf 3 Aynı Taraf Katılımcılarının Etkileşmesi (Pozitif veya Negatif) Taraf 2 Diğer Taraftaki Katılımcılarla Etkileşmeler (Olumlu veya Olumsuz)

12 Çok Taraflı Ağ Etkileri
Tanımı Platformun, Bir Tarafındaki Müşterilerine Sunduğu Değer Seviyesinin, Kendi veya Diğer Tarafta Varolan Müşteri Sayısı ile Orantılı Olması (Olumlu veya Olumsuz) Aynı Taraf Örnekleri Bir Oyun Platformundaki Oyuncu Sayısının Diğer Oyunculara Çekici Etkisi Bir Dergideki Reklamveren Sayısının Diğer Reklamverenlere Olumsuz Etkisi Karşı Taraf Örnekleri Bir Oyun Platformundaki Oyun Sayısının (Oyun Geliştiriciler) Oyuncu Sayısına Olumlu Etkisi Bir TV Kanalındaki Reklam Sayı ve Süresinin İzleyenlerin Sayısına Olumsuz Etkisi Platformun Müşterilerine Sunduğu Değer Seviyesi Varolan Müşteri Sayısı

13 Birbirini Besleyen Ana Döngü
Ağ Etkili İşlerde Birbirini Besleyen Ana Döngü Ağ Etkileri Harekete Geçtiğinde ! Varolan Müşteri Sayısı Yeni Müşteri Aynı Taraf Karşı Taraf Artan Satış Azalan Birim Maliyetler Yükselen Kârlılık Daha Kıymetli Değer Pozisyonu Üretimde Ölçek Ekonomisi Olduğunda !

14 Lider Platform Olmak İçin 12 Adım
Pazara Erken Girin İlk Müşterileri Sübvanse Edin Müşterilerin Birbirleri İle İletişim, Etkileşim ve Paylaşımını Sağlayın Doğru Fiyatlama Yapın Tarafların Ödeme Gücü ve Fiyata Duyarlılığı Platform Ürününün Marjinal Maaliyeti Olumsuz Ağ Etkilerinin Varlığı Ödüllerle Aynı Taraf Ağ Etkilerini Artırın Platformunuza Uyumlu Tamamlayıcı Ürünlerin Gelişmesini Teşvik Edin Platformun Çekiciliğini Artıracak Marka Müşteriler Edinin Platformunuzu Daha Çok Müşteriye Hitap Edecek Şekilde Geliştirin Platformunuzun Uyumluluğuna Dikkat Edin Platformunuzun Geri Uyumlu Olmasını Sağlayın Platformunuz Lider Platform Değilse Lider Platformla Uyumlu Olmasını Sağlayın Platformunuz Lider Platform ise Diğer Platformların Uyumlu Olmamasını Sağlayın Rakiplerle İşbirliği Yapın Başka Platformlar Tarafından Kuşatılmayı Önleyin Platformunuzun Duyurmak İçin Müşterilerinizi Kullanın

15 Teşekkür Ederiz !


"Platformlar ve Ağ Etkileri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları