Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Platformlar ve Ağ Etkileri S. Şahin Tulga Platform Yöneticisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Platformlar ve Ağ Etkileri S. Şahin Tulga Platform Yöneticisi."— Sunum transkripti:

1 Platformlar ve Ağ Etkileri S. Şahin Tulga Platform Yöneticisi

2 İş Tipleri ve Ağ Yapıları Ağ Oluşmamış (Çorap, Bardak, Mobilya vs.) Kullanıcılar Firma

3 İş Tipleri ve Ağ Yapıları Ağ Oluşmamış (Çorap, Bardak, Mobilya vs.) Tek Taraflı Ağ (VoIP Operatörü, Banka ATM vs.) Çok Taraflı Ağ (İşlemci, Arama Motoru, AVM vs.) Kullanıcılar Tamamlayıcılar İletişim, Etkileşim, Paylaşım Firma

4 Platformlar Aracı Platformlar Ürün Platformları Kurumların Ürün ve Hizmetlerinin Oluşmasında Temel Olarak Kullanılan Başka Kurum Ürün ve Hizmetleri Arayanlarla Sunanlar Arasında Ürün ve Bilgi Alışverişine Aracılık Eden Yapılar Bilgisayar İşletim Sistemleri Video Oyun Konsolları PDF Doküman Ağı DVD Standardı Barkod Standardı Dizel Motor Karakterler (Barbie, Ken gibi) Tasarımlar (NBA, FB Logosu gibi) Ameliyat Hidrojelleri Alışveriş Merkezleri Seyahat Terminalleri Sanat Galerileri Lokantalar Seminerler ve Zirveler Hisse Senedi Borsaları Seri İlan Siteleri Arama Motorları Kredi Kartları Tüketici Ödeme Sistemleri Sadakat Kart Sistemleri Sağlık Platformları Sigorta Platformları Beyin Avcıları Oyun Makinaları

5 Platform Örnekleri Platform AdıPlatform TaraflarıPlatform Tipi VoIP OperatörüKonuşanlarAracı Mobil Telefon OperatörüKonuşanlarAracı Seminer, ZirveDinleyiciler, Konuşmacılar, SponsorlarAracı Kredi KartıKart Sahibi Alıcılar, Kart ile Ödeme Kabul Eden SatıcılarAracı İş Bulmaİş Arayanlar, Eleman ArayanlarAracı Arama Motoruİçerik Arayanlar, İçerik SunanlarAracı Hal (Meyve, Çiçek vs.)Satıcılar, Yetiştiriciler (veya Aracı Tüccarlar)Aracı AVM, E-TicaretAlıcılar, Satıcılar, ReklamverenlerAracı Emlak KomisyoncusuEmlak Arayanlar, Emlak SatanlarAracı Sanat GalerisiKoleksiyonerler, SanatçılarAracı LokantaGıda Tüketicileri, Gıda ÜreticileriAracı Gece Kulübü, Çöpçatan SitesiErkekler, KadınlarAracı Üniversite Kariyer Günüİş Arayan Talebeler, Eleman ArayanlarAracı BorsaHisse Senedi Alanlar, Hisse Senedi SatanlarAracı Gazete, DergiOkuyanlar, İçerik Hazırlayanlar, ReklamverenlerAracı TVSeyredenler, Program Yapımcıları, ReklamverenlerAracı

6 Platform AdıPlatform TaraflarıPlatform Tipi Seyahat TerminaliSeyahat Edenler, Seyahat Şirketleri, Satıcılar, Reklamverenler Aracı SigortacıSigortalanmak İsteyenler, Sigorta ŞirketleriAracı OtoyolAraçlar, Yakıt İstasyonları, Satıcılar, ReklamverenlerAracı Ofis Otomasyonu YazılımıDoküman Hazırlayanlar, Doküman OkuyanlarAracı Mobil Telefon (Standart)Konuşanlar, Mobil Telefon OperatörleriAracı Seri İlan SitesiAlıcılar, SatıcılarAracı Logo (Takım, Barbi vs.)Kırtasiye Alıcıları, Kırtasiye ÜreticileriÜrün Video Oyun KonsoluOyun Oynayanlar, Oyun GeliştiricileriÜrün Araç MotoruAraç Sahipleri, Yakıt İstasyonları, TamircilerÜrün Yazılım ModülüYazılım Kullanıcıları, Yazılım GeliştiricileriÜrün Blu-RaySeyirciler, İçerik SunanlarÜrün Wi-FiCihaz (PC, Akıllı Telefon, Tablet vs.) Kullanıcıları, Erişim Sunan Noktalar Ürün Internet Tarayıcısıİçerik Arayanlar, Web SunucularıÜrün İşletim SistemiKullanıcılar, Yazılım GeliştiricilerÜrün İşlemciKullanıcılar, Donanım Üreticileri, Yazılım GeliştiricileriÜrün Bisiklet Vites SistemleriBisklet Kullanıcıları, Bisiklet İmalatçılarıÜrün

7 Verimlilik Hızlı, Yüksek Performanslı, Masrafları ve İşletme Maliyetlerini Azaltan, Gecikmesiz Yapan, İşin Yapılıp Bitirilmesini Sağlayan Verimlilik Hızlı, Yüksek Performanslı, Masrafları ve İşletme Maliyetlerini Azaltan, Gecikmesiz Yapan, İşin Yapılıp Bitirilmesini Sağlayan Kolaylık ve Rahatlık Erişilebilirliği Artıran, Ulaşımı, Bulmayı, Ödemeyi, Siparişi, Takibi, Öğrenmeyi, Değiştirmeyi Kolaylaştıran, … Kolaylık ve Rahatlık Erişilebilirliği Artıran, Ulaşımı, Bulmayı, Ödemeyi, Siparişi, Takibi, Öğrenmeyi, Değiştirmeyi Kolaylaştıran, … Basitlik ve Yalınlık Basitleştiren, Özel Gereksinime Uyarlayan, Kişiselleştiren … Basitlik ve Yalınlık Basitleştiren, Özel Gereksinime Uyarlayan, Kişiselleştiren … Gelişim Kişisel ve/veya Kurumsal Olarak Gelişime Katkıda Bulunan Gelişim Kişisel ve/veya Kurumsal Olarak Gelişime Katkıda Bulunan Güvenlik Fiziksel, Finansal, Bilgisel (Mahremiyet) Güvenliğe Katkıda Bulunan, Riskleri Azaltan Güvenlik Fiziksel, Finansal, Bilgisel (Mahremiyet) Güvenliğe Katkıda Bulunan, Riskleri Azaltan Zevk ve Eğlence Eğlenceli, Komik, Heyecanlı, Lezzetli, Keyifli Zevk ve Eğlence Eğlenceli, Komik, Heyecanlı, Lezzetli, Keyifli İlişki Kalitesi Sıcak, Dost, Kazan-Kazan, Yardımcı, Güvenilir, Pohpohlayan, Saygılı … İlişki Kalitesi Sıcak, Dost, Kazan-Kazan, Yardımcı, Güvenilir, Pohpohlayan, Saygılı … İmaj Zengin, En İyiye Meraklı, Yenilikçi, Zevkli, Estetik, Sakin, Güçlü, Özgür, Hırslı, Aile Yönelimli, Olgun, Maceraperest, Bilgili, Tecrübeli, Sofistike, Hesaplı, Yetkin, Egzotik, Yetkin, Güvenilir, Mütevazı, Başkaldıran … İmaj Zengin, En İyiye Meraklı, Yenilikçi, Zevkli, Estetik, Sakin, Güçlü, Özgür, Hırslı, Aile Yönelimli, Olgun, Maceraperest, Bilgili, Tecrübeli, Sofistike, Hesaplı, Yetkin, Egzotik, Yetkin, Güvenilir, Mütevazı, Başkaldıran … Müşteriye Sunulan Değerler Çevre Kalitesi - Doğa Doğaya Saygılı, Doğayı Kollayan, Doğanın Kalitesini Artıran Çevre Kalitesi – Diğer Topluma Olunlu Katkı Yapan, (Temizlik, Güzellik, Kültür, Düzen gibi) Çevre Kalitesi - Doğa Doğaya Saygılı, Doğayı Kollayan, Doğanın Kalitesini Artıran Çevre Kalitesi – Diğer Topluma Olunlu Katkı Yapan, (Temizlik, Güzellik, Kültür, Düzen gibi)

8 Müşteriye Sunulan Değerler Ürüne Sahip Olarak ve Kullanarak Ulaşılan Değerler – Tüm İşlerde Başkaların da Ürüne Sahip Olması ve Kullanması İle Ulaşılan Değerler – Sadece Ağ Etkili İşlerde

9 Ağ Etkileri Müşterilere Sunulan Değer Seviyesi Varolan Müşteri Sayısı Video Oyun Konsolları, Arama Motoru vs. Emlak Komisyonculuğu, Alışveriş Merkezleri vs. B2B Ticaret Siteleri, Dergi, Televizyon, Sosyal Medya Siteleri vs. Bir Platformun Müşteriye Sunduğu Değer Seviyesinin Varolan Müşteri Sayısı ile Orantılı Olması Ağ Etkisiz

10 Fiyat Değer İlişkisi THY ve Ortakları - İç Hatlar DüşükOrtalamaYüksek Sunulan Etkin Değer Seviyesi Düşük Ortalama Yüksek Fiyat Seviyesi Ekonomi Sınıfı Business Sınıfı

11 Taraf 3 Taraf 1 Platform Sağlayıcı Taraflar (Platform Müşterileri) Platformu Kullananlar Tamamlayıcılar Platform Sağlayıcı Tarafları Biraraya Getiren Altyapı Sağlar Faaliyetleri Koordine Eder İşletme Kurallarını Belirler Oluşan Maliyetleri Üstlenir Taraflardan Gelir Toplar Aynı Taraf Katılımcılarının Etkileşmesi (Pozitif veya Negatif) Diğer Taraftaki Katılımcılarla Etkileşmeler (Olumlu veya Olumsuz) Taraf 2 Taraf n Platform Tarafları ve Etkileşmeler

12 Tanımı – Platformun, Bir Tarafındaki Müşterilerine Sunduğu Değer Seviyesinin, Kendi veya Diğer Tarafta Varolan Müşteri Sayısı ile Orantılı Olması (Olumlu veya Olumsuz) Aynı Taraf Örnekleri – Bir Oyun Platformundaki Oyuncu Sayısının Diğer Oyunculara Çekici Etkisi – Bir Dergideki Reklamveren Sayısının Diğer Reklamverenlere Olumsuz Etkisi Karşı Taraf Örnekleri – Bir Oyun Platformundaki Oyun Sayısının (Oyun Geliştiriciler) Oyuncu Sayısına Olumlu Etkisi – Bir TV Kanalındaki Reklam Sayı ve Süresinin İzleyenlerin Sayısına Olumsuz Etkisi Varolan Müşteri Sayısı Platformun Müşterilerine Sunduğu Değer Seviyesi Çok Taraflı Ağ Etkileri

13 Varolan Müşteri Sayısı Yeni Müşteri Aynı Taraf Karşı Taraf Artan Satış Azalan Birim Maliyetler Yükselen Kârlılık Daha Kıymetli Değer Pozisyonu Yeni Müşteri Üretimde Ölçek Ekonomisi Olduğunda ! Ağ Etkileri Harekete Geçtiğinde ! Ağ Etkili İşlerde Birbirini Besleyen Ana Döngü

14 Lider Platform Olmak İçin 12 Adım Pazara Erken Girin İlk Müşterileri Sübvanse Edin Müşterilerin Birbirleri İle İletişim, Etkileşim ve Paylaşımını Sağlayın Doğru Fiyatlama Yapın – Tarafların Ödeme Gücü ve Fiyata Duyarlılığı – Platform Ürününün Marjinal Maaliyeti – Olumsuz Ağ Etkilerinin Varlığı Ödüllerle Aynı Taraf Ağ Etkilerini Artırın Platformunuza Uyumlu Tamamlayıcı Ürünlerin Gelişmesini Teşvik Edin Platformun Çekiciliğini Artıracak Marka Müşteriler Edinin Platformunuzu Daha Çok Müşteriye Hitap Edecek Şekilde Geliştirin Platformunuzun Uyumluluğuna Dikkat Edin – Platformunuzun Geri Uyumlu Olmasını Sağlayın – Platformunuz Lider Platform Değilse Lider Platformla Uyumlu Olmasını Sağlayın – Platformunuz Lider Platform ise Diğer Platformların Uyumlu Olmamasını Sağlayın Rakiplerle İşbirliği Yapın Başka Platformlar Tarafından Kuşatılmayı Önleyin Platformunuzun Duyurmak İçin Müşterilerinizi Kullanın

15 Teşekkür Ederiz !


"Platformlar ve Ağ Etkileri S. Şahin Tulga Platform Yöneticisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları