Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kalitatif Araştırma Raporu 14 Kasım 2013 | İstanbul Markalı Süt ve Yoğurda Güven Algısı Araştırması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kalitatif Araştırma Raporu 14 Kasım 2013 | İstanbul Markalı Süt ve Yoğurda Güven Algısı Araştırması."— Sunum transkripti:

1 Kalitatif Araştırma Raporu 14 Kasım 2013 | İstanbul Markalı Süt ve Yoğurda Güven Algısı Araştırması

2 Akademetre Research & Strategic Planning: Türkiye Araştırmacıları Derneği, ESOMAR European Society for Opinion and Marketing Research üyesidir Akademetre Research & Strategic Planning: Araştırmalarını ve hizmetlerini GAB 2|BVQI Güvenilir Araştırma Belgesi ISO 20252/2006 ve ISO 9001/2008 Kalite Yönetim Sistemi standartlarına uygun olarak gerçekleştirir Akademetre Research & Strategic Planning: Pazarlama araştırmalarında ve sosyal araştırmalarda belirlenen uluslararası bilimsel ve etik kuralları ve sektörde yer alan ulusal ve uluslararası kurumların ve mesleki derneklerin belirlediği standartları uygulamaktadır

3 3 Rapor Özeti Araştırma Konusu Tüketici zihninde süt ve yoğurda ilişkin algıları ortaya koyarak Endüstriyel süte ilişkin bariyerleri belirlemek Açık süte ilişin motivasyon unsurlarını saptamak Araştırma YöntemiKalitatif araştırma Veri Toplama TekniğiFocus Grup Çalışması SESÜst ve Orta S.E.S. CinsiyetKadın/Erkek Yaş+25 Grup sayısı26 Grup büyüklüğü8 kişi Tarih 09– Takvim Örneklem Yöntem Kapsam

4 Cinsiyet Kadın Yaş SES Yüksek Kapalı Süt Kullanan 4 Kişi Açık Süt Kullanan 4 Kişi Kapalı Yoğurt Kullanan 4 Kişi Açık Yoğurt Kullanan 4 Kişi GRUP -01 Cinsiyet Kadın Yaş SESYüksek Kapalı Süt Kullanan 4 Kişi Açık Süt Kullanan 4 Kişi Kapalı Yoğurt Kullanan 4 Kişi Açık Yoğurt Kullanan4 Kişi GRUP -02 Cinsiyet Erkek Yaş + 25 SES Yüksek Kapalı Süt Kullanan 4 Kişi Açık Süt Kullanan 4 Kişi Kapalı Yoğurt Kullanan 4 Kişi Açık Yoğurt Kullanan4 Kişi GRUP -03 Cinsiyet Kadın Yaş SESOrta Kapalı Süt Kullanan 4 Kişi Açık Süt Kullanan 4 Kişi Kapalı Yoğurt Kullanan 4 Kişi Açık Yoğurt Kullanan 4 Kişi GRUP -04 Cinsiyet Kadın Yaş SES Orta Kapalı Süt Kullanan 4 Kişi Açık Süt Kullanan 4 Kişi Kapalı Yoğurt Kullanan 4 Kişi Açık Yoğurt Kullanan4 Kişi GRUP -05 Cinsiyet Erkek Yaş + 25 SESOrta Kapalı Süt Kullanan 4 Kişi Açık Süt Kullanan 4 Kişi Kapalı Yoğurt Kullanan 4 Kişi Açık Yoğurt Kullanan4 Kişi GRUP -06 Üst SES Mensubu Orta SES Mensubu Üst SES Mensubu Orta SES Mensubu Üst SES Mensubu Orta SES Mensubu 4 Araştırmanın Kapsamı Focus Grup – Kapsam ve Grup Özellikleri ANKARA İSTANBUL İZMİR ADANA SAMSUN 6 FG 4 FG Araştırmanın Kapsamı Toplam 26 Focus Grup

5 Genel Olarak Yiyecek ve İçecekler

6 6 TÜKETİCİDE SAĞLIK VE BESLENMEYE İLİŞKİN İLGİSİ ARTIYOR Beslenmeye ilişkin artan ilgiye karşın, bilgi kaynakları konusunda neyi referans alacağını bilmiyor

7 7 Hangi ürünü doğal olarak rafta 6 ay saklayabilirsiniz ki? Meyve ve sebzelere o kadar fazla hormon basıyorlar ki buzdolabında bile büyümeye devam ediyor. Eski tavukları kaynatırdınız, pişiremezdiniz. Şimdiki tavuklar 15 dakikada pişiyor. Tavuklar hiç hareket etmeden 25 günde yetiştirilip kesiliyor. Artık meyvelerimizde kurt bile yaşamıyor. Kurdun yemediği şeyi biz yiyoruz. Tohumlar artık hibrit, üremiyor. Çekirdeğini toprağa atıp yetiştiremiyorsunuz. Çocukluğumuzda aldığımız hiçbir tadı şimdi alamıyoruz. Yumurta artık jöle gibi değil, sıvı, kırıyorsun içinden resmen akıyor. Gıdaya hile karıştı, televizyonlarda görüyoruz, zeytinler ayakkabı boyasıyla renklendiriliyormuş. Ben tatile gittiğimde dolapta süt kalmıştı, geldiğimde denemek için baktım bozulmamıştı. 2 gün içinde kullanmanız gerekiyor diyorlar, hikaye… Yiyecek ve İçeceklerde Risk Faktörleri Genel Olarak Yiyecek ve İçecekler

8 8 Gıda endüstrisini suçlama eğilimi gösteren tüketici, bugünkü durumu değerlendirirken geçmişi referans almaktadır. Geçmişte Ne Vardı? “eski toprak” Sağlıklı Hastalıksız Ömrü uzun Mutlu Bugün ve Gelecekte Ne Var? “yeni nesil” Sağlıksız Hasta – kanser Kilolu – obez Hormonları bozuk Mutsuz Benim babaannem 98 yaşına kadar yaşadı, bir kere bile doktora gitmedi. Çevremizde kanser hastalığı çok arttı. Benim çocuklarım da hastaneden çıkmıyor. Tüketicinin Gerekçesi

9 9 Uzun raf ömrü Koruyucu katkı maddesi Tarımsal uygulamalar Hormon Kimyasal tarım ilaçları GDO Sera teknolojisi Mevsimi dışında yetiştirilen meyve-sebzeler İşlenmiş ürünlerin artması Formülü açık olmayan hazır ürünler Doğada bulunmayan ürünlerin üretilmesi Ürünlerin standart hale gelmesi Kalibre Koku Tat Yiyecek ve İçeceklerde Risk Faktörleri Genel Olarak Yiyecek ve İçecekler Gıda endüstrisindeki tüm tartışmalar ile Süt ve ürünleri arasında ilişki kurulmaktadır: GDO: İnekler GDO’lu yemlerle besleniyor. Tavuk çiftlikleri: Serbest Dolaşmayan İnekler var. Hormonlu Gıda: Hormonlu yemler ve hormonlu inekler. Katkı maddeleri: Süt ve yoğurtta var.

10 10 TÜKETİCİNİN KAFASI OLDUKÇA KARIŞIK Endüstriyel gıda ürünlerine ilişkin bilgilerini “yakın çevre” ve “medya”dan alan tüketici kime ve neye inanacağını bilemiyor. Bilim dünyası tüketicinin referansı olmaktan oldukça uzaktır. Bu doğrultuda “eski toprak”ların yaşam tarzını benimsiyor.

11 11 Ambalajlı gıdaların tümü, tüketicilerin algı derinliğinde sağlıklı ve kaliteli yaşam adına risk oluşturmaktadır. Tüketici algısında riskler: Yaygınlaşan Hastalıklara Bağlı Endişeler Kanser, obezite ve şeker başta olmak üzere yaygınlaşan hastalıkların en önemli nedenini “hazır gıdalar”dır. Düşük Yaşam Kalitesi Ambalajlı gıdalar yorgunluk, halsizlik ve bunların sonucunda mutsuzluk gibi yaşam kalitesini olumsuz etkilemektedir. Aile Bireylerine ilişkin Endişeler Özellikle anneler, çocuklarının sağlıklı gelişiminin önünde ambalajlı gıdaları bir risk olarak görmektedir. Ambalajlı Gıda Algısı Süt ve süt ürünlerine ilişkin tutumları, gıda endüstrisine yönelik bariyerlerden arındırmak mümkün değildir. Genel Olarak Yiyecek ve İçecekler

12 12 TÜKETİCİ SAĞLIKLA İLGİLİ SORUMLULUKLARINI YOK SAYIYOR Tüketici sigara, fiziksel aktivite eksikliği, stres gibi bireysel davranışlara bağlı durumlar yerine hastalıkların kaynağını genel bir duruma bağlamaktadır ambalajlı gıdalar. Bunun sonucunda doğallık trendi oluşmaktadır.

13 Süt ve Süt Ürünlerine Genel Yaklaşımlar

14 14 TÜKECİDE, SÜT VE BESLENME BİLİNCİ YERLEŞMİŞ DURUMDA Beslenmeye ilişkin artan ilgiye karşın, bilgi kaynakları konusunda neyi referans alacağını bilmiyor

15 15 Sütün sağlık ve beslenme beyanlarına ilişkin bilgi seviyesinin yüksek olduğu gözlemlenmektedir. Süt içme alışkanlığı oluşmamış kişilerde bile sütün faydalarına ilişkin bilinç oturmuş durumdadır. Dolayısıyla sektörün süte yönelik yapacağı iletişim, fayda beyanından çok hatırlatmaya yönelik olmalıdır. Süt tüm gruplar için “doğal” biçimde sunulmuş “sağlıklı” bir “besin”dir. Hatta kutsaldır. Süt Algısı Süte içmeye ilişkin motivasyon unsurları, bariyerlerin çok üzerindedir. Tüketicinin bu anlamda bilgilendirmeye değil hatırlatılmaya ihtiyacı var. Genel Olarak Yiyecek ve İçecekler

16 Süt Algısı ve Kullanımı 16 Sütte Bariyerler Sütte Motivasyonlar Besin Değeri Kalsiyum ve protein kaynağı Bebeğin ana besin kaynağı Sağlık Faydası Besleyici Kemik gelişimini destekleyici Lezzet Unsuru Lezzetli Lezzet arttırıcı Diğer Güzellik kaynağı Rahatlatıcı Uyku sağlayıcı Damak Tadı Aromatik koku ve tat Yan etkiler Şişkinlik Alerjen Demir emilimini engelleme İlaçla birlikte kullanılmaması Fazla kullanılmasına bağlı Diş çürümesi Sindirim bozukluğu Doğaya aykırılık İnsan için değil, canlıların yavruları için uygun.

17 Yoğurt Algısı ve Kullanımı

18 18 YOĞURT ÖNCE LEZZET SONRA SAĞLIKTIR Dolayısıyla standart bir tat değildir. Tatlı değil hafif ekşidir.

19 Yoğurt Türleri Ev Yoğurdu 19 Katkı maddesi yok Lezzetli “Sürece dahil oluyorum” hissi Bazı bölgeler için ekonomik Çocukların bebeklik döneminde sağlıklı tercih Çocuklar için uzmanların önerisi Yapımı zor – tutturma endişesi Sadece açık sütten yapılabiliyor, pastörize günlük sütten yapılmış yoğurdun tadı ve kıvamı güzel olmuyor Ev Yoğurdu Bariyerleri Ev Yoğurdu Motivasyonları Pratik Erişimi kolay Ekonomik Kısa raf ömrü Katkı maddesi içeriyor STT’nden sonra da bozulmuyor Ekşimiyor Süt tozu içeriyor Uzun raf ömrü Gerçek yoğurt tadından uzak Lezzetli değil Ambalajlı Yoğurt Bariyerleri Ambalajlı Yoğurt Motivasyonları Ambalajlı Yoğurt Açık Yoğurt

20 20 Üretme Arzusu (Do It Your Self) Kentleşmiş Üst Sosyo-Ekonomik Statü grubu üretim sürecinden uzak kalmıştır (özellikle yeni nesil) Üretme güdüsünü tatmin etme arzusu endüstriye ilişkin tutumları etkilemektedir. Dahil Olma İsteği Üretimin parçası olamayan tüketici sürece dahil olmak istemektedir. Bu anlamda “tüketici”, “türetici” durumuna gelmiştir. Kendisini sürecin içerisine dahil eden uygulamalara tüketici pirim vermektedir. Davranışları Biçimlendiren Sosyal Güdüler Üretme ve Dahil Olma Güdüsü Gıda Endüstrisine karşı tutumları biçimlendiren Trendlerin oluşmasına neden olmaktadır. Genel Olarak Yiyecek ve İçecekler

21 Ambalajlı / Açık Süt-Yoğurt Karşılaştırması 21 AMBALAJLI SÜT-YOĞURT PSİKOLOJİK SONUÇLAR Fabrika üretimi “GÜVENMİYORUM” ALGISAL BOYUT Hijyenik Ambalajlı “SUÇLU ÜRETİCİ” Pratik “SUÇLUYUM”“MECBURUM “ Ön işlemden geçirilmiş “MUTSUZUM” Kimyasal koruyucular Uzun raf ömrü Kanser riski “İÇİM RAHAT” Viral hastalık riskinden uzak Hafif tat Çocuklar için içimi rahat Çocuklar süt tüketiyor Doğal Değil Kaynağı Belirsiz Aynı Kalitede ham madde bulmak zor PSİKOLOJİK SONUÇLAR ALGISAL BOYUT “İÇİM RAHAT” Katkı maddesi yok “İYİ ANNEYİM” AÇIK SÜT- YOĞURT Doğal Lezzetli Yağ oranı yüksek İlk elden alınıyor Ekonomik (Bazı bölgeler için) Hijyenik değil Hijyen kaynatılarak sağlanır “AKILLIYIM” “AFERİN BANA” “ENDİŞELİYİM” Viral hastalıklar

22 22 GÜRÜLTÜLÜ İLETİŞİM ORTAMI

23 Bilgi Kaynakları ve Kanaat Önderleri 23 Bilgi Kaynakları Medya Yakın çevre Etiket Bilgileri Kanaat Önderleri Doktorlar Bilim adamları Diyetisyenler Haber programcıları Anneler / anneanneler Firma çalışanları Tutarsız Güven düşük Kirli bilgi Ticari kaygı Tutarlı Güvenilir Deneyimli Samimi

24 24 HATIRLATMAYA DAYALI İLETİŞİM Bilim dünyası tüketicinin temel bilgi kaynakları arasında yerini almalıdır. Bu yapılırken tüketici ile iletişimde “korkutmaya dayalı iletişim” yerine “hatırlatmaya dayalı” iletişim tonu kullanılmalıdır.

25 Bilgiye ve bilginin etkin kullanılmasına verdiğiniz değerden dolayı teşekkür ederiz. Akademetre Research & Strategic Planning Büyükdere Caddesi Meydan Sokak No:5 Spring Giz Plaza B blok Kapı no:17/ Maslak, İstanbul, Türkiye +90 (212) ,


"Kalitatif Araştırma Raporu 14 Kasım 2013 | İstanbul Markalı Süt ve Yoğurda Güven Algısı Araştırması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları