Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İHRACATTA BAŞARI İÇİN E-PAZARLAMA Zeynep İYİLER-Bölge Müdür Yrd. İGEME-Marmara Bölge Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İHRACATTA BAŞARI İÇİN E-PAZARLAMA Zeynep İYİLER-Bölge Müdür Yrd. İGEME-Marmara Bölge Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1

2 İHRACATTA BAŞARI İÇİN E-PAZARLAMA Zeynep İYİLER-Bölge Müdür Yrd. İGEME-Marmara Bölge Müdürlüğü

3 Rakiplerin olmadığı yeterli büyüklükteki pazarları bulmak, pazarı muhafaza etmek ve rakipleri bulundukları pazardan çıkarmak PAZARLAMANIN AMACI 1. Mevcut müşterilere daha fazla miktarda ve sıklıkla satış yapmak 2. Rakiplerin müşterisini çekmek ve kendi müşterisini rakiplere kaptırmamak 3. Ürünü ilk kez kullanacakların kendisinden almasını sağlamak 4. Karlılığı sağlamak

4 1. Mevcut müşterilere daha çok ve sık satış yapmak 2. Rakiplerin müşterisini çekmek, kendi müşterisini kaptırmamak 3. Ürünü ilk kez kullanacakları müşterisi yapmak 4. Karlılığı sağlamak 5. İstenen miktarda ürün ve hizmeti üretmek ve teslim 6. Ürün ve hizmetleri istenilen zamanda teslim 7. Ürün ve hizmetleri kabul edilebilir maliyetlerde üretmek ve teslim 8. İstenen ürün ve hizmetleri arzulanan kalitede üretmek PAZARLAMA ÜRETİM İŞLETMENİN AMAÇLARI VE İHTİYAÇLARI

5 KİM İÇİN NE ÜRETİYORUM? PAZARBÖLÜMLENDİRME ÜRÜNKONUMLANDIRMA PAZARLAMA ÜRETİM STRATEJİSTRATEJİ

6 Genel Özellik (ürünle karşılanan ihtiyaç) Fiziksel özellikler (şekil, ağırlık, boyut, renk, koku, içindekiler vd.) Genişletilmiş özellikler a. Fiyat b. Dağıtım c. Servis d. İmaj (marka) BİR TEKLİFİN ÜÇ BOYUTU VARDIR (KONUMLANDIRMA DEĞİŞKENLERİ)

7 İNSAN İHTİYAÇLARI (HENRY MURRAY’A GÖRE Başarma Zarardan kaçınma Sosyal İlişkiDüzen Suçlama Özgürlük DirenmeKoruma Uyma Egemenlik Dikkat çekmeOyun Farklı olma Yardım SeksDüşünme TÜKETİCİ PAZARLARI

8 Network ve İlişkiler Bilgi ve Know-How Mali/Maddi Varlıklar İnsan Kaynakları PlanlamaYürütmeKontrol YÖNETİM AKTİVİTELERİ

9 Web 2.0 Sosyal Gruplar- Networking Daima Ağda Kalma

10

11 PAZARLAMADA YENİ UYGULAMALAR P lace Her yer Her zaman Her araçla P romotion Marka ve Müşteriyle Bütünleşme P roduct Müşteri Deneyimi P rice Fiyat Araştırma Mekanizmaları

12 A Attention I Interest D Desire A Action DİKKAT İLGİ ARZU SATIN ALMA DAVRANIŞI

13

14

15 WEB SİTESİ PAZAR ARAŞTIRMASI B2B PAZAR YERLERİ E-MAİLLE PAZARLAMA ONLİNE REKLAM ARAMA MOTORU PAZARLAMASI E-TİCARET E-PAZARLAMA

16 MÜŞTERİLERİ TANIMA YÖNTEMLERİ (PAZARI TANIMLAMA VE BÖLME) Coğrafi değişkenler Demografik değişkenler-sanayi sınıflandırmaları Yaşam tarzı değişkenleri Kişilik farklılıkları değişkenleri Kültürler ve alt kültürler arasındaki farklılıklar Sosyal sınıfları gösteren değişkenler

17 MÜŞTERİ BİLGİLERİ (MÜŞTERİLER HAKKINDA CEVAPLAMANIZ GEREKEN SORULAR) İşletmelerin ve son kullanıcıların; İstek ve İhtiyaçları, Bekledikleri faydalar Satın alma alışkanlıkları ve kullanma biçimleri

18 MÜŞTERİLERİ TANIMA (Satın alma alışkanlıkları ve kullanma biçimleri) Satın alan ve kullanan KİM? Satın almadaki SEÇİM KRİTERLERİ Ürünün Kullanım Şekilleri: NASIL KULLANILIYOR? Satın alma ZAMANI? Satın Alınan Yer: NEREDEN? Satın Alma Nedeni: NİÇİN?

19 SATIN ALAN KURUMA BAKIŞ KURUMSAL ÖZELLİKLER SATIN ALMA BİRİMİNİN ÖZELLİKLERİ BİREYSEL KARAR VERİCİLERİN ÖZELLİKLERİ - Kullanıcılar - Giriş tutucular - Etkileyiciler - Karar vericiler - Alıcı

20 PAZAR VE MÜŞTERİ BULMADA ONLINE VERİ TABANLARI

21 PAZAR POTANSİYELİNİN SAPTANMASI ÖLÇÜLMESİ PAZAR ARAŞTIRMASI REKABETİ, TEKNOLOJİYİ İZLEME İNOVASYON PİYASA ARAŞTIRMASI POTANSİYEL MÜŞTERİ BULMA MÜŞTERİ TUTUM ARAŞTIRMALARI SATIŞ TAHMİNİ YAPMA

22 PAZAR ARAŞTIRMASI YÖNTEMİ 1. Sistematik 2. Etkili 3. Ölçülebilir kriterlere dayanan 4. Sağlam bir tarama metodolojisi 5. Önceliklendirerek sıralama

23 PAZAR SEÇİM KRİTERLERİ 1. Yakınlık 2. Sosyo - politik koşullar 3. Ekonomik koşullar 4. Kültür 5. Teknolojik koşullar 6. Jeo fiziksel, iklimsel koşullar

24 BİLGİ TÜRLERİ Birincil Bilgi: Size özgü hazırlanan araştırma raporları İkincil Bilgi: Mevcut, basılı, kamuya açık bilgiler.

25 DIŞ TİCARET İSTATİSTİKLERİ 1- Ürün Sınıflandırması: HS No 2- Türkiye’nin alım ve satım yaptığı ülkeler ve değerleri - -DTM(http://www.dtm.gov.tr) - İhracatçı Birlikleri (Sektörel ve Bölgesel) 3- Dünya İhracat ve İthalat İstatistikleri - Interactive TradeMap: - World Trade Atlas: (ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Çin, G. Afrika, Kanada, Şili, Hindistan, Litvanya, Meksika, Rusya, Ukrayna) 4- UN Stats:

26 PAZAR ARAŞTIRMASINDA KULLANILABİLECEK VERİ KAYNAKLARI İGEME Ülke Raporları (Basılı) ve Ülke profilleri (on-line): İGEME Ticari Bilgi Kaynakları Rehberi DTM Pazar Giriş Servisi: Müşavirlikler Web Sitesi: DEİK:

27 Uluslararası Kuruluşlar - Avrupa Birliği (http://europa.eu.int) - AB İhracat Yardım sayfası: - Dünya Ticaret Örgütü (http://www.wto.org) - Uluslararası Ticaret Merkezi-ITC (http://www.intracen.org) - Dünya Bankası (http://www.wb.org) (yatırım, iş yapma, yasal engeller vd.), - Birleşmiş Milletler (http://www.un.org) - UN Statistics: unstats.un.org/unsd/default.htm - UNCTAD: (http://www.unctad.org) - OECD (http://www.oecd.org) - APEC (Asia Pacific Economic Cooperation)-http://www.apec.org - COMESA-Common Market for East and South Africa, 20 ülke): - Dünya Tarım Örgütü:

28 CIA World Fact Book: GlobalEdge (Michigan State University) The Economist Intelligence Unit Country Reports-http://db.eiu.com Ülke raporları, ülke profilleri, Consumer Goods and Retail Forecast Energy and Electricity Forecast, Food, Beverages and Tobacco Forecast FITA-http://www.fita.org/ ABD Tarım Bakanlığı: ABD Ticaret Bakanlığı-Trade Information Center (TIC): The National Trade Data Bank (Ücretli): Country Library of Tradeport: Ülke profilleri Hollanda: İngiltere: Kanada: Australian Trade Commission: Swiss Import Promotion Programme - Japonya: BDT Ülkeleri ve Rusya: Çin:

29 GÜMRÜK VERGİLERİ International Customs Tariffs Bureau ABD Gümrük Vergileri: Avrupa Birliği Gümrük Vergileri ve Diğer Ülkeler Asya-Pasifik Ülkeleri: Australia Brunei Darussalam Canada, Chile, China, Chinese, Taipei, Hong Kong, China Indonesia, Japan, Korea, Malaysia, Mexico, New Zealand, Papua New Guinea, Peru, Philippines, Russia, Singapore, Thailand, United States of America, and Vietnam Canada Customs - Tariff Wizard - AB Tekstil ve Çelik Kotaları

30 FİYAT BİLGİSİ ITC: Tarım Ürünleri: Public Ledger, Food News UNCTAD-Commodity Price Statistics ULUSLARARASI FUARLAR ÇEVİRİ SİTELERİ

31 1.ACNielsen Trends and Insights: 2.Arab Net: 3.Datamonitor: productscan.com (İGEME)http://www.datamonitor.com 4.Dun & Bradstreet (Profiles): 5.Economist Intelligence Unit: ( İGEME’de mevcuttur) 6.Euromonitor GMID-http://www.euromonitor.com (İGEME’de mevcuttur) 7.Frost & Sullivan: 8.GfK, Growth from knowledge: 9.http://www.cmaiglobal.com (petro-kimya) 10.http://www.icislor.com (petro-kimya) 11.http://www.icongrouponline.com 12.http://www.imriresearch.com 13.http://www.internationalbusinessstrategies.com 14.http://www.isa-world.com 15.http://www.kellysearch.com SEKTÖREL PAZAR BİLGİSİ KAYNAKLARI

32 16.http://www.marketresearch.com (çoklu) 17.http://www.marketsearch-dir.com 18.http://www.researchandmarkets.com (çoklu) 19.http://www.snapdata.com 20.IRI Information Resources: 21.Mintel (http://www.mintel.com): Avrupa, ABD, İngiltere tüketim ürünleri pazarı 22.Nielsen Netratings: 23.Reuters: Değişik medya kaynaklarından anında bilgi, özel sanayi raporları 24.Synovate, Research Reinvented: 25.Textiles Intelligence: (Tekstil) 26.WorldGlobalStyleNetwork: (Moda) 27.http://www.zawya.com (Ortadoğu) 28.http://www.luxuryboard.com 29.http://www.bizminer.com 30.http://www.onesource.com

33 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA DESTEĞİ HAKKINDA TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: 2006/6) PAZAR ARAŞTIRMASI RAPORLARI VE İSTATİSTİK ALINMASI Yararlananlar: Türkiye’de sınai ve/veya ticari faaliyette bulunan şirketler, yazılım şirketleri, SDŞ’ler Karşılanan Harcamalar (uygun görülen): a) Pazar araştırması hizmeti veren kurum ve/veya kuruluşlardan satın alacakları pazar araştırması raporları ve istatistikler vb.’ne ilişkin giderleri ile b) Bu kurum ve/veya kuruluşlara üyelik giderleri Destek Miktarı: Yıllık en fazla $’a kadar şirketler için % 50, SDŞ’ler için % 60. Süre: En fazla 3 yıl yararlanabilirler. Yararlanmak için önce İGEME’ye müracaat edilmesi ve ön onay alınması gerekmektedir. Raporlar en fazla 2 yıllık olabilir. Tüm ödemeler bankacılık kanalıyla yapılmalıdır.

34 Ürününüzün Armonize Sistem Numarasını (GTİP) biliyor musunuz? GTİP: AS Nom. Kodu CN Kodu Milli İstatistik kodu alt açılım kodu

35 Ürününüzü sınıflandırdığınızda hangi bilgilere kolaylıkla ulaşırsınız?  Ürün nereye ihraç ediliyor? Ürün nereden ithal ediliyor?   Pazarın boyutları nedir?  Ürünün ticari trendi nedir?

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46 Trade Competitiveness Map

47

48

49 Arjantin, Avustralya, Brezilya, Kanada, Şili, Çin, Hindistan, Litvanya, Meksika, Rusya, Ukrayna, ABD, G. Afrika

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60 Ülkeler arasında karşılaştırma yaparak hedef ülkenizi belirleyin... Karşılaştırma yaparken gözönünde bulundurulacak kriterler; -Rekabet (ithalat, yerel imalat, fiyatlar vs.) -Pazarın büyüklüğü (yatırımlar, eğilimler vs.) -Pazara giriş koşulları (standartlar, tarife ve tarife dışı engeller, nakliye vs.)

61 HEDEF PAZAR SEÇİMİNDE KULLANILACAK VERİLER

62

63

64

65

66 Clothing and Footwear Retailers Convenience Stores Direct Selling Discounters DIY and Hardware Stores Durable Goods Retailers - Health and Beauty Retailers Homeshopping Hypermarkets Internet Retailing Leisure and Personal Goods Retailers Mixed Retailers Retailing Supermarkets Vending

67 Country Report Country Forecast Country Risk Service Country Profile Automotive Forecast Consumer Goods and Retail Forecast Energy and Electricity Forecast Financial Services Forecast Food, Beverages and Tobacco Forecast Healthcare and Pharmaceuticals Forecast Telecoms and Technology Forecast Travel and Tourism Forecast

68

69

70

71 RAKİPLERİNİZ NE YAPIYOR? DTM İhracatçılar Rehberi (dtm.gov.tr) TOBB Sanayi Veri Tabanı (http://sanayi.tobb.org.tr)

72 POTANSİYEL MÜŞTERİ BİLGİLERİNE ULAŞIM

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89 7 gün ücretsiz üyelik 30 download Sınırsız bilgi izleme, basma

90

91

92

93

94

95 Almanyateknik almanyaticaret anatoliantraders b2bTR BizEurope bursatekstil dis_ticaret dis_ticaret_group dis_ticaret_profesyonelleri discephe dis-ticaret disticaretci disticaretforumu disticaretgrubu disticaret-light disticaretostim disticaretteyaklasimlar elittex e-ticaret europeantrade export-import-dubai Export-Import-Tr export-import-turkey findinturkey ihracatklubu impex importexportbrokers Import-Export-Tr insaat-muhendisleri isdunyasi isgucuborsasi kalipNET kobiturk londonbusinessguide makinasanayi mekanikmuhendisleri muhendislerordusu otomotiv_yan_sanayi pazaryerimiz romaniantrade s2t2 sanayiTurk Satinal satisdunyasi talepler tedarik tekstil_fason tekstil_izmir tekstil_stok tekstildenizli tekstilexport tekstil-export-import tekstil-grubu tekstil-organizasyon tekstilticaret NETWORKING tekstilturkiye textilenetwork-net textileturkey ticaret ticaret_merkezi ticaretr ticari_talepler ticaritalepler Turk_Girisimciler Turk-Biz turkey_trade turkey-org turk-imalat turkisadami turkisdunyasi turk-tekstil turkticaret turktrading world-import-export World-Trade-Groups yenibirisfikri yorktrade-businessclub


"İHRACATTA BAŞARI İÇİN E-PAZARLAMA Zeynep İYİLER-Bölge Müdür Yrd. İGEME-Marmara Bölge Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları