Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY 2009-2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY 2009-2."— Sunum transkripti:

1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY

2 PROJE ADI: KUZEY CEPHELİ EVLERDE GÜNEŞ IŞIĞINDAN DOĞRUDAN FAYDALANMAĞINDAN DOĞRUDAN FAYDALANMA

3

4 GRUP DANIŞMANLARI: Prof. Dr. Zehra AKDENİZ Prof. Dr. Necati ECEVİT

5 PROJENİN AMACI Kuzey cepheli evlerde çukur ve tümsek ayna kullanarak güneş ışığından doğrudan faydalanılması.

6 Güneş dünyanın yörünge eksenine 1,366 watt/metre² enerji iletir, fakat yeryüzüne ulaşan enerji miktarı biraz daha azdır. Güneş enerjisinden yararlanma konusundaki çalışmalar özellikle 1970'lerden sonra hız kazanmış, güneş enerjisi sistemleri teknolojik olarak ilerleme ve maliyet bakımından düşme göstermiş, güneş enerjisi çevresel olarak temiz bir enerji kaynağı olarak kendini kabul ettirmiştir.

7 Deriden ve gözden organizmaya yayılan ışık, beyindeki fiziksel oluşumları düzenler, oksijen alımını hızlandırır, kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. Kan daha fazla oksijen taşır. Kalori kullanımı artar, kandaki yağ miktarı azalır. Cilt güzelleşir, böbrekler ve ciğerler daha iyi çalışır. Alyuvarlar güçlendiği için enfeksiyonlara daha kolay karşılık verir. Kalsiyum alınarak kemikler güçlenir. Depolanan güneş ışığı stresle baş etmemize yardımcı olur. Işık beyindeki gülme merkezini harekete geçirir ve pozitif enerji dışarı çıkar.

8 Güneş enerjisi aydınlatmada farklı yöntemlerle kullanılmaktadır. İç mekânlar gün içerisinde ışık tüpleri ile aydınlatılabilirler. Örneğin ışık tüpleri, çatıya yerleştirilmiş güneş ışınlarını toplayıcı bir çanağa bağlanarak, iç mekânlarda aydınlatma kaynaklı enerji giderlerini azaltarak, daha doğal bir aydınlatma yaratabilirler.

9 ABD ve Fransa’da evlerin güneye bakan duvarı gelen ışınları soğuracak şekilde tasarlanarak evin ısıtılması sağlanmıştır.

10

11

12

13

14 Güneş ışığı yansıtılmadan Tümsek aynadan yansıtıldığında Alüminyum folyodan yansıtıldığında

15 Güneş ışığı yansıtılmadan Tümsek aynadan yansıtıldığında Alüminyum folyo ile yansıtıldığında

16 Güneş ışığı yansıtılmadan Tümsek aynadan yansıtıldığında Alüminyum folyodan yansıtıldığında

17 Evdeki sıcaklık artış göstermiştir. Bu ölçümde tümsek ayna kullanıldığında elde edilen sıcaklık değişimi alüminyum folyoya göre daha fazla olmuştur.

18 Evdeki ışık şiddeti artış göstermiştir. Tümsek aynayı kullandığımızda ışık şiddeti bölgesel olarak değişim göstermiştir. Alüminyum folyo kullandığımızda ise ışık şiddeti ev içerisinde daha homojen olarak dağılmıştır. Ancak tümsek ayna kullandığımızda ışık şiddeti alüminyum folyodakinden fazla olmuştur.

19 Sıcaklık artışı evdeki nem oranında azalmayı sağlamıştır. Bu azalma tümsek aynada alüminyum folyodan daha fazla olmuştur.

20 Sistemin daha verimli hale getirilmesi için çukur ayna sensor yardımıyla güneşin konumuna göre hareket ettirilebilir.

21

22 Prof. Dr. Mehmet AY Prof.Dr. Necati ECEVİT Prof. Dr. Zehra AKDENİZ Neşe DİŞÇİOĞLU


"T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TÜBİTAK- BİDEB YİBO ÖĞRETMENLERİ (FİZİK) PROJE DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÇALIŞTAY 2009-2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları