Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İşletme Değerini Ölçme Kılavuzu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İşletme Değerini Ölçme Kılavuzu"— Sunum transkripti:

1 İşletme Değerini Ölçme Kılavuzu

2 İçindekiler Ajanda I. Giriş II. Niteliksel Ölçümler
III. Niceliksel Ölçümler Ajanda A. Çözümleme Panosu B. Veri Aktarma C. Veri Aktarma API'si D. Üçüncü Taraf Uygulamalar

3 I. Giriş

4 Üç Temel Temayı Anlama İşletme değeri, kurumsal sosyal ağ vizyonunuza göre ağınızın ölçülen niceliksel ve niteliksel analizi olarak tanımlanır ve bu üç temadan birinden veya daha fazlasından esinlenir. Dinleyin. Uyarlayın. Büyüyün. Önem taşıyan görüşmeleri dinleyin. Uyarlayın ve daha akıllıca kararlar alın. Yenilik yapın, daha iyi ürünler geliştirin ve müşteri deneyimini iyileştirin.

5 Kullanım Durumlarını Aklınızdan Çıkarmayın
Bu üç tema şirketinizin kurumsal sosyal ağ vizyonunu etkiler, yüksek öncelikli ticari sonuçlar ve bireysel kullanım durumları için bir bağlam sunar. Kullanım durumlarının belirlenmesi, ölçebileceğiniz somut ve hayata geçirilebilir sonuçlar tanımlamanızı sağlar. Vizyon Kullanım durumları Yüksek öncelikli ticari sonuçlar

6 Sohbetlerin Sonuçlarını Anlama
Ağınızda işletme değerini bulmanın üç temel adımı vardır. İnsanların ağda konuşmasını sağlamak önemli bir ilk adımdır, ancak ne hakkında konuştuklarını bilmemeleri bu değeri anlamayı zorlaştırır. İnsanların ne hakkında konuştuklarını bilmenin yardımı olur, ancak bu sohbetlerin sonuçlarını bilmemek bu değeri anlamayı zorlaştırır. Bu sohbetlerin sonuçlarını anlamak işletme değerini bulmanın anahtarıdır. Konuşan insanlar İşletme Değeri Satışlar hakkında konuşan insanlar Satışlar hakkında konuşan, böylece geliri artıran insanlar.

7 İşletme Değeri Ağın Olgunluğuna Bağlıdır
Bir ağdaki bağlantıların, ağdaki kullanıcı sayısına göre neredeyse üssel olarak arttığını unutmayın. Sonuç olarak, işletme değerine odaklanmadan önce Yammer ağınızda yeterince aktif kişi olması önemlidir. Ağınız olgunlaştıkça, hedeflerinizi ticari sonuçlara ve işletme değerine göre düzenleyin. Diğer bir deyişle: İlk başta, ağın uyarlanmasına ve ağ durumunun diğer niceliksel ölçümlerine odaklanın; basitçe bir ifadeyle: İnsanların ağda konuşmalarını sağlayın. Daha sonra, katılıma odaklanın; yani, insanların belirli ticari alanlar ve konular hakkında konuşmasını sağlayın. Son olarak, işletme değeri elde etmeye odaklanın.

8 Kullanım Durumlarınızı Ağın Olgunluğuna Uyarlayın
Kullanım durumlarını ele alırken ağ olgunluğunu göz önünde bulundurun. Olgun ağların en iyi olduğu konu, işletme değerini en çok artıran karmaşık kullanım durumlarını yönetmektir. İşletmeyle İlgili İşlev veya Görevleri Hızlandırma İçeriği Birlikte Yazma En İyi Uygulamaları Paylaşma Toplantıların Yerini Alma Ekip ve Departman Hakkında SSS Paylaşımı Çalışanları Tanıma Çalışanların Bağlantıda Olması Kültürel Girişimler Sektörle İlgili Makaleleri ve Haberleri Paylaşma

9 Niceliksel ve Niteliksel Ölçümler
İşletme değerini ölçmek için niceliksel ve niteliksel analizler yapılması gerekir. Niceliksel ölçümleri tanımlarken, Yammer çözümleme panosundan ve veri aktarmadan elde edilen ağ istatistiklerine başvuruyoruz. Bu istatistikler ağ durumunun anlık görüntüsünü elde etmenizi sağlar, bu da genç ağlar için özellikle kullanışlı bir işlevdir. Niteliksel ölçümleri tanımlarken, Yammer ağınızın elde ettiği işletme değerini gösteren başarı öykülerine başvuruyoruz. Bu öyküleri yakalamak daha zor, ancak işletme değerini göstermenin en etkin yolu bu öykülerdir çünkü bunlar Yammer etkileşimlerinin konusu ile ortaya çıkardıkları sonuçları belirler.

10 II. Niteliksel Ölçümler

11 İşletme Değerinin Niteliksel Ölçümleri
Yammer'ın işletme değerini anlamanın en iyi yolu niteliksel ölçümlerdir. Bunun nedeni kurumsal sosyal ağın bir araç değil, altyapı niteliğinde olmasıdır. Araçlar yatırım getirisi üzerinden kolaylıkla ölçülebilirken, altyapının Yammer gibi sosyal altyapıyı da kapsayan değerli etkisini öngörmek güç olabilir. Bir düşünün: Ağınızda sadece sohbet eden 100 kişi mi yoksa en büyük anlaşmaları bağlamalarına yardımcı olan örnekleri paylaşarak satış gelirini artıran 25 kişi olmasını mı isterdiniz?

12 Niteliksel Ölçümlerin Anlamlılığı
Niceliksel veri toplama anlamına gelen ölçüm ile karşılaştırıldığında öykü anlatma bence kullanışlılık, fayda ve yatırım getirisini göstermenin çok daha güçlü bir yolu. Sıklıkla, bir başarı öyküsü bir yıllık Kurumsal Sosyal Ağ (ESN) maliyetinden daha değerli olabilir. Kai Riemer Bilişim Daire Başkanları (CIO) Strateji Toplantısında Kurumsal sosyal ağın gerçek değeri panoda size sunulan ölçülebilir verilere değil, şirketiniz içinde etkileşime yol açan ve işlerin tamamlanmasını sağlayan resmi olmayan sosyal ağı güçlendirme becerisine yansır. CMS Wire

13 Niteliksel Ölçümlerin Dört Adımı
Vizyonunuzu anımsayın. Ağınızı, kuruluşunuzun dinlemesine, uyarlamasına ve büyümesine Yammer'ın nasıl yardımcı olabileceğine dair vizyonunuzla karşılaştırarak çözümleyin. Anket yapın. İş arkadaşlarınızın ve çalışanların katılımını ölçmek için anketleri kullanın. Şirketinizin zaten hazırladığı yıllık çalışan anketlerine soru ekleyebilirsiniz. #YamWin etiketini takip edin. İyi Yammer sohbetlerini takip etmek için #YamWin gibi bir Yammer konusu oluşturun. Bu konuyu işletme değerini ortaya koyan tüm sohbetlere ekleyin, böylece ağ içinde bunlara kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Öyküleri paylaşın. Ağ üyelerini kendi Yammer kazanımlarını veya “aydınlanma” anlarını paylaşmaları için teşvik edin, böylece diğerleri onların öykülerinden bilgi edinebilir.

14 Vizyonunuzu Anımsayın
Açık bir vizyon önemlidir çünkü: Çalışanların, Yammer'ın kuruluşa ve bizzat kendilerine kazandıracağı değeri öngörmelerini sağlar Hedefin netliğini sağlar, bu da olumlu görüşleri ve desteği garantilemeye yardımcı olur Yammer'ın iletişim engellerini ortadan kaldırmaya nasıl yardımcı olabileceğini kapsamlı bir şekilde tanımlar Kuruluşunuz genelinde bireylerin hedeflerini yansıtır

15 Anket Yapın Ağınızın işletme değerine ulaşıp ulaşmadığını belirlemenin en kolay yollarından biri iş arkadaşlarınızla veya ağ üyelerinizle konuşmaktır. Kurumsal sosyal ağın uyarlanma seviyesini değerlendirmek, geri bildirim almak ve ağı geliştirme fırsatlarını tanımlamak için bir anket düzenleyebilirsiniz. Sorabileceğiniz sorulara birkaç örnek verilmiştir: Yammer'ı başlıca kullanma biçimleriniz nelerdir? Yammer'ı hangi sıklıkla kullanıyorsunuz? Yammer'ı ticari hedefler için hangi sıklıkla kullanıyorsunuz? İş akışınızın bir parçası olarak Yammer kullanarak ne kadar değer elde ettiniz?

16 #YamWin etiketini takip edin
Gece vardiyasındaki bir çalışan rutin olmayan bir sorunu işaret ediyor. Charleston İşlevler arası işbirliğini ve ekip çalışmasını gösteren sohbetleri belirleyin. İlerlemelerini izlemek için bu sohbetlere konu olarak #YamWin etiketini atayın. Ağ çözümlemesi yaparken işletme değerini gösteren sohbetleri hızlıca bulmak için #YamWin konusunu arayın. Dallas Ülke çapındaki diğer mağazalar da bu sorunu doğruluyor. Salt Lake City Phoenix Bir yönetici sorunu onaylıyor. Bu yazışma şunu gösteriyor: Rutin olmayan bir işin belirlenmesi. Rutin olmayan iş bireysel katılımcının karar verme ve takdir sorumluluğunu artırır. Şirketlerin bireysel çalışanların daha bilgiye dayalı kararlar alabilmesine ve rutin olmayan işleri yapabilmesine yardımcı olacak Yammer gibi araçlara ihtiyacı var. E-posta kullanmayan/ön saflarda çalışmayan işçiler için önceden mümkün olmayan iletişim araçlarına erişim. Coğrafi olarak dağıtılmış çalışanlardan sorun tanımlamaları. Liderlerden sorun çözümleri ve iletişim. Bu yazışma gece vardiyasında çalışan bir çalışan tarafından başlatıldı. Bu çalışanın bir e-posta adresi de yok, bu nedenle Yammer ona şirketin geri kalanıyla daha önce sahip olmadığı bir yoldan etkileşim kurma fırsatı verdi. Bu çalışan, mağazasına gelen bir ürünle ilgili bir sorunu belirliyor. Sonraki 3 yanıt, ülkenin diğer bölgelerinde aynı sorunu yaşayan mağazalardan onay geldiğini gösteriyor. Bir yerde, ilk elden çalışan geri bildirimiyle şirket en az 3 farklı yerdeki mağazayı etkileyen bir sorunu tanımlayabiliyor. Üretim ve Kaynak Kullanımı Başkan Yardımcısı sorunu onaylamak için devreye giriyor. Daha sonra soruna bir çözüm arayışına giriyor. Chicago Sorun çözülüyor.

17 Öyküleri Paylaşın Ağınızın başarısıyla ve #YamWin anlarıyla ilgili öyküleri yakalayıp paylaşmak işletme değerini göstermenin en iyi yollarından biridir. Yammer ağınızla ilgili bir öykü paylaşırken aşağıdaki ayrıntıları dahil ettiğinizden emin olun: Zaman. Öykünün hemen başında zaman belirtilmelidir, böylece dinleyici ne zaman yaşandığını bilir. Karakterler. Öykü adlar içermelidir, böylece dinleyici öyküye kimlerin dahil olduğunu bilir. Olaylar. Öykü yaşanan olayları anlatmalıdır. Görseller. Dinleyici olanları gözünde canlandırabilmelidir. İşletme değeriyle ilgili öyküler ağ içindeki bir Yammer Başarı Öyküleri grubu üzerinden kolaylıkla paylaşılabilir. Öyküleri, Yammer Customer Network üzerinden daha geniş Yammer topluluğuyla da paylaşabilirsiniz.

18 Başarı Öyküsü Örnekleri
İşte size müşterilerin başarı öykülerine birkaç örnek. Kendi başarılarınızı şirketinizle paylaşmak için ağınızda bir Yammer Başarı Öyküleri grubu oluşturun. Red Robin domuz pastırmalı Pig Out burgeri piyasaya sunduğunda, Red Robin'in Facebook sayfasında müşterilerin yeterince geri bildirim vermemiş olması yönetimi hayal kırıklığına uğrattı, ancak yönetim Yammer'daki hatırı sayılır konuşmalardan oldukça fazla bilgi edindi. “Yöneticiler Pig Out tarifinde yapabilecekleri ufak değişiklikleri konuşmaya başladılar ve dört hafta sonra geliştirilmiş, mutfakta denenmiş tarif restoranlara gönderildi. Bu süreç eskiden olsa ay sürerdi.” Chris Laping Bilişim Daire Başkanı (CIO) “Alışveriş merkezlerimizde pek çok etkinlik var ve Yammer’ın mobil özellikleri görevdeki çalışanların güncelleştirme ve video göndermelerini kolaylaştırıyor, bu da geri kalanımıza etkinlik daha olurken bilgi sağlamış oluyor.” X Factor Australia yarışmasının birincisi birkaç merkeze tur düzenlediğinde “ekip farklı bölgelerden naklen fotoğraf ve video yüklemeleri yaptı. Bu sadece heyecanı paylaşmanın bir yolu olarak heyecan verici olmakla kalmadı, aynı zamanda öğrenmemize ve her gösteriyi öncekine dayanarak iyileştirmemize de yardımcı oldu.” Andy Hedges Alışveriş Merkezi Yönetimi Teknovizyon farklı sektörlerdeki müşterilerin teknolojiyi en iyi nasıl kullanacağına dair ana hatları belirleyen yıllık bir şirket belgesidir. Bu belge normalde az sayıda baş teknoloji sorumlusu (CTO) tarafından oluşturulur, ancak 2012 yılında Yammer'da bir ön rapor paylaştılar ve geri bildirim istediler. “Teknovizyon raporlarımız her zaman birkaç çok kıdemli, çok akıllı teknoloji uzmanının deneyimlerine dayanmıştır… Ancak bu yıl hazırlanan belge daha da güçlü çünkü şirketin her biriminden çalışanlar bu fikirleri gördü ve bunları dünyadaki müşteri çalışmaları örneklerinden yardım alarak geliştirdiler. Yammer, CTO'larımızın ağımızdaki kişinin bakış açısını, hem de iki hafta içinde, inceleyerek raporu iyileştirmelerine yardımcı oldu. Elbette bunu e-postayla yapamazsınız.” Tom Barton İletişim Başkanı

19 Diğer Kaynaklar İşletme değerini niteliksel açıdan ölçmeye dair daha fazla bilgi için bu kaynaklara göz atın. CMS Wire - Kurumsal Sosyal Ağ Veri Partisi Bitti  Kurumsal Sosyal Ağ Analizi Puanlamaya Karşı; Neden Biri İşe Yarıyor ve Diğeri Yaramıyor Blog Gönderisi: İşletme Değerini Ölçme Kai Riemer'in Kurumsal Sosyal Ağ Uyarlaması Üzerine Konuşması

20 III. Niceliksel Ölçümler

21 Niceliksel Ölçümlerin Önemi
Ağınızın performansını denetlemeniz ve izlemeniz ağ durumunu gözlemlemenize, kuruluşunuzda Yammer'ın nasıl kullanıldığını takip etmenize ve büyüme fırsatlarını yakalamanıza olanak tanır. Niceliksel ölçüm özellikle de işletme değerinde tam potansiyele henüz ulaşmamış genç ağlarda büyümeyi ölçmekle ilgilidir. Sıradaki slaytlarda, bu araçların ağ verilerinizi analiz etmenize nasıl yardımcı olacağını anlatacağız: Çözümleme Panosu Veri Aktarma Veri Aktarma API'si Üçüncü Taraf Uygulamalar

22 Nicelikler Ölçümler Fırsatları Vurgular
Niceliksel ölçümler ağınızdaki büyüme alanlarını vurgular, böylece şirket genelinde uyarlama ve katılımı artırmak için harekete geçebilirsiniz. Örneğin: Dosya ve not kullanımı düşükse bu araçlarla işbirliği üzerine eğitim oturumları düzenleyin. Mobil kullanım düşükse farkındalığı artırmak ve kullanımı teşvik etmek üzere bir kampanya başlatın. Belirli bir grup popülerse grup yöneticilerini grubu etkin tutma konusundaki en iyi uygulamaları paylaşmaya davet edin.

23 Ölçmeye Nasıl Başlarım?
Destenin bu bölümündeki kaynakları inceledikten sonra, aşağıdaki işlemleri gerçekleştirerek ağınızdaki niceliksel ölçümleri çözümlemeye başlayın: Çözümleme Panonuzu İnceleme Veri Aktarma Zamanlaması Planlama Veri Aktarma İşlemini Gerçekleştirme Verilerinizi kullanarak Excel'de bir özet tablosu oluşturma Oluşturduğunuz raporun türünü (ve raporu nasıl oluşturduğunuzu) Yammer Customer Network'te paylaşma

24 A. Çözümleme Panosu

25 Panonuzu Kullanma Yammer Çözümleme Panosu özellikle genç ağlarda, ağın durumunu göstermeye yardımcı olan ağ etkinliğine dair kesin istatistikler sunar. Bu istatistikler ağınızın büyümesini göstermek ve ağın etkinliğini doğrulamak için harikadır. Örneğin, gönderilerin sayısındaki yükselen bir eğilim ağın etkin olduğunun ve çalışanların ağa katılım sağladıklarının göstergesidir. Sıradaki slaytlarda bazı temel ölçümler açıklanmaktadır: Üye sayısı Beğeni sayısı Gönderi sayısı Grup sayısı

26 Ağ Çözümlemenize Genel Bakış
İPUCU Kullanıma alma etkinliğinin katılım seviyelerini nasıl etkileyeceğini çözümlemek için genel bakış ölçümlerinin etkinlikten önceki ve sonraki değerlerini karşılaştırın. Son 7 ila 28 gündeki ağ etkinliğini görmek için geçiş yapın.

27 Katılım Sağlayan Üyelerin Sayısını Belirleme
İPUCU Toplam üyelerin sayısına karşılık katılım sağlayan üyelerin sayısını çözümleyin. Katılım sağlamış bir üye: Özel mesaj göndermiş, bir yazışma başlatmış, bir yazışmaya yanıt vermiş, bir sohbeti beğenmiş veya paylaşmıştır. Bir sohbetin tamamını görüntülemiş veya bir gönderiyi tıklayarak genişletmiştir.

28 Mesaj Hacmini Anlama İPUCU
Özel mesajla gönderilen mesajların sayısına karşılık gruba yazılan mesajların sayısını çözümleyin. Son 6 ayda gönderilmiş mesajların sayısını aylara göre ölçün.

29 Grup Etkinliğini Çözümleme
İPUCU Ağdaki etkin grupların yüzdesini gözden geçirin. Belirli bir grup popülerse grup yöneticilerini grubu etkin tutma konusundaki en iyi uygulamalarını paylaşmaya davet edin.

30 Dosya Paylaşımının Miktarını Belirleme
İPUCU Zaman içinde ağa yüklenen dosyaların toplam sayısına bakın. Dosya kullanımı düşükse en iyi işbirliği uygulamalarına dair bir eğitim oturumu düzenleyin.

31 Not Kullanımını Anlama
İPUCU Zaman için oluşturulan notların sayısını ve birbirinden bağımsız not düzenleme ve görüntüleme sayısını çözümleyin. Not kullanımı düşükse en iyi işbirliği uygulamalarına dair bir eğitim oturumu düzenleyin.

32 Not Kullanımını Anlama
İPUCU Görüntüleme sayısına ve notun amacına dayanarak (iş veya proje ilişkili notlara karşılık kahve sohbetleri gibi) üyelerinizin notları nasıl kullandığını çözümleyin.

33 Oturum Açma Erişim Noktalarını Belirleme
İPUCU Üyelerinizin Yammer'a nasıl erişim sağladığını (web, mobil cihaz, masaüstü veya SharePoint üzerinden) belirleyin. Belirli erişim noktaları konusunda farkındalığı artırma fırsatları var mı?

34 Mobil Cihaz Kullanımını Çözümleme
İPUCU Kullanıcılarınızın hangi mobil platformları kullandığını belirleyin. Daha sonra, en popüler platform için bir mobil uygulama eğitimi düzenleyin. Mobil uygulama kullanımı düşükse mobil cihazlarda Yammer kullanımını teşvik eden bir kampanya düzenleyin.

35 B. Veri Aktarma

36 Yammer'dan Hangi Verileri Aktarabilirim?
Yammer Veri Aktarma tüm mesajları (ortak ve özel), notları, dosyaları, konuları, kullanıcıları ve grupları bir paket haline getirip dışarı aktarır. Yammer Veri Aktarma yalnızca Doğrulanmış Yöneticiler tarafından kullanılabilir. Veriler ayrı .CSV dosyalarına aktarılır. .CSV dosyalarında mesaj kimliği, zaman damgası, katılımcılar, grup adları gibi her veri türünün ayrıntıları bulunur.  Dosyalar özgün biçimlerindedir, notlar ise .html biçiminde dışarı aktarılır. Dışarı aktarma işlemleri yalnızca dışarı aktarma için belirlenen zaman aralığında oluşturulmuş veya değiştirilmiş dosyaları ve notları içerir.

37 Verilerimle Neler Yapabilirim?
Aktarılan verileri bir araya getirip görselleştirmenize olanak tanıyan bir Microsoft Excel özelliği olan bir PivotTable oluşturun. Messages.csv dosyasını çözümleyerek şunları yapabilirsiniz: Gönderilere veya sohbetlere dayanarak En iyi 10 grubu bulun; günlük dağılımı görmek için alt seviyelerdeki bilgiye ulaşın. En iyi 10 gönderi sahibini bulun; günlük dağılımı görmek için alt seviyelerdeki bilgiye ulaşın. Topics.csv dosyasını çözümleyerek şunları yapabilirsiniz: Oluşturulan konu sayısının günlere göre dağılımını görün.

38 Pano ve Veri Aktarma Karşılaştırması
Yammer Çözümleme Panosu ve Veri Aktarma farklı ölçümlere erişebilmenizi sağlar. Yammer Panosu Ağ büyümesi, haftalık veya aylık Katılım sağlayan üyeler Gönderilen mesaj sayısı Grup sayısı, toplam ve etkin Dosya sayısı, toplam ve yüklenen Not sayısı, toplam ve oluşturulan En popüler notlar ve dosyalar Kuruluşunuzda Yammer'a erişimin nasıl sağlandığı Kullanılan mobil cihazlar Veri Aktarma ve Excel Formüller kullanarak, belirli bir kampanya veya proje adı gibi anahtar sözcükleri arayın Özet tabloları kullanarak, aşağıdaki verilere daha derin düzeylerde ulaşın veya bunları toplayın Günlük ağ büyümesi Günlük, haftalık veya aylık olarak gönderilen mesaj sayısı Her grupta gönderilen mesaj sayısı Çözümlemeleri görüntülemek için şema ve grafikler oluşturun Yammer size ağınıza dair genel bir bakış sunabilir. Veri aktarma ve Microsoft Excel'i kullanarak daha derinlerdeki bilgilere ulaşabilirsiniz.

39 C. Veri Aktarma API'si

40 Veri Aktarma API'si nedir?
Veri Aktarma API'si bir BT yöneticisinin ağınız için otomatik ve yineleyen aktarma işlemleri kurmasına ve bunları özelleştirmesine olanak tanır. Böylece daha çok denetim, esneklik ve özelleştirme sağlanır. URL: Yöntem: GET Kimlik Doğrulaması: OAuth 2 erişim belirteci, kullanıcı bir doğrulanmış yönetici olmalıdır. Erişim belirteci oluşturmak için Yammer Geliştirici Ağı'na bakın.

41 Sorgu Parametreleri access_token: Doğrulanmış yöneticinin OAuth taşıyıcı belirteci. model: Dışarı aktarılacak modelleri belirtir. Herhangi bir model belirtilmezse tüm kullanılabilir modeller dışarı aktarılır. “Model” adıyla birden çok parametre kullanılarak birden çok model belirtilebilir. Şu modeller kullanılabilir: User Group Message Topic UploadedFileVersion DocumentVersion since: Dışarı aktarma işleminin başlangıç tarihini belirtir. Dışarı aktarılan tüm değişiklikler bu tarihte veya sonrasında oluşmuş olacaktır. ISO-8601 tarihi olara kodlanmış olmalıdır. include: Dosya eklerinin dahil edilip edilmeyeceğini tanımlar. “csv” (ek yok) veya “all” (ekleri dahil et) seçenekleri kullanılabilir. network: Dışarı aktarılmasını istediğiniz ağlar. Sağlanan OAuth taşıyıcı belirteci kullanılarak erişilebilir olmalıdır; örneğin, belirteç ile ilişkilendirilmiş ağ veya ilişkilendirilmiş dış ağlar olabilir. include_ens: “true” olarak ayarlanırsa OAuth taşıyıcı belirteci ile ilişkilendirilmiş ağ ile ilişkilendirilen tüm dış ağlar otomatik olarak dahil edilir.

42 D. Üçüncü Taraf Uygulamalar

43 GoodData Nedir? GoodData doğrulanmış yöneticinin API aracılığıyla dışarı aktarılan verileri ayıklamasına ve çözümlemesine olanak tanıyan bir Yammer İş Ortağı Uygulamasıdır. Yammer ağlarını ölçmede en iyi uygulamalar ve temel performans göstergeleri temel alınarak yapılandırılmış bir çözümleme ve raporlama uygulamasıdır. Bu uygulama GoodData’nın güçlü işletme zekası platformunun en üstünde yer alır ve önceden paketlenmiş panolardan oluşur. Ne yapabilir? Analitik odağın temel alanları arasında grup etkinliği izleme, etki sahiplerinin ve şampiyonların belirlenmesi, yükselişte olan konular ve viral analizleri yer alır. GoodData: Kuruluşunuzun benzersiz ihtiyaçlarını karşılamak için kolaylıkla genişletilebilir ve özelleştirilebilir. Facebook, Twitter, Google+, diğer kurumsal sosyal ağlar veya dahili veri kaynakları da dahil olmak üzere kuruluşunuzun sosyal yatırımlarına eksiksiz bir bakış sunmak üzere diğer veri kaynaklarını da kapsar.  Şirket içi Yammer kullanımını ve uyarlamasını izler ve çözümler, böylece kuruluşunuzun kurumsal sosyal ağ yatırımından en fazla sonucu elde etmesini sağlar. 

44 ViewPoint Enterprise ViewPoint Enterprise şirketinizin Yammer ve SharePoint platformlarının federe bir şekilde görünür olmasını sağlayan bir Yammer İş Ortağı Uygulamasıdır. ViewPoint ile: Kullanıcı ve grup uyarlamasında zaman içinde oluşan değişiklikleri izlersiniz. Gönderi, beğeni, paylaşım, belge ve daha fazlasıyla hangi grup ve sitelerin en çok ve en az etkin olduğunu görürsünüz. Kuruluş genelinde en fazla etkiye sahip olan kullanıcıları belirlersiniz. ViewPoint Enterprise hakkında daha fazla bilgi için ViewDo Labs sitesini ziyaret edin:

45 Ekler

46 Veri Aktarma API'si Sorgu Örnekleri
9 Şubat 2012'den itibaren tüm verileri dışarı aktarmak için: Dosya eklerini dışlayarak, 9 Şubat 2012'den itibaren tüm verileri dışarı aktarmak için: Ekleri dışlayarak, 9 Şubat 2012'den itibaren tüm ileti verilerini dışarı aktarmak için::

47 Pivot Table Oluşturma İpuçları
.CSV dosyalarınızın kopyasını oluşturun Tüm sütunları genişletin Tarih sütunlarınızı (“created_at”, “deleted_at” vs.) tek bir Tarih sütununa ayırın Boş bir sütunu “Tarih” olarak adlandırın ve bitişik satıra şu formülü ekleyin: “=BİRLEŞTİR(SOL(X#,10))”; burada “X#”, bu satır için bir tarih/saat hücresidir. Örneğin, Messages.csv dosyasında: U1 hücresine, “Tarih Oluştur” başlığını girin U2 hücresine “=BİRLEŞTİR(SOL(S2,10))” formülünü girin Son etkinlikten bu yana geçen gün sayısı (#) için bir sütun ekleyin ve şu formülü yazın: “=BUGÜN()-X#”; burada “X#”, yukarıdaki işlemin sonucunda oluşan hücredir.

48 Pivot Table Kaynakları
Microsoft Office Ekibinin, PivotTable ile çalışmaya başlamak için hazırladığı harika kaynaklardan bazıları şunlar: Çalışma Sayfası Verilerini Çözümlemek için PivotTable Oluşturma PivotTable'da alanları düzenlemek için Alan Listesini kullanma PivotTable'da verileri güncelleştirme (yenileme) PivotTable'da verilere filtre uygulama PivotTable'da verileri sıralama PivotTable'ı silme

49 GoodData Kaynakları Ücretlendirme bilgileri için lütfen şu adrese Diğer bilgiler için şu kaynaklara göz atın: Yammer için GoodData YCN Ağında GoodData Grubu


"İşletme Değerini Ölçme Kılavuzu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları