Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ERASMUS PROGRAMI Tanıtım ve Genel Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Nesrin Kenar SAÜ Erasmus Kurum Koordinatörü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ERASMUS PROGRAMI Tanıtım ve Genel Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Nesrin Kenar SAÜ Erasmus Kurum Koordinatörü."— Sunum transkripti:

1 ERASMUS PROGRAMI Tanıtım ve Genel Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Nesrin Kenar SAÜ Erasmus Kurum Koordinatörü

2 AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI ( ULUSAL AJANS )   HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI   Erasmus-Comenius-Grundtvig-Leonardo   GENÇLİK PROGRAMLARI 2

3 ERASMUS: ÜNİVERSİTELERDE YAPILANMA   ÜNİVERSİTE REKTÖRÜ   DIŞ İLİŞKİLERDEN SORUMLU REKTÖR YARDIMCISI   ERASMUS KURUM KOORDİNATÖRÜ   ERASMUS FAKÜLTE/ENSTİTÜ/YÜKSEK OKUL/MYO ve BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ   DIŞ İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

4 4

5 5 HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI ( LLP )  Üniversite öncesi okul eğitimi  Comenius (Üniversite öncesi okul eğitimi )   Erasmus (Yükseköğretim)   Grundtvig (Yetişkin eğitimi)   Leonardo ( Mesleki Eğitim )

6 ERASMUS   ULUSAL AJANS MERKEZLİ FAALİYETLER   KOMİSYON MERKEZLİ FAALİYETLER 6

7 ERASMUS - ULUSAL AJANS MERKEZLİ FAALİYETLER ERASMUS - ULUSAL AJANS MERKEZLİ FAALİYETLER A. ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ   Öğrenim Hareketliliği   Staj Hareketliliği B. PERSONEL HAREKETLİLİĞİ   Ders Verme Hareketliliği   Personel Eğitimi Hareketliliği C. ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI D. YOĞUN PROGRAMLAR E. HAZIRLIK ZİYARETLERİ

8 8 ERASMUS - KOMİSYON MERKEZLİ FAALİYETLER Müfredat geliştirme projeleri Yükseköğretim kurumları ve işletmeler arasında işbirliği Yükseköğretimin modernizasyonu Sanal kampüsler Ağ projeleri Destekleyici faaliyetler

9 9 ERASMUS PROGRAMI Genel Tanıtım A. ÖGRENCİ HAREKETLİLİGİ 1. Öğrenim Hareketliliği 2. Staj Hareketliliği B. PERSONEL HAREKETLİLİGİ 1. Ders Verme Amaçlı ( Akademik Personel ) 2. Eğitim Amaçlı ( Akademik ve İdari Personel ) C. YOĞUN PROGRAMLAR ( Workshop & Yaz Okulu ) D. HAZIRLIK ZİYARETLERİ

10 10 ERASMUS PROGRAMI ERASMUS PROGRAMI Genel Tanıtım   SÖZLEŞME DÖNEMİ :   1 HAZİRAN EYLÜL 2009   “ ERASMUS UYGULAMA EL KİTABI”NDA UYGULAMAYA İLİŞKİN BÜTÜN KURALLAR YAZILIDIR

11 11 A. ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ 1.Öğrenci Öğrenim Hareketliliği   AYLIK ERASMUS HİBELERİ AKADEMİK YIL BAŞLAMADAN ÖNCE ULUSAL ÖNCELİK VE KRİTERLERE GÖRE ULUSAL AJANS TARAFINDAN BELİRLENMEKTEDİR.   2008 / 2009 AKADEMİK YILINDA 27 AB ÜYESİ ÜLKE YAŞAM STANDARTLARINA GÖRE DÖRT FARKLI GRUBA AYRILARAK,   HER BİR KATEGORİDEKİ ÜLKELER İÇİN AŞAĞIDAKİ TABLODA GÖSTERİLEN HİBE TUTARLARININ VERİLMESİ UYGUN BULUNMUŞTUR.

12 ERASMUS ÖĞRENCİ HİBELERİ ( AYLIK ) Aylık hibe, yaşam standartlarına göre 27 AB ülkesi 4 farklı gruba ayrılarak belirlenmiştir: 1. Grup ( 300 €) Letonya, Litvanya, Polonya, Slovenya, G.Kıbrıs Rum Yönetimi, Estonya, Bulgaristan, Romanya 2. Grup ( 400 €) Çek Cum.,Slovakya, Macaristan, Malta, Portekiz, Yunanistan 3. Grup ( 500 €) Lüksemburg, İtalya, İspanya, Belçika, Fransa, Almanya, Avusturya, Hollanda 4. Grup ( 600 €) Finlandiya, İsveç, Danimarka, İrlanda, Büyük Britanya

13 ERASMUS ÖĞRENCİLERE NELER KAZANDIRIYOR?   KARİYER PLANLAMA OLANAĞI   ÇOK KÜLTÜRLÜ ORTAMDA DERS ALMA   YABANCI DİLİ GELİŞTİRME   EĞİTİM SONRASI İŞ-MESLEKİ BAĞLANTILAR   DEĞİŞİK KÜLTÜRLERİ TANIMA   ULUSLARARASI ARKADAŞLIKLAR   ÖZGÜVEN KAZANMA

14 SAÜ ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ   TOPLAM BAŞVURU : 1713   YERLEŞTİRİLEN :

15 15 ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ SORUNLAR   DERSLERİN TANINMASINA İLİŞKİN SORUNLAR   BÖLÜM VE FAKÜLTE KOORDİNATÖRLÜKLERİNE İLİŞKİN SORUNLAR   GELEN ERASMUS ÖĞRENCİLERİNE DERS AÇILMASINA İLİŞKİN SORUNLAR

16 16 A. ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ 2. Öğrenci Staj Hareketliliği ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ BİR ÖĞRENCİNİN BAŞKA BİR ÜLKEDE BİR İŞLETME VEYA ORGANİZASYON BÜNYESİNDE MESLEKİ EĞİTİM ALMA VE/VEYA ÇALIŞMA DENEYİMİ KAZANMA SÜRECİDİR. LİSANS/Y.LİSANS/DOKTORA ; EN AZ 3 AY / EN FAZLA 12 AY ÖNLİSANS : EN AZ 2 HAFTA / EN FAZLA 12 AY

17 17. B. PERSONEL HAREKETLİLİĞİPERSONEL HAREKETLİLİĞİ   2008/2009 AKADEMİK YILINDA ERASMUS KAPSAMINDA PERSONEL HAREKETLİLİĞİNDEN FAYDALANACAK OLAN PERSONELE VERİLECEK OLAN HARCIRAH MİKTARI AŞAĞIDA BELİRTİLEN ÜLKE KATEGORİLERİ GÖZ ÖNÜNE ALINARAK HESAPLANACAKTIR.

18 ERASMUS PERSONEL HİBELERİ ( HAFTALIK ) Aylık hibe, yaşam standartlarına göre 27 AB ülkesi 4 farklı gruba ayrılarak belirlenmiştir: 1. Grup ( 670 €) Letonya, Litvanya, Polonya, G.Kıbrıs Rum Yönetimi, Estonya, Bulgaristan, Romanya, Macaristan, 2. Grup ( 890 €) Çek Cum.,Slovakya, Malta, Portekiz, Yunanistan, Slovenya, 3. Grup ( 1045 €) Lüksemburg, İtalya, İspanya, Belçika, Fransa, Almanya, Avusturya, Hollanda 4. Grup ( 1200 €) Finlandiya, İsveç, Danimarka, İrlanda, Büyük Britanya

19 ÜLKE GRUPLARI 19

20 PERSONEL HİBELERİ 20

21 ERASMUS: ÖĞRETİM ELEMANLARINA NELER KAZANDIRIR?   BELLİ BİR SÜRE YURTDIŞINDA ANLAŞMALI ÜNİVERSİTELERDEN BİRİNDE DERS VERME,   İŞBİRLİĞİ YAPILAN ORTAKLARLA AKADEMİK ÇALIŞMA VE ORTAK DERSLER GELİŞTİRMEYE KATILIM,   ORTAKLARLA YOĞUN KURS PROGRAMLARI DÜZENLEME,   BİR ANABİLİM DALI ETRAFINDA AKADEMİK UZMANLIK AĞLARI OLUŞTURMA OLANAKLARI SUNAR.

22 SAÜ DERS VERME HAREKETLİLİĞİ   TOPLAM BAŞVURU : 144   YARARLANAN : 94 22

23 23 YOĞUN PROGRAMLAR (INTENSİVE PROGRAMMES -IP)   YOĞUN PROGRAMLAR (IP) EN AZ 3 ÜLKEDEN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARININ BİR ARAYA GELDİĞİ;   EN AZ 10 GÜN EN FAZLA 6 HAFTA SÜREN;   HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMINA KATILAN ÜLKELERİN BİRİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLECEK KISA SÜRELİ YOĞUN BİR EĞİTİM PROGRAMIDIR.   ÖRNEK: EĞİTİM FAKÜLTESİ -INTIMETES

24 ERASMUS MUNDUS   Erasmus Mundus programı yükseköğretim kurumlarına ve bu kurumların düzenlediği ve aşağıda belirtilen faaliyetlere katılan kişilere maddi destek sağlamaktadır.   Erasmus Mundus programı kapsamında yer alan faaliyet türlerinden an yaygın olanı ortak master ve doktora programları düzenlenmesidir. 24

25 ERASMUS MUNDUS Deadline: 13 March mmes/mundus/projects/index_en.html 25

26 HAZIRLIK ZİYARETLERİ POTANSİYEL ORTAKLARI İLE ÖĞRENCİ VE PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE, POTANSİYEL ORTAKLARI İLE ÖĞRENCİ VE PERSONEL HAREKETLİLİĞİ GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE, KURUMLARARASI YENİ ANLAŞMALAR YAPABİLMELERİ (ANLAŞMALARI YENİLEMELERİ İÇİN DEĞİL), ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ GERÇEKLEŞTİRMEK ÜZERE YENİ ORTAKLAR BULABİLMELERİ, ERASMUS YOĞUN PROGRAM PROJELERİ İÇİN POTANSİYEL PROJE ORTAKLARINI DAHA YAKINDAN TANIMALARI İÇİN SAĞLANAN BİR İMKANDIR. 26

27 SAKARYA ÜNİVERSİTESİ VE ERASMUS PROGRAMI

28 ERASMUS VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ HİBE MİKTARLARI Öğrenci öğrenim Öğrenci staj Ders Verme Eğitim Alma Yoğun Program Toplam , , , , ,238,26190,21798,15962, , ,031,55028,40055,20011,450? ,0 TOPLAM ,0 28

29 ERASMUS VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ DEĞİŞİM MİKTARLARI 29 Giden Öğrenci- öğrenim Giden Öğrenci- staj Giden öğretim elemanı Giden idari personel TOPLAM

30 DİPLOMA SUPPLEMENT LABEL Awarded to the Sakarya University by EC Brussels, 8 May

31 DİPLOMA SUPPLEMENT LABEL ( ) Bilkent Üniversitesi Ege Üniversitesi Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Karadeniz Teknik Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Sakarya Üniversitesi

32 DİPLOMA SUPPLEMENT LABEL BAŞVURULARI Afyon Kocatepe Üniversitesi ( 2005 ) Anadolu Üniversitesi ( + ) Bilkent Üniversitesi ( 2005 ) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ( 2005 ) Çukurova Üniversitesi ( 2005 ) ( + ) Ege Üniversitesi Erciyes Üniversitesi Fatih Üniversitesi ( 2005 ) Gaziantep Üniversitesi ( + ) Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Hacettepe Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü ( 2005 ) ( + ) Karadeniz Teknik Üniversitesi Koç Üniversitesi Marmara Üniversitesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ( + ) Orta Doğu Teknik Üniversitesi ( 2005 ) ( + ) Sabancı Üniversitesi ( + ) Sakarya Üniversitesi Süleyman Demirel Üniversitesi ( 2005 )

33 AVRUPA’DA BAŞARI DURUMU   ECTS Label: 22/63   DS Label: 52/161

34 TÜRKİYE’DE BAŞARI DURUMU   Türkiye’den ECTS Label alan kurum yok.   Türkiye için durum şudur:   ECTS Label: 0/9   DS Label: 7/21

35 YILI 35

36 36

37 37

38 GİDEN ÖĞRETİM ELEMANI 38

39 39

40 40

41 41

42 42

43 43

44 44

45 FAKÜLTE DAĞILIMI

46

47 47

48 48

49 49

50 BÖLÜM DAĞILIMI

51 51

52 SONUÇ / SORUN !   ERASMUS KAYNAKLARI AYNI KALIRKEN TALEP HER GECEN YIL KATLANMAKTADIR.   2008‘DE TALEBİ KARŞILAMA ORANI % 45’E DÜŞMÜŞTÜR.   ERASMUS KAPASİTEMİZ MEVCUT TALEBİ ARTIK KARŞILAYAMAMAKTADIR !!!

53 ÇÖZÜM REKABET ÇATIŞMAYA DÖNÜŞMEDEN YENİ AÇILIMLARDA BULUNMALIYIZ… 53

54 YENİ AÇILIMLAR A. GRUND TVI G PROGRAMI B. COMEN I US PROGRAMI C. GENÇLİK PROGRAMLARI 54

55 A. GRUNDTVİG PROGRAMI SAÜ Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Osman Titrek   GRUNDTVİG, MESLEKİ EĞİTİM DIŞINDA HER ÇEŞİT YETİŞKİN VE YAYGIN EĞİTİM ÜZERİNE ODAKLANIR.   YAYGIN EĞİTİM İÇİNDEKİ ÖĞRENİCİ, ÖĞRETMEN, EĞİTMEN VE DİĞER PERSONELLE YETİŞKİN EĞİTİM ALANINDAKİ EĞİTİM KURUMLARI VE BU TÜR EĞİTİM FIRSATLARI SUNAN KURULUŞLARI HEDEFLER.   GRUNDTVİG PROGRAMINDA YAŞI NE OLURSA OLSUN ÖRGÜN EĞİTİMİN DIŞINDAKİ HERKES “YETİŞKİN” OLARAK TANIMLANMAKTADIR. 55

56 GRUNDTVİG FAALİYET TÜRLERİ   GRUNDTV I G PROJELERİ GRUNDTV I G PROJELERİ   GRUNDTV I G ÖĞRENME ORTAKLIKLARI PROJELERİ GRUNDTV I G ÖĞRENME ORTAKLIKLARI PROJELERİ   GRUNDTV I G GÖNÜLLÜ PROJELERİ GRUNDTV I G GÖNÜLLÜ PROJELERİ   GRUNDTV I G ÇALIŞMA GRUPLARI GRUNDTV I G ÇALIŞMA GRUPLARI   GRUNDTV I G HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ GRUNDTV I G HİZMETİÇİ EĞİTİM FAALİYETLERİ   GRUNDTV I G ZİYARET VE DEĞİŞİMLERİ GRUNDTV I G ZİYARET VE DEĞİŞİMLERİ   GRUNDTV I G ASİSTANLIĞI GRUNDTV I G ASİSTANLIĞI   GRUNDTV I G İRTİBAT SEMİNERLERİ GRUNDTV I G İRTİBAT SEMİNERLERİ   GRUNDTV I G HAZIRLIK ZİYARETLERİ GRUNDTV I G HAZIRLIK ZİYARETLERİ   TÜRKİYE'DE GRUNDTV I G HİZMETİÇİ KURSU DÜZENLENMESİ TÜRKİYE'DE GRUNDTV I G HİZMETİÇİ KURSU DÜZENLENMESİ 56

57 GRUNDTVIG KURS VERİ TABANI database/ 57

58 BAŞVURU TARİHLERİ Round 1: Deadline 15/01/2009 (for training starting between 1 March 2009 – 30 June 2009) Round 2: Deadline 15/05/2009 (for training starting between 1 July 2009 – 31 October 2009) Round 3: Deadline 15/09/2009 (for training starting between 1 November 2009 – 28 February 2010) 58

59 B. COMENİUS PROGRAMI BU PROGRAM,   OKUL ÖNCESİ EĞİTİM   İLKÖĞRETİM   ORTAÖĞRETİM ALANLARINI KAPSAMAKTADIR. 59

60 DESTEKLENEN COMENİUS FAALİYETLERİ   Comenius Okul Ortaklıkları (2008’den itibaren Bölgesel Comenius ve Bireysel Öğrenci Hareketliliği)   Bireysel Hareketlilik: Hizmet içi Eğitim, Comenius Asistanlığı, (2008 itibariyle Ortaöğretim öğrencilerine yönelik Bireysel Öğrenci Hareketliliği )   Comenius Asistanlığı   Comenius Çoktaraflı Projeleri   Comenius Ağları   E-Eşleştirme   Destekleyici Faaliyetler 60

61 COMENİUS ASİSTANLIĞI “ Öğretmen Adayları İçin Yeni Bir Seçenek” HAYATBOYU OĞRENME PROGRAMI (LLP) ALTINDA YER ALAN COMENİUS PROGRAMI BUNYESİNDEKİ COMENİUS ASİSTANLIĞI, OĞRETMEN ADAYLARININ AVRUPA’DAKİ EĞİTİM KURUMLARINDA YAPTIKLARI BİR FAALİYETTİR. 61

62 KİMLER YARARLANABİLİR?   ÜNİVERSİTE 3. VEYA 4.SINIF OĞRENCİLERİ YA DA MEZUNLARI   MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN ÖĞRETMEN OLARAK ATANABİLME KRİTERLERİNİ TAŞIYANLAR   DAHA ÖNCE ÖĞRETMENLİK YAPMAYANLAR   DAHA ÖNCE COMENİUS ASİSTANI OLMAMIŞ KİŞİLER. 62

63 COMENİUS ASİSTANLARI   HAFTADA TOPLAM SAAT EĞİTİM VE OĞRETİM FAALİYETLERİNDE BULUNURLAR.   ASİSTANLIK SÜRESİ HAFTA ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. 63

64 64 Bütün Gençler için Yaygın Eğitim C. GENÇLİK PROGRAMLARI Bütün Gençler için Yaygın Eğitim Youth in Action

65 65 GENÇLİK PROGRAMLARI EYLEM 1 – Avrupa için Gençlik   Eylem 1.1 Gençlik Değişimleri,   Eylem 1.2 Gençlik Girişimleri,   Eylem 1.3 Gençlik Demokrasi Projeleri, EYLEM 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti EYLEM 3 – Dünya Gençliği   Eylem 3.1 AB Komşu Ülkeleriyle İşbirliği, EYLEM 4 – Gençlik destek sistemleri   Eylem 4.3 Gençlik Çalışanları ve Gençlik Kuruluşları İçin Eğitim ve Ağ Kurma EYLEM 5 – Gençlik Alanında Avrupa İşbirliği için Destek EYLEM 5.1 Gençler ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanlar İçin Toplantılar.

66 66 KİMLER YARARLANABİLİR   yaş arasındaki gençler   Sivil Toplum Kuruluşları   Gençlik çalışanları   Gençlik liderleri   Yerel yönetimler   Gençlik Politikaları Belirleyicileri

67 67 SÜREÇ Yılda 5 başvuru dönemi: 1 Şubat, 1 Nisan, 1 Haziran, 1 Eylül, 1 Kasım

68 68 BERGAMA - İZMİR SU İÇİN(DE) ALLIANOI Allianoi kenti örneğinde kültürel miras kavramının tartışılmasını sağlamak amacıyla toplantılar, çeşitli kültürel aktiviteler düzenlenmiştir. 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ TÜRKİYE, YUNANİSTAN İSPANYA, MACARİSTAN, ROMANYA HİBE: € Süre: 9 Gün Proje Adı: Eylem 1.1 – Gençlik Değişimleri

69 69 PROJENİN ADI: YOK OLAN BİR MESLEĞİN SON TEMSİLCİLERİ – LÜLETAŞI PROJESİ BAŞVURUYU YAPAN GRUP/KURULUŞ: Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Kulübü Projenin temel amacı yitirilmekte olan lületaşı mesleğini geleceğe taşımaktır. Proje kapsamında Eskişehir’de yeni ustalar yetiştirmek amaçlı atölye çalışmaları düzenlenmiştir. Lületaşı, üç yüz yıl boyunca Avusturya’ya ham olarak ihraç edilmiştir. Dolayısıyla Avusturya ile kültürel ve ekonomik bağları bulunmaktadır. PROJENİN BÜTÇESİ: € (Program Desteği: €, Sponsor: €) ORTAKLAR: Avusturya FH Salzburg Fachhochschulgesellschaft Üniversitesi SÜRE: 3,5 Ay GENÇLİK GİRİŞİMLERİ PROJE ÖRNEĞİ Eylem 1.2 – Gençlik Girişimleri

70 70 Eylem 1.3 – Gençlik Demokrasi Projeleri GENÇ ADIMLARLA DEMOKRASİYE DİYARBAKIR YEREL GÜNDEM 21 GENÇLİK MECLİSİ Proje Adı: TÜRKİYE-FRANSA Ortaklığında gerçekleştirildi.  Gençlerin STK kavramı ve yereldeki STK çalışmalar hakkında bilgilendirilmesi, STK’ların kent yaşamına aktif katılımlarının sağlanması hedeflenmiştir.  Hedeflerine yönelik projelere başvurmak yoluyla karar alma mekanizmalarında yer almalarının sağlanması, “Gençlik Haklarını” öğrenmelerini sağlayarak kentte iyi bir “yönetişim” oluşturulmasına katkıda bulunmaları hedeflendi.  20 kişilik gruba “Eğitici Eğitimi” verildi. 5 pilot mahallede eğitim yapıldı. “Gençlik ve Demokrasi Günleri” ve uluslararası paneller düzenlendi.

71 71 Eylem 1.3 – Gençlik Demokrasi Projeleri GENÇ ADIMLARLA DEMOKRASİYE

72 YAŞ ARASINDAKİ GENÇLERE BİR AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKESİNDE 2-12 AY ARASINDA HİÇ ÜCRET ÖDEMEDEN GÖNÜLLÜ HİZMETTE BULUNMA İMKANI Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti

73 73 SOSYAL YAŞAM İÇİNDE ÇOCUKLAR VE GENÇLER Engelli ve kimsesiz çocukların rehabilitasyonu ANTALYA GENÇLİK VE EĞİTİM DERNEĞİ TÜRKİYE, FRANSA LİTVANYA HİBE: € Eylem 2 Ev Sahibi Kuruluş Projesi Proje Adı: Gönüllü Karin Petit (Fransa) Gönüllü Arnoldas Kubilius (Litvanya) Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti

74 74 EYLEM 3 – DÜNYA GENÇLİĞİ - Avrupa Birliği Komşu Ülkeleriyle işbirliği (Gençlik Değişimleri, Eğitim ve Ağ Kurma Projeleri)

75 75 Eylem 5 – Gençlik Alanında Avrupa İşbirliği için destek - Gençler ve gençlik politikalarından sorumlu kişiler için toplantılar (Ulusal ve uluslararası seminerler)

76 **** TEŞEKKÜR ****   Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Durman   Rektör Yardımcılarımız ve Genel Sekreterlik   Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü   Dekanlarımız/Enstitü/Yüksekokul ve MYO Müdürlerimiz   Fakülte/Yüksekokul/Enstitü /MYO ve Bölüm Erasmus Koordinatörlerimiz   İnanan ve çaba harcayan öğretim elemanlarımız   Destek veren idari personelimiz   Erasmus Ofisi çalışanlarımız   Öğrencilerimiz ***********************


"ERASMUS PROGRAMI Tanıtım ve Genel Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Nesrin Kenar SAÜ Erasmus Kurum Koordinatörü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları