Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mercedes-Benz Türk A.Ş. İş Değerlendirme ve Ücret Yönetim Sistemi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk Ücret Yönetim Sistemi Tanıtımı Ücret Yönetimi Yenibiriş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mercedes-Benz Türk A.Ş. İş Değerlendirme ve Ücret Yönetim Sistemi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk Ücret Yönetim Sistemi Tanıtımı Ücret Yönetimi Yenibiriş."— Sunum transkripti:

1 Mercedes-Benz Türk A.Ş. İş Değerlendirme ve Ücret Yönetim Sistemi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk Ücret Yönetim Sistemi Tanıtımı Ücret Yönetimi Yenibiriş Gündem Toplantısı

2 2 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. H O Ş G E L D İ N İ Z

3 3 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. İçerik / Gündem İş değerlendirme sistematiği ve MBT iş aileleri Baz Ücret Prim Fantom Hisse Senedi (Yöneticiler için)

4 4 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. İş Değerlendirme - Ücret Yönetiminin temel yapı taşlarından birtanesidir. İş Değerinin saptanması için “İş Ailesi” metodu seçilmiştir 1 Şirket ana süreçlerini baz alır ve şirket stratejileri ile uyumludur. İşin yapılış karakteristiğinde benzer özellikler* gösteren roller aynı iş ailesi altında gruplandırılır. (*alınan sorumluluk, gereken yetkinlik, vb.). Farklı bilgi gerektiren roller, iş yapılış tarzındaki benzerlikten ötürü aynı iş ailesi altında gruplandırılabilir. Her iş ailesi belirlenmiş kriterlere göre kendi içinde kademelendirilir. İş Ailesi metodu nedir ? İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans Ücret

5 5 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Yöneticilerle gerçekleştirilen çalıştaylarda MBT için 5 İş Ailesi belirlendi: İş aileleri departman yöneticilerinin (E3/E4) katılımı ile belirlendi. İlgili E3/E4’lerin katılımı ile gerçekleşen 5 farklı çalıştayda iş ailesi kademelerinin tanımları yapıldı. MBT kademe yapısı oluşturuldu. İŞ HİZMETLERİ SAHA KOORDİNASY ON TEKNİK OPERASYON TEKNİKTİCARİ İşin yapılış karakteristiği bazında belirlenen 5 MBT İş Ailesi Çalışmaların Özeti 1 İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET

6 6 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Bu roller hedeflenen malzeme ve hizmet tedariğini, ürün satışı veya servisini sağlayacak planlama, organizasyon ve uygulama faaliyetlerini yerine getirirler. Bazı roller, bayilerin/servislerin/ yan sanayinin/müşterilerin taleplerini işleme alır ve sorunlarının zamanında çözülmesini sağlarlar. Üst seviyedeki roller, ilişkileri yönetir, piyasayı ve rekabeti takip eder. Ürün, fiyatlandırma, promosyon ve kanal geliştirmeye ilişkin önerilerde bulunurlar. Bu roller, ürün ve hizmetlerin satışı ve satın almasından sorumludurlar. Fiyat, vade ve koşullara ilişkin pazarlık yapabilirler. Performansları ürünün/hizmetin alım satımından kaynaklanan brüt karlılık ile ölçülür. MBT İş Ailelerinin tanımı /rol örnekleri Bu roller; yönetimin eldeki bilginin detaylı analizini baz alarak kararlarını yönlendirebilmesi için veriyi temin eder, analiz eder ve önerilerde bulunur. Tanımlı prosedürler dahilinde düzenli raporlar üretebilir / duruma özel analizler yapabilirler. Bazı üst kademelerdeki roller politika, prosedür ve sistem geliştirip uygulayabilir. Daha alt kademlerde ise tanımlı bir çerçeve içerisinde rutin görevleri yerine getirirler. Bilgi paylaşımı/mutabakat amaçlı müşteri/tedarikçilerle bilgi alış verişinde bulunabilirler. Bu roller; ürünlerin, üretime yönelik süreçlerin ve ortamının/koşullarının iyileştirilmesine ve ilerletilmesine yönelik geliştirme ve mühendislik pozisyonlarını içerir. Sistemlerin, ilgili techizat ve ekipmanların bakımı ve işletimini de kapsayabilirler. Bilinen teknolojileri kullanmalarına rağmen, işe gerçek katkıları bu teknolojilerin uygulanması ve operasyonel iyileştirmelere yönelik geliştirdikleri özel tekniklerdir. Bu roller; tanımlı teknikleri ve yöntemleri kullanarak sipariş karşılama sürecine hizmet eden teknik operasyonları yürütürler. Zaman, maliyet, kalite ve miktar bazında performansları ölçülür. Bazı roller süreç içerisinde hedeflenen sonuçları elde etmek amacı ile bir grup çalışanı yönlendirir ve motive ederler. Muhasebe / Finans Uzmanı İş Süreçleri Analisti Proje Planlama ve Kontrol Grup Şefi İK Uzmanı İŞ HİZMETLERİ Konstrüktör Mühendis İş Hazırlama Mühendisi Mekanik Bakım Grup Şefi Satış Teknik / Servis Mühendisi Sipariş Yönetim Sorumlusu Araç Montaj Grup Şefi Satış Teknik Koordinasyon Uzmanı Malzeme Yönetim Sorumlusu Produktif Satınalma Mühendisi Yedek Parça Pazarlama Sorumlusu Yerlileştirme ve Maliyet Analizi G.Ş. Disponent Bayi / Servis / Satış Danışmanı Garanti Grup Şefi Yan Sanayi Geliştirme Mühendisi Kamu Satış Danışmanı TİCARİ TEKNİK TEKNİK OPERASYON SAHA KOORDİNASY ON 1 İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET

7 7 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. İçerik / Gündem İş değerlendirme sistematiği ve MBT iş aileleri Baz Ücret Prim Fantom Hisse Senedi (Yöneticiler için)

8 8 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Ücret Yönetimi İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans Ücret Görev içeriğinin yerine getirilmesi için uygun yetkinliklere sahip kişileri işe almak, motive etmek ve bağlılıklarını sağlamak. Ücret Yönetimi Temel Prensibi İş değerini ve işin pazar değerini de dikkate alarak, çalışanların organizasyona sağladıkları katma değer oranında adil bir şekilde ödüllendirilmelerini sağlamak. İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET 2 Amaç

9 9 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Mevcut ücretlerin yeni iş kademelerine göre dağılımı İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET 2 Yeni İş Kademeleri Yıllık Toplam Gelir YTL

10 10 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Mevcut ücretlerin yeni iş kademelerine göre dağılımı-MBT İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET 2 Yeni İş Kademeleri Yıllık Toplam Gelir YTL

11 11 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Her kademe için max/min. ücret seviyeleri belirlendi +/- % 25 bant aralığı Yeni Hedef Ücret Eğrisi (Ortalama) İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET 2

12 12 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Kademe 1 Kademe 2 Kademe 3 Kademe 4 Kademe 5 Kademe 6 Kademe 7 Kademe 8 Seviye I (min. -%25) Kademe 9 Seviye IISeviye IV ,25 337, , , ,75 262, , , Her kademe için 5 hedef ücret seviyesi oluşturuldu İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET Seviye V (max. +%25) Seviye III (ortalama)

13 13 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Hedef Ücret Seviyesi Tespit Kriterleri 2 Görevlendirme gözden geçirilmeli Mevcut seviyede geliştirilmeli Gelecek vaat eden yetenek Bir ara adımdan sonra bir üst göreve hazır Bir üst göreve hazır Potansiyel MBT’de çalışma süresi (0 - 5 yıl arası) Bir profil / pozisyon için pazarda oluşan arz talep dengesinin ücretlendirmeye yansıması Kıdem Pazar Değeri Stratejik düşünür, davranır ve yön verir. Müşteri ve pazar odaklı hareket eder. Yenilikçiliği destekler ve değişim süreçlerini şekillendirir. Mükemmel performans gösterir ve destekler. Yetkinlikler Çeşitliliği kullanır, işbirliği ve öğrenme kültürünü destekler. Alınan kararları kalıcı bir şekilde uygular ve tespit edilen hedefe ulaşır. Sorumluluk alır ve güven veren bir şekilde hareket eder. İş Değeri Pazar Değeri Kişisel Performans ÜCRET LEADLEAD % 30 % 20 YetkinliklerPotansiyelKıdemPazar Değeri Puanlama Seviye ISeviye II Seviye IIISeviye IVSeviye V

14 14 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. 2 Ücret Ayarlama Örnekleri Kademe Seviye ISeviye IISeviye IVSeviye VSeviye III Kademe 5 Seviye III Mevcut Maaş : 500 Hedef Maaş : 600 CompaRatio : % 83,3 Örnek 1 Kademe 5 Seviye I Mevcut Maaş : 450 Hedef Maaş : 450 CompaRatio: % 100 Örnek 2 Kademe 5 Seviye II Mevcut Maaş : 600 Hedef Maaş : 525 CompaRatio: % 114,3 Örnek 3 Zam oranı : Ortalamanın üstünde Zam oranı : Ortalama Zam oranı : Ortalamanın altında

15 15 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. İçerik / Gündem İş değerlendirme sistematiği ve MBT iş aileleri Baz Ücret Prim Fantom Hisse Senedi (Yöneticiler için)

16 16 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. PRİM : Şirket başarısı ve bireysel performansa bağlı değişken kazanç Yıllık Toplam Gelir LEAD Performans Değerlen- dirmesi x= Şirket Performansı Bireysel Performans Prim Ödemes i 3 Hedef prim yüzdesi x MBT % 30% 70% x 0-150%0-300% Prim ödemesinin hesaplama bazı yıllık toplam gelirdir (8xOcak maaşı + 8xTemmuz maaşı). Hedef prim yüzdesi MBT iş kademelerine göre farklılık gösterir. Şirket Performansı, MBT performansının %30’u ile bağlı bulunulan Daimler Ürün Grubunun performansının %70’inin toplamıdır. Daimler Ürün Grubu Ağırlık Bireysel Performans, LEAD performans değerlendirmesinden elde edilen sonuçtur. MBT Kademe 1-9 Otobüs Kamyo n CF KamyonOtobüs MBT 30% 70% 40% 70% 30%

17 17 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. PRİM : Örnek Hesaplama 3 8x x650 = 9600 YTL x % 5 Kişisel Performans MBT Ürün Grubu + dağılım: 0-200% 30% 70% x Yıllık Toplam Gelir x= Şirket Performansı Bireysel Performans Hedef prim yüzdesi x Prim Ödemesi 0-150%0-300% x % 145 x % 110 = 765,6 YTL Aylık Maaş : Ocak= 550 YTL Temmuz=650 YTL Performans Ağırlık Hesaplama Ağırlıklı Sonuç Toplam Ağırlıklı Faktör MBTKamyo n Grubu Otobüs Grubu 200%150%100% 30%40% 30%x200 % 30%x150 % 40%x100 % % % 45%40% ++

18 18 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Şirket Performansı Ölçümü Hedefe Erişim 200% 100% 0% Bant genişliği Planlanan cironun (+/-) 1,0 %’i Kâr Planlanan Kâr Gerçek Kâr Planlanan Ciro Plan/Gerçek 200% 100% 0% Kâr Geçen Senenin kârı Bu senenin Kârı Planlanan Ciro Gerçek/Gerçek 50 % 105 % 115 % 110 % 50 % Hedefe Erişim Bant genişliği Planlanan cironun (+/-) 1,0 %’i 3

19 19 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. İçerik / Gündem İş değerlendirme sistematiği ve MBT iş aileleri Baz Ücret Prim Fantom Hisse Senedi (Yöneticiler için)

20 20 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. 1. yıl3. yıl2. yıl Fantom hisse senedi verilmesi Hedef tutar/hisse senedi fiyatı İç performansın ölçülmesi ile final hisse senedi adedinin belirlenmesi ( %) - 0,5 RoNA gerçekleşen - 0,5 RoS - peer group kıyaslaması 4. yıl Başlangıç hisse senedi fiyatı 3 yıllık performans periyodu 1 yıl Bekleme Periyodu 5.yıl ve sonrası Nakit ödeme Elde Tutma periyodu 25% ‘i gerçek hisse senedi alımı için Fantom Hisse Senedi Planı Hissedarlı k Daimler hisse senedi fiyatı (dış performans) Alım Dönem Sonu hisse senedi fiyatı Ödeme Hisse Senedi Fiyat Adedi Kar payı ödemesi Kar payı ödemesi İç Performans X 4

21 21 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. İç Performans Ölçümü RoNA hedefleri RoNA (t1, t2, t3) 3 yıl Hedefe Erişim 9%200 % 7%100 % 5% 0% RoNA Hedefe Erişim Scheme Ø RoNA RoS hedefleri RoS Sıralaması (yıllık) RoS (t1, t2, t3) 3 yıl No.1200 % …100 % … 0% RoS Position Target Achievement Scheme Hedefe Erişim Toplam hedefe erişim = 0,5 RoNA + 0,5 RoS 4

22 22 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. Toplam ödemenin %25’i ile gerçek hisse senedi alınıyor 1. yıl Hedeflenen miktar biriktirilince gerçek hisse senedi alımı son eriyor yıl ….. Biriktirilen gerçek hisse senetleri emekliliğe kadar saklanıyor. Hissedarlık 4

23 23 Ücret Yönetimi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk A.Ş. T E Ş E K K Ü R E D E R İ Z !


"Mercedes-Benz Türk A.Ş. İş Değerlendirme ve Ücret Yönetim Sistemi_Ocak 2008, HRB/T Mercedes-Benz Türk Ücret Yönetim Sistemi Tanıtımı Ücret Yönetimi Yenibiriş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları