Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”"— Sunum transkripti:

1 “Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”
Hazırlayan: Selçuk NAS

2 Balıkçılar ve Balıkçı Gemileri
Kaynak :(FAO Bulletin of Fishery Statistics, No. 35 Rome, 1998). Balıkçılar ve Balıkçı Gemileri Dünya Tarım ve Gıda Örgütü’ne ( FAO) Göre ; Dünya üzerinde 28.5 milyon balıkçı denizde çalışmaktadır. Bunlardan 15 milyonu kamaralı tip balıkçı gemilerindedir. Bunların da % 90’ ı m. arasında teknelerdedir.

3 Kazalar ve Balıkçılar Dünyada her yıl balıkçı gemilerinde çalışan personelin % 10’ u kaza geçirmektedir. Trol balıkçılığı ile uğraşanların ise % 15’i kaza geçirmektedir. Kaynak: ILO Tripartite Meeting in Geneva in 1999, Dr. Kristinsson Dünyada üzerindeki en tehlikeli meslek balıkçılıktır. Kaynak: J. Turner, Senior Fishery Industry Officer, FAO [extracted from Samoa longline newsletter, number 2, August 2000])

4 Kazalar ve Balıkçılar Uluslararası İşçi Örgütü’ne ( ILO ) Göre;
Dünya üzerinde yılda kişi balıkçılık işi ile uğraşırken hayatlarını kaybediyor. Amerika Birleşik Devletlerinde Yayınlanan Kaza Raporuna Göre; 1996 yılında ölümle sonuçlanan kaza oranının balıkçılık sektöründe genel ortalamadan 40 kat fazla olduğunu, Polis ve İtfaiye teşkilatı gibi sektörlerden ise 16 kat daha fazla olduğu belirtilmiştir. Kaynak:

5 Balıkçı Teknelerinin Boylarına Göre Tam Kayıpla
Sonuçlanan Kaza Oranları 1988 Fishing Vessel Safety Act

6 Balıkçı Gemilerindeki Kaza Nedenleri
İnsan Hatası % 17 Ters Hava % 13 Tekne Donanım Kazası % 07 Tekne Donanım ve Yapım Hatası % 02 Diğer % 11 Bilinmeyen % 50 Kaynak: IMO: Collection and analysis of casualty statistics of fishing vessels and fishermen, Note by the Secretariat (London, doc. FSI 7/6/2, 29 Jan. 1999).

7 Balıkçı Gemisi ve Personel Kaza Oranları
Kazaları % 43 Alabora % 16 Batma % 16 Çatışma % 3 Bilinmeyen % 2 Karaya Oturma Yangın-Patlama Sualma % 11 Diğer Balıkçı Gemisi ve Personel Kaza Oranları

8 Ölümle Sonuçlanan Personel Kazaları
Tipleri Denize Düşüp Kaybolmak % 51 Avlanma Malzemesi Kullanımı Sırasında % 09 Oksijensizlikten Boğulma % 04 Diğer % 13 Nedeni Bilinmeyen % 23 Kaynak: IMO: Collection and analysis of casualty statistics . op.cit.

9 Balıkçı Teknelerinin Boylarına Göre Ölümle Sonuçlanan Kaza Oranları
1988 Fishing Vessel Safety Act

10 Uluslararası Kurallar
GIDA TARIM ÖRGÜTÜ ( FAO ) ULUSLARARASI İŞÇİ ÖRGÜTÜ ( ILO ) ULUSLARARASI DENİZCİLİK ÖRGÜTÜ ( IMO ) STCW F Sözleşme Tarihi 1995

11 STCW F International Convention on the Standards of Training,
Certification and Watchkeeping for Fishing Vessel Personnel Balıkçı Gemisi Personelinin Eğitim, Belgelendirme ve Vardiya Standartları Hakkında Uluslararası Sözleşme

12 STCW F X = 12 m den küçük X = 12 – 24 m arası X X = 24 m ve daha büyük

13 Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Eğitim Standardı
Tekne Boyu 12 m den Küçük Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Eğitim Standardı Radar Kullanımı Çatışmayı Önleme Tüzüğü Seyir Elektronik Seyir Yardımcıları Seyir Yardımcıları Meteoroloji Pusula Haberleşme Yangın ve Yangınla Mücadele Denizde Canlı Kalma Acil Durum İşlemleri Balıkçı Gemisi Manevrası Balıkçı Gemisi Dengesi İlk Yardım Arama Kurtarma Deniz Kirliliğini Önleme Ana ve Yardımcı Makineler Aktarma Elemanları Pompa ve Devreleri Otomatik Kumanda Soğutma Sistemleri Avlanma Ekipmanları Limanda Operasyon Balıkçı Gemisi Yönetimi Deniz Hukuku Sigorta Hukuku Ulusal ve Uluslararası Yasal Düzenlemeler İnsan İlişkileri Balıkçı Gemisi Personel Organizasyonu

14 Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Eğitim Standardı
Tekne boyu 12 – 24 m arası Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Eğitim Standardı Radar Plotlama Radar Simülatör Elektirik Devreleri ve Ekipmanları Balık İşleme İş Hukuku Avlanma Teçhizatı Bakım-Tutumu FAO Standartları

15 Tekne boyu 24 m ve daha büyük
Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Eğitim Standardı İngilizce Astronomik Seyir Vardiya Tutma Standartları Güvenli Çalışma Prosedürleri Balıkçı Gemisi Yapısı GMDSS

16 Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Eğitim Süresi
Standardı Eğitilecek Olan Kişinin Görevi ile İlgili Alt Yapı Bilgisi ve Başarısı. Eğitilecek Olan Kişinin Yaşı ve Eğitilebilme Kapasitesi Eğitilecek Olan Kişinin Pratik Tecrübesi Ulusal Balıkçılık Endüstrisinin İhtiyacı.

17 Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Standardı
Türkiye’de Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Standardı GEMİADAMLARI YÖNETMELİĞİ Yayımlandığı Tarih : 24 Temmuz 2001 Yürürlüğe Girdiği Tarih : 7 Ağustos 2001

18 Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Standardı Balıkçı Gemisi Kaptanı
Türkiye’de Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Standardı Balıkçı Gemisi Kaptanı 18 yaşını bitirmek. Aşağıdaki, Usta Gemici Olarak Üç yıl deniz hizmeti Güverte Lostromosu olarak bir yıl deniz hizmeti Meslek Liselerinin balıkçılık, su ürünleri, güverte, güverte avlama bölümü mezunu olmak Denizde güvenlik eğitimlerini tamamlamak. İdarenin öngördüğü “Balıkçı Gemisi Kaptanı” sınavını başarmak

19 Türkiye’de Balıkçı Gemilerinde Çalışacakların Standardı
Önemli Not GEMİADAMLARI YÖNETMELİĞİ’NİN GEÇİCİ MADDE 1’ E GÖRE: Mevcut yeterliklerin 1 Şubat 2002 tarihine kadar yenileri ile değiştirilmesi gerekmektedir.

20 Teşekkür Ederim


"“Balıkçı Teknelerinin Emniyeti ve Uluslararası Kurallar.”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları