Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama."— Sunum transkripti:

1 Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama

2 6 Düşünme Şapkası ® 50 DÜŞÜNÜR - Yaratıcı fikirleriyle iş dünyasında çığır açan 50 düşünür Doktor (felsefe, tıp ve psikoloji) Düşünme dünyasında dünyanın en önde gelen otoritesi 35 dile çevrilmiş 60’dan fazla kitabın yazarı Edward de Bono

3 Altı Şapka ® Bu Teknik İş Dünyası için Bir Araç Olarak Uygulanmaya Başlandı DuPont, Prudential Life Insurance, IBM, British Airways, Siemens ve 100 uluslararası firma Altı Şapka Tekniğini şu sebeplerle kullanmaktadır: 1. Toplantıların ve iletişimin daha düzenli ve sistematik bir şekilde yürütülmesi 2. Takım çalışmasının geliştirilmesi 3. Verimliliğin ve karın artması

4 Veriler Bilgi, Kim, Ne, Ne zaman, Nerede? Ne bilmek istiyorsunuz? Gerçekler Beyaz Şapka

5 Kırmızı Şapka duygular Güçlü hisler sezgiler

6 Siyah Şapka tedbir riskler Özlü sözler

7 faydalar Sarı Şapka İyimserlik optimism değer İçindeki iyi

8 Yeşil Şapka alternatifler yaratıcılık Yeni fikirler olasılıklar

9 Düşünme ile ilgili düşünme Mavi Şapka düzenleme Özetleme üst biliş süreç Sonuç odaklı Bir başka bakış açısı

10 Farklılaştırma Üzerine Düşünmek Sınıfta farklılaştırma uygulaması ile ilgili duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Sınıfınızda farklılaştırma uygulaması ile kazanılan menfaatler nelerdir? Sizin kazandıklarınız? Öğrencilerinizin kazandıkları? Farklılaştırılmış bir sınıfa doğru ilerlerken hangi adımları atacaksınız? Önce ne yapmak istiyorsunuz? Sonra ne? Farklılaştırmayla ilgili kelimeler hangileridir? Bu felsefe hakkındaki hala soru(larınız) var mı? Farklılaştırma ile ilgili gördüğünüz problemler var mı? Farklılaştırmayla ilgili hoşunuza giden, “hah, tamam” dediğiniz şeyler nelerdir? Kendinizi öğrencileriniz için anlamlı dersler yaratırken nasıl görüyorsunuz?

11 Kaliteli Ders Programı Farklılaştırma Öğretmeni n karşılığıdır to to Öğrenen Farklılıkları Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili yönlendiril ir Etkin Farklılaştırmanın İlerleme Zihniyeti ve Prensipleri Devamlı Değerlendirme Esnek Gruplama Stratejileri Bireysel Farklılıkların Gözetildiği ve Zorlayıcı Görevler Olumlu Sınıf Topluluğu uygulanıruygulanır Ders Programının ve Eğitimin Unsurları İçerikSüreçÜrünlerDuyuşsal Çevre Eğitim stratejilerinin kullanımı ile… Jarvis & Tomlinson, 2008

12 Farklılaştırılmış Sınıfı Destekleyecek Sınıf İçi Rutinler Oluşturmak

13 Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevler Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı Esnek Eğitim Düzenlemeleri Farklılaştırılmış Eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. Olumlu Öğrenenler Topluluğu DevamlıDeğerlendirme

14 Genellikle “sınıf yönetimini” “kontrol”ün eş anlamlısı gibi düşünürüz. O zaman da öğretmeni, öğrencilerin sesiz ve sakin kalmasını sağlayan kişi olarak görürüz. Öğrencinin isteklerinin yerine öğretmenin isteklerinin geçmesini gerektiren durumlar – isteklerin savaşı Böyle bir yaklaşımda esas olan varsayım öğrenenlerin güvenilmezliğidir. Bir Başka Yaklaşım ise… Şunları sormaktır… “Çocukların ihtiyacı olan ne? “Bu ihtiyaçları karşılamak için biz ortaklaşa nasıl çalışabiliriz?”

15 Kabul edilmek Anlayış Saygı Ait olma Katılım Zorlanmak Destek Öğrencilerin şunlara ihtiyacı vardır…

16 John Dewey Deneyim ve Eğitim Eğitimin nihai hedefi irade gücünü yaratmaktır.

17 Şunu söyleyebilmesidir… “Öğrenciler şu anda sanki ben yokmuşum gibi çalışıyorlar.” -Maria Montessori Bir öğretmende başarının en büyük göstergesi…

18 Farklılaştırılmış Bir Sınıfı İdare Ederken Görülen Bazı Zorluklar  “Geçiş zamanını” verimli kullanmak  Öğrencilerin görev esnasındaki davranışlarını düzenlemek  ‘Bitirmek” ve “ilerlemek” ihtiyacı  Grupların etkin bir şekilde çalışmasına yardımcı olmak  Mobilyaları sorunsuz bir şekilde yeniden düzenlemek  Sınıf içinde gürültüyü kontrol altında tutmak  Kimin ne öğrendiğini takip etmek  Günlük ödevleri / görevleri notlandırmak  İş teslim etmek  Devam eden evrak işlerini yetiştirmek  Gruplara sorunsuz başlamak.  Çoklu görevlerde yönerge vermek.  Başıboş hareketleri en aza indirgemek  Bir derse başlamak ya da dersi bitirmek

19 Başlarken: Bir Senaryo Lütfen dosyanızda bulunan senaryoyu okuyun ve sonra etrafınızda benzer sınıf seviyelerinde ders veren meslektaş / meslektaşlarınızla beraber senaryodaki öğretmene ne tür tavsiyeler vereceğiniz konusunda çalışın. Bayan Crone öğretmeyi ve öğrencilerini çok sever ve sınıfında değişiklikler yapmaktan çekinmez çünkü değişikliklerin daha çok öğrenene hitap etmesine ve verdiği eğitimin daha etkin olmasına sebep olduğunu bilir. Ancak, çoğu zaman sınıfta neyin işe yarayacağı, neyin yaramayacağı konusunda karar vermekte zorlanır. Önümüzdeki hafta işlemeyi planladığı ders için de bu zorluğu yaşamaktadır. Farklı gruplara farklı görevler verme yöntemini daha önce hiç denememiş ama sınıfında o kadar çok değişik hazır bulunuşluk seviyesi var ki bunu uygulamak iyi bir fikre benziyor. Öğrencileri Pazartesi derse geldiğinde onlara birkaç farklı faaliyet üzerinde çalışacaklarını söyleyecek. Şu anda henüz kimin hangi grupta çalışacağına tam olarak karar vermiş değil. Belki öğrencilere kendi seçimlerini yaptıracak. Tüm sınıfa bütün faaliyetleri açıklayacak böylece hepsi diğer gruplarda neler olduğunu ve yönergeleri anlayacak. Bu aşamada, öğrencilerin isimlerini okuyarak hangi grupta kiminle çalışacaklarını onlara bildirmeyi planlıyor. Her öğrencinin o gruba verilen görevi tamamlaması gerekecek ancak Bn. Crone öğrencilerin ortaklaşa, işbirliği içinde çalışmasını istiyor. Gruptakilere birisini gönderip yazılı yönergeleri aldırmalarını söyleyecek. Bu yönergeler kendi öğrenme hedeflerine uygun malzemeleri almaları gerektiğini belirtecek. Öğrencilere ihtiyaçları olursa gelip ondan yardım isteyebileceklerini söyleyecek. Öğrenciler çalışmalarını bitirdiklerinde Bn. Crone’a getirecekler. Bn. Crone gece bu çalışmaları değerlendirecek böylece öğrenciler durumlarını öğrenecekler. Bir öğrenci ya da grup çalışmasını bitiremese de, çalışmayı bitmemiş haliyle teslim edecektir.

20 Acaba ben nasıl.....? Grup çalışması için yönerge verebilirim? Gruplar oluşturabilirim? Çalışma sırasında sorularla başa çıkabilirim? Evrak işlerini halletmek için rutinler oluşturabilirim? Yumuşak geçişleri sağlayabilirim? “Geçiş” zamanı için rutinleri sağlayabilirim?

21 Bu sınıfta şunlara bakın: Öğretmenlerin esnek öğretme ve öğrenmeyi destekleyen sınıflar yaratmak için dikkat ettikleri ana unsurlar. Farklılaştırılmış Bir Sınıfın İçinde

22 Acaba ben nasıl.....? Grup çalışması için yönerge verebilirim? Gruplar oluşturabilirim? Çalışma sırasında sorularla başa çıkabilirim? Evrak işlerini halletmek için rutinler oluşturabilirim? Yumuşak geçişleri sağlayabilirim? “Geçiş” zamanı için rutinleri sağlayabilirim?

23 back Grup Çalışması İçin Yönerge Vermek Tüm sınıf aynı çalışmayı yapıyorsa yönergeleri tüm sınıfa verin. Tüm sınıfa çoklu görev yönergeleri vermeyin. Küçük grup çalışmaları için yönergeleri kaydedin, böylece öğrencileriniz yönergelerinizi defalarca dinleyebilirler. Küçük gruplara yönerge verirken görev kartları dağıtın. Yönergeleri grup üyelerinden birine bir gün önceden verin. Genel bir kural olarak öğretmen yönergeleri verdikten sonra, küçük bir grupla çalışırken, öğrenciler onun çalışmasını bölemez. “Sor Bana” Vizörleri Günün Uzmanı Danışmanlar Kitap sorumluları

24 Gruplar Oluşturmak Öğrencilere belli bir görev verdiklerinde giysilerine öğrencilerin isimlerinin yazılı olduğu kartlar iliştirmek. Öğrencileri renk kodlarına göre belli gruplara ayırmak (öğrenci isimlerini bu kodlara göre farklı renkte yazmak da gayet iyi bir yöntemdir). Önceden belirlenmiş gruplar Hazır bulunuşluk, ilgi, öğrenme profili, öğrencinin seçimi, öğretmenin seçimi, rastgele, homojen, heterojen gruplar elde ettiğinizden emin olun.

25 Esnek Gruplama Şeması BilgisayarDavetiyelerBecerilerÖğretmen Tarih: 2 Şubat Pazartesi Not: Bu öğretmen “davetiyeler” terimini içinde öğrencilerine onların hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme stillerine göre belirleyerek verdiği ödevlerin bulunduğu kalıcı dosyalar için kullanmaktadır.

26 back Önceden Belirlenmiş “Sabit Gruplar” Saat 10 Grupları Saat 2 Grupları Saat 1 Grupları Saat 11 Grupları Saate Göre Gruplama İlgi/Güçlü Yanlar Dörtlü Benzer Hazır Bulunuşluk, Seçilmiş Dörtlü Öğrenciler Üçlü Karışık Hazır Bulunuşluk Dörtlü

27 Çalışma Esnasında Sorulan Sorularla Baş Etmek

28 Siz bir grupla çalışırken diğer öğrencilerinizin bir sonraki aşama ile ilgili size soru sorması gerekirse... Öncelikle sizin anlattıklarınızı HATIRLAMAK için gerçekten çaba sarf etmeliler. Bu işe yaramıyorsa, gözlerini kapatıp sizin konuştuğunuzu hayal etmeli, pratik zekalarını kullanıp bu ödev için verilen yönergelerin neler olabileceğini GÖZLERİNDE CANLANDIRMALIDIRLAR. Bu da işe yaramazsa, sınıf arkadaşlarından birine SORABİLİRLER (aynı ödevi yapan, aynı masada ya da yakında olan birine). Bunu fısıltıyla yapmalıdırlar. Bu da işe yaramazsa, önceden belirlenmiş olan GÜNÜN UZMANINA gitmelidirler. Bu kişinin danışmanlık verecek becerileri vardır. UZMAN da kendi işini yapmaya devam etmelidir, bir başkasına ancak o kişi çok zor durumda kalırsa yardım etmelidir. (Tomlinson, 1999, s. 102) *** Bunların hiç biri işe yaramazsa öğretmeniniz sizinle ilgilenene kadar bir “pekiştirme” çalışmasıyla idare edin.

29 Matematik ödevimle ilgili araştırma yapıyorum. Bir Pekiştirme Faaliyeti üzerinde çalışıyorum. Öğretmenimle buluşmaya hazırım. Matematik Proje Grubumla buluşuyorum. Hockett, 2007

30 Yeşil = Gayet iyi durumdayız! Sarı = Size burada ihtiyacımız var ama çalışmaya devam edebiliyoruz! Kırmızı = İMDAT!Size hemen ihtiyacımız var, bu işin içinden çıkamadık! GRUPLARI YÖNETİRKEN RENKLİ BARDAK KULLANIMI Sınıfta öğrencilerinizin bu sistemi öğrenmesi için bunun gibi bir poster hazırlayıp duvara asabilirsiniz. Ders başlamadan önce öğrencilere grup çalışması yapacaklarının ipucunu vermek için bardakları sıralara yerleştirin. Görev esnasında ters duracak Görev tamamlandığında düz duracak

31 Hockett, 2007 Dizüstü Bilgisayar Kullanırken Öğrencilere Yardımcı olacak Teknik İpuçları Yardım Kartları Halka Ataç “Çıktı alamıyorum!” 1. Adım : Apple Talk’a bağlı mısın? (Bağlı değilsen ve nasıl bağlanacağını bilmiyorsan “Apple Talk’a nasıl bağlanırım?” kartına bak) 2. Adım : Seçiciye git. 216 nolu odanın yazıcısına bağlı mısın? 3. Adım : 1. ve 2. adım işe yaramazsa bir başka öğrenciden yardım iste. 4. Adım : Benden yardım iste Bu kartlar, “çalıştaylarda” öğretmen öğrencilere bireysel olarak yada küçük gruplar halinde yardım ederken ve diğer öğrenciler de kendi başlarına çalışırken çok işe yarar. Kartları aynı yerde tutun ve bir rutin oluşturabilmek için öğrencilerin kullanımını izleyin Daha çok kart seti = daha fazla öğrencinin bir seferde erişimi “Bilgisayarım “Beklenmedik Hata-10 diyor” 1. Adım : Kütüphaneye gidip teknoloji uzmanı Bn. Thome’dan yardım iste. Dizüstü bilgisayarını da yanında götür.

32 Kulpa, 2007 İpucu Kartları Kara Tahta (İçinde destek malzemeler olan dosyalar) Sembol nedir? Kıyaslama ve karşılaştırma için kullanılan ajandalar “Kendi kendine yardım” ve grup ya da bireysel çalışmalar için hatırlatmalar Her ünitede değişebilir yada farklı ünitelerde benzer amaçlar için kullanılabilir

33

34

35

36 GÖSTERİM BölümlerNitelikler Giriş Konuşmacının adı ve özgeçmişini içerir gösterimin ana amacını açıklar Sunum Gösterimin ilk birkaç dakikası içinde izleyiciyi de dâhil eder sürecin tüm bölümlerini sırasıyla sunar her adımdan sonar anlaşılıp anlaşılmadığını sorar izleyiciye cana yakın ve saygılı davranır Diyalog/Tartışma Sunum boyunca soru-cevap bölümlerine zaman ayırır diğerlerini dinlerken sabır gösterir cesur cevaplar verir Sonuç Gösterimdeki ana adımları değerlendirir izleyicilere teşekkür eder Vücut diliÖz güvenli hareketleri kısıtlı SesAçık coşkulu yüksek sesli Görseller/nesneller (isteğe bağlı) Gösterimle uyumlu tüm çocukların rahatlıkla görebileceği

37 Evrak İşlerini Halletme Rutinleri Renk kodu olan dosyalar Portfolyolar Her alan yada ders saati için farklı sepetler Dosyalama Dolabı Tüm bu düzenleyici modellerin en önemli noktası çocukların kendi çalışmalarına ulaşabiliyor olması ve bir görevi başarıyla tamamlamak için nasıl dosyalama yapmaları gerektiğini ve/veya neye ihtiyaçları olduğunu bilmeleridir.

38 Geçişler Geçişlerde yönergeler net ve acil bir şekilde verilmelidir − Geçiş için zaman kısıtlaması − Kabul edilebilir gürültü seviyesini belirtmek − Prova − Geçişler esnasında kurucu olun

39 Farklılaştırılmış Bir Sınıf Oluşturmak için Fikirler

40 Hockett, 2007 Grup Tartı ş ma Kuralları 1.Teker teker konu ş un. 2.Size sıra geldi ğ inde bir para bırakın. E ğ er sıra gelmeden konu ş ursanız 1 para kaybedersiniz. 3.Tartı ş maya katılan di ğ er grup üyelerine do ğ rudan hitap edin – üçüncü ş ahsı kullanarak de ğ il. (örn: “Rob, ben senin söyledi ğ in ş eye katılamayaca ğ ımı belirtmeliyim” ama “Rob’un söyledi ğ ine katılmıyorum” de ğ il). 4.Daldan dala konmalı ho ş tur ama önce tartı ş manın mevcut odak noktasına yada bir önceki odak noktasına ba ğ lantı yaparak ba ş layın. Her öğrenci belli bir miktarda para alır (örn.3 adet.) 1 para=1 sıra (konuşma sırası, derse katılım sırası, yazma sırası) Grup lideri ya da öğretmen tartışmayı/ödevleri izler ve önceden belirtilmemiş kurallara ya da yönergelere göre paraları yeniden dağıtır. Konuşma Paraları

41 Hockett, 2007 Yapılacak İşler İçin Kullanılacak İzin Kartları Haber Odası 109 İş İzin Kartı Bn. Hoffman, Yazı İşleri Müdürü Bu kartları kullanarak, Haber Odası saatinde Bn. Hoffman’dan ayrıca izin almadan aşağıdaki işleri yapabilirsiniz: Randevunuz olan bir kaynakla röportaj yapmak. Randevunuz olan bir kaynakla röportaj yapmak. Koridorda bir başka muhabirle görüşmekKoridorda bir başka muhabirle görüşmek Ofisten malzeme almakOfisten malzeme almak 8. sınıf toplantı odasını kullanmak.8. sınıf toplantı odasını kullanmak. İş izin kartları rutinlerin ve beklentilerin düzenli olduğu varsayılarak verilir.

42 Hockett, 2007 Küçük Grup Formatı Seminer Formatı Müzakere Formatı TartışmaFormatı

43 “Kızıl Haç Acil Durum” Sistemi Üzerinde her öğrencinin isminin yazılı olduğu ahşap çubuklar yeşil bir kupanın içinde durur. Bu kupanın yanında üzerinde kızıl haç işareti olan beyaz bir kupa durur. Öğrenciler, acil yardıma ihtiyaç duyduklarında adlarının yazılı çubuğu bu kupaya koyarlar. Öğretmen sınıf içinde öğrencilere yardım etmek için dolaşacağı zaman önce bu kupaya bakar, kimin ihtiyacı varsa onun yanına gider.

44 Takip etmek... Öğrencilerin asıl konuya hakim olup olmadıklarını nasıl takip edebilirim?

45 “Göster Bana” Panoları Matematik dersinde soruları yanıtlarken “Göster Bana” panolarını kullanarak sınıftaki öğrencilerin dersle ilgili becerileri ya da kavramaları konusunda ne durumda olduklarıyla ilgili çabucak bir fikre sahip olunabilir. ÖğretmenÖğrenci “2+3 kaç eder?” Öğrenci cevabı sırasından göstermek için kendi “göster bana” panosunda çalışır. Sonra öğretmen bir iki öğrenciden cevabı göstermesini ister. Şimdi sınıftaki öğrencilerin gösterilen cevaplara bakarak varsa kendi yanlışlarını düzeltme fırsatı vardır. “Şimdi HERKES göstersin bana!” Tüm öğrenciler kendi “göster bana” panolarını havaya kaldırır ve doğru cevabı gösterir. 5 “HERKES göstersin bana!” * Daha büyük öğrencilerin sıralarında harf ya da sayı cevap kartları olabilir. Öğretmen kimin bu kartlara sahip olduğunu görmek için sınıfa şöyle bir bakar.”

46

47

48 İlk Adımlar Sonraki Adımlar Nerden Başlayacağım? Ufak ufak başlayın – ama başlayın! Size kim yardım edecek ya da destek olacak?

49 Farklılaştırılmış Sınıflar için Planlama Yaparken Kullanılacak Bazı Pratik Hususlar Bir felsefeyle çalışın ve bunu çocuklarınızla paylaşın (felsefeyi beraber oluşturun). Üzerinde düşünülmüş Yönergeler Verin. Rutinler Oluşturun. Farkındalığınızı ve Düzeninizi Koruyun. Başlangıç ve Bitiş (toparlama) Süreçleri Oluşturun. Öğrencilerinize Kaliteli İşler Çıkarmak İçin Çalışmayı Öğretin. Çocuklardan Bilgi Alın ve Sorunlarını Giderin. Onların İşbirliği Yapmasını Sağlayın.

50 Bana Göre #61 Dünyada görmek istediğiniz değişikliğin ta kendisi siz olmasınız. –-Gandhi Kahve Molası!

51 Uygulamaya Koymak 5. Bölüm: Pekiştirme Çalışmaları

52 Pekiştirme Çalışmaları Verilen görev bittiğinde öğrencinin otomatik olarak başladığı görevlerdir. ETKİN PEKİŞTİRME FAALİYETLERİNİN ÖZELLİKLERİ Önemli – Esas bilgi, kavrama ve becerilerle ilgilidir. İlginç – Öğrencinin merakı, ilgisi ve öğrenme tercihine hitap eder. Seçim Hakkı Veren – Öğrenciler bir çok seçenek arasından seçim yapabilirler. Net Rutinler ve Beklentiler – Öğrenciler ne yapacaklarını, nasıl yapacaklarını ve kayıtlarını nasıl tutacaklarını bilirler. Nadiren Notlandırılan – Öğretmen sınıf içerisinde yapılan çalışmaları gözlemlemelidir. Öğrenciler öğretmenden geri bildirim almak için çalışmalarını ona teslim edebilirler. Etkin çalışmalarından ötürü bir not da alabilirler ancak nadiren yaptıkları çalışmanın kendisi notlandırılır. Buradaki motivasyon ilgi ya da artan başarıdır.

53 Genellikle ev ödevi kabul edilebilir bir pekiştirme faaliyeti değildir – pekiştirme faaliyetleri bireysel olarak tamamlanır. Olası Pekiştirme Faaliyeti Örnekleri Bilgisayarda beceri geliştirme. Tamamlayıcı kaynakları okuma Matematik uygulamalarını tamamlama Ürünlerin son halleri üzerinde çalışma Serbest okuma Anı defteri yazma Durum analizi yapma ya da onları yazma Kelime dağarcığını geliştirme Önemli düşüncelerin ardındaki kişiler hakkında bilgi edinme Dünya üzerinde işe yarayan önemli düşünceler hakkında bilgi edinme Bağımsız çalışmalar Gündemdeki olayları okuma Gerçek olmayan fen deneylerini tasarlama ya da tamamlama İlgili ajandalar geliştirme ya da tamamlama Bir gelişme, bir icat ya da yenilik için bir fikir üretme vs

54 Pekiştirme Faaliyetlerine Başlamak Bir ana pekiştirme faaliyetini tüm sınıfa dikkatli bir şekilde öğretin. Daha sonra bu faaliyet diğer pekiştirme faaliyetleri için bir çıkış noktası görevini görür. Mantığını açıklayın. Öğrencilerinize bu faaliyetlerin onlar için yardımcı ve/veya ilginç olmasını istediğinizi söyleyin. Verimli çalışmaların neden önemli olduğunu anlamalarını sağlayın. Yönergelerin net ve ulaşılabilir olduğundan, malzemelerin hazır olduğundan ve çalışma koşullarının başarıyı desteklediğinden emin olun. Bir ya da iki pekiştirme faaliyeti seçeneği ile başlamayı ve sonra öğrenciler ustalaştıkça bu seçenekleri arttırmayı düşünün. Bu faaliyetlerde öğrencilerin etkinliğini gözlemleyin ve öğrencilerinizin bunlardan nasıl faydalandığını inceleyin. Öğrencileriniz pekiştirme faaliyeti seçenekleri sunmaları için yüreklendirin. Unutmayın, pekiştirme faaliyetleri olumlu öğrenen topluluğu oluşturmaktan doğar ve bunun bir parçasıdır.

55 Mikro organizma Menüsü İsim: Sınıf: Başlangıçlar Her zaman üzerinde çalışılanlar Çorbalar/Salatalar Ödev Ana Yemek Zorunlu Tatlı Zorluklar Başlangıçlar Üzerinde her zaman çalışabilece ğ im bir şey Kavramları pekiştiren ödevlerdir. Terimler/Tanımlar Kelime Aramaları Düşünce Haritaları Uyumlu Çalışma ka ğ ıtları Mikroorganizmayı/hücreyi etiketle Ana Yemek Çorbalar/Salatalar Tatlılar Zorunlu Bunlar tamamlanmalı ve notlandırılmak üzere teslim edilmelidir. Muazzam E Kapsama odaklan Göl Suyu Kültürü Senin Seçimin 8. Konudan Test Ev Ödevleri Tüm ev ödevler tamamlanmalı ve notlandırılmak üzere teslim edilmelidir. Şeffaflık #13 Şeffaflık #16 Çalışma Kılavuzu 8.1 Çalışma Kılavuzu 8.2 Çalışma Kılavuzu 8.3 Kendi Kendime Meydan Okumak İ çin Yapabilece ğ im Şeyler Bunlar özel yönerge verilmeden yapılması zorunlu olmayan şeylerdir.. Film Notları Slayt Hazırlama Bir Hastalı ğ ı Tahmin Etme Bir Mektup Yazma Mikrop Gizemleri Meri Lyn Stark tarafından yapılmıştır. Park City Okul Bölgesi İlköğretim Fen Koordinatörü

56 BİNGO Bu ay bir ya da daha fazla BINGO denemesi yapın. Unutmayın, yazma deneyimi için gerçek bir nedeniniz olmalı! Ürününüzü postalar veya e-posta ile gönderirseniz, onu önce bana okutun ve paraflatın. Çalışmanıza yardımcı olması açısından, yazma amaçlarınızı ve sınıfla ilgili notlandırma kurallarımızı kullanmaya dikkat edin. TarifTeşekkür NotuEditöre MektupYol Tarifi Bir Oyunun Kuralları Davetiye Bilgi için e-posta ile istek Bir mektup arkadaşı, arkadaş y ada akrabaya mektup Skeç ya da oyunRöportaj Gazete MakalesiKısa Öykü SERBEST Kendiniz seçebilirsiniz Alışveriş Listesi Çalışma Planınız ReklamKarikatürŞiirYönergelerTebrik Kartı Öğretmenize mektup Gelişim TeklifBir haftalık günlükWeb sitesi tasarımı Kitaplarla ilgili Sesli Düşünme

57 Pekiştirme Çalışmalarının Planlanması Pekiştirme çalışmasının adı ve tanımı: Eğitici Görev: Bütün öğrencilerin birbirinden bağımsız olarak pekiştirme çalışmaları yapması için sizin ne yapmanız gerekiyor? Gerekli Malzemeler: Giriş: Öğrencilere çalışmayı ne zaman ve nasıl sunacağım?

58 Farklılaştırılmış Bir Ünitenin Tasarlanması Sonu Düşünerek Planlama Yapmak

59 Her sonbahar 2 hafta boyunca 3. sınıf öğrenciler elmalarla ilgili bir ünite üzerinde çalışırlar. Öğrenciler bu konuyla ilgili çeşitli çalışmalar katılırlar. Dil dersinde Johnny Appleseed (elma tohumu) adlı öyküyü okur ve bu öykünün illüstrasyonlarından hazırlanmış kısa filmi izlerler. İçinde elma olan yaratıcı bir öykü yazarlar ve sonra boya kalemleri kullanarak öykülerinin illüstrasyonlarını yaparlar. Sanat dersinde, öğrenciler yakınlardaki yabani elma ağaçlarından topladıkları yapraklarla dev bir kolaj hazırlayarak 3. sınıfların olduğu koridordaki panoda sergilerler. Müzik öğretmeni öğrencilerine elma ile ilgili şarkılar öğretir. Fen dersinde, duyularını kullanarak farklı elma çeşitlerini inceler ve farklı elma çeşitlerinin özelliklerini tartışırlar. Matematik dersinde ise, öğretmen bir elma sosu tarifinin tüm 3. sınıf öğrencilerine yetecek şekilde nasıl arttırılacağını öğretir. Bu ünitenin en keyifli faaliyetlerinden biri yerel bir elma bahçesine ziyarettir; bu elma bahçesinde öğrenciler elma suyunun nasıl yapıldığını öğrenir ve saman arabasıyla dolaşırlar. Ünitenin sonunda 3. sınıf Elma Festivali yapılır, bu festivalde gönüllü veliler elma kılığına girer, öğrenciler çeşitli istasyonlardaki – elma sosu yapımı, elma kelimesi avı oyunu, elma vurma oyunu, elmalarla ilgili problemler çözme oyunu vs. faaliyetlere katılarak hem eğlenir, hem öğrenir. Festival sonunda seçilen birkaç öğrenci öyküler okurken, öğrencilerin geri kalan kısmı onlar için hazırlanan elma şekerlerinin tadını çıkarır. Wiggins & McTighe, 1998, s Sınıf Elmalar Ünitesi

60 Ünite BKB Örneği 1: Bitki Yaşamı Hakkındaki Temel Ünite Amaç: Ünitenin amacı nedir? Bu ünite yaşam süreçleri ilei lgili bir dizi dersten biridir. Öğrenciler, ders programı içinde ilerledikçe daha karmaşık yaşam biçimi etkileşimlerine yoğunlaşırken ünitedeki temel fikirleri kendi K-12 deneyimleri yoluyla yeniden değerlendirirler. Standart(lar): Bu ünite hangi standartları öğretir veya pekiştirir? Tüm canlılarda ortak olan yaşam süreçlerini tanımlama. Belli bitki ve hayvanların yaşam döngülerindeki ana evreleri tanımlama. Bitkilerin ve insanlar da dahil olmak üzere hayvanların birbirlerine ve cansız varlıklara nasıl bağımlı olduklarını açıklama. Strickland, ASCD 2007

61 Ünite BKB Örneği 1: Bitki Yaşamı Hakkındaki Temel Ünite BKB: Öğrencilerin neleri bilmelerini, kavramalarını ve ne tür beceriler kazanmalarını istiyorum? Bilgi (gerçeklikler, tarihler, tanımlar, kurallar, insanlar, yerler): Bitkinin tanımı Bitkinin bölümleri Bitkinin sağlıklı olması için ihtiyaç duyduğu şeyler Bitkinin yaşam döngüsü İnsanların bitkileri kullanma nedenleri ve şekilleri Kavrama (prensipler, genellemeler, “temel fikir”): Canlılar birbirleri ile benzerlikler ve farklılıklar gösterirler Bitkinin her bölümünün belirli bir işlevi vardır Bitkinin tüm bölümleri sağlıklı olmalıdır Canlılar önceden belirlenmiş bir büyüme döngüsü izlerler İnsanlar da dahil olmak üzere birçok hayvan beslenme bakımından bitkilere bağımlıdır Beceri (okuma-yazma, sayılar, düşünme, iletişim, planlama, üretim becerileri, vb.. Tanımla,açıkla, göster gibi bir sözcükle başlar): Bitki ve hayvan arasındaki f arkları açıklama Bitkinin bölümlerini işaretleme Bitkinin her bölümünün amacını veya işlevini açıklama Bitkinin yaşam döngüsünü açıklama Bitkiyi sağlıklı tutmanın yollarını ve bunu yapmayı neden isteyeceğimizi anlatma Strickland, ASCD 2007

62 Geriye Doğru Tasarımın 3 Aşaması 1.Arzu Edilen Sonuçları Belirlemek 2. Kabul Edilebilir Kanıtları Saptamak 3. Öğrenme Deneyimlerini ve Dersi Planlamak

63 GERİYE DOĞRU TASARIM: 1. AŞAMA

64 Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar BECERİ -Süreçler -Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri -Zihnin alışkanlıkları KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler

65 GERİYE DOĞRU TASARIM: 2. AŞAMA

66 Devam Eden (İzleme Amaçlı) Değerlendirme Ön Değerlendirme Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme Geri Bildirim ve Hedef Koyma (Öğrenmek) (Takip ve Kontrol Etmek) (Emin Olmak) Ön-test Envanter KWL Kontrol listesi Gözlem Öz Değerlendirme Sorgulama KonferansSeçme Akranların değerlendirmesi, Portfolyo Kontrolü 3-dakika molaKüçük sınav(Quiz) GözlemGünlük Girdisi Öz Değerlendirme Sorgulama Tartışma Çıkış Kartı Laboratuar Ünite Testi Performans Ödevi Ürün/Ortaya koymak Gösterim Portfolyo Değerlendirmesi Komposizyon

67 GERİYE DOĞRU TASARIM: 3. AŞAMA

68 Hangi öğretme ve öğrenme deneyimleri öğrencilerin hedefledikleri kavrama seviyesini göstermelerini sağlar? ARZU EDİLEN SONUÇLAR

69 Bana Göre #283 Bir başkası bizim içimizde var olan, değerli olan, dinlenmeye değer olan, güvenimize değer olan, bizim için kutsal olanı ortaya çıkarana kadar kendimize inanmayız. Kendi kendimize inandıktan sonra merakı, mucizeyi, içten gelen zevki ya da insan ruhunu ortaya koyan herhangi bir deneyimi riske edebiliriz. e.e. cummings Kahve Molası!

70 Uygulamaya Koymak 6. Bölüm: Farklılaştırılmış Bir Ünite Tasarlamak

71 Bu çalıştayın önemli soruları: Farklılaştırmayı nasıl tanımlayacağız? Zaman geçtikçe farklılaştırmanın “gelişmesi ve sürdürülebilir olması” için ne yapmak gerekir?

72 Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikirler Farklılaştırma, ilerleme sağlamak için özelikle teşvik edilmelidir. Öğretmenler eğitim ile ilgili kararlarını farklılaştırmanın altında yatan felsefeye dayandırırlar. Öğretmenler öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine, Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevlerin tasarlanması ve verilmesi için hem düşük hazırlık hem de yüksek hazırlık stratejileri kullanarak karşılık verir. Öğretmenler, farklılaştırmayı destekleyen ve uygulanmasına olanak sağlayan rutinler geliştirir.

73 Onun sınıfında dünya kadar yorum akıp giderdi. O, kitaplar okuyup, müthiş tartışmalar yapmamızı sağlardı. Her sabah gelirdik ona yeni gerçekler, yeni olgular, yeni düşünceler taşıyarak Yakaladığımız ateş böcekleri gibi avuçlarımızın içinde kavrayıp koruduğumuz. O gittiğinde bir hüzün çöktü üstümüze, Ancak ışığı gitmiyordu. O, bizim üzerimizde kendi imzasını bırakmıştı Çocuklarının zihnine yazan bir öğretmenin imzası. Bir çok öğretmenim oldu bize çok çabuk unutulan şeyler öğreten, Ancak, onun gibi çok azı benim içimde yeni bir şey, yeni bir yaklaşım, yeni bir açlık yarattı. Sanırım ben büyük ölçüde o öğretmenimin imzasız eseriyim. Ne müthiş bir ölümsüz güçtür böyle bir insanın elinde olan. --John Steinbeck Kaliforniya Öğretmenler Derneği Dergisi Kasım, 1957 Yakaladı ğ ımız Ate ş Böcekleri Gibi

74 Deneyiminizi Değerlendirmek

75 Aşağıda ASCD’nin Mesleki Gelişim Geribildirim Anketi’nin yer aldığı internet sayfasının adresi verilmiştir. Katılımcılar önümüzdeki on (10) gün içinde bu anketi cevaplarlarsa çok memnun oluruz. Cevaplar kimden geldiği belli olmayacak şekilde ASCD’ye iletilecektir. sept09.htm Zaman ayırıp programı içtenlikle değerlendirmeniz bizleri çok memnun eder. Aldığımız cevaplar sizlere sunduğumuz hizmetleri geliştirmemizde bize yardımcı olmaktadır.


"Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları