Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MELİS ŞENSOY YURDAKUL SERAY ÇELİK BURCU ŞAHİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MELİS ŞENSOY YURDAKUL SERAY ÇELİK BURCU ŞAHİN."— Sunum transkripti:

1 MELİS ŞENSOY YURDAKUL SERAY ÇELİK BURCU ŞAHİN

2 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
‘’Her şey küçücük bir küpün içine sıkıştırılmış bir t-shirtle başladı. ‘’ Ve bu t-shirt T-box’a adını verdi. Peki sonra ne oldu? T-Box neden Farklı?

3 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-Box, Boyner grubunun, hatta belki de herhangi bir tekstil firmasının şimdiye kadar yarattığı en uçuk ve en enteresan pazarlama ve reklam stratejisine sahip ürün grubudur. Yaratıcılarının “en çılgın türk markasi” olarak tanımladıkları t-box, Boyner Holding’in mayıs 2003 yılında çıkardığı bir giyim eşyası çizgisidir.

4 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
İlk t-box ürünü t-box isimli t-shirtti. İlk t-box t-shirtleri, pazarı denemek icin Boyner tarafından 2003 yilinda sahibi oldukları Beymen, Divarese ve Boyner bayilerinde satişa sunuldu. 2005’in ortasına gelindiginde t-box 20 ülkede satildi.

5 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box ilk başta kutuda t-shirt anlamına gelmekteydi. Tüketiciler markadaki ‘’T’’ yi ‘’travel’’ kelimesiyle ilişkilendirdi. Daha sonra markanın eğlence odaklı stratejisi sebebiyle ‘’T-box’’un ‘’T’’si Türkçe’de argo olarak kullanılan ‘’ti’ye almak’’ olarak yorumlanmaya başlandı.

6 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box fikri, Boyner Holding CEOsu Cem Boyner’in, pazarlama grubuna ‘’devrimci’’ bir ürün yaratmalarını söylemesiyle ortaya çıktı. Ancak Boyner, yeni ürünün tüketcilerin henüz talep etmediği bir şey olmasını istedi. Bunun amacı, mevcut pazarda bir pay kazanmak için savaşmaktansa yeni bir Pazar yaratmaktı.

7 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box markasının ilk baştaki pazar hedefi yoğun programı olan ve ‘’sıkıştırılmış hayat’’ yaşayan insanlardı.Çünkü, t-box giyim eşyaları üretildikten sonra sıkıştırılarak küçük küp yada silindir paketler haline getirilir. Böylece ne seyahatlerde çok yer kaplar ne de ütülenmesi gerekir.

8 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-Box, plajda, dondurma arabalarında, dondurma şeklinde plaj havluları ve benzeri ürünler sattı. Eczaneleri, vapurları, havaalanlarını birer satış mecrası olarak değerlendirdi, ki bu hiçbir tekstil firmasının şimdiye kadar cesaret edemediği bir açılımdı. Bu kadar farklı alanlara bir insan boyutlarındaki standlarla girmiş olmaları, insanlarda o an ürünü alma fikri oluşturmasa bile, markanın akılda kalmasını ve kendi kendinin reklamını yapmasını sağladı.

9 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
Stratejimiz “Müşteriye her an dokunabilmek”, şehirler arası yolculuk ederken üzerine kahve dökülen biri, bir benzin istasyonuna girip yeni bir T-box ürünü alabilmeli. Bu sebeple biz şu anki tekstil pazarından pay almak için yola çıkmadık. Biz yeni bir pazar yarattık. Herkes T-Shirt satıyor, eğer kapı komşunuzdan farklı olmazsanız yok olur giderseniz. T-Box Heryerde T-Box genel müdürü Dilek Şensoy

10 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box ürünleri satış için küçük paketler içine sıkıştırılmıştır ve paketler hep aynı özellikleri taşır: küçük, basit , komik. Her ürün için 10 tl gibi ortalama bir fiyat ödenmekte ve para üstü olan 5 kuruşlar paket ile birlikte verilmektedir. Bu ‘’paketteki para üstü’’, ‘’komik ve olağan dışı’’ parçasının başka bir örneğidir.

11 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
‘‘Isınan hava genleşir buna mukabil sıkıştırılan tişört T-boxlaşır’’

12

13 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
Başarılarının sırrı günlük kullandığımız bir çok ürüne farklı bir bakış açısıyla yaklaşıp,değişik bir sunumla tekrar tüketiciye sunmasıydı. Bugün, 3 adet ürünle girdikleri ürün skalası tam 20bin oldu. T-box markası ‘’moda,hızlı yaşam ve eğlence’’ anlamına gelmekte ve ürün farklılaştırması kendine özgü paketinden, reklamlarından ve ‘’eğlence faktör’’ünden oluşmaktadır.

14

15

16 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box aslında bir Boyner Group alt kuruluşu olduğundan haliyle en sık “boyner” mağazalarından ürünler temin ediliyordu.Fakat T-Box’ın yakaladığı bu çılgın ivme sayesinde artık T-Box, AVM’lerdeki mağazalarıyla boy göstermeye başladı. Sıradan bir mağaza olmadığını siz de tahmin ediyorsunuzdur..

17 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
Edindiği çizgisinde yine farklı bir mağaza konsepti yakalayan firma,mağazalarındaki “sihirli ayna”larla yine müşterilerini şaşırtıyor.Bu şahane aynalar aslında birer bilgisayar. Resminizi çekip twitter yada facebook’ta yayınlayabiliyorsunuz. Yada işin en ilginci t-box ın tasarımcılarına ben bu t-shirt’ü aldım ama buna nasıl bir şal gider diye sorularınızı da yöneltebiliyorsunuz.

18 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
Bu mağazada kabinlerde televizyon gibi.Kabinlerde giyinip soyunan hareketli insan görüntüleri ve kabinlerin yanında sushi barlar yer alıyor. Duvar tasarımları kurulan ray sistemi ise sürekli değişiyor. Mağazanın içinde bulunan müşteri butonları sayesinde görevliler yardıma çağrılıyor.

19 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box bu alışıldık stratejileri, bambaşka bir şekilde yorumlayıp, hedefledikleri şeyi başardılar. Tüketicilere aslında temelde hiç ihtiyaç duymadıkları, ya da ihtiyaç duyduklarının farkında olmadıkları bir ürün sunup bu Boyner Holding’in en hızlı büyüyen ürünü haline getirdiler.

20 T-box: Kutu İçinde Giyim Eşyası Pazarlama
T-box mağazalarına ulaşabileceğiniz alışveriş Merkezlerinden bazıları ; Akmerkez , İstinyepark , Galeria … Ayrıca T-Box'ın İstanbul Sapphire, Torium ve Marmara Forum'da açılan yeni mağazaları, markanın yeni yüzünü çok iyi yansıtıyor. T-Box'ın önce Adana, ardından da sırasıyla Bursa,Bolu, Ankara ve Antalya Mağazaları açılacak.


"MELİS ŞENSOY YURDAKUL SERAY ÇELİK BURCU ŞAHİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları