Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI; TEMEL VE GÜNCEL FARMAKOLOJİ BİLGİLERİNİN ÖZÜMLENMESİNİ SAĞLAYIP, FİZYOLOJİK, FİZYOPATOLOJİK VE KLİNİK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI; TEMEL VE GÜNCEL FARMAKOLOJİ BİLGİLERİNİN ÖZÜMLENMESİNİ SAĞLAYIP, FİZYOLOJİK, FİZYOPATOLOJİK VE KLİNİK."— Sunum transkripti:

1 FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI; TEMEL VE GÜNCEL FARMAKOLOJİ BİLGİLERİNİN ÖZÜMLENMESİNİ SAĞLAYIP, FİZYOLOJİK, FİZYOPATOLOJİK VE KLİNİK BİLGİLERİN IŞIĞINDA, ETİK VE FARMAKOEKONOMİK KURALLARI HEP DİKKATE ALARAK İLAÇLA TEDAVİYE AKILCI YAKLAŞIMI KALICI BİR DAVRANIŞ HALİNE GETİRMEKTİR !

2 FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN HEDEFLERİ BİLGİ DÜZEYİNDE: ÇEKİRDEK MÜFREDATTA YER ALAN DROGLARIN; ETKİ MEKANİZMASINI FARMAKOKİNETİK ÖZELLİKLERİNİ İNDİKASYONLARINI ALTERNATİFLERİNİ NASIL REÇETELENDİREBİLECEĞİNİ;VERİLME YOLU, DOZU VE KULLANIM SÜRESİNİ TEDAVİNİN BİREYSELLEŞTİRİLMESİNİ ETKİLERİNİN İZLENMESİNİ İSTENMEYEN ETKİLERİNİ DOZ AŞIRIMININ BELİRTİLERİNİ VE TEDAVİSİNİ ETKİLEŞİMLERİNİ BİLMELİDİR.

3 FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN HEDEFLERİ BECERİ DÜZEYİNDE İLAÇLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ YORUMLAYABİLMELERİ, KLİNİK AÇIDAN DEĞERLENDİREBİLMELERİ, KULLANABİLMELERİ DEĞİŞİK YAŞ GRUPLARINDA VE ELİMİNASYON ORGANLARI YETERSİZLİKLERİNDE GÜVENLİ BİÇİMDE İLAÇ KULLANABİLMELERİ İLAÇ SEÇİM KRİTERLERİNİ VE ALTERNATİF İLAÇLARI DEĞERLENDİREBİLMELERİ İLAÇLA İLGİLİ SORUNLARI ANLAYABİLMELERİ VE ÇÖZÜM GETİRMELERİ İLAÇLARLA İLGİLİ OLARAK HASTADAN TAM ÖYKÜ ALABİLMELERİ KURALLARINA UYGUN REÇETE YAZABİLMELERİ TEDAVİ KILAVUZLARINI KULLANABİLMELERİ BEKLENMEKTEDİR.

4 FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN HEDEFLERİ TUTUM DÜZEYİNDE İLAÇLA TEDAVİDE HASTA HAKLARINI DİKKATE ALMAYI, HASTAYI TEDAVİNİN YARAR-RİSK DENGESİ VE ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR AÇISINDAN BİLGİLENDİRMEYİ ÜLKENİN SAĞLIK KAYNAKLARI VE OLANAKLARINI GÖZÖNÜNE ALMAYI HASTANIN HEKİM ÖNERİSİ DIŞINDA DA İLAÇ KULLANIM OLASILIĞINI SORGULAMAYI İLAÇ ENDÜSTRİSİ/SAĞLIK SEKTÖRÜ İLE NESNEL VE ETİK İLİŞKİ KURMAYI TOPLUMUN SAĞLIK SORUNLARINA DUYARLI OLMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMESİ BEKLENMEKTEDİR.

5 NASIL EĞİTİM VERİLECEK? 3. YIL: DİDAKTİK ANFİ DERSLERİ (TÜM SINIF) 4. YIL: DİDAKTİK-YARI İNTERAKTİF ANFİ DERSLERİ (STAJ GRUBUx3) 5. YIL: PROBLEM MERKEZLİ AKTİF ÖĞRENME (KÜÇÜK STAJ GRUBUx7)

6 TEMEL FARMAKOLOJİ: 1. YARIYIL’IN AMACI İLAÇLARA İLİŞKİN TEMEL FARMAKOKİNETİK VE FARMAKODİNAMİK BİLGİLERİN ANLAŞILIP ÖZÜMLENMESİNİ VE BU BİLGİLERİN İLERİKİ YILLARDA DA İLAÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILMASINI SAĞLAMAKTIR !

7 TEMEL FARMAKOLOJİ: 1. YARIYIL’IN KONULARI (ÇEKİRDEK MÜFREDAT) FARMAKOKİNETİK İLKELER FARMAKODİNAMİK İLKELER DROGA YANITTA BİREYSEL SAPMALARI BELİRLEYEN FAKTÖRLER DROGLARIN İSTENMEYEN ETKİLERİ DROG ETKİLEŞİMLERİ DEĞİŞİK YAŞ GRUPLARINDA DROG KULLANIMI ZEHİRLENMELER

8 TEMEL FARMAKOLOJİ: 2. YARIYIL’IN AMACI TEDAVİDE YAYGIN VE SIK KULLANILAN DROGLARIN FARMAKOLOJİK ÖZELLİKLERİNİN FİZYOLOJİK- PATOLOJİK TEMELE OTURTULARAK KAVRANMASINI SAĞLAMAKTIR.

9  ANTİMİKROBİKLER  ANTİVİRALLER  ANTİFUNGALLER  ANTİPARAZİTERLER  ANTİSEPTİK VE DEZENFEKTANLAR  ANTİKANSEROJENLER  İMMUNOFARMAKOLOJİ  OTAKOİDLER, AGONİST VE ANTAGONİSTLERİ  ANALJEZİKLER  ANTİTÜSSİF VE EKSPEKTORANLAR  HEMATOPOYETİK DROGLAR/VİTAMİNLER TEMEL FARMAKOLOJİ: 2. YARIYIL’IN KONULARI (ÇEKİRDEK MÜFREDAT)

10 4. YIL FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI ORGAN-SİSTEM TEMELLİ SINIFLANDIRILAN İLAÇLARIN FARMAKOLOJİK ÖZELLİKLERİNİ KAVRAYARAK GEREKLİ FİZYOPATOLOJİK VE KLİNİK BİLGİLERİN EŞLİĞİNDE TEDAVİYE AKILCI YAKLAŞIM SAĞLAMAKTIR!

11 4. YIL FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ KONULARI ( ÇEKİRDEK MÜFREDAT) OTONOM SS FARMAKOLOJİSİ KARDİYOVASKÜLER FARMAKOLOJİ SSS FARMAKOLOJİSİ ENDOKRİN SİSTEM FARMAKOLOJİSİ SİNDİRİM SİSTEM FARMAKOLOJİSİ SOLUNUM SİSTEMİ FARMAKOLOJİSİ

12 5. YIL KLİNİK FARMAKOLOJİ VE TEDAVİ EĞİTİMİNİN AMACI İLAÇLARLA TEDAVİYE SİSTEMATİK VE BİLİMSEL DÜZEYDE YAKLAŞMA, İLAÇ/İLAÇLARLA İLGİLİ SORUNLARI SAPTAMA, ANALİZ ETME VE ÇÖZÜM ÜRETME YETİSİ KAZANDIRMAKTIR.

13 5. YIL KONULARI-1 (ÇEKİRDEK MÜFREDAT) KLİNİK FARMAKOKİNETİK KURALLARA UYGUN REÇETE YAZMA DEĞİŞİK YAŞ GRUPLARINDA İLAÇ KULLANIMI ELİMİNASYON ORGAN YETERSİZLİKLERİNDE İLAÇ KULLANIMI İLAÇ SEÇİM KRİTERLERİ İLAÇLARIN ETKİSİNİN İZLENMESİ AĞRIYA KLİNİK FARMAKOLOJİK YAKLAŞIM

14 5. YIL KONULARI-2 (ÇEKİRDEK MÜFREDAT) ASTIMA KLİNİK FARMAKOLOJİK YAKLAŞIM ATEROSKLEROZ&HİPERTANSİYONA KLİNİK FARMAKOLOJİK YAKLAŞIM AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI TEDAVİ KILAVUZLARININ KULLANILMA İLKELERİ KLİNİK ARAŞTIRMALARIN DÜZENLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ FARMAKOEKONOMİ HEKİM-İLAÇ ENDÜSTRİSİ İLİŞKİLERİ


"FARMAKOLOJİ VE KLİNİK FARMAKOLOJİ EĞİTİMİNİN AMACI; TEMEL VE GÜNCEL FARMAKOLOJİ BİLGİLERİNİN ÖZÜMLENMESİNİ SAĞLAYIP, FİZYOLOJİK, FİZYOPATOLOJİK VE KLİNİK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları