Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GENÇLİK NE İSTİYOR? Ozan Keçeli. PricewaterhouseCoopers ilginç bir araştırma yayınladı. Araştırma 44 ülkede 4271 genç arasında yapılmış.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GENÇLİK NE İSTİYOR? Ozan Keçeli. PricewaterhouseCoopers ilginç bir araştırma yayınladı. Araştırma 44 ülkede 4271 genç arasında yapılmış."— Sunum transkripti:

1 GENÇLİK NE İSTİYOR? Ozan Keçeli

2 PricewaterhouseCoopers ilginç bir araştırma yayınladı. Araştırma 44 ülkede 4271 genç arasında yapılmış.

3 4271 gencin dağılımı şöyle: 1004Kuzey Amerika ve Caribbean 943Asya 759Batı Avrupa 481Orta ve Doğu Avrupa 215Güney ve Orta Amerika 139Avustralya ve Pasifik Adaları 67Ortadoğu ve Afrika Araştırma içinde Türk gençleri de var. Bu gençler söz konusu firmada çalışmaya yeni başlamış üniversite mezunları.

4 Sosyal sorumluluk sahibi şirketlerde çalışmak istiyorlar Gençlerin %88'i, kendi değerleri ile çakışan değerlere sahip sosyal sorumluluğu olan şirketlerde çalışmak istiyorlar. Daha ilginç bir rakam ise, “Eğer bu değerlerde çakışma olmazsa ne olur?” sorusunda ortaya çıkmış. –Katılımcıların ortalama %86 gibi bir bölümü bu durumda o şirketi terk edeceklerini söylemişler. –Bu rakamın en yükseği Arjantinli gençler için, %92 ve en düşüğü de Hintliler için %66.

5 İklim değişikliği ve çevreye duyarlılık "Bir iş seçerken işverenin iklim değişikliği ve çevre konusundaki politikaları sizce önemli midir?" diye sorulmuş. –Katılımcıların ortalama %58 i bu soruya evet demiş. –En yüksek duyarlılık %86 ile Brezilya, –En az duyarlı ise %40 ile USA. –Türk gençlerinde bu oran %81.

6 Klasik iş ortamına rağbet Genelde söylenen, zamane gençlerinin işe daha serbest takılacakları yönünde… Ama büyük çoğunluk yine klasik iş ortamını tercih etmiş. Araştırmaya katılan gençlerin ancak %3 gibi bir oranı evden (Home- Office) ya da esnek saatli bir işi tercih edeceklerini belirtmiş.

7 Çok-işlilik yok Gençlerin büyük bölümü (%75) yaşamları boyunca en fazla 2-5 şirkette çalışacaklarını tahmin ediyorlar. Bazı gelecekçilerin (futurists) tahmin ettiği gibi çok-işlilik o kadar rağbet edilen bir şey değil. Sadece %7'lik bir grup 10 dan fazla şirket değiştirebileceğini tahmin etmiş.

8 Eğitim ve gelişmeye verilen değer yüksek Eğitim ve gelişme gençler arasında en yüksek değere sahip ödül olarak görülüyor. Eğitim ve gelişmeyi birinci sırada seçenlerin sayısı, nakit parayı birinci sıradaki ödül olarak seçenlerin sayısının 3 katı çıkmış. Katılımcıların %98'i, iyi bir mentor ya da koç ile çalışmanın gelişmelerinin önemli bir bölümünü teşkil ettiğini söylemiş.

9 Emeklilik denkleminde devlet yok Katılımcıların yarısından fazlası emekliliklerinin kendi birikimlerine dayanacağı inancında. Sadece %5'lik kısım devletten emekli maaşı alacağına inanıyor. Ve %17'lik bir kısım ise işverenin sağlayacağı bir emeklilikten söz ediyor.

10 Üç büyük ekonomi kimler olacak? Gençlerin %47'si 2020 yılında Çin, Rusya ve Hindistan'ın ekonomik etkinliğinin USA ve Avrupa'dan daha üstün olacağını tahmin ediyor. Ve gençlerin üçte biri de şirketlerin 2020 yılında hükümetlerden daha etkili olacağına inanıyor.

11 Araştırmada bu gençlere "Millennials" deniyor. Genel olarak literatürde kullanılan diğer terimler de var: –Y kuşağı (Generation Y), Net Kuşağı (Net Generation) veya Net Geners. Bunlar 1980'li ve 1990'lı yıllarda doğmuş gençler. Literatürde bu kuşağın işe karşı tutumunun bir önceki kuşaktan (Generation X) çok farklı olacağı ve olduğu dile getiriliyordu. Bu farklı tutum ve davranışları çevremizdeki gençlerden de görüyoruz.

12 Sonuç Ne dersiniz? Sizin çocuklarınız ya da çevrenizde gördüğünüz gençler yukarıdaki araştırma ile çizilen çerçeve içinde yer alıyor mu? Yoksa "Yok, bizimkiler tam cins" mi diyorsunuz?


"GENÇLİK NE İSTİYOR? Ozan Keçeli. PricewaterhouseCoopers ilginç bir araştırma yayınladı. Araştırma 44 ülkede 4271 genç arasında yapılmış." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları