Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULUBEY ORTAKULU ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULUBEY ORTAKULU ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 ULUBEY ORTAKULU ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ REHBERLİK SERVİSİ

2 ÖĞRENME; DAVRANIŞLARIMIZDA KALICI VE İSTENİLEN DEĞİŞİKLİKLERİN OLUŞMASIDIR

3 Öğrenmenin sınırı yok, kişinin öğrenme sınırı Öğrenmenin sınırı yok, kişinin öğrenme sınırı vardır. vardır. Beyin öğrenmekle yıpranmaz ve yorulmaz. Beyin öğrenmekle yıpranmaz ve yorulmaz. Kişi bedenen veya duygusal olarak yorulur ve yıpranır. Kişi bedenen veya duygusal olarak yorulur ve yıpranır. DAVRANIŞLARIMIZIN YERLEŞMESİ VE YENİDEN KULLANILABİLMESİ İÇİN DAVRANIŞLARIMIZIN YERLEŞMESİ VE YENİDEN KULLANILABİLMESİ İÇİN ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞMESİ GEREKİR. ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞMESİ GEREKİR.

4 ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN : ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN : ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEKLE ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEKLE İŞE BAŞLANMALIDIR İŞE BAŞLANMALIDIR

5 ETKİLİ ÖĞRENMENİN BİLEŞENLERİ Ders çalışma alışkanlığının tanımlanması ve planlama Ders çalışma alışkanlığının tanımlanması ve planlama Çevre faktörlerinin kontrolü ve motivasyon Çevre faktörlerinin kontrolü ve motivasyon Aktif katılım ve dinleme davranışı Aktif katılım ve dinleme davranışı Etkin ve süratli okuma Etkin ve süratli okuma Derste not tutma Derste not tutma Tekrar etme Tekrar etme Alışkanlık haline getirme ve genelleme Alışkanlık haline getirme ve genelleme

6 DERS ÇALIŞMA BECERİSİ ETKİN VE VERİMLİ ÇALIŞMA ÇALIŞMA ORTAMINI KENDİ KONTROLÜNE ALARAK ÇALIŞMA ONUNLA BİRLİKTE YAŞAMA

7 BAŞARISIZLIĞA DÜŞMÜŞ ÖĞRENCİ Öğrenmesi gerekenlere karşı yaklaşımı, ilgisi, planı, ilke ve yöntemleri eksiktir veya yoktur. Öğrenmesi gerekenlere karşı yaklaşımı, ilgisi, planı, ilke ve yöntemleri eksiktir veya yoktur. Düzensiz çalışmaktan dolayı başarısızlığı ve iticilik duygusunu yaşamaktadır. Dersler ona ceza gibi gelmektedir. Düzensiz çalışmaktan dolayı başarısızlığı ve iticilik duygusunu yaşamaktadır. Dersler ona ceza gibi gelmektedir. Vakit ve ortam kontrolünü yitirmiştir. Ne yapacağını bilememektedir. Vakit ve ortam kontrolünü yitirmiştir. Ne yapacağını bilememektedir. Mazeret, erteleme.mantık oyunları, Mazeret, erteleme.mantık oyunları, şimdilik küçük ama giderek büyüyen kandırmacalar… şimdilik küçük ama giderek büyüyen kandırmacalar…

8 ETKİN ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİ İNCELEYELİM

9 Çalışma alışkanlığını tanıma ve planlama İlk adım iyi planlamadır Neyi ne zaman yapacağına karar verme ( ders dışı uğraşlar,evdeki rutin işler, eğlenme,spor vs….) Kararın uygulanması Nasıl öğrendiğini gözleme Hangi dersleri önce hangilerini sonra? Ne kadar zamanda yapabilirim?

10 DERS ÇALIŞMA İSTEĞİNİN ARTIRILMASI İstekli Planlı ve programlı Planlı ve programlı Zamanlama yapmış Zamanlama yapmış Başlayabiliyor Başlayabiliyor Yeri belli Yeri belli Yük olarak görmez Yük olarak görmez Rahat ve huzurlu Rahat ve huzurlu Zevkli bir uğraş olarak Zevkli bir uğraş olarak benimser benimser İsteksiz Plansız ve programsız Zamanlama yok Bir türlü başlayamaz Yeri yoktur Angarya gibi görür Huzursuzdur Panik içindedir Anlaşılmaz davranır Hep mazeretleri vardır ………

11 PROGRAMLI ÇALIŞIRKEN ŞUNLARA DİKKAT EDİN Çalışma amacınızı saptayın Çalışma amacınızı saptayın Çalışmak için karar verin Çalışmak için karar verin Kendinize güvenerek başlayın ( yapabileceğime Kendinize güvenerek başlayın ( yapabileceğime inanıyorum …) inanıyorum …) Öğrenmeler arası bütünlüğe dikkat edin Öğrenmeler arası bütünlüğe dikkat edin Çalışma çeşitliği oluşturun ( yaz,anlat,düşün,resmet, ilkeleştir, sırala vs…) Çalışma çeşitliği oluşturun ( yaz,anlat,düşün,resmet, ilkeleştir, sırala vs…) Öğrenmeler arası dinlenmeyi ihmal etmeyin Öğrenmeler arası dinlenmeyi ihmal etmeyin Tekrar etmeden kalkmayan Tekrar etmeden kalkmayan

12 PROGRAMLI ÇALIŞIRKEN ŞUNLARA DİKKAT EDİN Size zor geleni sürekli çalışın Size zor geleni sürekli çalışın Çalışacağınız kısmı belirleyin Çalışacağınız kısmı belirleyin Belli bir yeriniz olsun Belli bir yeriniz olsun Çalışacağınız ders için bir süre koyun Çalışacağınız ders için bir süre koyun Engelleyici düşünceler ile boğuşmayın Engelleyici düşünceler ile boğuşmayın Çalışma yerinizden sürekli kalkmayın Çalışma yerinizden sürekli kalkmayın Çalışırken acele etmeyin Çalışırken acele etmeyin Dikkat bozucu şeylerden uzak durun veya uzaklaştırın Dikkat bozucu şeylerden uzak durun veya uzaklaştırın

13 HIZLI VE ETKİN OKUMA İZLEME İZLEME SOR SOR OKU OKU ANLAT ANLAT TEKRARLAMA TEKRARLAMA

14 AKTİF DİNLEME DERS DERSTE ÖĞRENİLİR DERS DERSTE ÖĞRENİLİR İYİ NOT TUTABİLMEK İÇİN AKTİF DİNLEMEK GEREKİR İYİ NOT TUTABİLMEK İÇİN AKTİF DİNLEMEK GEREKİR AKTİF DİNLEYEBİLMEK İÇİN: AKTİF DİNLEYEBİLMEK İÇİN: Hazırlıklı olma Hazırlıklı olma Okurken olduğu gibi zihin süreçlerini işe koşma Okurken olduğu gibi zihin süreçlerini işe koşma Sadece duyma değil karşılaştırma sürecini işletme Sadece duyma değil karşılaştırma sürecini işletme Önce söylenilenlerden sonrakileri kestirmeye çalışma Önce söylenilenlerden sonrakileri kestirmeye çalışma ………… …………

15 KÖTÜ DİNLEYİCİ KÖTÜ DİNLEYİCİ  Konuyu sıkıcı bulur  Konuşmacıyı eleştirir  Konuşmaya aşırı tepki gösterir  Sadece olaylarla ilgilenir  Dikkati yapmacıktır  Farklı şeylerle meşgul olma  Kolaycılık yapma ve kaçma  Duygusal tepki verme, sözcükleri abartma  Düşünce hızını boşa harcama

16 DERSTE NOT TUTMA DÜZENLİ NOT TUTMUŞ BİR ÖĞRENCİNİN İŞİ YARI YARIYA KOLAYLAŞIR Notlarınız aktif dinlemenin sonucu olmalıdır.. Notlarınız aktif dinlemenin sonucu olmalıdır.. Not tutarken konunun ayırıcı alt başlıklarını iyi belirleyin ( zihinsel katılım ve dikkatli izleme ) Not tutarken konunun ayırıcı alt başlıklarını iyi belirleyin ( zihinsel katılım ve dikkatli izleme ) Derece sırası gözetin ( her şeyi değil …) Derece sırası gözetin ( her şeyi değil …) İlaveler ve düzeltmeler için notlarınızı sonradan gözden geçirin ( %20,%40,% 6o ) İlaveler ve düzeltmeler için notlarınızı sonradan gözden geçirin ( %20,%40,% 6o ) Notlarınız anlaşılır,açık ve konuyu özetleyici içerikte olmalıdır Notlarınız anlaşılır,açık ve konuyu özetleyici içerikte olmalıdır

17 İNSAN; Okuduklarının % 10’ unu İşittiklerinin % 20’ sini Gördüklerinin % 30’ unu Hem görüp Hem işittiklerinin % 50’ sini Söylediklerinin % 70’ ini Yazıp, söylediklerini % 90’ını HATIRLAR. HATIRLAR.

18 ÖĞRENİLENLERİN SAKLANMASI Çalışma seansları dakika çalışma ve 10 dakika tekrar Çalışma seansları dakika çalışma ve 10 dakika tekrar Çalışma aralarına 10 dakika dinlemme Çalışma aralarına 10 dakika dinlemme Problemi çözmeden kalkmamayı dene Problemi çözmeden kalkmamayı dene Uzun listeyi çalışmak yerine parçalara böl Uzun listeyi çalışmak yerine parçalara böl Zihni meşgul eden istekleri dinlenme aralarına bırak Zihni meşgul eden istekleri dinlenme aralarına bırak Öğrenme - unutma ; gece -gündüz gibidir. Öğrenme - unutma ; gece -gündüz gibidir. unutmayı önlemenin yolu düzenli tekrardır unutmayı önlemenin yolu düzenli tekrardır

19 TEKRAR YÖNTEMİ Sık ve kısa aralıklarla yapılan TEKRAR, topluca yapılandan daha verimlidir( 1,2,3,4.zaman ) Sık ve kısa aralıklarla yapılan TEKRAR, topluca yapılandan daha verimlidir( 1,2,3,4.zaman ) Tekrarı mutlaka ders çalıştığınız ortamda yapınız Tekrarı mutlaka ders çalıştığınız ortamda yapınız Tekrarı yüksek sesle yapın Tekrarı yüksek sesle yapın Çalıştıklarınızı özetle bir bütünlük içine getiriniz : Çalıştıklarınızı özetle bir bütünlük içine getiriniz : ne,neden,ne zaman,niçin,nasıl ve yaptığınız çalışma amacına ulaştı mı ? ne,neden,ne zaman,niçin,nasıl ve yaptığınız çalışma amacına ulaştı mı ? Yarı uykulu çalışmayınız işinizi uykunuz gelmeden önce bitiriniz. Kalktığınızda ilk hatırlayacağınız şey son öğrendiklerinizdir Yarı uykulu çalışmayınız işinizi uykunuz gelmeden önce bitiriniz. Kalktığınızda ilk hatırlayacağınız şey son öğrendiklerinizdir

20 GENEL TEKRAR Öğrenmenin kalıcılığını ve öğrenme düzeyimizi zaman zaman ( ayda bir ) genel tekrarlar ve küçük sınavlarla kontrol etmemiz başarımızı artıracaktır. Bu aynı zamanda sınav provası olacaktır

21 İLKELERİMİZİ HATIRLAYALIM Yeteneklerim ve gücüm kendime göre; BEN bunları geliştirebilirim Yeteneklerim ve gücüm kendime göre; BEN bunları geliştirebilirim Çok ve büyük hedeflerin altında ezileceğime ULAŞILABİLİR ve HEDEFLERİM olmalı Çok ve büyük hedeflerin altında ezileceğime ULAŞILABİLİR ve HEDEFLERİM olmalı İstekli olmalıyım, amacım ve programım olmalı İstekli olmalıyım, amacım ve programım olmalı Endişe ve panik başarımı düşürebilir.Sistemli ve tedbirli olmalıyım. Endişe ve panik başarımı düşürebilir.Sistemli ve tedbirli olmalıyım. Zamanımı etkin ve planlı kullanmalıyım. Zamanımı etkin ve planlı kullanmalıyım.

22 Bölümlere ayırarak daha kolay öğrenirim. Tekrarlarken de buna dikkat etmeliyim. Bölümlere ayırarak daha kolay öğrenirim. Tekrarlarken de buna dikkat etmeliyim. Öğrenmekte zorlandığım konuyu zamana bırakmalıyım ve bu konuya her gün belli bir süre ayırmalıyım. Öğrenmekte zorlandığım konuyu zamana bırakmalıyım ve bu konuya her gün belli bir süre ayırmalıyım. Kendime niçin öğrendiğimi ve ne kadar öğrendiğimi sormalıyım. Hedefime ulaşmak için sabırlı olmalıyım. Kendime niçin öğrendiğimi ve ne kadar öğrendiğimi sormalıyım. Hedefime ulaşmak için sabırlı olmalıyım. Hata yapmadan geçirdiğimiz çok az zaman vardır. Hatalarla öğrenme gerçekleşir. Küçük hatalarımızla uzlaşabiliriz. Hata yapmadan geçirdiğimiz çok az zaman vardır. Hatalarla öğrenme gerçekleşir. Küçük hatalarımızla uzlaşabiliriz. Şimdi ve hemen başlarsam…….. Şimdi ve hemen başlarsam…….. Hep aynı yerde ve zamanlamaya uygun olarak sözümü tutup masanın başında olmalıyım. Hep aynı yerde ve zamanlamaya uygun olarak sözümü tutup masanın başında olmalıyım.

23


"ULUBEY ORTAKULU ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları