Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) SAĞLIK TURİZMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) SAĞLIK TURİZMİ."— Sunum transkripti:

1 1 TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRÜ SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRÜ DR.DURSUN AYDIN DR.DURSUN AYDIN

2 TURİSTİN SAĞLIĞI: TURİSTİN SAĞLIĞI: İkamet edilen yerden başka bir ülkeye seyahat amaçlı giden turistlerin seyahat halindeyken acil veya plansız sağlık hizmeti almak zorunda kalmasına ‘‘Turistin Sağlığı’’ denir. TURİZM SAĞLIĞI: TURİZM SAĞLIĞI: Turistin konakladığı ve gezdiği çevrelerin sağlığı ve sağlıklı bir ortam olması, turistin çevreye, çevrenin turiste sağlık açısından etkisi, çevre sağlığının konusudur. 2 SAĞLIK TURİZMİ: SAĞLIK TURİZMİ: İkamet edilen yerden başka bir yere herhangi bir sebeple sağlık hizmeti almak için yapılan planlı seyahate ‘‘Sağlık Turizmi’’, seyahat edene de ‘’ sağlık turisti’’ denir.

3 3

4 1 – Medikal Turizm ( Tıp Turizmi ) √ √ İleri tedaviler (Kardiyovasküler Cerrahi, Radyoterapi, Cyberknife vb) √ √ Transplantasyon √ √ İnfertilite ( Tüp bebek İVF uygulamaları ) √ √ Estetik Cerrahi √ √ Göz, diş, diyaliz tedavileri vb. 4

5 2- Termal Turizm ve SPA- Wellnes Kaplıca tedavileri √ √ Talossoterapiler(deniz suyunda tedavi) √ √ Hidroterapi(su ile tedavi) √ √ Balneoterapi (kaplıca suyunda tedavi) √ √ Peloidoterapi(çamur tedavisi) √ √ Klimaterapi (iklim tedavisi) 5

6 3- Yaşlı ve Engelli Turizmi √ √ İleri yaş turizmi ( gezi turları, meşguliyet terapileri ) √ √ Yaşlı bakımı hizmetleri ( bakım evlerinde veya rehabilitasyon hizmetleri ) √ √ Klinik otelde rehabilitasyon hizmetleri √ √ Engelliler için özel bakım ve gezi turları 6

7 7 1- Türkiye’de kısa sürede kalan yabancılar (Turistin Sağlığı ) Acil Sağlık Hizmetleri √ √ Toplantı, Kongre vb. amaçlı gelenler √ √ Ticari amaçlı gelenler √ √ Turizm amaçlı gelenler 2- Yurtdışından Tedavi amaçlı Gelenler ( Sağlık turizmi) √ √ Komşu Ülkeler, Orta Asya, Afrika √ √ Yurtdışında yaşayan vatandaşlar GSS kapsamına girmeyen ikili sözleşmemizin olmadığı ülkeler (Danimarka, Norveç, İsveç, İngiltere vs. √ √ Gelişmiş Batı Ülkelerinden gelenler (ABD, Avrupa vs.) 3- Türkiye’de uzun süre kalan yabancılar (rutin tedavi ve acil durumlar) √ √ Konsolosluk çalışanlar √ √ Emekli olup yerleşen yabancılar (Alanya, Marmaris vb.)

8 8

9 Kaynak: T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Birimi 9

10 10 Kaynak: T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Koordinatörlüğü ALMANYA 36% HOLLANDA 8% AVUSTURYA 5% KIBRIS 5% RUSYA 4% IRAK 4% FRANSA 3% DİĞER 35%

11 2010 YILI KAMU VE ÜNİVERSİTE HASTANELERİ YABANCI HASTA SAYISI ALMANYA1983 TÜRKMENİSTAN46 BULGARİSTAN588 İSVİÇRE33 AZERBAYCAN408 KAZAKİSTAN31 FRANSA239 ROMANYA25 HOLLANDA234 CEZAYİR25 YUNANİSTAN229 TACİKİSTAN19 RUSYA152 YEMEN18 AVUSTURYA93 DANİMARKA14 BELÇİKA92 ARNAVUTLUK13 KIBRIS81 MISIR8 İNGİLTERE80 ABD7 KIRGIZİSTAN65 ÜRDÜN5 İRAN57 ARABİSTAN1 SURİYE55 DİĞER1469 IRAK48TOPLAM

12 SIRAİLLER ACİLE BAŞVURAN HASTA POLİKLİNİK HİZMETİ ALAN HASTA YATARAK TEDAVİ OLAN HASTA AMELİYAT OLAN HASTA TOPLAM HASTA SAYISI TOPLAM TAHSİL EDİLEN TUTAR(TL) 1İSTANBUL ,92 2İZMİR ,16 3BURSA ,2 4ANTALYA ,14 5ANKARA ,54 6GAZİANTEP ,42 7MUĞLA ,46 8AYDIN ,76 9ERZURUM ,88 10DENİZLİ ,22 11DİYARBAKIR ,04 12VAN ,67 13EDİRNE ,76 14HATAY ,42 15NEVŞEHİR ,69 16MERSİN ,4 17ADANA ,34 18KAYSERİ ,3 19DİĞER ,30 GENEL TOPLAM ,82 12

13 13 BAKANBAKAN MÜSTEŞARMÜSTEŞAR MÜSTEŞAR YRD. TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRÜ TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ TERMAL TURİZM SPA-WELLNESS ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ TERMAL TURİZM SPA-WELLNESS ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ MEDİKAL TURİZM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İLERİ YAŞ VE ENGELLİ TURİZM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YURTDIŞI KOORDİNASYON ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

14 √ √ YHİKM 7 ilde kurulmuştur.(Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Gaziantep, Aydın ve Muğla) √ √ Yurtdışı Hasta Birimleri, 18 il 40 hastanede kurulmuştur. (Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Gaziantep, Muğla, Aydın, Adana, Denizli, Hatay, Mersin, Kayseri, Erzurum, Van, Edirne, Diyarbakır, Nevşehir ve Bursa’dır.) √ √ 81 ilde temsilcilerimiz mevcuttur. 14

15 √ √ Sağlık turizmiyle ilgili mevzuat çalışmalarını yapmak, √ √ Sağlık turizmi ile ilgili yurtiçinde ve yurtdışında ki gelişmeleri takip etmek, √ √ Bu genelge kapsamında hizmet verecek sağlık kurum ve kuruluşlarının planlamasını yapmak, bu kurumlara sağlık turizmi açısından gerekli izinleri vermek, √ √ Yurt dışından Türkiye'ye gelecek hastaların hasta kabul kriterlerini oluşturmak, bu hastaların talep ve şikâyetlerini incelemek, 15 SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ GÖREVLERİ - I

16 √ √ Sağlık turizminde uygulanacak fiyatlandırma çalışmalarında görüş bildirmek, √ √ Sağlık turizmi ile ilgili bakanlık içinde, diğer kamu ve özel kurumlar arası koordinasyonu sağlamaktır. √ Ayrıca K √ Ayrıca Koordinatörlük bünyesinde Tıp Turizmi, Termal Turizm ve Yaşlı – Engelli Turizmi birimleri bulunmaktadır ve bu alanlarda ayrı ayrı çalışmalar yapmaya devam etmektedir. 16

17 17

18 18 Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nce tarih ve sayılı Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Kapsamında Sunulacak Sağlık Hizmetleri hakkında Genelge yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. √ √ Genelge kapsamında ayrı bir fiyat tarifesi belirlenmiştir. √ √ Tüm kamu hastanelerini ( Üniversite hastaneleri dahil ) kapsamaktadır.

19 Sağlık hizmeti sunulacak kişiler 2 başlıkta toplanmıştır; √ √ Sağlık Turizmi kapsamında hizmet alacaklar √ √ Turistin Sağlığı kapsamında hizmet alacaklar Genelge ile; √ √ Yurtdışı Hasta İl Koordinasyon Merkezleri √ √ Yurtdışı Hasta Birimleri kurulması gerekmektedir. 19

20 √ √ Verilecek hizmetler rutin sağlık hizmetlerini aksatmayacaktır. √ √ İl Koordinasyon Merkezi olan iller ve Hasta Birimi olan hastaneler tanıtım faaliyetlerini döner sermaye bütçelerinden yapacaklardır. √ √ Tercümanlık hizmetleri için Yurtdışı Hasta Çağrı Merkezleri oluşturulmuştur. 4 dilde (İngilizce,Almanca, Arapça, Rusça ) hizmet vermektedir. 20

21 √ √ Hizmet alımı usulü ile çalıştırılacak elemanlar Strateji Geliştirme Başkanlığı’nca yayımlanan genelgeler ile getirilen sınırlamaya tabi değildir. √ √ Sunulan sağlık hizmetlerinin karşılığı olarak aylık tahsil edilen tutarın %10’u en geç, takip eden ayın 10’una kadar İl Sağlık Müdürlüğü döner sermayesine aktarılır. 21

22 √ √ 81 ilimizde kamu hastaneleri yaygındır. √ √ Ekip ve kadro açısından zengindir. √ √ Kamuda güvence vardır. √ √ Sağlık kampüsleri dünya ile rekabet edecek düzeydedir. 22

23 23

24 24

25 1200 yataklı olarak planlanan sağlık kampüsünde biri eğitim araştırma olmak üzere 4 hastane yapılması planlanmaktadır. 25

26 26

27 27

28 Sağlık Turizmi Koordinatörlüğü bünyesinde Yurtdışı Hasta Çağrı Merkezi 15 Temmuz 2011 tarihinde kurulmuştur. √ √ Çağrı merkezinde 4 dilde (İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça) tercümanlık hizmeti verilmekte olup,hizmet alım usulü ile şu an 7 kişi çalışmaktadır.(Önümüzdeki süreçte çalışan sayısı artırılacaktır.) √ √ 112 Acil hattını yabancı hastaların 4 dilde araması halinde 3’lü konferans sistemi ile tercümanlık hizmeti vermektedir. √ √ 184 Sabim hattını yabancı hastaların 4 dilde araması halinde 3’lü konferans sistemi ile tercümanlık hizmeti vermeye devam etmektedir. 28

29 √ √ Bakanlık merkez veya taşra teşkilatı telefon santrallerine, yabancı dilde bir arama gelmesi halinde, telekonferans sistemi ile görüşmelerde tercümanlık hizmetini sağlamaktadır. √ √ Koordinatörlüğün çeviri işleri ve yurtdışı iletişiminde yabancı dil açısından teknik destek vermektedir. √ √ Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı kapsamında kamu hastanelerine gelen hastaların rapor,epikriz ve yurtdışından provizyon iş ve işlemlerine yabancı dilde destek veriyor. 29

30 √ √ En az 3 yardımcı sağlık personeli, 2 tabip ve 2 VHKİ görevlendirilecektir. √ √ Hizmet alım usulü ile ileri seviyede yabancı dil bilen tercüman istihdamı veya tercümanlık hizmetini döner sermaye kaynağından temin edilecektir. √ Ek-1/Ek-2 √ Her ay ilde tedavisi bitip taburcu olan hastalar, Bakanlığa Ek-1/Ek-2 formları ile bildirilecektir. 30

31 √ √ Personelin tüm özlük hakları İl Sağlık Müdürlüğü’ne ve Yataklı Tedavi’den sorumlu Müdür Yardımcısına bağlıdır. √ √ Sunulan tüm acil sağlık hizmetlerinin (kara, hava ambulansı) İl Sağlık Müdürlüklerince Ek-2 formu ile her yıl Aralık ayında Bakanlığa bildirilmesi gerekmektedir. 31

32 √ √ Tüm veri ve istatistiki bilgileri toplar. √ √ Yurtdışı hasta birimini yönlendirir. √ √ 112 ambulansını organize eder.(Turist hastalarda 112 komuta merkezi aracılığıyla) √ √ Hastanın garanti reddi,oluşacak komplikasyon, malpraktis ( yanlış tedavi, hatalı uygulama ) gibi durumlarda kriz yönetimi oluşturarak olayları çözmeye çalışır. 32

33 33

34 √ √ 1 yardımcı sağlık personeli, 1 tabip görevlendirilecektir. √ √ Sorumlu Başhekim Yardımcısına bağlı çalışırlar. √ √ İleri seviyede yabancı dil bilen en az 3 hasta yönlendirme elemanı hizmet alımı yöntemiyle bulundurulacak ve nöbet usulü ile çalıştırılacaktır. √ √ YHB, yabancı hastaların tüm kayıt, tercüme, tedavi bedelinin faturalandırılması ile ilgili iş ve işlemlerin takibini yapacaktır. √ √ Kullanılan Ek-1/Ek-2 formlarını düzenli olarak her ay İl Koordinasyon Merkezine bildirecektir. 34

35 √ √ Hastaların ilk muayeneleri mümkün olduğunca birimdeki hekim tarafından yapılacak ve gerekirse diğer branşlardan konsültasyon istenecektir. √ yabancı hasta olarak değerlendirilmemesi √ Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın, iş ve işlemlerinin 5510 sayılı Kanuna göre kendi vatandaşlarımıza sunulan sağlık hizmeti süreçlerine (provizyon, faturalandırma, ücretlendirme vs..) tabi olması ve bu kişilerin yabancı hasta olarak değerlendirilmemesi gerekmektedir. 35

36 √ √ Hastayı sahiplenir, taburcu edilene kadar olan tüm işlemlerini organize eder veya yapar. √ √ Hastanın tıbbi işlemleri sırasında hastayı rahatsız etmeden kendisinden veya hasta yakınından gerekli prosedürsel evrakları alır. √ √ Tüm evraklar eksiksiz doldurulduktan sonra, eğer hastanın sigortasıyla bir anlaşma yapılmamış ve ilk kez çalışılıyorsa poliçesinde yazan 24 saat açık olan alarm merkezine telefon açılarak ya da mail atılarak provizyon istenir. 36

37 √ EK-3 √ YHB hastanın hızlı bir şekilde epikriz yada epikrizlerini alarak sorumlu doktor eşliğinde İngilizceye çevirir.(ön rapor yazılması sigortanın daha çabuk işlem yürütmesini sağlayacağından hastanın ilk bulguları ve planlanan tedavi yazılır), daha sonra son medikal rapor ve fiyat hazırlanıp sigortaya gönderilir, garanti mektubu istenir.(EK-3) √ Sağlık Turizmi il temsilcileri Yurtdışı İl Koordinasyon Merkezine √ Eğer yurtdışı hasta biriminin olmadığı bir hastaneyse, hastanın gerekli evraklarını Sağlık Turizmi il temsilcileri tamamlamaya çalışır. Tamamlanan evrakları faksla veya maille garanti mektubunu almak üzere Yurtdışı İl Koordinasyon Merkezine gönderir. 37

38 √ √ Verilecek sağlık hizmetleri için 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu’nun 3/C maddesi hükmü uyarınca fiyat tarifesi belirlenmiştir. √ √ Bu fiyat tarifesi tüm kamu hastanelerini ( Üniversiteler dahil ) kapsamaktadır. √ HBYS (otomasyon sistemine) √ Ayrıca, bu fiyat tarifesinin tüm kamu hastanelerinin HBYS (otomasyon sistemine) kaydedilmesi gerekmektedir. 38

39 Yurtdışı Hasta Birimi ve Yurtdışı Hasta İl Koordinasyon Merkezi; Yurtdışı Hasta Birimi ve Yurtdışı Hasta İl Koordinasyon Merkezi; Yurtdışındaki sigorta şirketleri Yurt içindeki sigorta temsilcilikleri Seyahat acentaları Asistan kuruluşlar Danışman ve aracı kurumlar ile Özel Hukuk Tüzel Kişiliğine ait şirketler Özel kuruluşlar ile karşılıklı mutabakat sağlamak sureti ile, Genelge ekinde bulunan protokol örneğine uygun protokol yapar ve bir örneğini Genel Müdürlüğe gönderir. 39

40 mutlak surette Uygulamada, Genelgede belirtilen usul ve esaslar ile yurtdışından gelen hastalara uygulanacak ücret tarifeleri konusunda, yürürlükte bulunan ikili işbirliği anlaşmaları veya uluslararası anlaşmalar gereği uyulması zorunlu hususlar mutlak surette dikkate alınacaktır. 40

41 EK-3 Provizyon Talep Formu; Hastane Protokol No: Hastanın Adı – Soyadı: Pasaport No: Sigorta Poliçe No: Sigortanın Adı: Geldiği Ülke: Konakladığı Adres (Otel/İl): Hasta veya Yakınına Ulaşılabilecek Telefon: Hastaneye Başvuru Tarihi (saat): Türkiye’ye Geliş Tarihi (giriş): Hastanenin Adı: Adresi: Telefon: Fax: İlgili Personelin Adı ve Telefon: İlgili Doktorun Adı ve Telefon: Tedavi Yapan Doktor Adı ve Telefon: 41

42 Medikal Rapor (kısaca): Hastanın Şikâyeti: Hastanın Fizik Bulguları: Hastanın Laboratuar Sonuçları: Hastanın Ön Tanısı: Masraf: Hastanın Tahmini Kalış Süresi: Tedavinin Yaklaşık Maliyeti: Yukarıdaki bilgilerini verdiğimiz hastanızın hastanemizde tedavisine başlanmış olup, tarafımıza ödeme garantisinin gönderilmesini rica ederiz. 42

43 NOT: NOT: Sigortasının, hasta çıktıktan sonra ödemeyi reddetmesi veya sigorta araştırması esnasında hastanın erken taburcu edilmesine karşı ödemenin alınamaması durumlarında alınacak taahhütname ( sigortam ödemezse ben ödeme yapacağım…vs ) 43

44 Tahsilât için üst yazı Sayın İlgili, Hastanemizde tedavi gören …………..isimli ve ………… referans numaralı hastanız taburcu olmuştur. Ekli dosyada hastayla ilgili bilgi ve tedavi masrafını içeren fatura bulunmaktadır. Aşağıdaki banka hesabımıza sigortalının tedavi masrafını ödemenizi rica ederiz. ………………… Hastanesi Başhekimi 44 Sigorta Şirketlerinden Ödeme Talebi ( EK-4 ) Sigorta Şirketlerinden Ödeme Talebi ( EK-4 )

45 Hastanın Adı-Soyadı: Hastane Protokol No: Referans Numaramız: Toplam Ödenecek Tutar: Tedavi Gördüğü Hastanenin Adı/Adresi: Hastanenin Banka Hesap Numarası: Hastanede İlgili Kişi Adı: Telefonu: E-postası: 45 Sigorta Şirketlerinden Ödeme Talebi ( EK-4 Devamı )

46 Sigorta şirketlerine gönderilecek evraklar : Sigorta şirketlerine gönderilecek evraklar :  Hastanın pasaport fotokopisi  Garanti mektubu fotokopisi  Sigorta fotokopisi  Epikriz  Provizyon talep formu  Hesap icmali  Fatura 46 Sigorta Şirketlerinden Ödeme Talebi

47 ………….HASTANESİ GENEL CERRAHİ KLİNİĞİ ………….HASTANESİ GENEL CERRAHİ KLİNİĞİ ACİL KARIN AMELİYATLARI BİLGİLENDİRİLMİŞ ONAM FORMU ACİL KARIN AMELİYATLARI BİLGİLENDİRİLMİŞ ONAM FORMU Ben……………………………Genel Cerrahi Kliniğinde yatmaktayım. Bana yapılan muayene ve tetkikler sonucu hastalığıma tanı koyan doktorlarım tedavim için karın ameliyatı olmamı önerdiler. Ameliyat dışında tedavi seçeneği olmadığını ve tedavi olmadığım takdirde gelişebilecek sorunları bana anlattılar. Bu ameliyat ile ilgili aşağıda belirtilen risk ve olası tehlikeler tarafıma anlatıldı: 47

48 Anestezi ile ilgili tehlikeler : Ameliyat ile ilgili tehlikeler : 48 Yukarıda sayılan tehlike ve riskleri biliyor ve bana önerilen ameliyatı bilinçli olarak kabul ediyorum. Tarih: Protokol no: imza Hastanın adı soyadı: Kimlik No : Hasta yakınının (Şahit) adı soyadı: Bilgilendiren Doktor kaşe ve imzası: İlgili Öğretim Üyesi:

49

50 SAĞLIK TURİSTİ HASTA KABUL FORMU Hastanın Kimlik Bilgileri: Adı Soyadı : Ülkesi: Yurtdışı Adresi: Acil Durumda İletişim Kurulacak Yakının Tel: Pasaport No: Türkiye’ye Giriş Tarihi: 50

51 Hastanın Sağlık Bilgileri: Hastanın Sağlık Bilgileri: Geçirilmiş Ameliyat ve Hastalık: Kullandığı İlaç ve Alerjik Durum Var mı?: Başvuru Sebebi / Ön tanı: Hastanın Şu anki Sağlık Durumu(Kısaca medikal rapor): Yaklaşık Muhtemel Tedavi Bedeli: Yaklaşık Yatış Süresi: Hastayla İlgilenecek Personelin İletişim Bilgisi: Hastanın Yatacağı Klinik: Yukarıdaki bilgilerin doğruluğunu beyan ederim. Pasaport fotokopimi bıraktım ve pasaportumu aldım.Taburcu olduğumda tedavi bedelini naklen ödeyeceğimi taahhüt ederim. Hasta veya Vekili …./…/

52 √ √ Genelde sigorta ödeme yapmaz,hasta ödeme yapar. √ √ Hasta veya aracı kurum nakit öder. √ √ Epikriz √ √ Tahsil edilemeyen faturalarda ödeme güçlüğüm var diye beyan alınır. √ √ Fatura ve icmal verilir. √ √ Bazen Konsolosluklar da ödeme yapabilir. 52

53 Ülkemize gelen ve Kamu kurumlarımızdan sağlık hizmeti alan yabancı hastaların web üzerinden kaydedilmesidir İl sağlık müdürlüğü bilgi işlem ve istatistik şubesi sağlık net il yöneticisi tarafından genelge kapsamında görevlendirilen sağlık müdürlüğü ve hastane personeli adına sağlık turizmi hasta takip sistemi kullanıcı hesabı (sağlık müdürlüğü personeli için sağlık turizmi iladmin, hastane personeli için sağlık turizmi yetkileri verilerek) oluşturulacaktır. 53

54 2. 2. Genelge kapsamında sağlık hizmeti alan hastaların, Bakanlığımız web sayfası içerisinde bulunan sağlık turizmi hasta takip sistemine (http://sbu.saglik.gov.tr/sbyabanci/) kayıtları (açılan kayıt formunda boş alan kalmayacak şekilde) yapılacaktır.http://sbu.saglik.gov.tr/sbyabanci/ Hastanelerde görevli başhekim yardımcıları yapılan kayıtları kontrol edecek ve eksiklik tespiti halinde giderilmesini sağlayacak, il sağlık müdür yardımcıları ve il sağlık turizmi temsilcileri il kayıtlarını kontrol edecek ve eksiklik tespiti halinde giderilmesini sağlayacaktır. 54

55 4. 4. Sistem kayıtları ile düzenlenen genelge Ek/1 – Ek- 2 formlarının birbiriyle uyumlu olmasına dikkat edilecek ve eksik veri bildirimi yapılmaması konusunda azami özen gösterilecektir. Adres:  Uygulama Şekli:  Kullanıcı adı ve Şifresi girilir,  Yabancı Hasta bilgileri açılan ekrana girilir ve kaydedilir.  Sorumlu Başhekim Yardımcısı kontrolünü gerçekleştirilir. 55

56 Projenin farkındalığı ve kabullenme önemli, İleriye dönük düşünülmeli ( Sağlık Kampüsleri,Hastane Birlikleri ) Bilgi paylaşımı yapılmalı, Sistemli ve organize çalışılmalı, Ücretlendirmelere dikkat etmeli ( Kamu zararı?) Genelgede belirlenen ücretlerin, tüm hastanelerin otomasyon sistemine yüklemesi sağlanmalı, Ayrıca Genelgenin uygulanmasını iyi öğrenmeliyiz. Gelirlerimizi artırmanın en önemli yöntemidir. 56

57 57 HEP BİRLİKTE BAŞARACAĞIZ… TEŞEKKÜRLER TEŞEKKÜRLER web :


"1 TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) ( SAĞLIK TURİZMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ ) SAĞLIK TURİZMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları