Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GELECEĞE YÖN VERMEK SİNEM MERMER KANARYA ULUTÜRK ELVAN ER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GELECEĞE YÖN VERMEK SİNEM MERMER KANARYA ULUTÜRK ELVAN ER"— Sunum transkripti:

1 GELECEĞE YÖN VERMEK SİNEM MERMER KANARYA ULUTÜRK ELVAN ER

2 Konumlandırma; markanızı hangi kesimlerin nasıl algılamasını istediğinize verdiğiniz cevaptır.
Geçen yıl ABD'li General Motors'tan dünyanın en büyük otomotiv üreticisi unvanını alan Toyota, ABD'deki araçlarını, zemin döşemesindeki sorun nedeniyle geri çağırdı. Zemin döşemesinin, gaz pedalının sıkışmasına, bunun da kazalara yol açtığından şüpheleniliyor. Toyota 3.8 milyon aracı geri çağırdı Dünyanın en büyük otomotiv üreticisi Toyota, ABD'deki 3.8 milyon aracını resmen geri çağırdı.

3 Konumlandırma, bir ürünün konumu potansiyel alıcıların o ürünü nasıl gördüğüdür. Dünya Gazetesi iş dünyasının gazetesi olarak yıllar önce kendisini konumlandırmış ve hala dimdik ayaktadır. Konumlandırmanın hakkı olan bir gazete çıkarmakta ve ekleriyle de desteklemektedir. Haftalık ortalama satış hasılatıyla 1981’den beri faaliyet göstermektedir. Gazetelerin satış hasılatlarında Türkiye’de 19. sıradadır.

4 Konumlandırma, muhtemel tüketicinin zihninde var olan diğer ürünlere kıyasla firmanın kendi ürününü rekabet edecek şekilde tüketicinin zihnine nasıl konumlandırdığıdır.

5 RAKİPLERİ TANIMAK, GÜÇLÜ YÖNLERİNİ BİLMEK İÇİN ALGILAMA HARİTASI

6 Geleceğin haritasını çıkarırken göz önüne alınması gereken dört değişken:
Gelecek: alternatifli senaryolar modellemesi yapın. Müşteriler: müşterilerinizi tanıyın. Ekonomi: maliyet dinamiklerinizi belirleyin. Sıraya koyma: vizyon paylaşımı.

7

8 Pazara ilk girmenin mutlaka sayılamayacak kadar avantajları vardır.

9 Pazara sonradan girip, ilk girenin Pazar payını elde eden birçok marka da vardır.

10 Girişimcilerin şu soruya yanıt vermeleri gerekiyor: Bir numara olmak mı yoksa bir numara kalmak mı önemli? Ürünler birbirinin aynı olduğundan tüketiciler de bir markaya bağlanmıyor. Var olan bağlılıklar da giderek yok oluyor. Pazarda sürekliliğini sağlayan firmalar ayakta kalıyor. Peki nasıl?

11 •Marka yerleştirme; Marka sürekliliğini sağlamak için neler gerekli?
•Yenilenen organizasyon-ürün –Kai-Zen •Doğru zamanda, Doğru strateji –Olumsuz Örnekler –Olumlu Örnekler •Sosyal yaşamın marka üzerindeki etkileri

12 Süreklilik - Yaşayan Örgüt…
Pazarda sürekliliği sağlamak için… Kurumsallaşma Farklılaşmış organizasyon Sürekli değişim… KAİ-ZEN Doğru zamanda doğru yerde bulunmak Örgütü sosyal bir sistem olarak ele almak

13 Kurumsallaşma Rekabete sayalı serbest piyasa ekonomisi kurumsallaşmayı başaramayan aile şirketleri markalar mezarlığına gönderdi… Türkiye’de şirket yaşam eğrisi 1. kuşak yaratıyor… 2. kuşak idare ediyor… 3. kuşak yok ediyor… Kurumsallaşan ülkeler; ABD Avrupa Japonya Kamil Koç

14 Şirketlerin kurumsallaşmasının önünü ihracata açıyor
Şirketlerin kurumsallaşmasının önünü ihracata açıyor.Türk şirketlerinin ihracata yönelerek dışa açılmaları ve Avrupa Birliği sürecinin kurumsallaşmayı zorlaması Türk şirketlerini de kurumsallaşma çalışmalarına itiyor. Türkiye'nin kurumsallaşmayı başarmış en büyük holdinglerinden biri olan Koç Topluluğu'nun emekli ettiği yöneticileri bu sürece tecrübeleri ile KOBİ'Iere destek oluyorlar. Koç Grubunun 1995 yılında 60 yaşını aşan çalışanları emekli etme kararı ve ardından kurulan Koç Yöneticileri Derneği (Koç-Yönder), kurumsallaşma konusunda deneyime sahip 50 kadar üyesi ile iki yıldan bu yana Türk şirketlerinin kurumsallaşmasına katkıda bulunuyor.

15 İhracat 1995 yılında 60 yaşını Koç Yöneticileri Derneği (Koç-Yönder), İşletmenin yönetiminde ve kontrolünde tek bir ailenin egemen olduğu aile işletmeleri dünyadaki işletmelerin yaklaşık %80’nini (Argüden,2002) ülkemizde ise %95’ini oluşmaktadır(Genç ve diğ., 2004: 23). Tipik bir aile işletmesinin ömrünün ortalama 24 yıl ile sınırlı olduğu belirlenmiştir (Argüden, 2002). ABD: Ford, Mars, Este Lauder, Levi Strauss İsveç: Tetra Laval,Hermes ve H&M; Fransa’da Michelin, Bic, L’Oreal Kanada: Seagram ve Bata gibi. Türkiye: Sabancı, Koç, Doğuş gibi çok sayıda aile işletmesi vardır” (Kırım,2003:3). Ülker, Yeni Karamürsel, Komili ve Eczacıbaşı.

16 Farklılaşmış organizasyon
İlk olmak iyidir fakat yakalanan bu avantajın yeniliklerle şirket kültürü haline getirilmesidir. Eğer ürün farkınız size para kazandırdıysa bu anlık ve geçicidir. Tofaş-Hundai farkı ; İrade ve süreklilik Abbate gömlekten anlamayan bir yönetime teslim edildi.Firmanın kurucusu ve Ravelli gömleklerinin sahibi Tayan'a aynı soruyu sorduğumda, firmanın yolun başında iyi niyetli olmadığı inancını taşıyor.

17 Farklılaşmış organizasyon
Bursa Organize Sanayi Bölgesinde paslanmaz çelik ve dekorasyon işleri yapan Sabinoks Dekorasyon adlı şirket, Facebook ve Google gibi dünya devlerine özenerek çalışanları için eğlenceli bir ofis ortamı yaratmak isterken iflasın eşiğine geldi. “Meseleyi biraz deşince gördüm ki atölyenin bir yarısı diğer yarısıyla kavgalı durumda. Muhasebeci, okeyde taş çaldı diye mühendis çocuklardan birini tartaklamış, birbirleriye karakolluk olmuşlar. Ustabaşı sırf sürekli kendisine perfect çekiyorlar diye en iyi işçilerimizden ikisini işten kovdurmuş. Şoför parayla barbut oynatmaya başlamış, şirketin yarısı adama donuna kadar borçlu. Biz de yönetim kurulu olarak bir ara kendimizi langırta fazla kaptırmıştık, o ara olmuş hep bunlar. Zamanında görüp önlem alamadık, resmen bitirdik baba yadigarı şirketi..."

18 Sürekli değişim… KAİ-ZEN / INNOVATION
Ürünün değişen beğenilere ve teknolojiye uygun olarak kendini yenileyebilmesi gerekir. Gırgır Simit sarayı

19 Doğru zamanda doğru yerde bulunmak…
Faruk Süren-Mr. Bricolage

20 Marka sosyal bir varlıktır…
Sosyal sorumluluk Halkla ilişkiler Mekap; Sağlam Dayanıklı Terletmiyor “Mekap’larıyla dağlarda gezen bir avuç genç” Turgut Özal

21 TEŞEKKÜRLER…


"GELECEĞE YÖN VERMEK SİNEM MERMER KANARYA ULUTÜRK ELVAN ER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları