Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR EVRİM AKABAY EVRİM AKABAY.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR EVRİM AKABAY EVRİM AKABAY."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR EVRİM AKABAY EVRİM AKABAY

2 SINAV KAYGISI SINAV KAYGISI Sınav Kaygısı;Sınav öncesinde yaşanan stresin doğurduğu karmaşık fizyolojik ve duygusal tepkilerdir. Sınav Kaygısı;Sınav öncesinde yaşanan stresin doğurduğu karmaşık fizyolojik ve duygusal tepkilerdir. NEDENLERİ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama, Zamanı iyi kullanamama, Sonuçları tahmin etme, Sonuçları tahmin etme, Sınava gerçeğinden farklı Sınava gerçeğinden farklı anlamlar yükleme, anlamlar yükleme, Başarısız olma korkusu Başarısız olma korkusu Gerçekçi olmayan düşünce biçimleri Gerçekçi olmayan düşünce biçimleri Aile ve çevrenin beklentilerinin Aile ve çevrenin beklentilerinin yüksek olması yüksek olması

3 Sınavlar yaklaştıkça hemen hemen bütün öğrencilerimizin zihnini kurcalayan, uykularını kaçıran, moralini bozan, çalışmalarını aksatan, kâbuslara neden olan bir kaygı ortaya çıkar: “ Ya kazanamazsam?” Charles F. Kettering: “Eğer fırtına çıkınca yolcular gemiyi terk etmiş olsalardı, kimse okyanusu geçemezdi.” diyor

4 SINAV KAYGISININ DUYGUSAL SONUÇLARI HUZURSUZLUK HUZURSUZLUK ÇABUK ÖFKELENME ÇABUK ÖFKELENME MUTSUZLUK MUTSUZLUK İÇE KAPANMA İÇE KAPANMA İLİŞKİ KURMADA GÜÇLÜK İLİŞKİ KURMADA GÜÇLÜK OLUMSUZ BENLİK ALGISI OLUMSUZ BENLİK ALGISI

5 SINAV KAYGISININ BİLİŞSEL VE ZİHİNSEL SONUÇLARI Düşünceleri toparlayamama,ifade edeme Düşünceleri toparlayamama,ifade edeme Unutkanlık, transfer edememe Unutkanlık, transfer edememe Görsel ve işitsel kanaldan gelen bilgileri anlamada güçlük çekme Görsel ve işitsel kanaldan gelen bilgileri anlamada güçlük çekme Dikkat ve konsantrasyon güçlüğü Dikkat ve konsantrasyon güçlüğü

6 Sınav Kaygısının Fiziksel (Psikosomatik )Sonuçları Sınav Kaygısının Fiziksel (Psikosomatik )Sonuçları Mide ve bağırsak rahatsızlıkları Mide ve bağırsak rahatsızlıkları Baş dönmesi Baş dönmesi Kusma Kusma Ellerde titreme Ellerde titreme Terleme Terleme Nefes alıp vermede güçlük yaşama, Nefes alıp vermede güçlük yaşama, Yorgunluk ve bitkinlik belirtileri Yorgunluk ve bitkinlik belirtileri Uyku bozuklukları Uyku bozuklukları

7 Gerçekçi Olmayan Düşünceler Ben yapamam,beceremem,benden köy kasaba olmaz,çevreme rezil olacağım…. Gibi negatif düşünceler yerine,eksiklerimi giderirsem kazanırım. Kazanmak için kendime özel çalışma sistemi geliştirmeliyim.azmin elinde hiç bir şey kurtulmaz,biraz çalışırsam mutlaka karşılığını alırım,hedefime ulaşmak için..kadar çalışmak zorundayım gibi Ben yapamam,beceremem,benden köy kasaba olmaz,çevreme rezil olacağım…. Gibi negatif düşünceler yerine,eksiklerimi giderirsem kazanırım. Kazanmak için kendime özel çalışma sistemi geliştirmeliyim.azmin elinde hiç bir şey kurtulmaz,biraz çalışırsam mutlaka karşılığını alırım,hedefime ulaşmak için..kadar çalışmak zorundayım gibi

8 Yapılacak Sınavı Sonucuyla İlgili Tahmin Yürütme Eksiklerini abartarak sınavın sonucunu olumsuz tahmin etme,motive edip çalışmaya sevk ettiği sürece yararlıdır. Eksiklerini abartarak sınavın sonucunu olumsuz tahmin etme,motive edip çalışmaya sevk ettiği sürece yararlıdır.

9 Sınava İlişkin Olumsuz İç Konuşmalar Her birimizin çeşitli konularda iç konuşmaları vardır. Bu şuanda da devam ediyordur. Bu konuşmalar pozitif olursa bize olumlu telkinde bulunur. Çalışma motivasyonu ve bilincini arttırır. Her birimizin çeşitli konularda iç konuşmaları vardır. Bu şuanda da devam ediyordur. Bu konuşmalar pozitif olursa bize olumlu telkinde bulunur. Çalışma motivasyonu ve bilincini arttırır. Konuşmalar negatif olursa,konsantre,kaygı,başarısızlık duygularını geliştirir. Olumsuz telkin olur. Konuşmalar negatif olursa,konsantre,kaygı,başarısızlık duygularını geliştirir. Olumsuz telkin olur.

10 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Bilinçaltınızda olan olumsuz korkulardan uzak durmaya çalışın. Bilinçaltınızda olan olumsuz korkulardan uzak durmaya çalışın. Düşünce ve yaklaşımınız objektif gerçeklere dayanmalıdır. Düşünce ve yaklaşımınız objektif gerçeklere dayanmalıdır.

11 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER (devam) Yaklaşımınız ve değerlendirmeleriniz, problemi çözmenize yardımcı olacak şekilde olmalıdır. Yaklaşımınız ve değerlendirmeleriniz, problemi çözmenize yardımcı olacak şekilde olmalıdır. Eğer değerlendirmeniz sizin öfkeli, gergin hissetmenize neden oluyorsa bu yorum biçiminizi tekrar değerlendirmeniz gerekmektedir. Yaklaşım biçiminiz, diğer insanlarla çatışmalarınızı azaltmalıdır. Eğer değerlendirmeniz sizin öfkeli, gergin hissetmenize neden oluyorsa bu yorum biçiminizi tekrar değerlendirmeniz gerekmektedir. Yaklaşım biçiminiz, diğer insanlarla çatışmalarınızı azaltmalıdır. Kazanmak kadar kaybetmek de hayatın bir parçasıdır. Fakat kaybetmemek istiyorsanız sistemli, planlı ve etkin çalışma kurallarına uymalısınız Kazanmak kadar kaybetmek de hayatın bir parçasıdır. Fakat kaybetmemek istiyorsanız sistemli, planlı ve etkin çalışma kurallarına uymalısınız

12 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER (devam) Sizde kaygı yaratan insanlardan kaçının. Olumsuz ifade kullanan ve heyecan yaratacak şekilde konuşan insanların fikirlerini dikkate almayın. Sizde kaygı yaratan insanlardan kaçının. Olumsuz ifade kullanan ve heyecan yaratacak şekilde konuşan insanların fikirlerini dikkate almayın. Geçmişte yaptığınız hatalar için asla kendinizi suçlamayın. Yapacağınız tek şey, yapmış olduğunuz yanlışı bir daha yapmamaya özen göstermek olmalıdır. Geçmişte yaptığınız hatalar için asla kendinizi suçlamayın. Yapacağınız tek şey, yapmış olduğunuz yanlışı bir daha yapmamaya özen göstermek olmalıdır. Sınavlar daima hayattaki bir sonraki sürece geçmek için araçtırlar. Ama asla hayatınızın temel amacı olarak görmemeniz gerekir. Sınavlar daima hayattaki bir sonraki sürece geçmek için araçtırlar. Ama asla hayatınızın temel amacı olarak görmemeniz gerekir.

13 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER (devam) Herkesin kapasitesi farklıdır ve asla kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Önemli olan elinizden geleni yapıyor olduğunuza vicdanen inanıyor olmanızdır. Herkesin kapasitesi farklıdır ve asla kendinizi başkalarıyla kıyaslamayın. Önemli olan elinizden geleni yapıyor olduğunuza vicdanen inanıyor olmanızdır. Çevrenizin, sınavı geçmenize ilişkin istekleri sizi teşvik etmek içindir. Ama kazanmadığınız zaman, çevrenizdeki kişiler sonuçtan mutlu olmasa da size duydukları sevgileri sürer. Çevrenizin, sınavı geçmenize ilişkin istekleri sizi teşvik etmek içindir. Ama kazanmadığınız zaman, çevrenizdeki kişiler sonuçtan mutlu olmasa da size duydukları sevgileri sürer. Sınava yakın bir zaman kaldığında yeni bilgi öğrenmeye çalışmayın; sadece öğrendiğiniz bilgileri tekrar edebilirsiniz. Sınava yakın bir zaman kaldığında yeni bilgi öğrenmeye çalışmayın; sadece öğrendiğiniz bilgileri tekrar edebilirsiniz.

14 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER ( devam ) Sınavda “zaman yeterli gelmeyecek” şeklinde düşünmeyin. Sınavda “zaman yeterli gelmeyecek” şeklinde düşünmeyin. Beslenme miktarına, saatlerine ve yediğiniz gıdaların besleyici olmasına özen gösterin. Her gün benzer saatlerde uyuyun ve benzer saatlerde kalkın. Beslenme miktarına, saatlerine ve yediğiniz gıdaların besleyici olmasına özen gösterin. Her gün benzer saatlerde uyuyun ve benzer saatlerde kalkın.

15 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER Sınavda heyecanlandığınızı hissettiğinizde panik yapmayın, kendinize yasak koymayın. Birazdan geçeceğini düşünün. Sınavda heyecanlandığınızı hissettiğinizde panik yapmayın, kendinize yasak koymayın. Birazdan geçeceğini düşünün. Sınava giren başka öğrencilerin, kaç soru yaptıkları veya sınav esnasında neler yaptıklarıyla ilgilenmeyin. Sınava giren başka öğrencilerin, kaç soru yaptıkları veya sınav esnasında neler yaptıklarıyla ilgilenmeyin. Sınavda size kolay gelen bölümlere ve yüksek puanlı olan sorulara cevap vermeye öncelik gösterin. Sınavda size kolay gelen bölümlere ve yüksek puanlı olan sorulara cevap vermeye öncelik gösterin.

16 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER ( devam ) Soruları cevaplamadan önce soruların tümüne göz gezdirin ve ne tür sorular var ve soru başına ayrılan süreleri inceleyin. Soruları cevaplamadan önce soruların tümüne göz gezdirin ve ne tür sorular var ve soru başına ayrılan süreleri inceleyin. Bir bölüme başlamadan önce, o bölümü hızla gözden geçirin. Cevaplamaya başlamadan önce Bir bölüme başlamadan önce, o bölümü hızla gözden geçirin. Cevaplamaya başlamadan önce 10 saniyenizi bu işleme ayırın. 10 saniyenizi bu işleme ayırın. Zamanınız varsa cevaplarınızdan emin olamadığınız soruları bir kez daha kontrol edin. Zamanınız varsa cevaplarınızdan emin olamadığınız soruları bir kez daha kontrol edin. Soru başına düşen zamana uymaya çalışın. Yapamadığınız soruyla oyalanmayın ve bir sonraki soruya konsantre olmaya çalışın Soru başına düşen zamana uymaya çalışın. Yapamadığınız soruyla oyalanmayın ve bir sonraki soruya konsantre olmaya çalışın

17 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER ( devam) Sınav sırasında belirli bir soruya takılıp kalmanın üç zararı vardır. Zaman kaybı, diğer soruları olumsuz etkileme, uzun süre aynı soru ile uğraşmak sorunun püf noktasını görmeyi engeller. Sınav sırasında belirli bir soruya takılıp kalmanın üç zararı vardır. Zaman kaybı, diğer soruları olumsuz etkileme, uzun süre aynı soru ile uğraşmak sorunun püf noktasını görmeyi engeller. Fakat herhangi bir soruyu üzerinde zaman harcamak gerektiği ve karışık gözüktüğü için otomatik olarak atlamayın. Zor sorulara ek puan verilmediğini de unutmayın. Fakat herhangi bir soruyu üzerinde zaman harcamak gerektiği ve karışık gözüktüğü için otomatik olarak atlamayın. Zor sorulara ek puan verilmediğini de unutmayın.

18 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER ( devam) Sorunun gerçekten ne istediğini anlamaya çalışın. Sorunun gerçekten ne istediğini anlamaya çalışın. Dikkati, kesintisiz ve yoğun olarak 30 dakika aralıksız sürdürmek mümkün değildir. Zihninizi toplamakta güçlük çektiğiniz üç dakikalık bir süre içinde iki veya üç soruda hata yapabilirsiniz. Belirli aralıklarla zihninizi dinlendirin. Dikkati, kesintisiz ve yoğun olarak 30 dakika aralıksız sürdürmek mümkün değildir. Zihninizi toplamakta güçlük çektiğiniz üç dakikalık bir süre içinde iki veya üç soruda hata yapabilirsiniz. Belirli aralıklarla zihninizi dinlendirin.

19 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam Yaşantımızdaki üç sürecin farkında olmak dikkati yoğunlaştırmamızı kolaylaştırır. O an, öncesi, sonrası. Şimdi kavramına odaklanıldığında geçmiş – gelecek unutulmakta, dikkat daha kolay toparlanmaktadır. Örnek: “20 dakikam kaldı henüz ulaşamadığım sorular var, emin olamadığım sorulara ne zaman bakacağım.” Yaşantımızdaki üç sürecin farkında olmak dikkati yoğunlaştırmamızı kolaylaştırır. O an, öncesi, sonrası. Şimdi kavramına odaklanıldığında geçmiş – gelecek unutulmakta, dikkat daha kolay toparlanmaktadır. Örnek: “20 dakikam kaldı henüz ulaşamadığım sorular var, emin olamadığım sorulara ne zaman bakacağım.”

20 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam Geçen zamanla aşırı ilgilenmeyin. Geçen zamanla aşırı ilgilenmeyin. Tahmin etmeniz gerekirse, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin. Yapılan araştırmalar ilk tahminlerin, ikinci tahminlerden daha isabetli olduğunu ortaya koymuştur. Tahmin etmeniz gerekirse, hızlı tahminde bulunun ve fikrinizi değiştirmeyin. Yapılan araştırmalar ilk tahminlerin, ikinci tahminlerden daha isabetli olduğunu ortaya koymuştur.

21 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam Cevaplarınızı cevap kağıdınıza gruplar(sayfa sonunda) halinde kodlayın. Cevaplarınızı cevap kağıdınıza gruplar(sayfa sonunda) halinde kodlayın. Bu yöntemle, ayrıca her sayfa sonunda zihniniz dinlenmiş olur. Bu yöntemle, ayrıca her sayfa sonunda zihniniz dinlenmiş olur. Özel bir kodlama sistemi geliştirerek soru kitapçığı üzerinde işaretleyin. Böylece geride neyi, hangi durumda bıraktığınızı kolayca görürsünüz Özel bir kodlama sistemi geliştirerek soru kitapçığı üzerinde işaretleyin. Böylece geride neyi, hangi durumda bıraktığınızı kolayca görürsünüz

22 SINAV BAŞLADIKTAN SONRA YAPILMASI GEREKENLER- devam Cevap kağıdınızı makinenin okuduğunu unutmayın ve kağıdınızı kurallara bütünüyle uyarak doldurun. kutucuk çok hafif doldurulduğu zaman büyük bir ihtimalle okunmayacaktır. Cevap kağıdınızı makinenin okuduğunu unutmayın ve kağıdınızı kurallara bütünüyle uyarak doldurun. kutucuk çok hafif doldurulduğu zaman büyük bir ihtimalle okunmayacaktır. İki cevap kutucuğu işaretlendiği zaman ise yanlış olarak değerlendirilecektir. İki cevap kutucuğu işaretlendiği zaman ise yanlış olarak değerlendirilecektir. Sıralamadaki bir atlama veya bir soruya iki cevap işaretlenmesi, sınavda mutlak bir başarısızlığa sebep olur. Sıralamadaki bir atlama veya bir soruya iki cevap işaretlenmesi, sınavda mutlak bir başarısızlığa sebep olur.

23 Her şey üstüne üstüne geliyorsa, bilmelisin ki, sen ters gidiyorsun.


"SINAV KAYGISI VE SINAV TAKTİKLERİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR PSİKOLOJİK DANIŞMANLAR EVRİM AKABAY EVRİM AKABAY." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları