Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER Dr. Mustafa BABACAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER Dr. Mustafa BABACAN."— Sunum transkripti:

1 MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER Dr. Mustafa BABACAN

2 Türkiye’de genç kadın öğretmenlerin yüzde 50’si sigara içmektedir.

3 sigara içen bir anne- baba- öğretmen gençler nezdinde inandırıcı olamaz.

4 Sigara kötü alışkanlıkların kapısıdır. Uyuşturucu bağımlılığının ilk basamağıdır Sigara içen içmeyene nazaran 8 misli uyuşturucu alışkanlığına risklidir

5 “Sigara” bütün bağımlılıkların ilk basamağıdır. Genç nesillere sigaranın zararları anlatılır ve gençler ile sigara arasında gerçek bir duvar örülebilirse diğer kötü alışkanlıklar da tamamen olmasa bile büyük ölçüde önlenmiş olur.

6 Alkolün Sonuçları Dünya Sağlık Örgütünün 30 ülkede (Türkiye dahil) yaptığı araştırma raporuna göre: Cinayetlerin yüzde 85’inin, Boşanmaların yüzde 80’inin, Eşlerini dövenlerin yüzde 70’inin, Serserilerin verdiği zararların yüzde 70’inin,

7 Mala yönelik suçların yüzde 77’sinin, Cinayetlerin yüzde 50’sinin, Irza tecavüzlerin yüzde 50’sinin, İntihar teşebbüslerinin yüzde 90’ının, Trafik kazalarının yüzde 70’inin Şiddetin yüzde 50’sinin nedeni alkoldür. İnsan vücudu alkole zehir muamelesi yapar

8 Uyuşturucu kullanan bir genci nasıl tanırız? En kesin yöntem kan ve idrar testleridir, Ergen aile ve okul ile ilişkisini azaltır ve evde daha az vakit geçirir, Her zamankinden daha fazla para harcamaya başlar, Okula devamsızlık yapar,

9 Yeni arkadaşlar edinmeye başlar, Kendisine daha az özen gösterir, Çevre ve arkadaşlar eski önemini yitirir. Yeni arkadaşlar edinir, Hafif uykulu ve yorgun gözükebilir,

10 Yeme alışkanlıkları bozulur, kilo kaybedebilir, Daha sinirli olur, Birden ortaya çıkan davranış değişikliği görülebilir, Konuşmada güçlük, peltek konuşma görülebilir, Yürümede dengesizlik, ellerde titreme görülebilir, Sorumluluklarından kaçabilir.

11 GÖZLEM Özellikle sınıf öğretmeni veya ilgili rehber öğretmen öğrencilerini çok iyi tanımalıdır. Özellikle sınıf öğretmeni veya ilgili rehber öğretmen öğrencilerini çok iyi tanımalıdır. Öğrencide ortaya çıkan değişiklikleri dikkatle izlemeli ve yorumlamalıdır. Öğrencide ortaya çıkan değişiklikleri dikkatle izlemeli ve yorumlamalıdır. Alışkanlıklar açısından risk taşıyan öğrenciler, aile görüşmeleriyle sürekli kontrol edilmelidir Alışkanlıklar açısından risk taşıyan öğrenciler, aile görüşmeleriyle sürekli kontrol edilmelidir

12 Öğrencilere kötü alışkanlıklar noktasında önce kendisi örnek olmalıdır. Öğrencilere kötü alışkanlıklar noktasında önce kendisi örnek olmalıdır. Sürekli olarak kötü alışkanlıklar konusunda öğrencilere ders anlatılmalı, çeşitli etkinliklerde bulunmalı ve öğrencilerinde katılımı sağlanmalıdır. Sürekli olarak kötü alışkanlıklar konusunda öğrencilere ders anlatılmalı, çeşitli etkinliklerde bulunmalı ve öğrencilerinde katılımı sağlanmalıdır.

13 Sigara veya madde bağımlısı öğrenci Öğretmenin kötü alışkanlığı bulunan öğrencisiyle birebir ilgilenmesi gerekir. Öğretmenin kötü alışkanlığı bulunan öğrencisiyle birebir ilgilenmesi gerekir. Öğrenciye kendisini en rahat bir şekilde ifade edeceği bir güven ortamının sağlanması gerekir. Öğrenciye kendisini en rahat bir şekilde ifade edeceği bir güven ortamının sağlanması gerekir. Aksi halde öğrenci yalana başvuracaktır Aksi halde öğrenci yalana başvuracaktır

14 Öğrencinin ilk olarak ailesiyle iletişime geçilmelidir. Öğrencinin ilk olarak ailesiyle iletişime geçilmelidir. Aileyi suçlayıcı veya rencide edici davranışlardan ve söylemlerden kesinlikle uzak durulmalıdır. Aileyi suçlayıcı veya rencide edici davranışlardan ve söylemlerden kesinlikle uzak durulmalıdır. Problemin çözümünde aileden biri izlenimi vermek çok önemlidir. Problemin çözümünde aileden biri izlenimi vermek çok önemlidir.

15 Ailenin iletişime kapalı olması veya çocuğuyla ilgisiz olduğu durumlarda problemin çözümü zorlaşır. Ailenin iletişime kapalı olması veya çocuğuyla ilgisiz olduğu durumlarda problemin çözümü zorlaşır. Öğretmenin bu durumda okul idaresi ve rehberlik merkeziyle konuyu paylaşması en uygun yaklaşım olacaktır. Öğretmenin bu durumda okul idaresi ve rehberlik merkeziyle konuyu paylaşması en uygun yaklaşım olacaktır. Problemli öğrencinin diğer arkadaşlarını etkilemesine fırsat verilmemelidir. Problemli öğrencinin diğer arkadaşlarını etkilemesine fırsat verilmemelidir.

16 Yapılan çalışmalarda öğrenciyi başkalaştırmamak ve tekrar eğitime adapte etmek bu süreçte yapılması gereken en önemli çalışma olacaktır. Yapılan çalışmalarda öğrenciyi başkalaştırmamak ve tekrar eğitime adapte etmek bu süreçte yapılması gereken en önemli çalışma olacaktır.

17 Aile uyumu yoksa, öğrenciyle iletişim kurulamıyor ve öğrencinin sigara dışı bir alışkanlığı varsa derhal okul yönetimine ve rehberlik merkezine bilgi verilmelidir. Aile uyumu yoksa, öğrenciyle iletişim kurulamıyor ve öğrencinin sigara dışı bir alışkanlığı varsa derhal okul yönetimine ve rehberlik merkezine bilgi verilmelidir. Bu süreçtede öğrenciyle birebir ilgilenmeye devam edilmeli ve gereken özen gösterilmelidir. Bu süreçtede öğrenciyle birebir ilgilenmeye devam edilmeli ve gereken özen gösterilmelidir.


"MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER Dr. Mustafa BABACAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları