Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞİDDET AVCILARI. TANIŞMA Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri bilgisayar laboratuarına topladı Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞİDDET AVCILARI. TANIŞMA Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri bilgisayar laboratuarına topladı Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri."— Sunum transkripti:

1 ŞİDDET AVCILARI

2 TANIŞMA Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri bilgisayar laboratuarına topladı Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri bilgisayar laboratuarına topladı Gitmiş oldukları seminerden bahsettiler ve bize projeyi tanıttılar Gitmiş oldukları seminerden bahsettiler ve bize projeyi tanıttılar Oradan getirmiş oldukları CD leri izlettiler Oradan getirmiş oldukları CD leri izlettiler Böylece Hayal öğretmenimizi ve projeyi tanımış olduk Böylece Hayal öğretmenimizi ve projeyi tanımış olduk İlk günün heyecanı ile hemen halka oluşturma çalışmalarına başladık İlk günün heyecanı ile hemen halka oluşturma çalışmalarına başladık

3 İLK ADIM Projede çalışmak isteyen gönüllü ve istekli arkadaşlarımızla bir grup kurduk Projede çalışmak isteyen gönüllü ve istekli arkadaşlarımızla bir grup kurduk Projeyi aşamaları ile anlatan CD yi baştan izledik Projeyi aşamaları ile anlatan CD yi baştan izledik Konu araştırma çalışmalarına başladık Konu araştırma çalışmalarına başladık Bizi ve geleceğimizi tehdit eden sorunları tartıştık ve bunların içerisinde bize göre daha acil çalışılması gereken “Toplumda Şiddet” konusunu seçtik. Bu aşamada kullandığımız yöntem beyin fırtınası ve matris diyagramı oldu. Bizi ve geleceğimizi tehdit eden sorunları tartıştık ve bunların içerisinde bize göre daha acil çalışılması gereken “Toplumda Şiddet” konusunu seçtik. Bu aşamada kullandığımız yöntem beyin fırtınası ve matris diyagramı oldu. Projemizi ve bizi simgeleyen logo ve sloganları da belirledikten sonra halkanın bir üyesi olmak üzere başvurumuzu yolladık. Projemizi ve bizi simgeleyen logo ve sloganları da belirledikten sonra halkanın bir üyesi olmak üzere başvurumuzu yolladık.

4 HALKA ELEMANLARI Grup Lideri:Hatice Kübra BOZKURT Grup Lideri:Hatice Kübra BOZKURT Web tasarım:Emre Can ZAMBAK Web tasarım:Emre Can ZAMBAK Günlük Ve İletişim Sorumlusu:Merve ÜNAL Günlük Ve İletişim Sorumlusu:Merve ÜNAL Lojistik Sorumlusu:Kübra ALBAYRAK Lojistik Sorumlusu:Kübra ALBAYRAK Portföy Yöneticisi:Fatma KARA Portföy Yöneticisi:Fatma KARA Finans Sorumlusu:Merve Temizkan Finans Sorumlusu:Merve Temizkan Araştırma Sorumlusu:Erhan Özgün Araştırma Sorumlusu:Erhan Özgün

5 ÇALIŞMALARIMIZ Öncelikle sorunu tanımlamak üzere araştırmalara başladık. Öncelikle sorunu tanımlamak üzere araştırmalara başladık. Kaynak olarak internet ve yakın çevremizi kullandık. Anne, baba ve öğretmenlerimizin fikirlerine de başvurduk. Kaynak olarak internet ve yakın çevremizi kullandık. Anne, baba ve öğretmenlerimizin fikirlerine de başvurduk. Balık kılçığı yöntemiyle de “Toplumu Şiddete İten Nedenleri” belirlemeye çalıştık. Ana ve kök nedenleri kılçığımıza yerleştirdik. Balık kılçığı yöntemiyle de “Toplumu Şiddete İten Nedenleri” belirlemeye çalıştık. Ana ve kök nedenleri kılçığımıza yerleştirdik. Bu nedenler içerinden de birini çalışmak üzere Matris Diyagramı oluşturduk.Oy çokluğu ile Aile etkeni seçildi Bu nedenler içerinden de birini çalışmak üzere Matris Diyagramı oluşturduk.Oy çokluğu ile Aile etkeni seçildi

6 MATRİS DİYAGRAMI(Proje Konusu Seçimi) HALKA ELEMANLARI Teknoloji Araçları SIDDETİNTERNETMEDYA FİRMALARIN HİJYENİ BİLGİSAYARDİYALOG Hatice Emre Can Merve Bahar Erhan Fatma Kübra TOPLAM

7 TOPLUMDAKİ ŞİDDETİN NEDENLERİ BİREYSEL NEDENLER biyolojik nedenler psikolojik nedenler İNTERNET Zararlı Siteler AİLE Sevginin Yuvadan Yoksunluğu Eğitimsizlik Çocuk Ayrımı MEDYA (TV) Diziler Programlar Reklamlar OKUL Arkadaş Çevresi Öğretmenlerin Tutumu TOPLUM Spor Olayları Kan Davaları eğitimsizlik Bakış Açısı

8 Toplumu Şiddete İten Nedenler Nelerdir? MATRİS DİYAGRAMI NEDENLER NEDENLERELEMANLARBİREYSELNEDENLERAİLEİNTERNETMEDYATOPLUMOKUL Hatice Emre Can Merve Bahar Erhan Fatma Kübra TOPLAM

9 PLANLADIKLARIMIZ M Matris diyagramını bir kez daha kullanarak çalışacağımız ana nedeni belirledik. Ana Neden olarak ise Aile etkeni seçildi. Bu hafta anket soruları üzerinde çalışmalara başladık. Önümüzdeki hafta ise bunu uygulamaya geçireceğiz. Öncelikle yakın çevreden başlayarak anketi uygulayıp grafiğe dökeceğiz. Anket sonuçlarına göre çalışmalarımızı sürdüreceğiz A Aynı zamanda ödüllü bir resim ve afiş yarışması yapacağız. Şiddet gören bir çocuğun psikolojisini ve yaşadıklarını anlatan bir tiyatro oyunu da sergilemeyi düşünüyoruz. Bu oyunu öncelikle velilerimize izletmeyi planladık. Buradan elde ettiğimiz geliri yarışmada dereceye girenlerin ödüllerine kaynak olarak kullanacağız ynı zamanda sponsor arayışlarını da ihmal etmiyoruz. Yine anne-babalara yönelik diğer bir uygulama uzman bir kişiden konferans. S Sivil Toplum Kuruluşları ile görüşmeler yapmakta planlarımız arasında. ınıf panolarına şiddeti engelleyeceğine inandığımız uyarıcı yazılar asacağız. Hem öğrenciler hem de öğretmenler için. Okulumuzda şiddet gören öğrencilerin ailelerine rehber öğretmenimizle ziyaretler yapmayı da düşündük.

10 ANKETİMİZ SORU 1: Sizce şiddet bir olayı çözer mi?

11 SORU2. Ailenizde şiddet var mı?

12 SORU3. Size şiddet uygulanıyor mu?

13 SORU4. Diyelim ki ailenizde şiddet var. Bu durumu yaşamak size ne hissettirir?

14 SORU5. Sizce eğitimsizlik şiddetin en önemli nedeni olabilir mi?

15 SORU6. İnsan neden şiddet uygular?

16 SORU7. Çevrenizde dikkat çekmek için şiddet uygulayanlar var mı?

17 SORU8. Sizce bir ailede şiddet olursa bu çocukları nasıl etkiler?

18 SORU9. Anne ve babanızın sürekli kavga etmesi sizi nasıl etkiler?

19 SORU10. İnsanlar şiddet uygularken ne hisseder?

20 SORU11. Şiddet şiddetle önlenebilir mi?

21 TIYATRO Tiyatro Nedeni Tiyatro Nedeni Tiyatro Senaryosu Tiyatro Senaryosu Tiyatro Oyuncular ı Tiyatro Oyuncular ı

22 TIYATRO NEDENI AMACI MIZ DUNYADA TOPLUMDA CEVREDE S İ DDET İ ÖNLE YEBİL MEKT İ R.BUNUN İ Ç İ NDE HER Ş EY İ YAPAB İ L İ R İ Z… ŞİDDET AVCILARI

23 TIYATRO SENARYOSU Senaryo Daha Çok Şiddetin Zararına Yönelik Bu Ailedeki Yaşanan Şiddet Sonrasındaki Sonuç Şiddet Uygulayanların Başına Gelebilir.Bunun İçin Hepimiz Senaryo Daha Çok Şiddetin Zararına Yönelik Bu Ailedeki Yaşanan Şiddet Sonrasındaki Sonuç Şiddet Uygulayanların Başına Gelebilir.Bunun İçin Hepimiz Şİ DDETİ BIRAKMALIYIZ Şİ DDETİ BIRAKMALIYIZ

24 Tıyatro oyuncuları M.ALİ:EMRECAN ZAMBAK AYŞE :MERVE TEMİZKAN ŞEYDA:MERVE ÜNAL PATRON:HATİCE K. BOZKURT DELİ:ERHAN MANAVCI:KÜBRA ALBAYRAK MANAVCI KIZI:FATMA KARA SUNUCU:MERVE ÜNAL KONUŞMACI:FATMA KARA SENERYO:EMRECAN ZAMBAK

25 YAPMIŞ OLDUĞUMUZ RESİM/AFİŞ YARIŞMASINDA DERECEYE GİREN ESERLER

26

27

28

29

30 ŞİDDET NEDİR? Şiddet nedir? Şiddet farklı biçimlerde olabilir: Bağırmak Tükürmek Hakaret etmek Ev içine kilitlemek Dövmek Hor görmek Tehdit etmek Korkutmak Pek çok çocuk ve kadın da evde böyle bir şiddete maruz kalmaktadır.

31 Şiddet şiddeti doğuruyor Türkiye'de 2006–2007 öğretim yılı ortaöğretim kurumlarına devam eden öğrencilerin şiddetle karşılaşma durumu incelendiğinde, son üç ay içerisinde öğrencilerin yüzde 22'sinin fiziksel şiddet, yüzde 53'ünün sözel şiddet, yüzde 36.3'ünün duygusal şiddet, yüzde 15.8'inin cinsel şiddet ile karşılaştığı, Öğrencilerin şiddet uygulaması incelendiğinde ise, son üç ay içerisinde yüzde 35.5'inin fiziksel şiddet, yüzde 48.7'sinin sözel şiddet, yüzde 27.6'sının duygusal şiddet, yüzde 11.7'sinin cinsel şiddet uyguladığı saptanmıştır.

32 Çözüm önerileri Anne baba eğitimi önemli. Öğrencilerin okula devamsızlığı önlenmeli ve takip edilmeli. Sigara ve alkol satışı yapılan yerlerde “18 yaş” sınırı sıkı şekilde denetlenmeli. Uyuşturucu madde ticaretine ilişkin alınacak önlemler ve cezaların caydırıcılığı arttırılmalı. Alkol kullanılan umumi yerlere çocukların girişleri önlenmeli. Çocukların izlediği saatlerdeki televizyon programlarında sigara, alkol ve madde kullanımına ilişkin görüntüler ekrana yansıtılmamalı. Sinema ve oyun salonları ile internet kafelerde alkol reklamları önlenmeli. Ateşli silahlara ve kurusıkılara ulaşılması ve taşıma ruhsatı alınması zorlaştırılmalı, evlerinde silah bulunduran ebeveynler, silahların evden çıkmasını sağlamalı.

33 ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Çeteleşme izlenmeli Okuldaki çeteleşme izlenmeli. Şans oyunu oynatan kurumların mutlaka “18” yaş sınırına dikkat edilmeli. İnternet kafelerde gençlerin kullandığı bilgisayarlarda şans oyunları filtrelenmeli, aileler, çocuk ve gençlerin internet kafelerde sınırlı bir süre kalmalarını sağlamalı. Aileler, evlerinde bulunan internete bağlı bilgisayarlara şifre koymalı ve filtre programları yüklemeli. Kolluk kuvvetlerinin çocuk ve gençler konusunda eğitimleri arttırılmalı. “Toplum destekli polis” anlayışı yaygınlaştırılmalı.

34 GELİN ŞİDDETİN ACI SONUÇLARINA HEP BİRLİKTE BAKALIM

35

36

37 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün konular arasından seçim yaptık.Bu seçim ile oldu.Bir kağıda puan çizelgesi çizdik. Bugün konular arasından seçim yaptık.Bu seçim ile oldu.Bir kağıda puan çizelgesi çizdik. Konuları ve isimlerimizi yazdık.Herkez kendi isminin karşısına puanlama yaptı. Konuları ve isimlerimizi yazdık.Herkez kendi isminin karşısına puanlama yaptı. Bu puanlama sonucunda ''ŞİDDET''konusu seçildi.Şiddet hakkında fikirlerimizi ortaya koyduk Bu puanlama sonucunda ''ŞİDDET''konusu seçildi.Şiddet hakkında fikirlerimizi ortaya koyduk ve tartıştık.Yasemin Hocamız bizden şiddetin nedenlerini araştırmamızı istedi.Böylece toplantımız bitti. ve tartıştık.Yasemin Hocamız bizden şiddetin nedenlerini araştırmamızı istedi.Böylece toplantımız bitti.

38 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bu hafta araştırmamız sonucunda ortaya çıkan şiddetin nedenlerini konuştuk,tartıştık.Şiddetin Nedenleri; Bu hafta araştırmamız sonucunda ortaya çıkan şiddetin nedenlerini konuştuk,tartıştık.Şiddetin Nedenleri; Aile,toplum,okul,psikolijik nedenler,medya,madde bagımlılıgı gibi şeyler oldugunu belirledik.çogu seçtigi için Aile,toplum,okul,psikolijik nedenler,medya,madde bagımlılıgı gibi şeyler oldugunu belirledik.çogu seçtigi için şiddetin sadece bir ana nedenini seçmemiz gerekiyordu.Bu yüzden ögetmenimiz konuları birer birer iyice şiddetin sadece bir ana nedenini seçmemiz gerekiyordu.Bu yüzden ögetmenimiz konuları birer birer iyice araştırdıktan sonra içlerinden birini seçmemiz gerektigini söyledi araştırdıktan sonra içlerinden birini seçmemiz gerektigini söyledi

39 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ bugün şiddetin nedenleri üzerine tartıştık.Bir balık kılçıgı çizdik.Bu balık kılçıgı üzerinde bugün şiddetin nedenleri üzerine tartıştık.Bir balık kılçıgı çizdik.Bu balık kılçıgı üzerinde şiddetin nedenlerinin alt başlıklarını düşündük.Daha sonra bu konulardan hangisine çalışacagımıza şiddetin nedenlerinin alt başlıklarını düşündük.Daha sonra bu konulardan hangisine çalışacagımıza karar verdik.Karar vermek biraz zordu.Çünkü hepsi birbirine baglı olan konulardı. karar verdik.Karar vermek biraz zordu.Çünkü hepsi birbirine baglı olan konulardı. Daha Sonra Aile,toplum,psikolojik nedenler,medya,okul altbaşlıklarını seçtik Hocamız bu konularla Daha Sonra Aile,toplum,psikolojik nedenler,medya,okul altbaşlıklarını seçtik Hocamız bu konularla ilgili çalışmalar yapacagımızı anlatmaya başladı.Bu konuları sömestr tatilinde araştıracagız.Anket ilgili çalışmalar yapacagımızı anlatmaya başladı.Bu konuları sömestr tatilinde araştıracagız.Anket için sorular üretecegiz ve çözüm yolları bulacagız.Bunlar hakkında düşüncelerimizi söyledik için sorular üretecegiz ve çözüm yolları bulacagız.Bunlar hakkında düşüncelerimizi söyledik Bir süre daha konular hakkında düşündükten sonra eve gittik. Bir süre daha konular hakkında düşündükten sonra eve gittik.

40 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün ''aile içi şiddet''konusunu ve alt başlıklarını ele almaya karar verdik.Anket ve afis Bugün ''aile içi şiddet''konusunu ve alt başlıklarını ele almaya karar verdik.Anket ve afis veya resim yarışması yapmaya karar verdik.Bu yarışma ödüllü olacak.Bu ödülü de bir sponsor verecek veya resim yarışması yapmaya karar verdik.Bu yarışma ödüllü olacak.Bu ödülü de bir sponsor verecek tabi sponsor bulmak gerekiyor.Bu yarışmayı okulumuza duyurmak için ögretmenimiz herkesin bir afiş tabi sponsor bulmak gerekiyor.Bu yarışmayı okulumuza duyurmak için ögretmenimiz herkesin bir afiş hazırlamasını söyledi.Bu arada yol haritasını nasıl çizecegimizide tartıştık hazırlamasını söyledi.Bu arada yol haritasını nasıl çizecegimizide tartıştık

41 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün herkez yarışmayı duyurma amacıyla yaptıgı afişi getirdi.Ayrıca bu afişin de yanında müdür Bugün herkez yarışmayı duyurma amacıyla yaptıgı afişi getirdi.Ayrıca bu afişin de yanında müdür beyin törende yarışmadan bahsetmesini rica ettik.Her kata bir afiş asmayı düşündük beyin törende yarışmadan bahsetmesini rica ettik.Her kata bir afiş asmayı düşündük

42 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün Afişlerimizi gelecek hafta asmaya karar verdik.Afişerimize küçük arı,çiçek,ayıcık,kuş gibi resimler çizip Bugün Afişlerimizi gelecek hafta asmaya karar verdik.Afişerimize küçük arı,çiçek,ayıcık,kuş gibi resimler çizip yapıştırmaya karar verdik.Bunların örneklerini okulumuzdaki anasınıfından altdık ve çizdik. yapıştırmaya karar verdik.Bunların örneklerini okulumuzdaki anasınıfından altdık ve çizdik. Kestikten sonra afişlerimize yapıştırdık Kestikten sonra afişlerimize yapıştırdık

43 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün yapacagımız tiyatro için görev dagılımı yaptık.Bu görevler;seneryo,makyaj,malzemeler,sunu cu,makjöz v.b Bugün yapacagımız tiyatro için görev dagılımı yaptık.Bu görevler;seneryo,makyaj,malzemeler,sunu cu,makjöz v.b gibi görevlerdi.Ve ne gibi senaryolar yazacagımızı tartıştık.Tartışmamızın sonucunda komik tiyatrolardan sonra konumuzla gibi görevlerdi.Ve ne gibi senaryolar yazacagımızı tartıştık.Tartışmamızın sonucunda komik tiyatrolardan sonra konumuzla ilgili bir tiyatro oynamaya karar verdik. ilgili bir tiyatro oynamaya karar verdik.

44 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bu hafta oturup birlikte bir senaryo yazdık.Bu senaryo hem komik hemde şiddetle ilgiliydi.Bu senaryo rolleri paylaştık Bu hafta oturup birlikte bir senaryo yazdık.Bu senaryo hem komik hemde şiddetle ilgiliydi.Bu senaryo rolleri paylaştık Herkesin bir rolü oldu.Bir aileyi anlatıyordu.Bu okulda oynayacağımız bir tiyatro olacak. Herkesin bir rolü oldu.Bir aileyi anlatıyordu.Bu okulda oynayacağımız bir tiyatro olacak.

45 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bu hafta tiyatroya daha anlam verici sahneler kattık.Bu sahne ile şiddetin ne kadar kötü sonuçlar doğurdugunu anlıyoruz. Bu hafta tiyatroya daha anlam verici sahneler kattık.Bu sahne ile şiddetin ne kadar kötü sonuçlar doğurdugunu anlıyoruz. Tiyatromuzu bir kez daha oynadık.İyice çalışarak elimizden gelenin fazlasını yapmaya çalışacagız Tiyatromuzu bir kez daha oynadık.İyice çalışarak elimizden gelenin fazlasını yapmaya çalışacagız

46 ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün tiyatronun dekorunun nasıl olacagını konuştuk gereken malzemeleri belirledik.Bu tiyatroyu birkaç sınıfa sergilemeyi Bugün tiyatronun dekorunun nasıl olacagını konuştuk gereken malzemeleri belirledik.Bu tiyatroyu birkaç sınıfa sergilemeyi düşünüyoruz.Tabi tiyatronun yanında muzik şov da yapacağız.Tüyatroyu sınıfta sergilemek için okulumuzun müdüründen izin aldık düşünüyoruz.Tabi tiyatronun yanında muzik şov da yapacağız.Tüyatroyu sınıfta sergilemek için okulumuzun müdüründen izin aldık Tiyatroyu yapacagımız sınıflardaki arkadaşlarımıza söyledik. gelmek isteyenlerin isimlerini yazdık. Tiyatroyu yapacagımız sınıflardaki arkadaşlarımıza söyledik. gelmek isteyenlerin isimlerini yazdık.

47 TEŞEKKÜR EDERİZ MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ YAPIMCILARINA MICROSOFT’A PROJENİN OLUŞUM AŞAMASINDA BİZİ MAİLLERİ VE MANEVİ DESTEĞİYLE HİÇ YALNIZ BIRAKMAYAN ÖĞRETMENİMİZ HAYAL KÖKSAL’ A HAYRETTİN ÖZKAN İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRÜNE, MD.YARDIMCILARINA, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ARKADAŞLARIMIZA BİZE BU FIRSATI TANIDIKLARI İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLER ŞİDDET AVCILARI

48 YARARLANILAN SİTELER s/?type=Science&id=X &date=09Mayis2007” s/?type=Science&id=X &date=09Mayis2007


"ŞİDDET AVCILARI. TANIŞMA Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri bilgisayar laboratuarına topladı Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları