Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAYAT BOYU ÖĞRENME, HALK EĞİTİM PLANLAMA VE İŞBİRLİĞİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAYAT BOYU ÖĞRENME, HALK EĞİTİM PLANLAMA VE İŞBİRLİĞİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1 HAYAT BOYU ÖĞRENME, HALK EĞİTİM PLANLAMA VE İŞBİRLİĞİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ

2 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN OKUMA-YAZMA KURS İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN OKUMA YAZMA KURSLARI

3 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN VERİLEN OKUMA-YAZMA BELGELERİ İSTATİSTİKLERİ BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN

4 TÜİK VERİLERİNE GÖRE OKUMA-YAZMA BİLMEYENLERİN YAŞ İSTATİKLERİ TOPLAMKADINERKEK 30 YAŞ ALTI YAŞ ALTI YAŞ VE ÜZERİ

5 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN SBS KURS İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN SBS KURSLARI

6 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN LYS KURS İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN LYS KURSLARI

7 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN ARGE’DE AÇILAN KURS İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN ARGE’DE AÇILAN KURSLARI

8 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN MESLEKİ VE TEKNİK KURSLAR KURS İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN MESLEKİ VE TEKNİK KURSLAR

9 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN MESLEKİ VE TEKNİK KURSLARDAN BELGE ALANLARIN SAYISI BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN

10 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN GENEL KURSLAR İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN SOSYAL VE KÜLTÜREL KURSLARI

11 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN VERİLEN GENEL KURSLARDAN BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN

12 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN AÇILAN SOSYAL VE KÜLTÜREL, MESLEKİ VE OKUMA-YAZMA KURS İSTATİSTİKLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN MESLEKİ KURSLAR SOSYAL VE KÜLTÜREL KURSLARI OKUMA-YAZMA KURSLARI TOPLAM

13 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ TARAFINDAN VERİLEN TÜM KURSLARDAN BELGE ALAN KURSİYER SAYILARI BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN MESLEKİ VE TEKNİK KURSLAR GENEL KURSLAR OKUMA-YAZMA TOPLAM

14 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLAR AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN

15 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARDAN BELGE ALAN KURSİYER SAYISI AÇILAN KURS BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN

16 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO VE CEZA VE İNFAZ KURUMLARI İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLAR AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI / BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN /163283/14518/18

17 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE 9. KOLORDU KOMUATANLIĞINA BAĞLI BİRLİKLER İLE İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI / BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN /303599/27751/26

18 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM VE ASO MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE GENÇLİK EĞİTİM VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN /255228/183105/72

19 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE KÜLTÜR TURİZM İL MÜDDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/BELGE ALAN KURSİYER SAYISI TOPLAMERKEKKADIN /255151/48458/207

20 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 868/531256/53

21 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇALIŞMA VE İŞKURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 895/5075/3020/20

22 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE YAKUTİYE BELEDİYE BAŞKANLIĞI İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 579/5723/1556/42

23 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ VE SİVİL TOPLUM KURUMLARI İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN /120149/55130/65

24 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE İŞBİRLİĞİ YAPILAN KURUM, KURULUŞ VE SİVİL TOPLUM KURUMLARI İLE AÇILAN AÇILAN KURS ALANLARI VE KATILIMSAYILARI KURS AÇILAN ALAN KURS AÇILAN ALANLAR VE KATILIM SAYILARI KURS SAYISI KURSİYER SAYISI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ MÜZİK VE GÖSTERİ SANATLARI SPOR 48794

25 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE İŞBİRLİĞİ YAPILAN KURUM, KURULUŞ VE SİVİL TOPLUM KURUMLARI İLE AÇILAN AÇILAN KURS ALANLARI VE KATILIMSAYILARI KURS AÇILAN ALAN KURS AÇILAN ALANLAR VE KATILIM SAYILARI KURS SAYISI KURSİYER SAYISI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ YABANCI DİLLER TESİSAT TEKNOLOJİSİ GİYİM VE ÜRETİM TEK SANAT VE TASARIM GRAFİK VE FOTOGRAF 10242

26 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE YAKUTİYE İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 672/640

27 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE HAYRAT VAKFI İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 4125/52110/4215/10

28 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE HASTANELER İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 6114/4849/2065/28

29 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAKUTİYE HALK EĞİTİM MERKEZİ VE ASO MÜDÜRLÜĞÜ VE GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ İŞBİRLİĞİNDE AÇILAN KURSLARIN İSTATİKSEL VERİLERİ AÇILAN KURS SAYISI KATILAN KURSİYER SAYISI/KUSİYERLERİN ALDIĞI BELGE SAYISI TOPLAMERKEKKADIN 224/249/1515/15

30 Modül: Bir meslek alanının öğretim programında;kendi içinde bir bütün olan, tek başına öğretilebilir içeriğe sahip kendi alanındaki diğer programlarla bütünleşerek daha geniş meslekî işlevler grubu oluşturma özelliği gösteren program birimidir. Her modül ile bir yeterliğe yönelik bilgi ve beceriler kazandırılır. Modüler program: Bir meslek alanında modüller halinde düzenlenmiş programdır. Modüllerin bir bütünlük ve sıra içinde gruplanması ile modüler programlar oluşturulur.

31 Öğrenci merkezli, bireyselleştirilmiş bir öğrenme öğretme yaklaşımıdır. Modüler programlar doğrultusunda modüler bir sistemi gerektirmektedir. MODÜLER ÖĞRETİM

32 Eğitim programının modüllerden oluşmasıdır. Modüllerin bölümleri belirli bir sıra takip eder. Her modül ile bir yeterliğe yönelik bilgi ve beceriler kazandırılır. MODÜLER ÖĞRETİM SİSTEMİ

33  İşsizlere,  Çalışanlara,  Kırsal kesimde yaşayanlara,  Ev hanımlarına,  Özürlülere ve ceza evindeki hükümlülere,  Sosyal hizmet kapsamındaki kişilere,  Meslek değiştirmek ya da düzey yükseltmek isteyenlere,  Meslek lisesi mezunu olmak isteyenlere hizmet götürülebilir. MODÜLER ÖĞRETİM

34 Bireye ilgi ve isteğine göre beceri kazanma şansı tanır. Okul ortamında bulunan bilgi kaynakları ile sınırlı kalınmaz ve gerçek yaşama dair güncel ve yoğun bilgi akışı sağlanır. Bireysel öğretime olanak sağlar. Öğrenenlerin okul dışında konu ile ilgili bireysel olarak sahip olduğu deneyim ve bilgileri sınıf ortamına da taşıyabilmesini kolaylaştırır. Öğrenenler öğretim programına farklı zamanlarda girip çıkabilir. Farklı programlar arasında geçiş yapma olanağı vardır. MODÜLER ÖĞRETİMİN YARARLARI

35 Pratik, Kolay anlaşılır, Kendi içinde bütünlük sahibi, Ürünle yakından alakalı, Bir mesleğin bir kısmını teşkil eden bilgi, beceri, tutum-tavırlar bütünüdür. YETERLİK

36 AHŞAP TEKNOLOJİSİ DİPLOMA PROGRAMISERTİFİKA PROGRAMLARI MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ PROGRAMLARI DAL 4. SEVİYE MESLEK ELEMANLARI 3.SEVİYE MESLEK ELEMANLARI 2. SEVİYE MESLEK ELEMANLARI BECERİ GELİŞTİRME AĞAÇ İŞLERİ 1 Mobilya İmalatı 1- Mobilya İmalatçısı 1-Ahşap Montaj Elemanı 1-Perdah Elemanı 1-Ahşap Hediyelik Eşya Yapımcısı 1-AĞAÇ OYMACILIĞI (3.SEVİYE) 2-Ahşap CNC Makine Operatörü 2-Ahşap Şekillendirmeci 2-AHŞAP YAT VE TEKNE YAPIMI (GEMİ YAPIMI ALANINA) 2 Ahşap İskelet İmalatı 2- Ahşap İskelet İmalatçısı 3-Ahşap İskelet CNC Operatörü 3-Bilgisayar Destekli Mobilya Tasarımcısı 3- DOĞRAMACILIK 4-Ahşap İskelet Montaj Elemanı 4-Bilgisayar Destekli Proje Çizimi (Autocad) 4-MOBİLYACILIK 3 Mobilya Döşeme İmalatı 3- Mobilya Döşeme İmalatçısı 5-Mobilya Döşeme Kesim Elemanı 5-Arı Kovanı ve Bal Çıtası Yapımı 5-MOBİLYA İSKELETÇİLİĞİ 6-Mobilya Döşeme Dikiş Elemanı 6-Model Gemi Yapımı 6-ÜST YÜZEY İŞLEMLERİ 4 Ahşap Üst Yüzey İşlemleri 4- Ahşap Üst Yüzey İşlemcisi 7-Ahşap Boyama ve Vernikleme Elemanı 5 Ahşap Süsleme 5- Ahşap Süslemecisi 8-Ahşap Oymacısı 9-Ahşap Tornacısı 10-Ahşap Kakmacısı 6 Ahşap Doğrama İmalatı 6- Ahşap Doğrama İmalatçısı 11-Ahşap Doğrama Montaj Elemanı 12-Ahşap Doğrama CNC Operatörü

37 8 Referans Seviye ve İş Piyasasındaki Unvanlar DOKTORALI YÜKSEK LİSANSLI UZMAN - 6.SEVİYE SERTİFİKALI - LİSANSLI USTABAŞI - 5.SEVİYE SERTİFİKALI – TEKNİKER USTA - 4.SEVİYE SERTİFİKALI – TEKNİSYEN KALFA – 3.SEVİYE SERTİFİKALI ÇIRAK – 2.SEVİYE SERTİFİKALI İLKÖĞRETİM Seviye SEKTÖR VE ODALAR

38 Bir modülün toplam öğrenme süresi toplam 40 saattir. Kazandırılacak yeterliğe bağlı olarak her modül; 40/8, 40/16, 40/24, 40/32 ve 40/40 olabilir. Örneğin süresi 40/32 olarak belirlenen bir modülde; 40 saat 40 saat; öğrenme faaliyetlerinin tümü için gerekli olan, öğretmen rehberliğinde ve gözetiminde ya da öğrenenin farklı öğrenme ortamlarında kendi kendine geçireceği toplam öğrenme süresini, 32 saat 32 saat; öğretmen rehberliğinde ve gözetiminde yapılması gereken teorik ve uygulamalı tüm eğitim faaliyetleri için gerekli olan öğrenme süresini, 8 saatlik aradaki fark ise 8 saatlik aradaki fark ise öğrenenin farklı öğrenme ortamlarında, araştırma, ödev, gözlem veya inceleme yapmak amacıyla kullanacağı kendi kendine öğrenme süresini ifade eder. MODÜL SÜRESİ

39 4 modülden oluşan bir Program 1. Modül 40 / Modül 40 / Modül 40 / Modül 40 / 16 Toplam 160 / Programda belirtilen 104 saatlik sürenin altında bir süre uygulaması yapılmayacaktır. 2.1,2,3,4 Modüllerin her birine gerekçesi belirtilmek şartıyla 8 saat artırılabilecektir. 3.Modüller ve yeterlikler uygulama sırasına göre alınacaktır.

40 Farklı Programlara Geçiş “Zayıf Akım Tesisatçısı” sertifika programını tamamlayan kursiyer, 20 modüle ait yeterlikleri kazanacaktır. “Zayıf Akım Tesisatçısı” ve “Kuvvetli Akım Tesisatçısı” sertifika programları… Programların ilk 15 modülleri ortaktır… Aynı kursiyer “Kuvvetli Akım Tesisatçısı” programına da devam etmek isterse, ortak modüllerden muaf olacak ve sadece 10 adet fark modülünü alacaktır…

41 SEKRETERLİK PROGRAMI YETERLİK VE MODÜL TABLOSU YETERLİKLERMODÜLLERSÜRE 1Kişisel bakım yapmakKişisel Bakım40/24 2 Sosyal çevresi ile etkili iletişim kurmak Sosyal Hayatta İletişim40/16 3İş yerinde etkili iletişim kurmakİş Hayatında İletişim40/32 4 Randevu ve konuk kabulü programı yapmak Randevu ve Konuk Kabulü40/32 5İş planı yapmakİş Planı40/24 6Bilgisayarda yazı yazmakF Klavye -1-40/24+ 7Bilgisayarda yazı yazmakF Klavye -2-40/24+ 8Telefonla iletişim kurmakTelefonla İletişim40/32 9 Bilgisayarda metin dosyası oluşturmak Kelime İşlemci40/ İnternet üzerinden bilgiye ulaşmak Bilgisayarla İletişim40/32 11Sunu oluşturmakSunu40/32 12 Bilgisayarda resmi yazı hazırlamak Yazı Biçimleme40/32 13 Bilgisayarda matematiksel ve mantıksal dosya oluşturmak. Elektronik Tablo40/24+ 14Dosyalama ve takibini yapmakDosyalama Hareketleri40/24 15Dosyalama ve takibini yapmakDosyalama Sistemi40/24 16İş mektubu yazmakİş Mektubu40/32 17Belge akışını izlemekBelge Akışı40/32 18 Büroyu çalışmaya uygun hale getirmek Büro Düzenleme40/24 19Arşivleme ve takibini yapmakArşivleme Sistemi40/24 20Arşivleme ve takibini yapmakArşivleme Hareketleri40/24 21Rapor yazmakRaporlama40/32 22Beden dili ile iletişim kurmakBeden Dili40/32 23 Türkçeyi doğru konuşmak Diksiyon-140/32 24Diksiyon-240/32 25 Mesleği ile ilgili gelişmeleri izlemek ve kendini kişisel olarak sürekli geliştirmek Kişisel Gelişim40/16 26 Günlük aktivitelerde dramatik etkinlikleri kullanmak Yaratıcı Drama40/32 TOPLAM1200/824 HIZLI KLAVYE KULLANIMI (F KLAVYE) PROGRAMI YETERLİK VE MODÜL TABLOSU YETERLİKLERMODÜLLERİSÜRE 1Bilgisayarda yazı yazmakF Klavye /24+ 2Bilgisayarda yazı yazmakF Klavye /24+ 3 Kelime işlem programını kullanmak Kelime İşlemci40/32 4 Bilgisayarda resmi yazı hazırlamak Yazı Biçimleme40/32 TOPLAM240/160 3.Seviyede SEKRETERLİK programını yarıda bırakan kursiyer, HIZLI KLAVYE KULLANIMI (F Klavye) Beceri Geliştirme programı sertifikasını alabilecektir.

42 Kursiyerin devam-devamsızlık durumu Devam-devamsızlık işlemleri mevcut yönetmelik hükümlerine göre yapılacaktır. Kursu tamamlamayan kursiyere transkript vermek Bir kursiyer, 20 modüllük programa başladıysa istediği modülde ayrılabilir. Ancak geri dönüşünde baştan başlamayıp kaldığı modülleri tamamladığında sertifika alır.Modülleri tamamlamayanlar transkript alır. Kursu tamamlayanlara sertifika vermek Modüler Program Kodları (Foet Kodları), uluslararası standartlarda verilmiş kodlardır. Bütün ülkelerde aynı kodlar geçerlidir. Otomasyon sistemi bu kodu taşıyan alanlar altında programlar düzenlenmiştir. Kursiyerin yeni kurs talebini karşılamak Kursiyer isterse 4. seviyedeki bir meslek kursuna katılabilir. Daha önce ilgili alanda alt seviyedeki programları bitirme şartı aranmaz. Programlar birbirinden bağımsız olup bir programa başlamak için başka bir programı tamamlamak şartı yoktur.

43 Açılacak kurslarda öğretmen/usta öğretici görevlendirmesi Eğitim faaliyetlerinde görevlendirileceklerin Mili Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliğine ve ilgili genelgelere göre görevlendirilmesine devam edilir. 07/07/209 Tarihli Talim Terbiye Kurulunun 80 Sayılı Kararında yer alan “MEB Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Eseslar”a göre yapılacaktır. Ayrıca her programın başında, diğer hususlarla ilgili olduğu gibi görevlendirilecek eğitimciler/usta öğreticiler ile ilgili açıklamalar da yer almıştır. (*Sektör deneyimli alan öğretmeni - **sektör deneyimli teknisyen veya meslek elemanı - ***bu programla ilgili modül ve yeterlilikleri almış olan usta öğreticiler) Mesleki gelişim modülleri Mesleki gelişim modülleri istihdama yönelik olup sadece 4. Seviye meslek kursları için zorunludur. Beceri geliştirme kursları,2. Seviye meslekler ve 3. Seviye meslekler için alınma zorunluluğu yoktur. Mesleki gelişim modüllerini ayrıca kurs olarak da açabilirsiniz. Yapılacak sınav ve değerlendirmelerMevcut uygulamalara devam edilir. Çevrenin ihtiyacına uygun yeni program hazırlamak Genel Müdürlüğümüz ana sayfasında “Modüller Program Hazırlama” başlığı altında yer alan program formatına uygun modül bankasından ilgili modülleri seçerek program hazırlayıp genel müdürlüğe gönderilecektir. Gerekli inceleme ve onay sürecinin sonunda programlar uygulanabilecektir. Hazırlanacak programlarda modülleri seçmek Modüllerin seviyesi yoktur. Her seviyede modüller kullanılarak meslek programı oluşturulabilir. Modüler programların uygulanmasında, değerlendirilmesinde ilgili mevzuat Merkezlerde eğitim ve öğretim faaliyetleri mevzuatta önerildiği doğrultuda yürütülmektedir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri ile ilgili yönetmelik ve genelgeleri edininiz ve ayrıntılı olarak inceleyiniz.

44 KURS AÇMA İŞLEMİNE YÖNELİK ÖNERİLER İşlemlerÖneriler Çevrenin eğitim ihtiyaçlarına, göre seçebileceği kursları belirlemek Merkezde açılmasına onay verilen alanlar ve altında yer alan programlar hakkında, program koordinatörleri ve ekte verilen iletişim adreslerinden bilgi edinebilirsiniz. Eğitimi verilecek kurslara ait modül programlarını, program içeriklerini ve modülleri incelemek Modüller programlar, modüller ve diğer dokümanlar genel müdürlüğümüz sitesinde(http://cygm.meb.gov.tr) hizmete sunulmuştur. Eğitimi verilecek kursun gerektirdiği programın süresini incelemek Modülün süresi toplam 40 saattir.Eğitimci ile yüz yüze geçen süre 8 ve katlarından oluşmaktadır.Kursun toplam süresini incelerken 40’ların toplamı değil, 8 ve katlarının yer aldığı bölüm dikkate almalısınız. 1. Modül 40 / Modül 40 / Modül 40 / Modül 40 / 16 Toplam 160/ 104 Kurs onayı 104 saat olarak alınacaktır. Modül tekrarı Programdaki modül sürelerinin altında bir süre uygulaması yapılmayacaktır. Ancak; belirlenen sürenin üzerinde bir eğitim gerekirse zümre öğretmenleri, kurs başlamadan önce yapılacak olan zümre toplantısı kararı ile 8 saat arttırabilecektir. Modüler Programların “Yeterlik ve Modül Tablosu”nda modül sürelerinin yanında artı ( + ) işareti olan modül süreleri mevcut sürenin tekrarı anlamına gelir. Modülün süresinin artırılması Modül süresi zümre kararı ile gerekçeleri belirtilmek kaydıyla programın içinde yer alan her bir modüle bir defaya mahsus 8 saat ilave yapılabilir. Otomasyonda adı olup modüler programı olmayan kurslar Genel Müdürlüğümüz ana sayfasında yer alan FOET Listesi incelenerek, uygulaması devam eden modüller olmayan programları aynı sürelerde uygulanır.

45 TEŞEKKÜR EDERİM


"HAYAT BOYU ÖĞRENME, HALK EĞİTİM PLANLAMA VE İŞBİRLİĞİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları