Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UĞUR DİNÇ GRUP LİDERİ İBRAHİM GÜNER WEB TASARIMCISI DURMUŞ İNAN FİNANS YÖN. MEHMET BABAEREN LOJİSTİK YÖN. METİN KAYA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UĞUR DİNÇ GRUP LİDERİ İBRAHİM GÜNER WEB TASARIMCISI DURMUŞ İNAN FİNANS YÖN. MEHMET BABAEREN LOJİSTİK YÖN. METİN KAYA."— Sunum transkripti:

1

2

3

4 UĞUR DİNÇ GRUP LİDERİ İBRAHİM GÜNER WEB TASARIMCISI DURMUŞ İNAN FİNANS YÖN. MEHMET BABAEREN LOJİSTİK YÖN. METİN KAYA İLETİŞİM YÖN. CÜNEYT SARGIN PORTFÖY YÖN. HÜLYA ARICAN ANKETÖR FULYA ANIL ARAŞTIRMA YÖN.

5 1.Aşama : Proje Hakkında görev alan öğrencileri bilgilendirme ve konunun belirlenmesi. 2. Aşama : Beyin fırtınası 3. Aşama : Matris ve Pareto diyagramının hazırlanması. 4. Aşama : Balık kılçığı hazırlanması. 5. Aşama : Problemin Nedenlerini Bulmak ve Çözüm önerilerini getirip uygulamak. 6. Aşama : Belirlenen Stratejileri Hayata Geçirmek. 7. Aşama : Anket hazırlanması. 8. Aşama : Anketlerin uygulanması ve değerlendirilmesi. 9.Aşama : Röportajlar 10. Aşama: Yansımalar 11. Aşama: Slayt tasarımının tamamlanması ve bilgilerin internet ortamına aktarılması.

6 BEYİN FIRTINASI MATRİS DİYAGRAMI BALIK KILÇIĞI GANNT TABLOSU

7 Kötü alışkanlıklar. Etüt salonlarını neşeli hale getirmek. Tiyatroyu bilmeyenlere tanıtmak. Büyüklerimizin (ev hanımlarının) teknolojiye olan uzaklıkları. İngilizce neden öğrenilemiyor. Kış hastalıkları.

8 GRUP ÜYELERİ KÖTÜ ALIŞKANLIK- LAR ETÜT SALONLA- RINI NEŞELİ HALE GETİRMEK TİYATROYU TANITMA İNGİLİZCE NEDEN ÖĞRENİLMİYO R KIŞ HASTALIK- LARI BÜYÜKLER TEKNOLOJİ -YE NEDEN UZAK MEHMET BABAEREN DURMUŞ İNAN CÜNEYT SARGIN HÜLYA ARICAN İBRAHİM GÜNER METİN KAYA UĞUR DİNÇ FULYA ANIL TOPLAM % ORANI 33,4438,7259,8452,854,56 80,96

9

10 Büyükleri miz (ev hanımları) Teknoloji- ye Neden Uzak? EĞİTİM AİLE / ZAMAN Bilgi Eksikliği Yaş Arkadaş Ortamı İlgisizlik İstihdam Ev gezmeleri, TV. Sağlık Çocuklar Ev İşleri Özgüven Eksiği ÇEVRE Eğitim ve Kültür düzeyi Örf ve Adetler Önyargı Eş baskısı Geçim Sıkıntısı KİŞİSEL PROBLEMLER Bahaneler Gerekli Olanak ve Ortamın olmaması

11

12 AİLE VE ZAMAN: EV İŞLERİ, GEÇİM SIKINTISI, ÇOCUKLAR, EV GEZMELERİ VE TV, EŞ BASKISI. NEDENLERİ 1. Ev hanımlarımız, ev işlerine( temizlik, yemek) ayırdıkları zaman yüzünden bilgisayarı öğrenememiş olabilirler. 2. Maddi sıkıntılar nedeniyle bilgisayar alamaması, veya bir kursa gidememesi nedeniyle öğrenmemiş olabilirler. 3. Çocuklarına bakma sorumluğundan dolayı, kendini bu alanda yetiştirecek zamanı bulamamış olabilir. 4. Ev hanımlarının gezmeye gitmeleri veya TV izlemeleri için ayırdıkları zamanın fazlalığı sebebiyle öğrenememiş olabilirler. 5. Eşinin, öğrenmesini istemediği için uzak kalmış olabilir. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 1. Ev işlerine ayırdığı zamanları biraz daha azaltarak bilgisayar üzerine yönelebilirler. 2. Günümüz koşullarından bilgisayar almanın ev bütçesine pek te fazla yük bindirmeyeceğini anlatarak bilinçlendirmek gerekir. 3. Komşusuna veya akrabasına çocuğu bırakarak bilgisayar öğrenmeye gidebilir. 4.Haftanın her hangi bir günü kursa gidebilir. Bu konuda istekli olan diğer komşularını da bilgilendirerek ortaklaşa bu konuda kendilerini geliştirebilirler. 5. Eş baskısı varsa bu konuda eşini ikna edici olarak bilgilendirebilir. Gerekirse beraber kursa gidebileceklerini önerir. Eşinin ilgisini çekebilecek konularda konuşarak(araba, spor) eşinin bilgisayara karşı olan ilgisizliliğini azaltabilir.

13 EĞİTİM: BİLGİ EKSİKLİĞİ, EĞİTİM VE KÜLTÜR DÜZEYİ, YAŞ. NEDENLERİ 1. Okumamış veya bilgisayar hakkında yeteri kadar bir bilgisi olmadığı için öğrenememiş olabilir. 2. Eskiden kızlar okula gönderilmiyordu. Dolayısıyla o günkü olan teknolojiye bile uzak kalıyorlardı. Kendilerini bu konuda geliştirecek bir eğitim ortamında bulunmadıkları için bilgisayar öğrenme isteğini içlerinde duymamışlardır. 3. Yaşlarının büyük olması sebebiyle bilgisayarın bu yaştan sonra bir işe yaramayacağını düşünerek öğrenememiş olabilir. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 1. Kitaplar alarak günümüzde birçok kişi kendi kendine bilgisayar öğrenebilmektedir. Yeter ki kişi okuma - yazma bilsin. 2. Kendi seviyesine göre kurslara gitmelidir. İleri seviyede bir kursa gidip başarısız olmak yerine ilk seviyeden başlanmalı. Yaptığı bu gelişim sürecinden çevresindekileri de bilgilendirip bu konuda insanları eğitim ve kültür düzeylerini geliştirmeye davet etmelidir. 3. Yaşım büyük diye öğrenemem demeyip kursa gitmelidir. Öğrenmenin yaşı olmadığını günümüzde birçok kişi basın yayın yoluyla kanıtlamıştır.

14 ÇEVRE: ARKADAŞ ORTAMI, ÖRF VE ADET, ÖN YARGI, GEREKLİ OLANAK VE İMKANLARIN OLMAMASI. NEDENLERİ Boş vakitlerinde arkadaş veya komşularıyla beraber oldukları için bilgisayar öğrenmek için zaman bulamamış olabilir. Kadınların çalışmayacaklarını düşündükleri için bilgisayarı öğrenmelerine ihtiyaç duymamışlardır. Günümüzde teknolojiye merakı olan çoğunluğun erkekler olduğu düşünülürse bayanlara bu konuda hak verilmediği sonucuna varılabilinir. Bilgisayarla faydalı olmayan işlerin yapılacağının düşünülerek uzak durma, çevreden yada haberlerden edindiği kulaktan dolma bilgiler doğrultusunda faydasından çok zararının akılda yer etmesi. Bilgisayar öğrenebilecekleri bir ortamın daha önceden oluşmamış olması ve bunun için herhangi bir arayışta olmamaları. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 1. Arkadaşlarına ayırdığı vaktin birazını kursa ayırabilir. Ya da çevresinde bu konuda bilgili bilinçli kişilerle konulaşarak onlardan yardım isteyebilir. 2. Herkesin eşit haklara sahip olduğunu düşünerek kadınları da kursa göndermelidir. Bilgisayar öğrenmelerinin kültür düzeylerini geliştirmenin iyi olacağı savunulmalı. 3. Bilgisayarın iyi yönlerini düşünüp bilgisayar kurslarına katılmalı. Maddi imkanı varsa bu konuda mutlaka bir girişimde bulunmalı. 4. Okullardaki kursları takip etmeli.

15 KİŞİSEL PROBLEMLER: ÖZGÜVEN EKSİĞİ, İLGİSİZLİK, SAĞLIK, BAHANELER. NEDENLERİ Yapamam, öğrenemem korkusu kendine güvenmemeleri yada bilgisayarı bozarım kaygısı taşımak. Bilgisayarı eğlenceli olarak görmemek ne işe yaradığını bilmemek. Öğrenmeyi istediği takdirde bilgisayarın ne kadar faydalı olabileceğini düşünememek. Sağlık durumunun iyi olmaması. Bedensel engelinin bilgisayar kullanmaya olanak vermemesi. Çocukları bahane etmek, ev işlerini bahane etmek, eşini bahane etmek genel olarak belirtilen nedenleri bir kaçış yolu olarak görmek. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Kendine güvenerek bilgisayar kursuna gitmelidir. İstedikten sonra başarılamayacak bir şey olmadığına kendini inandırması için destek olunmalıdır. İlgi uyandıracak konulardan bahsedilmeli örneğin internetten alınan yemek tarifleri, örgü modelleri gibi. Engellilik durumlarına göre bilgisayar öğrenmenin her türlü yolu olduğunu söyleyerek onlara bu konuda bilgilendirmek gerekir. Görme engelliler için Ekranı okuma programları gibi. Bahane aramayıp bilgisayarın yararlı olduğunu düşünüp kursa giderek öğrenebilir.

16

17 ULUBORLU TEKNİK LİSE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ KONU: BÜYÜKLERİMİZ (EV HANIMLARI ) TEKNOLOJİYE NEDEN UZAK? GRUP İSMİ: BEŞ ÇAYI 1. Bilgisayar öğrenmek ister misiniz? EVET HAYIR 2. Hayatınızda hiç bilgisayar kullandınız mı? EVET HAYIR

18 3. Evinizde bilgisayar var mı? EVET HAYIR 4. Bir bilgisayar alabilecek maddi gücünüz var mı? EVET HAYIR 5. Okulumuzda sizlere yönelik bir bilgisayar kursu açsak gelir misiniz? EVET HAYIR

19 6.Yaşınızı yazınız. 7. Eğitim seviyeniz nedir?(, lise, üniversite) İLKOKUL LİSE ÜNİVERSİTE 8.Neden bilgisayar öğrenemediniz? Eğitim ve kültür düzeyi Bilgi eksikliği Yaş Diğer Sebepler: Yaş Ortalaması: 36,

20 2.Öğrencilerimizin ders anlatmalarından memnun musunuz? 8 0 EVET HAYIR 1.Kursa katılan öğrencilerin medeni hali? EVLİ BEKAR 6 2

21 3.Bugün anlatılan konulardan sonra “BEN BUGÜN BİLGİSAYAR HAKKINDA BİRŞEY ÖĞRENDİM” diyebilir misiniz? EVET HAYIR Kursumuzun haftada kaç gün olmasını istersiniz? kişi 6 kişi

22 EVET HAYIR Bu kursumuzu bilgisi olup ta gelmeyen arkadaşlarınıza tavsiye eder misiniz? 6.Kursumuza gelecek hafta katılacak mısınız?

23 1- Öncelikli hedefimiz anket sonuçları doğrultusunda kurs açmayı planladık. 2- Bu kursa katılacak kursiyerlere kendi istekleri doğrultusunda merak ettikleri konularda onları bilgisayar ve internet hakkında bilgilendirmeyi sağladık 3- Dersi anlatacak kişinin öğretmen değil bu projede görevli olan öğrenciler olmasına karar verdik. 4- Tüm öğrenciler anlatacakları konular belirleyip kendilerine bir plan hazırladılar. 5- Artık sırada Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediyenin izniyle afiş dağıtmak ve okulumuzda halka yönelik bilgisayar kursu açarak halkı bilgilendirmek var.

24


"UĞUR DİNÇ GRUP LİDERİ İBRAHİM GÜNER WEB TASARIMCISI DURMUŞ İNAN FİNANS YÖN. MEHMET BABAEREN LOJİSTİK YÖN. METİN KAYA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları