Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Erdal USLUER Uzman Psikolog İnsan Kaynakları Danışmanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Erdal USLUER Uzman Psikolog İnsan Kaynakları Danışmanı."— Sunum transkripti:

1 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Erdal USLUER Uzman Psikolog İnsan Kaynakları Danışmanı

2 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ben Kimim?  1968 Ortaköy-Aksaray’da doğdum.  Uzman Psikolog’um  A.Ü. Sos.Bil. Enstitüsünde doktoram devam ediyor  Beş Yıl MEB-TTB Başkan danışmanı olarak çalıştım  On Yıl Özel sektörde İK yöneticiliği yaptım.  A.Ü SBF, G.Ü, PÜ, yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışıyorum.  Bu yılın başından beri Gün Danışmanlık/İnsan Kaynakları Enstitüsünde Kurucu ortak olarak çalışmalarıma devam ediyorum.  Cimbom’luyum. Fenerle de gurur duyuyorum.

3 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İ NSAN KEND İ N İ TANIMAZ MI???? NEDEN KEND İ N İ TANIMA

4 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İlim, ilim bilmektir İlim, kendin bilmektir Sen kendini bilmezsen Bu nice okumaktır? Yunus Emre

5 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya

6 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya KENDİMİZE SORALIM  Kendinizi tanımlayan 5 kelime yazın lütfen?  Türk Toplumunu tanımlayan 5 kelime yazın lütfen?

7 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya  İngiliz tarihçi Geofrey Lewis (1974), Türklerin portresini çizmiş: Çekingen ve saygılı insanlardır....Ağırbaşlı ve ölçülüdürler. Hata yapmamaya çalışırlar. Mahçupturlar. Konuksever ve kibardırlar. Asık yüzlüdürler. Mizah duygusuna sahip olmadıkları söylenir. Duygusal ve onurludurlar. Kolay alınırlar. Yaşamı onurla ve özsaygıyla sürdürmeye çalışırlar.

8 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya “Dünyaya güzel karakterlerini göstermeyi isteyen eskiler, önce DEVLETLERİNİ bir düzene koymaya çabaladılar. Devletlerini düzenlemek isteyenler önce EVLERİNE çeki düzen verme gereğini gördüler. Evlerini düzene koymak isteyenler önce KİŞİLİKLERİNİ terbiyeden geçirmeleri gerektiğini anladılar.” Konfüçyus

9 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İNSAN…

10 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İNSAN…

11 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya KİM DELİ? KİM AKILLI? …

12 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Kim deli Kim akıllı ?  Ressam Uğur Yayla: tek ikmal e kaldığı ders resim… Darwin: doğaya ilgisi var diye ailesi korktu… İkbal Gürpınar: konuşamaz sın diye dalga geçildi, bir süre kekemeledi… Einstein: geri zekalı olarak okuldan atıldı… Edison: sınıfta yumurta incelediği için öğretmeni özel eğitim e alınmasını istedi

13 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya BİREY KENDİSİNİ NASIL GÖRÜR? BAŞKALARI BİREYİ NASIL GÖRÜR? BİREY GERÇEKTE NASIL BİRİSİDİR? KENDİNİ TANIMA

14 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Gerçek – İdeal Benlik Gerçek Ben İdeal Ben Gerçek Ben İdeal Ben

15 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya BENLİK YAPISI

16 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Kendini Tanımak  Duygu ve düşüncelerinin farkında olmak,  Güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini bilmek Bunu yapabilen kişi  Duygu, düşünce ve davranışlarını yönetebilir  Kişiler arası ilişkilerinde olumlu ve yapıcı olabilir.

17 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Kendini tanımanın üç bileşeni  Duygusal farkındalık, duygularını tanımayı ve ortaya çıkış nedenlerini görmeyi sağlar.  Kendine saygı, kişinin kendini anlaması ve kabul etmesidir. Kendini olduğundan aşağı ya da olduğundan üstün görmeksizin kendinden memnun olmaktır.  Kendini gerçekleştirme, kişinin potansiyelini gerçekleştirebilmesi, yapmayı istediği ve yapabildiği şeyleri gerçekleştirmesi anlamına gelir. Verimli ve etkili bir hayatla yüksek yaşam kalitesine ulaşabilmek bireyin değerini ve gücünü tanımasıyla, kendi duygularının bütünüyle farkında olmasıyla mümkündür

18 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Kendini Kabul  Kendisiyle gurur duymak,  Kendini olumlu bir bağlamda görmek,  Güçlü ve zayıf yanlarını tanımak,  Kendine gülebilmek.

19 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Bir Soru (?) Kendine en son ne zaman güldün?

20 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya HİÇ KİMSE SİZİN İZNİNİZ OLMADAN SİZE KENDİNİZİ DEĞERSİZ HİSSETTİREMEZ

21 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok, Kızıl dudaklar, mis kokulu şarap yok, Sabahlar, akşamlar, sevinçler, tasalar yok, Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok.... Ömer Hayyam

22 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Kriter Kendini tanıyan ve kendini kabul eden insan mutlu insandır

23 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Mutluluk Araştırmaları DİE 2004 yılında yaptığı araştırmaya göre;

24 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Genel mutluluk düzeyi (Bir bütün olarak yaşamınızı düşündüğünüzde ne kadar mutlusunuz?) DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 58,0

25 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Kadın-Erkek Farkı DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 61,354,5

26 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Medeni Duruma Göre

27 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Öğrenim Düzeyine Göre

28 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Yaşa Göre DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI

29 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Gelire Göre DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI

30 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Mutluluğu Engelleyen Faktörler İç Faktörler Dış Faktörler

31 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İç Faktörler

32 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya OG

33 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya yazıklar olsun, yazıklar olsun kaderin böylesine, yazıklar olsun herşey karanlık, nerde insanlık kula kulluk edene yazıklar olsun. batsın bu dünya, bitsin bu rüya ağlatıp da gülene, yazıklar olsun olmamış çileler, yaşanmamış dertler hasret çeken gönül, benim mi olsun.. ben ne yaptım, kader sana mahkum ettin beni bana her nefeste bin sitem var şikayetim yaradana, şikayetim yaradana şaşıran sen mi yoksa benmiyim bilemedim öyle bir dert verdin ki kendime gelemedim çıkmaz bir sokaktayım yolumu bulamadım of ben mi yarattım, ben mi yarattım derdi ızdırabı, ben mi yarattı günah zevk olmuşsa, vefa yorulmuşsa düzen bozulmuşsa, ben mi yarattım. batsın bu dünya, bitsin bu rüya aşksız geçen ömrüme, yazıklar olsun dolmamış çileler, yaşanmamış dertler hasret çeken gönül, benim mi olsun.

34 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Duygular Davranışlar Düşünceler

35 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Gerçekçi ve AkılcıGerçekçi ve Akılcı olmayan Düşünceler

36 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ruhsal Bozuklukların Temel Nedeni Akılcı ve Gerçekçi Olmayan Düşünceler

37 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Gerçekçi ve Akılcı Olmayan Düşünceler (Bilişsel Çarpıtma)

38 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ya Siz? Kendinizi değerlendirdiğinizde sizde baskın olan düşünce kalıbı hangisi?

39 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Bilişsel Çarpıtmalar  Genelleme  Keyfi Çıkarsama  Kişiselleştirme  Kutuplaşmış Düşünce  Abartma  Meli-Malı  Değiştirme Yanılgısı  Zihin Okuma  Facialaştırma  Etiketleme  Bağımlılık  Sorumluluğu Atma  Esef Etme  Kontrol Edememe Yanılgısı  Büyüklük Yanılgısı  Kendine Acıma  Neme lazımcılık

40 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Bilişsel çarpıtmalar-1  Genelleme “Kayserililer uyanık olur”, “Kenarına bak bezini al, anasına bak kızını al”  Abartma “Ben yaşarken ruhum öldü içimde”  Meli-Malı “Hiç hata yapmamalıyım”, Her zaman başarılı olmalıyım”, “herkes beni sevmeli”  Değiştirme Yanılgısı “Allahım yaz baştan benim yazımı”  Etiketleme “Seval cimridir”, “Çağla sevmeyi bilmez”  Bağımlılık: “Sensiz gecelerin koynunda, uyku girmez gözlerime”, “Dünyaya seninle gelmiş gibiyim, sensiz yaşamayı düşünmek çok zor”

41 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Bilişsel çarpıtmalar-2  Sorumluluğu Atma: “Onu benden siz kopardınız, onu benden siz aldınız”, “Sende kurtar beni böyle yapmaktan”...gibi.  Esef Etme: “Bendeki aşk değil ibadet, elleri sevdi nihayet”, “Kahretmişim hayatıma, her akşam içiyorum”  Kontrol Edememe Yanılgısı: “Gelemem bir tanem, kader bağlıyor yolumu”  Büyüklük Yanılgısı: “Sevgiyi aşkı bende bulacaksın”, “Ben senin için bir nimetim”...gibi.  Kendine Acıma: “Belki gördüğünde beni tanıyamazsın”, “Ölmeden göreyim yavrum yüzünü”...gibi.  Neme lazımcılık: “Keyfine bak unut dertleri, önemseme dünya fani”, “Bana dokunmayan bin yıl yaşasın”

42 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Özel Yaşamda Bilişsel Çarpıtmalar  Birisine kırk gün deli dersen deli olur  Buranın sabahı geç olur  Biz adam olmayız  Bütün aksilikler beni bulur  Böyle gelmiş böyle geçer

43 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ellis’in ABC’si A B C B nedir?

44 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Örnek B -Nasıl diyebilir -Diyemez -Hakkı yok Beyinsiz Kızgınlık Üzüntü Nefret

45 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Gerçekçi ve Akılcı Olmayan Düşünceler (Bilişsel Çarpıtma)

46 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ellis’in ABCDE’si  A:adversity/antecedent (tetikleyici)  B:belief (inanç)  C:consequence (Sonuç)  D:dispute (tersini zorlama)  E:effective (etkili yeniden düşünce)

47 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya ABCDE’ye bir örnek  A:Mükemmel bir konuşma hazırlamalıyım  B:Mükemmel bir konuşma yapamazsam insanların önünde rezil olurum ve onlar benim işe yaramaz biri olduğumu düşünürler  C:Endişe düzeyi artar, hazırlanılması gereken konuşmaya odaklanma zorlaşır A:adversity/antecedent (tetikleyici) B:belief (inanç) C:consequence (Sonuç)

48 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya D,E  D:Mükemmel bir konuşma konusunda gerçekçi düşünüyor muyum? Eğer gerçekten düşünceleri olumsuz mu olacak? Böyle düşünmek ne işime yarıyor? Bu mantıklı mı?  E:Mükemmel bir konuşma yapmadığımda benim işe yaramaz biri olduğumu düşüneceklerine dair bir kanıt yok. Böyle düşünürsem daha endişeli olacağım kesin. Konuşmamla ilgili endişeli değil sadece dikkatli olmalıyım. D:dispute (tersini zorlama) E:effective (etkili yeniden düşünce)

49 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Ne Yapmalıyız?  İrrasyonel düşüncelerin farkına varmak  Alternatif bakış açısı kazanmak  Olumlayıcı olmak  Olumlayıcı zekayı geliştirmek

50 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Olumlayıcı Davranışa Örnek  Pygmalion etkisi (Pygmalion-Galatea)  “My fair lady” G. Bernard Shaw Prof Higgins, Çicekçi Eliza ve Dost Pickering “Aslında ne konuşmanın mükemmelliği, ne şık giysiler… Bir çiçekçi kız ile hanımefendi arasındaki fark, onun nasıl davrandığı değil ona nasıl davranıldığıdır.” Prof Higgins için çiçekçi kız, Pickering için Hanımefendi

51 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya OM

52 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya ONUNCUYIL MARŞI Çıktık açık alınla on yılda her savaştan; On yılda on beş milyon genç yarattık her yaştan. Başta bütün dünyanın saydığı Başkumandan; Demir ağlarla ördük Ana yurdu dört baştan. Türk'üz Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi, Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri. Bir hızla kötülüğü geriliği boğarız, Karanlığın üstüne güneş gibi doğarız. Türk'üz bütün başlardan üstün olan başlarız; Tarihten önce vardık, tarihten sonra varız. Türk'üz Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi, Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri. Çizerek kanımızla öz yurdun haritasını, Dindirdik memleketin yıllar süren yasını. Bütünledik her yönden istiklâl kavgasını. Bütün dünya öğrendi, Türklüğü saymasını. Türk'üz Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi, Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri. Örnektir milletlere açtığımız yeni iz; İmtiyazsız, sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz; Uyduk görüşte bilgiye, gidişte ülkeye biz; Tersine dönse dünya yolumuzdan dönmeyiz. Türk'üz Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi, Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri.

53 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Afiyet Olsun

54 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Temel Kişilik Tipleri İÇE DÖNÜK TİP Dış dünyanın uyaranlarını reddeden kendi içine dönmüş tiptir. DIŞA DÖNÜK TİP Gereksinim duyduğu dış dünyaya yönelmiş ve uyaranlarını çevresinden alan tiptir.

55 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya KİŞİLİK SINIFLAMASI İDARECİ (ND) ANALİTİK (SD) KEŞFEDİCİ (SH) İNSANCIL (NH) HİSSETME DÜŞÜNME DUYUMSAMA SEZGİ N S D H ALGI YARGIYARGI

56 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Bir Uygulama Duygularımızı fark edelim

57 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Dışadönük Düşünen Tip Nesnel düşünceler ön plandadır. Enerjisini öğrenmeye ve dış dünyayla ilgili bilgi toplamaya harcar. Duygusal yönleri baskın değildir. (Bilim adamları)

58 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İçedönük Düşünen Tip Aşırı durumlarda kişinin kendine yönelik araştırmaları sırasında gerçeklik hissi kopabilir. Kendini duygularından korumak için onları bilinçaltına itmiştir. İnsanlar onu pek ilgilendirmez. İnatçı ve gururludurlar.

59 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Dışadönük Duygusal Tip Duygular düşüncelere egemendir. Duygusal tepkileri oynak ve değişkendir. Düşünce işlevleri iyi gelişmemiştir. Sevgileri kolayca nefrete dönüşebilir.

60 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İçedönük Duygusal Tip Duygularını dış dünyadan saklayan, ilişki kurması güç insanlardır. Melankolik olmalarına karşın dışarıdan kendine yeten kişi izlenimi de verebilirler. Derin ve yoğun duyguları nedeniyle zaman zaman patlamalar yaşayabilirler.

61 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Dışadönük Duyusal Tip Gerçekçi, pratik, aklına koyduğunu yapan kişidir. Zevk ve heyecan verici şeyleri severler ama duyguları yüzeyseldir. Dış dünyadan gelen uyarımlara dönük yaşarlar.

62 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İçedönük Duyusal Tip Dış dünyadan uzak durmayı tercih ederler. Kendi duyularına yönelirler, sakin, edilgin, davranışlarını denetim altında tutan biri izlenimi verirler. Duygu ve düşüncelerindeki kısırlık nedeniyle insanların ilgisini çekmezler.

63 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Dışadönük Sezgili Tip Oynak ve tutarsız bir yapıya sahiptir. Yenilikleri izlemeye çalışırlar ancak uzun süre konsantre olamazlar. Bunun nedeni düşüncedeki kısırlıktan ötürü sezgilerine göre davranmalarıdır

64 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İçedönük Sezgili Tip Genellikle çözülmesi güç bir tip gibi algılanır. Kendisine göreyse değeri anlaşılmamış bir dahidir. Dış gerçeklikle ilişkisi olmadığından insanlarla iletişim kuramaz. Anlamını bilmediği imgeler dünyasında yaşar ancak imgelere ilgisi de sürekli olmadığından bir sonuca ulaşamaz

65 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Narsist Kişilik Tipi  Sınır Tanımayan Narsist  Nobel Ödüllü Narsist  Verici Narsist

66 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Obsessif Kişilik Tipi

67 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Bir Uygulama Başkalarının duygularını yönetme

68 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Etkili Tanıtım Etkilemek Sonucu Değiştirmektir

69 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Etkilemede Altın Kural Kendini TanıKendini YönetÇevreni Tanıİlişkini Yönet

70 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İnsanları etkilemenin 9 yolu  Güçlendirmek : Doğru insanları karar sürecine katmak ve onların desteğini almak, ilişkilerdeki engelleri aşmak ve enerjiyi hedefe yöneltmek açısından yararlıdır. Övgü ve takdir, insanların kendilerini değerli hissetmelerini sağlar ve destek kazanmayı kolaylaştırır. Ancak hızlı karar gerektiren kriz durumlarında yararlı olmaz.  İnsanlar arası ilişkilerde anlayış: Bize göre doğru olan bir konu, başkasında kaygı ve kuşku yaratabilir. İletişimi karşımızdakinin kaygısı yönünde yoğunlaştırmak sonuç almayı kolaylaştırır. Karşı taraf kişinin samimiyetine inanmıyorsa veya kararın nesnel ölçütlere dayandırılması gerekiyorsa bu yaklaşım geçerli değildir.  Uzlaşma: İki tarafı da memnun etmek için bazen müzakere etmek ve alternatif çözümler üretmek gerekir. Önceden hazırlık yapmak, karşı tarafın ihtiyaçlarına duyarlı olmak ve en doğruyu bulmaya çalışmak yerine en az rahatsızlık yaratacak olanı aramak sonuca ulaşmayı kolaylaştırır.

71 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya  İlişki geliştirmek: Desteğine ihtiyaç duyulan insanları, kişisel olarak tanımaya vakit ayırmak ve samimi ortamlarda dostça bir ilişki kurup sürdürmek, gelecekte o kişilerle işbirliği yapmayı kolaylaştırır. Ancak astlarla ya da farklı dünyanın insanları arasında sonuç vermez. İlişki karşı tarafça samimiyetsiz olarak algılanırsa da yarar sağlamaz.  Kurumsal farkındalık: Kurum içindeki kilit kişileri ikna ederek onlardan destek almayı hedefler. Bu yaklaşım, kişinin kurumdan biri gibi algılanmadığı ya da hedef alınan kişinin başka insanları hesaba katmadığı durumlarda geçerli olmaz.  Ortak vizyon oluşturma: Kişinin fikirlerinin kurumun amaç ve değerleriyle örtüşmesi, yaratılan etkiyi güçlendirir. Böylece insanlar bir kişinin fikrine değil, ortak bir ideale bağlanmış olurlar. Bu yaklaşım üst düzey yöneticileri hedef almamalıdır. Ayrıca, karşı tarafı etkilemek isteyen kişi güvenilir olarak algılanmıyorsa ya da etkilenmek istenen kişilerin kuruma bağlılığı düşükse bu yaklaşım etkili olmaz.

72 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya  Fikrin güçlü ifadesi (hitabet): Bir fikri aktarmak için heyecan uyandıran, hatırda kalan, akılda ve yürekte iz bırakan güçlü bir sunuş yapmak gerekir. Ancak konunun karşı tarafı kaygılandıran yönleri varsa ya da somut ve ölçülebilir bilgiye ihtiyaç duyuyorsa olumlu sonuç vermez.  Mantık yoluyla ikna: Veriler, somut bilgiler ve uzmanlık insanları ikna eder. Yine de olumlu bir duygu ortamı yaratmak önemlidir. Kişisel ilişkiler veya özel çıkarlar bu yaklaşımın etkili olmasını engelleyebilir.  Zorlama: Hedef kişinin isteneni yapması için tehdit, ceza veya baskı kullanmayı içerir. Zorlayıcı yaklaşım, diğer yaklaşımların denenip başarısız olduğu durumlarda meşru görülebilir. Ancak birçok riski de beraberinde getirir. Eşitler arasındaki ilişkilerde, uzun ömürlü ilişkilerde ve olumlu bir ilişkinin sürdürülmesi istendiğinde yarar sağlamaz.

73 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İnsan İlişkisi Nedir ? Kendi egonuzla diğer kişilerin egosunu dengede tutma becerisidir.

74 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya İnsan İlişkisi Ne Değildir ?  Kendi istek ve arzularınızı diğerlerine kabul ettirmek,  Diğer insanların, arzularınıza itiraz etmelerini önlemek  Kendinin ezilmesine izin vermek

75 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya O Halde İnsan İlişkilerinde Başarılı Olmak İçin; “Her İnsan Değerlidir” Düşüncesini Benimseyiniz Dengeli ve Adaletli Davranınız Güven Yaratınız ve Verici Olunuz Samimiyetle Yaklaşınız Olumlu Olunuz ve Daima Gülümseyiniz Saygıyı ve Belirli Bir Düzeyi Eksik Etmeyiniz

76 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Müşteri Kimdir??? Ürününüzü veya Hizmetinizi Satınalan İnsan veya Kurumdur.

77 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Mükemmel Bir Müşteri İlişkisindeki Anahtar Faktörler  Ürün ve siz  Kayıtsız, şartsız en kaliteli hizmet  Müşteri istek ve şikayetleri  Ekip ruhu  Doğruluk ve devamlı güven  Müşteriyi kişiselleştirme  Yüksek iletişim

78 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Müşterileriniz için Organizasyonel Yaklaşımlar  Doğru Müşterileri Hedefleyiniz  Müşterilerinizin Tecrübesini Yönetiniz  Onlarla Olan Tüm Süreçleri Entegre Ediniz  Kişiselleştirilmiş Hizmetler Sağlayınız  Kendi Aralarında İletişimi Teşvik Ediniz

79 Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Türk Eğitim-Sen 5 Nisan 2008 Antalya Teşekkürler Erdal USLUER /


"Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım Erdal USLUER Uzman Psikolog İnsan Kaynakları Danışmanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları