Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Optimum Satın Alma Miktarları (Yeniden Dolum Yöntemleri) Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Optimum Satın Alma Miktarları (Yeniden Dolum Yöntemleri) Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi."— Sunum transkripti:

1

2 Optimum Satın Alma Miktarları (Yeniden Dolum Yöntemleri) Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 EOQ: Ekonomik Sipariş Miktarı Network içindeki herhangi bir noktada Optimum Yeniden Dolum Miktarlarının Analitik Ölçümüdür Tedarikçiler Üretim Tesisleri Müşteriler Yeni Ürün Sağlama Teslimat Miktarları

4 EOQ Modeli için Temel Gerekler · Sabit Talep Oranı · Partilerin büyüklüklerinde (lot-size) Sınırlama Yoktur · Sadece tutma ve sipariş/hazırlamayla ilgili Maliyetler · Ürünlerle ilgili kararlar diğer ürünlerden bağımsızdır · Teslim Süresinde veya Tedarikte belirsizlik yoktur

5 Kısmi Periyot Dengesi Sipariş ve Stok Taşıma Maliyetlerinin eşit olacağı durumu gerçekleştirecek şekilde Sipariş vermektir

6 Y-Axis Sipariş/seyi Miktarı Toplam Maliyet = Sipariş Maliyeti +Stok Taşıma Maliyeti Stok taşıma Maliyeti Sipariş Maliyeti Ekonomik Sipariş Miktarları EOQ Ölçümü Optimum Çevresinde Düz Eğim

7 Ekonomik Üretim Miktarı Dollars Taşıma MaliyetiHazırlık MaliyetiToplam Maliyet EOQ Trade-off

8 Sipariş Miktarı Yıllık Maliyet Tutma Maliyeti EOQ Modeli

9 Sipariş Miktarı Yıllık Maliyet Depolama Maliyeti Sipariş (Oluşturma) Maliyeti EOQ Modeli

10 Sipariş Miktarı Yıllık Maliyet Depolama Maliyeti Toplam Maliyet Eğrisi Sipariş (oluşturma) Maliyeti Optimal Sipariş Miktarı(Q*) EOQ Modeli

11 EOQ Formül Türetimi D = Yıllık Talep (birim) C = Birim Maliyeti ($) Q = Sipariş başı Miktar (birim) S = Sipariş başı Maliyet ($) I = Stok Taşıma Oranı (%) H = Taşıma Maliyetleri ($) = I x C Sipariş Sayısı = D / Q Sipariş Maliyeti = S x (D / Q) Ortalama Stok Birimleri = Q / 2 $ = (Q / 2) x C Ortalama Stok Taşıma Maliyetleri = (Q / 2) x I x C = (Q /2) x H Toplam Maliyet = (Q/2) x I x C + S x (D/Q) taşıma maliyeti + sipariş maliyeti İlk türevi alalım: d(TC)/d(Q) = (I x C) / 2 - (D x S) / Q² Optimize etmek için: koy d(TC)/d(Q) = 0 DS/ Q² = IC / 2 Q²/DS = 2 / IC Q²= (DS x 2 )/ IC Q = sqrt (2DS / IC)

12 Etkin Sipariş Miktarı EOQ = [(2*S*D)/(I*C)] 1/2 EOQ = Ekonomik Sipariş Miktarı S = Bir Sipariş Verme Maliyeti ($/sipariş) D = Yıllık talep (birim/yıl) I = Stok Taşıma Oranı (%/yıl) C = Birim Maliyeti ($/birim)

13 EOQ: Model Denklemleri Optimum Miktar Sipariş Sayısı N* Siparişler arasındaki zaman /       Q DS H D Q T N d D ROPdL * * 2 D = Yıllık Talep S = Oluşturma Maliyeti (sipariş) H = Stok Taşıma Maliyeti d = Günlük Talep L = Teslim Süreleri(gün) İş günüYıl / Working Days Year

14 EOQ Örnek SaveMart Mağazalarının satınalma sorumlususunuz. SaveMart’ın yılda 1000 kahve makinesine ihtiyacı var. Her bir kahve makinesinin maliyeti $78. Bir sipariş verme maliyeti $100. Stok Taşıma Oranı 40%. Teslim Süresi 5 gün. SaveMart 365 gün/yıl açık. Ekonomik Sipariş Miktarı(EOQ) ve Yeniden Sipariş Noktası(ROP) nedir?

15 × Çözüm EOQ* ()()() ()() ()() Q DS H d D ROPdL *.... = ×× == === === ünite /gün ünite / İş GünüYıl

16 Bir Satın Alma Siparişi Verme Maliyeti Kırtasiye PO Teslimi İletişim Otorite PO Girişi PO’nun Yürütülmesi PO Denetimi PO Takibi Satınalma Departmanı Kadrosu Ofis Alanı Malzemeler

17 Tedarik Maliyetleri

18 Otomatik EOQ Ölçümü

19 Sipariş Maliyetinin Azaltılması Blanket Siparişler(Belirli Miktarda Sipariş) Ortak Yenileme Devirleri Satınalma Kartları Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stok(VMI) Teslimat Programları Beklenen Tedarik Duyurusu (ASN) JIT II Tedarikçi siparişi Müşterinin Deposundan yükler Internet yoluyla sipariş

20 Hazırlama Maliyetinin Azaltılması Paralel Süreç (Indy Cars) Tam Zamanında (Toyota) İç Ayrıştırma/ Dış Gereksinimler için Müdahale İç Müdahale Gereksinimlerinin Azaltılması Değişim devirlerini azaltmak için ardışık iş yapılması Tahsis edilmiş hatlarla hazırlama maliyetini azaltmak Tahsis edilmiş fabrikalar Pratik ve Deneyim Ekipman Markalarını Minimize et (vs) En düşük Teklif

21 EOQ’nin Ayarlanması Depodaki alan İşleme alınacak Siparişlerin sayısı Bütçe Kısıntıları Miktar İndirimleri

22 Miktar iskontosu ile EOQ Örnek SaveMart Mağazalarının satınalma sorumlususunuz. Genellikle 24 şişelik kasalarda içecek alırsınız. Talep haftada 10 kasadır. Tedarikçi kasa başına 60$ istemektedir fakat 100 kasadan fazla siparişler için %1 oranında, 150 kasadan fazla siparişler için de ekstra olarak %1 oranında indirim yapmaktadır (100 kasadan az siparişler için $60/kasa, 150 kasadan fazla siparişler için $58.81 ve kasa arasındaki siparişleri için $59.40 ). Bir sipariş verme maliyeti $100. Stok Taşıma Oranı 40%. Optimal Sipariş Miktarı nedir?

23 Toplam Maliyet Sipariş Miktarı Miktar İskontosu ile EOQ

24 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet İnd. Mik. 1 Taban Fiyat İnd. Fyt. 1 Miktar İskontosu ile EOQ

25 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt. 1 İnd Fyt 2 İnd. Mik.. 1 İnd. Mik. 2 Miktar İskontosu ile EOQ

26 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt. 1 İnd Fyt 2 Toplam Taban Fiyat İnd. Mik.. 1 İnd. Mik. 2 Miktar İskontosu ile EOQ

27 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt. 1 İnd Fyt 2 Toplam Taban Fiyat EOQ İnd. Mik. 1 İnd. Mik. 2 Miktar İskontosu ile EOQ

28 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt. 1 İnd Fyt 2 Toplam Taban Fiyat EOQ Fiyat Aralığının Dışında İnd. Mik.. 1 İnd. Mik. 2 Miktar İskontosu ile EOQ

29 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt. 1 İnd Fyt 2 İnd. Mik. 2 Toplam İnd. Fiyat EOQ İnd. Mik. 1 Miktar İskontosu ile EOQ

30 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt 1 İnd. Fyt 2 İnd. Mik. 2 Toplam İnd Fiyat EOQ İnd. Mik. 1 Fiyat Aralığının Dışında Miktar İskontosu ile EOQ

31 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt 1 İnd. Fyt 2 İnd. Mik. 2 Toplam İnd Fiyat EOQ İnd. Mik. 1 Fiyat Aralığının Dışında Miktar İskontosu ile EOQ

32 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fyt 1 İnd. Fyt 2 İnd. Mik. 2 Toplam İnd Fiyat 2 EOQ İnd. Mik. 1 Miktar İskontosu ile EOQ

33 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fiyat 1 İnd. Fiyat 2 İnd. Mik. 2 Toplam İnd Fiyat 2 EOQ İnd. Mik. 1 FiyatAralığınınDışında Miktar İskontosu ile EOQ

34 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fiyat 1 İnd. Fiyat 2 İnd. Mik. 2 Toplam İnd Fiyat 2 EOQ İnd. Mik. 1 FiyatAralığınınDışında Miktar İskontosu ile EOQ

35 Sipariş Miktarı Toplam Maliyet Taban Fiyat İnd. Fiyat 1 İnd Fiyat 2 İnd. Mik. 2 İnd. Mik. 1 En Düşük Maliyet Miktar İskontosu ile EOQ

36 EOQ = [(2 x S x D) / (I x (1-d ) x C)] d = indirim oranı

37 Her bir İndirim Seviyesi için EOQ’yi ölçün Eğer sonuç teklif edilen aralığın içinde değilse? –Değilse,en düşük indirim limitindeki miktarı alın Her bir EOQ için Toplam Maliyeti (sipariş verme & tuma) ya da indirim aralığındaki minimum miktarı ölçün En düşük Toplam Maliyetli en düşük miktarı seçin Miktar İskontosu ile EOQ

38 Periyodik Sipariş Miktarı (POQ) Periyodik Sipariş Miktarı Ekonomik Sipariş Miktarı ve Yıllık Maliyetten türer POQ siparişler arasındaki optimal zaman anlamına gelir POQ = EOQ/AD = Siparişler Arasındaki Optimal Zaman

39 Ekonomik Tedarik Zamanı (ETS) ETS = [(2*S)/(D*C*I)] 1/2 Tedarikçilere verilen siparişler arasındaki optimal zaman anlamına gelir Bir Satın Alma Siparişi Maliyetinin Doğrudan fonksiyonudur Yıllık Talep, Stok Maliyeti ve taşıma oranının Dolaylı fonksiyonudur

40 Ekonomik Lojistik Miktarı (ELQ) ELQ = EOQ +/- –Depolama Kapasitesiyle ilgili Konular –Nakliye Kapasitesi –Palet Miktar ve Kapasitesi –Uzlaşılmış Miktarlar –Paketleme Miktarları –vs.

41 Koordineli ve Konsolide Teslimatlar Satın Alma Maliyetlerindeki Tasarruflar Nakliye Maliyetlerindeki Tasarruflar Sipariş maliyetlerindeki Tasarruflar Programlanması Kolay

42 SKU yoluyla EOQ’yu Optimize Etme


"Optimum Satın Alma Miktarları (Yeniden Dolum Yöntemleri) Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları