Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. İngiltere’de İlk Öğretimde Tarih Dersi Müfredatı: Fırsatlar ve Zorluklar Profesör Penelope Harnett, University of.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. İngiltere’de İlk Öğretimde Tarih Dersi Müfredatı: Fırsatlar ve Zorluklar Profesör Penelope Harnett, University of."— Sunum transkripti:

1 Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. İngiltere’de İlk Öğretimde Tarih Dersi Müfredatı: Fırsatlar ve Zorluklar Profesör Penelope Harnett, University of the West of England, Bristol. UK.

2 Eğitim Basamakları Key Stage 1Yıl yaş Yıl yaş Key Stage 2Yıl yaş Yıl yaş Yıl yaş Yıl yaş Key Stage 3Yıl yaş Yıl yaş Yıl yaş Key Stage 4Yıl yaş Yıl yaş

3 Tarih Programları İçeriği: Her yaş grubu için spesifik tarihsel bilgi Tarihsel bilgi ve beceriler: Çeşitli bilgi laynakları hakkında soru sorma ve soruları yanıtlama ( Aletler, fotograflar, tablolar, haritalar, belgeler, binalar vs.) Değişimin ve sürekliliğin farkında olma, nedenleri ve sonuçları Geçmişle ilgili kronolojik taslak geliştirmek Geçmişi temsil etme ve yorumlama

4 Key Stage 1 ( 5-7 yaş) Kalemim ile oynadım Hayvanat bahçesinde bebek arabamdaydım.

5 Kişisel Zaman Çizelgesi Önemli Sözcükleri Geliştirmek Önce / Sonra Şimdi / Daha Önce Geçmiş / Gelecek Yeni / Eski

6 Anıları Paylaşmak

7 Anıları Paylaşmak

8 Yaşayan Hafızalardan Geçmişi Öğrenmek

9 Sayfa İçerikleri

10 Kalkma Zamanı

11 Okulda Çalışma

12 Eve Gitme

13 Yatma Zamanı

14 İçerik ve Tanıtım Yazısı

15 Marjorie’nin Kutusu

16 Marjorie’s box Onun kız mı yoksa erkek mi olduğunu düşünüyorsunuz? Hoş şeylere sahip olduğu için o bir kızdır. (Taslak bilgiden sonuç çıkarır ve sonuç doğrulanır) Bak, o bir günlük – İçinde bir isim olup olmadığını merak ediyorum? (Tarihsel bir soru soru gündeme getirmek ve tarihsel soruşturma geliştirmek.) Onun ne yaptığını düşünüyorsun? (Soruşturmaları geliştiren başka bir soru) Belki bir mağazada çalışıyor –İnsanların alışkın olduğu işlerden biri değil mi? (Şüpheli dil-belki kelimenin kullanımı. Bir hipotezi desteklemek için tarihi bilginin varlığından yararlanır).

17 Marjorie’s box Onun ünlü olduğunu düşünüyor musun? Şu eldivenlere bir bak, eğer biz onları deneseydik o bunu umursar mıydı? (Farkındalık gerçek kişinin objeleriyle ve objelerin sahiplerinin empatisiyle çalışma – onları deneseysik umursar mıydı? Oh- onlar gerçekten çok sevimli - Dikkatli et! (Tarihi objelerin elle tutulması sırasında dikkatlı olunur). Bak, Burada eski bir kitap var, Onun adı … bunu okuyamıyorum-yazı gerçekten çok eski ama o M harfiyle başlıyor. Bayan bu ismi okumama yardım edebilir misiniz – Marjorie-valiz Marjorie’ye ait, ama o kimdi? (Tarihi kaynaklardan sahibin ismiyle bağlantılar kurar- tarihsel sorularla geliştirir).

18 Büyük Olaylar; Anma Günü; Büyük Londra Yangını, Olimpiyat Oyunları

19 Önemli Kişiler- Guy Fawkes, Brunel Mary Seacole, bru

20 Önemli Kişiler- Florence Nightingale

21 Daha fazla önemli kişileri öğretme imkanları:, Bilim adamları, artistler, mucitler, kaşifler ve yazarlar

22 Ibn Battatu İbn Battatu kimdi ve nerede yaşadı? Onun hayatındaki en önemli olay neydi? Onun yaşadığı anda toplum nasıldı? Hangi bilgi kaynakları Ibn Battatu hakkında bilgi sahibi olmak için faydalıdır? İbn Battatu hakkında neyi ve neden hatırlamamız gerekir?

23 The importance of play based activities in the early years Çok eski bir oyuncaktır. Samandan yapılmıştır. Yumuşak değildir. Bayan Paddock’un babasına aitti.Kürkü vardı. Delikleri var. Tek bir gözü bulunmaktadır. (Sınıf müzesindeki ayıcık için bir katalog girişi örneği)

24 Key Stage 2 history 1066’ya kadar İngiliz tarihi  Taş Çağı’ndan Demir Çağı’na kadar İngiltere’de değişim  Roman İmparatorluğu ve İngiltere’ye etkisi  Anglo-Sakson’lar ve İskoçlar tarafından İngiltere’de yerleşim  Edward’a kadar, Vikingler ile Anglo- Saksonları’n İngiliz Krallığı mücadelesi Yerel tarih çalışması Katılımcıların 1066’dan sonraki İngiliz Tarihi’ne ilişkin kronolojik bilgilerini genişleten bakış açıısı ya da tema kazandırma çalışması İlk medeniyetlerin başarısı- ayrıntılı çalışma ile genel bakış  Antik Sumer  Hint Vadisi  Antik Mısır  Antik Çin’de Shang Hanedanlığı Antik Yunanistan  Yunan hayatı, başarıları ve Batı dünyasına katkıları ile ilgili çalışma İngiliz toplumu ile Avrupalı olmayan bir toplumu karşılaştırmak  Erken İslam Toplumu, )00’lerde Bağdat  900’lerde Maya UYgarlığı  Benin ( Batı Africa)

25 Yerel Çalışmalar– Bristol’un Merkezi – Şimdi ve Önce

26 Bristol Merkez1866

27 Key Stage 2 Konuları Birbiriyle bağlantılı geçmiş anlatısını geliştirme İngiliz tarihi ile ilgili anahtar olayları bilme

28 Key Stage 2 Konuları Çok kültürlü toplumlarda tarihin rolü – Anlatıda birinin kendi hikayesini bulması

29 Key Stage 2 Konuları 1066’dan önceki topluluklar

30 Key Stage 2 Konuları İlköğretim öğretmenlerinin tarih konuları bilgisi

31 Tarih Öğrenmenin İlkeleri – Konuşmanın Önemi Sınıf ortamında çeşitli konular hakkında konuşmanın fırsatları nelerdir? görüşme, araştırma ve kümülatif? Öğrenciler tarihsel keşiflerinden yola çıkarak, fikirlerinin paylaşmak ve kararlar almak için nasıl organize oluyorlar? Sınıf ortamı öğrencilerin fikirlerini paylaşması ve fikirlerinin değerli olduğunu hissetmeleri için destek verir nitelikte mi?

32 5 Haziran

33

34 Kişisel Zaman Çizelgesi

35

36

37 Okulda Oyun


"Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. İngiltere’de İlk Öğretimde Tarih Dersi Müfredatı: Fırsatlar ve Zorluklar Profesör Penelope Harnett, University of." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları