Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dünya ve Türkiye’ de Parfüm Pazarı Gazi Üniversitesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi Ömür UÇAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dünya ve Türkiye’ de Parfüm Pazarı Gazi Üniversitesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi Ömür UÇAR."— Sunum transkripti:

1 Dünya ve Türkiye’ de Parfüm Pazarı Gazi Üniversitesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi Ömür UÇAR

2 Dünya parfüm pazarı ve daha geniş anlamda ülkemiz parfüm pazarı hakkında bilgi vermektedir. Dünya parfüm pazarı ve daha geniş anlamda ülkemiz parfüm pazarı hakkında bilgi vermektedir.

3 Çalışmada; Datamonitor(2003, 2004 ve 2005), Euromonitor International (2004, 2005) Dokuzuncu Kalkınma Planı ( ) Kimya Sanayii Özel İhtisas Komisyonu Kozmetik-Sabun-Deterjan Alt Çalışma Grubu Raporu verileri taranarak yorumlanmıştır. Kozmetik-Sabun-Deterjan Alt Çalışma Grubu Raporu verileri taranarak yorumlanmıştır.

4 Çalışma; yıllarına ait Dünya ve Türkiye parfüm piyasasında gerçekleşen değişimlere ait verileri ve 2010 yılı dönemine ait performans tahminlerini yıllarına ait Dünya ve Türkiye parfüm piyasasında gerçekleşen değişimlere ait verileri ve 2010 yılı dönemine ait performans tahminlerini Devlet İstatistik Enstitüsünün ülkemiz için dönemine ait performans tahminlerini kapsamaktadır. Devlet İstatistik Enstitüsünün ülkemiz için dönemine ait performans tahminlerini kapsamaktadır.

5 Dünya Kozmetik Tüketim Pastası 1 Euromonitor source

6 Dünya kozmetik tüketiminde parfüm; temizleyici kozmetikler ve cilt bakım kozmetiklerinden sonra %15’lik pazar payına sahiptir. Dünya Kozmetik piyasası büyüklüğü 2004 yılında 183 milyar Euro (€)’dur. Parfüm %15’lik pazar payı ile dünya parfüm tüketimi 27,5 milyar Euro’dur. Euromonitor source

7 Dünya Parfüm Piyasası Büyüme Tahmin Raporu 1 Euromonitor source

8 2004 yılında yapılan tahminlere göre dönemine ait dünya parfüm piyasasının %3,6 oranında büyüyeceği tahmin edilmiştir. Bu raporda, % 4.9 ile cilt bakım ürünleri, parfümlerde dahil diğer kozmetik ürün gruplarına oranla büyüme tahminlerinde farkla öne çıktığı görülmektedir. Euromonitor source

9 Türkiye Kozmetik Piyasasına Ait Bilgiler 2005 yılında kozmetik satışları 1.7 milyar YTL’ye ulaşmıştır yılının sonunda saç bakım ürünleri 639 milyon YTL’ye ulaşarak kozmetikler içerisinde en önemli artışı gerçekleştirmiştir. Tüketici taleplerini değiştirmek için, Uluslararası kampanyalar ve yeni ürün tasarımları geliştirilme çabası içerisine girilmiştir. Euromonitor source

10 Türkiye Kozmetik Piyasasına Ait Bilgiler 2001 yılı ekonomik krizinden sonra reklam ve promosyon aktivitelerinde artışların olması satışların artmasına yardımcı olmuştur. Televizyon ve dergilerde yayınlanan reklamlar, promosyon ürünlerinin dağıtılması satışları arttırmıştır. Alışveriş merkezlerinde uzman personelin çalışmaları geçmiş dönemde olduğu gibi bu dönemde de satışların artmasında etkin olmuştur.

11 Türkiye Kozmetik Piyasasına Ait Bilgiler Türkiye’de kişi başı kozmetik tüketimi Batı Avrupa ortalamalarının altında kalmış olsa da ülkemizin genç ve büyüyen nüfusu sayesinde parfüm pazarında tahminlerin üzerinde bir büyüme potansiyeli yakalanmıştır. Türk lirasındaki yenilenme, enflasyon oranlarındaki düşüş, AB ve İMF ile geliştirilen olumlu ilişkiler gibi faktörler ekonominin iyiye gittiğini işaret etmektedir. Bu olumlu gelişmeler sayesinde kişi başına düşen gelirin artması ve daha kaliteli ürün almak yönündeki istek,bu sektörde satışların artışına neden olmuştur.

12 Türkiye Kozmetik Piyasasına Ait Bilgiler 2005 yılına ait en önemli gelişme kozmetik ürünlerinin ithalatına ait hükümlerin de yer aldığı kozmetik kanunun değişmesidir. 25 Mart 2005 de yürürlüğe giren 5324 sayılı kozmetik kanunu basit bir bildirimle kozmetik ithalatına izin veren uygulamayı getirmiştir. İthalat için kolay koşulların oluşması ithalatın artışına olanak tanımıştır.

13 Türkiye Kozmetik Piyasasına Ait Bilgiler Bu kanun sayesinde ithal ürün girişleri tahminlerin üzerinde artmıştır. Aynı zamanda ham madde ithalatını da kolaylaştırarak, ürün fiyatlarının düşmesini de sağlamıştır. Bu kanun sayesinde satışlar dinamizm kazanmış pek çok yeni firma ilk kez ithal edilmiştir.

14 Parfüm Sektör Performansı Ürün geliştirmeleri ve promosyonlar sayesinde cari satış değerleri 2005 yılında 2004 yılına göre %6 arttığı Süpermarket/hipermarketlerin sayısının arttığı Halka yönelik kadın kokuları değerinin 2005 yılında arttığı Artan promosyonlar ve reklam kampanyalarının tüketicileri yeni ve farklı ürünleri denemeye ittiği Aromel’in piyasa payı artarken Hunca’nın piyasa payında düşüş yaşandığı Sabit değerlerde %15, satış hacminde %51 gibi büyük bir büyümenin olduğu gözlenmektedir.

15 Parfümlerin Piyasada Gruplandırılması Halka Yönelik Parfümler Özel Parfümler

16 Parfüm Sektör Performansı Halka yönelik parfümlerin özel parfümlerden daha fazla satıldığı gözlenmiştir, bu da daha ucuz olarak bulunabilen parfümlere rağbetin arttığını göstermektedir. Hipermarket ve süpermarketlerdeki halka yönelik parfüm talebinin artması, parfümlerin satışını aşırı derecede yükseltmiştir

17 Parfüm Sektör Performansı 2005 yılı halka yönelik parfümlerin en dinamik olduğu yıldır. Halka yönelik bayan parfümleri önceki yıllara göre %7 artarak 2005’de en yüksek satış miktarını yakalamıştır.

18 Parfüm Sektör Performansı Bu yüksek büyüme promosyonların, reklamların artması kadınların erkeklere göre parfüm satın alma konusunda daha istekli olmaları nedeniyledir. Halka yönelik parfümler genellikle ergenlik çağındaki bayanlar ve genç kadınlar tarafından satın alınmıştır. Çalışan genç kadın sayısındaki artış ve ekonomik bağımsızlık elde etmeleri bu ürünlerin satın alınmasını etkilemiştir.

19 Parfüm Sektör Performansı Özel Parfümler Mağaza departmanları; özel parfümlerin önemli bir satış yolu olmuştur. Yeni marka ve ürünler 2005 yılındaki büyümeyi tetiklemiştir.

20 Parfüm Sektör Performansı Çok sayıda yeni ürün daha tüketicilerin ilgisini çekmek için 2005 yılında piyasaya sürülmüştür. Çok sayıda yeni ürün daha tüketicilerin ilgisini çekmek için 2005 yılında piyasaya sürülmüştür. Şirketler promosyonları ve reklam faaliyetlerini arttırmışlardır. Halka yönelik parfümler genellikle hedef kitle olarak genç tüketicilere yönlenmişlerdir. Ülkemizin genç nüfustan oluşması da bu stratejinin oluşturulmasına ve dolayısıyla piyasanın hareketlenmesine neden olmuştur..

21 Parfüm Sektör Performansı Şirketler promosyonlarını, reklam faaliyetlerini arttırmış ve Süpermarket/hipermarketler halka yönelik parfümlerin satışı için önemli yerler haline gelmiştir. Şirketler artan satışlarını desteklemek üzere parfüm fiyatlarında indirime gitmişler. Şirketler artan satışlarını desteklemek üzere parfüm fiyatlarında indirime gitmişler. Yeni ürünlerini tanıtmak ve satışını arttırmak amacıyla TV’de ve dergilerde reklamlarını yapmışlardır. Yeni ürünlerini tanıtmak ve satışını arttırmak amacıyla TV’de ve dergilerde reklamlarını yapmışlardır. Özel parfümlerin reklamı genellikle dergilerde yapılırken, halkın büyük kesimine hitap eden parfümlerin reklamı için TV’ler kullanılmıştır. Özel parfümlerin reklamı genellikle dergilerde yapılırken, halkın büyük kesimine hitap eden parfümlerin reklamı için TV’ler kullanılmıştır.

22 Parfüm Sektör Performansı Türkiye parfüm üretiminin devleri haline gelmiş; Hunca ve Aromel’in 2005 de Pazar paylarında değişiklikler görülmektedir. Hunca’nın piyasa payı 2005 de yavaş yavaş düşmeye devam ederken, Aromel’in piyasa payı Hunca’ya yaklaşacak kadar artmıştır. Burada en önemli etken, Aromel’in dönemin son iki yılında reklam kampanyalarına büyük yatırım yapmış olması söylenebilir.

23 Parfüm Sektör Performansı Yerli piyasanın diğer şirketleri arasında yer alan Akat ve Alfer ürün geliştirme faaliyetlerini yapmış oldukları yatırımlardan dolayı piyasa payları arttırmıştır. Çok uluslu bir şirket olan Avon 2005’de 3. sırada yer almış ve yeni ürünleri ile piyasa paylarını arttırmışlardır.

24 Parfüm Sektör Performansı Tahmin döneminde, parfüm satışlarının cari değerinin yaklaşık olarak %15 artacağı En büyük değer artışının halka yönelik kadın ve erkek parfümlerinde görüleceği Özel parfümlerin satışının %9 oranında artmasının beklendiği

25 Parfüm Sektör Performansı Halka yönelik parfümlerin tahmin dönemi boyunca değer artışının %17 olacağı olası beklenenler arasındadır. Tüketici alım gücü arttıkça orta ve alt gelir düzeyindeki tüketicilerin halka yönelik hazırlan parfümlerden satın almaya başlayacakları düşünülmektedir.

26 Parfüm Sektör Performansı Ayrıca, fiyat rekabeti Süpermarket/hipermarketlerdeki indirimli satışlar fiyat artışını önleyecek olmasına rağmen; halka yönelik parfüm üreten şirketler, daha kaliteli ürünler geliştirecektir. Malların ve hammaddelerin ithalatını kolaylaştıran değişikliklerin 2005’deki kozmetik yasasında düzenlenmesinin sonucu olarak; yeni şirketlerin piyasaya girmesiyle rekabetin artması beklenmektedir. Bu da büyümeyi daha da artıracaktır. Bu da büyümeyi daha da artıracaktır.

27 .-milyon YTL Premium fragrances Premium men's fragrances Premium women's frag Premium unisex fragrances Mass fragrances Mass men's fragrances Mass women's fragrances Mass unisex fragrances Fragrances Yılları Arası Parfüm Satışları Source: Official statistics (Turkish Republic Undersecretariat of Foreign Trade), trade associations (Kozmetik Dernegi), trade press (including Capital, Marketing Turkiye, Ekonomist), company research, trade interviews, Euromonitor International International estimates

28 Yılları Arası Parfüm Satışları Toplam parfüm satışları 2000 yılında 73.6 milyon YTL iken, 2003 yılı hariç her yıl artış göstererek 2005 yılında 116 milyon YTL’ye ulaşmıştır. Bu da parfüm satışlarında 5 yıllık dönemde %57 oranında artış olduğunu göstermektedir. Özel parfümlerin satışı, 2000 yılında 28.1 milyon YTL iken, 2005 yılında 33.7 milyon YTL’ye ulaşarak yaklaşık %19.8 artarken, Özel parfümlerin satışı, 2000 yılında 28.1 milyon YTL iken, 2005 yılında 33.7 milyon YTL’ye ulaşarak yaklaşık %19.8 artarken, Halka yönelik parfümler aynı dönemde 45.5 milyon YTL’den 82,3 milyon YTL’ye ulaşmış ve yaklaşık olarak %80 oranında artmıştır. Bu durum halka yönelik parfüm satışlarının son yıllarda hızla arttığını göstermektedir. Halka yönelik parfümler aynı dönemde 45.5 milyon YTL’den 82,3 milyon YTL’ye ulaşmış ve yaklaşık olarak %80 oranında artmıştır. Bu durum halka yönelik parfüm satışlarının son yıllarda hızla arttığını göstermektedir.

29 Yılları Arası Parfüm Satış Artış Oranları % current value growth 2004/ CAGR 2005/10 TOTAL Premium fragrances Premium men's fragrances Premium women's frag Premium unisex fragrances Mass fragrances Mass men's fragrances Mass women's fragrances Mass unisex fragrances Fragrances Source: Official statistics (Turkish Republic Undersecretariat of Foreign Trade), trade associations (Kozmetik Dernegi), trade press (including Capital, Marketing Turkiye, Ekonomist), company research, trade interviews, Euromonitor International International estimates

30 Yılları Arası Parfüm Satış Artış Oranları Tablo, yılları arasındaki satış oranları ile yılları arasındaki toplam parfüm satışlarının artışını göstermektedir yılına oranla 2005 yılında en fazla artış gösteren parfüm türü %6.8 ile halka yönelik kadın parfümü olurken, onu %6.6 artış gösteren halka yönelik erkek parfümü izlemektedir döneminde; en fazla büyüme %83.0’la halka yönelik erkek parfümünde olmuştur. Bu dönmede özel kadın-erkek-unisex parfümlerin tüm çeşitlerinde artış oranları % arasında olup, halka yönelik parfümlere göre artış miktarı oldukça düşüktür döneminde; en fazla büyüme %83.0’la halka yönelik erkek parfümünde olmuştur. Bu dönmede özel kadın-erkek-unisex parfümlerin tüm çeşitlerinde artış oranları % arasında olup, halka yönelik parfümlere göre artış miktarı oldukça düşüktür.

31 yılları Parfüm Piyasası Beklentileri Source: Official statistics (Turkish Republic Undersecretariat of Foreign Trade), trade associations (Kozmetik Dernegi), trade press (including Capital, Marketing Turkiye, Ekonomist), company research, trade interviews, Euromonitor International International estimates.-milyon YTL Premium fragrances Premium men's fragrances Premium women's frag Premium unisex fragrances Mass fragrances Mass men's fragrances Mass women's fragrances Mass unisex fragrances Fragrances

32 Yılları Parfüm Piyasası Beklentileri 2010 yılında parfüm satışlarının milyon YTL’ye ulaşması beklenmektedir. Bu öngörüye göre parfüm satışları 2010 yılında 2005 yılına kıyasla yaklaşık %15 oranında artacaktır yılına kadar en fazla artışın yine halka yönelik parfüm satışlarında olması beklenmektedir yılına kadar en fazla artışın yine halka yönelik parfüm satışlarında olması beklenmektedir. Halka yönelik parfüm satışlarının 2010 yılında 96.2 milyon YTL’ye ulaşması beklenmektedir. Bu, halka yönelik parfüm satışlarının 2010 da 2005 yılına göre yaklaşık %17 artacağını göstermektedir.

33 Yılları Arası Parfüm Satış Artış Beklentileri % current value growth CAGR 2005/10 TOTAL Premium fragrances Premium men's fragrances Premium women's frag Premium unisex fragrances Mass fragrances Mass men's fragrances Mass women's fragrances Mass unisex fragrances Fragrances Source: Official statistics (Turkish Republic Undersecretariat of Foreign Trade), trade associations (Kozmetik Dernegi), trade press (including Capital, Marketing Turkiye, Ekonomist), company research, trade interviews, Euromonitor International International estimates

34 Yılları Arası Parfüm Satış Artış Beklentileri 2010 yılında parfüm satış oranlarında; özel unisex parfümlerinde -%3.9 azalış, diğer tüm parfüm satışlarında artış beklenmektedir yılında parfüm satış oranlarında; özel unisex parfümlerinde -%3.9 azalış, diğer tüm parfüm satışlarında artış beklenmektedir. En çok artış halka yönelik kadın parfümlerinde beklenmekte olup, oran %18.9’dur. En çok artış halka yönelik kadın parfümlerinde beklenmekte olup, oran %18.9’dur. Euromonitor

35 STATÜ 2003 % 2004 % 2005 % Boşanmış%2,8%2,6%2,610,29,810,2 Evli%18,0%17,7%17,765,266,869,5 Bekar%67,9%68,7%69,3246,3258,7270,9 Dul%11,3%11,0%10,441,141,540,6 TOPLAM100,0100,0100,0362,7376,9391,0 SOSYAL STATÜYE GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) Datamonitor

36 SOSYAL STATÜYE GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) yılları arasında ülkemizde sosyal statüye göre parfüm kullanımı incelendiğinde en yoğun parfüm kullanan grubun yaklaşık %70 oranla bekarlar olduğu, Bu grubu yaklaşık %18 oranla evlilerin izlediği, Boşanmış olanlarda bu oranın yaklaşık %2,8 ile en az parfüm kullanan grup olduğu görülmektedir.

37 GELİR DURUMUNA GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) GELİR2003%2004%2005% $0-3,299 % 15,0 %15,0%14,954,356,358,4 $11,700+%24,1%24,1%24,187,490,894,2 $3,300-4,299%19,1%19,1%19,169,171,874,5 $4,300-5,999%20,7%20,7%20,775,077,980,9 $6,000-11,699%21,2%21,2%21,276,979,982,9 TOPLAM100,0100,0100,0362,7376,9391,0 Datamonitor

38 GELİR DURUMUNA GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) Ülkemizde ortalama kişi başı yıllık gelir 4500 $ civarındadır. Gelir gruplarına göre parfüm kullanımında, gruplar arasında büyük farklılıklar olmamakla birlikte en az gelire sahip grubun en az, en çok gelir grubundakilerin ise en çok parfüm kullanımlarının olduğu, gelir arttıkça parfüm kullanımının gelire paralel olarak arttığı görülmektedir. Gelir gruplarına göre parfüm kullanımında, gruplar arasında büyük farklılıklar olmamakla birlikte en az gelire sahip grubun en az, en çok gelir grubundakilerin ise en çok parfüm kullanımlarının olduğu, gelir arttıkça parfüm kullanımının gelire paralel olarak arttığı görülmektedir. En az gelir grubunda kullanım oranı yaklaşık %15, en çok gelir grubunda ise yaklaşık oran %24’dür.

39 YAŞ DAĞILIMINA GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) YAŞLAR 2003 % 2004%2005% %5,7%5,5%5,520,520,821, %28,1%27,8%27,7101,8104,6108, %25,9%25,9%25,994,097,6101, %19,6%19,7%19,771,074,277, %12,7%12,9%12,945,948,655,0 55+%8,1%8,2%8,229,530,932,0 TOPLAM100,0100,0100,0362,7376,9391,0 Datamonitor

40 YAŞ DAĞILIMINA GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) Yaş dağılımına göre parfüm kullanımı incelendiğinde yaş grubunun %25,9 ile en yoğun kullanıcı grubu olduğu, 1-14 ve 55+ gruplarının en ez parfüm kullanan grupları oluşturduğu görülmektedir.

41 YAŞANILAN BÖLGEYE GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) ŞEHİR/ TAŞRA 2003%2004%2005% Taşra%28,4%28,0%28,0103,0105,6109,5 Şehir%71,6%72,0%72,0259,8271,3281,5 TOPLAM100,0100,0100,0362,7376,9391,0 Datamonitor

42 YAŞANILAN BÖLGEYE GÖRE TÜRKİYE PARFÜM PAZARI (milyon $) Yaşanılan bölgeye (taşra/şehir) göre de parfüm kullanım oranları değişmektedir. Şehirlerde parfüm kullanımı %71’lere ulaşırken, Bu oran kırsal kesimde %28’dir. Bu oran kırsal kesimde %28’dir.

43 Dokuzuncu Kalkınma Planı ( ) tarihli Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

44 Dokuzuncu Kalkınma Planı ( ) 5 Temmuz 2005 tarihli Başbakanlık genelgesi kapsamında, çok geniş bir alan yelpazesine sahip 57 adet Özel İhtisas Komisyonu(ÖİK) oluşturulmuş, söz konusu komisyonlara kamu kesimi, özel ve üniversite kesiminden 2252 kişi katılmıştır. Plan stratejisi ve metninin oluşturulmasında kurumsal birikimin yanı sıra ÖİK raporları ile kendi alanlarında temayüz etmiş uzman kişiler ve kamunun üst düzey yöneticileri ile yapılan istişare toplantılarının sonuçlarından da yararlanılmıştır.

45 Kozmetik Sektörü Üretimi, Değer Olarak (‘000 €), (parekende satış fiyatlarıyla) SıraNo. Ana Mallar YILLAR Tahmini 1 Kokulu Kozmetikler 39,58241,82333,69659,23068,19577,91289,706 2 Renkli Kozmetikler 66,69487,34962,33162,88867,06469,62774,689 3 Cilt Bakım Ürünleri 110,686139,408117,57380,02686,32394,82998,799 4 Saç Bakım Ürünleri 313,607401,497323,958376,480404,815387,966428,565 5 Ağız/Diş Bakım Ür. 130,276132,478126,439135,116117,061116,972126,335 6 Traş Ürünleri 43,26143,47034,70843,90667,37475,39783,922 7 Deo. & Banyo Tuzl. 125,716125,60696,472104,364112,316133,120143,173 8 Kişisel Temizlik Ür. 355,941367,031362,023370,820416,831457,027487,293 9 Diğer Kozmetikler 23,71123,20825,62842,49456,40069,78482,045 TOPLAM1,185,7121,333,6611,157,2001,232,8321,339,9781,412,8511,532,482 Kaynak: DİE Dış Ticaret Verileri ile İç Tüketim Tahminlerinden Hesaplanmıştır.

46 Kozmetik Sektörü Üretimi, Değer Olarak (‘000 €), (parekende satış fiyatlarıyla) DİE Dış Ticaret Verileri ile İç Tüketim Tahminlerine göre 2004 yılında €’ya ulaşan kozmetik pazarında parfüm payı €’dur. Bu parfümün kozmetik pazarında yaklaşık %6 Pazar payı olduğunu göstermektedir yıları arasında parfüm üretiminde sadece 2001 yılında ciddi bir azalış olmuş, diğer bütün yıllarda üretim miktarı artmıştır yılındaki azalışı 2001 yılı Ekonomik krizi ile açıklamak mümkündür.

47 Kozmetik Sektörü Ürün İthalatı,Değer Olarak (CIF,Cari Fiyatlarla,000 $) SıraNo. Ana Mallar YILLAR Tahmin i 1 Kokulu Kozmetikler 26,62227,01825,06222,52535,68234,16536,000 2 Renkli Kozmetikler 16,23418,68513,50212,40720,21026,12426,100 3 Cilt Bakım Ürünleri 25,18127,90823,94525,67550,00774,33980,000 4 Saç Bakım Ürünleri 41,46650,37841,01838,80959,15781,31683,000 5 Ağız/Diş Bakım Ür. 6,77811,89512,27910,55116,11219,92120,000 6 Traş Ürünleri 2,5272,0361,7901,2992,7974,6544,800 7 Deo. & Banyo Tuzl. 8,43810,0319,66111,26717,32016,19017,400 8 Kişisel Temizlik Ür. 11,16612,94311,8327,28510,92314,14413,965 9 Diğer Kozmetikler 7,9899,1887,9616,4146,5537,7308,000 TOPLAM146,701170,083147,050136,233218,762278,584289,265 Kaynak: DİE Dış Ticaret Verileri

48 Kozmetik Sektörü Ürün İthalatı,Değer Olarak (CIF,Cari Fiyatlarla,000 $) 2004 yılında kozmetik sektöründeki toplam yaklaşık 278 milyon Dolarlık ithalatın yaklaşık 34 milyon dolarını parfümler oluşturmaktadır. Bu da yaklaşık %15’lik oranı ifade etmektedir yılındaki ithalatta 2002 yılına göre ciddi bir artış miktarı görülmektedir. Bu 2001 yılı ekonomik krizinin etkilerinin sona erip ekonominin canlanması, süpermarket ve hiper marketlerin de çoğalmasıyla buralarda satılan ithal parfümlerine olan talebin artmasıyla açıklanabilir.

49 Kozmetik Sektörü Ürün İhracatı, Değer Olarak (FOB, Cari Fiyatlarla, ‘000$) Kozmetik Sektörü Ürün İhracatı, Değer Olarak (FOB, Cari Fiyatlarla, ‘000$) Tahmin i 1 Kokulu Kozmetikler 4,6143,9087,3997,26414,68922,00427,000 2 Renkli Kozmetikler 4,98211,67013,18810,87618,25221,80921,900 3 Cilt Bakım Ürünleri 2,3232,1832,6122,3404,4497,0378,700 4 Saç Bakım Ürünleri 11,54919,62617,21019,03931,30542,75952,000 5 Ağız/Diş Bakım Ür. 8,96310,85313,6709,71217,87321,75125,500 6 Traş Ürünleri 6,9057,6749,4388,90219,12923,78325,000 7 Deo. & Banyo Tuzl. 8242,1403,6104,87112,48621,18526,500 8 Kişisel Temizlik Ür. 109,257110,074114,93297,789139,493144,656181,700 9 Diğer Kozmetikler ,3401,9132,900 TOPLAM148,781168,418183,390161,408259,015306,898341,200 Kaynak: DİE Dış Ticaret Verileri

50 Kozmetik Sektörü Ürün İhracatı, Değer Olarak (FOB, Cari Fiyatlarla, ‘000$) 2004 yılı itibariyle 306 milyon $ olan toplam Kozmetik ürün ihracatının 22 milyon $’ını parfümler oluşturmaktadır.Kozmetik ihracatının yaklaşık %8’ini parfüm ihracatı oluşturmaktadır. Burada da 2000 yılı hariç 1999’dan itibaren sürekli bir artışın olduğu görülmektedir yılındaki ihracatta da ithalatta olduğu gibi 2002 yılına göre ciddi bir artış miktarı görülmektedir.

51 Kozmetik Ürün İç Pazar Tüketim Değeri, (mil. €) Tahmini 1 Kokulu Kozmetikler Renkli Kozmetikler Cilt Bakım Ürünleri Saç Bakım Ürünleri Ağız/Diş Bakım Ür Traş Ürünleri Deo. & Banyo Tuzl Kişisel Temizlik Ür Diğer Kozmetikler TOPLAM1,176.71,334.81,104.71,206.61,302.01,388.21,497.8 Kaynak: AC Nielsen perakende satış ve HTTP hane içi tüketim Verileri baz alınarak Kozmetik ve Tuv. Müst. Üreticileri Derneği tarafından hesaplanmıştır.

52 Kozmetik Ürün İç Pazar Tüketim Değeri, (mil. €) Ülkemizde nüfus artış hızının genç nüfusun fazlalığı ve son yıllarda yaşanan ekonomik gelişmelere paralel olarak parfüm tüketiminde 2004 yılında 1999 yılına oranla yaklaşık %50’lik bir artış olmuş ve tüketim değer olarak 90 milyon €’ya ulaşmıştır.

53 Kozmetik Ürün İthalatı Değer Projeksiyonu (2005 yılı fiyatlarıyla, mil. € cinsinden) Kozmetik Ürün İthalatı Değer Projeksiyonu (2005 yılı fiyatlarıyla, mil. € cinsinden) SıraNo. Ana Mallar YILLAR Kokulu Kozmetikler Renkli Kozmetikler Cilt Bakım Ürünleri Saç Bakım Ürünleri Ağız/Diş Bakım Ür Traş Ürünleri Deo. & Banyo Tuzl Kişisel Temizlik Ür Diğer Kozmetikler TOPLAM Kaynak: 9. Kalkınma Planı – Kozmetik Özel İhtisas Komisyonu Raporu

54 Kozmetik Sektörü İhracat Değeri Projeksiyonu (2005 yılı fiyatlarıyla, mil. € cinsinden) SıraNo. Ana Mallar YILLAR Kokulu Kozmetikler Renkli Kozmetikler Cilt Bakım Ürünleri Saç Bakım Ürünleri Ağız/Diş Bakım Ür Traş Ürünleri Deo. & Banyo Tuzl Kişisel Temizlik Ür Diğer Kozmetikler TOPLAM Kaynak: 9. Kalkınma Planı – Kozmetik Özel İhtisas Komisyonu Raporu

55 Kozmetik Sektörü Üretim Değeri Projeksiyonu (2005 yılı fiyatlarıyla, mil. € cinsinden) Kozmetik Sektörü Üretim Değeri Projeksiyonu (2005 yılı fiyatlarıyla, mil. € cinsinden) SıraNo. Ana Mallar YILLAR Kokulu Kozmetikler Renkli Kozmetikler Cilt Bakım Ürünleri Saç Bakım Ürünleri Ağız/Diş Bakım Ür Traş Ürünleri Deo. & Banyo Tuzl Kişisel Temizlik Ür Diğer Kozmetikler TOPLAM1,494.71,543.01,599.61,658.61,718.71,782.31,850.21,921.7 Kaynak: 9. Kalkınma Planı – Kozmetik Özel İhtisas Komisyonu Raporu

56 DİE Parfüm Pazarı Projeksiyonların Değerlendirilmesi DİE’nce parfüm pazarı ile ilgili olarak 2013 yılına kadar olan dönemi kapsayan ihracat değeri ve üretim değeri projeksiyonlarında; nüfusun ve kişi başına düşen milli gelirde beklenen artışa paralel olarak, talebin de artacağı öngörülerek, üretimin ve ihracatın 2013 yılına kadar kademeli olarak yaklaşık %35 artacağı, İthalat değeri projeksiyonlarında ise artışın ihracat ve üretimden az olacağı, artışın 2013 yılına kadar %15 civarında kalacağı beklenmektedir. İthalattaki artışın üretim ve ihracattan daha az olmasının sebebinin yerli parfüm üreticilerinin AR-GE çalışmalarına yaptıkları yatırımlar sayesinde piyasa paylarındaki artış ve parfüm üretiminde kullanılan hammadde ithalatını kolaylaştıran mevzuat sayesinde gerçekleştiği düşünülmektedir.

57 KAYNAKÇA DİE Dokuzuncu Kalkınma Planı ( ), KİMYA SANAYİİ ÖZEL İHTİSAS KOMİSYONU, Kozmetik-Sabun-Deterjan Alt Çalışma Grubu Raporu. Cosmetics and Toiletries – Turkey, Euromonitor International, December 2006

58 TEŞEKKÜRLER TEŞEKKÜRLER

59 Türkiye Parfüm Pazar Payı Verileri Karşılaştırma Tablosu Araştırmacı Kuruluş Kuruluş EuroMonitor D.İ.E DataMonitor Milyon YTL


"Dünya ve Türkiye’ de Parfüm Pazarı Gazi Üniversitesi Kuaförlük ve Güzellik Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Görevlisi Ömür UÇAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları