Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

بسم الله الرحمن الرحيم. Bilgisayar, ppt, tahta vb. materyalleri etkin ve verimli kullan. İş olsun diye değil işe yarasın diye bu materyallere başvur.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "بسم الله الرحمن الرحيم. Bilgisayar, ppt, tahta vb. materyalleri etkin ve verimli kullan. İş olsun diye değil işe yarasın diye bu materyallere başvur."— Sunum transkripti:

1 بسم الله الرحمن الرحيم

2

3

4

5 Bilgisayar, ppt, tahta vb. materyalleri etkin ve verimli kullan. İş olsun diye değil işe yarasın diye bu materyallere başvur. Anlattıklarını destekleyecek resim, grafik, tablo içeren sunulardan faydalan. Kullanacağın sunuya her anlatacağını yazma ve başkasından aldığın sunuyu kendine mal et. Sunu hazırlamanın temel ilkesi bu sunuyu senden başkası senin gibi sunamamalıdır. Sunuda anlatacaklarını hatırlatıcı mıknatıs cümlelerin bulunması yeterlidir. Sununun yazı boyutu,satır sayısı ve rengi kolay algılanabilir olmalı ve öğrenciyi, dinleyiciyi yormamalıdır. Bir word sayfasını yansıtarak ders yapmak çok anlamlı olmayacaktır. Bir oran vermek gerekirse öğrencinin 45 dakikalık bir derste görsel materyallere yoğunlaştığı süre ortalama 15 dakikayı geçmemeli kalan en az 30 dakika hoca öğrenci iletişim halinde olmalıdır. Özellikle Kur’an dersinde bilgisayar ve projeksiyonun süre kullanımına çok katkısı olur. Kısaca söylemek gerekirse bir sunu böyle olmamalıdır.

6

7

8 الغيبة أشد من الزنى قيل وكيف قال الرجل يزني ثم يتوب فيتوب الله عليه وإن صاحب الغيبة لا يغفرله حتى يغفر له صاحبه -Taberâni, M. Evsât-

9 Din Dilini Dikkatli Kullanmak

10

11 عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم- أَخَذَ بِيَدِهِ وَقَالَ « يَا مُعَاذُ وَاللَّهِ إِنِّى لأُحِبُّكَ وَاللَّهِ إِنِّى لأُحِبُّكَ ». فَقَالَ « أُوصِيكَ يَا مُعَاذُ لاَ تَدَعَنَّ فِى دُبُرِ كُلِّ صَلاَةٍ تَقُولُ اللَّهُمَّ أَعِنِّى عَلَى ذِكْرِكَ وَشُكْرِكَ وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ » (Ebu Davud)  4444 !!!

12 عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ الْحَكَمِ السُّلَمِىِّ قَالَ بَيْنَا أَنَا أُصَلِّى مَعَ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- إِذْ عَطَسَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ فَقُلْتُ يَرْحَمُكَ اللَّهُ. فَرَمَانِى الْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقُلْتُ وَاثُكْلَ أُمِّيَاهْ مَا شَأْنُكُمْ تَنْظُرُونَ إِلَىَّ. فَجَعَلُوا يَضْرِبُونَ بِأَيْدِيهِمْ عَلَى أَفْخَاذِهِمْ فَلَمَّا رَأَيْتُهُمْ يُصَمِّتُونَنِى لَكِنِّى سَكَتُّ فَلَمَّا صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَبِأَبِى هُوَ وَأُمِّى مَا رَأَيْتُ مُعَلِّمًا قَبْلَهُ وَلاَ بَعْدَهُ أَحْسَنَ تَعْلِيمًا مِنْهُ فَوَاللَّهِ مَا كَهَرَنِى وَلاَ ضَرَبَنِى وَلاَ شَتَمَنِى قَالَ « إِنَّ هَذِهِ الصَّلاَةَ لاَ يَصْلُحُ فِيهَا شَىْءٌ مِنْ كَلاَمِ النَّاسِ إِنَّمَا هُوَ التَّسْبِيحُ وَالتَّكْبِيرُ وَقِرَاءَةُ الْقُرْآنِ ». أَوْ كَمَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّى حَدِيثُ عَهْدٍ بِجَاهِلِيَّةٍ (Müslim)

13  Sev, Severek yap ve Sevdir

14 Öğrencilerimize - Temel dini kavramları, - Değerleri, - Dini becerileri kazandıralım

15 Ahmed b. Hanbel, Müsned, 3 / 255

16  Süleyman AKYÜREK >> Din Öğretimi, Nobel Yay. & Kavram Öğretimi  Yılmaz ÖZAKPINAR >> Öğrenme – Verimli Zihinsel Çalışmanın Psikolojik Koşulları  TİDEF >> Etkili Din Öğretimi  M. Şevki Aydın, Açık Toplumda Din Eğitimi  Kemal Sayar, Koruyucu Psikoloj

17  Mustafa Önder, YKK’da Dini Öğretmek  Tuğba G. Bozkaya, Din ve Ahlak Öğretiminde Drama Örnekleri  Bahar Sevim Kuzu, Din ve Ahlak Öğretiminde Oyun Örnekleri  Kerim Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi  N. Büşra Bahçeci, Okul Öncesi Değerler Eğitimi ve Faaliyet Örnekleri  Faruk Kanger, Peygamber Ahlakını Referans Alan Karakter Eğitimi

18 Meyletmek İ çin Manisa E ğ itim Merkezi Web Sitesi


"بسم الله الرحمن الرحيم. Bilgisayar, ppt, tahta vb. materyalleri etkin ve verimli kullan. İş olsun diye değil işe yarasın diye bu materyallere başvur." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları