Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU"— Sunum transkripti:

1 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
BAĞLI KANTONLARIMIZDA BULUNAN TOPLAM VATANDAŞ SAYIMIZ :

2 BAŞKONSOLOSLUĞUMUZ 1944 YILINDA AÇILMIŞTIR.
1960’LI YILLARDA BİR SÜRE KAPATILMIŞ, DAHA SONRA YENİDEN FAALİYETE GEÇMİŞTİR. 1998 YILI SONUNDA SATIN ALDIĞIMIZ, GEREKLİ ONARIM VE DÜZENLEME İŞLEMLERİNDEN SONRA YILINDA AÇILIŞI YAPILAN BAŞKONSOLOSLUK BİNAMIZDA HİZMET VERMEKTEYİZ.

3 BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA BAĞLI KANTONLAR
KANTON ADI : BAŞKENTİ : RESMİ DİLİ : LU. LUZERN LUZERN ALMANCA SZ. SCHWYZ SCHWYZ ALMANCA GL. GLARUS GLARUS ALMANCA ZG. ZUG ZUG ALMANCA BS. BASEL STADT BASEL ALMANCA BL. BASEL-LAND LİESTAL ALMANCA

4 BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA BAĞLI KANTONLAR
KANTON ADI : BAŞKENTİ : RESMİ DİLİ : AR.APPENZELL (Ausserrhoden) HERİSAU ALMANCA Aİ.APPENZELL (Innerrhoden) APPENZELL ALMANCA SH. SCHAFFHAUSEN SCHAFFHAUSEN ALMANCA SG. ST.GALLEN ST.GALLEN ALMANCA GR. GRAUBÜNDEN CHUR ALM. İTALY. ROMANŞ AG. AARGAU AARAU ALMANCA TG. THURGAU FRAUENFELD ALMANCA ZH. ZÜRİCH ZÜRİCH ALMANCA FL. LİECHTENSTEİN VADUZ ALMANCA

5 BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA BAĞLI BİRİMLER
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliği: yılları arasında faaliyetlerini Bern Büyükelçiliğine bağlı Müşavirlik olarak Büyükelçilik binasında sürdüren birim, 1977 yılından bu yana, Zürih Başkonsolosluğuna bağlı Ataşelik olarak, Başkonsolosluk binasında hizmet vermektedir.

6 BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA BAĞLI BİRİMLER
Kültür ve Tanıtma Ataşeliği: Kültür ve Tanıtma Ataşeliği, 1974 yılında, Zürih Başkonsolosluğuna bağlı birim olarak faaliyetlerine başlamıştır.

7 BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA BAĞLI BİRİMLER
Hukuk Danışmanımız Pazartesi ve Çarşamba günleri 08:30 ila 12:00 saatleri arasında soruları cevaplandırmaktadır. (Telefon ve şahsi başvurular)

8 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
Konsolosluk işlemleri için başvurular, hafta içi saatleri arasında yapılmaktadır Telefonla başvurular, öğleden sonra saat ile arasında cevaplanmaktadır. Vatandaşlarımızın pasaport teslimatı işlemleri hafta içi saat 14:30 ile 16:00 arasında yapılmaktadır.

9 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
Başkonsolosluğumuzda 6 işlem bankomuz bulunmaktadır. Bunlardan birisi kasadır. Ayrıca iki destek masamız çalışmaktadır. Böylece, işlem alan toplam banko sayımız kasa hariç 7’dir. Bu bölümde çalışan eleman sayımız 8 kişidir. İlk müracaat kontrollerini yapan ayrıca bir görevlimiz bulunmaktadır.

10 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
2011 yılı işlem sayımız ’dir. Aylık işlem 3.200, günlük işlem 150’dir. 2012 yılı işlem sayısı ‘dir. Aylık işlem 2.750, günlük işlem 125’dir. İşlem sayısının azalmasında, pasaport başvuru sayısının giderek azalması ve askerlik ertelemesinin bir defada 38 yaşına kadar yapılması etken olmuştur. 2011 yılında 2012 yılında e-pasaport işlemi yapılmıştır.

11 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
HİZMETLERİN İYİLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK ÇALIŞMALAR: BİLGİSAYAR ALTYAPIMIZI GÜÇLENDİRİLMESİ GENÇ VE YETENEKLİ PERSONEL İSTİHDAMI BANKOLARIN YETERSİZ KALDIĞI DURUMLARDA İLAVE BANKOLAR AÇILACAK ORTAMLAR HAZIRLANMASI

12 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
İŞLEM SIRASI İÇİN YAPILAN KAYITLARIN, VATANDAŞLARIMIZIN EKRANDAN TAKİP EDECEĞİ ŞEKİLDE ŞEFFAFLAŞTIRILMASI SIRA BEKLEYEN VATANDAŞLARIMIZIN SIKILMAMASI VE GÜNDEMİ TAKİP EDEBİLMELERİ İÇİN BEKLEME SALONUNDA TELEVİZYON YAYININA BAŞLANILMASI ÇOCUKLARIN SIKILMAMASI İÇİN ÇOCUK OYUN KÖŞESİ OLUŞTURULMASI

13 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
DEVAMLI GÜNCELLENMEKTE OLAN WEB SAYFAMIZDA YAYINLADIĞIMIZ DUYURULARLA VATANDAŞLARIMIZIN BİLGİLENDİRİLMESİNE ÇALIŞILMASI ÖNCEKİ YILLARDA İŞLEM SIRASININ GELMESİ VE İŞLEM SONRASI EVRAĞINI TESLİM ALMAK İÇİN BEKLEMEKTE OLAN VATANDAŞLARIMIZ ARTIK ÖDEMEYİ YAPTIĞI ANDA EVRAĞINI DA TESLİM ALMAKTADIR.

14 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
İŞLEMLERİN KOLAYLAŞTIRILMASI VE SÜRAT KAZANMASI İÇİN İLGİLİ BÜTÜN KURUMLARIMIZ İLE TEMAS HALİNDEYİZ. KARŞILAŞILAN HER GÜÇLÜKTE BAKANLIĞIMIZ, EGM, ASKERLİK ŞUBELERİ, NVİGM VE NÜFUS MÜDÜRLÜKLERİ İLE TELEFONLA İRTİBAT KURMAKTA VE SORUNLARI ANINDA ÇÖZMEYE ÇALIŞMAKTAYIZ.

15 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
TELEFON TELEFON SANTRALİNDEN 100 BİNİ AŞKIN VATANDAŞIMIZIN YAŞADIĞI BÖLGEMİZDE BÜTÜN TALEPLERİ CEVAPLAMAK MAALESEF MÜMKÜN OLAMAMAKTADIR.

16 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
GELEN ARAMALARIN %90’I PASAPORTUM GELDİ DİYE MAİL GELDİ. ACABA DOĞRU MU? PASAPORTUM GELDİ Mİ, NE ZAMAN GELECEK? ŞEKLİNDEDİR. BU SORULARIN CEVABI ZATEN BAŞVURU SIRASINDA TEK TEK SÖYLENMEKTEDİR. DİĞER TARAFTAN WEB SİTEMİZDE YAYINLANMIŞ OLAN BİLGİLERDEN EMİN OLUNMAK İÇİN TELEFON EDİLEREK SORULMAKTADIR.

17 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
HEMEN HEMEN BÜTÜN BİLGİLER WEB SAYFAMIZDA YER ALMAKLA BİRLİKTE, ÖZEL DURUMLAR KONUSUNDA BİLGİ EDİNMEK İÇİN VATANDAŞLARIMIZIN TELEFON YERİNE E-POSTA SEÇENEĞİNİ TERCİH ETMELERİ BASIN YOLUYLA DEVAMLI DUYURULMAKTADIR. BÖYLELİKLE TELEFON SANTRALİMİZİN GEREKSİZ YERE MEŞGUL EDİLMESİNİ ÖNLEYEREK, ACİLEN BAŞKONSOLOSLUĞUMUZA ULAŞMAK İSTEYEN VATANDAŞLARIMIZIN ULAŞABİLMESİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞMAKTAYIZ. GÖNDERİLEN E-POSTALARA 24 SAAT İÇERİSİNDE CEVAP VERİLMEKTEDİR.

18 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
İŞLEMLERİN UZUN SÜRMESİNİN SEBEPLERİ: GÖREV BÖLGEMİZDE YAKLAŞIK 107 BİN VATANDAŞIMIZ İKAMET ETMEKTEDİR. ALMANYA VE AVUSTURYA’NIN İSVİÇRE SINIRINDA İKAMET EDEN VATANDAŞLARIMIZIN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU İŞLEM YAPTIRMAK İÇİN BAŞKONSOLOSLUĞUMUZU TERCİH ETMEKTEDİR. BU DA, HİZMET VERDİĞİMİZ VATANDAŞ SAYISINI 1/3 ORANINDA ARTTIRMAKTADIR.

19 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
VATANDAŞ YOĞUNLUĞUNA ORANLA, FİZİKİ ÇALIŞMA ORTAMI VE ÇALIŞAN SAYIMIZIN YETERSİZ OLMASI VATANDAŞLARIMIZIN, İŞLEMLERİNİ BİRİKTİREREK HEPSİNİ AYNI GÜN YAPTIRMAYA ÇALIŞMASI, VATANDAŞLARIMIZIN İŞLEM İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELERİ GETİRMEMİŞ OLMALARI TÜRKİYE’YE GİTMEK İÇİN VİZE MÜRACATINDA BULUNAN VE GENELDE EKSİK EVRAKLA GELEN YABANCILAR

20 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
İŞLEM İÇİN GEREKLİ BİLGİ, BELGE VE EVRAKIN EKSİK OLMASINDAN DOLAYI GEREKSİZ TARTIŞMALAR NEDENİYLE YAŞANAN VAKİT KAYBI TÜM KONSOLOSLUK İŞLEMLERİNİN HARCA TABİ OLMASINA KARŞIN, VATANDAŞLARIMIZIN YETERLİ NAKİTLE GELMEMİŞ OLMASI İSVİÇRE DIŞINDAN GELEN VATANDAŞLARIMIZIN BERABERLERİNDE İSVİÇRE FRANKI BULUNDURMAMASI

21 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
BİLGİSAYAR SİSTEMİNDE YAŞANAN ARIZA VEYA ANKARA İLE BAĞLANTILARIN KESİLMESİ GİBİ ETKENLER, VATANDAŞLARIMIZIN GEREĞİNDEN ÇOK BEKLETİLMESİNE NEDEN OLMAKTADIR. NOT: VATANDAŞ SAYIMIZIN ARTMASINA KARŞIN, ASKERLİK ERTELEMESİNİN BİR DEFADA 38 YAŞINA KADAR YAPILMASI VE PASAPORTLARIN 10 YILA KADAR UZATILMASI UZUN VADEDE İŞLEM SAYISINI DAHA DA AZALTACAKTIR.

22 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
YAPILMASI GEREKENLER FİZİKİ ÇALIŞMA ORTAMININ YETERLİ HALE GETİRİLMESİ VE SON TEKNOLOJİ İLE DONATILMASININ SAĞLANMASI YETERLİ PERSONEL SAYISINA ULAŞILMAYA ÇALIŞILMASI

23 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
TALEP, ŞİKAYET VE ÖNERİLER VATANDAŞLARIMIZIN GEREK E-POSTA GEREK ŞİKAYET KUTUSU YOLUYLA YAPMIŞ OLDUĞU BÜTÜN ŞİKAYETLER TİTİZLİKLE İNCELENEREK İLGİLİSİNE GERİ DÖNÜLMEKTEDİR. YİNE AYNI YOL İLE VATANDAŞLARIMIZIN YAPMIŞ OLDUĞU ÖNERİ VE TALEPLER DEĞERLENDİRİLEREK GEREKLİ ÇALIŞMALAR YAPILMAKTADIR.

24 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
WEB SİTESİ: -YORUMLAR BÖLÜMÜ’NE OLUMLU YA DA OLUMSUZ YORUMLARINIZI YAZMANIZ RİCA OLUNUR. -KONSOLOSLUK İŞLEMLERİNE İLİŞKİN SORULARINIZ İÇİN MAİL ADRESİMİZ:

25 Santral:041 44 368 29 00 DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI
T.C ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU Santral: DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI Çağrı Merkezi:

26 Konsolosluk işlemleri için ilgili birimlere aşağıda kayıtlı telefon numarasından 14:30–16.00 saatleri arası ulaşabilirsiniz. e-pasaport: Pasaport: /71 Askerlik : Evlenme : /74 Doğum, Nüfus: Noter: Tebligat: Vatandaşlık: Vize:

27 OCAK DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI KONSOLOSLUK ÇAĞRI MERKEZİ :

28 Çağrı İstatistiki Verileri
Ocak ayında Konsolosluk Çağrı Merkezine gelen çağrıdan ’si cevaplanmıştır.

29 Cevaplama oranı %92, servis seviyesi %62 olarak gerçekleşmiştir.
Çağrı İstatistiki Verileri Cevaplama oranı %92, servis seviyesi %62 olarak gerçekleşmiştir.

30 Çağrı İstatistiki Verileri
Ocak ayında Konsolosluk Çağrı Merkezine gelen çağrıdan ’si cevaplanmıştır.

31 Çağrı İstatistiki Verileri
Ocak ayında Konsolosluk Çağrı Merkezinin toplam konuşma süresi dk. olarak gerçekleşmiştir.

32 Çağrı Konuları Karşılanan çağrı konu bazlı analiz edildiğinde Ocak ayında en fazla çağrı %37 ile genel e-pasaport konusunda karşılanmıştır. E-Konsolosluk, Ehliyet, Hukuk Danışma, Yol ve Güzergah Danışma, Yardım Talebi, Basın Gündem Danışma çağrılarının hacmi düşük olduğundan, “Diğer” başlığında toplu olarak belirtilmiştir.

33 Ülke Bazlı Çağrı Dağılımı
Karşılanan çağrı ülke bazında analiz edildiğinde en fazla çağrının %37 ile Almanya’dan geldiği tespit edilmiştir. Kuzey Amerika çağrıları toplam çağrıların %11’ini oluşturmaktadır.

34 Çağrı İstatistiki Verileri
Ocak ayında Konsolosluk Çağrı Merkezine en fazla Rotterdam BK’nın görev bölgesindeki vatandaşlarımızdan çağrı yönlenmiştir.

35 Ocak ayında toplam 238 adet şikayet çağrısı karşılanmıştır.
Şikayet Konuları Ocak ayında toplam 238 adet şikayet çağrısı karşılanmıştır.

36 T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU
İLGİNİZDEN DOLAYI, ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUZ.


"T.C. ZÜRİH BAŞKONSOLOSLUĞU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları