Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MARKA Mustafa Dalkıran Marka Uzmanı Nedir ? Nasıl Korunur ?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MARKA Mustafa Dalkıran Marka Uzmanı Nedir ? Nasıl Korunur ?"— Sunum transkripti:

1 MARKA Mustafa Dalkıran Marka Uzmanı Nedir ? Nasıl Korunur ?

2 Konular:  Marka nedir?  “Marka olmak” ne demektir?  İşletmeler için önemi nedir?  Nasıl bir marka? Marka seçiminde dikkat edilecek hususlar?  Nasıl korunur, önemi nedir?  Marka tescilinin sağladığı haklar nelerdir?  Marka ihlalleri, yaptırımlar, cezalar  Marka ve İnternet

3 FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI Eser Sahibinin Hakları (Telif Hakları ve Bağlantılı Haklar) (Kültür & Turizm Bak.) (Intellectual Property) Sınai Mülkiyet Hakları (Türk Patent Enstitüsü) (Industrial Property)

4 SINAİ MÜLKİYET HAKLARI • Buluşlar (Patent, Faydalı Model) • Endüstriyel Tasarımlar • Markalar • Coğrafi İşaretler TÜRK PATENT ENSTİTÜSÜ MARKALAR • Entegre devre topografyaları

5 Marka Nedir?  Tüketicinin ürün hakkındaki düşüncesidir  “Bir bir veya bir grup üretici ve / veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerininkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım (dizayn), işaret, şekil, renk veya bunların çeşitli bileşenleridir”  “Bir satıcı veya satıcı grubunun ürün ve hizmetlerini tanımlamayı ve rakiplerinden ayrı ş tırmayı amaçlayan bir isim, bir terim, i ş aret, sembol veya tasarımdır.” MARKA Bir işletmenin mallarını ya da hizmetlerini diğer işletmelerinin mallarından ya da hizmetlerinden Bir işletmenin mallarını ya da hizmetlerini diğer işletmelerinin mallarından ya da hizmetlerinden ayırt eden işaretlerdir.

6 Kelime Markaları

7 Şekil/Logo Markaları

8 Harfler & Rakamlar 501

9 Harf/Kelime & Logo Kombinasyonu

10 Sloganlar ”İyi ki O’na rastladım” ” C ONNECTING P EOPLE” ” İçinizdeki güzellikleri yansıtın ”

11 Üç Boyutlu Markalar (ürün şekli veya paketleri)

12 Markanın Temel Fonksiyonları 1. ayırt edicilik 2. orijin ve kaynak işareti 3. reklam ve tanıtım aracı 4. kalite unsuru 5. imaj 6. güven aracı / taahhüt ticari değer / varlık

13 Marka Olmak? - iyi bir işletme - işe uygun bir yönetim, - iyi bir ekip - kaliteli ürün - çeşit - imaj - marka kimliği, farklılaşma - uygun konumlandırma - istikrar - reklam / tanıtım - pazarlama / satış - servis - yenilik /ARGE - zaman = marka

14 1. 1. Bir marka cemaati yaratın - - lider - - çalışanlar - - müşteriler - - sevenler grubu - - duygusal bağ - - hissedarlar Kurum yapısını ve firma kültürünü belirleyin - - kurum vizyonunuzu geliştirin - - çalışanlarınızı kurum vizyonuna uygun olarak eğitin Markanın özünü / gerçek değerini belirleyin - - odak bir marka mesajı - - ayırt edici marka kimliği - - tutarlı bir marka imajı İyi Bir Marka İçin...

15 4. Markanızın yol haritasını çizin, hedeflerinizi ortaya koyun 5. Farklılıklar yaratın - sektörün dışına çıkın - yeni fikirler ortaya koyun - farklı ürünler, farklı pazarlama yöntemleri geliştirin - kendi özgün modelinizi ortaya koyun 6. Yenilikleri, yeni teknolojileri takip edin ve kullanın - iletişim, internet, intranet, extranet - web sitesi...İyi Bir Marka İçin

16 7. İnsanları marka elçileriniz yapın - günümüzde işletmelerin en önemli varlığı insan kaynağıdır - insan ilişkilerini, iletişimi kullanın - CRM harcamaları $20 Milyar $46 Milyar $46 Milyar 8. Hizmette kusur etmeyin - dağıtım kanallarınızı güçlendirin - satış sonrası hizmetlerinizi geliştirin - nitelikli satış temsilcileri istihdam edin - müşteri ile ilişkilerinizi geliştirin...İyi Bir Marka İçin

17 Nasıl Bir Marka?  Ürüne, hedef kitleye uygun; - hedef Pazar  Ürünü çağrıştıran  Kulağa hoş gelen  Ürüne uygun bir imaj  Tescile uygun  Tüketicinin bilinç altına tesir etmeye elverişli  Piyasadaki mevcut markalardan farklı - sıradan olmayan, ayırt edici niteliğe sahip

18 Markanızı Korumanın Yolu: TESCİL

19 Neden Marka Koruması? Marka; Marka;  Önemli bir varlıktır  Değerli bir aktiftir  Önemli bir pazarlama aracıdır  Haksız rekabeti önlemenin etkili bir yoludur  İyi marka çok taklit edilir  Çok taklit edilen marka sulanır  Tescil taklidi önler (tescilin caydırıcılık etkisi)

20 Emekli FBI Ajanları Sahte Mal Peşinde: “deterjan, tıraş bıçağı, şampuan, diş macununun dünyaca ünlü markaları, Türkiye’de taklit ürünlerle başa çıkamayınca sorunu emekli FBI ajanları ve Türk polisleriyle çözmeye başladı”

21 En Çok Taklit Edilen Markalar: Adidas, nike, polo, panasonik, microsoft, citizen, versace, gucci, lacoste, dolce gabbana, dkny, prada, viagra, sony

22 Markanın Değeri (ınterbrand) 2004 Sıra Marka 2004 marka değeri (M$) 2003 marka değeri (M$) % Değişim 1 COCA-COLA 67,394 70, MICROSOFT 61,372 65, IBM 53,791 51, GE 44,111 42, INTEL 33,499 31, DISNEY 27,113 28, MCDONALDS 25,001 24, NOKIA 24,0129, TOYOTA 22,67320, MARLBORO 22,12822, MERCEDES 21,33121, HEWLETT-PACKARD 20,97819, CITIBANK 19,971 18, AMERICAN EXPRESS 17,68316, GILLETTE 16,72315, CISCO 15,948 15, BMW 15,88615, HONDA 14,87415, FORD 14,47517, SONY 12,75913, SAMSUNG 12,55310, PEPSI 12,06611, NESCAFE 11,89212, BUDWEISER 11,84611, DELL 11,50010,36711

23 Marka Tescili 1- Ulusal tescil 2- Uluslar arası tescil  Madrid Sistemi  Madrid Anlaşması  Madrid Protokolü 3- CTM (AT Marka Sistemi) MARKA

24 ULUSAL MARKA BAŞVURUSU (örn. Ücretlerin ödenmesi, gerekli bilgi ve belgeler vs.) EKSİKDOĞRU GİDERİLMEDİ BAŞVURU RED GİDERİLDİ İNCELEME SINIFLANDIRMA BENZERLİK ARAMASI BAŞVURU RED BAŞVURU KABUL RMB’DE YAYIN İTİRAZ YAYINA İTİRAZ TESCİL MUTLAK RED NEDENLERİ

25 Marka Başvurusu 1. Doğrudan başvuru sahibi tarafından 1. Doğrudan başvuru sahibi tarafından veya, 2. Marka vekili tarafından yapılabilir Gerekli Belgeler; 1. Başvuru dilekçesi 2. Marka örneği 3. Ücret

26 Marka Tescilinin Şartları 1- bir teşebbüsün mal ve hizmetlerini diğer teşebbüslerin mal ve hizmetlerinden ayırt etme 2- çizimle görüntülenebilme veya benzer şekilde ifade edilebilme 3- baskı yoluyla yayımlanabilme ve çoğaltılabilme

27 Tanınmış Markalar

28 Tescilin Maliyeti  Başvuru Ücreti 104 YTL  Tescil harcı 417 YTL  Yenileme Ücreti 509 YTL  İkinci 6 ay içerisinde yenileme 681 YTL

29 Tescilin Sağladığı Haklar (Nispi ret nedenleri S. KHK Md.9) Tescilli markanın aynısı ya da karıştırılacak derecede benzerinin aynı veya aynı tür mal/hizmet için kullanılması engelleme hakkı

30 Yaptırımlar-Cezalar   Para cezaları ( YTL)   Hapis cezaları (1 - 4 Yıl)   Malların toplatılması   Üretim araçlarına ve mallara el koyma   Maddi ve manevi tazminat cezaları

31 Marka Koruma Süresi •Tescilli bir markanın koruma süresi başvuru tarihinden itibaren 10 yıldır ve onar yılık sürelerle sınırsız olarak yenilenebilir.

32 ULUSLARARASI TESCİL (Madrid Sistemi)

33 Neden Uluslararası Marka Tescili? - Küreselleşme - Uluslararası ticarette gelişmeler - Çok uluslu şirketlerin ortaya çıkması - Bölgesel birleşmeler - Sınai mülkiyet haklarının ülkesel karakteri - Dünyadaki farklı koruma sistemleri

34 Topluluk Marka Tescil Sistemi Avrupa Birliği üye ülkelerinin tamamını koruma kapsamına alan ve her üye ülkede eşit haklar sağlayan bir marka tescil sistemidir.

35 Marka & Internet – Alan Adları   1990’lı yıllarda internette gelişmeler   E-ticaret, E-Europe, E-Turkiye, E- Devlet, E-Okul.....   E-Marka;   Global ağda en önemli tanıtım araçlarından birisi   Sanal tüketicinin tercihlerindeki önemli rolü   Gerçek piyasadaki tanınmışlığın, imajın, güvenirliğin sanal piyasadaki etkisi

36 E- MARKA Uyuşmazlık kaynakları;   İnternetin global karakteri   Dünyanın her tarafından anında ulaşılabilme özelliği   Web sitelerinin devamlı ve anında değiştirilebilme özelliği   Kontrol güçlüğü   Marka haklarının ülkesel karakteri   Farklı ülkelerdeki farklı hak sahipleri   Markaların sektörel korunması   Aynı marka üzerinde, aynı ülkede birden çok hak sahibi   DNS tahsis sistemi, marka ile uyuşmazlık

37 Uyuşmazlık Konuları; internette yer alan bir marka ya da işaretin hangi ülkelerde, hangi koşullarda, hangi mal ve hizmetler için koruma sağlayacağı aynı ya da benzer bir işaret üzerinde hak sahibi olan farklı kişilerin bu haklarını internette nasıl kullanacağı farklı ülkelerdeki marka sahiplerinin marka üzerindeki haklarının nasıl korunacağı ve bu hakkın kapsamının ne olacağı uyuşmazlık durumlarında hangi yargı çevrelerinin yetkili olacağı

38 Çözüm kaynakları (I); I- Ticari etki Ticari etkiyi belirleyen faktörler: a) ilgili ülkede ticari faaliyet, plan, hazırlık b) ülke müşterilerine hizmet, satış sonrası servis c) ülke yasalarına uyum d) para biriminin kullanılması e) ülke adresi, tel, faks, f) ülke üst düzey alanında DNS tescili......

39 Çözüm kaynakları (II); II- Hakların birlikte varolması 1. İyi niyetli kullanım 2. Hak sahipleri arasında çıkar dengesi 3. Haksız ticari etkinin ortadan kaldırılması 4. Uyarılma 5. Açıklama III- Ticari etkiyle orantılı kısıtlama

40   Telefon: (0 312)   Faks: (0 312)   İnternet web sitesi:   Adres: Hipodrom Cad. No:155 Yenimahalle-ANKARA   Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) Web: Mustafa Dalkıran Marka Uzmanı


"MARKA Mustafa Dalkıran Marka Uzmanı Nedir ? Nasıl Korunur ?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları