Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

16 Ekim 2006 BİREYSEL BANKACILIK. HÜLYA ALTAY TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "16 Ekim 2006 BİREYSEL BANKACILIK. HÜLYA ALTAY TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı."— Sunum transkripti:

1 16 Ekim 2006 BİREYSEL BANKACILIK

2 HÜLYA ALTAY TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı

3 İÇİNDEKİLER - Tanım - Bireysel Bankacılığın Önemi - Ürünler - Dağıtım Kanalları - Beklentiler Boğaziçi Üniversitesi, “Bank Management” dersi öğrencileri için hazırlanmıştır.

4 4 TANIM  Bireysel bankacılık,  Bireylerin ihtiyaçlarını gidermeye yönelik mal ve hizmetlerin alımında finansal destek sağlamaya,  Bireylerin ödeme, para transferi gibi tüm mali ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik her türlü faaliyeti içeren bankacılık türüdür.

5 5 TANIM / Bireysel Bankacılığın Gelişim Süreci Kaynak: Tower Group, A.T. Kearney, Best Practices in Retail Financial Services Symposium (*) Negotiable Order of Withdrawal Accounts (Faiz Ödenen Vadesiz Hesaplar) (**) Interaktif telefon bankacılığı teknolojisi (Interactive Voice Response)

6 BİREYSEL BANKACILIĞIN ÖNEMİ

7 7 BİREYSEL BANKACILIĞIN ÖNEMİ  Bankalar açısından:  Kredi Riski  Verimlilik  Nakit Akışı  Çapraz Hizmet  Reklam Yaygın plasman olanağı Faiz ve komisyon gelirleri Düzenli, daha düşük maliyetli kaynak tedariki Çok sayıda ürünü pazarlama imkanı Müşteri memnuniyeti

8 8 BİREYSEL BANKACILIĞIN ÖNEMİ  Müşteriler açısından:  Bireylerin hayatını kolaylaştıran hizmetler  Yoğun rekabet sonucu ucuz ve kaliteli hizmet elde edebilme

9 ÜRÜNLER

10 10 ÜRÜNLER  TEMEL ÜRÜN SETİ –Vadesiz hesaplar, kredi kartı, otomatik ödeme vb.  TASARRUF ÜRÜNLERİ –YTL ve DTH, yatırım hesapları  BİREYSEL KREDİ ÜRÜNLERİ –Konut, taşıt ve ihtiyaç kredileri  SİGORTA ÜRÜNLERİ –Bireysel emeklilik, sağlık sigortası, Kasko vb.  ÇOCUK VE GENÇLİK ÜRÜNLERİ –İş’te Üniversiteli, Kumbara Fonu, İlk İmza Hesabı

11 11 ÜRÜNLER / Krediler  KREDİLER  Ek Hesap  İhtiyaç Kredisi  Kariyerim Kredisi  Evim Kredisi  Tatil Kredisi  Faturalı Alışveriş Kredisi  Eğitim Kredisi  Taşıt Kredisi  Konut Kredisi  Konut ve Yapı Güçlendirme Kredisi

12 12  Bireylere yönelik kredilerde önemli artış… Kaynak: BDDK ÜRÜNLER / Krediler ($ milyar)2002 Eylül 2006 Yıllık Ortalama Artış (%) Bireysel Krediler ,3 Tüketici Kredileri ,7 Konut ,6 Taşıt ,1 Tüketici Kredi Kartları ,7 Bireysel Krediler / Toplam Krediler%15,0%32,1-

13 13 ÜRÜNLER / Krediler  Konut Kredileri  Uzayan vadeler  Düşen faiz oranları Kaynak: BDDK

14 14 ÜRÜNLER / Krediler  Taşıt Kredileri  Kampanyalar  Ertelenmiş talep Kaynak: BDDK

15 15 ÜRÜNLER / Krediler  İhtiyaç Kredileri  Ürün çeşitlendirmesi  Ertelenmiş talep Kaynak: BDDK

16 16 ÜRÜNLER / Plastik Kartlar  PLASTİK KARTLAR  Bankamatik Kartları  Kredi Kartları  KGS Kartları

17 17 ÜRÜNLER / Plastik Kartlar  Bankamatik Kartları (Debit Card)  ATM’lerden işlem yapabilme  Alışveriş imkanı (Milyar YTL) /62006/6Değişim (I)(II)(II/I) Nakit Çekme46,367,687,841,851,9%24,2 Alışveriş0,20,50,90,40,7%75,0 Kaynak: Bankalararası Kart Merkezi

18 18 ÜRÜNLER / Plastik Kartlar  Kredi Kartları  1968 Türkiye’de ilk kredi kartı (Diners Club)  1991 İlk elektronik POS  1999 Taksitli kredi kartları, puan uygulamaları  2005 YTL 85 milyar işlem hacmi Kaynak: Bankalararası Kart Merkezi

19 19 ÜRÜNLER / Yatırım  YATIRIM FONLARI  Yatırımcıların birikimlerinin sermaye piyasası araçlarında değerlendirilmek üzere bir havuzda toplanması  Profesyonel yönetim  Riskin dağıtılması  Eylül 2006 itibarıyla: –3 milyona yakın yatırımcı –YTL 24 milyar toplam portföy değeri

20 20 ÜRÜNLER / Ödemeler  ÖDEMELER  Faturalar  Vergi  Öğrenci Harcı  Sigorta  Özel Okul Ödemeleri  Diğer Ödemeler

21 21 ÜRÜNLER / Ödemeler  Otomatik Ödeme Talimatları  Müşterilerin hayatını kolaylaştıran yaklaşım  Sadece İş Bankası’nda 2005 sonu itibarıyla 3,5 milyona yakın aktif talimat

22 22 ÜRÜNLER / Genç Bankacılık  GENÇ BANKACILIK  İş’te Üniversiteli  İlk İmza Hesabı  Kumbara Fonu  Özel Okul Ödemeleri Geleceğin tasarruf sahiplerine yönelik özel ürünler…

23 23 ÜRÜNLER / Hesaplar  HESAPLAR  Vadesiz Hesaplar  Vadeli Hesaplar  Maaş Hesabı  Ek Hesap  YATIRIM HESAPLARI  Yatırım Fonları  Hazine Bonosu ve Devlet Tahvilleri  Eurobond  Repo  Hisse Senedi  Altın  Diğer

24 24 ÜRÜNLER / Sigorta  SİGORTA  Bireysel Emeklilik  Hayat Sigortaları  Sağlık Sigortaları  Kasko-Konut-İşyeri Sigorta Paketleri

25 DAĞITIM KANALLARI

26 26 DAĞITIM KANALLARI  Günümüzde bireysel banka müşterileri –Kolay ulaşılabilir, –Hızlı hizmet alabilecekleri ve –Gelişmiş teknolojilere sahip dağıtım kanallarını tercih etmektedirler.  Mevcut sistemde en çok kullanılan bankacılık kanalı olan şubeler artan yoğunluk sebebiyle müşterilerin ihtiyaçlarına yeterince hızlı cevap verememektedir.  Bankalar maliyetlerini düşürebilmek amacıyla şube dışı kanallara yönelmektedir.  ATM, Internet Bankacılığı, Telefon Bankacılığı gibi alternatif kanallar giderek daha fazla önem kazanmaktadır.

27 27 DAĞITIM KANALLARI  Şubeler  ATM  Internet Bankacılığı  Telefon Bankacılığı  WAP-GPRS Bankacılığı

28 28 DAĞITIM KANALLARI / Şubeler  ŞUBELER  Değişen şube yapıları  Pazarlamanın artan önemi  Son dönemde şube sayısında artış eğilimi /6 Banka Sayısı Şube Sayısı Sektör Özel Kaynak: BDDK, TBB

29 29 DAĞITIM KANALLARI / ATM’ler  ATM’ler  25 Aralık 1987’de ilk ATM İş Bankası Yenişehir / ANKARA şubesi  Para çekmenin yanında çok sayıda farklı bankacılık işlemi yapabilme  Haziran 2006 itibarıyla Türkiye genelinde ATM Bankacılık Sektörü /6 ATM Sayısı Kaynak: BDDK

30 30 DAĞITIM KANALLARI / Internet Bankacılığı  İNTERNET BANKACILIĞI  Hızlı ve kesintisiz bankacılık işlemleri  Şubeye gitmeden, sıra beklemeden kolay bankacılık  Görerek ve seçerek bankacılık işlemi yapabilmek  Detaylı rapor ve bilgi alabilmek  Çok çeşitli bankacılık ürünlerini görerek bu ürünlerden faydalanabilmek  Bankacılık işlemlerini çok daha ucuza yapabilmek

31 31 DAĞITIM KANALLARI / Internet Bankacılığı  TELEFON BANKACILIĞI  Türkiye’de telefon bankacılığı 1991 yılında başladı.  Çağrı Merkezleri (Call Center) 7/24 hizmet vermektedir.

32 32 DAĞITIM KANALLARI / Internet Bankacılığı  WAP – GPRS BANKACILIĞI  Hisse senedi alış satış  Repo  Yatırım İşlemleri  Havale-EFT  Kredi kartı borcu ve fatura ödeme

33 BEKLENTİLER

34 34 BEKLENTİLER  Nüfus ve demografik özellikler  Gelir düzeyi ve dağılımı  Ürün kullanım sıklığı ve çeşitliliği  Şube dışı kanal kullanımı  Şube sayısı Bireysel Bankacılık alanında büyümenin devam etmesi beklenmektedir.

35 35  Nüfusumuzun büyüklüğü, artış hızı ve yaş arası nüfusun artan payının, bireysel bankacılık alanındaki büyümeyi desteklemesi beklenmektedir. Kaynak: TUİK BEKLENTİLER / Nüfus Yapısı 72,1 mil. 84,3 mil.

36 36  Önümüzdeki 5 yıllık dönemde verimli banka müşterisi sayısının 10 milyon kişiye ulaşacağı tahmin edilmektedir. BEKLENTİLER / Bankable Population Hedef Kitle (6,1 milyon) Yaş Arası Nüfus (48,1 milyon) Gelir Getiren Fertler (20,4 milyon) 2006 Kaynak: Türkiye İş Bankası, İktisadi Araştırmalar Müdürlüğü

37 37 BEKLENTİLER / Konut Kredileri  Konut kredileri piyasası önemli bir büyüme potansiyeli taşımaktadır. Kaynak: Avrupa Merkez Bankası (AMB), BDDK, DPT

38 38 BEKLENTİLER / Sigorta Sektörü  Hayat dışı sigortacılık alanı önemli bir büyüme potansiyeli taşımaktadır. Kaynak: Swiss Re Kişi Başına Hayat Dışı Prim (2005)

39 39 BEKLENTİLER / Sigorta Sektörü  Benzer bir durum hayat sigortası ürünleri için de sözkonusudur. Kaynak: Swiss Re Kişi Başına Hayat Primi (2005)

40 40  İnternet kullanımının bireysel bankacılığın gelişimine daha fazla yardımcı olması beklenmektedir. BEKLENTİLER / Dağıtım Kanalları Şube dışı kanalların kullanımı (*) (%) / Q1 ATM POS Internet Telefon Kiosk Çağrı M Kaynak: Türkiye İş Bankası verileridir.

41 41 BEKLENTİLER / Şubeleşme  Önümüzdeki yıllarda şubeleşme sürecinin hız kazanması ve bireysel bankacılığın yaygınlaşmasına katkı sağlaması beklenmektedir. Kaynak: Avrupa Merkez Bankası (AMB), BDDK, DPT

42 Bu rapor Türkiye İş Bankası A.Ş. tarafından güvenilir olduğuna inanılan kamuya açık kaynaklardan elde edilen bilgiler kullanılmak suretiyle, sadece bilgilendirme amacıyla hazırlanmış olup, hiçbir şekilde finansal enstrümanların alım veya satımı konusunda tavsiye veya finansal danışmanlık hizmeti sağlanması olarak yorumlanmamalıdır. Türkiye İş Bankası A.Ş. bu raporda yer alan bilgilerin doğru ve tam olması konusunda herhangi bir şekilde garanti vermemektedir. Türkiye İş Bankası A.Ş. bu raporda yer alan bilgilerde herhangi bir bildirimde bulunmaksızın değişiklik yapma hakkına sahiptir. Bu rapor ve içindeki bilgilerin kullanılması nedeniyle doğrudan veya dolaylı olarak oluşacak zararlardan Türkiye İş Bankası A.Ş. hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmemektedir. İşbu rapor üzerinde Bankamızın telif hakkı olup, Bankamızın yazılı izni alınmaksızın herhangi bir kişi tarafından, herhangi bir amaçla, kısmen veya tamamen çoğaltılamaz, dağıtılamaz veya yayınlanamaz. Tüm haklarımız saklıdır. Teşekkürler…


"16 Ekim 2006 BİREYSEL BANKACILIK. HÜLYA ALTAY TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları