Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sigorta Tatbikatçılar ı Derneği Sigortacılıkta Rekabet, Fiyatlandırma ve Kârlılık 05 Nisan 2010 C. Ererdi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sigorta Tatbikatçılar ı Derneği Sigortacılıkta Rekabet, Fiyatlandırma ve Kârlılık 05 Nisan 2010 C. Ererdi."— Sunum transkripti:

1 Sigorta Tatbikatçılar ı Derneği Sigortacılıkta Rekabet, Fiyatlandırma ve Kârlılık 05 Nisan 2010 C. Ererdi

2 1 AB Ülkelerinde Serbesti Farklı Tarihlerde Gerçekleşti Fransa İngiltere İtalya Almanya İspanya Portekiz

3 2 İngiltere’de Fiyat Serbestisinin Sonuçları ve Ürün Fiyatlaması Üzerindeki Etkisi Yıl Fiyat Serbestisi Teknik Kâr %

4 3 Otomobilde ortalama hasar 2003’de %100.4 iken 2007 yılında % 113.2’ye yükseldi. Yani sigortacılar aldıkları her 1 paunda karşılık 1.13 paund ödediler. Personal Motor - Finding the key to motor 01 Nov 2008 With many leading insurers making significant underwriting losses in 2007, much of the sector is suffering. Highway has been courted by LV= after a fall in pre-tax profits to £1.4m for the first half of 2008, down from £11.8m in the same period for It is scant wonder that many insurers are suffering: with highly competitive premiums, an average loss ratio of 100.4% in 2003 rose to 113.2% 2007, meaning that the average personal motor insurer was paying out £1.13 for every £1 premium accepted last year. İngiltere Otomobil Piyasası 2007

5 4 İngiltere Oto Sigortacıları Son 11 Yıldır Teknik Kâr Elde Edemiyor! The Association of British Insurers (ABI) said the car insurance industry has not made an underwriting profit for at least 11 years.

6 5 İtalya’da Ancak Kısa Bir Süre Önce Şirketler İyi Sonuçlar Elde Etmeye Başladılar  İtalyan şirketleri sadece son yıllarda artan bir iyileşme yaşadılar  Serbest tarifeye geçişten 7 yıl sonra teknik kâr başa baş noktasına ulaştı !

7 “SERBEST REKABET SİSTEMİNDE TÜM SEKTÖRÜN TAMAMININ KÂRLI OLMASINI BEKLEMEK MÜMKÜN DEĞİL, LİBERAL SİSTEM BİREYCİLİĞİN FARKLILAŞMASI VE BAŞARISINA DAYANIR. TAMAMININ KÂRLI OLMASINI BEKLEMEK MÜMKÜN DEĞİL, LİBERAL SİSTEM BİREYCİLİĞİN FARKLILAŞMASI VE BAŞARISINA DAYANIR. BAKIŞ AÇIMIZIN DEĞİŞMESİ GEREKİR”. 6 Sektör Değil Şirketlerin Başarısı

8 7 Aspis Pronia 2007’de 500 Mio Euro Prim Üretti 1944 yılında kurulan, 2500 civarında acentesi olan ülkenin 2. büyük sigorta şirketi

9 8 Aspis Şirketinin Finansal Sonuçları 2008 Sonu 2008 sonuna kadar Aspis Pronia her yıl küçük ve orta ölçekli şirketleri satın alarak batırılamayacak kadar büyük bir şirket yaratmıştır sonunda Aspis Pronia 114 milyon Euro negatif özkaynağa sahiptir. Bu durum birikmiş teknik zararlardan rezerv eksikliklerinden ve finansal piyasalardaki olumsuz gelişmelerden kaynaklanmaktadır.

10 9 21 Eylül 2009 Aspis’in Lisansları İptal Edildi 1)Aspis Pronia P&C ve Aspis Pronia Hayat’ın sigortacılık lisansları, gerekli asgari özkaynağa sahip olmamalarından ve likidite zorunluluklarına uymamalarından dolayı askıya alındı. 2)Aspis Pronia 700 çalışanının işten çıkardı. Araç sahiplerini 30 gün süreyle, garanti fonu teminat altına almış sigortalıların bu süre sonunda yeni şirketle poliçe yapmaları kararlaştırılmıştır. Yaklaşık hayat sigortası poliçesi sahibinin para ya da akitsel hak kaybına uğramayacakları açıklanmıştır.

11 10 Aspis’in Oto Branşında Yaptığı Fiyatlama Nakit açığını kapatmak için her yıl, fiyatları düşürerek Daha fazla sayıda iş yazmayı “iş felsefesi” haline getirmiştir.

12 11 ASPİS PRONİA’dan Alınması Gereken Ders  Hiçbir şirket batırılamayacak kadar büyük değildir.  Nakit akışı bazlı iş kabul politikası eninde sonunda iflas eder.  Sermayedarların şirket kârlılığındaki gelişmelere hassas yaklaşımı mutlaka gereklidir.  Denetimin çok etkin ve zamanında aksiyon alarak gerekli rezerv ve sermaye artış talebini uygulatması diğer şirketleri ve sektörü korumak adına şarttır.

13 12  TÜRK SİGORTA PİYASASI

14 13 Tarife Dönemi Fiyatları 1989 Öncesi

15 14 Tarife Dönemi Yangın Fiyatları

16 15 Fiyat Mukayesesi Tarife Rejiminde Mensucat Fabrikası Yangın Fiyatı Şu Anda Geçerli Yangın Fiyatı

17 16 Kasko Tarifesi

18 17 Hanefi Ulutekin / 1973 Sigortacılığımızın Sorunları Söz konusu edilen sorunların başlıcaları şöyle özetlenebilir: Bir taraftan, durmadan yükselen çeşitli kollardaki fiyatların meydana getirdiği genel gider artışlarının, diğer taraftan, özellikle bazı sigorta dallarında hasar maliyetlerinin önemli ölçülerde artmasına karşılık sigorta tarifelerinin bu artışları karşılayabilecek ölçüde ve zamanında ayarlanmaması, Sigorta Endüstrisini güç duruma düşürebilecek nitelikte bir sorundur.

19 18 Serbest Kasko Tarifesi

20 19 Haşim Ekener / Sigorta Endüstrisinin Ekonomideki Yeri  Teknik sigorta hesapları devamlı negatif sonuç vermektedir. Sigortacılık diğer sektörlerle bir an olsun kıyaslanamayacak şekilde çok düşük kâr sağlayabilmekte, zarar etmekte sağlayabildiği kâr da bir oranda tesis edebildiği mali gelirlere dayanmaktadır. Zira teknik sonuçları etkileyen sebepler çok ağırdır. Sendikal faaliyetler, ekonomik koşullar umumi masrafları şiddetle yükseltmektedir. Altından kalkılamayacak yükümlülüklerle karşı karşıya kalınmıştır.  Tarifelerde meydana gelen yetersizliklerin karşılanması, bunda geç kalınmaması hayati önemdedir.

21 20 Türkiye Elementer Sigorta Sektörü Özkaynak Kârlılığında Reel Getiri Yaratamamıştır

22 21 Net Bileşik Oran 2009’da % 108,1 Hayat Dışı Net Bileşik Oran 108,1%  Genel Gider oranı  Net Hasar Prim oranı 120,9% Kasko Net Bileşik Oran  Komisyon oranı  Genel Gider oranı  Net Hasar Prim oranı  Komisyon oranı En düşük % 87 En yüksek % 247 % %

23 24 Net Bileşik Oran 2009’da % 108,1  Komisyon oranı  Genel Gider oranı  Net Hasar Prim oranı 124,4%  Komisyon oranı  Genel Gider oranı  Net Hasar Prim oranı 91,3% 118,4% Trafik Net Bileşik Oran Yangın Net Bileşik Oran Sağlık Net Bileşik Oran En düşük % 58,91 En yüksek % 265,11 En düşük % 44,35 En yüksek % 206,17 En düşük % 42,15 En yüksek % 567,39

24 23  ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM BEKLENTİLER

25 24 Müşteri Artık Sadık Değil

26 28 Rekabet Her Alanda Etkisini Gösteriyor

27 26 Rekabet Her Alanda Etkisini Gösteriyor

28 Fiyatlar Daha da Düşecek  Yangında tam serbesti gerçekleşecek  Diğer branşlarda fiyatlar daha da düşecek 31

29 28 Tüm Dünya’da Sigorta Şirketleri Operasyonel Maliyette Etkin Değiller - Sigorta Şirketleri- Fon Yöneticileri - Bankalar Kaynak: Şirket verileri, Goldman Sachs Araştırma Tahminleri Sigorta şirketleri, bankalar ve varlık yöneticilerinin faaliyet giderlerini varlıklara oranlarsanız Sigortacılar maliyet – etkin değiller Sigorta Şirketleri Bankalar Fon Yöneticileri

30 Düşecek Fiyatlara Şirketlerin Hazır Olması Süreci Hayat Dışı Net Bileşik Oran Hayat dışı toplamda ertelenmiş komisyonlar ve devreden ertelenmiş komisyonlar hesaplamalara dahil edilmiştir. Devam eden riskler karşılığı ve dengeleme karşılığı net kazanılmış prim hesaplamasına dahil edilmiştir. H/P Oranı = Net Gerçekleşen Hasar / Net Kazanılmış Prim Genel Gider Oranı = Genel Giderler / Net Kazanılmış Prim Komisyon Oranı = Net Komisyon/ Net Kazanılmış prim Net Bileşik Oran: HP Oranı + Genel Gider Oranı + Komisyon oranı 108,1% 33

31 30 Şirketlerin Kâr Etme Yolu 1) Net Hasar Prim Oranını Düşürmek a - Hasar Frekansını düşürmek a) İş kabul de segment bazlı anlayışa geçmek b) Seçici olmak c) Segmetlere uygun fiyatlama b - Hasar maliyetlerini düşürmek c - Primi arttırmak için; a) Fiyatı arttırmak, b) Yazılan iş adedini arttırmak.

32 31 Şirketlerin Kâr Etme Yolu 2) Gider Oranını Düşürmek - Genel Gider Oranını düşürmek, - Komisyon politikasını tekrar gözden geçirmek.

33 32 Sorun Fiyatlamada Değil, Bakış Açısında 31/12/2009 TEKNİK KÂR ZARAR D A S K

34 33 Sorun Fiyatlamada değil, Bakış Açısında 31/12/2009 TEKNİK ZARAR TARSİM

35 34 Teşekkürler


"Sigorta Tatbikatçılar ı Derneği Sigortacılıkta Rekabet, Fiyatlandırma ve Kârlılık 05 Nisan 2010 C. Ererdi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları