Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜRÜN İNOVASYONU. SALİH KESKİN İNOVASYON UZMANI • AB Lizbon politikasına dönük olarak İngiliz Büyükelçiliği ve TEPAV ortak projesinde görev alarak eğitimcilerin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜRÜN İNOVASYONU. SALİH KESKİN İNOVASYON UZMANI • AB Lizbon politikasına dönük olarak İngiliz Büyükelçiliği ve TEPAV ortak projesinde görev alarak eğitimcilerin."— Sunum transkripti:

1 ÜRÜN İNOVASYONU

2 SALİH KESKİN İNOVASYON UZMANI • AB Lizbon politikasına dönük olarak İngiliz Büyükelçiliği ve TEPAV ortak projesinde görev alarak eğitimcilerin eğitimi ve İnovasyon üzerine uzman sertifikası almıştır. Ve bu projeye bağlı olarak bir çok ilde İnovasyon üzerine çalışmalar yapmıştır. • Alman EBA üniversitesi - Proaktif ortak eğitimlerinde İnovasyon uzmanlık sertifika almıştır, • EBA üniversitesi bünyesinde üniversite öğrencilerine kreatif düşünme Hayal Gücünü geliştirme çalışmaları yapmaktadır İnovasyon ve kreatif düşünce üzerine iş dünyasında ve eğitim sektöründe seminerler vermekte ve ayrıca proje üretimi konusunda sivil toplum kuruluşlarında atölye çalışmaları yapmaktadır. Ayrıca Fatih Üniversitesi ve İstanbul ticaret üniversitesinde İnovasyon sertifika programı yürütmektedir.

3 Amaç • Geleceğin getirecekleri, • Ve • Ürün İnovasyonu,

4 • Yıkmaya çalıştığımız;

5 • İnovasyon? • Etimolojisi

6 6 İnovasyon, yaratıcılık ile ilgili bir kavramdır. Faydalı bir yeniliği yaratmaktır..

7 7 İnovasyon, Para Kazandıran Yaratıcılık olarak anlaşılmalıdır

8 GİRDİ 100 fikir 200 fikir 1 milyon yatırım 10 milyon yatırım ÇIKTI? 3 başarılı ticari ürün 6 başarılı ticari ürün 3 yılda 3 milyon kazanç 3 yılda 3o milyon kazanç İnovasyon sayılarla ilgilidir

9 • Günümüzün realitesi vahşi bir rekabet. • Yeni rekabet patlaması ve yüksek kaliteli ürün patlaması yaşıyoruz. • Bu her alana taşındı, her sektör küreselleşti. • Böyle olunca da bir marifet, hüner, yani İnovasyon gerekliliği doğdu. İnsanlar farklı, faydalı ne yapabilirim diye düşünmeye başladı. • Alelade olanı herkes yapıyor, yeni bir şey eklemek gerek.

10 • Bugün dünyanın %15’i dünyadaki tüm teknolojik yenilikleri sağlamaktadır. • Dünya nüfusunun yarısı, bu teknolojileri üretim ve tüketim için kısmen kullanırken, geri kalan kısmı teknolojiden nasibini bile alamamaktadır. • Toplumların teknolojiyi algılaması, benimsemesi ve entegrasyonu onların gelişmesini hızlandırırken, ülkeler arası gelir dağılımı eşitsizliği de artmaktadır. • Bir ülkede bilginin ne derece yerinde kullanıldığını ülkedeki bilgisayar sayısı, internete bağlanma oranı, eğitim süresi, patent sayısı ve Ar-Ge harcamalarıyla belirlenmektedir. • Yukarıdaki göstergeler ülkelerin gelişmiş ve zengin ya da gelişmemiş ve fakir olmasına neden olmaktadır. • Bilgi üretme ve kullanma açısından ülkeler arasındaki fark açıldıkça ülkeler arası gelişmişlik uçurumu daha da artmaktadır. • Fakir ülkeler mevcut teknolojik bilgileri bile kullanmakta zorlanacaklardır. • Ülkeler arasındaki gelişmişlik farkı açıldıkça az gelişmiş/gelişmekte olan ülkelerdeki nitelikli ve uzman kişiler (yani en zeki ve kıymetli beyinler) gelişmiş ülkelerce sunulan fırsat ve iş olanaklarının cazibesiyle gelişmiş ülkelere beyin göçü/akışı yaparlar.

11 • 2000 lerin başında ilk 100 Amerikan şirketlerinin cirosu 2.82 trilyon dolar. İlk 100 japon firmasının da hemen hemen aynı • Karlılıkta Amerikan firmaları %6.4 iken Japonlar % 1.1. • İlk 25 kore firması ise daha kötü, % 0,7 • Rekabet o kadar büyük bolluk o kadar fazla ki neredeyse her şey birbirine benziyor. Rakiplarden daha yüksek çekim gücü yaratamazsanız gidişiniz sürpriz olmaz.

12 • Son tahlilde maliyetleri düşürerek büyümeye devam edemezsiniz

13 • Rakiplarinizle yarışamak istiyorsanız yalnızca iş peşinde koşmayın. • Anlam yaratın. Para kazanmak için yola çıkan zengin olmaz. • İyi iş yapmak, yaşama anlam katmak için çalışanlar, • Hedefleri olanlar başarılı olurlar.

14 • Yeni düzende, tüm şirketler müşteri başına yarattıkları deneyim kadar başarılı olacak. • Müşteriyle birlikte İnovasyon yapmaya odaklanın. • Değer yaratma süreci her zaman bir müşteri deneyimine odaklanmalı

15 • 1980 yıllarda hazır ol, nişan al, ateş diyorduk lar da hazır ol, ateş, nişan al- şimdi ise ateş, ateş, ateş • Tüketicinin ilgisini çekmek için önce onu ikna etmek gerekiyor. • Ama Henry Ford demiş ki “ Eğer müşterilerime ne istediklerini sorsaydım benden daha hızlı atlar ve at arabaları isterlerdi. • Müşteriler kendilerini özel hissetmek istiyorlar. Bütün projelerde kişiselleştirilmiş yaklaşımlar istiyorlar.

16 • 10 sene sonra piyasada olan ürünlerin %80 henüz üretilmedi..

17 • Yepyeni bir Dünya • Yepyeni sorunlar ve meydan okumalar • Dünya’yı düzleştiren faktörler VE • Nasıl kar edeceğiz?

18 Çözüm İnovasyon

19 • İnovasyon olmayan bir şeyi sunmaktır. • İnovasyonların %99 bilinenlerin yeni bir alanda kullanılmasıdır. • Toyota Amerikan süpermarket modelini üretim anlayışına devşirdi. • Dell ilk kez doğrudan pazarlamaya geçerek önemli bir atak yaptı. • 6 sigma motorala tarafından geliştirilmiş milyonda 3, 4 hata gibi çok yüksek kalite standartı

20 • Cocacola, geliri 18 milyar dolar, borsa değeri 115 Milyar dolar • Microsoft, gelir 6 Milyar dolar, borsa değeri 71 milyar dolar • İntel, geliri 16 Milyar dolar, borsa değeri 62 milyar dolar • Wolt Disney, 19 Milyar dolar gelir, borsa değeri 42 milyar dolar • Harley – Davidson, 1 milyar dolar gelir, 4 milyar dolar borsa değeri • GM, 169 milyar dolar gelir, 42 milyar dolar borsa değeri • Ford,137 milyar dolar gelir, 43 milyar dolar borsa değeri

21 • İnsan satışlarını %10 arttırmak isterse kazancını %20 arttıramaz. Otomobil sanayinde meşhur Kettering şöyle demiş: • “insan yeterli derecede cesaretle düşünemiyor” onun fabrikasında bir araba otuz saatte boyanırken o şu soruyu sormuştu; bakalım bir arabayı bir saatte boyayabilir miyiz? Ve hemen araştırmalarında kuruyan bir emaye bulmuş ve arabaya sererek iki saat geçmeden boyanmış oluyor. ( kendi işinizde buna benzer bir örnek bul) • Karada cehalet suç değildir fakat denizde suçtur. (kılavuz almaması sonucu olanlardan kaptan sorumludur)

22 • Tarihçesi

23 İnovasyon Nereden Başlar? • Strateji • Kültür • İnovasyon

24 İnovasyon Nereden Başlar? 1. Adım Kritik stratejik zorlukların tanımlanması 2. Adım Zorlukların üstesinden gelebilmek için kritik adımların tanımlanması 3. Adım Kritik adımların gerçekleşmesini sağlayacak değer ve normların ortaya konması 4. Adım Mevcut kültürün uygunluğu 5. Adım Gereken normlarla mevcut normlar arasındaki farklılık analizi 6. Adım Farklılıkların azaltılması için gereken aşamalar

25 • Bugün hangi müşterilere hizmet veriyorsunuz • Bugün Müşterilerinize hangi kanallardan hizmet veriyorsunuz • Bugün Rakipleriniz kimler • Bugün Rekabet üstünlüğünüzün temeli ne • Bugün Kararlarınız nereden geliyor • Bugün Sizi benzersiz kılan beceri yada yetenekler nelerdir (yazılacak) • Bugün Hangi nihai ürün pazarlarında yer alıyorsunuz • Gelecekte hangi müşterilere hizmet veriyorsunuz • Gelecekte Müşterilerinize hangi kanallardan hizmet veriyorsunuz • Gelecekte Rakipleriniz kimler • Gelecekte Rekabet üstünlüğünüzün temeli ne • Gelecekte Kararlarınız nereden geliyor • Gelecekte Sizi benzersiz kılan beceri yada yetenekler nelerdir • Gelecekte Hangi nihai ürün pazarlarında yer alıyorsunuz

26 İnovasyon nasıl yapılıyor? • İnovasyon iki türlü yapılabiliyor. • Bilginin dikeylemesine geliştirilmesiyle yani Ar-ge. Burada dar bir alanda o güne kadar hiç üretilmemiş yeni bilgilerin üretilmesi hedefleniyor. Ar-ge sofistike bir iş. • Örneğin bugün otomotiv, teknoloji, ilaç, bilişim firmaları yılda 7-8 milyar doları Ar-ge ye yatırıyor. • Yatay bilgi şeklinde yapılan İnovasyon ise bir sektörün başka bir sektörden esinlenip yeni model yaratması. • Buna bilgi kaldıraçlama veya eşleştirme denir,

27 Bilgi kaldıraçlamaya örnek: • Bilgi kaldıraçlamayı en iyi uygulayanlardan biri Toyota • Tam zamanında üretim uygulamasını süpermarketlerden aldılar. Toyota’nın patronu bir gün markete gidiyor ve stokların hiç tükenmediğini görüp, depolarının çok büyük olup olmadığını soruyor. • Depo yok, malın tükenme hızına bakıp, telefonla sipariş veririz, mal hemen gelir cevabını alınca da bu sistemi kendi sektörüne uyguluyor. • Macar bir mühendis tarafından bulunan cırt fermuarı da bir örnek. • Mühendis tarlalarda gezerken çorabına yapışan dikenli otlardan esinlenip cırtı buluyor. • Bir makyaj firması da otomotiv sektöründe kullanılan elektrostatik boyanın kolay çıkmadığını görüyor ve böylece kalıcı makyaj malzemesi üretiyor.

28 - DÜNYADAKİ EKONOMİK İŞLETMELERİN % 99’U KOBİ’LER - KOBİ’LER ÜLKELERİN MİLLİ GELİRLERİNİN % 55-95’İNİ YARATIYOR - DÜNYA TOPLAM İŞGÜCÜNÜN % 50’DEN FAZLASI KOBİ’LERDE ÇALIŞIYOR KOBİ’LERLE İLGİLİ GERÇEKLER

29 HİNDİSTAN: % 99(tüm işl) % 50(ihr) JAPONYA : % 99 ’’ % 38 ’’ ABD: % 99 ’’ % 32 ’’ ALMANYA : % 99 ’’ % 31 ’’ BAZI ÜLKE EKONOMİLERİNDE KOBİ’LERİN DURUMU

30 • TÜRKİYE’DE KOBİ’LER: % 98 • İHRACATTAKİ PAYLARI: % 10

31 Yalnız ürün inovasyonu

32

33 33

34 34

35 TÜRKİYE’DE TEMEL INOVASYON FAALİYETLERİ  Grafik 2: Türkiye’ de Ar-Ge Personeli Sayısı ( ) Kaynak: TÜİK.

36 REKABETÇİ ÖZELLİKLER İnovasyon Bağlanırlık Çeşitlilik Beceriler Stratejik kapasite Yaşam kalitesi

37 • Samsung 2004 yılında Çin de İnovasyon için 4 milyar dolar yatırım yaptı. Aynı yıl elde ettiği ilave gelir 24 milyar dolar • Samsung güney Kore’nin 1960 da başlayan inovasyona dayalı çalışmalarının ürünü • Tayvan küçük ve orta ölçekli işletmeler dayalı, güney Kore büyük şirketleri, Çin ve İrlanda doğrudan yatırımı ön planda tutuyor. • 3 M 1902 den beri inovatif ürünler üretir. 50 binden fazla ürünü vardır. (Acı vermeyen yara bantlarından yakıt pillerine ve post itlere kadar) • Sony 1946 ilk radyo tamir şirketi, 4 yıl sonra ilk kendi ürününü üretti. (Transistorlu radyo) 1976 yılında ilk kez walkmanı üretti. • Amerikalı firma olan Goldman 1937 de market arabalarını geliştirdi

38 • Kodak cep tel. çekilen fotoğrafların görüntülenmesini veya başkasına gönderilmesini kolaylaştırıyor • Toyota 1950 de tam zamanlı üretim sistemine geçti • Kaizen Japonya’da önemli bir organinasyonel inovasyondur. Toyota Kaizeni uygular ve dünyada 1950den beri en düşük maliyetle en yüksek kaliteli aracıdır • Dell sipariş üzerinde üretim modeli ise inovasyondur. İstek doğrultusunda KONFİGÜRE edilmiş ürünler üretir. • 1930 lar da Nestle’nin Neskafesi önemli bir İnovasyon • İsviçre de üretilen Karton ambalajlar ve pipet

39 • En ilginç markalar tıpkı insanlar gibi otantiktir.

40 Ürün İnovasyonu • Farklı ve yeni bir ürünün geliştirilmesi • Varolan bir üründe değişiklik, farklılık ve yenilik yapılması Ürün Yeniliği: • Bir ürün yeniliği, mevcut özellikleri veya öngörülen kullanımlarına göre yeni ya da önemli derecede iyileştirilmiş bir mal veya hizmetin ortaya konulmasıdır. Bu faaliyetler teknik özelliklerde, bileşenler ve malzemelerde, birleşik yazılımda, kullanıcı kolaylığı ve diğer işlevsel özelliklerinde önemli derecede iyileştirmeleri içermektedir.

41 • Başarılı ürün inovasyonu yaşam tarzını biçimlendiren fikirler eklemekle ilgili. • Güzellik sabunları ( insanlar kirliliğe karşı sloganı ile popüler oldu) • Nokia farklı kapaklar ve zil sesleriyle basit fikirlerle öne geçti.

42 Üretim Pazarlama ve Satış Geliştirme Yeni Fikirler ve Teknolojiler Pazar Pazarın ve Toplumun İhtiyaçları Mevcut Bilgi ve Teknoloji Ürün İnovasyonu Etkileşim Ağı

43 Hangi kapıdasınız?

44 Ürün/Hizmet Yaşam Döngüsü Zaman Pazara sunum Büyüme Olgunluk Doygunluk Azalma Talep

45 • İnovasyon 'Bilgi-Yoğun' ürün ve hizmetleri geliştirmek ve farklılaştırmak demektir Ürünlerin bilgi içeriği arttıkça, değeri artar, örneğin; • İpliğin kilosu 1 USD, • Otomobilin 10 USD, • Bilgisayarın100 USD, • Uçağın kilosu 1000 USD değerindedir. • 1 kg ilaç dolar etmektedir. • Peki 1 kg. kreatif bilginin fiyatı ne kadar? • Çünkü yüksek katma değer, ancak bilgi katarak sağlanır. • Yüksek kârlılık ise bilgili ve farklı şekilde iş modeli tasarlayarak gerçekleşir. • Bugün ülke ve şirketlerin gelişmişlik/refah düzeyi bu parametre ile belirlenmektedir.

46 Yeni Ürün Tanımı • Ne geliştirileceğinin çok kısa tanımı • Başarı ölçütleri • Hedef Pazar • Uyulması gereken standartlar • Yeni üründen etkilenecek taraflar (tedarikçi, müşteri, servis-bakım, dağıtıcılar) • Fikri haklar ile ilgili araştırma sonuçları

47 Geliştirme Öncesi Faaliyetler • Müşteri gereksinimlerinin belirlenmesi – Müşteri şikayetleri – Servis/bakım bilgileri – Satış raporları – Odak grup toplantıları – Teke tek görüşmeler • Rakip ürünlerin analizi • Ürün hedef spesifikasyonlarının oluşturulması • Ürün kıyaslama çalışmaları

48 Yeni Fikirler Yönetim Süreci • Stratejinin oluşturulması • Yeni fikirlerin toplanması/üretilmesi • Yeni fikirlerin değerlendirilmesi ve seçimi (Teknik ön yapılabilirlik ve pazar ön araştırma) • Müşteri isteklerinin mühendislik diline çevrilmesi

49 KANO’nun Müşteri Tatmini Modeli Eşik (mutsuzluk) özellikleri Heyecan veren özellikleri Performans (tatmin) özellikleri RAKİPLERE GÖRE PERFORMANS MÜŞTERİ TATMİNİ Düşük Yüksek

50 Başarılı Ürüne Giden Yoldaki Kayıplar * A.L.Page, PDMA New Product Development Survey: Performance and Best Practices, PDMA conference, Chicago, 13 Kasım 1991

51 Yeni Ürünlerde Başarısızlık Nedenleri

52 • Siz nasıl ürün inovasyonu yaptınız? • Hangi yolu takip ettiniz?

53 İş Dünyasında 12 İnovasyon Yolu 1.Teklif – Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirmek • Apple İPod bir müzik çalar olmanın ötesinde teknolojide yeni bir adım oldu. • Fiat Doblo modeliyle hafif ticari araç segmentinde ciddi bir yenilik yarattı. 2. Platform – Ortak Parçalar, Metodlar kullanarak farklı ürünler üretmek • Nissan, aynı motor bloğunu modifiye ederek Altima, 350Z gibi farklı segmentteki araçlarda farklılık yarattı ve verimlilik sağladı. • Ford Otosan tam otomasyonlu kalıp değiştirme hattı sayesinde aynı hatta farklı parçalar üretti. 3. Çözüm – Ürün ve Hizmetleri müşteri ihtiyaçlarına göre yenilemek • Deere'nin müşterisi olan çiftçilere tarım ekipmanlarının yanı sıra ekimi ve hasadı izlemelerini kolaylaştıran laptop ve yazılımlar sunması. • Turkcell'in GörselRadyo, CepteCevap gibi müşteri ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği servisler.

54 4. Müşteri – Karşılanmayan İhtiyaçları keşfetmek ve yeni müşteri segmentleri saptamak • Virgin Mobile USA, rekabetçi bir pazarda 30 yaş altına da hitap eden hizmetler geliştirerek pazarda kendine yer edindi. Önceleri C1-C2 yi hedefleyen İpek Şampuan, üst gelir grubunda da iyi pazar payı elde etti. 5. Müşteri Deneyimi – Müşteriyle etkileşim içinde, onların kendilerini özel hissetmelerini sağlamak Washington Mutual Occasio, müşteri deneyimlerini zenginleştiren bankacılık konsepti geliştirdi. Home Store, tadilat sonrasında ürünleri müşterilerinin evlerine gönderek, çocuklarıyla ilgilenerek ve özel restoranlarıyla alışveriş keyfini artırdı. 6. Yeni Değer Kaynakları – Kazanç Kapılarını yeniden tanımlamak ve gelir kaynaklarını arttırmak Edmuns.com otomotiv sitesi sigorta, içerik gibi farklı alanlarda işbirliklerine giderek gelir kaynaklarını artırdı. • Aygaz ve Yapı Kredi stratejik işbirliğiyle kredi kartıyla taksitli tüp satışı olanağı yarattı.

55 7. Süreç – Üretimde esnek ve hızlı olabilmek Wipro lnfotech gibi Hintli şirketler esnek yapıları ve süreçleri sayesinde hızlı ve iyi hizmet sunarak güçlendi. Yeşim Tekstil, müşteri gözünde değer olarak algılanmayacak tüm adımları yok etti. 8. Organizasyon – Şirketlerin Organizasyonları içinde fark yaratması Cisco, satışlarını ağırlıklı olarak yetkili iş ortakları üzerinde yapma modelini benimsedi. SAP, farklı çözümlerini 9 tipte iş ortaklığı ile müşterilerine ulaştıracak bir yapı kurdu. 9. Tedarik Zinciri – Tedarik zincirinde yapılan yeniliklerle fark yaratmak • Zara, tedarik zincirini iyi yöneterek ürünün tasarımdan perakende noktasına ulaşma süresini 15 güne indirdi. • Damat Tween ADV tedarik zincirini BT'yi öne çıkararak entegre bir yapıda yönetmeyi tercih etti.

56 10. Mevcudiyet – Ürün yada hizmeti farklı satış kanallarıyla müşterilerine networklerine dahil etmek Starbucks kafe mağazalarında müzik ve CD satışı gerçekleştirmeye başladı. • Aslı Börek, Petrol Ofisi istasyonlarında corner'lar açarak farklı bir tüketici kitlesini yakaladı. 11. Network – Şirketlerin ürün ve hizmet sunumunda müşterilerini networklerine dahil etmek Yapı şirketi CEMEX, müşterilerini kendi netvvork'üne dahil ederek sipariş ve teslimat arası süreyi 20 dakikaya indirdi. Metro AG, müşterilerinin talepleri doğrultusunda tedarik zincirini yönetiyor. 12. Marka – Markanın ötesinde bir sembol olarak algılanmak için çalışmak Body Shop markasını doğal ürünler ve hayvanseverlikle bütünleştirdi. • D&R müzik ve kitap satmanın ötesinde yaşam stili sunduğunu vurgulayan bir konsept yarattı

57 • Düzen bozucu (stratejik) inovasyonlar • İş modeli inovasyonu • Uygulama inovasyonu • Süreç inovasyonu • Ürün inovasyonu • Deneyim inovasyonu • Pazarlama inovasyonu • Yapısal inovasyonu

58 Düzen Bozucu (Stratejik) İnovasyon • Düzen bozucu inovasyonlar sıfırdan pazarlar yaratan inovasyonlara verilen isim. • Bunlar Silikon Vadisi türü buluşlardan tutun da, bir fırtına gibi esen Pokemon oyuncaklarına kadar çok farklı buluşları kapsayabiliyorlar.

59 İş Modeli İnovasyonu • “İş modeli”, şirketinizin işini nasıl yaptığının bir öyküsüdür aslında. Örneğin siz bir lojistik firması iseniz, yaptığınız en geleneksel şey müşterinin belirttiği yerden ürünleri almak, gitmesi gereken yere götürmek, burada depolamak, müşterinin istediği zaman ve miktarlarda depodan çekip bunları gerektiğinde yeniden paketleyip size belirtilen adrese, istenilen zamanda teslim etmektir. • Bu, geleneksel lojistik iş modelidir. • Ancak hepimizin tanıdığı UPS isimli dünyaca ünlü lojistik firması artık lojistik faaliyetlerini bu geleneksel iş modelinin çok dışında ve çok farklı olarak gerçekleştirmektedir.

60 Uygulama İnovasyonu • Bu inovasyonlar mevcut teknolojiyi alıp onları yepyeni pazarlar (kategoriler) geliştirmek amacıyla kullanmayı (application) içeriyorlar. • Aynı şekilde General Motors firması, ABD silahlı kuvvetleri tarafından askeri birliklerin ve özellikle de denizaltıların yerlerini saptama amacıyla geliştirilmiş olan Global Konum Belirleme Sistemi’ni (Global Positioning System, GPS), otomotiv piyasasına uygulamış ve bugün çok başarılı bir ürün olan OnStar’ı geliştirmiştir.

61 Süreç İnovasyonu • Bu inovasyon türü genelde bizim şirketlerimiz için bir miktar yabancı olmakla birlikte, çok önemli büyüme fırsatları taşıyabilecek bir alan. • Burada yapılan şey mevcut ürün ya da hizmetleri çok daha verimli ve çok daha etkin bir şekilde piyasaya sunma yöntemleri geliştirmek. • Örneğin Dell şirketi başarısını çok etkin bir tedarik ve yine benzer şekilde etkili bir evlere teslim sistemini geliştirmesine borçlu. • (Pegasus- yemek sepeti)

62 Deneyim İnovasyonu • Her inovasyonun esasen yeni bir fikir, hiç olmayanı bulmak ve hiç yapılmayanı yapmak. Deneyim inovasyonu, müşterilerin mevcut ürün ve hizmetleri kullanma deneyimlerini çok keyifli, çok hoş veya çok güvenilir hale getirecek buluşlar. • Örneğin KOTON firmasında eşleri alış-veriş yaparken beylerin keyifli vakit geçirebilecekleri ve ücretsiz içki içebilecekleri Amerikan bar fikri bir deneyim inovasyonudur.

63 Koton • Gülden Ve Yılmaz yılmaz çifti 1988 ihraç fazlası mağazası olarak Kuzguncukta kurdukları firma bu gün dünya markası oldu. • Hem modaya uygun ve hem de uygun ürün isteyen müşterilere müşterilerin isteklerine uygun ve hızlı dinamik bir ürün sirkülasyonu ile ürünler sundular. • Anketler yaptılar ( bir perakende markasından ne beklersiniz) müşteriler üç noktanın üzerinde durdular; çeşit, ferah mağaza, fiyat. O zamana kadar herkes müşteriyi en kısa zamanda mağazadan gönderme yanlısı idi. • “Biz ise içinde bilardo langırt ve bar koyarak müşterinin en uzun süre mağazada kalmasını sağladık”. Diyor. • Yeni bir fikir olarak “pantoloji” (farklı vücut tiplerine göre özel ürünler) ile müşteriye özel tasarımlar geliştirildi. • Leyleg- pop up (kalçayı dik tutan)- Pack sıkı (kalçayı küçük gösteren) • Aynı zamanda “depo Fest” projesi ile sezon sonu müşteriyi depoya soktu. Ve tüm ürünleri eriten bir anlayış geliştirdi.

64 Yapısal İnovasyon • Piyasada meydana gelen radikal bir gelişmeden istifade edip sektör ilşkilerini yeniden tanımlama şeklinde geliştirilen bir inovasyon türüdür. • Cardinal Health adlı ilaç dağıtım firması, ecza deposu sektöründeki sıfır kar baskısından kurtulmak için muhteşem bir dizi yapısal inovasyon geliştirmiş olan bir şirket. • Karlı büyüme için sektördeki tüm geleneksel yolların tıkandığını idrak eden Cardinal Health, hastane, eczacı ve sağlık ocağı gibi müşterilerine sadece ilaç tedarik etmekle yetinmemeye karar vermiş. • Tersine, onların bir dizi ekonomik sorununu çözebilecek bir ekonomik partner olma yolunu seçmek suretiyle inanılmaz büyüme yakayabilmiş. Cardinal Health, ilacın yolunu izle adını verdiği bu yeni stratejisi ile ilaçları müşteriye teslim ettikten sonra bu ilacın nasıl bir yol izlediğini takip ederek kendileri için yepyeni bir dizi eserinde iş alanı icat etmiş.

65 Ürün İnovasyonu • Ürün inovasyonu hepimizin yakından aşina olduğu bir tür. Mevcut bir ürünü alıp bir üst seviyeye çıkarıyorsunuz. • Örneğin Nokia yepyeni ve çok daha üstün özellikli bir cep telefonu çıkarıp yeni bir pazar yaratıyor, ya da Intel sürekli olarak bir üst model işlemciyi piyasaya sürüyor veya Toyota yepyeni araba modelleri ile önceki arabanızı eski hale getiriyor. • Bu, mevcut ürünün performansını arttırmak üzerine de olabileceği gibi (Windows XP), • Maliyetleri düşürmek üzerine de olabiliyor (HP’nin inkjet yazıcılarını çıkarması), • Kullanım kolaylığını arttırmak üzerine de (Palm el bilgisayarları), • Ya da herhangi diğer bir şekilde ürün iyileştirmesi üzerine de.

66 • Ancak, yeni ürün inovasyonu çabası içine girecek olan firmaların bazı hususları bilmesinde yarar var. • Birincisi, piyasalarda artık çok fazla sayıda ve çeşitte ürün mevcut. • O nedenle de yeni bir ürünün müşterilerin dikkatini çekebilme şansı genelde oldukça düşük. • Bu ürün radikal özellikli bir ürün bile olsa bunu büyük kitlere satmak zor olabiliyor.

67 Yeni Ürün • Dünya için yeni olan ürün • İşletme için yeni, Pazar için yeni olmayan ürün, – Yeni bir model – Mevcut üründe iyileştirme

68 Ürün Geliştirme Tanımı • Ürün geliştirme, ürünün fiziki yapısını bugünkü görünüşünden ve işlevinden farklı hale getirmek, maliyetini azaltmak, kalitesini yükseltmek demektir. • Ürünün kendisini ya da süreçlerini geliştirmek demektir. • Yeni ürün geliştirme süreci her şeyden önce, işletme ve pazarlama yönetiminin genel stratejileri ile buna bağlı olarak yeni ürünlerle ilgili stratejik bakış açısına bağlı olarak gelişir.

69 Gır Gır süpürgeleri • İşte Türkiye’nin efsane ürünlerinden biri daha: Gır Gır süpürgeleri. 1960’lı ve 70’li yıllarda neredeyse girmediği ev kalmayan, her Türk ailesinin evinde kullandığı Gır Gır, kısa sürede el süpürgelerinin yerini almıştı. • Sloganı da vurucuydu:”Gır Gır giren eve, dır dır girmez.” Ürünün yaratıcısı ise öğretmenlikten istifa ederek, küçük bir atölyede işe başlayan İzmirli Tacettin Hiçyılmaz’dı. • Tayininin çıktığı Ankara’ya gitmemek için mesleğini bırakıp, baba evinin alt katını atölye haline getiren Hiçyılmaz, bir matkap alarak işe koyulmuştu. Hiçyılmaz’ın arkadaşı tahtadan yapılmış bir model getirmişti. Şişe fırçası gibi fırçası olan basit bir aletti.Arkadaşı geliştirmeye çalışıyor ancak başarılı olamıyordu. • Bu modelden yola çıkan Hiçyılmaz, Gır Gır’ın tasarımını gerçekleştirdi. İlk yaptıkları model çok gürültülüydü. Ancak deneye deneye son halini verdiler. İlk yapılan Gır Gır’ın günlük satışı 100 kadardı. Ancak değişen modelleri geliştirdikçe satış rakamı da patlıyordu. Artık günde 500 aile Gır Gır ‘la tanışıyordu. • Gır Gır o kadar başarılı oldu ki 14 ülkeye ihraç edilir duruma geldi. Hiçyılmaz Gır Gır’dan sonra vantilatörü ve elektrikli ütüyü de Türkiye’de ilk yapan oldu. • İzmir vergi rekortmeni, Türkiye üçüncüsü olarak kürsüye çıktı

70 Tekstilde Mithat topluluğu • Tekstilde Mithat topluluğu (sahir Gürsoy) ilk kez kumaşa şarap muamelesi uyguluyor. Salata gibi buruşmasın diye bir buhar merdanesinden geçiriyor. 48 saat dinlendiriyor. Enden boydan kısalıyor. (40 metrede 2 metre) sebebi müşteriye gittikten sonra çekmesinin önlenmesi. • İlk kez ayarlanabilir pantolon çıkardı( flexi bel pantolon), Türk erkeklerinin sorununa çözüm buldu. İlave İki aparatla cm genişlemesinin yolu bulundu. Bu 2-3 dolar maliyet getirdi.

71 Pizza • Pizza Pizza (yüzde yüz Türk) küresel düşünüp yerel davranan bir firma, 45 ilde 146 lezzet noktasıyla Türkiye nin en büyük pizza restauratlar zinciri, hedef olarak büyük şehirleri değil küçük şehirleri hedef aldı. • İlk İzmir torbalıda başladı. • Alsancakta bulunan çağrı merkezi günde 4000 siparişi 30 dakikadan daha az bir sürede ulaştırıyor. Toplam 1650 genç insan çalışıyor.

72 Tav • TAV havalimanında bir ilk gerçekleştirdi ve günlük yada saatlik otel kurdu(Dayrom) • TAV yöneticileri transfer etmiyor kendi yetiştiriyor. “A takımı, Altın yakalılar, Kızılderililer (şantiye) diye ayırıyor.

73 Garanti Bankası • Garanti bankası oldukça inovatif bir firma, ilk olarak Bonus Card ile öne çıktı, bedava taksitli alışveriş sunan kart Türkiye nin ilk çipli ve çok markalı kredi kartı • Yine Garanti Bonus Trink Card ile de bir yenilik yaptı (bozuk para ödeme) taksi ve dolmuşlarda kullanılıyor. • Shop- Miles alışveriş ile uçuş milini birleştiren bir uygulama • Flexi card, dünyada taksiti, kampanyası, faizi, hatta kazanılan bonusa kadar tüm parametrelerinin ve kart görselinin kullanıcı tarafından belirlendiği bir kart • CepBank ise dünyada cep telefonuyla bankacılığın cebe para göndermenin ilk örneği (bunun mucidi Ahmet yürekli- silikon vadisinde bulunmuş

74 The House Cafe • The House Cafe ilk Teşvikiye de açılan bir butik restaurant. • Burası büyük bir masa etrafında müşterilerin toplaması şeklinde dizayn edilmiş. Aslında ilk girerken mecburiyetten böyle yapmışlar ama sonra bu fikir müthiş tutmuş. • Sonra lüks semtlerde özellikle gençlere hitab eden bir yer oldu. Ve tabii asıl limonataları efsane oldu.

75 Düşey Sürüm Stratejisi • Eski modelin satışları durgunluğa girerken, daha düşüşe geçmeden, bunun yerini almak üzere yeni modelin çok hızlı olarak (12 ay içinde) raflara sürülmesi ve satışların yükselmesinin sağlanması • Özellikle bilgi tabanlı ürün veya hizmetlerde uygulanana bir strateji

76 Düşey Sürüm Stratejisi • Kısa zaman içerisinde yeni ürünler • Esnek ve modüler tasarımlar • Uzman çalışanlar • Takım çalışma kültürü • Tasarım takımının bir parçası olarak görülen tedarikçiler ve müşteriler

77 Dizayn group • Dizayn group topraksız suda domates yetiştirdi. Aynı zamanda damlama usulü yetiştiriciliği de o geliştirdi. • Ve domateslere müzik dinletende dizayn group.

78 Botanika • Kemal Eskenazi 2001 de kurulan Botanika firması evlerin içine birer bostanlık kurdu. • Ve çim coşturan ve sebze coşturan ile çiçek coşturanları da çıkartan onlar. Bu firma starbucks un kahvede yaptığını doğal ürünlerde yaptı. • Yani doğal ürünlerin yetiştirilmesi deneyimini pazarladı. • Ve şemsiyeli plaj sandalyesinin de mucidi.

79 Twigy terlikleri • Sinan öncel Twigy terlikleriyle ilk 2003 de ilk çıkışını yaptı ve futbol takımlarına ürün anlaşmaları yaptı. (kişiselleştirme) • Her klubün yapısına göre bir slogan üretildi ve sonrası çorap söküğü gibi geldi. • Reklam olarak ta TV yerine bilboardlar ve Twigy tekneleri boğazda sürekli gezdi yılında Ünlü bir Amerikalı oyuncuyu (corre Otis) getirdiler ve asıl ondan sonra bütün haberlerde çıktı. • Pazarlamada en güçlü kavram müşterinin zihninde yer etmiş bir kelimedir. TWigy “neşeli ve eğlenceli” genç bir marka olduğunu zihinlere yazmıştır.

80 PTT • PTT inovasyonda önemli atılımlar yaptı yakın şubesiyle belde ve köyde hizmet etmekte. • Yüzün üzerinde kurum ve kuruluşun 120 civarında işini yapıyor. Ülke genelinde 3500 PTT Bank şubesi bulunuyor. • Küçük yerlerde verimsiz şubeleri kapatan bankalar PTT nin onlıne şubelerini ATM makinesi gibi kullanıyor. • Her türlü fatura ve para hareketini ve maaş ödemelerini en ucuz şekilde transfer ediyor. • En beğenilen İnovasyon ise kişisel pul.

81 ICE Angel dondurma • ICE Angel dondurma firması dalından dondurmayı çıkardı. Standa gidiyor ve meyveyi seçiyorsunuz üç dakikada dondurma oluyor. • Kerem Cantar, Bahçeşehir ünv. İşletme mezunu, (göz önünde doğal dondurma fikri tetikleyici oldu) Sayfa 75

82 Biletix • Tarihteki en büyük yeniliklerin ortak özelliği insanların hayatlarını değiştirmiş olması. • 2000 yılında İranlı olan Türkiye de yaşayan Ali Abhary Biletix kurdu ve elektronik bilet satışına başladı. • Hatta yurtdışı biletlerini de. Sonra Koça satıldı sonra Amerikalı bir firmaya. • Yıllık 6000 den fazla etkinlik için 60 milyon doların üzerinde ve 3. 5 milyon adetten fazla bilet satıyor.

83 • Picasso “ çok parası olan yoksul bir adam gibi yaşa” gibi ifade edilebilecek kültürel • Sosyal ağ siteleri viral parlamayı (dedikodu) kullanarak ciddi bir devrim oluşturuyorlar. • Facebook belli bir kısmını (%16) Microsofta 240 milyon dolara sattı. • Redbull belli bir zamana kadar (marka güçlenene kadar) kanatlandırır diye küresel reklamı reddetti. • Onun yerine festivaller- toptancılar- öğrenciler- gece klüplerine girerek meşrubat sektöründe bir karşı kültür oluşturdu.

84 • Gelecekte popüler olan işler, • Tecrübe yönetimi- • Devrimsel tarıma yönelik iş kolları- • Biyomimikri ( doğanın 3.8 milyar yıldır ürettiği tasarımları anlamayı ve bunlardan ilham alarak insanlık için gezegenlerde dost çözümler üretmek) • örneğin yapraklar temizlenmek için yağmurdan başka bir şeye ihtiyaç duymuyor. • Buradan esinlenerek yağmurda kendini temizleyen dış cephe boyası üretiliyor. Zimbawyede yapılan bir bina karınca yuvasından esinlenilerek doğal havalandırma sistemiyle yapılmış. 5 yılda 3.5 milyon dolarlık tasrruf sağladı. • THY kırık kanat teknolojisi ile hem hız ve hemde yakıttan tasarruf sağlıyor. Dünyada yüzün üzerinde hava yolları 1500 fazla uçakla 380 bin litre tasarruf sağlıyor. Doğada hayvanlarda olan bir özellik.


"ÜRÜN İNOVASYONU. SALİH KESKİN İNOVASYON UZMANI • AB Lizbon politikasına dönük olarak İngiliz Büyükelçiliği ve TEPAV ortak projesinde görev alarak eğitimcilerin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları