Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008"— Sunum transkripti:

0 Türkiye’de E-Ticaret ve GittiGidiyor.com

1 Dünyada ve Türkiye’de İnternete Erişim Oranı ve İnternet Kullanıcı Sayısı
İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008 İnternete Erişim Oranları (%), İlk 25 Ülke, 2008 19% 73% 74% 5% 65% 26% 70% 58% 71% 60% 23% 39% 85% 11% 61% 22% 81% 10% 67% 41% 94% 15% China United States Japan India Germany Brazil United Kingdom France South Korea Italy Russia Turkey Canada Indonesia Spain Mexico Australia Pakistan Taiwan Poland Argentina Malaysia Netherlands Thailand Philippines 253 220 94 60 53 50 43 36 35 33 28 25 24 17 16 15 14 China United States Japan India Germany Brazil United Kingdom France South Korea Italy Russia Turkey Canada Indonesia Spain Mexico Australia Pakistan Taiwan Poland Argentina Malaysia Netherlands Thailand Philippines 12. Sırada 15. Sırada Avrupa Birliği’nde internet erişim ortalaması: %59 Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek! Kaynak: ve eBay

2 Dünyada ve Türkiye’de İnternete Erişim Oranı ve İnternet Kullanıcı Sayısı
Toplam Avrupa, Yaş 15+ , Ev & İşyerleri* Nisan 2009 Ülke Toplam Tekil Ziyaretçi (000) Ziyaretçi Başına Ortama Saat Ziyaretçi Başına Ortalama Sayfa Germany 40,000 22 2,601 United Kingdom 36,820 29 2,482 France 36,348 28 2,971 Russia 31,303 15 2,228 Italy 21,230 19 1,790 Spain 18,636 25 2,398 Turkey 17,762 32 3,044 Netherlands 12,009 2,712 Sweden 5,671 Belgium 5,470 2,032 Switzerland 4,439 20 2,011 Austria 4,403 14 1,562 Portugal 3,774 1,725 Denmark 3,429 18 1,890 Finland 3,174 26 2,777 Norway 3,007 21 1,921 Ireland 1,749 17 1,641 Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında 15 yaş ve üstü 18 milyon’a yakın kullanıcı ile 7. sırada. Bu rakamla Doğu Avrupa ülkeleri arasında Rusya’dan sonra 2. sırada. Türkiye, ziyaretçilerin aylık ziyaret saatleri ortalamasında ve ziyaretçi başına düşen aylık ortalama sayfa gösteriminde 1. sırada. 7. Sırada 1. Sırada * Kamuya açık bilgisayarlardan (örneğin internet kafeler), cep telefonu ve pda’lardan gelen erişimleri kapsamamaktadır. Bütün bu erişim noktaları ve yaş sınırı düşünülmediğinde Türkiye’de toplam 26,750,000 kullanıcı olduğu tahmin edilmektedir.

3 Türkiye’de E-Ticaret Rakamları
Türkiye E-Ticaret Hacmi* (milyon TL) ve Değişim Oranları 1.388 2.412 5.537 9.088 9.903 9% 74% 64% 130% 2.000 4.000 6.000 8.000 10.000 12.000 14.000 2005g 2006g 2007g 2008g 2009b 0% 20% 40% 60% 80% 100% 120% 140% Toplam Pazar M TL Yıllık Değişim % * Birinci El ve Kullanılmış Ürünleri, Motorlu Araçları, Tatil, Eğlence, Emlak, Kariyer kategorilerini kapsar Kaynaklar: BKM (www.bkm.com.tr) 2005 – 2008 gerçekleşen rakamları (g); GittiGidiyor tahminleri 2009 (b)

4 Türkiye’de E-Ticaretin Kırılımı ve GittiGidiyor’un Vizyonu
Arama Arama Yerel Rehberler Fiyat Karşılaştırma Satın Alma Practicals(1) : Gittigidiyor Fotoğraf P2P Listeleme İş ve Kariyer Bilet Emlak Uygulama Yükleme Araç Dosya Paylaşımı Tatil İçerik Yükleme Eğlence Online Oyunlar IP TV Video Bahis Bilgilendirme Özel İlgi Alanları Blogging Spor Haber Arama Araçları Sözlük İletişim Webmail Arkadaşlık VoIP Sosyal Paylaşım ve Networking Mesajlaşma Ödeme & Finans Tam Servis Bankalar Sigorta Finansal Servisler (1) Bilgisayar & Bilgisayar Elektroniği, Giyim & Kozmetik, Ev & Bahçe, Oyuncak, Spor Malzemeleri vb.., hem yeni hem de kullanılmış ürünleri kapsar Notlar: Bu kırılımlar erişkin eğlencelerini, dini içerikleri, şirket içeriklerini, devlet ve sivil toplum kuruluşlarını, Special Occasions, Genealogy, and Ground Transportationkapsamamaktadır. Kaynak: eBay Internet Model (*) Sözlük: Türkiye’ye özel kullanıcı tarafından yaratılan içeriktir

5 Türkiye’de E-Ticaretin Kırılımı ve GittiGidiyor’un Vizyonu
Türkiye’nin en işlek alışveriş merkezi olarak, online ticareti, hayatın vazgeçilmez bir parçası haline getirmek

6 GittiGidiyor Kilometre Taşları ve Sıfır Risk Sistemi
eBay GittiGidiyor’a Ortak 2. Viral Film Başarısı, Kızın İntikamı Hemen Al Opsiyonu Devreye Girdi İş Ortaklığı Programı GittiGidiyor Açıldı Effie Ödüllü Viral Film, Ah Anam Lahanam Deloitte Teknoloji Fast50 8.’liği 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 GittiGidiyor Mobil Sıfır Risk Sistemi Dükkanlar Hayata Geçti İlk TV Reklamımız 4,000,000 Kayıtlı Kullanıcı Sıfır Risk sistemi, 2001 yılında GittiGidiyor'un keşfettiği ödeme-onay sistemidir. Sıfır Risk sistemi sayesinde, satın aldığınız ürünü 3 gün boyunca deneyebilme ve risk almadan alışveriş yapabilme imkanına sahip olursunuz.

7 GittiGidiyor 128 GittiGidiyor çalışanı (49 kullanıcı destek çalışanı)
4,000,000 kayıtlı kullanıcı 500,000 günlük tekil ziyaretçi, Türkiye’nin en çok ziyaret edilen 14. sitesi 2,000,000’u aşkın anlık satış fırsatı Şimdiye kadar sorunsuz gerçekleşen 6,500,000’in üzerinde satış işlemi, aylık 250,000 satış işlemi Alıcı ve satıcının mağdur olma ihtimalini ortadan kaldıran GittiGidiyor Sıfır Risk Sistemi Mayıs 2007, eBay azınlık ortaklığı, karşılıklı know-how transferi Grup markalarımız ile toplam 200 çalışan

8 Son Dönemdeki GittiGidiyor Yenilikleri
Günün Fırsatı - %70’e varan fiyat avantajı - O güne özel fırsatlar - Sıfır ürün GittiGidiyor Mobil - Cep telefonuna özel tasarlanan sayfalar - GittiGidiyor’a cepten ulaşma fırsatı - i-phone ve Blackberry uygulamaları Şubat 2010’da Ürün İncelemeleri ve Satın Alma Rehberi - Ürün incelemeleri ile kararsızlığa yer yok - Satın alma rehberi ile bilinçli alışveriş İş Ortaklığı Programı - 7,000’den fazla üye site - Tıklama başına yapılan ödeme - 5 kuruş ile 10 kuruş arası ödenen ücret - Aylık bir milyar sayfa gösterimi

9 Sosyal Sorumluluk Projelerimizden Örnekler
Rock’n Coke 2009 Becel -Türk Kardiyoloji Derneği, 2009 Fox TV-Toplum Gönüllüleri Vakfı, 2009 Magnum-ÇYDD, 2008 Fütüristler Zirvesi, 2008 İKSV, 2007 & 2008 TV 8-Omurilik Felçlileri Derneği, 2008 Rock’n Coke, 2006

10 Başarılarımız Ah Anam Lahanam Viral Projesi - 2009 Gümüş Effie Ödülü
- 21. Kristal Elma Ödülleri’nde Viral kategorisinde 3.’lük - Horizon Interactive Web Awards 2009’da online reklam kategorisinde 3.’lük Fulya’nın İntikamı Viral Projesi - Digital Age Dergisi Tarafından Düzenlenen 3. Digital Age Konferansı’nda “En Başarılı Dijital Hikaye” Digital Lovemark Araştırması yılında IPSOS KMG’nin Türkiye’nin Digital Lovemark araştırmasına göre Türkiye’nin en sevilen online alışveriş sitesi Deloitte Teknoloji Programı Ödülleri - Deloitte Teknoloji Fast50 Türkiye Programı’nda 50.’lik - Deloitte Teknoloji Fast500 EMEA Programı’nda 64.’lük

11 Teşekkürler


"İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları