Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye’de E-Ticaret ve GittiGidiyor.com 11.12.2009.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye’de E-Ticaret ve GittiGidiyor.com 11.12.2009."— Sunum transkripti:

1 Türkiye’de E-Ticaret ve GittiGidiyor.com

2 Dünyada ve Türkiye’de İnternete Erişim Oranı ve İnternet Kullanıcı Sayısı İnternete Erişim Oranları (%), İlk 25 Ülke, 2008 İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008 Kaynak: ve eBaywww.internetworldstats.com Avrupa Birliği’nde internet erişim ortalaması: %59 Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek! Avrupa Birliği’nde internet erişim ortalaması: %59 Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek! 12. Sırada 15. Sırada

3 Dünyada ve Türkiye’de İnternete Erişim Oranı ve İnternet Kullanıcı Sayısı Toplam Avrupa, Yaş 15+, Ev & İşyerleri* Nisan 2009 ÜlkeToplam Tekil Ziyaretçi (000) Ziyaretçi Başına Ortama Saat Ziyaretçi Başına Ortalama Sayfa Germany40,000222,601 United Kingdom36,820292,482 France36,348282,971 Russia31,303152,228 Italy21,230191,790 Spain18,636252,398 Turkey17,762323,044 Netherlands12,009252,712 Sweden5,671252,712 Belgium5,470192,032 Switzerland4,439202,011 Austria4,403141,562 Portugal3,774191,725 Denmark3,429181,890 Finland3,174262,777 Norway3,007211,921 Ireland1,749171, Sırada 1. Sırada • Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında 15 yaş ve üstü 18 milyon’a yakın kullanıcı ile 7. sırada. Bu rakamla Doğu Avrupa ülkeleri arasında Rusya’dan sonra 2. sırada. • Türkiye, ziyaretçilerin aylık ziyaret saatleri ortalamasında ve ziyaretçi başına düşen aylık ortalama sayfa gösteriminde 1. sırada. • Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında 15 yaş ve üstü 18 milyon’a yakın kullanıcı ile 7. sırada. Bu rakamla Doğu Avrupa ülkeleri arasında Rusya’dan sonra 2. sırada. • Türkiye, ziyaretçilerin aylık ziyaret saatleri ortalamasında ve ziyaretçi başına düşen aylık ortalama sayfa gösteriminde 1. sırada. * Kamuya açık bilgisayarlardan (örneğin internet kafeler), cep telefonu ve pda’lardan gelen erişimleri kapsamamaktadır. Bütün bu erişim noktaları ve yaş sınırı düşünülmediğinde Türkiye’de toplam 26,750,000 kullanıcı olduğu tahmin edilmektedir.

4 Türkiye’de E-Ticaret Rakamları Türkiye E-Ticaret Hacmi* (milyon TL) ve Değişim Oranları * Birinci El ve Kullanılmış Ürünleri, Motorlu Araçları, Tatil, Eğlence, Emlak, Kariyer kategorilerini kapsar Kaynaklar: BKM (www.bkm.com.tr) 2005 – 2008 gerçekleşen rakamları (g); GittiGidiyor tahminleri 2009 (b)www.bkm.com.tr % 74% 64% 130% g2006g2007g2008g2009b 0% 20% 40% 60% 80% 100% 120% 140% Toplam Pazar M TLYıllık Değişim %

5 Türkiye’de E-Ticaretin Kırılımı ve GittiGidiyor’un Vizyonu Arama Satın Alma Eğlence Bilgilendirme İletişim Ödeme & Finans Arama Fiyat Karşılaştırma Yerel Rehberler Practicals (1) : Gittigidiyor İş ve Kariyer Emlak Araç Tatil Fotoğraf Bilet Uygulama Yükleme İçerik Yükleme P2P Listeleme Dosya Paylaşımı Online Oyunlar Video IP TV Bahis Özel İlgi Alanları Haber Webmail Sosyal Paylaşım ve Networking Arkadaşlık Mesajlaşma Tam Servis Bankalar Finansal Servisler Sigorta VoIP Blogging Arama Araçları Spor Sözlük (*) Sözlük: Türkiye’ye özel kullanıcı tarafından yaratılan içeriktir (1) Bilgisayar & Bilgisayar Elektroniği, Giyim & Kozmetik, Ev & Bahçe, Oyuncak, Spor Malzemeleri vb.., hem yeni hem de kullanılmış ürünleri kapsar Notlar: Bu kırılımlar erişkin eğlencelerini, dini içerikleri, şirket içeriklerini, devlet ve sivil toplum kuruluşlarını, Special Occasions, Genealogy, and Ground Transportationkapsamamaktadır. Kaynak: eBay Internet Model

6 Türkiye’de E-Ticaretin Kırılımı ve GittiGidiyor’un Vizyonu Türkiye’nin en işlek alışveriş merkezi olarak, online ticareti, hayatın vazgeçilmez bir parçası haline getirmek

7 GittiGidiyor Kilometre Taşları ve Sıfır Risk Sistemi GittiGidiyor Açıldı Hemen Al Opsiyonu Devreye Girdi Dükkanlar Hayata Geçti İş Ortaklığı Programı İlk TV Reklamımız ,000,000 Kayıtlı Kullanıcı Effie Ödüllü Viral Film, Ah Anam Lahanam GittiGidiyor Mobil 2. Viral Film Başarısı, Kızın İntikamı Sıfır Risk Sistemi Sıfır Risk sistemi, 2001 yılında GittiGidiyor'un keşfettiği ödeme-onay sistemidir. Sıfır Risk sistemi sayesinde, satın aldığınız ürünü 3 gün boyunca deneyebilme ve risk almadan alışveriş yapabilme imkanına sahip olursunuz. eBay GittiGidiyor’a Ortak Deloitte Teknoloji Fast50 8.’liği

8 GittiGidiyor • 128 GittiGidiyor çalışanı (49 kullanıcı destek çalışanı) • 4,000,000 kayıtlı kullanıcı • 500,000 günlük tekil ziyaretçi, Türkiye’nin en çok ziyaret edilen 14. sitesi • 2,000,000’u aşkın anlık satış fırsatı • Şimdiye kadar sorunsuz gerçekleşen 6,500,000’in üzerinde satış işlemi, aylık 250,000 satış işlemi • Alıcı ve satıcının mağdur olma ihtimalini ortadan kaldıran GittiGidiyor Sıfır Risk Sistemi • Mayıs 2007, eBay azınlık ortaklığı, karşılıklı know-how transferi • Grup markalarımız ile toplam 200 çalışan

9 Son Dönemdeki GittiGidiyor Yenilikleri • Günün Fırsatı - %70’e varan fiyat avantajı - O güne özel fırsatlar - Sıfır ürün • GittiGidiyor Mobil - Cep telefonuna özel tasarlanan sayfalar - GittiGidiyor’a cepten ulaşma fırsatı - i-phone ve Blackberry uygulamaları Şubat 2010’da • Ürün İncelemeleri ve Satın Alma Rehberi - Ürün incelemeleri ile kararsızlığa yer yok - Satın alma rehberi ile bilinçli alışveriş • İş Ortaklığı Programı - 7,000’den fazla üye site - Tıklama başına yapılan ödeme - 5 kuruş ile 10 kuruş arası ödenen ücret - Aylık bir milyar sayfa gösterimi

10 Sosyal Sorumluluk Projelerimizden Örnekler Fütüristler Zirvesi, 2008 İKSV, 2007 & 2008 Becel -Türk Kardiyoloji Derneği, 2009 Magnum-ÇYDD, 2008 Fox TV-Toplum Gönüllüleri Vakfı, 2009 TV 8-Omurilik Felçlileri Derneği, 2008 Rock’n Coke, 2006 Rock’n Coke 2009

11 Başarılarımız • Ah Anam Lahanam Viral Projesi Gümüş Effie Ödülü Kristal Elma Ödülleri’nde Viral kategorisinde 3.’lük - Horizon Interactive Web Awards 2009’da online reklam kategorisinde 3.’lük • Fulya’nın İntikamı Viral Projesi - Digital Age Dergisi Tarafından Düzenlenen 3. Digital Age Konferansı’nda “En Başarılı Dijital Hikaye” • Digital Lovemark Araştırması yılında IPSOS KMG’nin Türkiye’nin Digital Lovemark araştırmasına göre Türkiye’nin en sevilen online alışveriş sitesi • Deloitte Teknoloji Programı Ödülleri - Deloitte Teknoloji Fast50 Türkiye Programı’nda 50.’lik - Deloitte Teknoloji Fast500 EMEA Programı’nda 64.’lük

12 Teşekkürler


"Türkiye’de E-Ticaret ve GittiGidiyor.com 11.12.2009." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları