Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOKAT EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÜRO AMİRLİĞİ Nevşehir İl Emniyet Müdürlüğü tarafından düzenlenen; “ Sosyal Medya Araçlarının Ergenler Üzerindeki.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOKAT EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÜRO AMİRLİĞİ Nevşehir İl Emniyet Müdürlüğü tarafından düzenlenen; “ Sosyal Medya Araçlarının Ergenler Üzerindeki."— Sunum transkripti:

1 TOKAT EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÜRO AMİRLİĞİ Nevşehir İl Emniyet Müdürlüğü tarafından düzenlenen; “ Sosyal Medya Araçlarının Ergenler Üzerindeki Etkisi ” çalıştayı programına müdürlüğümüz adına Strateji Geliştirme Büro Amirliği ile Rehberlik ve Psikolojik Danışma Büro Amirliği katılım sağlamış, çalıştayda işlenen konuların personelimize katkı sağlayacağı düşüncesiyle bu sunum hazırlanmıştır.

2 KONUŞMACILAR Prof.. Dr. Beril AKINCI VURAL (Moderatör) Prof.. Dr. Yusuf KAPLAN, Prof.. Dr. Müjgan ALİKAŞİFOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Özlem ALİKILIÇ, Doç. Dr. Ferat ONAT, Doç. Dr. Ebru UZUNOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Selman DURSUN, Doç. Dr. Kamile AKGÜL, Yrd. Doç. Dr. Ebru ÇETİN, Yrd. Doç. Dr. Berrin ÖZYURT, Yrd. Doç. Dr. Ayda SABUNCUOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Ebru GÖKALİLER, Öğr. Gör. Ercüment BÜYÜKŞENER, Öğr. Gör. Taylan DEMİRKAYA, Arş. Gör. Göker GÜLAY, Öğr. Gör. İnanç ALİKILIÇ, Öğr. Gör. Esen KUNT, Uzman Psikolog Ceren KOÇ, Av. Gökhan AHİ, Av. Şebnem AHİ Birçok ilden de katılımcıya ev sahipliği yapıldı. Akademisyenler, Sosyal Çalışmacılar, Psikologlar, Eğitmenler, Sosyologlar, Emniyet Görevlileri… SOSYAL MEDYA ARAÇLARININ ERGENLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (30 EKİM – 1 KASIM 2013)

3 Her evde mutlaka bir ergen, ergen adayı ya da en azından ergenlik sürecinden geçmiş bireyler olduğu bir gerçektir. WHO - Dünya Sağlık Örgütü ergenliğin tanımını;10-19 yaş arası olarak tanımlarken, Uzmanlar ergenlik dönemini kızlar için (11-13), erkekler için (13-15) yaş aralığı olduğunu ve ergenliğin 10 yıl sürdüğünü belirtmektedirler.

4 Evde ergeni olan ya da ergen adayı olanlar ! Lütfen dikkat edelim ve dönem özelliğinden kaynaklanan olumsuzluklara tepki vermeden önce dönem özelliklerine bakalım.

5  Eskiye göre daha uzun süre uyumaya başlarlar.  Gelişen ve değişen yeni vücut özellikleri sebebi ile sakarlıklar artar.

6 Çabuk yorulurlar.

7  Ünlüleri takip etme başlar.  Mesleki hedeflerini belirlemiş olur.  Arkadaşları ile geçirilen süre artar.  Cinselliğe ilgileri artar.

8  12 yaş sonrası ergenlerimizde ortaya çıkan özellikler;  Ben Merkezcilik; Sanki dünya onu izliyor, herkes onun saçına başına kılık kıyafetine bakıyor.  Kişisel Efsane; Çevrede birçok olumsuzluk olurken, bunların hiç biri bana olmaz, benim başıma kötü hiçbir şey gelmez vs. düşüncelerine sahip olurlar.  Cesaret; Sosyal hayatta olduğu kadar Sosyal Medya’da çok cesur olurlar. Digital Ayak İzlerinin olduğunu ve hiç silinmediğini fark edemezler.

9 BUNLARI BİLİYOR MUYUZ? EVET… ÇOĞUNU BİLİYORUZ DİKKAT!

10 Türkiye de 36,5 milyon internet kullanıcısı mevcut. Dünyada 7. sıradayız.

11  Sosyal Medya Suç Oranları 2011 yılında 3793 iken, 2012 yılında %77’lik artış ile 6718‘e yükselmiştir.

12 TÜRKİYE’DE GÜNLÜK EKRAN SAATİ  Türkiye’de çocuk ya da bireyler 3 saat 42 dakika televizyon seyrediyor. (RTÜK araştırması)

13  Uzmanlar Günlük Ekran Süresini 2 yaş altında sıfır, üst yaş grubunda ise iki saat öneriyor.

14  Bazı ergenler, çocuklar günde 5 saat internette iken, ebeveynler onların yalnız 3 saat internette kaldığını zannediyorlar.

15  WHO (Dünya Sağlık Örgütü) araştırması kırsal kesimde bu alana dâhil evlerin %65‘inde bilgisayar var.  Türkiye’de (6-10 / 11-15) yaş aralığı bilgisayar kullanımı %49. (TUİK 2013 verileri)

16  Geleneksel çevrede destek bulamayan birçok gruplar (homoseksüel, biseksüel, vs.), gençlere sosyal medyadan paylaşım gönderirler ve sosyal medyada çok cesur olan, nasılsa kimse bilmiyor, görmüyor şeklinde düşünen gençlerimiz bunları paylaşırlar ya da beğenirler.

17 Bilişim toplumu giderek daha fazla risk toplumu ve gözetim toplumuna doğru ilerlemektedir. Kredi kartları ile neredeyse tüm özel bilgileri şirketlere veriyoruz. İnternette kişisel bilgileri yavaş yavaş ama neredeyse tamamını zamanla veriyoruz. (Fotoğraf, adres, yaşadığı yer, msn adresi, telefon vs.)

18  Aşırı şekilde sosyal ağlarda fazla süre geçiren kişilerde Narsizim (Kendini çok beğenme, tapınma) eğilimi olduğu belirlenmiştir.

19  Foursquare’da Check In yaparken evde değilim mesajı veriyor ve hırsızlara davetiye gönderiyoruz.

20  Sanal ortamda bilgilerin doğru olmadığını unutmayalım. (Çocuğumuza paylaşım gönderen 13 yaşında ki ergenin aslında 45 yaşında bir ruh hastası olabileceğini unutmayalım)

21  İstatistikler sosyal paylaşım ağlarını en fazla kullananların; erkek, en üst gelir grubuna mensup, parçalanmış aileler, yurt dışında bulunan aileler, özel kolej mezunu ve Tıp Fakültesi öğrencileri olduğunu göstermektedir.

22 Her üç çocuktan birine pornografik içerik gönderiliyor ya da onlardan resim isteniyor. Gençlerin %21‘i sosyal medya hesaplarının herkese açık olmasını tercih ediyor ve bunu tehlike olarak görmüyor.

23  Ergenler/Çocuklar aslında sosyal ağlardaki paylaşımlarda endişe taşıyorlar ama kendilerini sosyal ağdan çekemiyorlar.  En tehlikeli ağların My Space, Facebook, Messenger olduğu tespit edilmiştir.

24 Sosyal paylaşımda bulunduğunuz herhangi bir söylem, beğeni vs. gibi sebeplerden iş başvurunuz reddedilebilir. (Digital Ayak İzlerini unutmayalım.)

25  Ünlüleri takip eden ve benimseyen gençlerimizin ünlüler hangi gruba üye, ünlüler ne almış, nereye gitmiş gibi paylaşımlarda bulunmalarına çok itibar etmemeleri önemlidir. Ünlülerin haberi olmadan da sanki ünlüler bunu yapıyor imajı verildiği unutulmamalıdır.

26  Sosyal Medya kullanımı yasal yaş sınırı 13 iken, 12 Milyon çocuk yasal olmadan sosyal mecrayı kullanıyor.

27 Çocuklarımızın sanal alemde oynadığı Counter Strike, Call of Duty, GTA gibi oyunlarda, çocuklara telkin edilen, hırsızlık yap puan al, öldür puan al, ölebilirsin ama yeniden can alınabilir yani ölmezsin, canın acımaz vb. gibi algılarla çocukların doğru bilgi ve yanlış bilgi karmaşası yaşadığı, şiddete meyillendiği düşünülmektedir. Amerika’da görülen okul katliamları buna örnek olabilir.

28  Çocuklarımızın %25’i sosyal ağda kullandıkları bir diyalogdan dolayı okulda arkadaşlıklarını bitiriyorlar.  Eğitimciler evde iken paylaşılan bazı diyaloglar sonrası okullarda yaşanan olumsuzlukların dikkat çekici olduğundan bahsediyorlar.

29 SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER (İNTERNET ADABI)

30 1- İnternetin iyi ve iyi olmayan yönlerini belirle. Çocuklar interneti biliyor fakat zararlarının farkında değiller.

31 3- Kendini açığa verme. (Kimlik bilgilerini gizle, annenin kızlık soyadı vs.) 2- Kendini koru. (Kötü niyetli kullanıcılardan kendini koru)

32 4- Sorumlu ol. (Yasak MP3 indirme, ödevlerinde kullandığın kaynakları belirt vs.) 5- ‘Sanal Zorbalık’ dikkat et. (İzin almadan kimsenin resmini paylaşma, izin alsan bile özel resim veya bilgilerini paylaşma.)

33 6- Dengeli ol. (Bağımlılık derecesine gelme.)

34  Durağan olamayan bir toplumda yaşıyoruz. Her ne kadar sosyal medyanın olumsuzlukları mevcut olsa da çok büyük bir hızla gelişen bir teknolojinin bize sağladığı imkânlardan faydalanmamak büyük bir eksikliktir. Sosyal mecrayı stratejik kullanırsak, hedefimiz belli ise büyük bir güç iken, hedefimiz yok ise boğulabileceğimizi unutmamalıyız.  Önemli olan Güvenli İnternet (Yok!) değil, Güvenli Kullanıcı (Olmalı) olmaktır.

35  Vazgeçilmez olan aslında sosyal medya değil sosyal medyanın sağladığı imkânlardır. İnternet kullanımında ergenlere/çocuklara rol/model olduğumuzu unutmayalım. Onlara iyi örnek olmalıyız. Ergenler/Çocuklar ile aynı lisanı konuşmalı ve bizde sistemin bir parçası olmalıyız.  Kontrol Mekanizmalarını (Otokontrol, Ebeveyn Kontrol, Sosyal Kontrol vs.) doğru ve etkin kullanmalıyız.

36  Haber hangi kaynaktan gelirse gelsin haberi doğru yorumlayabilmek ve değerlendirmek çok önemlidir. Haber kaynağının güvenirliliği önemsenmeli ve araştırılmalıdır. Bir şey olmaz bu seferlik kabul edelim, beğenelim algısına düşülmemelidir. (İnternetten ulaşılan her bilginin her zaman doğru olduğunu kabul etmeyin.)

37  Paylaşımları değerlendir, kalitesini ve değerini düşün, her şeyi benimseme. (Cinsel içerikli mi? Magazinsel mi? Ürün pazarlama amaçlı mı?)

38  Takipçinin/Arkadaşın çok olması önemli değil, önemli olan ne kadarı ile diyalog kurduğunuz.

39  Zamanı siz yönetin. Sosyal ağ üzerinde geçirilen vakit hayatınızı olumsuz etkilemesin.

40 Şifrenizi en sevdiğiniz arkadaşınızla bile paylaşmayın. Size özel olsun. Sadece size!

41  Bilmediğin e-postaları açma. (Zararlı yazılım içerebilir.)

42  Digital ayak izlerinizin olduğunu asla unutmayın. Paylaştığınız her bilgi artık kontrolünüzden çıkmıştır ve geri alınamaz. Sonsuza kadar silinmeden kalabilir.

43 SOSYAL MEDYADAN SOSYAL HAYATA

44  Çocuklarımızı ve kendimizi sosyal medyadan tamamen kısıtlamak mümkün değilse de kendimize ve onlara ait sosyal medyadan uzak alanlarımız olmalı.

45  Ailece boş zaman (kaliteli) etkinliklerimiz var mı?  Çocuklarımıza internetten başka ne olanaklar sağlıyoruz?

46  Çocuklarımızı arkadaşları ile yüz yüze bir araya getiriyor muyuz?  Ergenlerle/Çocuklarla ne kadar empati kuruyorsunuz? Yenilikleri takip ediyor musunuz?  Sosyal medyayı günah keçisi ilan etmek yerine önlem alıyor musunuz ve alternatif alanlar geliştiriyor musunuz?

47  Dünya Sağlık Örgütü'nün verilerine göre, 840 milyon kişi yetersiz besleniyor ve her yıl beş yaşın altındaki altı milyon çocuk bu nedenle yaşamını yitiriyor. Bill Gates geçtiğimiz aylarda tüm dünyayı internetle buluşturmak istediklerini söyleyen Sosyal Medya liderlerine şu sözlerle sert çıktı; "Sıtma aşısını düşünelim. Gelişen bir ülkede herkesin hayatına mal olan bir hastalığı tedavi etmek mi önemli yoksa oraya internet taşımak mı? Siz internetin öncelik olduğunu düşünüyorsanız, benim öyle düşünmediğimi bilin"

48 ERGENLERİMİZ/ÇOCUKLARIMIZ VE AİLEMİZ İLE MUTLU YARINLARA


"TOKAT EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÜRO AMİRLİĞİ Nevşehir İl Emniyet Müdürlüğü tarafından düzenlenen; “ Sosyal Medya Araçlarının Ergenler Üzerindeki." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları