Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Etkileşimli Pazarlamanın ABC’si Şule ÖZMEN Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Etkileşimli Pazarlamanın ABC’si Şule ÖZMEN Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F."— Sunum transkripti:

1 1 Etkileşimli Pazarlamanın ABC’si Şule ÖZMEN Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F.

2 2  A’sı Ağlar  B’si Bir-e-bir Pazarlama  C’si Cevap

3 3 B’si  Bir-e-bir pazarlama Kitlesel değil

4 4  Cevap alma C’si Teklifinize verilen cevaplar

5 5 Hangi sayfaları gezdi Hangi Bağlantıları tıkladı Üyelik teklifime ne cevap verdi Hangi siteler aracılığıyla

6 6 Etkileşim karşılıklı ilişki kurmaktır  Tek yönlü değildir  Karşılıklı güven gerektirir  Zamanla gelişir/geliştirilir  Etki varsa tepki vardır

7 7 Bilgi çokluğu... yok ediyor! Dikkat ve ilgiyi Bol olan BİLGİ Kıt olan İLGİ

8 8 Internet’te rating Hit mi?  Tek sayfadaki  1 resim,  2 metin,  2 grafik,  3 şekil  1 sayfanın kendisi (html) 9 hit Hit ile reyting ölçülmez Hit aslında bir hiç

9 9 Internet’te rating?  Ziyaret? Visit  Ziyaretçi? Visitor  Tekil ziyaretçi  Sayfa izlenimi? Page view/ impression ... Ölçümle

10 10 Sayfa izlenimi  Bir sayfanın tam görüntülenmesi  Birçok imge, resim, fotoğraf, metin olabilir  Tek sayfa tek açılışta onlarca hit yaratır  Ama sayfa izlenim sayısı 1’dir

11 11 Ziyaret(çi)  Tekil ziyaretçi  Ziyaret sayıları  Her bir tekil ziyaretçinin siteyi ziyaret sayısı  Örn. Minimum dakika sonra siteye giriş, ikinci bir ziyaret  24 saat sonra yeniden giren bir ziyaretçi geri dönen ziyaretçi

12 12 Amaç hit almak mı, cevap almak mı? AMAÇ  Ziyaretçileri tanımak  Etkileşimde bulunmak

13 13 7 gün 24 saat etkileşim mi?  Tutum ve davranışları etkilemek  Taciz etmek değildir  Hizmette sınır yok! (7/24)  Hizmet almada sınır var, izin var

14 14 Etki varsa tepki de vardır  Müşteriyi etkile  Tepkisini ölç

15 15 Takip ederek İz sürmek...

16 16 Günlük Kütüğü (Log file)  Ziyaret(çi) trafiğinin tutulduğu dosyalar  Kim geldi  Hangi sayfaları görüntüledi  Hangi sayfada ne kadar süre kaldı  Hangi sayfadan çıkış yaptı  Sayfada tıkladığı bağlantılar, reklamlar..  Ziyaretçinin gezinti patikası

17 17 Tık akışı: (Click stream)  Siteyi gezerken izlediği yol  Tık akışı analizi:  ne zaman  hangi anahtar kelime ile  hangi sayfadan giriş yaptı  hangi sayfaları  ne kadar süre gezdi  ne zaman hangi sayfadan siteyi terk etti  Ziyaret sıklığı bilgisi  En sık ve uzun süre ziyaret edilen sayfa bilgisi  Gezinti patikası

18 18 Tıklanma oranı (Click Through Rate)  Tıklanma sayısının toplam görünme sayısına oranı  Reklam verdiğiniz veya  Bağlantını adresiniz bulunan  Bir başka siteden  Bir arama motorundan  E-posta gönderinizden  Tıklanma oranı

19 19 Dönüşüm oranı: Conversion rate  Ziyaretçilerin ne kadarı beklenen hareketi gerçekleştirdi  Satın alma olabilir  Üye olma olabilir  Talep ettiğiniz bilgiyi vermiş olabilir

20 20 Cevap almak için yeterli mi? TAM söylüyor  Anahtar kelime doğru mu?  Site, bağlantılar kullanışlı mı?  İşe yarıyor mu?

21 21 Bir-e-bir pazarlama yapıyorum.  Etkileştim, ölçtüm, anladım  Topluluğu değil bireyi görüyorum  Standart değil kişiye özel teklif sunuyorum

22 22 Hanımlar, babalar gününüz kutlu olsun! Beyler, sizin de anneler gününüz!  Sayin SULE GOZEN,  Babalar gününüzü en icten dileklerimizle kutlariz! Sizi babalar gününe ozel olarak sundugumuz firsatlar ve ozel kampanyamiza davet ediyoruz. XYZW Bank A.S We want to celebrate your fathers day with our sincere wishes ! We are inviting you to the fathers day special campaign. For further guidance and to make use of these oppurtunities you can visit or call Telephone Banking at XXX XYZW Bank A.S. Türkçe anlamadıysanız İngilizcesi de var.. Bu ben değilim!

23 23 On line mecraya reklam vermeli miyim? Ölçecek veya ölçtürecek misiniz? Evet Hayır Reklam Verin Reklam Vermeyin

24 24 Etkileşimli pazarlama geleceğin yöntemi  Çevrimiçi mecra  ÜHK’lar sizleri korkutmasın

25 25 Açılan pencereler: Pop Up Burada birşey aramaya çalışıyorum Çekilin Kapanın Yok olun

26 26 Internette reklam modelleri  Üstten, alttan açılan pencereler-pop up  Reklam panoları,  Standart panolar  Roll-over  Fare ile üzerine gelinince tıklamadan aşağıya doğru açılan reklamlardır.  Floating  Ekranda görünüp kendiliğinden kaybolur veya sayfanın bir yerine yerleşir

27 27 Duyurma Biçimi  Kendi Web siteniz  Diğer siteler  Bağlı (affiliate) Pazarlama  E-posta  E-bülten

28 28 Adres listesi çok özenli hazırlanmalı  CD’lerde anonim e-postalara hayır  “spam” mesaja hayır

29 29 E-Bülten  Haftalık veya günlük  İlgili sitenin derlenmiş haberlerinden hazırlanır  Kayıtlı kullanıcılara e-posta ile gönderilir  Reklamlar bülten içinde panolar (banner) veya advertorial

30 30 Teşekkürler Q & A


"1 Etkileşimli Pazarlamanın ABC’si Şule ÖZMEN Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları