Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAHA MAKİNE Baha Makine; 2012 yılının son çeyreğinde kurulmuştur. Piyasa gözlemleri sonucu mevcut sistemler ve olası ihtiyaçlara cevap verecek yeni açılımlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAHA MAKİNE Baha Makine; 2012 yılının son çeyreğinde kurulmuştur. Piyasa gözlemleri sonucu mevcut sistemler ve olası ihtiyaçlara cevap verecek yeni açılımlar."— Sunum transkripti:

1 BAHA MAKİNE Baha Makine; 2012 yılının son çeyreğinde kurulmuştur. Piyasa gözlemleri sonucu mevcut sistemler ve olası ihtiyaçlara cevap verecek yeni açılımlar üzerinde ar-ge ve inovasyon faaliyetlerini sürdürmektedir.

2 Piyasaların ihtiyaçlarını yeni bakış açılarıyla çözümlemek ve ar-ge inovasyon odaklı çözümleri uygulanabilir kılmak. Vizyon

3 Makine Hakkında • Hızla artan araç ve sürücü grafiğini dikkate alarak oto temizliği konusunda sektöre yön verecek profesyonellikte tasarlanan, BEG 2.8 TAM OTOMATİK TEMASSIZ OTO YIKAMA MAKİNESİ’ nin ar-ge süreci tamamlanmıştır. Yerli imalat ile üretilen ilk prototip ; BEG 2.8 TAM OTOMATİK FIRÇASIZ OTO YIKAMA MAKİNESİ araç dış temizliğini detaylı olarak ve araç yüzeyine hiç temas etmeden yapmaktadır. Yoğun çamur ve benzeri bütün zorlayıcı kirlerde etkin temizleme yapabilmektedir. •Arabaların el değmeden, köpüklenip ıslatılarak çok kısa bir zaman içerisinde otomatik ve temassız yıkanması ve durulanması -talep halinde kurutulması- işlemi için orijinal bir tasarım geliştirilmiş ve uygun bir program yazılarak yıkama işleminin kontrolü bilgisayarla sağlanmıştır. •İnsanların arabalarını yıkamak için harcadıkları süre normalde ortalama dakika arasında değişmektedir. Yeni tasarımımızda ise her şeyin bilgisayar kontrolünde otomatik olarak yapılması ve yıkama süresinin 3 dakikaya indirilmesi hedeflenmiştir. •Kaynak kullanımında tasarruf ve yüksek verimlilik hedeflenmiştir. Projemizle su ve enerjiyi çok daha verimli kullanabilecek, otomasyona dayalı, tam donanımlı ve yerli imalat ile henüz Türkiye piyasasında üretimi olmayan bir makinenin sıfırdan başlayarak tüm ar-ge ve imalat sürecini gerçekleştirmiş bulunuyoruz.

4 Teknik Bilgiler Teknik özelliklerBEG 2.8 Kurulu Gücü59 kw/saat Yıkama Basıncı200 Bar Su Püskürtme Nozul Sayısı 16 Adet Köpük Püskürtme Nozul Sayısı 16 Adet Makine Şasesi4 Parça Yıkama Yüksekliği290 cm Yıkama Genişliği220 cm Makine ağırlıği Makine Yüksekliği Makine Genişliği Dış Kaplama 1700 kg 415 cm 405 cm Alm.Kompozit Teknik ÖzelliklerBEG 2.8 Köpükleme Süresi40-50 sn Etap Arası Bekleme Süresi sn Durulama Süresi sn Toplam Temizleme Süresi sn Araç Yıkama Genişliği220 cm Araç Yıkama Yüksekliği290 cm Su Tüketimi Elektrik Tüketimi Lt 0,8 - 1,1 kw/saat Köpük Tüketimi50-65 gr

5 Köpükleme

6 Teknik Bilgiler Teknik ÖzelliklerBEG 2.8 Köpükleme Nozul Adet 16 Adet Köpükleme Süresi40-50 sn Köpükleme Sonrası Bekleme sn Köpükleme Turu1 Tur Teknik ÖzelliklerBEG 2.8 Durulama Nozul Adeti8-16 Adet Durulama Süresi sn Durulama Basıncı Bar Durulama Turu2 Tur

7 Fırsatlar •GIA ‘nın Ağustos 2011 ‘de yayınlanan araştırma raporuna göre 2017’ de dünyada Oto yıkama pazarı büyüklüğü 27.4 milyar $’ a ulaşacaktır. Ülkemizde henüz yeni şekillenen bu pazarda makinemizin ve geliştirilebilecek devam ürünlerimizin etkin rol alabileceğine inanıyoruz. •Makinemiz hız-kaynak verimliliği avantajlarıyla sektörde öne çıkarak akaryakıt istasyonlarının talebiyle piyasaya tutundurulduktan sonra oto kuaförleri, otoparklar, garajlar, AVM’ ler ve toplu konut alanlarında da yoğun talep oluşturacaktır.

8 Rekabet •Klasik yöntemlerle yapılan temizliğin araçlara belirgin fiziksel zararlar verdiğinden yola çıkılmıştır. Fırçalı sistemlerde bir önceki araçtan fırçalarda kalan çamur v.b araçlara zarar vermekte ve yıkama esnasında yan fırçaların aynaları hasarlaması hatta koparması v.b nedenler ile araç sahipleri şuan sektörün mecburen kullandığı bu ürünlere yeterince rağbet etmemektedir. Bu sebeple istasyonların oto yıkama için yaptıkları yatırım ve katlanılan maliyetler karşılığında beklenen fayda sağlanamamaktadır. Bu detaylar dikkate alındığında ürünümüze olan talebin sürekli artış göstermesi beklenmektedir. •Halihazırda pazara hakim olan ürünlerin temassız olanları otomatik değil ve yoğun emek- zaman sarfiyatına dayalıdır. •Buna karşılık fırçalı ve otomatik olanları son kullanıcının taleplerini karşılayamamakta ; bu ürünlere olan son kullanıcı ilgisi giderek azalmaktadır. Bu sebeple rekabet yoğun olan ve üründen ziyade promosyon – hizmet farkıyla öne çıkmak zorunda kalan akaryakıt istasyonları yeni ve etkileyici açılımların arayışına girmiştir.

9 Amaç ve Hedefler  Öncelikle akaryakıt dağıtım firmaları ile üst düzey görüşmeler yapmayı düşünmekteyiz. İkinci olarak, konsept halinde vermeyi, düşündüğümüz hizmetler ile birlikte bir bayilik ağı kurmayı da hedefledik. Onun dışında, oto yıkama ve bakımı işleri ile uğraşan özellikle büyük şehirlerdeki firmalar ve AVM’ ler ile oluşturacağımız pazarlama ekibi ile bağlantılar kuracağız. Talebin de aşırı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda pazarlamaya yönelik ciddi bir stratejiye ihtiyacımız olmadığını söyleyebiliriz. Yalnız son derece profesyonel bir pazarlama birimi kurulacak ve idari kadronun büyük bir kısmı da kurumsal bir yapı çerçevesinde standartları uygulayarak pazarlama ve satış işlemleri yapacaktır.  Böylece oto temizliği konusunda sektöre yön veren yapıya ulaşmayı hedefliyoruz.

10 Yatırım Planı •Bir Adet Makine Satış Fiyatı : TL / ADET •Bir Adet Makine Üretim Maliyeti : TL/ADET •Ayda 2 makine imalatı yapıldığı varsayımı ile imalat ve kurulum dahil tam maliyet : TL / ADET •Kar Marjı : 73,55 •1. yıl için ciro hedefi TL •1.yıl karlılık hedefi : TL •2.yıl karlılık hedefi : TL •3.yıl karlılık hedefi : TL •Satışı düşünülen şirket ortaklık oranı : %50 •Ortaklık payı için istenilen tutar (1.yıl ciro*0,30) : TL *** Ortaklık için konulması istenen sermaye payı ve buna bağlı ortaklık oranı kat’i değildir. Yapılacak yüz yüze görüşmelerde tutar ve ortaklık oranı yeniden değerlendirilebilecektir.

11 Finansal Plan  Ürünümüzün satış fiyatını belirlemede piyasa koşulları dikkate alınmıştır. Piyasada bulunan muadil otomatik oto yıkama makineleri fiyat aralığı $ ‘dır. Ürünümüzün teknolojik üstünlüklerine rağmen piyasada tutundurma çalışmalarının hızlı ilerleyebilmesi açısından bu fiyat aralığının dışına çıkılmamış ve 1.yıl karlılıktan taviz verilerek üst limitin de altında bir fiyat belirleme yönünde karar verilmiştir. Böylece reklam ve tanıtım masrafları yerine yüzyüze pazarlamaya ağırlık verilerek ürün satışı çalışmaları sırasında pazarın nabzını tutmak mümkün olacaktır. Müşteriler ve müşteri adaylarından alınan geri bildirimler, yenilikçi arge çalışmalarını hızlandıracağı gibi, bu faaliyetler sırasında sektörün ihtiyaç duyduğu hızlı tüketim ürünlerinin temini sağlanarak işletmeye ek bir gelir kaynağı dahil etmek mümkün olacaktır.

12 Ekip İSAK ÖZTÜRK Başkan Hilal ÖZTÜRK Finans Onur ATABEK Satış İSMİGÜL ÖZTÜRK Satın alma Fahri ÖZTÜRK İmalat •Ekibin tamamı alanında yetkinlik sahibi, en az lisans seviyesinde eğitimli ve ulusal- uluslararası iş tecrübelerine sahip kişilerdir.

13 Riskler ve Gelişmeler •Ülkemizde makine ile yıkama, elle yıkamaya nazaran zaman zaman ikinci planda kalmakta olduğu için her ne kadar sunulan teknoloji ile daha iyi sonuç vaat ediliyor olsa da bu psikolojik bariyeri aşmanın zorluklarına katlanılacaktır. •Alıcıların sunulan makinenin yerli olması veya nitelikli teknoloji barındırmasından ziyade, alım maliyetine önem vererek çekimser kalacakları bir piyasa tutundurma döneminde sabırlı ve kararlı olunması gerekmektedir. •Hareketli ve basınç unsurları içeren bir sistem olması nedeniyle servis ihtiyacıyla karşılaşılabilecektir. Bu sebeple kaliteli, hızlı ve farklı şehirlere yönelik servis hizmeti sunabilmek için bir organizasyon kurgulamak gerekecektir. •Tüm bu sayılanlara rağmen; ABD pazarının büyük temsilcilerinin temassız ve otomatik oto yıkama makineleri için Türkiye’ de distribütörlük verme yönünde çalışmaları başlamıştır. Bu demek oluyor ki bizim piyasaya çıkmaya çalıştığımız fiyatların 3-4 katı yükseklikteki fiyatlarla pazarımıza bu ürün çok yakın zamanda sunulacaktır.

14 Strateji  Yakın dönemde;  Akaryakıt dağıtım sektörünün önemli temsilcileri olan OPET, SHELL, BP,TP, TOTAL, PO, SUNPET, LUKOİL, AYTEMİZ, STARPET, PT gibi ulusal ve uluslararası faaliyet yapan firmalar ile pazarlama ve satış odaklı görüşmeler yapılmalıdır.  Öte yandan iyi fizibilite ile özellikle binek araç trafiğinin yoğun olduğu belirli noktalarda bu makinenin yıkama ünitesine konumlandırılması halinde akaryakıt istasyonlarında ne kadar ciro artışı sağlanacağı belirlenmeli bunun için gerek duyulursa reklam giderine mahsuben düşük fiyatla etkin birkaç noktaya kurulum yapılmalıdır.  İlgili pazarlama ve satış faaliyetlerini finanse etmek için ilave işletme sermayesine ihtiyaç duyulmaktadır. Şirketimize ortak arayışına çıkmamıza sebep olan bu gereksinimimizin karşılanması halinde yüksek karlılık ve sürdürülebilirlik vaat eden bu pazarda etkin bir rol alma imkanımız olacaktır.  Uzun dönemde;  Oto kuaförleri vb. için yeni tasarımlar ve konsept planlamaları ile franchise sistemine geçiş yapılmalıdır.

15 Durulama


"BAHA MAKİNE Baha Makine; 2012 yılının son çeyreğinde kurulmuştur. Piyasa gözlemleri sonucu mevcut sistemler ve olası ihtiyaçlara cevap verecek yeni açılımlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları