Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2010-2011-2012 SEVİYE BELİRLEME SINAVI VE LİSELERE YERLEŞTİRME SONUÇLARI ANALİZİ HAZIRLAYAN:MAHMURE GÖKCAN REHBER ÖĞRETMEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2010-2011-2012 SEVİYE BELİRLEME SINAVI VE LİSELERE YERLEŞTİRME SONUÇLARI ANALİZİ HAZIRLAYAN:MAHMURE GÖKCAN REHBER ÖĞRETMEN."— Sunum transkripti:

1 SEVİYE BELİRLEME SINAVI VE LİSELERE YERLEŞTİRME SONUÇLARI ANALİZİ HAZIRLAYAN:MAHMURE GÖKCAN REHBER ÖĞRETMEN

2  2010 yılında öğrenciler liselere yerleştirilirken her yıl için sınıf puanı hesaplaması yapılıyordu. Bu sınıf puanı ise  SBS Puanının %70’i Yıl Sonu Başarı Puanının %25’i ve Davranış Puanının da %5 i alınarak hesaplanıyordu. Her yıl için hesaplanan bu puandan sonra  6.sınıf Sınıf Puanı’nın %25’i  7.sınıf Sınıf Puanı’nın %35’i  8.sınıf Sınıf Puanı’nın %40’ı alınarak Liselere Yerleştirme Puanı elde ediliuyordu.

3  2010 yılında okulumuzdan mezun olan öğrenci sayısı 61 iken sınava giren öğrenci sayısı 57.

4

5  2010 yılında okulumuzdan sınavla öğrenci almayan genel liselere yerleşme oranı %54.

6  2010 yılında öğrenciler liselere yerleştirilirken her yıl için sınıf puanı hesaplaması yapılıyordu. Bu sınıf puanı ise  2010 yılı hesaplamasından farklı olarak 2011 yılında %5’lik davranış puanı hesaplaması sistemden kaldırılarak SBS’nin %70’i, Yıl Sonu Başarı Puanının ise %30’u alınarak Sınıf Puanları oluşturulmuştur.  6.sınıf Sınıf Puanı’nın %25’i  7.sınıf Sınıf Puanı’nın %35’i  8.sınıf Sınıf Puanı’nın %40’ı alınarak Liselere Yerleştirme Puanı elde ediliuyordu.

7  2011 yılında okulumuzdan mezun olan öğrenci sayısı 35 iken sınava giren öğrenci sayısı 29’dur.

8

9  2011 yılında okulumuzdan sınavla öğrenci almayan genel liselere yerleşme oranı %52.

10  2012 yılında okulumuzdan mezun olan öğrenci sayısı 32 iken sınava giren öğrenci sayısı 29’dur.

11

12  2012 yılında okulumuzdan sınavla öğrenci almayan genel liselere yerleşme oranı %11.

13 Fen Lisesi -%7%8 Anadolu Öğt Lis %7 %8 Anadolu Lisesi %14%10%25 Meslek Lisesi %25%14%48 Sınavsız Öğrenci Alan Okullar %54%52%11

14  3 YILLIK SÜREÇ MEZUN SAYISINA GÖRE SINAVA GİREN ÖĞRENCİ SAYISININ VE SINAVLA ÖĞRENCİ ALAN OKULLARA YERLEŞTİRME SAYILARININ ARTMASI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLDİĞİNDE SÜRECİN OLUMLU YÖNDE İLERLEDİĞİ GÖZLEMLENMİŞTİR.

15  DERSLERE AİT SBS ANALİZLERİ YAPILIRKEN AYNI ÖĞRENCİLERİN 6,7 VE 8. SINIFTAKİ DOĞRU,YANLIŞ VE BOŞ SAYILARI KARŞILAŞTIRILARAK SÜREÇ SOMUTLAŞTIRILMAYA ÇALIŞILMIŞTIR.  BU SONUÇLAR DEĞERLENDİRİLİRKEN ÖĞRENCİLERİN TAKVİM YAŞLARI İLE BİRLİKTE İÇİNDE BULUNDUKLARI ERGENLİK DÖNEMİNİN NEDEN OLABİLECEĞİ DALGALANMALAR MUTLAKA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMALIDIR.

16 TÜRKÇE DERSİ İSTATİSTİKLERİ

17 TÜRKÇEDoğru SayısıYüzde Sınıf12.09% Sınıf13.26% Sınıf15.69%68.21

18 TÜRKÇEYanlış SayısıYüzde Sınıf5.11% Sınıf5% Sınıf5.52%24

19 TÜRKÇEBoş SayısıYüzde Sınıf1.7% Sınıf2.4% Sınıf1.79%7.8

20  MATEMATİK DERSİ İSTATİSTİKLERİ

21 MATEMATİKDoğru SayısıYüzde Sınıf7.3% Sınıf6.84% Sınıf8.38%41.44

22 MATEMATİKYanlış SayısıYüzde Sınıf Sınıf Sınıf6.24%31.2

23 MATEMATİKBoş SayısıYüzde Sınıf2.6% Sınıf5.94% Sınıf5.38%26.9

24  FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ İSTATİSTİKLERİ

25 FEN VE TEKNOLOJİDoğru SayısıYüzde Sınıf9.9% Sınıf8.61% Sınıf10.45%52.25

26 FEN VE TEKNOLOJİYanlış SayısıYüzde Sınıf5.2% Sınıf6.16% Sınıf6.72%33.6

27 FEN VE TEKNOLOJİBoş SayısıYüzde Sınıf0.8% Sınıf3.23% Sınıf2.76%13.8

28  SOSYAL BİLGİLER DERSİ İSTATİSTİKLERİ

29 SOSYAL BİLGİLERDoğru SayısıYüzde Sınıf10.7% Sınıf10.9% Sınıf11.97%59.85

30 SOSYAL BİLGİLERYanlış SayısıYüzde Sınıf3.7% Sınıf4.39% Sınıf5.34%26.7

31 SOSYAL BİLGİLERBoş SayısıYüzde Sınıf1.5% Sınıf2.71% Sınıf2.72%13.6

32  İNGİLİZCE DERSİ İSTATİSTİKLERİ

33 İNGİLİZCEDoğru SayısıYüzde Sınıf6.6% Sınıf5.77% Sınıf6.9%40.58

34 İNGİLİZCEYanlış SayısıYüzde Sınıf4.1% Sınıf3.84% Sınıf4.69%27.5

35 İNGİLİZCEBoş SayısıYüzde Sınıf2.2% Sınıf5.39% Sınıf5.59%32.8

36  Yanlış yüzdelerine genel olarak baktığımızda 6. sınıftaki yanlış oranı en fazla olmakla birlikte boş yüzdesi 3 yıl içindeki en düşük yüzdedir. Bu durum öğrencilerin bu kademede bilmediklerini işaretleme eğilimi içinde olduklarını, henüz doğru ve net kavramı arasındaki farka hakim olmadıklarını gösteren bir ipucu olarak yorumlanıp, çalışmalara çocuklara bu bilinci verme aşamasında yön verilebilir.

37  7 ve 8. sınıf yanlış yüzdeleri toplamda hemen hemen aynıdır. Fakat 7 sınıftaki boş bırakma yüzdesi 8. sınıfa göre belirgin şekilde fazladır.  Her iki kademe için de yanlış oranlarının yüksekliği test çözme becerilerinden önce konu eksiklerinin giderilmesine yönelik çalışmaların gerekliliğini akla getirmektedir. Bununla birlikte cevabından emin olunamayan soruların boş bırakılması mantığı her iki kademede de daha fazla işlenmelidir.

38  Türkçe dersinde doğru sayı ortalamaları yıllara göre doğrusal bir artış göstermiştir.  Matematik dersinde 6. sınıf sonrası 7. sınıfta doğru soru yüzdesi düşmüş, 8 sınıfta yeniden artmıştır. Bununla birlikte bu ders için boş ve yanlış sayı yüzdeleri sınıf kademesi büyüdükçe düşmüştür.  Fen ve Teknoloji dersinde de 6. sınıf sonrası 7. sınıfta doğru soru yüzdesi düşmüş, 8 sınıfta yeniden artmıştır.

39  Sosyal Bilgiler dersinde doğru sayı ortalamaları yüzdesi sınıf kademesi büyüdükçe doğrusal olarak azalmıştır.  İngilizce dersinde de 6. sınıf sonrası 7. sınıfta doğru soru yüzdesi düşmüş, 8 sınıfta yeniden artmıştır.

40 7. SINIFTA DÜŞEN ÖĞRENCİ BAŞARISIDIR…

41  Tek sınav ile yerleştirme yapılacak  Sınav puanı 700 puan üzerinde hesaplanacak  Geçmiş yıllarda çok eleştirilen okulun en yüksek başarı puanı baz alınarak verilen yılsonu başarı puanı sistemi kaldırıldı. Öğrencinin direk not ortalamalarına göre puan verilecek.  6,7 ve 8 sınıfın yıl sonu başarı puanları 100 üzerinden değerlendirilip toplamda en yüksek 300 puanlık bir değer elde edilecek.

42  Böylece SBS’den tam 700, okul notlarında da 3 yıl boyunca tam puan almış bir öğrenci ( )/2 hesaplama yöntemi ile 500 tam puan almış olacak.  Yani hesaplama sistemi farklı olsa da okul puanları geçen yıllarda olduğu gibi 500 puan üzerinden değerlendirilecek.

43  ŞU AN YALNIZCA TASLAK METİN BELLİ.  MERKEZİ BİR SINAV OLMAYACAK.  OKUL NOTLARI VE OKULDA DERS DIŞI ETKİNLİKLERDEN ALINACAK PUANLARLA OLUŞTURULACAK 2’Lİ DEĞERLENDİRME SİSTEMİ  TÜM SOSYAL, KÜLTÜREL, SPORTİF FAALİYETLER, PROJELER ÖNEM KAZANIYOR.  ÖĞRETMENİN NOT KANAATİ ÇOK ÖNEMLİ

44  ANADOLU LİSELERİ YERLEŞTİRMELERİ İÇİN İKAMETGAHA GÖRE YERLEŞTİRME YAPILACAK  ÖĞRENCİ İSTEDİĞİ LİSELERE ÖNKAYIT YAPTIRIP DEĞERLENDİRMEYE GİREBİLECEK.  FAZLA TALEP GÖREN LİSELER KENDİ SINAVLARINI YAPABİLECEK

45  DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..


"2010-2011-2012 SEVİYE BELİRLEME SINAVI VE LİSELERE YERLEŞTİRME SONUÇLARI ANALİZİ HAZIRLAYAN:MAHMURE GÖKCAN REHBER ÖĞRETMEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları