Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

02.07.20141 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ 05.11.2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "02.07.20141 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ 05.11.2010."— Sunum transkripti:

1 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

2 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

3 Prof. Dr. Bülent KARAKAŞ bulentkarakas.net YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

4 Belirttiğim ilkeler, Türk gençliğinin beyninde ve ulusun bilincinde her zaman canlı tutmak, üniversitelerimize ve yüksek okullarımıza düşen başlıca görevdir. Bunun için ülkeyi şimdilik üç büyük kültür bölgesine ayırarak, batı bölgesi için İstanbul Üniversitesinde başlanmış olan reform programının daha köklü bir biçimde uygulanmasıyla Cumhuriyete gerçekten modern bir üniversite kazandırmak, merkez bölgesi için, Ankara Üniversitesini az zamanda kurmak gerekir. Doğu bölgesi için Van gölü sahillerinin en güzel bir yerinde, her aşamadaki okulları ve bunlara ek olarak üniversitesiyle modern bir kültür şehri yaratmak yolunda şimdiden harekete geçilmelidir.( Alkışlar) Bu yararlı girişimin, doğu illerimiz gençliğine vereceği verimlilik Cumhuriyet hükümeti için en mutlu bir eser olarak kalacaktır.(Alkışlar)  YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

5 Sevgili arkadaşlarım, Yüksek öğretim gençlerini, istediğimiz ve ihtiyaç duyduğumuz gibi milli bilinç sahibi, modern kültürlü olarak yetiştirmek için İstanbul Üniversitesinin gelişmesi, Ankara Üniversitesinin tamamlanması ve Doğu Üniversitesinin yapılan çalışmalarla belirlenmiş olan kurallar içinde, Van Gölü civarında kurulması çalışmaları, hızla ve önemle sürdürülmektedir. 1 Kasım 1938 Millet Meclisi Tutanak Dergisi D. V, C. 27, Sa. 3 Not : Bu konuşma ATATÜRK'ün rahatsızlığı dolayısıyla Başbakan Celal Bayar tarafından okunmuştur YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

6 1 KASIM 1937 DE VASİYET EDİLEN ÜNİVERSİTEMİZ 1982 DE KURULDU. ÜNİVERSİTEMİZDE 5 KASIM 1020 TARİHİ İTİBARİYLE 12 FAKÜLTE 3 YO 6 MYO 4 ENSTİTÜ 16 ARAŞTIRMA MERKEZİ 1 HASTAHANE VARDIR YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

7 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ Toplam öğrenci sayısı17315 Normal öğretim öğrenci sayısı13609 İkinci öğretim öğrenci sayısı3706 Erkek öğrenci sayısı11145 Kız öğrenci sayısı6170 Özürlü öğrenci sayısı ayrılan öğrenci sayısı da mezun olan öğrenci sayısı da yatay geçişle giden öğrenci sayısı da yatay geçişle gelen öğrenci sayısı da dikey geçişle gelen öğrenci sayısı 91 Bölüm sayısı104

8 Tarihinde Yapılan Senato toplantısında YYÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Yeniden Oluşturuldu. Dayanak: YÖK Genel Kurul Kararı, Oturum n: YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

9 BEK ÜYELERİ Prof. Dr. Hasan Ceylan Prof. Dr. Peyami Battal Prof. Dr. Abdulbaki Güneş Prof. Dr. Abdulhamit Tüfekçioğlu Prof. Dr. Ahmet Faik Öner Prof. Dr. Ahmet Kazankaya Prof. Dr. Bülent Karakaş Prof. Dr. Cafer Olcayto Sabancı Prof. Dr. Duran Bolat Prof. Dr. Gürcan Eskitaşcıoğlu Prof. Dr. H. Güler Şahin Prof. Dr. Hasan Boynukara Prof. Dr. Hülya Özdemir Prof. Dr. Sefer Örçen Prof. Dr. SerdarDeğer Prof. Dr. Şefik Tüfenkçi Prof. Dr. Yalçın Yetkin Doç. Dr. Alaattin Karaca Doç. Dr. Ebubekir Ceylan Doç. Dr. Nahit Aktaş Y. Doç. Dr. Ali Rıza Kul Y. Doç. Dr. Mehmet Bingöl Y. Doç. Dr. Nejat Görentaş Y. Doç. Dr. Ömer Terzioğlu Y. Doç. Dr. Süleyman Kozat Y. Doç. Dr. Tolga Depçi Arş. Grv. Dilek Avşaroğlu Emin Demirörs Nevzat Ertan Öğr. Kons Bş YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

10 Prof. Dr. Hasan Ceylan Prof. Dr. Peyami Battal Prof. Dr. Abdulbaki Güneş Prof. Dr. Abdulhamit Tüfekçioğlu Prof. Dr. Ahmet Faik Öner Prof. Dr. Ahmet Kazankaya Prof. Dr. Bülent Karakaş Prof. Dr. Cafer Olcayto Sabancı Prof. Dr. Duran Bolat Prof. Dr. Gürcan Eskitaşcıoğlu Prof. Dr. H. Güler Şahin Prof. Dr. Hasan Boynukara Prof. Dr. Hülya Özdemir Prof. Dr. Sefer Örçen Prof. Dr. SerdarDeğer Prof. Dr. Şefik Tüfenkçi Prof. Dr. Yalçın Yetkin Doç. Dr. Alaattin Karaca Doç. Dr. Ebubekir Ceylan Doç. Dr. Nahit Aktaş Y. Doç. Dr. Ali Rıza Kul Y. Doç. Dr. Mehmet Bingöl Y. Doç. Dr. Nejat Görentaş Y. Doç. Dr. Ömer Terzioğlu Y. Doç. Dr. Süleyman Kozat Y. Doç. Dr. Tolga Depçi Arş. Grv. Dilek Avşaroğlu Emin Demirörs Nevzat Ertan Öğr. Kons Bş YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

11 Birim BEK Alt Komisyonlarının oluşturulmasının amacı ; birimler bazında yapılacak işleri organize edecek ve BEK ve/veya BEK İcra Kurulu ile olan ilişkiyi sağlayacak ve eğitim alıp aldığı eğitimi birimine götürecek muhatap komisyonlar oluşturmaktı. Alt Komisyonlar 28/01/2010 tarihinde tamamlandı YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

12  Fakülte ve Yüksekokullar Akademik işlerden sorumlu dekan yardımcısı Akademik programlarda tecrübeli öğretim üyesi Araştırma görevlisi  Bölümler Düzeyinde: Bölüm Başkanı Anabilim Dalı Başkanları Araştırma görevlileri Öğrenci Temsilcisi  Meslek Yüksekokulları: Akademik işlerden sorumlu müdür yardımcısı Akademik programlarda tecrübeli 2 öğretim üyesi YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

13 Bologna Sürecinin iyi anlaşılması ve önceden yapılan yanlışların tekrarlanmaması için yeniden başlıyormuş gibi Bologna Süreci eğitim faaliyetleri başlatıldı YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

14 1. BOLOGNA SÜREÇLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Prof. Dr. Bülent Karakaş , Saat Prof. Dr. Cengiz Andiç Kültür Merkezi Bu toplantının sunumu bologna.yyu.edu.tr adresinde vardır. Sunumdan üç alıntı şöyledir YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

15 Eylül 1988 MAGNA CHARTA UNIVERSITATUM Avrupa’nın en eski Üniversitesi olma özelliğini taşıyan Bologna Üniversitesi’nin dokuz yüzüncü kutlama törenine katılan Avrupa Üniversiteleri Rektörleri(388 Rektör ), Avrupa ülkeleri arasındaki sınırların tümden kaldırılmasına dört senelik bir süre kaldığı ve tüm Avrupa toplulukları arasındaki karşılıklı işbirliğinin daha da geliştirilmesinin öngörüldüğü bu günlerde devletler ve halkların, değişim içerisinde olan ve uluslararası boyutlara doğru açılan bir toplumda, üniversitelerin oynayacağı rolün öneminin bilincinde olmalarını dile getirmişler ve bu konuya ilişkin inançlarını şöyle sıralamışlardır: (18 Eylül 1988) YYÜ BEK BİLGİLENDİRME SUNUMLARI N:115

16 1. Bin yıllık bir devrenin kapanmakta olduğu bu dönemde insanlığın geleceği büyük bir ölçüde gerçek anlamdaki üniversiteler nezdinde kültür, bilgi ve araştırma merkezlerinde yapılan çalışma sonuçlarının oluşturacağı kültürel, bilimsel ve teknik gelişmeye bağlı olacaktır. 2. Üniversitelerin genç kuşaklara bilgi yayma görevi bugün için tüm topluma yönelik olmayı gerektirmektedir. Bir toplumun kültürel, sosyal ve ekonomik geleceği sürekli eğitim konusunda yapılacak özel ve hatırı sayılır yatırımlara bağlıdır. 3. Üniversiteler gelecek kuşaklara öğretim ve eğitim konularında doğal çevre ve içindeki yaşam öğelerine saygılı bir sistemi garanti etmelidir YYÜ BEK BİLGİLENDİRME SUNUMLARI N:116

17 B o l o g n a S ü r e c i ’nin 10 E y l e m B a ş l ı ğ ı 1. Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (bu amaç doğrultusunda Diploma Eki uygulamasının geliştirilmesi), 2. Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek, 3. Avrupa Kredi Transfer Sistemini (European Credit Transfer System, A ccumulation ECTS) uygulamak, 4. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak 5. Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak, 6. Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek, 7. Yaşam boyu öğrenimi teşvik etmek, 8. Öğrencilerin ve yükseköğretim kurumlarının sürece aktif katılımını sağlamak, 9. Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın cazip hale getirmek, 10. “Avrupa Araştırma Alanı (European Research Area, ERA) ile Avrupa Yükseköğretim Alanı (European Higher Education Area, EHEA) arasında bir sinerji kurmak ve Doktora çalışmaları YYÜ BEK BİLGİLENDİRME SUNUMLARI N:117

18 KURUMSAL TEMELLER MİSYON VİZYON DEĞERLER SENATO AKADEMİK DEĞERLENDİRME VE KALİTE GELİŞTİRME SÜRECİ PLANLAMA ÖNCESİ ÇALIŞMALAR KURUMSAL DEĞERLENDİRME ÖZ DEĞERLENDİRME SWOT ÇEVRE DEĞERLENDİRME STRATEJİLER AMAÇLAR PLANLAMA GÖSTERGELER HEDEFLER FAALİYETLER PROJELER KAYNAK PLANLAMASI BÜTÇELEME STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİSTRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ STRATEJİK PLAN UYGULAMA PLANI UYGULAMA İYİLEŞTİRME ANALİZ ETME PERİYODİK İZLEME SORGULAMA VE ÖLÇME ADE K SGK KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ SGK STRATEJİK PLANYÜRÜTME SÜRECİSTRATEJİK PLANYÜRÜTME SÜRECİ FARABİ BEK ERASMUS SGK YYÜ BEK BİLGİLENDİRME SUNUMLARI N:118

19 2. PROGRAM GELİŞTİRME TEMEL İLKELER VE UYGULAMA Y. Doç. Dr. İbrahim Gökdaş , Saat Prof. Dr. Cengiz Andiç Kültür Merkezi Bu toplantının sunumu bologna.yyu.edu.tr adresinde vardır. Sunumdan üç alıntı şöyledir YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

20 Birey – Toplum – K. Alanı Çevre Ayarlama DE Ğ ERLEND İ RME PLANLAMA YÜRÜTME Aday hedefler • E ğ itim felsefesi • E ğ itim ekonomisi • E ğ itim sosyolojisi • E ğ itim psikolojisi • …… E Ğ T. PROGRAMI • Özel hedefler • Hedef davr. • E ğ itim durumları • Sınama araçları Sın. Durumları Sın. Araçları Uygulama Yorumlama Davranı ş ları saptama E ğ t. durumlarını saptama Ya ş antıları kazandırma

21 • Konu tasarımı • Disiplin tasarımı • Disiplinler arası tas. • Geniş alan tasarımı • Süreç tasarımı • Çocuk merkezli • Yaşantı Merkezli • Romantik (radikal) • Hümanistik • Yaşam Şartları tasarımı • Çekirdek tasarımı • Toplumsal sorunlar ve yeniden kurmacılık Konu Merkezli (Daimicilik-Esasicilik) Öğrenen Merkezli (İlerlemecilik) Sorun Merkezli (Yeniden Kurmacılık) Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımları • Piramitsel yaklaşım •Doğrusal yaklaşım •Çekirdek (core) yaklaşım • Sarmal yaklaşım • Doğrusal yaklaşım • Modüler yaklaşım • Sorgulama merkezli • Çekirdek • Konu ağı-Proje merkezli İçerik belirleme yaklaşımı

22 Ana Bilim Dalı Bölüm FakülteÜniversite AKTS Bilgi Paketi • Akademik ve sosyal bilgiler • AKTS ve uygulanışı konusunda da ayrıntılı bilgi • Derslerin işlenişini (öğrenci değişimine katılan programlar için) • AKTS kredileri, • Derslerin içeriği ve diğer gerekli bilgileri

23 3. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANI HAREKETLİLİĞİ BİLGİLENDİRMESİ Doç. Dr. Ebubekir Ceylan SAAT CAKM Bu toplantının sunumu bologna.yyu.edu.tr adresinde vardır. Sunumdan üç alıntı şöyledir YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

24  Eğitim alanında eşit fırsatlar oluşturarak ülkeler arası eğitim kaynaklarına erişimi kolaylaştırmak.  AB ülkeleri arasında karşılıklı anlayışı ve dayanışmayı oluşturarak eğitimin kültürler arası boyutunu güçlendirmek.

25  Eğitim amaçlı karşılıklı değişim gerçekleştirmek.  Diplomaların ve öğrenim sürelerinin karşılıklı tanınmasını sağlamak.  Bilginin değişimini destekleyerek bu alanda ortaya çıkabilecek tüm engelleri ortadan kaldırmak.

26  Eğitimin her alanında ve düzeyinde yeni anlayışları ve uygulamaları, yeni teknolojilerin kullanılmasını ve eğitim alanında ortak politika konularının ön plana çıkarılmasını desteklemek.  Herkese eğitim ve öğretim olanağı sunulabilecek ortamın oluşturulmasını sağlamak.

27  Avrupa vatandaşlığını desteklemek.  Eğitimde cinsiyet ayrımını önlemek.  Özel eğitim ihtiyacı olanlar ve engellilerin eğitimi alanlarında destekler sağlamak.  Irkçılığı ve yabancı düşmanlığını önlemede eğitimin rolünü güçlendirmek.  Ekonomik ve sosyal dışlanmanın önüne geçmek.

28 Farabi Değişim Programı Sayılı Yükseköğretim Kanunu Sayılı Kanunda değişiklik yapan 5772 Sayılı Kanun ( ) Bütçe Kanunu’na Eklenen Maddeler -Yönetmelik (YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ÜYESİ DEĞİŞİM PROGRAMINA İLİŞKİN YÖNETMELİK)

29 Öğretim Üyesi Hareketliliği Değişimin Organizasyonu Öğrenci Değişimi

30  Farabi Değişim Programı Ofisimiz kuruldu.  Yönetmelik ve Mali Esas ve Usullerin yayımı ile değişim takvimi başladı.  Web sayfası aktif hale getirildi.  Belgeler kullanıma hazır.  Değişim Protokolleri yapıldı.  17 öğrencimiz değişimde. Farabi Değişim Programı30

31 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

32 YYÜ WEB sayfasında adresine tüm eğitim aşamalarındaki sunumları, YÖK Bologna Eşgüdüm Komisyonu tarafından verilen eğitim sunu ve dokümanları aktardık. İletişim adresi olmak üzere kaydolan her akademisyeni bilgilendirdik YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

33 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

34 Bologna sürecinde yapılanlar, ders müfredatları gibi bilgilerin duyurulacağı, anket ve sorgulamaların yapılacağı ve Bologna süreci takip portalı olarak oluşturulacak olan tasarım çalışmalarına başlandı. Y. Doç. Dr. M. Nuri ALMALI Ok. Yılmaz KAYA Ok. Ramazan Tekin YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

35 Birçok üniversiteye giderek yapılanları inceledik. Hazırladıkları programı vermek isteyen üniversitelere burada teşekkür ederiz. Ancak web tasarımının tarafımızdan ve kendi imkanlarımızla yapılması en uygunu olarak görüldü ve beş kişilik bir ekiple web tasarımını gerçekleştirdik. En önemli sebep kodların tarafımızdan yazılması gereğidir YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

36 Web tasarımı devam ederken, birimler almış oldukları eğitimle ders içeriklerini hazırlamaktalar. Gerek duyan ve talep eden tüm birimlere gidilerek eğitimler verildi. Birimler bazındaki eğitim ayrıca önemliydi, çünkü birimler arası farklılıklar önemlidir YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

37 Birimlere, yaptıklarını tüm diğer birimlerle paylaşmaları çağrısı yapıldı. Böylece yapılanlar gözden geçirildiği gibi tecrübe ve bilgi aktarımı da sağlanmış olacaktı. Birçok birim deneyip paylaşımında bulundu. Bu paylaşımlar sunum-çalıştay karışımı bir formatta yapıldı. Birimlerin yaptıkları diğer birimlere örnek olurken diğer birimler de katkılarını ve varsa hataları belirttiler İşletme Bölümü Deney Paylaşımı YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

38 TYYÇ LİSAN DÜZEYİNİ ele ladık Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi (TYYÇ),  TYYÇ ne göre lisans mezunu bir öğrencinin kazanması gereken yeterlikler aşağıdaki gibi belirlenmiştir. BİLGİ : Kuramsal ve Uygulamalı  Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma BECERİLER: Kavramsal/Bilişsel, Uygulamalı  Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.  Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. YETKİNLİKLER  Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.  - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.  - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Öğrenme Yetkinliği  - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,  - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.  -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik  - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.  - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.  -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.  -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme  - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik  - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.  -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma  YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

39 BİLGİ : Kuramsal ve Uygulamalı Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma DERS PROGAMLARININ YENİLENMESİ BECERİLER: Kavramsal/Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. Staj, açık uçlu çözüm seminerleri YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. PROJE ÇALIŞMALARI- ÖDEV - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.PROJE ÇALIŞMALARI- - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ Öğrenme Yetkinliği - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. Proje satma - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. YABANCI DİL-MESLEKİ YABANCI DİL VE DERS KAYNAKLARININ YABANCI DİL OLARAK VERİLMESİ Alana Özgü Yetkinlik - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. ALAN ÇALIŞMASI YAPTIRMAK VE SONUÇLARNIN YAYINLANMASI -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

40 Sayın ………………………….(36 dış paydaşa gönderildi) VAN Bologna süreci kapsamında, Eğitimde Yeniden Yapılanma projesinin bir önemli parametresi olarak paydaşlarla eğitim üzerine ortak hareket etmek istiyoruz. Amacımız Fakültemiz İşletme Bölümü mezunlarının iş hayatına atılırken daha donanımlı ve hazırlıklı olmasını sağlamaktır. Bu amaçla tüm ders programlarını yenilemek ve gerekli eklemeleri yapmak, yalnızca dersle değil diğer aktivitelerle de öğrenciyi yetiştirmek için çalışma başlattık. Ancak mezun ettiğimiz öğrencilerin mezuniyet sonrasında muhatap olduğu taraf olarak sizlerin aradığı yeterlikleri bilmek istiyoruz. Bu aşamada ve sonrasında tarafınızın görüşleri bizim için önemlidir. Konuyla ilgili görüşleriniz program hazırlıklarında bize yardımcı olacaktır. Yazının ekinde Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikler Çerçevesinin tarihinde Yüksek Öğretim Kurulu tarafından kararlaştırılan metnini bulacaksınız. Daha iyi bir eğitim çalışmalarındaki destekleriniz için teşekkür eder çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim. Selam ve sevgilerimle. Prof Dr. Bülent KARAKAŞ YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

41 Dış paydaşlara gönderilen yazıya verilen cevaplar beklentinin üstünde oldu. Bazı paydaşlar özellikle VASİAD ayrıca söylemek ibtedikleri olduğunu bildirdi. Bunun üzerine yuvarlak masa toplantıları yaptık. Karşılıklı fikir alış-verişleri şimdiye kadar hiç düşünmediğimiz ama muhakkak değerledirmemiz ve programlara ilişkelendirmemiz gereken konuları ortaya çıkardı YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

42 Müfredat Çalışmalarına başladık. Bölüm olarak seçilen yöntem şöyle idi. Bir sonraki slaytta görüleceği gibi -ki buraya 245 satırın bazılarını aldık- önce şunu sorduk kendimize; dört yılın sonunda mezun ettiğimiz bir öğrencinin bilmesi gerekenler konu başlığı olarak nedir. Ders ayrımı gözetmeksizin alt alta yazdık. Fikir beyan edenlerin akademik ünvanlarını hesaba katmadık. Herkes fikrini söyledi. Böylece tablonun birinci sütunu oluştu. Tablodan sonra devam edelim YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

43 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ konu başlıklarıduru m Yılsms tr Anabilim dalıDers (2xn) ve (mx2) oyunların çözümüS31Sayısal Yöntemler Sayısal Yöntemler II algılama yeteneğinin geliştirilmesi. i, benliğin gelişimi ve önemi.Z12Yönetim Ve OrganizasyonDavranış Bilimleri Algılama: Algılamanın tanımı, oluşum süreci ve organizasyonu, algılamayı etkileyen faktörler, algılamada bireysellik ve algılama hataları, algılamanın davranışlar üzerindeki etkileri Z12Yönetim Ve OrganizasyonDavranış Bilimleri Anonim Şirketlerde Kuruluş İşlemleri, Kar ve Zarar Dağıtımı ve Tasfiye İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi Z2Muhasebe ve FinansmanŞirketler Muhasebesi Araştırma geliştirme fonksiyonuZ11Yönetim Ve Organizasyonİşletme Bilimlerine Giriş II ayrıkve sürekli olasılık dağılımlarıZ21Sayısal Yöntemleristatistik beklenen değer, varyans kovaryansZ21Sayısal Yöntemleristatistik Belirsizlik altında karar vermeS31Sayısal Yöntemler Sayısal Yöntemler II Bilgisayar Destekli Üretim Sistemleri,S41Yönetim Organizasyon Modern Üretim Sistemleri Bireysel Temel Davranış ModeliZ12Yönetim Ve OrganizasyonDavranış Bilimleri Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme;Z32Yönetim Ve OrganizasyonÖrgütsel Davranış Bugünkü ve gelecekteki değerZ12Sayısal YöntemlerMatematik Çalışma Sermayesi YönetimiZ31Muhasebe ve FinansmanFinansal Yönetim II DeterminantZ11Sayısal YöntemlerMatematik

44 Bölümün tüm elamanları ile ikinci sütunu oluşturduk. Soru şu idi: bu bilgi zorunlu mudur yoksa olsa iyi mi olur? Yani zorunlu-seçmeli ayrımı yapıldı. Devamla ; Bu konu Hangi yılda Hangi dönem hangi anabilim dalında Hangi ders içerisinde Okutulmalı Sorularına cevap arandı ve ilgili sütunlar oluşturuldu YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

45 Böylece ortaya okutulacak dersler ve içeriklerine ait bilgiler oluşmuştu. Bu bir taslaktı. Belirlenen dersleri, ilgili öğretim elemanına verdik ve gözden geçirmesini diğer üniversitelerle ve kendisinin daha önceki yıllarda okuttuklarıyla karşılaştırmasını yapmasını istedik. Bir sonraki ve devam eden iki toplantıyla son durumu kesinleştirdik ve bölümün yıllar itibariyle okutacağı dersleri belirlemiş olduk YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

46 Bir sonraki aşama AKTS ile ilgili prensipleri kararlaştırmaktı. YYÜ İİBF İŞLETME BÖLÜMÜ AKTS HESABI TEMEL İLKELERİ İşletme bölümü örencisinin haftada 40 saat çalışması öngörülmektedir. Dönemde toplam AKTS kredisi 30 olmalıdır Bölümde dönem 14 hafta + 2 hafta (Final) = 16 hafta Bunlara göre 40 saat x 16 = 640 saat (öğrencinin bir dönemde çalışması gereken saat) 1 AKTS = (640 saat / 30 AKTS) = Böylece 1 AKTS = saat ders Örnek: Genel Matematik – I dersinin haftalık toplam ders saati yükü 118 saat olduğuna göre dersin AKTS’si 118 : =  6 AKTS YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

47 Tüm derslere ait tablo girdileri ve AKTS hesaplamaları bittikten sonra dönem öğretim üyeleri toplanarak karşılaştırmalı değerlendirme yapıldı. Böylece ders içerikleri ve AKTS ile ilgili işlemlerin birinci adımı tamamlanmış oldu. Yetkinlikler konusunu ele aldığımız adımdaki çalışmalarımız devam etmektedir YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

48 İşletme bölümü olarak yaptıklarımıza gelen temel eleştiri “ne gerek vardı bu kadar uğraşmaya? Sonunda üç aşağı beş yukarı aynı program içeriğini elde etmiş gibi görünüyorsunuz.” Tek bir cevabımız var. Bu kadar zahmete değdi doğrusu, çünkü bu bizim bölümün yaptığı müfredat YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

49 İşletme Bölümüne teşekkür ederiz. Belki başka sunumlarda diğer birimlerin deneyim paylaşımlarını aktarırız. Kaldığımız yerden devam edelim YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

50 GEREK BİRİMLERE EĞİTİM VERİRKEN GEREK BİRİMLERİN DENEYİM PAYLAŞIMINDA BAZI DURUMLAR DİKKAT ÇEKTİ. ŞÖYLEKİ; BAZI BİRİMLERDE BEK YAPILANMASI KOLAY İKEN BAZI BÖLÜMLERİN AÇMAZLARI VAR. MESELA EĞİTİM FAKÜLTESİ, TIP, MYO VE YO LARDA DURUM İŞLETME BÖLÜMÜNDE OLDUĞU GİBİ HAREKET SERBESTİSİNE SAHİP DEĞİL YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

51 10 MAYIS 2010 DA WEB SAYFASI BİRİM WEB SORUMLULARINA TANITILDI. VERİLERİN NASIL GİRİLECEĞİ EĞİTİMİ YAPILDI KULLANICI ADI VE ŞİFRELERİ VERİLDİ YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

52 Program YYÜ BBAUM tarafından geliştirilen bir uygulama. Microsoft'un son teknolojisi Dot.NET platformu altında C# (Csharp) ile geliştirilmiştir. Uygulama Microsoft Visual Studio 2005 ile net framework 3.0 üzerine web tabanlı yazılmıştır. Güvenlik yüzünden uygulamada daha çok server taraflı bileşenler kullanılmıştır. Veri tabanı olarak MS SQL server 2005 kullanılmıştır YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

53 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

54 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

55 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

56 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ Bu sayfadan bölüm bilgisi ekleme Ders tanımlama Bilgi düzeltme Yapılabilir.

57 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ Seçilen bir dersin Haftalar itibariyle Programı eklenebilir

58 ŞUBAT 2010-ARALIK2010 Tarihleri arasında taahhüt etmiş olunan ve takvimi açıklanan programın öngörülerinin çoğu başarıldı. ADEK değerlendirmesi, öğretim elemanı-öğrenci değerlendirmesi ve memnuniyet anket çalışmaları devam etmektedir. ”devam etmektedir” sözünden rahatsız olmadığım tek yer eğitimle ilgili olduğu zamandır. Çünkü uzun soluklu bir yoldur YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

59 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ


"02.07.20141 YYÜ BEK SUNUM MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ 05.11.2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları