Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof. Dr. Ali Ulvi YILMAZER Akademik Genel Kurul, Haziran’11.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof. Dr. Ali Ulvi YILMAZER Akademik Genel Kurul, Haziran’11."— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. Ali Ulvi YILMAZER Akademik Genel Kurul, Haziran’11

2 ÖZGÖRÜ (VİZYON) TANIMI : Mühendislik eğitiminde üst düzeye erişmek, mühendislik bilim ve teknolojisine katkıda yüksek standartlara sahip olmak. ÖZGÖREV (MİSYON) TANIMI : Mühendislik Fakültesi; öğrencilerini, ulusal ve uluslararası rekabetçi, zor mühendislik görevleri yüklenmek üzere hazırlamayı kendisine görev sayar. Bunun için; öğrencilerinin temel mühendislik bilimleri ile donanmış,analitik düşünme, problem çözme ve tasarım yeteneği kazanmış olmalarının yanında çevre ve toplum bilinciyle yetişmelerine de özen gösterir. Dolayısıyla, sosyal/kültürel ve sportif aktiviteler ile sosyal seçimli (Hukuka Giriş, Ekonomi, Arkeoloji gibi) dersler eğitim programında ve kampus yaşamında önemli yer tutar. Lisans eğitiminin yanında, mühendislik bilim ve teknolojisine katkıda bulunma fonksiyonunun da bilincindedir. Bu nedenle, Yayın sayısında artış • Teknoloji geliştirme ve endüstriyel problem çözme yönündeki çabalar • Büyüyen araştırma destekleri • hedefleri ile lisansüstü eğitim ve araştırmaya önem verir. Bu hedeflere ulaşmak üzere, yüksek nitelikte bilim insanlarından oluşan bir akademik insan gücüne sahip olmak ister. Yeni atama ve yükselmelerde şu niteliklerin sağlanmış olmasını ön planda tutar: Kişisel mükemmellik anlayışı • Kendini sürekli yenileme • Bilgiyi paylaşma • Kamu kaynaklarını harcarken tutumluluk • Çevre ve meslek etiği bilinci Mühendislik Fakültesi yönetimi, bu özgörevi yerine getirebilmek üzere öğrencilerine gerekli alt yapı, laboratuar ve bilgisayar donanımı ile sosyal olanakları hazırlamak üzere güç sarf eder ve yerleşkenin öğrenmeyi ve yaşamayı kolaylaştırıcı ve sevdirici olmasına çalışır. ÖZGÖRÜMÜZ ve ÖZGÖREVLERİMİZ

3 Mühendislik Fakültesi – 2001 Misyon • Mühendislik bilimine ve teknolojiye özgün katkılar yaparak topluma ve insanlığa hizmet • Akademik mükemmeliyet, fikir özgürlüğü ve sorumluluk bilinci • Bilginin sınırlarını sürekli genişletmek Vizyon • Mühendislik eğitimi ve öğretiminde yüksek standartlar • Çağın sorunlarına duyarlı, yüksek ahlaka sahip mezunlar yetiştirmek • Ulusal ve uluslar arası arenada öncü konumda olabilmek Daha Özet Bir İfadeyle :

4 İÇERİK 1.STRATEJİK PLAN 2.ÖĞRENCİ PROFİLİ 3.AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ 4.İDARİ PERSONEL PROFİLİ 5.BİLİMSEL – SOSYAL – SANATSAL – KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 6.FİNANSAL ALT YAPI 7.FİZİKSEL – SOSYAL – KÜLTÜREL – SANATSAL ALT YAPI İLE EĞİTİM VE ÇALIŞMA ORTAMLARINA İLİŞKİN SORUNLAR VE GERÇEKLEŞTİRİLME DÜZEYİ Yapılan Onarımlar

5 STRATEJİK PLAN KURUMSAL ANALİZ 1- KUVVETLİ YANLAR K1. Üniversite içinde göreceli dinamik, genç ve yeniliklere açık bir fakülte olmamız K2. Öğretim kadrosunun deneyimli ve konularında uzman elemanlardan oluşması K3. Sonuçları uluslararası saygın dergilerde yayınlanan, nitelikli araştırmalar yapılması K4. Görsel-işitsel olanaklar ve bilgisayar donanımlarının bulunması K5. Dekanlık personel işleri çalışanlarının, öğretim elemanlarına her zaman yardıma hazır olmaları ve işlerini ciddiye almaları K6. Öğrencilerin öğretim üyelerine rahatça ulaşabilmeleri ve ilişkilerin sıcak ve samimi olması K7. Bazı bölümlerin MÜDEK değerlendirmesinden geçmesi ve diğerlerinin yakın gelecekte geçecek olması K8. DPT, TÜBİTAK ve BAP gibi çok sayıda araştırma projesinin başarıyla yürütülmesi ve yeni projeler için potansiyel olması K9. Güçlü ve yaygın elektronik kütüphane K10. Yerleşkenin şehir içinde bulunması 2- ZAYIF YANLAR Z1. Öğretim üyelerin yaş ortalamalarının yüksek olması, kadrolu ve genç elemanların (Araş. Grv., Yrd. Doç) sayısının azalmakta oluşu Z2. Performansa dayalı ücret sisteminin olmaması Z3. Bağımsız mühendislik binalarının olmaması, bölümlerin tek bir yerleşkede bulunmaması, yerleşim alanında yeni ofis, derslik ve laboratuar için yer kalmamış olması Z4. Öğrenci ve araştırma laboratuarlarını destekleyen atölyelerin ve bakım-onarım hizmetlerinin yetersiz olması Z5. Uzman, teknisyen ve hizmetli sayılarının yetersizliği Z6. Ulusal ve uluslararası ortak çalışmaların istenen düzeyde olmaması Z7. Avrupa Birliği olanaklarının yeterince kullanılamaması Z8. Sanayi ile işbirliğinin istenen düzeyde olmaması 3- ÇEVRESEL FIRSATLAR F1. Üniversitemiz için Teknoloji Geliştirme Bölgesinin kurulması ile ortak proje ve danışmanlık olanaklarının artması F2. Bilim insanı yetiştirme projesi ve diğer olanaklarla lisansüstü öğrenci sayısının artma potansiyeli F3. Lisans ve lisansüstü düzeyde verilen derslerde ingilizce oranı artırma potansiyelinin olması F4. Bölümlere daha nitelikli öğrencilerin alınabilme potansiyeli F5. Ulusal kurumların ve üniversitemizin araştırmaya daha fazla kaynak sağlaması F6. Disiplinler arası araştırma yapma ve problem çözme potansiyelinin bulunması 4- ÇEVRESEL TEHDİTLER T1. Nitelikli genç elemanların (akademik/idari/teknik/hizmetli) alınmasında karşılaşılan güçlükler T2. Araştırma görevlilerinin doktoraları bitince ayrılma zorunluluğu T3. Öğretim üyesi ve yardımcılarının maddi olanaklarının iyileştirilememesi T4. Bütçe talebi ve karşılanma oranlarındaki dengesizlik

6 ÖĞRENC İ PROFİLİ Ö ĞRETİM YILI B Ö L Ü MLERE AİT TAVAN&TABAN PUANLAR Toplam 588

7 20 10 – Mezun Öğrenci 129 K E = 293 Lisans & Önlisans Programlarında Eğitim Gören Yabancı Uyruklu Öğrenci Profili 12 K + 76 E = 88 Yatay Geçişle Gelen Öğrenci Sayısı Dikey Geçişle Gelen Öğrenci Sayısı KEToplamKE Çift Anadal Programına Katılan Öğrenci Sayısı Yandal Programına Katılan Öğrenci Sayısı KEToplamKE Genel Toplam = 10 K + 7 E = 17 ÖĞRENCİ PROFİLİ

8 Eğitim-Öğretim Yılı Sınıflara Göre Öğrenci Dağılımı SINIF ÖĞRENCİ SAYILARI KIZ ERKEK TOPLAM Hazırlık Sınıf Sınıf Sınıf Sınıf TOPLAM

9 • Fakültemiz Eğitim Öğretim Yılında % 30 İngilizce eğitime başlamıştır. Henüz yeni kaydolan öğrenciler hazırlık okuluna gitmektedirler • Eğitim Öğretim yılında başarılı öğrencilerin oranı % 83 • Bu sayede Yabancı Dil Hazırlık Okulu da zorunlu ve rasyonel- çağdaş bir anlayışa kavuşmuştur • Bilgisayar Mühendisliği Bölümümüz %30 İngilizce programının yanında % 100 İngilizce programına başlamıştır.

10 ÖĞRENCİ PROFİLİ Engelli Öğrenciler ve Personel için Yapılan Düzenlemeler 2009 Yılı 2010 Yılı 2011 Yılı Engelli öğrenci sayısı--- Rampa sayısı222 Özel tuvalet sayısı455 Özel ankesörlü telefon sayısı555 Sesli uyarı sistemleri sayısı111 Asansör--1

11 Bölüm Teknik Geziye Katılan Öğrenci Sayısı Bilgisayar Mühendisliği12 Elektronik Mühendisliği150 Fizik Mühendisliği68 Gıda Mühendisliği130 Jeofizik Mühendisliği22 Jeoloji Mühendisliği600 Kimya Mühendisliği280 TOPLAM 1262 ÖĞRENCİ PROFİLİ

12 Verilen Burslar

13 ERASMUS PROGRAMI İkili Anlaşmalar: Fachhochscule Vorarlberg GmbHBMAvusturya Technical University of SofiaBMBulgaristan University of OstravaBMÇek Cumhuriyeti University of Eastern FinlandBMFinlandiya Alcala UniversityBMİspanya Universitatea Din OradeaBMRomanya Vrije ÜniversitesiEMBelçika Brno University of TechnologyEMÇek Cumhuriyeti Surrey UniversitesiEMİngiltere Alcala UniversityEMİspanya University of ZilinaEMSlovakya University of Duisburg-EssenFMAlmanya Bielefeld ÜniversitesiFMAlmanya Technische Universitat BerlinFMAlmanya Technische Universitat BerlinFMAlmanya UMEAFMİsveç Vytautas Magnus UniversityFMLitvanya Copenhagen UniversityGMDanimarka Universita degli Studi di BariGMİtalya University of Life SciencesandTechnologyGMPolonya Aristotle University of ThessalonikiJFMYunanistan Technological Educational Institute CreteJFMYunanistan Technological Educational Institute CreteJFMYunanistan Technische Universitat BerlinJMAlmanya Universidad de Castilla La ManchaJMİspanya University of Life SciencesandTechnologyJMPolonya Universidade Nova De LisboaJMPortekiz Technische Universitat ClaustralKMAlmanya Universite de Reims Champagne-ArdenneKMFransa Institute of Technology CarlowKMİrlanda Alcala UniversityKMİspanya Kungliga Tekniska HögskolanKMİsveç University of BolognaKMİtalya 32 Üniversite ÖĞRENCİ PROFİLİ

14 ERASMUS PROGRAMI Staj Hareketliliği: ÖğrenciBölümÜniversiteÜlkeTarih Merve MÜHÜRCÜOĞLUGıda MühendisliğiIRTAİspanyaHaziran 2010 – Eylül 2010 Gülşah GÖKTAŞGıda MühendisliğiIRTAİspanyaHaziran 2010 – Eylül 2010 Ali Samet BABAOĞLUGıda MühendisliğiOxford Brookers UniİngiltereHaziran 2010 – Eylül 2010 Kübra ÖZDİNGıda MühendisliğiUniversity of ReadingİngiltereHaziran 2010 – Eylül 2010 Zülal DOĞANGıda MühendisliğiUniversity of ReadingİngiltereHaziran 2010 – Eylül Öğrenci ÖĞRENCİ PROFİLİ NOT: ERASMUS Öğrenci Bilgilendirme toplantısı 17 Mart 2011 tarihinde gerçekleştirilmiştir. IAESTE Staj Hareketliliğine bu yıl ilk kez 2 öğrencimiz kabul edilmiştir.

15 FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI ÖğrenciGeldiği ÜniversiteBölüm Koray ŞALIŞCumhuriyet ÜniversitesiKM 1 Öğrenci ÖĞRENCİ PROFİLİ

16 ÜNİVERSİTE YAŞAMINA UYUM PROGRAMI (UYM 101 Programı) Bu doğrultuda; 2010 – 2011 Eğitim ve öğretim yılında Fakültemize yeni kayıtla gelen 578 öğrencimize 3 gün süren çeşitli etkinlikler kapsamında eğitim ve öğrenim görecekleri bölümleri tanıtılmıştır. AMAÇ: Öğrencilerin öğrenim yaşamlarına daha kolay uyum sağlamaları, kişisel-sosyal ve akademik gelişimlerine katkı sağlayarak üniversiteli olma kimliğinin kazandırılması amaçlanmıştır. BölümÖğrenci sayısı Bilgisayar Mühendisliği (Türkçe)67 Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)47 Toplam114 Elektronik Mühendisliği66 Fizik Mühendisliği77 Gıda Mühendisliği88 Jeofizik Mühendisliği47 Jeoloji Mühendisliği88 Kimya Mühendisliği98 ÖĞRENCİ PROFİLİ

17 Yükselme & Atamalar Yrd. Doç.:2 Yrd. Doç. Dr. Cüneyt BARLAK Yrd.Doç. Dr. K. Okan OZANSOY Doçent:3 Doç. Dr. İlker DİNÇER Doç.Dr.Gül YAĞLIOĞLU Doç.Dr.Niyazi MERİÇ Profesör:3 Prof. Dr. Bülent AKAY Prof. Dr. E. Sinan POYRAZOĞLU Prof. Dr. Ayla SOYER Yrd. Doç.:2 Yrd. Doç. Dr. Cüneyt BARLAK Yrd.Doç. Dr. K. Okan OZANSOY Doçent:3 Doç. Dr. İlker DİNÇER Doç.Dr.Gül YAĞLIOĞLU Doç.Dr.Niyazi MERİÇ Profesör:3 Prof. Dr. Bülent AKAY Prof. Dr. E. Sinan POYRAZOĞLU Prof. Dr. Ayla SOYER AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

18 BölümPROF.DOÇ.YRD. DOÇ.ÖĞR. GÖR.ARŞ. GÖR.UZMANTOPLAM Bilgisayar Müh Elektronik Müh Fizik Müh Jeofizik Müh Jeoloji Müh Gıda Müh Kimya Müh Genel Toplam Yabancı uyruklu sözleşmeli personel: 1 Personel AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

19 Fakültemizde Görev Yapan Akademik Personel Dağılımı

20 Prof.Doç.Yrd.Doç.Öğr.Gör.Araş.Gör.UzmanTOPLAM Kıyaslama : ODTÜ Mühendislik Fakültesi (14 bölüm) 420 öğretim üyesi araş.gör = 850

21 AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı

22 Öğretim üyelerimizin nitelikleri - 1 • Van Weelden Science Award • ICSU - IUPAP Üyeliği • Alpha – Epsilon – Lambda Society of Clemson Univ. Onur ödülü • TÜBİTAK Bilim Teşvik Ödülü (3 öğr. üyemiz) • Ankara Üniversitesi Bilim Ödülü, Bilim Teşvik Ödülü • TÜBA Gebib Ödülü • L’Oréal Bilim Kadını Ödülü • Altın Çekiç ödülü • Alexander von Humboldt bursu (4 öğr.üyemiz) • DAAD Bursu (4 öğr. üyemiz) • Fulbright Bursu, ILL Avrupa Bursu, ICTP Bursu, Swedish Institute Bursu, Adenauer Vakfı Bursu, • DFG Bursu, ESEP Bursu, NATO Bursu, Unesco Bursu, OECD Bursu, United Nations Bursu, Matsumae, Mobusho Bursları, Metzler Araştırma Bursu • Iowa State Univ. en iyi doktora (Taiganides) ödülü • Kongrelerde en iyi bildiri ve poster ödülleri vb.

23 Öğretim üyelerimizin nitelikleri - 2 • 11 Uluslararası bilimsel derginin editörlüğü (ya da editörler kurulu üyeliği) (J of Nanomaterials and Nanostructures, J of Software, Mediaterannean J of Optoelectronics, J of Balkan Geophysical Society, J of Supercritical Fluids, Brazilian J of Oceanography, etc.)

24 Öğretim üyelerimizin nitelikleri - 3 • Bilimsel dergilerde hakemlik • Uluslararası projeler (TÜBİTAK- JÜLİCH, CNRS, CRC, Univ. of Massachussets, BMBF – Almanya, RFBR – Rusya, CERN, Leonardo da Vinci, vb) • Uluslararası Meslek Örgütlerine Üyelik ve Danışmanlık (AIJN, IFU, W.Goethe Univ. vb.) • Doktorasını yurtdışında elde edenler : 32 öğretim üyesi ( oranı % 27 )

25 AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ Fakültemizde 31. Madde Uyarınca Yapılan Görevlendirmeler Eğitim-öğretim yılı 14 Fakültemizde 40/a Maddesi Uyarınca Yapılan Görevlendirmeler Eğitim-öğretim yılı 58

26 BölümDizüstüMasaüstü Yurt Dışı Destek (1200 Euro) Yurt Dışı Destek (1500 Euro) Yurt Dışı Destek (800 Euro) Lab Malz Sarf Malz KitapToplam BM EM FM GM JFM JM KM Toplam Bilimsel Yayınları Özendirme Desteği Başvuru Miktarları Dağılımı AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

27 Editörlük & Hakemlik Yapan Öğretim Üyesi Sayısı Bölüm Editörlük/Hakemlik Yapan Öğr Üyesi Sayısı Editörlük/Hakemlik Yapılan Kitap Sayısı Dergi Hakemliği Yapan Öğretim Üyesi Sayısı Hakemliği Yapılan Dergi Sayısı Bilgisayar Mühendisliği6-614 Elektronik Mühendisliği Fizik Mühendisliği Gıda Mühendisliği Jeofizik Mühendisliği8125 Jeoloji Mühendisliği Kimya Mühendisliği TOPLAM AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

28 Türkiye’de Yayımlanan Makaleler AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

29 Yurt Dışında Yayımlanan Makaleler SCI AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

30 Eğitim-Öğretim Yılı SCI Yayınları • SCI yayın sayısı = 132 Öğretim üyesi = 118 Öğretim üyesi başına yayın = 1,14 • 2003 yılından bu yana SCI Core makaleleri için yayın desteği alan öğretim elamanlarının sayısı = 242

31 Tebliğler AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

32 Ulusal & Uluslararası Kurum ve Kuruluşlarla İşbirliği İçerisinde Devam Eden Projeler AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ BAP Destekli Öğrenci Projesi : 4

33 Bilimsel yayınlar • Etki parametresi yüksek dergilere doğru yöneliş • Alınan atıf sayılarında nitel artış • Avrupa ve ABD’deki bilim insanları ve merkezlerle ile artan bilimsel işbirlikleri • Örnek: American Physical Society tarafından ayın dikkat çekici makalesi listesine giren bir yayınımız (Kasım 2010 Optical Engineering – Applied Physics) • Örnek : ABD’de büyük ve yeni tip bir elektron mikroskop projesinde bir yayınımıza atıfta bulunulması (Kasım 2010) •Journal of Applied Geophysics – Top 50 most cited articles (2011)

34 ERASMUS PROGRAMI Eğitim Alma & Ders Verme Hareketliliği Ders Verme Hareketi Prof. Dr. Ertan ANLI Danimarka / Kophenag Üniversitesi26-29 Nisan 2010 Prof. Dr. Ertan ANLI Belçika / Ghent Üniversitesi13-17 Eylül 2010 Prof. Dr. Kamuran AYHAN Hollanda / Kraliyet Akademisi12–20 Temmuz 2010 Doç. Dr. M. Emin CANDANSAYAR Yunanistan / Technological Educational Institute of Crete 24 Eylül-2 Ekim 2010 Doç. Dr. Hüseyin SARIİsveç / Umea Üniversitesi17-27 Eylül 2010 Yrd. Doç. Dr. Murat EFEİngiltere / University of Sussex29 Ocak 2011 Eğitim Alma Hareketi Uzman Dr. Şebnem ARSLANPortekiz / University Nova de Lisboa8-14 Mayıs 2011 AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

35 ARAŞTIRMA PROJELERİ AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ 2010 Yılında TÜBİTAK’a Önerilen ve Kabul Edilen Proje Sayıları ve Kabul Edilen Projelerin Toplam Bütçesi 2010 Yılında TÜBİTAK’a Önerilen Proje Sayısı TÜBİTAK tarafından Desteklenmesi Kabul Edilen Proje Sayısı Kabul Edilen Projelerin Toplam Bütçesi Proje Başına Düşen Ortalama Bütçe Miktarı TL TL 2010 Yılında TÜBİTAK'ça Desteklenen 81 Adet Bilimsel Araştırma Projesinin Fakülte ve Enstitülere Dağılımı Tıp FakMüh. FakZiraat Fak.Fen Fak. Vet. Hek. Fak. Ecz. Fak Eğit. Bilim. Fak Biyotek. Enst. İletişim Fak. DTCF Siyasal Bilgiler Fak. Sağlık. Bilim. Fak

36 Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Araştırma Altyapısını Geliştirme Projesi (BAP) TL (tamamlanmak üzere) • Yedi bölümde araştırma altyapısını geliştirme amaçlı donanım alımı • Eğitim-öğretim altyapısını geliştirme amaçlı benzer başka bir projenin ön hazırlıklarını başlatmayı hedeflemekteyiz

37 Halen uzun süreli yurt dışında olan / olacak öğretim üyelerimiz • Prof.Dr.Gürol Seyitoğlu – Yale Univ., ABD • Prof.Dr.Z.Aktaş – Kiev Univ – Manchester Univ. • Doç.Dr.H.Olgar - Leipzig Univ., Almanya • Doç.Dr.N.Meriç – Shangai Jiao Tong Univ. • Doç.Dr.Gül Yağlıoğlu – CUNY, ABD • Doç. Dr. Gökhan İlk – Ostrava Univ., Çek Cumh. • Yrd. Doç.Dr. İsa Navruz – Los Angeles Univ., ABD • Yrd.Doç.Dr.T.Olgar - Leipzig Univ., Almanya • Yrd.Doç.Dr.Deniz Yılmaz – Wisconsin Univ., ABD • Yrd.Doç.Dr.Veysel Işık – Queesres Üniv., Avustralya • Araş. Gör. S. Barış Emre – Universitat De Barca, İspanya • Araş.Gör.Eda Demirok -Texas A&M Univ., ABD • Araş.Gör. Simel Bağder - Purdue Univ. • Araş. Gör. Erkan Bostancı – Essex Üniv., İngiltere • Araş. Gör. M. Serdar Güzel – Newcastle Üniv., İngiltere • M.Sc ve Ph.D için yurtdışına öğretimlerini sürdüren araştırma görevlilerimiz Saratov, Kiev Üniversiteleriyle ileri ilişkiler kuruldu. Almanya Bilim Bakanlığı ile işbirliği, SUNY ile ikili lisans programı protokolü Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile proje kapsamında işbirlikleri

38 Fakültemiz Jeoloji Mühendisliği öğretim üyesi Prof. Dr. Gürol SEYİTOĞLU ABD Yale Üniversitesi Jeoloji ve Jeofizik Bölümünde araştırma ve akademik etkinliklerini yürütmek üzere “sabbatical” kapsamında görevlendirilmiştir. AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

39 Endüstri ve toplumla ilişkilerin sürdürülmesi ve yeni olumlu gelişmeler Örnekler : • Manyetokalorik etki ilkesine dayanan yeni tip soğutucular için malzeme sentezi + Bosch firması ile patent antlaşması • SANTEZ projesi (Kasım Zeminlerde kesme dalgası hızı; kompozit sonda geliştirilmesi) • Kızılcahamam Çamlıdere Jeopark Projesi • Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı - Sanayi ve Ticaret Bakanlığında Komisyon Üyelikleri Danışmanlıklar • Meyve Suları Endüstrisine bilimsel danışmanlıklar • ROKETSAN ve ASELSAN ile ortak projeler

40 Kuruluşunda yer aldığımız enstitü ve merkezler Nükleer Bilimler Enstitüsü, Hızlandırıcı Teknolojleri Enstitüsü, Biyoteknoloji Enstitüsü, Yer Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara Deprem Araştırma Merkezi, Akarsu Göl ve Denizlerde Jeolojik Araştırma Merkezi AGDEJAMAGDEJAM

41 GÖREVLENDİRMELER 2010 AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

42 GÖREVLENDİRMELER 2011 AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

43 İDARİ PERSONEL PROFİLİ Personel Kadro Ünvanı Kişi Fakülte Sekreteri1 Şef4 Mühendis4 Bilgisayar İşletmeni 15 Memur14 Daktilograf1 Teknisyen Yrd.1 Laborant2 Hizmetli2 Hasta bakıcı1 Sekreter2 Kimyager 1 Teknisyen2 Toplam50 Karşılaştırma : ODTÜ Mühendislik Fak. Toplam İdari Teknik Eleman = 200

44 Seminerin AdıAmacıTarihYer Katılan Kişi Power Point Sunum TeknikleriPersonel yeterliliği & performansı SGDB Toplantı Salonu2 İş Yaşamında Beden Dili KullanımıHizmet içi eğitim programı Eczacılık Fak Konferans Salonu2 Etkili İletişimHizmet içi eğitim programı Eczacılık Fak Konferans Salonu6 Protokol ve Görgü Kuralları, Ast-Üst İlişkileri Hizmet içi eğitim programı Rektörlük 100. Yıl Salonu Sayılı Sosyal Sigorta ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Hizmet içi eğitim programı Rektörlük 100. Yıl Salonu Sayılı Sosyal Sigorta ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Hizmet içi eğitim programı Eczacılık Fak Konferans Salonu1 BEYAS EğitimiHizmet içi eğitim programı SGDB Toplantı Salonu3 BEYAS EğitimiHizmet içi eğitim programı SGDB Toplantı Salonu1 Ders Çalışma Teknikleri ve Okul Başarısı Hizmet içi eğitim programı Eczacılık Fak Konferans Salonu4 Büro Yönetimi ve Sekreterlik İdari Personelin Yeterliliği ve Performansı Rektörlük 100. Yıl Salonu2 Etkili ve Güzel Konuşma – Beden Dili Semineri Hizmet içi eğitim programı Rektörlük 100. Yıl Salonu5 Toplam 30 İDARİ PERSONEL PROFİLİ Hizmet İçi Eğitim Programları & Seminerler

45 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Mühendislik Fakültesinin Elektronik Mühendisliği ve Kimya Mühendisliği lisans programlarına 2004 yılından itibaren, Jeoloji Mühendisliği lisans programına 2006 yılından itibaren, Gıda mühendisliği Bölümüne ikinci kez 2008 yılında itibaren ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümüne ise 2010 yılında itibaren Müdek tarafından yetkinlik verilmiştir. Son gelişme : MÜDEK 2011 Haziran ayında Washington Accord’a üye kabul edilmiştir

46 Mühendislik Fakültesi Öğrenci Toplulukları BİLİMSEL SOSYAL SANATSAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER

47 Mühendislik Fakültesi Öğrenci Toplulukları Faaliyetlerinden Örnekler Zilli Zarife Tiyatro Gösterisi, Gıda ve Kültür -Sanat Topluluğu Nanoteknoloji Günleri, Nisan 2011 BİLİMSEL SOSYAL SANATSAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER

48 Mühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Spor Faaliyetlerinden Örnekler  Ankara Üniversitesi Spor Şenliğine; Mühendislik Fakültesi erkek ve bayan basketbol, voleybol ve futbol takımlarımız katıldı.  Bayan voleybol, basketbol ve futbol takımlarımız 3. turda elendi.  Erkekler voleybol takımımız 4. oldu.  Erkekler basketbol takımımız ise şampiyon oldu.  Okçumuz Dünya Dördüncüsü oldu.  Buz hokeyi takımımız Türkiye Birincisi oldu.  Senkronize buz pateni takımımız bu yıl Universiade’da ülkemizi temsil etmiştir. BİLİMSEL SOSYAL SANATSAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER

49 Ahmet KANNECİ & Özcan DAL Gitar Resitali, 5 Mayıs Kuruluş Yıldönümü Kutlama Töreni Anıtkabir Ziyareti, 3 Mayıs 2011 ANKARA ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ 10. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ ETKİNLİKLERİ GENÇ FAKÜLTE, KÖKLÜ GEÇMİŞ... Panel, 5 Mayıs Kuruluş Yıldönümü Kutlama Töreni Satranç Turnuvası, 14 Mayıs 2011 Nanoteknoloji Günleri, Nisan 2011

50 GENÇ FAKÜLTE, KÖKLÜ GEÇMİŞ... Ocak 2011 Konferans İklim Değişikliklerine Karşı Küresel Enerji Sektörü Yeniden Yapılanırken Türkiye Gibi Ülkeler İçin Tuzak ve Fırsatlar 20 Ocak 2011 Şubat 2011 KonferansKaradeniz’in Oluşumu ve Hidrokarbon Potansiyeli24 Şubat 2011 Mart 2011 Konferans Einstein ve Günümüz Fiziğine Etkisi, Beşinci Boyut ve Ötesi 17 Mart 2011 KonserABİS Grubu, Türk Müziği Konseri24 Mart 2011 KonferansEnerji Krizi ve Türkiye İçin Yanlış Çözümler31 Mart 2011 Nisan 2011 KonferansBor Türkiye için Neden Önemli ?5 Nisan 2011 KonferansYeni Araştırmalar Işığında Ankara ve Çevresinin Depremselliği14 Nisan 2011 Konferans- Panel Nano Teknoloji Günleri16-17 Nisan 2011 KonserTürk Halk Müziği Konseri21 Nisan 2011 ANKARA ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ 10. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ ETKİNLİKLERİ

51 Mayıs 2011 TiyatroZilli Zarife2 Mayıs 2011 ZiyaretAnıtkabir Ziyareti3 Mayıs 2011 Tören10. Kuruluş Yıldönümü Kutlama Töreni5 Mayıs 2011 KonserAhmet KANNECİ & Özcan DAL Gitar Resitali5 Mayıs 2011 TurnuvaI. Satranç Turnuvası14 Mayıs 2011 Slayt GösterisiFotoğrafçılarından Bir Doğa Fotoğrafları Coşkusu16 Mayıs 2011 Resim SergisiProf. Dr. Rıdvan BERBER’i Anma Sergisi17-18 Mayıs 2011 Konferans & Söyleşi ABD Mühendislik Programlarının ABET Değerlendirme Süreçleri, İnşaat Mühendisliği Programlarında Yeni Eğilimler… 23 Mayıs 2011 Haziran 2011 KonferansHızlandırıcı Teknolojileri, CERN ve Türk Hızlandırıcı Merkezi Projesi2 Haziran 2011 GENÇ FAKÜLTE, KÖKLÜ GEÇMİŞ... ANKARA ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ 10. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜ ETKİNLİKLERİ

52 Mühendislik Fakültesi 2010 – 2011 Nisan Ayları Arası Konferans Salonu Kullanımı BİLİMSEL SOSYAL SANATSAL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER

53 FİNANSAL ALT YAPI Bölümler Bazında Teknolojik Donanım Alımları

54 FİNANSAL ALT YAPI Bölümler Bazında Teknolojik Donanım Alımları

55 FİNANSAL ALT YAPI TOPLAM TEKNOLOJİK DONANIM

56 FİNANSAL ALT YAPI FAKÜLTE HARCAMALARI BİLGİSAYAR MÜH BÖLÜMÜ MÜDEK Cihaz Bakım & Onarımı ELEKTRONİK MÜH BÖLÜMÜ Laboratuvar Sarf Malzemeleri Alımı Havalandırma Sistemi Bakım & Onarımı Eğitim Donanımı Bina Bakım & Onarımı FİZİK MÜH BÖLÜMÜ Laboratuvar Sarf Malzemeleri Alımı Cihaz Bakım & Onarımı Cihaz Alımı Bina Bakım & Onarımı JEOLOJİ MÜH BÖLÜMÜ Laboratuvar Sarf Malzemeleri Alımı MÜDEK Cihaz Bakım & Onarımı Mobilya Bina Bakım & Onarımı KİMYA MÜH BÖLÜMÜ Elektrik Malzemesi Alımı Laboratuvar Sarf Malzemeleri Alımı MÜDEK Cihaz Bakım & Onarımı Cihaz Alımı Havalandırma Sistemi Eğitim Donanımı Yazılım Lisansı Bina Bakım & Onarımı BÖLÜMLERE YATIRIM TOPLAM: TL GIDA MÜH BÖLÜMÜ Elektrik Malzemesi Laboratuvar Kimyasal ve Sarf Malzeme MÜDEK Cihaz Bakım Onarım Cihaz Alımı Bina Bakım & Onarım JEOFİZİK MÜH BÖLÜMÜ Laboratuvar Kimyasal & Sarf Malzeme Cihaz Bakım Onarım Hizmet Odaları Bakım Onarımı Bina Bakım Onarımı

57 DEKANLIK HARCAMALARI Doğal gaz gideri ,00 Su gideri (Gıda Müh Bölümü) ,00 Telefon gideri ,00 Teknik gezi ,00 Kırtasiye & Sarf malzemesi & Baskı giderleri ,00 Elektrik tesisatı malzemesi alımı ,00 Bilgisayar bakım & onarımı & yedek parça temini 9.600,00 Temizlik malzemesi alımı 7.950,00 Büro malzemesi alımı 2.700,00 Dekanlık ve bölümlerin boyanması için boya alımı 5.125,00 Dekanlık bünyesindeki cihazların bakım & onarımı 2.670,00 Cihaz alımı (Kompanzasyon sistemi) ,00 Dekanlık binası bakım & onarımı ,00 TOPLAM: ,00 TL BÖLÜMLERE YATIRIM TOPLAM: ,00 TL GENEL TOPLAM: ,00 TL FİNANSAL ALT YAPI

58 15 Haziran 2010 – 15 Haziran 2011 Tarihleri Arasında Fakülte Bütçesinden Yapılan Maddi Destek Yurtiçi Yolluk & Yevmiye Desteği59 Destek14.633,00 Yurtdışı Yolluk & Yevmiye Desteği33 Destek42.019,00 Yurtiçi Katılım Ücreti Desteği34 Destek ,00 Yurtdışı Katılım Ücreti Desteği24 Destek TOPLAM: 150 Destek ,00 TL (93 Yurtiçi – 57 Yurtdışı) FİNANSAL ALT YAPI

59 Fakültemizden Yolluk & Maddi Destek Alan Bölümler YURT İÇİYURT DIŞITOPLAM TUTAR (TL) BölümlerKişiTUTAR (TL)KişiTUTAR (TL) BM3268,0000 EM61.458, , ,99 FM , , ,68 GM , , ,67 JFM1279, , ,03 JM , , ,01 KM2468, , ,80 TOPLAM , , ,18

60 FİNANSAL ALT YAPI Başlangıç Tarihi : Bitiş Tarihi : BÜTÇE RAPORU HESAP KODUHESAP ADIBÜTÇE RAKAMIGELİRLER TOPLAMIHARCAMALAR TOPLAMIGELİRLER-HARCAMALAR GDÖZEL MALZEME ALIMLAR0, , , GDDİĞER TÜKETİM MAL VE0,00 640,00-640, GDÖDENECEK VERGİ RESİM0, , , GDHAZİNE PAYI0, , , GDARAŞTIRMA FON PAYI0, , , GDAKTARMA0,00 393,11-393, GLELEKTRONİK MÜH.PROJE0, ,000, , GD.PELEKTRONİK MH.PROJE0, , , GLDANIŞMANLIK-JEOLOJİ0, ,000, , GLANALİZ-JEOFİZİK MÜHE0,00200,000,00200, GLANALİZ-FİZİK MÜHENDİ0, ,000, , GD.AFİZİK MÜHENDİSLİĞİ Z0,00 640,89-640, GLGIDA MÜH. DANIŞMANLIK0, ,000, , GLANALİZ-GIDA MÜHENDİS0, ,000, , GD.AGIDA MÜH. BÖL.ANALİZ0, , ,11 0, , , ,83

61 FİNANSAL ALT YAPI Başlangıç Tarihi : Bitiş Tarihi : BÜTÇE RAPORU HESAP KODUHESAP ADIBÜTÇE RAKAMIGELİRLER TOPLAMIHARCAMALAR TOPLAMIGELİRLER-HARCAMALAR DEVİRMÜHENDİSLİK DEVİR0, ,250, , GLÇEŞİTLİ GELİRLER0, AYLIKLAR ,000, YOLLUKLAR4.410,000, HİZMET ALIMLARI38.050,000, TÜKETİM MALLARI VE M35.280,000, DEMİRBAŞ ALIMLARI41.756,000, MAKİNA TEÇHİZAT VE T86.132,000, YAPI TESİS VE BÜYÜK1.653,000, VERGİ RESİM VE HARÇL1.653,000, TRANSFERLER56.265,000, GDHAZİNE PAYI0,00 643,95-643, GDARAŞTIRMA FON PAYI0, , , GDAKTARMA0,00 362,65-362, GLELEKTRONİK MÜH.DANIŞ.0, ,000, , GD.DELEKTRONİK MÜH.DANIŞ.0, , , GLJEOFİZİK MÜH. DANIŞ.0, ,000, , GLANALİZ-FİZİK MÜHEN.0, ,000, GDAFİZİK MÜHENDİSLİĞİ Z0, , , GLGIDA MÜH.DANIŞMANLIK0, ,000, , GLANALİZ-GIDA MÜHEN.0,0090,000,0090, GD.AGIDA MÜH.BÖL ANALİZ0, , , GD.DGIDA MÜH. BÖLÜMÜ DANI0, , , GDGIDA MÜH. BÖLÜMÜ BORÇ0,00 107,2-107,20 500,324, , , ,42

62 FİZİKSEL – SOSYAL – KÜLTÜREL – SANATSAL ALT YAPI İLE EĞİTİM VE ÇALIŞMA ORTAMLARINA İLİŞKİN SORUNLAR VE GERÇEKLEŞTİRİLME DÜZEYİ Yapılan Onarımlar  Jeoloji ve Jeofizik bölümlerinin koridorlarındaki aydınlatmaları sensörlü olarak yenilenmesi yaptırılmıştır.  Gıda Mühendisliği Bölümünü bir ve üç nolu binalarının çatılarındaki kiremitler aktarıldı. Yağmur olukları aliminyum olarak yenilendi. Yağmur tahliye boruları yenilendi.  Dekanlık binamızın (F) blok çatı yağmur olukları tamamen aliminyum olarak yenilendi  Kimya Mühendisliği Bölümünün koridorlarındaki aydınlatmalar sensörlü olarak tamamı değiştirildi.  Gıda Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Kimya Mühendisliği, Fizik Mühendisliği, Jeoloji Ve Jeofizik Mühendisliklerinin Öğretim Görevlilerinin ve bina koridorlarının boyanması işlemleri yaptırıldı.  Gıda Mühendisliğinin iki nolu binadaki öğretim görevlilerinin bay ve bayan olmak üzere tuvaletleri komple modern bir şekilde yenilendi.  Yedi adet bölümümüzün büro malzemesi masa, sandalye, dolap, koltuk, gibi ihtiyaçları temin edildi.  Alt yapı olarak kanal sorunu olan bölümlerin kanalları kısmen yenilendi ve sorunu olanların sorunları giderildi  Dekanlığımız (F) blokta bulunan eski kompanzisazyon sistemi yeterli olmadığından dolayı bahçede bulunan ana elektrik panosunun yanına yeni kompanzisazyon sistemi yaptırıldı.  Elektronik Mühendisliğindeki sınıfların havalandırma sistemlerinin bağlı olduğu elektrik panosu otomatik sigortalı olarak yenilendi.  Elektronik Mühendisliğinin ELK1 ve ELK 2 nolu sınıflarına havalandırma sistemleri yaptırılarak faaliyete geçirildi.  Kimya Mühendisliğinin (D) blokta bulunan laboratuvarındaki havalandırma sisteminin yanan motoru yenilendi.  Gölbaşı yerleşkesinde dekanlığımıza tesis edilen depo duvarlına raflar monte edilerek kullanılmaya başlandı.  Sınıflarda eksik olan projeksiyon cihazları temin edilerek istenilen bölümlere teslim edildi.  Dekanlığımıza bağlı olan bölümlerdeki öğretim görevlilerinin, sınıfların ve büroların arızalı olan bütün kapı kilitleri yenileriyle değiştirildi.  Dekanlığımızda kullanılmak üzere Rektörlük İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Marangozhanesinden 10 adet seyyar yön panosu ve 10 adet taşınır ilan panosu yaptırıldı.

63 Yakın gelecekte atılması planlanan adımlar - 1: • SUNY Computer Engineering ile ikili lisans programını hayata geçirmek • Modelleme-Simülasyon Merkezi kurma girişimi • Elektronik Mühendisliği Bölümünün Elektrik bilim dalını kurmak • Biyomedikal Mühendislik, Çevre Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği programlarını ve/veya bölümlerini başlatmak üzere çalışmaları hızlandırmak • Gölbaşı Teknokent’de “Mühendislik Fakültesi Araştırma- Geliştirme ve İnovasyon Laboratuvarları”nı kurmak üzere DPT Projesi hazırlığının tamamlamak

64 Yakın gelecekte atılması planlanan adımlar - 2: • MÜDEK kapsamındaki çalışmaları sürdürmek, tüm fakülteyi kapsayacak şekilde geliştirmek. • Servis fizik-kimya derslerinin laboratuvarlarını kurmak • Binalardaki jeneratör ve UPS sistemlerini geliştirmek • %30 İngilizce uygulamasının başarıyla sürmesini sağlamak • Avrupa Üniversiteleriyle olan ikili ilişkileri geliştirmek • Sektörlerle olan ilişkileri geliştirmek • Makine ve İnşaat Mühendisliği Bölümlerini kurma çabalarını planlı bir şekilde yürütmek

65 Mühendislik Fakültesinde özellikle vurgulanan bakış açısı : - Paydaşların birbirlerine saygılı ve destekçi olmaları - Total ‘Kalite’ nin daha da ön plana çıkarılması ÜNİVERSİTEKAMU ve ÖZEL SEKTÖR PROBLEM ODAKLI ÇÖZÜM ODAKLI Sosyal/kültürel ve sportif aktiviteler ile sosyal seçimli dersler Eğitim-öğretimin ikliminde değişiklerAktif öğrenim Hem kalite arayışını sürdürmeliyiz hem de değişime ve günümüz koşullarına uyum gösterebilme becerisini sergilemeliyiz.

66 GİRiŞİMCİLİK BİLGİ İLETİŞİM Yaratıcılık Analiz ve sentez Küresel düşünme Grup çalışması Davranış Etik  NİTELİKLİ MÜHENDİS

67 YUKARIDA İFADE ETTİĞİMİZ TÜM EYLEMLERİ KULLANILABİLİR, VERİMLİ, ETKİN, GÜVENİLİR BİR ŞEKİLDE OLUŞTURMAK, UYGULAMAK, GELİŞTİRMEK VE GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN İÇ KONTROL SİSTEMİNİ KURMAMIZ GEREKMEKTEDİR. • İÇ KONTROLÜN YASAL DAYANAĞI NEDİR? • İÇ KONTROL NEDİR?

68 İç Kontrole İlişkin Mevzuat • 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu • İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar • Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik • İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik

69 İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI  Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yönetilmesini,  Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini,  Her türlü mali karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini,  Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini,  Varlıkların kötüye kullanılması ve israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını, Sağlamaktır. * 5018 Sayılı Kanun Md.56 İç kontrol sistemi, kurum içinde ayrı bir sistem değildir. Yönetim işleviyle iç içe geçmiştir ve mevcut sistemlerin ayrılmaz bir parçası niteliğindedir. İç kontrol, genel anlamda yönetim kontrolüdür, sadece yönetmelik ve yöntemlerden oluşmaz, kurumun her düzeyindeki personeli ile etkileşim içinde oluşturulur. Kurumun altyapısına yerleştirildiği ve kurumun bir parçası olduğu zaman en etkin durumdadır. Tanım İç kontrol, kurumun hedeflerine ulaşmasına makul güvence sağlamak üzere yöneticiler ve tüm personel tarafından gerçekleştirilen bir süreçtir. İdarenin mali ve mali olmayan tüm işlemlerini kapsar. İç Kontrolün Amacı

70 İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI 1- a) Fakülte akademik etik kurulların hazırlanması b) Fakülte idari etik kurulların hazırlanması  Yazılı onaylanmış etik kodların oluşturulması  Etik broşürü hazırlanması  Web ortamında yayınlanması  Mevcut ve yeni personele etik kurallar hakkında eğitim verilmesi  Kurallar hakkında geri bildirim kutusu oluşturulması Şikayet/Yapıcı çözüm/ Takdir kutuları 2-Bütçe/Atama/Görev Yeri değişikliklerini içeren bir web sayfası oluşturulması 3-Yazı görev tanımlarının yapılması, elektronik ortama taşınması 4-Görev, yetki ve sorumluluk çizelgelerinin oluşturulması (Görev dağılımı çizelgeleri) 5-Görev dağılımı ile ilişkilendirilmiş işlevsel teşkilat şemalarının yapılması 6-İdari ve akademik birimlerde hassas görev prosedürlerinin (iç düzenleme/yönerge) belirlenip ilgili personele duyurulması 7- a) İş takip programı (yazılım) yapılması (Bunun Elektronik Doküman Yönetim Sisteminin bir parçası olarak dikkate alınması) b) İyileştirilmiş görev izleme mekanizmaları oluşturulması 8- İç yazışma yönergesi 9- İmza yetkileri ve yetki devri yönergesinin oluşturulması 10- İş akış süreçleri 11- Bilgi sistemlerinin oluşturulması  Öğrenci bilgi sistemi  Bilimsel araştırma bilgi sistemi  İstatistik bilgi sistemi  Personel işleri bilgi sistemi  Muhasebe bilgi sistemi  Bakım onarım bilgi sistemi  İhale bilgi sistemi gibi. 12- Elektronik ortamda bakım-onarım işleri talep/takip/sonuç 13- Kayıt ve dosyalama sistemlerinin standartlara uygun oluşturulup geliştirilmesi (Ankara Üniversitesi BEYAS çerçevesinde)

71 İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI İç Kontrol Standartları Tablosu RİSK DEĞERLENDİRME STANDARTLARI KONTROL FAALYETLERİ STANDARTLARI BİLGİ VE İLETİŞİM STANDARTLARI İZLEME STANDARTLRI KONTROL ORTAMI STANDARTLARI Etik Değerler ve Dürüstlük Misyon, Organizasyon Yapısı ve Görevler Personelin Yeterliliği ve Performansı Personelin Yeterliliği ve Performansı Yetki Devri Planlama ve Programlama Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Prosedürlerin Belirlenmesi ve Belgelendirilmesi Prosedürlerin Belirlenmesi ve Belgelendirilmesi Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Kontrol Stratejileri ve Yöntemleri Hiyerarşik Kontroller Bilgi Sistemleri Kontrolleri Bilgi ve İletişim Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Kayıt ve Dosyalama Sistemi Kayıt ve Dosyalama Sistemi Raporlama İç Kontrolün Değerlendirilmesi İç Kontrolün Değerlendirilmesi İç Denetim

72 Özgüvenimiz ve çalışma azmimiz var. Görüşleriniz ve önerileriniz bizim için çok önemli Bize verdiğiniz destek için ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ


"Prof. Dr. Ali Ulvi YILMAZER Akademik Genel Kurul, Haziran’11." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları