Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş."— Sunum transkripti:

1

2 DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsenmiştir. Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsenmiştir. Vatandaşa verilen kamu hizmetleri kolay ulaşılır, çabuk ve tek elden yürütülen, vatandaşın hayatını kolaylaştıran bir yapıya kavuşturulmaya çalışılmış, verilen hizmetlerde kaliteyi ve standardı oluşturarak etkinlik ve verimliliği ön plana çıkarmıştır. Vatandaşa verilen kamu hizmetleri kolay ulaşılır, çabuk ve tek elden yürütülen, vatandaşın hayatını kolaylaştıran bir yapıya kavuşturulmaya çalışılmış, verilen hizmetlerde kaliteyi ve standardı oluşturarak etkinlik ve verimliliği ön plana çıkarmıştır. Planlama ve performansa dayalı çalışmanın yanında kamu adına iş görenler şeffaflık, verimlilik ve hesap verilebilirlik ilkeleri çerçevesinde kamu kaynaklarını nasıl topladıklarını ve nasıl harcadıklarını kamuoyuna duyurmak zorundadırlar. Planlama ve performansa dayalı çalışmanın yanında kamu adına iş görenler şeffaflık, verimlilik ve hesap verilebilirlik ilkeleri çerçevesinde kamu kaynaklarını nasıl topladıklarını ve nasıl harcadıklarını kamuoyuna duyurmak zorundadırlar.

3 Bu çerçevede hazırlanan Defterdarlığımız 2010 Yılı Faaliyet Raporu ile kamu gelirlerinin nasıl toplandığı ve nerelere nasıl harcandığı kamuoyuna, vatandaşa ve çalışanlara duyurulmuştur. Bundan sonraki çalışmalarımızı Bakanlığımız stratejik planları ve performans kriterleri çerçevesinde yürütürken, kamu kaynaklarını ve insan gücünü en rasyonel şekilde kullanarak etkinliliği ve verimliliği arttırarak vatandaş ve müşteri memnuniyeti sağlanacaktır. Defterdarlığımız 2010 yılında bu anlayış ve düşünceler içerisinde faaliyetlerini gerçekleştirmiş olup merkez ve ilçe birimlerinde çalışan ve katkıda bulunan tüm personele teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dilerim. Defterdarlığımız 2010 Yılı Faaliyet Raporunun ilgililere ve kamu oyuna yararlı olmasını temenni eder, saygı ve sevgilerimi sunarım. Mustafa CEYLAN Defterdar

4 KURULUŞUN GENEL TANITIMI GÖREVLERİ GÖREVLERİ - Maliye Bakanlığınca hazırlanan Maliye Politikasının il’de uygulanmasını sağlamak, - Maliye Bakanlığınca hazırlanan Maliye Politikasının il’de uygulanmasını sağlamak, - Muhakemat Müdürlüğü vasıtasıyla, İl’de Devletin Hukuk danışmanlığını ve Muhakemat hizmetlerini yapmak, - Muhakemat Müdürlüğü vasıtasıyla, İl’de Devletin Hukuk danışmanlığını ve Muhakemat hizmetlerini yapmak, - Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen harcama politikalarının Devlet Bütçesi çerçevesinde uygulanmasını, takibini ve yönlendirilmesine ilişkin hizmetleri yürütmek - Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen harcama politikalarının Devlet Bütçesi çerçevesinde uygulanmasını, takibini ve yönlendirilmesine ilişkin hizmetleri yürütmek - İl’de Devlet hesaplarını tutmak ve saymanlık hizmetlerini yapmak, - İl’de Devlet hesaplarını tutmak ve saymanlık hizmetlerini yapmak, - Gelir politikalarının uygulanması çerçevesinde Devlet gelirlerini tahsil etmek, - Gelir politikalarının uygulanması çerçevesinde Devlet gelirlerini tahsil etmek, - İl’de Devlete ait malları yönetmek, kamu malları ile kamu kuruluşlarının taşınmaz malları konusundaki yönetim ve tasarruf esaslarını belirlemek ve bunlara ilişkin diğer işleri yapmak, - İl’de Devlete ait malları yönetmek, kamu malları ile kamu kuruluşlarının taşınmaz malları konusundaki yönetim ve tasarruf esaslarını belirlemek ve bunlara ilişkin diğer işleri yapmak, - İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak, - İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak, İl kadrolarının; İl kadrolarının; *Dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak, *Dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak, *Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak *Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak *Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek. *Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek.

5 HİZMET BİNASI, LOJMAN, DEMİRBAŞ, HABERLEŞME DURUMU HİZMET BİNASI DURUMU : 1-Merkezde Durum 1-Merkezde Durum AKÜ Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğü dışındaki Defterdarlığımıza bağlı AKÜ Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğü dışındaki Defterdarlığımıza bağlı tüm birimler Selçuklu Mahallesi Ali Çetinkaya Bulvarındaki binamızda hizmet vermektedir. 2-İlçelerde Durum 2-İlçelerde Durum İlçelerimizde; İlçelerimizde; •Çay ve Dinar Vergi Dairesi Müdürlükleri ile Başmakçı, Bolvadin, Çay, Dazkırı, Dinar, İhsaniye, Sinanpaşa, Sultandağı ve Şuhut Malmüdürlükleri ilçe Hükümet Konaklarında, •Bolvadin, Emirdağ, Sandıklı Vergi Dairesi Müdürlükleri ile Emirdağ ve Sandıklı Malmüdürlükleri Bakanlığımız adına tahsisli binalarda, •Bayat, Çobanlar, Evciler, Hocalar, İscehisar ile Kızılören Malmüdürlükleri ise kiralık binalarda hizmet vermektedirler.

6 LOJMAN DURUMU : 1-Merkezde Durum İl merkezinde; 33 adeti kaloriferli, 10 adeti sobalı olmak üzere toplam 43 adet lojman bulunmaktadır. 2-İlçelerde Durum İlçelerimizde Bayat, Başmakçı, Çobanlar, Evciler, İscehisar, Şuhut, Hocalar ve Kızılören’de lojman bulunmayıp, Bolvadin’de 2, Çay’da 2, Dinar’da 2, Dazkırı’da 3, Emirdağ’da 3, İhsaniye’de 1, Sandıklı’da 2, Sinanpaşa ’da 2, Sultandağı’nda 2’şer adet lojman bulunmaktadır Ayrıca Defterdarlığımıza ait Lojmanlar içerisinde 1 dairede toplam 5 yatak kapasiteli misafirhanemiz hizmet vermektedir.

7 TAŞIT DURUMU No PLAKASIMARKASIMODELİBİRİMİ No PLAKASIMARKASIMODELİBİRİMİ 103 DF 009 Renault Megane 2009 Defterdarlık Makamı 1203 EA 374 Ford Transit 1996 Dazkırı Malmüdürlüğü 203 DP 022 Murat 131 Şahin 1990 Personel Müdürlüğü 1303 AD 650 Ford Transit 2001Dinar V.D.Müdürlüğü 303 DN 447 Renault Toros 1990 Personel Müdürlüğü 1403 FU 401Doğan L1991Dinar Malmüdürlüğü 403 AD 901 Ford Transit 2004 Gelir Müdürlüğü (Denetim Hiz.) 1503 VE 081 Ford Transit Connect 2011 Emirdağ V.D.Müdürlüğü 503 AD 234 Transit Connect 2010 Gelir Müdürlüğü (Tınaztepe V.D.) 1603 HK 442 Renault Toros 1986 Emirdağ Malmüdürlüğü 603 VF 377 Ford Transit 350 2011 Gelir Müdürlüğü (Kocatepe V.D.) 1703 LC 123 Ford Minibüs 1989 İscehisar Malmüdürlüğü 703 AD 391 Ford Minibüs 2005 Milli Emlak Müdürlüğü 1803 VE 082 Transit Connect 2011 Sandıklı V.D. Müdürlüğü 803 HE 877 Renault STW 12 1994 Bayat Malmüdürlüğü 1903 LB 055Doğan SL1989 Sandıklı Malmüdürlüğü 903 VE 079 Ford Transit Connect 2011 Bolvadin V.D.Müd. 2003 RB 929Doğan S1989 Sinanpaşa Malmüdürlüğü 10 03 DE 037 Ford Transit 1993 Çay V.D.Müdürlüğü 2103 PF 844 Renault Toros 1990 Sultandağı Malmüdürlüğü 11 03 PH 050 Ford Taunus 1987 Çay Malmüdürlüğü 2203 SA 818 Renault STW 12 1979Şuhut Malmüdürlüğü

8 DEMİRBAŞ DURUMU : Defterdarlığımızın genel olarak (ilçeler hariç) demirbaş mevcudu yeterli olmakla birlikte, Vergi Dairesi Müdürlüklerinde bilgisayar ihtiyacı bulunmaktadır. HABERLEŞME DURUMU : Defterdarlığımızın merkez ve ilçe birimlerinde yeterince faks cihazı mevcut olup, haberleşme telefon ve faks cihazları ile sağlanmaktadır.

9 İlimiz Defterdarlığı merkez ve 17 ilçemizde İlimiz Defterdarlığı merkez ve 17 ilçemizde faaliyetini sürdürmektedir. faaliyetini sürdürmektedir. Merkez Birimlerimiz ve 17 İlçe Malmüdürlüğü, Merkez Birimlerimiz ve 17 İlçe Malmüdürlüğü, 5 Bağımsız Vergi Dairesi Müdürlüğü (Bolvadin, Çay, 5 Bağımsız Vergi Dairesi Müdürlüğü (Bolvadin, Çay, Emirdağ, Dinar, Sandıklı) ile 3 no’lu Dinar Sağlık Emirdağ, Dinar, Sandıklı) ile 3 no’lu Dinar Sağlık Kurumları Döner Sermaye Saymanlığından Kurumları Döner Sermaye Saymanlığından oluşmaktadır. oluşmaktadır. Merkez Birimlerimiz ise; Merkez Birimlerimiz ise; DEFTERDARLIĞIMIZIN TEŞKİLAT YAPISI

10 MERKEZ BİRİMLERİMİZ PERSONEL MÜD. MUHASEBE MÜD. GELİR MÜD. KOCATEPE VERGİ DAİRESİ MÜD. TINAZTEPE VERGİ DAİRESİ MÜD. MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ MUHAKEMAT MÜDÜRLÜĞÜ AKÜ DSS MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK KUR. 1 NO.LU DSS MÜD. SAĞLIK KUR. 2 NOLU DSS MÜD MUHASEBE DENETMENLİĞİ MİLLİ EMLAK DENETMENLİĞİ VERGİ DENETMENLİĞİ

11 İLÇE BİRİMLERİ MİZ BAŞMAKÇI MALMÜDÜ RLÜĞÜ BAYAT MALMÜDÜ RLÜĞÜ BOLVADİN MALMÜDÜ RLÜĞÜ BOLVADİN VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ ÇAY MALMÜDÜ RLÜĞÜ ÇAY VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ ÇOBANLAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ DAZKIRI MALMÜDÜ RLÜĞÜ DİNAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ DİNAR VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ DİNAR SAĞ.KUR.3 NO.LU DSS MÜD. EMİRDAĞ MALMÜDÜ RLÜĞÜ EMİRDAĞ VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ EVCİLER MALMÜDÜ RLÜĞÜ HOCALAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ İHSANİYE MALMÜDÜ RLÜĞÜ İSCEHİSAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ KIZILÖREN MALMÜDÜ RLÜĞÜ SANDIKLI MALMÜDÜ RLÜĞÜ SANDIKLI VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ SİNANPAŞ A MALMÜDÜ RLÜĞÜ SULTANDA ĞI MALMÜDÜ RLÜĞÜ ŞUHUT MALMÜDÜ RLÜĞÜ

12 BİRİMLER VALİLİK ATAMALI BAKANLIK ATAMALI DOLUBOŞDOLUBOŞ GELİR BİRİMLERİNE AİT 2480180 MUHASEBE BİRİMLERİNE AİT 113462615 MİLLİ EMLAK BİRİMLERİNE AİT 3711161 PERSONEL BİRİMLERİNE AİT 615850 MUHAKEMAT BİRİMLERİNE AİT 00182 TOPLAM4591158318 GENEL TOPLAM 574101 PERSONEL DURUMU

13 MERKEZİLÇETOPLAM BAKANLIK ATAMALI503383 VALİLİK ATAMALI197262459 TOPLAM247295542

14 Defterdarlığımız Personelinin Eğitim Durumlarını Gösterir Tablo 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI EĞİTİMDURUMUSAYI%ORANISAYI%ORANISAYI%ORANI İLKOKUL414131 ORTAOKUL255214174 LİSE152331403115534 YÜKSEKOKUL281612946428461 TOPLAM462 100459100459100

15 DEFTERDARLIĞIMIZ PERSONELİNİN CİNSİYET DURUMLARINI GÖSTERİR TABLO CİNSİYETDURUMU 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI SAYISIORANI%SAYISIORANI%SAYISIORANI% ERKEK333723197033773 BAYAN129281403012227 TOPLAM462100 459100459100

16 DEFTERDARLIĞIMIZ PERSONELİNİN HİZMET DURUMLARINI GÖSTERİR TABLO HİZMETDURUMU 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI SAYISIORANI%SAYISIORANI%SAYISIORANI% 1-10 Yıl Arası Olan 631389199620 10 Yıl Ve Üzeri Olan 399873708136380 TOPLAM462100459100459100

17 PROGRAMIN YAPILDIĞI YER PROGRAMIN SÜRESİ PROGRAMIN KONUSU EĞİTİM YAPILMASINI İSTEYEN BİRİM EĞİTİME KATILAN PERSONELİN TOPLAM SAYISI EKTOPLAM 1Defterdarlık10 gün Milli Emlak Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Memur – Uzman Yrd. –VHKİ – Memur ) Milli Emlak Genel Müd. 18119 2Defterdarlık10 gün Gelir Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Uzman ) Gelir İdaresi Başkanlığı 19928 3Defterdarlık10 gün Gider Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Uzman ) Muhasebat Genel Müd. 5813 4Defterdarlık10 gün Gider Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Uzman ) Personel Genel Müd. 358 5Defterdarlık10 gün Gider Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular (VHKİ-Memur- Veznedar) Muhasebat Genel Müd. 23528 T O P L A M11339152 2010 YILI İÇİNDE YAPILAN HİZMET İÇİ EĞİTİM DURUMU

18 RAKAMSAL VERİLER YEVMİYE SAYISI (2008) Muhasebe Müdürlüğü Yevmiye Sayısı 78.125 İlçeler Yevmiye Sayısı 165.727 TOPLAM 243.852 GENEL BÜTÇE HARCAMALARI (TL) 741.208.186,25 Cari Giderler 694.873.180,76 Yatırım Giderleri 45.159.559,49

19 GELİR BİRİMLERİ

20 MÜKELLEF SAYILARI MÜKELLEF SAYILARI Kurumlar Vergisi 4.110 4.110 Gerçek Usül 17.268 17.268 Basit Usül 11.159 11.159 Toplam Mükellef Sayısı 32.537 32.537

21

22 BÜTÇE GELİRLERİ Tahakkuk Miktarı (TL) Tahsilat Miktarı (TL) Gelir Vergisi 255.435.370,13201.699.478,70 Kurumlar Vergisi 54.674.312,31 41.598.551,51 Katma Değer Vergisi 109.680.507,0367.576.810,92 Diğer Vergi Gelirleri 157.003.950,37119.924.185,89 Vergi Gelirleri Toplamı 576.794.139,84430.799.027,02 Bütçe Gelirleri Toplamı 720.328.820,04502.598.346,90 Vergi Gelirlerinde Tahsilat Oranı %74

23 BÜTÇE GELİRLERİ TAHAKKUK- TAHSİLAT MİKTARLARI (YTL)

24 BÜTÇE GELİRLERİNİN YILLAR İTİBARİYLE TAHAKKUK, TAHSİLAT VE ORANSAL SUNUMU YILI TAHAKKUKTAHSİLAT ORANI BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE TAHAKKUKTAHSİLAT 2005 364.473.089,02 364.473.089,02 280.729.425,76 280.729.425,76772323 2006 410.847.258,41 410.847.258,41 332.258.230,40 332.258.230,40811318 2007 463.341.176,24 463.341.176,24 350.691.691,33 350.691.691,3376105 2008532.783.218,00389.214.531,00731310 2009618.959.866,41442.590.117,4471139 2010720.328.820,04502.598.346,90701613

25 YILLAR İTİBARİYLE BÜTÇE GELİRLERİNİN ORANSAL DAĞILIMI

26 GELİRİN ÇEŞİDİ 31.12.2010 TARİHİ İTİBARİYLE VERGİ TÜRLERİNE GÖRE GELİRLERİN ORANSAL DAĞILIMI TAHAKKUKTAHSİLATORANI Beyana Dayanan Gelir Vergisi 25.907.304,36913.026.161,4950,28 Basit Usulde Gelir Vergisi 7.896.951,653.774.021,8247,79 Gelir Vergisi Tevkifatı 206.605.372,98173.106.008,2783,79 G.V.K.Göre Alınan Geçici Vergi 15.025.741,1411.793.287,12578,49 TOPLAM GELİR VERGİSİ (1+2+3+4 ) 255.435.370,13201.699.478,7078,96 Beyana Dayanan Kurumlar Vergisi 14.329.388,425.055.306,0835,28 Kurumlar Vergisi Tevkifatı 449.976,76396.000,0888,00 K.V.K.Göre Alınan Geçici Vergi 39.894.947,1336.147.245,3590,61 TOPLAM KURUMLAR VERGİSİ (6+7+8) 54.674.312,3141.598.551,5176,08 Beyana Dayanan KDV 102.580.108,3461.575.978,5760,03 Basit Usulde Katma Değer Vergisi 0,00 Katma Değer Vergisi Tevkifatı 7.100.398,696.000.832,3584,51 TOPLAM KDV (10+11+12) 109.680.507,0367.576.810,9261,61 DİĞER VERGİ GELİRLERİ 157.003.950,37119.924.185,8976.38 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMI 576.794.139,84430.799.027,0274,69 VERGİ DIŞI GELİRLER TOPLAMI 139.225.610,5968.086.105,7048,90 SERMAYE GELİRLERİ 4.309.069,613.713.214,1886,17 BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI (14+15+16) 720.328.820,04502.598.346,9069,77

27 GELİR VERGİSİ

28 KURUMLAR VERGİSİ

29 KATMA DEĞER VERGİSİ

30 VERGİ GELİRLERİNİN YILLAR İTİBARİYLE TAHAKKUK, TAHSİLAT VE ORANSAL SUNUMU YILITAHAKKUKTAHSİLAT TAHSİLATORANI BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE ARTIŞ ORANI TAHAKKUKTAHSİLAT 2005291.687.564,35237.677.664,37812129 2006329.713.408,49265.046.513,16801312 2007389.353.497,11307.272.935,00791816 2008440.575.711,00336.183.330,00761310 2009485.628.647,53363.351.710,5475108 2010576.794.139,84430.799.027,02751818

31 VERGİ GELİRLERİNİN YILLAR İTİBARİYLE ORANSAL DAĞILIMI

32 5084 SAYILI YASAYA GÖRE STOPAJ GELİR VERGİSİ TEŞVİKİNDEN YARARLANAN 200820092010 Mükellef Sayısı 1.4471.317636 İşçi Sayısı 17.40028.74011.867

33 VERGİ İNCELEMELERİ Düzenlenen Vergi İnc.Rapor Sayısı 192 İncelenen Matrah 9.027.791,11 Bulunan Matrah Farkı 1.197.909,01 Bulunan Vergi Farkı 382.415,28 Vergi Cezası 766.701,04 Kesilen Usulsüzlük Cezası 2.191.989,61

34 DENETİM SONUÇLARI Denetlenen Mükellef Sayısı 37.354 Düzenlenen Cezalı Tutanak Sayısı 2.357 Kesilen Ceza Miktarı407.804,57 Kayıtsız Mükellef Tespit Sayısı 11 Yazılı ve Sözlü İhbar Sayısı 420 (328 yazılı, 92 sözlü Alo Maliye)

35 TARHİYAT ÖNCESİ UZLAŞMA KOMİSYONU FAALİYET SONUÇLARI 200820092010 Başvuru Sayısı 92117358 Uzlaşılan Dosya Sayısı 90117354 Uzlaşılamayan Dosya Sayısı204 Uzlaşmaya Konu Vergi Miktarı863.7591.096.807,092.659.792,28 Uzlaşılan Vergi Miktarı 829.279849.178,301.943.005,59 Uzlaşmaya Konu Ceza Miktarı1.277.8831.484.672,135.124.070,52 Uzlaşılan Ceza Miktarı 94.96997.697,00247.990,00

36 TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA KOMİSYONU FAALİYET SONUÇLARI 2008 20092010 Gelen Dosya Adedi 1049894944 Uzlaşılan Dosya sayısı 1005850893 Uzlaşılamayan Dosya sayısı 282822 Devreden Dosya Sayısı 161629 Uzlaşmaya Konu Vergi Miktarı 678.546 678.546304.570,31297.236,68 Uzlaşılan Vergi Miktarı 561.516 561.516294.196,46269,930,51 Uzlaşmaya Konu Ceza Miktarı 1.386.787783.118,211.000.090,37 Uzlaşılan Ceza Miktarı 104.997 104.99774.250,1385.254,50

37 TAKDİR KOMİSYONU FAALİYET SONUÇLARI 200820092010 Önceki Yıldan Devreden Dosya 6.4502.2028.210 Dönem İçinde Gelen 10.52915.55220.507 TOPLAM16.97917.75428.717 Dönem İçinde Karara Bağlanan8.17411.07313.121 Devreden Dosya Sayısı 8.8056.68115.596

38 İLİMİZ MERKEZ VE İLÇELERDE BULUNAN HAZİNE TAŞINMAZLARI BİRİMİN ADI İRATLITAHSİSLİ DEV. HÜK. VE TAS. ALT. Adedim2Adedim2Adedim2 MİLLİ EMLAK MÜD. 686298.148.159,00123361.462.779,6535812.330.470,17 BAYAT MALMÜD. 228531.894.232,67253192.433.914,932150 BAŞMAKÇI MALMÜD. 18246.559.857,10276148.580.701,9300 BOLVADİN MALMÜD. 218851.323.157,95165216.723.061,4385.237.833,54 ÇAY MALMÜD. 22869.895.863,0012891.091.752,19128.643.251,69 ÇOBANLAR MALMÜD. 111814.204.666,65223.668.280,5011165.156,16 DAZKIRI MALMÜD. 498978.897.440,0230237.054.383,4600 DİNAR MALMÜD. 587954.106.195,962452179.798.165,534517.079.691 EMİRDAĞ MALMÜD. 6517123.791.107,84147237.804.905,76131.403.782,94

39 BİRİMİN ADI İRATLITAHSİSLİ DEV. HÜK. VE TAS. ALT. Adedim2Adedim2Adedim2 EVCİLER MALMÜD. 10732.932.604,67562.047.525,22522.194 KIZILÖRENMALMÜD 169834.155,3713121.366,063446.522,92 HOCALAR MALMÜD. 1384251.669.241,4949104.910,3700 İHSANİYE MALMÜD. 3541306.425.404,5315711.047.865,5154.524 İSCEHİSAR MALMÜD 345156.072.243,2520592.525.936,99115.192 SANDIKLI MALMÜD. 418637.725.841,313213305.641.146,78499.155.239,20 SİNANPAŞA MALMÜD 301246.056.558,17333121.501.179,581349.860.327,21 SULTANDAĞI MALMD 79241.823.976,998631.455.697,8643.548.916 ŞUHUT MALMÜD. 3358209.961.491,4754792.685.565,6235221.140.454,25 İL GENEL TOPLAMI 54.9141.422.322.197,449.6371.825.749.139,371.00289.053.705,08

40 Taşınmaz Satış İşlemleri İstatistiği İLÇE ADITALİMAT VERİLEN (SATIŞ GEÇERLİ) İHALESİ TAMAMLANAN TAHSİLATI TAMAMLANAN TAPU FERAĞ VERİLEN Merkez 540 336 212 175 147 Başmakçı 7 7 4 4 4 Bayat 2 1 Bolvadin 25 21 20 7 7 Çay 59 52 55 43 Çobanlar 11 Dazkırı 6 6 6 6 6 Dinar 57 55 42 26 19 Emirdağ 37 15 11 6 3 Evciler 73 65 39 27 25 Hocalar 9 8 8 8 8 İhsaniye 51 50 8 8 İscehisar 226 214 219 106 107 Sandıklı 95 81 46 30 27 Sinanpaşa 35 28 33 31 50 Sultandağı 5 4 4 4 4 Şuhut 75 43 38 31 28 Toplam 1.311 996 787 514 487

41 İLİMİZ MERKEZ VE İLÇELERDE BULUNAN HAZİNEYE AİT TAŞINMAZ MALLARIN ECRİMİSİL, KİRA, SATIŞ VE DİĞER GELİRLERİ Taşınmaz Mal Satış Bedeli TAHAKKUKTAHSİLAT Merkez16.650.540,007.477.385,53 İlçeler5.007.395,003.270.974,86 Toplam21.657.935,0010.748.360,39 DİĞER GELİRLER (Lojman, kira, mal satışı, irtifak hakkı ve ecrimisil) TAHAKKUKTAHSİLAT Merkez2.320.042,632.307.437,86 İlçeler1.653.888,571.559.690,75 Toplam3.973.931,203.867.128,61 Genel Toplam 25.631.866,2014.615.489,00

42 MİLLİ EMLAK GELİRLERİ TAŞINMAZ MAL SATIŞ BEDELİ 2009 YILI 2010 YILI TAHAKKUKTAHSİLATORANTAHAKKUKTAHSİLATORAN Merkez5.285.695,005.208.289,679816.650.540,007.477.385,5345 İlçeler1.072.236,591.039.733,28965.007.395,003.270.974,8665 TOPLAM6.357.931,596.248.022,95 98 21.657.935,0010.748.360,39 50

43 MİLLİ EMLAK GELİRLERİ DİĞERGELİRLER ( Lojman, Kira, Taşınır Mal Satışı, Ecrimisil, İrt. Hakkı ) 2009 YILI 2010 YILI TAHAKKUKTAHSİLATORANTAHAKKUKTAHSİLATORAN Merkez2.491.101,762.363.881,23942.320.042,632.307.437,8699 İlçeler1.158.115,251.111.046,52951.653.888,571.559.690,7594 TOPLAM3.649.217,013.474.927,75 95 3.973.931,203.867.128,61 97

44 MİLLİ EMLAK GELİRLERİ

45 5084 SAYILI YASA KAPSAMINDA YATIRIMCILARA BEDELSİZ ARSA VE ARAZİ TAHSİS BİLGİLERİ 2009 YILI 2010 YILI Bakanlıkça Onaylanan 2116 Devri Uygun görülen 119 Devredilenler 108 İşlemi Devam Edenler 11 İrtifak hakkı esas ön izin verilen ve ön izin için Bakanlığa gönderilen 107 İrtifak Hakkı Tesis Edilen -6 İrtifak Hakkı Tesis Edilmeyen -1

46 BAKANLIKÇA UYGUN GÖRÜLENLERİN SEKTÖREL DAĞILIMI

47 DEVREDİLENLERİN SEKTÖREL DAĞILIMI 2009 YILI 2010 YILI SEKTÖR Şirket sayısı YATIRIM TUTARI Şirket sayısı YATIRIM TUTARI YTLUSDYTLUSD Mermer1 7.000.000 7.000.000 --- Turizm5109.632.44820.000.0004106.350.31820.000.000 İnşaat2 3.116.000 3.116.000 366,848 366,8482 3.116.000 3.116.000 366,848 366,848 Tarım17.732.6831 7.732.683 7.732.683 Eğitim111.721.2351 11.721.235 11.721.235 TOPLAM10139.202.36620.366,8488128.920.23620.366,848

48 4706 Sayılı Kanunun Ek-3 üncü Maddesi Kapsamında Ön İzin Verilen Taşınmazlar İliİlçesi Köy / Mahalle Yüzölçümü (m²) İstihdamİstihdam Yatırım Tutarı Yatırım Amacı Yatırımcının Unvanı İşlem Durumu Makam Onay Tarihi 1AdıyamanMerkez Eskisaray Mh. 5.447,96332.900.000,00 Özel İlköğretim Okulu İnci Eğitim Öğr. Kırt. San ve Tic A.Ş. Ön İzin 26.11.2010 / 1196 2Afyonkarahisar İhsaniye Hacıbeyli Köyü 270.000,00203.464.000,00 Besi Sığırcılığı Ent. Tesisi Boltar Gıda Tarım Hay. Ltd. Şti. Ön İzin 04.10.2010 / 1006 3AfyonkarahisarMerkezErkmen29.045,135312.497.567,00 Konaklama Tesisi Kütahya Ser. Pors. Tur. A.Ş. Ön İzin 16.09.2010 / 919 4AfyonkarahisarMerkezÇakır Köyü64.013,009023.592.636,00Termal Otel Aker İnş. Tic. Ve San. A.Ş. Ön İzin 04.10.2010 / 1007 5Afyonkarahisar İhsaniye Hacıbeyli Köyü 290.000,00203.650.000,00 Damızlık Süt Sığırcılığı Ent. Tesisi Öz-Elit Tur. Sağ. Gıda Hay. Tic. San. Ltd. Şti. Ön İzin 05.11.2010 / 1126 6AfyonkarahisarMerkez Demirçevre Köyü 36.672 / 25.695,53 7517.315.600,00 5 Yıldızlı Termal Otel Güçbir Otelcilik ve Tur. İnş. San. A.Ş. Ön İzin 21.12.2010 / 1321 7AmasyaMerkezDere Mh.16.625,72272.143.980,00 3 Yıldızlı Otel Mebi Gıda Nakl. İnş. San. Tic. Ltd. Şti. Ön İzin 21.12.2010 / 1326 8BingölMerkezSaray Mh.1.994,63411.951.881,00 Öğrenci Yurdu Bingöl Murat Eğitim Kurumları Ön İzin 30.12.2010 / 1347 9ElazığMerkez Şahinkaya Köyü 3.866,93103.900.000,00 300 Kapasiteli Öğr. Yurdu Elazığ Eğitim ve Kültür Derneği Ön İzin 15.10.2010 / 1065

49 İliİlçesi Köy / Mahalle Yüzölçümü (m²) İstihdamİstihdam Yatırım Tutarı Yatırım Amacı Yatırımcının Unvanı İşlem Durumu Makam Onay Tarihi 10ElazığMerkez Aşşağı Demirtaş K. 290.000,001019.000.000,00 Süt Keçisi Yetiştiriciliği ÖSC İnşaat Gıda Ltd. Şti. Ön İzin 26.11.2010 / 1180 11ErzincanMerkez İzzetpaşa Mh. 6.094,26505.781.700,00Otel Reysaş Grup Petrol ürn. A.Ş. Ön İzin 10.12.2010 / 1264 12Giresun Şebinkarahisar Müftü Mh.11.021.073932.450.000,00 Ayakkabı ve Yan San. Ürn. Sebata Ayakkabı Testil A.Ş. Ön İzin 18.09.2010 / 940 13GiresunGöreli Hürriyet Mh. 16.111,601101.800.000,00 Tekstil Fabr. Matgo Tekstil San. Tic. Ltd. Şti Ön İzin 18.09.2010 / 936 14GümüşhaneMerkez Arzular Beldesi 51.111,00303.276.000,00 Beton Yapı Elem. Ürt. Tes. Aşkale Çimento San. Tic. A.Ş. Ön İzin 02.10.2010 / 983 15GümüşhaneMerkez Akçakale K. 11.592,25204.250.190,00 Öğrenci Yurdu Gümüşyurt San ve Tic. Ltd. Ön İzin 24.09.2010 / 1952 16Kahramanmaraş Merkez Hayrullah Mh. 158.609,81103.200.000,00 Süt İnekçiliği Ent.Tesisi Gürdal Yem Tekstil San. Tic. A.Ş. Ön İzin 03.12.2010 / 1230 17MardinMerkezÇubuk Mh.27.500,0012031.600.000,00 5 Yıldızlı Otel Alibaba Tur. Seyahat Tic. A.Ş Ön İzin 23.07.2010 / 741 18ŞanlıurfaMerkez Karaköğrü K. 9.400,00251.760.000,00 İlköğretim Okulu Harran İleri Eğitim Ltd. Şti. İrtifak Hakkı 01.11.2010 / 1105 19TunceliMerkezKanoğlu K.49.100,00408.748.570,00 4 Yıldızlı Otel Munzur San Tic. Tur. A.Ş. Ön İzin 07.10.2010 / 1011

50 BAKANLIKÇA UYGUN GÖRÜLENLERİN MERKEZ VE İLÇELERE DAĞILIMI İL/İLÇE BAKANLIKÇA UYGUN GÖRÜLEN DEVRİ YAPILAN MERKEZ 148 SANDIKLI 2 0 TOPLAM 168

51 MUHAKEMAT MÜDÜRLÜĞÜ İŞLEMLERİ 31.12.2010 TARİHİ İTİBARİYLE HAZİNE DAVALARI BİRİMİN ADI DERDEST HUKUK DAVALARI SONUÇLANAN DERDEST CEZA DAVALARI SONUÇLANAN İCRA TAKİP DOSYALARI LehteAleyhteLehteAleyhte Muhakemat Müdürlüğü 1095410615--348 Bolvadin Malmüdürlüğü 229-1125--49 Çay Malmüdürlüğü 216--41--46 Dazkırı Malmüdürlüğü 159--125138-30 Dinar Malmüdürlüğü 123--3758-55 Emirdağ Malmüdürlüğü 4306936--1 İhsaniye Malmüdürlüğü 22--9--5 İscehisar Malmüdürlüğü 166--7--0 Sandıklı Malmüdürlüğü 257--95--43 Sinanpaşa Malmüdürlüğü 10716-20--101 Sultandağı Malmüdürlüğü 15--13--64 TOPLAM 3.00340201.6161460747

52 İHTİYAÇ VE SORUNLAR: 1- İlimiz Merkez ve ilçe birimlerinde istihdam edilen Valilik atamalı personelimize ait toplam 574 kadronun; 459 adedi dolu, 115 adedi boş bulunmaktadır. Yaklaşık olarak % 20 oranında memur noksanı ile hizmet verilmektedir. Bakanlığımızca uygulana gelmekte olan Mali politikaların istenilen düzeyde yürütülmesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu nedenle boş kadroların bir an önce doldurulmasında yarar bulunmaktadır. 1- İlimiz Merkez ve ilçe birimlerinde istihdam edilen Valilik atamalı personelimize ait toplam 574 kadronun; 459 adedi dolu, 115 adedi boş bulunmaktadır. Yaklaşık olarak % 20 oranında memur noksanı ile hizmet verilmektedir. Bakanlığımızca uygulana gelmekte olan Mali politikaların istenilen düzeyde yürütülmesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu nedenle boş kadroların bir an önce doldurulmasında yarar bulunmaktadır. 2- İlimiz merkez ve 17 ilçede Milli Emlak iş ve işlemleri yoğun bir şekilde yürütülmesine rağmen bir Milli Emlak Denetmeni ile denetim faaliyetleri yeteri kadar yapılamamaktadır. Merkez ve ilçe birimlerindeki iş ve işlemlerin zamanında ve etkin denetiminin sağlanması için en az üç denetmenin daha atanması gerekmektedir. 2- İlimiz merkez ve 17 ilçede Milli Emlak iş ve işlemleri yoğun bir şekilde yürütülmesine rağmen bir Milli Emlak Denetmeni ile denetim faaliyetleri yeteri kadar yapılamamaktadır. Merkez ve ilçe birimlerindeki iş ve işlemlerin zamanında ve etkin denetiminin sağlanması için en az üç denetmenin daha atanması gerekmektedir. 3- İlimize bağlı öncelikle Malmüdürlükleri olmak üzere 17 ilçenin 5’ inde Malmüdürü veya Saymanlık Müdür Yardımcısı bulunmamaktadır. Bu nedenle, münhal bulunan yönetici ve denetmen kadrolarına (Müdür, Müdür Yardımcısı, Denetmen) bir an önce atama yapılmalıdır. 3- İlimize bağlı öncelikle Malmüdürlükleri olmak üzere 17 ilçenin 5’ inde Malmüdürü veya Saymanlık Müdür Yardımcısı bulunmamaktadır. Bu nedenle, münhal bulunan yönetici ve denetmen kadrolarına (Müdür, Müdür Yardımcısı, Denetmen) bir an önce atama yapılmalıdır. 4- Merkez ve İlçe Vergi Dairesi Müdürlükleri ile İlçe Malmüdürlüklerinin gelir birimlerine memur alımının yeterli olmaması nedeniyle icra memuru, tahsildar, yoklama memuru, veznedar ünvanlarında oluşan personel yok denecek kadar azalmıştır. Bu ünvanlarda yaşanan personel yokluğu sıkıntısı tahsilatın Bakanlığımızca belirlenen hedefe ulaşılmasını engellemektedir. Bu durum Gelir uzmanı kadrosundan görevlendirme yapılmak suretiyle aşılmaya çalışılmaktadır. 4- Merkez ve İlçe Vergi Dairesi Müdürlükleri ile İlçe Malmüdürlüklerinin gelir birimlerine memur alımının yeterli olmaması nedeniyle icra memuru, tahsildar, yoklama memuru, veznedar ünvanlarında oluşan personel yok denecek kadar azalmıştır. Bu ünvanlarda yaşanan personel yokluğu sıkıntısı tahsilatın Bakanlığımızca belirlenen hedefe ulaşılmasını engellemektedir. Bu durum Gelir uzmanı kadrosundan görevlendirme yapılmak suretiyle aşılmaya çalışılmaktadır.

53 5- İlimiz merkez ve ilçe birimlerinde yardımcı hizmetli personel emeklilik nedeniyle sürekli azalmakta olduğundan mevcut personelle hizmet verilemez duruma gelinmiştir.Bakanlığımızca personel ataması yoluna gidilmediği gibi hizmet satın alınmasına da izin verilmemektedir. Bu birimlerimizde toplam 20 hizmetli personele ihtiyaç vardır. 6- İlimiz Kızılören Malmüdürlüğünde Milli Emlak Memuru bulunmadığından Dinar Malmüdürlüğünden görevlendirme yoluyla iş ve işlemlerinin yürütülmesi sağlanmaktadır.Ayrıca Sultandağı Malmüdürlüğünde de bir muhasebe memuru ile hizmet verildiğinden işlemlerin hızlı ve verimli yapılabilmesi için personele ihtiyaç bulunmaktadır. 6- İlimiz Kızılören Malmüdürlüğünde Milli Emlak Memuru bulunmadığından Dinar Malmüdürlüğünden görevlendirme yoluyla iş ve işlemlerinin yürütülmesi sağlanmaktadır.Ayrıca Sultandağı Malmüdürlüğünde de bir muhasebe memuru ile hizmet verildiğinden işlemlerin hızlı ve verimli yapılabilmesi için personele ihtiyaç bulunmaktadır. 7- İlimiz İhsaniye ile Çobanlar ilçelerinde araç bulunmamakta olup, araca ve araç verilmesi durumunda şoföre ihtiyaç vardır. Ayrıca diğer birimlerde kullanılmakta olan ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçların yenilenmesi gerekmektedir. 7- İlimiz İhsaniye ile Çobanlar ilçelerinde araç bulunmamakta olup, araca ve araç verilmesi durumunda şoföre ihtiyaç vardır. Ayrıca diğer birimlerde kullanılmakta olan ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçların yenilenmesi gerekmektedir. 8- Personel, Muhasebe, Milli Emlak birimlerinde kullanılmakta olan ve teknolojik ömrünü tamamlamış bilgisayarların yenilenmesi verimli olacaktır. 8- Personel, Muhasebe, Milli Emlak birimlerinde kullanılmakta olan ve teknolojik ömrünü tamamlamış bilgisayarların yenilenmesi verimli olacaktır.

54 ÖNERİLER : Son yıllarda gelişen otomasyon projeleri ile Kamu hizmetlerine daha kolay ulaşıldığından mükellefler de bazı işlemlerini internetten kendileri yapar hale gelmiştir. Ancak, Birimler ve Kurumlar arasında tam bir eşgüdüm sağlanamamıştır. Bu da mükerrer işlemlere, gereksiz yazışma ve haberleşmelere neden olduğundan verilen hizmetlerin etkin ve kaliteli verilmesini engellemiştir. Bu nedenle kurumlar arasındaki eşgüdüm sağlanarak mümkün olduğunca tüm yazışma ve işlemlerin internet ortamında yapılması sağlanmalıdır. Kurumlar ve Birimler arasında internet ortamında bilgi akışına azami ölçüde izin verilerek vatandaş ve mükelleflerin hayatı kolaylaştırılmalıdır.

55 SONUÇ: İş bu Faaliyet Raporu, dönemsel faaliyetlerle ilgili bilgi sunmak, faaliyet sonuçlarını takip etmek, izlemek, gelinen noktada elde edilen sonuçların başlangıçtaki (önceki dönem) verilerle mukayesesini yapmak, toplam kaliteyi, verimliliği, etkinliği artıracak, verilen hedeflere ulaşacak çözümler üretmek ve uygulamak üzere hazırlanmıştır.


"DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları