Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş."— Sunum transkripti:

1

2 DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsenmiştir. Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsenmiştir. Vatandaşa verilen kamu hizmetleri kolay ulaşılır, çabuk ve tek elden yürütülen, vatandaşın hayatını kolaylaştıran bir yapıya kavuşturulmaya çalışılmış, verilen hizmetlerde kaliteyi ve standardı oluşturarak etkinlik ve verimliliği ön plana çıkarmıştır. Vatandaşa verilen kamu hizmetleri kolay ulaşılır, çabuk ve tek elden yürütülen, vatandaşın hayatını kolaylaştıran bir yapıya kavuşturulmaya çalışılmış, verilen hizmetlerde kaliteyi ve standardı oluşturarak etkinlik ve verimliliği ön plana çıkarmıştır. Planlama ve performansa dayalı çalışmanın yanında kamu adına iş görenler şeffaflık, verimlilik ve hesap verilebilirlik ilkeleri çerçevesinde kamu kaynaklarını nasıl topladıklarını ve nasıl harcadıklarını kamuoyuna duyurmak zorundadırlar. Planlama ve performansa dayalı çalışmanın yanında kamu adına iş görenler şeffaflık, verimlilik ve hesap verilebilirlik ilkeleri çerçevesinde kamu kaynaklarını nasıl topladıklarını ve nasıl harcadıklarını kamuoyuna duyurmak zorundadırlar.

3 Bu çerçevede hazırlanan Defterdarlığımız 2010 Yılı Faaliyet Raporu ile kamu gelirlerinin nasıl toplandığı ve nerelere nasıl harcandığı kamuoyuna, vatandaşa ve çalışanlara duyurulmuştur. Bundan sonraki çalışmalarımızı Bakanlığımız stratejik planları ve performans kriterleri çerçevesinde yürütürken, kamu kaynaklarını ve insan gücünü en rasyonel şekilde kullanarak etkinliliği ve verimliliği arttırarak vatandaş ve müşteri memnuniyeti sağlanacaktır. Defterdarlığımız 2010 yılında bu anlayış ve düşünceler içerisinde faaliyetlerini gerçekleştirmiş olup merkez ve ilçe birimlerinde çalışan ve katkıda bulunan tüm personele teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dilerim. Defterdarlığımız 2010 Yılı Faaliyet Raporunun ilgililere ve kamu oyuna yararlı olmasını temenni eder, saygı ve sevgilerimi sunarım. Mustafa CEYLAN Defterdar

4 KURULUŞUN GENEL TANITIMI GÖREVLERİ GÖREVLERİ - Maliye Bakanlığınca hazırlanan Maliye Politikasının il’de uygulanmasını sağlamak, - Maliye Bakanlığınca hazırlanan Maliye Politikasının il’de uygulanmasını sağlamak, - Muhakemat Müdürlüğü vasıtasıyla, İl’de Devletin Hukuk danışmanlığını ve Muhakemat hizmetlerini yapmak, - Muhakemat Müdürlüğü vasıtasıyla, İl’de Devletin Hukuk danışmanlığını ve Muhakemat hizmetlerini yapmak, - Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen harcama politikalarının Devlet Bütçesi çerçevesinde uygulanmasını, takibini ve yönlendirilmesine ilişkin hizmetleri yürütmek - Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen harcama politikalarının Devlet Bütçesi çerçevesinde uygulanmasını, takibini ve yönlendirilmesine ilişkin hizmetleri yürütmek - İl’de Devlet hesaplarını tutmak ve saymanlık hizmetlerini yapmak, - İl’de Devlet hesaplarını tutmak ve saymanlık hizmetlerini yapmak, - Gelir politikalarının uygulanması çerçevesinde Devlet gelirlerini tahsil etmek, - Gelir politikalarının uygulanması çerçevesinde Devlet gelirlerini tahsil etmek, - İl’de Devlete ait malları yönetmek, kamu malları ile kamu kuruluşlarının taşınmaz malları konusundaki yönetim ve tasarruf esaslarını belirlemek ve bunlara ilişkin diğer işleri yapmak, - İl’de Devlete ait malları yönetmek, kamu malları ile kamu kuruluşlarının taşınmaz malları konusundaki yönetim ve tasarruf esaslarını belirlemek ve bunlara ilişkin diğer işleri yapmak, - İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak, - İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak, İl kadrolarının; İl kadrolarının; *Dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak, *Dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak, *Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak *Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak *Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek. *Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek.

5 HİZMET BİNASI, LOJMAN, DEMİRBAŞ, HABERLEŞME DURUMU HİZMET BİNASI DURUMU : 1-Merkezde Durum 1-Merkezde Durum AKÜ Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğü dışındaki Defterdarlığımıza bağlı AKÜ Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğü dışındaki Defterdarlığımıza bağlı tüm birimler Selçuklu Mahallesi Ali Çetinkaya Bulvarındaki binamızda hizmet vermektedir. 2-İlçelerde Durum 2-İlçelerde Durum İlçelerimizde; İlçelerimizde; •Çay ve Dinar Vergi Dairesi Müdürlükleri ile Başmakçı, Bolvadin, Çay, Dazkırı, Dinar, İhsaniye, Sinanpaşa, Sultandağı ve Şuhut Malmüdürlükleri ilçe Hükümet Konaklarında, •Bolvadin, Emirdağ, Sandıklı Vergi Dairesi Müdürlükleri ile Emirdağ ve Sandıklı Malmüdürlükleri Bakanlığımız adına tahsisli binalarda, •Bayat, Çobanlar, Evciler, Hocalar, İscehisar ile Kızılören Malmüdürlükleri ise kiralık binalarda hizmet vermektedirler.

6 LOJMAN DURUMU : 1-Merkezde Durum İl merkezinde; 33 adeti kaloriferli, 10 adeti sobalı olmak üzere toplam 43 adet lojman bulunmaktadır. 2-İlçelerde Durum İlçelerimizde Bayat, Başmakçı, Çobanlar, Evciler, İscehisar, Şuhut, Hocalar ve Kızılören’de lojman bulunmayıp, Bolvadin’de 2, Çay’da 2, Dinar’da 2, Dazkırı’da 3, Emirdağ’da 3, İhsaniye’de 1, Sandıklı’da 2, Sinanpaşa ’da 2, Sultandağı’nda 2’şer adet lojman bulunmaktadır Ayrıca Defterdarlığımıza ait Lojmanlar içerisinde 1 dairede toplam 5 yatak kapasiteli misafirhanemiz hizmet vermektedir.

7 TAŞIT DURUMU No PLAKASIMARKASIMODELİBİRİMİ No PLAKASIMARKASIMODELİBİRİMİ 103 DF 009 Renault Megane 2009 Defterdarlık Makamı 1203 EA 374 Ford Transit 1996 Dazkırı Malmüdürlüğü 203 DP 022 Murat 131 Şahin 1990 Personel Müdürlüğü 1303 AD 650 Ford Transit 2001Dinar V.D.Müdürlüğü 303 DN 447 Renault Toros 1990 Personel Müdürlüğü 1403 FU 401Doğan L1991Dinar Malmüdürlüğü 403 AD 901 Ford Transit 2004 Gelir Müdürlüğü (Denetim Hiz.) 1503 VE 081 Ford Transit Connect 2011 Emirdağ V.D.Müdürlüğü 503 AD 234 Transit Connect 2010 Gelir Müdürlüğü (Tınaztepe V.D.) 1603 HK 442 Renault Toros 1986 Emirdağ Malmüdürlüğü 603 VF 377 Ford Transit Gelir Müdürlüğü (Kocatepe V.D.) 1703 LC 123 Ford Minibüs 1989 İscehisar Malmüdürlüğü 703 AD 391 Ford Minibüs 2005 Milli Emlak Müdürlüğü 1803 VE 082 Transit Connect 2011 Sandıklı V.D. Müdürlüğü 803 HE 877 Renault STW Bayat Malmüdürlüğü 1903 LB 055Doğan SL1989 Sandıklı Malmüdürlüğü 903 VE 079 Ford Transit Connect 2011 Bolvadin V.D.Müd RB 929Doğan S1989 Sinanpaşa Malmüdürlüğü DE 037 Ford Transit 1993 Çay V.D.Müdürlüğü 2103 PF 844 Renault Toros 1990 Sultandağı Malmüdürlüğü PH 050 Ford Taunus 1987 Çay Malmüdürlüğü 2203 SA 818 Renault STW Şuhut Malmüdürlüğü

8 DEMİRBAŞ DURUMU : Defterdarlığımızın genel olarak (ilçeler hariç) demirbaş mevcudu yeterli olmakla birlikte, Vergi Dairesi Müdürlüklerinde bilgisayar ihtiyacı bulunmaktadır. HABERLEŞME DURUMU : Defterdarlığımızın merkez ve ilçe birimlerinde yeterince faks cihazı mevcut olup, haberleşme telefon ve faks cihazları ile sağlanmaktadır.

9 İlimiz Defterdarlığı merkez ve 17 ilçemizde İlimiz Defterdarlığı merkez ve 17 ilçemizde faaliyetini sürdürmektedir. faaliyetini sürdürmektedir. Merkez Birimlerimiz ve 17 İlçe Malmüdürlüğü, Merkez Birimlerimiz ve 17 İlçe Malmüdürlüğü, 5 Bağımsız Vergi Dairesi Müdürlüğü (Bolvadin, Çay, 5 Bağımsız Vergi Dairesi Müdürlüğü (Bolvadin, Çay, Emirdağ, Dinar, Sandıklı) ile 3 no’lu Dinar Sağlık Emirdağ, Dinar, Sandıklı) ile 3 no’lu Dinar Sağlık Kurumları Döner Sermaye Saymanlığından Kurumları Döner Sermaye Saymanlığından oluşmaktadır. oluşmaktadır. Merkez Birimlerimiz ise; Merkez Birimlerimiz ise; DEFTERDARLIĞIMIZIN TEŞKİLAT YAPISI

10 MERKEZ BİRİMLERİMİZ PERSONEL MÜD. MUHASEBE MÜD. GELİR MÜD. KOCATEPE VERGİ DAİRESİ MÜD. TINAZTEPE VERGİ DAİRESİ MÜD. MİLLİ EMLAK MÜDÜRLÜĞÜ MUHAKEMAT MÜDÜRLÜĞÜ AKÜ DSS MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK KUR. 1 NO.LU DSS MÜD. SAĞLIK KUR. 2 NOLU DSS MÜD MUHASEBE DENETMENLİĞİ MİLLİ EMLAK DENETMENLİĞİ VERGİ DENETMENLİĞİ

11 İLÇE BİRİMLERİ MİZ BAŞMAKÇI MALMÜDÜ RLÜĞÜ BAYAT MALMÜDÜ RLÜĞÜ BOLVADİN MALMÜDÜ RLÜĞÜ BOLVADİN VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ ÇAY MALMÜDÜ RLÜĞÜ ÇAY VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ ÇOBANLAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ DAZKIRI MALMÜDÜ RLÜĞÜ DİNAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ DİNAR VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ DİNAR SAĞ.KUR.3 NO.LU DSS MÜD. EMİRDAĞ MALMÜDÜ RLÜĞÜ EMİRDAĞ VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ EVCİLER MALMÜDÜ RLÜĞÜ HOCALAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ İHSANİYE MALMÜDÜ RLÜĞÜ İSCEHİSAR MALMÜDÜ RLÜĞÜ KIZILÖREN MALMÜDÜ RLÜĞÜ SANDIKLI MALMÜDÜ RLÜĞÜ SANDIKLI VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜ ĞÜ SİNANPAŞ A MALMÜDÜ RLÜĞÜ SULTANDA ĞI MALMÜDÜ RLÜĞÜ ŞUHUT MALMÜDÜ RLÜĞÜ

12 BİRİMLER VALİLİK ATAMALI BAKANLIK ATAMALI DOLUBOŞDOLUBOŞ GELİR BİRİMLERİNE AİT MUHASEBE BİRİMLERİNE AİT MİLLİ EMLAK BİRİMLERİNE AİT PERSONEL BİRİMLERİNE AİT MUHAKEMAT BİRİMLERİNE AİT TOPLAM GENEL TOPLAM PERSONEL DURUMU

13 MERKEZİLÇETOPLAM BAKANLIK ATAMALI VALİLİK ATAMALI TOPLAM

14 Defterdarlığımız Personelinin Eğitim Durumlarını Gösterir Tablo 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI EĞİTİMDURUMUSAYI%ORANISAYI%ORANISAYI%ORANI İLKOKUL ORTAOKUL LİSE YÜKSEKOKUL TOPLAM

15 DEFTERDARLIĞIMIZ PERSONELİNİN CİNSİYET DURUMLARINI GÖSTERİR TABLO CİNSİYETDURUMU 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI SAYISIORANI%SAYISIORANI%SAYISIORANI% ERKEK BAYAN TOPLAM

16 DEFTERDARLIĞIMIZ PERSONELİNİN HİZMET DURUMLARINI GÖSTERİR TABLO HİZMETDURUMU 2008 YILI 2009 YILI 2010 YILI SAYISIORANI%SAYISIORANI%SAYISIORANI% 1-10 Yıl Arası Olan Yıl Ve Üzeri Olan TOPLAM

17 PROGRAMIN YAPILDIĞI YER PROGRAMIN SÜRESİ PROGRAMIN KONUSU EĞİTİM YAPILMASINI İSTEYEN BİRİM EĞİTİME KATILAN PERSONELİN TOPLAM SAYISI EKTOPLAM 1Defterdarlık10 gün Milli Emlak Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Memur – Uzman Yrd. –VHKİ – Memur ) Milli Emlak Genel Müd Defterdarlık10 gün Gelir Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Uzman ) Gelir İdaresi Başkanlığı Defterdarlık10 gün Gider Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Uzman ) Muhasebat Genel Müd Defterdarlık10 gün Gider Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular ( Şef – Uzman ) Personel Genel Müd Defterdarlık10 gün Gider Mevzuatı, 657 S.K.ile Yönet. ve Diğer konular (VHKİ-Memur- Veznedar) Muhasebat Genel Müd T O P L A M YILI İÇİNDE YAPILAN HİZMET İÇİ EĞİTİM DURUMU

18 RAKAMSAL VERİLER YEVMİYE SAYISI (2008) Muhasebe Müdürlüğü Yevmiye Sayısı İlçeler Yevmiye Sayısı TOPLAM GENEL BÜTÇE HARCAMALARI (TL) ,25 Cari Giderler ,76 Yatırım Giderleri ,49

19 GELİR BİRİMLERİ

20 MÜKELLEF SAYILARI MÜKELLEF SAYILARI Kurumlar Vergisi Gerçek Usül Basit Usül Toplam Mükellef Sayısı

21

22 BÜTÇE GELİRLERİ Tahakkuk Miktarı (TL) Tahsilat Miktarı (TL) Gelir Vergisi , ,70 Kurumlar Vergisi , ,51 Katma Değer Vergisi , ,92 Diğer Vergi Gelirleri , ,89 Vergi Gelirleri Toplamı , ,02 Bütçe Gelirleri Toplamı , ,90 Vergi Gelirlerinde Tahsilat Oranı %74

23 BÜTÇE GELİRLERİ TAHAKKUK- TAHSİLAT MİKTARLARI (YTL)

24 BÜTÇE GELİRLERİNİN YILLAR İTİBARİYLE TAHAKKUK, TAHSİLAT VE ORANSAL SUNUMU YILI TAHAKKUKTAHSİLAT ORANI BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE TAHAKKUKTAHSİLAT , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

25 YILLAR İTİBARİYLE BÜTÇE GELİRLERİNİN ORANSAL DAĞILIMI

26 GELİRİN ÇEŞİDİ TARİHİ İTİBARİYLE VERGİ TÜRLERİNE GÖRE GELİRLERİN ORANSAL DAĞILIMI TAHAKKUKTAHSİLATORANI Beyana Dayanan Gelir Vergisi , ,4950,28 Basit Usulde Gelir Vergisi , ,8247,79 Gelir Vergisi Tevkifatı , ,2783,79 G.V.K.Göre Alınan Geçici Vergi , ,12578,49 TOPLAM GELİR VERGİSİ ( ) , ,7078,96 Beyana Dayanan Kurumlar Vergisi , ,0835,28 Kurumlar Vergisi Tevkifatı , ,0888,00 K.V.K.Göre Alınan Geçici Vergi , ,3590,61 TOPLAM KURUMLAR VERGİSİ (6+7+8) , ,5176,08 Beyana Dayanan KDV , ,5760,03 Basit Usulde Katma Değer Vergisi 0,00 Katma Değer Vergisi Tevkifatı , ,3584,51 TOPLAM KDV ( ) , ,9261,61 DİĞER VERGİ GELİRLERİ , , VERGİ GELİRLERİ TOPLAMI , ,0274,69 VERGİ DIŞI GELİRLER TOPLAMI , ,7048,90 SERMAYE GELİRLERİ , ,1886,17 BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI ( ) , ,9069,77

27 GELİR VERGİSİ

28 KURUMLAR VERGİSİ

29 KATMA DEĞER VERGİSİ

30 VERGİ GELİRLERİNİN YILLAR İTİBARİYLE TAHAKKUK, TAHSİLAT VE ORANSAL SUNUMU YILITAHAKKUKTAHSİLAT TAHSİLATORANI BİR ÖNCEKİ YILA GÖRE ARTIŞ ORANI TAHAKKUKTAHSİLAT , , , , , , , , , , , ,

31 VERGİ GELİRLERİNİN YILLAR İTİBARİYLE ORANSAL DAĞILIMI

32 5084 SAYILI YASAYA GÖRE STOPAJ GELİR VERGİSİ TEŞVİKİNDEN YARARLANAN Mükellef Sayısı İşçi Sayısı

33 VERGİ İNCELEMELERİ Düzenlenen Vergi İnc.Rapor Sayısı 192 İncelenen Matrah ,11 Bulunan Matrah Farkı ,01 Bulunan Vergi Farkı ,28 Vergi Cezası ,04 Kesilen Usulsüzlük Cezası ,61

34 DENETİM SONUÇLARI Denetlenen Mükellef Sayısı Düzenlenen Cezalı Tutanak Sayısı Kesilen Ceza Miktarı ,57 Kayıtsız Mükellef Tespit Sayısı 11 Yazılı ve Sözlü İhbar Sayısı 420 (328 yazılı, 92 sözlü Alo Maliye)

35 TARHİYAT ÖNCESİ UZLAŞMA KOMİSYONU FAALİYET SONUÇLARI Başvuru Sayısı Uzlaşılan Dosya Sayısı Uzlaşılamayan Dosya Sayısı204 Uzlaşmaya Konu Vergi Miktarı , ,28 Uzlaşılan Vergi Miktarı , ,59 Uzlaşmaya Konu Ceza Miktarı , ,52 Uzlaşılan Ceza Miktarı , ,00

36 TARHİYAT SONRASI UZLAŞMA KOMİSYONU FAALİYET SONUÇLARI Gelen Dosya Adedi Uzlaşılan Dosya sayısı Uzlaşılamayan Dosya sayısı Devreden Dosya Sayısı Uzlaşmaya Konu Vergi Miktarı , ,68 Uzlaşılan Vergi Miktarı ,46269,930,51 Uzlaşmaya Konu Ceza Miktarı , ,37 Uzlaşılan Ceza Miktarı , ,50

37 TAKDİR KOMİSYONU FAALİYET SONUÇLARI Önceki Yıldan Devreden Dosya Dönem İçinde Gelen TOPLAM Dönem İçinde Karara Bağlanan Devreden Dosya Sayısı

38 İLİMİZ MERKEZ VE İLÇELERDE BULUNAN HAZİNE TAŞINMAZLARI BİRİMİN ADI İRATLITAHSİSLİ DEV. HÜK. VE TAS. ALT. Adedim2Adedim2Adedim2 MİLLİ EMLAK MÜD , , ,17 BAYAT MALMÜD , , BAŞMAKÇI MALMÜD , ,9300 BOLVADİN MALMÜD , , ,54 ÇAY MALMÜD , , ,69 ÇOBANLAR MALMÜD , , ,16 DAZKIRI MALMÜD , ,4600 DİNAR MALMÜD , , EMİRDAĞ MALMÜD , , ,94

39 BİRİMİN ADI İRATLITAHSİSLİ DEV. HÜK. VE TAS. ALT. Adedim2Adedim2Adedim2 EVCİLER MALMÜD , , KIZILÖRENMALMÜD , , ,92 HOCALAR MALMÜD , ,3700 İHSANİYE MALMÜD , , İSCEHİSAR MALMÜD , , SANDIKLI MALMÜD , , ,20 SİNANPAŞA MALMÜD , , ,21 SULTANDAĞI MALMD , , ŞUHUT MALMÜD , , ,25 İL GENEL TOPLAMI , , ,08

40 Taşınmaz Satış İşlemleri İstatistiği İLÇE ADITALİMAT VERİLEN (SATIŞ GEÇERLİ) İHALESİ TAMAMLANAN TAHSİLATI TAMAMLANAN TAPU FERAĞ VERİLEN Merkez Başmakçı Bayat 2 1 Bolvadin Çay Çobanlar 11 Dazkırı Dinar Emirdağ Evciler Hocalar İhsaniye İscehisar Sandıklı Sinanpaşa Sultandağı Şuhut Toplam

41 İLİMİZ MERKEZ VE İLÇELERDE BULUNAN HAZİNEYE AİT TAŞINMAZ MALLARIN ECRİMİSİL, KİRA, SATIŞ VE DİĞER GELİRLERİ Taşınmaz Mal Satış Bedeli TAHAKKUKTAHSİLAT Merkez , ,53 İlçeler , ,86 Toplam , ,39 DİĞER GELİRLER (Lojman, kira, mal satışı, irtifak hakkı ve ecrimisil) TAHAKKUKTAHSİLAT Merkez , ,86 İlçeler , ,75 Toplam , ,61 Genel Toplam , ,00

42 MİLLİ EMLAK GELİRLERİ TAŞINMAZ MAL SATIŞ BEDELİ 2009 YILI 2010 YILI TAHAKKUKTAHSİLATORANTAHAKKUKTAHSİLATORAN Merkez , , , ,5345 İlçeler , , , ,8665 TOPLAM , , , ,39 50

43 MİLLİ EMLAK GELİRLERİ DİĞERGELİRLER ( Lojman, Kira, Taşınır Mal Satışı, Ecrimisil, İrt. Hakkı ) 2009 YILI 2010 YILI TAHAKKUKTAHSİLATORANTAHAKKUKTAHSİLATORAN Merkez , , , ,8699 İlçeler , , , ,7594 TOPLAM , , , ,61 97

44 MİLLİ EMLAK GELİRLERİ

45 5084 SAYILI YASA KAPSAMINDA YATIRIMCILARA BEDELSİZ ARSA VE ARAZİ TAHSİS BİLGİLERİ 2009 YILI 2010 YILI Bakanlıkça Onaylanan 2116 Devri Uygun görülen 119 Devredilenler 108 İşlemi Devam Edenler 11 İrtifak hakkı esas ön izin verilen ve ön izin için Bakanlığa gönderilen 107 İrtifak Hakkı Tesis Edilen -6 İrtifak Hakkı Tesis Edilmeyen -1

46 BAKANLIKÇA UYGUN GÖRÜLENLERİN SEKTÖREL DAĞILIMI

47 DEVREDİLENLERİN SEKTÖREL DAĞILIMI 2009 YILI 2010 YILI SEKTÖR Şirket sayısı YATIRIM TUTARI Şirket sayısı YATIRIM TUTARI YTLUSDYTLUSD Mermer Turizm İnşaat , , , ,848 Tarım Eğitim TOPLAM , ,848

48 4706 Sayılı Kanunun Ek-3 üncü Maddesi Kapsamında Ön İzin Verilen Taşınmazlar İliİlçesi Köy / Mahalle Yüzölçümü (m²) İstihdamİstihdam Yatırım Tutarı Yatırım Amacı Yatırımcının Unvanı İşlem Durumu Makam Onay Tarihi 1AdıyamanMerkez Eskisaray Mh , ,00 Özel İlköğretim Okulu İnci Eğitim Öğr. Kırt. San ve Tic A.Ş. Ön İzin / Afyonkarahisar İhsaniye Hacıbeyli Köyü , ,00 Besi Sığırcılığı Ent. Tesisi Boltar Gıda Tarım Hay. Ltd. Şti. Ön İzin / AfyonkarahisarMerkezErkmen29.045, ,00 Konaklama Tesisi Kütahya Ser. Pors. Tur. A.Ş. Ön İzin / 919 4AfyonkarahisarMerkezÇakır Köyü64.013, ,00Termal Otel Aker İnş. Tic. Ve San. A.Ş. Ön İzin / Afyonkarahisar İhsaniye Hacıbeyli Köyü , ,00 Damızlık Süt Sığırcılığı Ent. Tesisi Öz-Elit Tur. Sağ. Gıda Hay. Tic. San. Ltd. Şti. Ön İzin / AfyonkarahisarMerkez Demirçevre Köyü / , ,00 5 Yıldızlı Termal Otel Güçbir Otelcilik ve Tur. İnş. San. A.Ş. Ön İzin / AmasyaMerkezDere Mh , ,00 3 Yıldızlı Otel Mebi Gıda Nakl. İnş. San. Tic. Ltd. Şti. Ön İzin / BingölMerkezSaray Mh.1.994, ,00 Öğrenci Yurdu Bingöl Murat Eğitim Kurumları Ön İzin / ElazığMerkez Şahinkaya Köyü 3.866, , Kapasiteli Öğr. Yurdu Elazığ Eğitim ve Kültür Derneği Ön İzin / 1065

49 İliİlçesi Köy / Mahalle Yüzölçümü (m²) İstihdamİstihdam Yatırım Tutarı Yatırım Amacı Yatırımcının Unvanı İşlem Durumu Makam Onay Tarihi 10ElazığMerkez Aşşağı Demirtaş K , ,00 Süt Keçisi Yetiştiriciliği ÖSC İnşaat Gıda Ltd. Şti. Ön İzin / ErzincanMerkez İzzetpaşa Mh , ,00Otel Reysaş Grup Petrol ürn. A.Ş. Ön İzin / Giresun Şebinkarahisar Müftü Mh ,00 Ayakkabı ve Yan San. Ürn. Sebata Ayakkabı Testil A.Ş. Ön İzin / GiresunGöreli Hürriyet Mh , ,00 Tekstil Fabr. Matgo Tekstil San. Tic. Ltd. Şti Ön İzin / GümüşhaneMerkez Arzular Beldesi , ,00 Beton Yapı Elem. Ürt. Tes. Aşkale Çimento San. Tic. A.Ş. Ön İzin / GümüşhaneMerkez Akçakale K , ,00 Öğrenci Yurdu Gümüşyurt San ve Tic. Ltd. Ön İzin / Kahramanmaraş Merkez Hayrullah Mh , ,00 Süt İnekçiliği Ent.Tesisi Gürdal Yem Tekstil San. Tic. A.Ş. Ön İzin / MardinMerkezÇubuk Mh , ,00 5 Yıldızlı Otel Alibaba Tur. Seyahat Tic. A.Ş Ön İzin / ŞanlıurfaMerkez Karaköğrü K , ,00 İlköğretim Okulu Harran İleri Eğitim Ltd. Şti. İrtifak Hakkı / TunceliMerkezKanoğlu K , ,00 4 Yıldızlı Otel Munzur San Tic. Tur. A.Ş. Ön İzin / 1011

50 BAKANLIKÇA UYGUN GÖRÜLENLERİN MERKEZ VE İLÇELERE DAĞILIMI İL/İLÇE BAKANLIKÇA UYGUN GÖRÜLEN DEVRİ YAPILAN MERKEZ 148 SANDIKLI 2 0 TOPLAM 168

51 MUHAKEMAT MÜDÜRLÜĞÜ İŞLEMLERİ TARİHİ İTİBARİYLE HAZİNE DAVALARI BİRİMİN ADI DERDEST HUKUK DAVALARI SONUÇLANAN DERDEST CEZA DAVALARI SONUÇLANAN İCRA TAKİP DOSYALARI LehteAleyhteLehteAleyhte Muhakemat Müdürlüğü Bolvadin Malmüdürlüğü Çay Malmüdürlüğü Dazkırı Malmüdürlüğü Dinar Malmüdürlüğü Emirdağ Malmüdürlüğü İhsaniye Malmüdürlüğü İscehisar Malmüdürlüğü Sandıklı Malmüdürlüğü Sinanpaşa Malmüdürlüğü Sultandağı Malmüdürlüğü TOPLAM

52 İHTİYAÇ VE SORUNLAR: 1- İlimiz Merkez ve ilçe birimlerinde istihdam edilen Valilik atamalı personelimize ait toplam 574 kadronun; 459 adedi dolu, 115 adedi boş bulunmaktadır. Yaklaşık olarak % 20 oranında memur noksanı ile hizmet verilmektedir. Bakanlığımızca uygulana gelmekte olan Mali politikaların istenilen düzeyde yürütülmesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu nedenle boş kadroların bir an önce doldurulmasında yarar bulunmaktadır. 1- İlimiz Merkez ve ilçe birimlerinde istihdam edilen Valilik atamalı personelimize ait toplam 574 kadronun; 459 adedi dolu, 115 adedi boş bulunmaktadır. Yaklaşık olarak % 20 oranında memur noksanı ile hizmet verilmektedir. Bakanlığımızca uygulana gelmekte olan Mali politikaların istenilen düzeyde yürütülmesini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu nedenle boş kadroların bir an önce doldurulmasında yarar bulunmaktadır. 2- İlimiz merkez ve 17 ilçede Milli Emlak iş ve işlemleri yoğun bir şekilde yürütülmesine rağmen bir Milli Emlak Denetmeni ile denetim faaliyetleri yeteri kadar yapılamamaktadır. Merkez ve ilçe birimlerindeki iş ve işlemlerin zamanında ve etkin denetiminin sağlanması için en az üç denetmenin daha atanması gerekmektedir. 2- İlimiz merkez ve 17 ilçede Milli Emlak iş ve işlemleri yoğun bir şekilde yürütülmesine rağmen bir Milli Emlak Denetmeni ile denetim faaliyetleri yeteri kadar yapılamamaktadır. Merkez ve ilçe birimlerindeki iş ve işlemlerin zamanında ve etkin denetiminin sağlanması için en az üç denetmenin daha atanması gerekmektedir. 3- İlimize bağlı öncelikle Malmüdürlükleri olmak üzere 17 ilçenin 5’ inde Malmüdürü veya Saymanlık Müdür Yardımcısı bulunmamaktadır. Bu nedenle, münhal bulunan yönetici ve denetmen kadrolarına (Müdür, Müdür Yardımcısı, Denetmen) bir an önce atama yapılmalıdır. 3- İlimize bağlı öncelikle Malmüdürlükleri olmak üzere 17 ilçenin 5’ inde Malmüdürü veya Saymanlık Müdür Yardımcısı bulunmamaktadır. Bu nedenle, münhal bulunan yönetici ve denetmen kadrolarına (Müdür, Müdür Yardımcısı, Denetmen) bir an önce atama yapılmalıdır. 4- Merkez ve İlçe Vergi Dairesi Müdürlükleri ile İlçe Malmüdürlüklerinin gelir birimlerine memur alımının yeterli olmaması nedeniyle icra memuru, tahsildar, yoklama memuru, veznedar ünvanlarında oluşan personel yok denecek kadar azalmıştır. Bu ünvanlarda yaşanan personel yokluğu sıkıntısı tahsilatın Bakanlığımızca belirlenen hedefe ulaşılmasını engellemektedir. Bu durum Gelir uzmanı kadrosundan görevlendirme yapılmak suretiyle aşılmaya çalışılmaktadır. 4- Merkez ve İlçe Vergi Dairesi Müdürlükleri ile İlçe Malmüdürlüklerinin gelir birimlerine memur alımının yeterli olmaması nedeniyle icra memuru, tahsildar, yoklama memuru, veznedar ünvanlarında oluşan personel yok denecek kadar azalmıştır. Bu ünvanlarda yaşanan personel yokluğu sıkıntısı tahsilatın Bakanlığımızca belirlenen hedefe ulaşılmasını engellemektedir. Bu durum Gelir uzmanı kadrosundan görevlendirme yapılmak suretiyle aşılmaya çalışılmaktadır.

53 5- İlimiz merkez ve ilçe birimlerinde yardımcı hizmetli personel emeklilik nedeniyle sürekli azalmakta olduğundan mevcut personelle hizmet verilemez duruma gelinmiştir.Bakanlığımızca personel ataması yoluna gidilmediği gibi hizmet satın alınmasına da izin verilmemektedir. Bu birimlerimizde toplam 20 hizmetli personele ihtiyaç vardır. 6- İlimiz Kızılören Malmüdürlüğünde Milli Emlak Memuru bulunmadığından Dinar Malmüdürlüğünden görevlendirme yoluyla iş ve işlemlerinin yürütülmesi sağlanmaktadır.Ayrıca Sultandağı Malmüdürlüğünde de bir muhasebe memuru ile hizmet verildiğinden işlemlerin hızlı ve verimli yapılabilmesi için personele ihtiyaç bulunmaktadır. 6- İlimiz Kızılören Malmüdürlüğünde Milli Emlak Memuru bulunmadığından Dinar Malmüdürlüğünden görevlendirme yoluyla iş ve işlemlerinin yürütülmesi sağlanmaktadır.Ayrıca Sultandağı Malmüdürlüğünde de bir muhasebe memuru ile hizmet verildiğinden işlemlerin hızlı ve verimli yapılabilmesi için personele ihtiyaç bulunmaktadır. 7- İlimiz İhsaniye ile Çobanlar ilçelerinde araç bulunmamakta olup, araca ve araç verilmesi durumunda şoföre ihtiyaç vardır. Ayrıca diğer birimlerde kullanılmakta olan ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçların yenilenmesi gerekmektedir. 7- İlimiz İhsaniye ile Çobanlar ilçelerinde araç bulunmamakta olup, araca ve araç verilmesi durumunda şoföre ihtiyaç vardır. Ayrıca diğer birimlerde kullanılmakta olan ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçların yenilenmesi gerekmektedir. 8- Personel, Muhasebe, Milli Emlak birimlerinde kullanılmakta olan ve teknolojik ömrünü tamamlamış bilgisayarların yenilenmesi verimli olacaktır. 8- Personel, Muhasebe, Milli Emlak birimlerinde kullanılmakta olan ve teknolojik ömrünü tamamlamış bilgisayarların yenilenmesi verimli olacaktır.

54 ÖNERİLER : Son yıllarda gelişen otomasyon projeleri ile Kamu hizmetlerine daha kolay ulaşıldığından mükellefler de bazı işlemlerini internetten kendileri yapar hale gelmiştir. Ancak, Birimler ve Kurumlar arasında tam bir eşgüdüm sağlanamamıştır. Bu da mükerrer işlemlere, gereksiz yazışma ve haberleşmelere neden olduğundan verilen hizmetlerin etkin ve kaliteli verilmesini engellemiştir. Bu nedenle kurumlar arasındaki eşgüdüm sağlanarak mümkün olduğunca tüm yazışma ve işlemlerin internet ortamında yapılması sağlanmalıdır. Kurumlar ve Birimler arasında internet ortamında bilgi akışına azami ölçüde izin verilerek vatandaş ve mükelleflerin hayatı kolaylaştırılmalıdır.

55 SONUÇ: İş bu Faaliyet Raporu, dönemsel faaliyetlerle ilgili bilgi sunmak, faaliyet sonuçlarını takip etmek, izlemek, gelinen noktada elde edilen sonuçların başlangıçtaki (önceki dönem) verilerle mukayesesini yapmak, toplam kaliteyi, verimliliği, etkinliği artıracak, verilen hedeflere ulaşacak çözümler üretmek ve uygulamak üzere hazırlanmıştır.


"DEFTERDARIMIZIN MESAJI Son yıllarda kamu yönetiminde planlama ve performans ön plana çıkmış, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması ile vatandaş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları