Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

39 1 25 Haziran 2012 Demiryolu Sektörünün ve TCDD’nin Yeniden Yapılandırılması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "39 1 25 Haziran 2012 Demiryolu Sektörünün ve TCDD’nin Yeniden Yapılandırılması."— Sunum transkripti:

1 39 1 25 Haziran 2012 Demiryolu Sektörünün ve TCDD’nin Yeniden Yapılandırılması

2 39 2 SUNUM PLANI Mevcut Durum Demiryolu Sektörü – Hedef 2023 Neden Yeniden Yapılanma Yapılanma Sonrası Demiryolları 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

3 39 3 MEVCUT DURUM Demiryollarının Tarihsel Gelişimi CUMHURİYET ÖNCESİ DEMİRYOLU AĞI 4.136kmANAHAT CUMHURİYETİN İLK YILLARI (1923-1950)3.764kmANAHAT (Yılda Ortalama 134 km) 1951 DEN 2002 YE KADAR 945kmANAHAT (Yılda Ortalama 18 km) 2003 DEN GÜNÜMÜZE KADAR (2011 dahil) 1.136kmANAHAT(Yılda Ortalama 135 km) İNŞAATI DEVAM EDEN2.047 kmANAHAT İSTANBUL EDİRNE ESKİŞEHİR POLATLI ANKARA KONYA İZMİR SİVAS AFYON KAYSERİ BURSA ERZİNCAN ERZURUM KARS MERSİN ADANA GAZİANTEP DİYARBAKIR ELAZIĞ MALATYA ZONGULDAK SAMSUN BANDIRMA VAN TATVAN 2012 : 12.000 km ( Konvansiyonel + Yüksek Hızlı ) Adapazarı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

4 39 4 1856 İzmir-Aydın arasında ilk demiryolu, bir İngiliz Şirketine verilen imtiyazla, döşenmeye başladı ve 1866 yılında tamamlandı (130 km). 1924 Demiryolları millileştirildi. (Anadolu-Bağdat Demiryolları Müdüriyeti Umumiyesi) (4.136 km) 1927 Demiryolları ve bağlantılı limanların yönetimi birleştirildi. (Devlet Demiryolları ve Limanları İdare-i Umumiyesi) (5.500 km) 1953 T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) adını aldı ve Kamu İktisadi Devlet Teşekkülü oldu. (9.441 km) 1984 TCDD Kamu İktisadi Kuruluşu oldu. (10.263 km) 2009 İlk Yüksek Hızlı Tren (YHT) işletmeciliğine başlandı. (Ankara-Eskişehir) MEVCUT DURUM Demiryollarının Tarihsel Gelişimi 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

5 39 5 MEVCUT DURUM Statü KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSÜ (KİT) 233 sayılı KHK’ya tabi ve sermayesinin tamamı devlete ait KİK ve İDT’lerin ortak adı KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSÜ (KİT) 233 sayılı KHK’ya tabi ve sermayesinin tamamı devlete ait KİK ve İDT’lerin ortak adı İKTİSADİ DEVLET TEŞEKKÜLÜ (İDT) İktisadi alanda ticari esaslara göre, kâr amacıyla faaliyet gösteren MKEK, EÜAŞ, ÇAYKUR, BOTAŞ, TPAO ve TKİ vb. İKTİSADİ DEVLET TEŞEKKÜLÜ (İDT) İktisadi alanda ticari esaslara göre, kâr amacıyla faaliyet gösteren MKEK, EÜAŞ, ÇAYKUR, BOTAŞ, TPAO ve TKİ vb. KAMU İKTİSADİ KURULUŞU (KİK) İktisadi alanda tekel niteliğini haiz mal ve hizmetleri, kamu yararı gözeterek üreten ve pazarlayan TCDD, DHMİ, PTT ve KEGM KAMU İKTİSADİ KURULUŞU (KİK) İktisadi alanda tekel niteliğini haiz mal ve hizmetleri, kamu yararı gözeterek üreten ve pazarlayan TCDD, DHMİ, PTT ve KEGM 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

6 39 6 MEVCUT DURUM Yolcu Taşımacılığı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

7 39 7 MEVCUT DURUM Yük Taşımacılığı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

8 39 8 MEVCUT DURUM Personel Verimliliği 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

9 39 9 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması PROJE SAHİBİPROJE SAYISI PROJE TUTARI 2011 YILI SONUNA KADAR HARCAMA 2012 YILI YATIRIMI TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜ3130.0756.5944.112 TCDD 2012 YILI YATIRIM PROGRAMI DEMİRYOLU YATIRIMLARI Milyon TL YILLAR2002200320042005200620072008200920102011TOPLAM201220132014 Kesin Harcama1111923834328538071.0591.3132.3732.553 10.076 4.1126.3606.405 YILLAR İTİBARİYLE YATIRIM HARCAMALARI (TCDD) Milyon TL

10 39 10 SUNUM PLANI Mevcut Durum Demiryolu Sektörü – Hedef 2023 Neden Yeniden Yapılanma Yapılanma Sonrası Demiryolları 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

11 39 11 DEMİRYOLU SEKTÖRÜ - HEDEF 2023 Mevcut Hatların Yenilenmesi YENİLENMİŞ KONVANSİYONEL HATLAR YENİLEMESİ DEVAM EDEN HATLAR YENİLENECEK HATLAR YENİ YÜKSEK HIZLI HATLAR Taşıma Kapasitesinde : % 45 artış ANKARA ESKİŞEHİR KAYSERİ KONYA SİVAS ERZİNCAN İSTANBUL İZMİR BALIKESİR AFYON MANİSA KARS MALATYA ELAZIĞ DİYARBAKIR GAZİANTEP AYDIN ADANA MERSİN ADAPAZARI EDİRNE SAMSUN ERZURUM 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması Yenilemesi devam eden ve yenilenecek hatlar: 2.210 km (% 18) 2015 yılında çalışmaların tamamlanması planlanmaktadır.

12 39 12 DEMİRYOLU SEKTÖRÜ - HEDEF 2023 Mevcut Hatların Sinyalizasyonu SİNYALLİ KONVANSİYONEL HATLAR YAPIMI DEVAM EDEN HATLAR YAPILACAK HATLAR SİNYALLİ YÜKSEK HIZLI HATLAR Taşıma Kapasitesinde : % 60 artış ANKARA ESKİŞEHİR KAYSERİ KONYA SİVAS ERZİNCAN İSTANBUL İZMİR BALIKESİR AFYON MANİSA KARS MALATYA ELAZIĞ DİYARBAKIR GAZİANTEP AYDIN ADANA MERSİN ADAPAZARI EDİRNE SAMSUN ERZURUM 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması Sinyalizasyonu devam eden ve yapılacak hatlar : 8.092 km (% 67) 2017 yılında çalışmaların tamamlanması planlanmaktadır.

13 39 13 DEMİRYOLU SEKTÖRÜ - HEDEF 2023 Mevcut Hatların Elektrifikasyonu ELEKTRİKLİ KONVANSİYONEL HATLAR YAPILACAK HATLAR ELEKTRİKLİ YÜKSEK HIZLI HATLAR Taşıma Kapasitesinde : % 30 artış ANKARA ESKİŞEHİR KAYSERİ KONYA SİVAS ERZİNCAN İSTANBUL İZMİR BALIKESİR AFYON MANİSA KARS MALATYA ELAZIĞ DİYARBAKIR GAZİANTEP AYDIN ADANA MERSİN ADAPAZARI EDİRNE SAMSUN ERZURUM 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması Elektrifikasyonu devam eden ve yapılacak hatlar : 7.953 km (% 66) YAPIMI DEVAM EDEN HATLAR 2019 yılında çalışmaların tamamlanması planlanmaktadır.

14 39 14 TEMİN EDİLECEK ÇEKEN ARAÇLAR  300 Adet Elektrikli Anahat Lokomotifi  144 Adet EMU – DMU Seti  180 Adet Hızlı Tren Seti TEMİN EDİLECEK ÇEKİLEN ARAÇLAR •8.000 Adet Yük Vagonu DEMİRYOLU SEKTÖRÜ - HEDEF 2023 Araç Filosunun Modernizasyonu 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması Kuruluşumuzun araç filosunun % 58 ’i 20 yaş ve üzerindedir. 2019 yılında çalışmaların tamamlanması planlanmaktadır.

15 39 15 Güllük Sincan Yerköy Karasu Ereğli Kartal Sapanca Halkalı Turgutlu Torbalı Manavgat Alanya Aliağa Karkamış Habur Ulukışla Yenice Boğazköprü Polatlı Gemlik Nusaybin Cizre Narlı Hanlı Mürşitpınar DEMİRYOLU SEKTÖRÜ - HEDEF 2023 Yeni Hat Yapımları 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması K A R A D E N İ Z 2023 yılına kadar yaklaşık 10.000 km YHT ve 4.000 km konvansiyonel hat yapılarak, Toplam Demiryolu Ağının 25.940 km’ye yükseltmesi hedeflenmiştir. 2023 yılına kadar yaklaşık 10.000 km YHT ve 4.000 km konvansiyonel hat yapılarak, Toplam Demiryolu Ağının 25.940 km’ye yükseltmesi hedeflenmiştir. MEVCUT YHT HATLARI MEVCUT KONVANSİYONEL HATLAR 2011- 2015 YHT HATLARI 2011- 2015 KONVANSİYONEL HATLAR 2016- 2023 KONVANSİYONEL HATLAR 2016- 2023 YHT HATLARI HALEP Kurtalan Demiryolu Payı Hedefleri Mevcut Durum Yolcu Taşımacılığı: %10 % 2 Yük Taşımacılığı: %15 % 5

16 39 16 SUNUM PLANI Mevcut Durum Demiryolu Sektörü – Hedef 2023 Neden Yeniden Yapılanma Yapılanma Sonrası Demiryolları 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

17 39 17 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Temel Gerekçeler  Demiryolu taşımacılığını serbestleştirmek suretiyle, mevcut altyapı kapasitesini daha verimli ve etkin kullanarak daha fazla yük ve yolcu taşınmasını uygun maliyetle sağlamak.  Kullanıcılara daha kaliteli ve güvenilir hizmet sunmak,  Demiryollarını rekabet yoluyla yeniden canlandırmak,  Diğer ulaşım türlerine karşı demiryollarının rekabet gücünü artırmak,  Ulaştırma türleri arasındaki dengeyi demiryolları lehine yeniden kurmak,  Bağımsız bir düzenleme - denetleme yapısı oluşturmak,  Avrupa Birliği ülkeleriyle uyumu sağlamak, 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

18 39 18 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Havacılık Sektörü Örneği ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI Altyapı Kullanıcıları: HAVAYOLU TAŞIMACILIK İŞLETMELERİ Sahibi: Özel Sektör ve Devlet Altyapı Kullanıcıları: HAVAYOLU TAŞIMACILIK İŞLETMELERİ Sahibi: Özel Sektör ve Devlet Altyapı Hizmet Sunucuları: DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ (DHMİ) Sahibi: Devlet Altyapı Hizmet Sunucuları: DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ (DHMİ) Sahibi: Devlet Düzenleme ve Denetleme Otoritesi SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Düzenleme ve Denetleme Otoritesi SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması Bağımsız İnceleme ve Tavsiye Birimi KAZA ARAŞTIRMA ve İNCELEME KURULU (Karayolu, Demiryolu, Denizyolu, Havayolu) Bağımsız İnceleme ve Tavsiye Birimi KAZA ARAŞTIRMA ve İNCELEME KURULU (Karayolu, Demiryolu, Denizyolu, Havayolu)

19 39 19 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Havacılık Sektörü Örneği 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması 2002 (TEKEL) 2010 (REKABET) İç Hatlar Yolcu Yolcu Sayısı (milyon kişi)8,550+ % 488 İç Hatlar Toplam Ciro (milyar $)2,217+ % 673 Taşınan Kargo Miktarı (bin ton)7151500+ % 110 İstihdam (bin kişi)48100+ % 108 İç Hatlar Uçuş Noktası2546 İç Hatlarda Kullanılan Büyük Uçak Sayısı135365 Yurt Dışı Uçuş Noktası60157

20 39 20 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Almanya Demiryolları (DB AG) Eşleştirme projesi yaptığımız Alman Devlet Demiryolları (DB AG) 1993 yılında yeniden yapılandırılmış ve 1994’ ten itibaren sektör serbestleştirilmiştir. Serbestleşme sonrası, Alman Hükümetinin DB AG ye 1993 yılından itibaren sağladığı destekler: •1993 yılına kadar birikmiş 33 milyar € borcunu devraldı •1994-2002 yılları arasında 17 milyar € mali destek verdi •1994-2006 yılları arasında hükümet tarafından karşılanan 99 milyar € yatırım yapılmıştır. •BU ÖNLEMLERİN SONUCUNDA DB AG 2003’DEN İTİBAREN KÂRA GEÇMİŞTİR. 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

21 39 21 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Almanya Demiryolları (DB AG) DB AG Yeniden Yapılanma sonrasında •1994-2006 yılları arasında 99 milyar € yatırımla; •performansını ciddi şekilde geliştirdi, •Hazineye yük olmaktan çıktı. 20030,5 milyar € kâr 20101,9 milyar € kâr Ekonomik krizin etkileri 19943 milyar € zarar Yeniden Yapılanma ve Yeni Yatırımların sonucu: Z a r a rK â r Kaynak: Alman Demiryolları 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

22 39 22 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Almanya Demiryolları (DB AG) 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması % 15 % 52 % 27 % 19 YÜK DEMİRYOLU PAYI % 16,7 % 17,2 YOLCU DEMİRYOLU PAYI % 7,4 % 10,1 TOPLAM Özel Tren İşletmecileri Özel Tren İşletmecileri

23 39 23 03.04.2012 NEDEN YENİDEN YAPILANMA? Avrupa Birliği Temel Demiryolu Mevzuatı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması TCDD ve TÜRKTREN AŞ bağlamında ilgili AB Ana Mevzuatı: 91/440/AET Direktifi ile bu direktifi değiştiren 2001/12/AT, 2004/51/AT, 2006/103/AT ve 2007/58/AT direktifleri: • Tren işletmeleri ile altyapı işletmeleri yönetimlerinin ayrılması, • Tren işletmelerinin idari bağımsızlıklarının sağlanması, • Tren işletmelerinin mali yapılarının güçlendirilmesi ve • Uluslar arası tren işletmelerinin, üye devletlerin demiryolu altyapısına erişiminin sağlanması.

24 39 24 SUNUM PLANI Mevcut Durum Demiryolu Sektörü – Hedef 2023 Neden Yeniden Yapılanma Yapılanma Sonrası Demiryolları 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

25 39 25 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Bazı Ülkelerde Altyapı – Tren İşletmeleri Ayrımı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması UDH TCDD UDH TCDD Avrupa Birliği Üyesi Ülkeler Avrupa Birliği Üyesi Ülkeler Rusya İran Irak S. Arabistan Fas Cezayir İsrail Mısır Ermenistan Gürcistan Azerbeycan Suriye Ürdün Altyapı-İşletme ayrımı yapmış Ülkeler Altyapı-İşletme ayrımı yapmamış Ülkeler

26 39 26 03.04.2012 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Mevcut Demiryolu Sektörü ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI Altyapı Hizmet Sunucusu ve Kullanıcısı: T.C. DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ (TCDD) Sahibi: Devlet Altyapı Hizmet Sunucusu ve Kullanıcısı: T.C. DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ (TCDD) Sahibi: Devlet Düzenleme ve Denetleme DEMİRYOLU DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (Emniyet, Lisans ve Düzenleme Makamı) Düzenleme ve Denetleme DEMİRYOLU DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (Emniyet, Lisans ve Düzenleme Makamı) Bağımsız İnceleme Birimi KAZA ARAŞTIRMA ve İNCELEME KURULU (Karayolu, Demiryolu, Denizyolu, Havayolu) Bağımsız İnceleme Birimi KAZA ARAŞTIRMA ve İNCELEME KURULU (Karayolu, Demiryolu, Denizyolu, Havayolu) 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması 655 sayılı KHK ile 2011 Kasım ayında kuruldu

27 39 27 03.04.2012 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Yeni Sistem Nasıl Çalışacak  Doğal Tekel Mevcut SistemYeni Sistem Yurtiçi Yolcu TaşımacılığıTekelRekabete Açık Uluslararası Yolcu TaşımacılığıTekelRekabete Açık Yurtiçi Yük TaşımacılığıTekelRekabete Açık Uluslararası Yük TaşımacılığıTekelRekabete Açık Altyapının KullanımıTekelSerbest Erişime Açık 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

28 39 28 03.04.2012 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Planlanan Demiryolu Sektörü ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI Altyapı Kullanıcıları: TÜRKTREN A.Ş. Sahibi: Devlet Altyapı Kullanıcıları: TÜRKTREN A.Ş. Sahibi: Devlet Altyapı Hizmet Sunucusu: T.C. DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ (TCDD) Sahibi: Devlet Altyapı Hizmet Sunucusu: T.C. DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ (TCDD) Sahibi: Devlet Düzenleme ve Denetleme DEMİRYOLU DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (Emniyet, Lisans ve Rekabet Makamı) Düzenleme ve Denetleme DEMİRYOLU DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (Emniyet, Lisans ve Rekabet Makamı) Bağımsız İnceleme Birimi KAZA ARAŞTIRMA ve İNCELEME KURULU (Karayolu, Demiryolu, Denizyolu, Havayolu) Bağımsız İnceleme Birimi KAZA ARAŞTIRMA ve İNCELEME KURULU (Karayolu, Demiryolu, Denizyolu, Havayolu) Altyapı Kullanıcıları: DEMİRYOLU TREN İŞLETMECİLERİ Sahibi: Özel Sektör Altyapı Kullanıcıları: DEMİRYOLU TREN İŞLETMECİLERİ Sahibi: Özel Sektör 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

29 39 29 TÜDEMSAŞ Bağlı Ortaklık Demiryolu Sanayii TÜDEMSAŞ Bağlı Ortaklık Demiryolu Sanayii TÜLOMSAŞ Bağlı Ortaklık Demiryolu Sanayii TÜLOMSAŞ Bağlı Ortaklık Demiryolu Sanayii TÜVASAŞ Bağlı Ortaklık Demiryolu Sanayii TÜVASAŞ Bağlı Ortaklık Demiryolu Sanayii • Lokomotif • Yük Vagonu • Yolcu Vagonu Üretimi TÜRKTREN İDT Tren İşletmecisi TÜRKTREN İDT Tren İşletmecisi • Yolcu taşımacılığı • Yük taşımacılığı 03.04.2012 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Kanun Taslağının Getirdiği Temel Değişiklikler-Yeni TCDD 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması TCDD ve TÜRKTREN, UDH’nın ilgili Kuruluşu, TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ ise TCDD’nin Bağlı Kuruluşu haline getiriliyor. TCDD KİK Altyapı İşletmecisi TCDD KİK Altyapı İşletmecisi • Hızlı tren hatlarının yapımı • Altyapının bakımı, • Tahsis ve ücretlendirme, • Trafiğin yönetimi ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI (UDH) ULAŞTIRMA DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI (UDH) ?

30 39 30 03.04.2012 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Kanun Taslağının Getirdiği Temel Değişiklikler TCDD VE TÜRKTREN -YATIRIM VE FİNANSMAN DURUMU TÜRKTREN A.Ş. - İDT Yatırımlarının finansmanı ile işletme bütçesindeki finansman açıkları 5 yıl süreyle Hazine tarafından karşılanacaktır. TCDD - KİK Altyapı yatırımları merkezi bütçeden yapılacak. Altyapı dışındaki yatırımlar ile işletme bütçesindeki finansman açıkları 5 yıl süre ile Hazine tarafından karşılanacaktır. 17.04.2012 TCDD VE TÜRKTREN - PERSONEL DURUMU •Personel, TCDD ile TÜRKTREN A.Ş. arasında paylaştırılacak, •Personelin özlük haklarında değişiklik olmayacak, •Emekli olan memurların ikramiyeleri yüzde otuz fazlasıyla ödenecektir. 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

31 39 31 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Yolcu ve Yük Taşımacılığı Öngörüleri 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

32 39 32 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Mali Durum Öngörüleri 08.05.2012 TCDD + TÜRKTREN = EBITDA Yatırım yapılırsa Yatırım yapılmazsa 2011 Yılı fiyatları ile milyon TL  ZARARIN 2002 YILINDAN İTİBAREN AZALMA EĞİLİMİNDE OLDUĞU GÖRÜLMEKTEDİR.  2004, 2008 VE 2010 YILLARINDAKİ ZARAR ARTIŞI, ALTYAPI VE GAR-İSTASYON BAKIM ve HEMZEMİN GEÇİT HARCAMALARININ ARTIŞINDAN KAYNAKLANMAKTADIR.

33 39 33 YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Harici Maliyetlerde Azalma – Yolcu Taşımacılığı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması Demiryolları yapılanmasını ve yatırımları tamamladığında (2023 yılında),  Yıllık 68 milyar yolcu*km daha fazla yolcu taşıma gerçekleştirilecektir. Harici Maliyetlerde: (Kaza, hava kirliği, gürültü, iklim değişikliği, şehirleşme ve doğal yaşam etkileri -Kaynak: UIC, AB)  Otobüse kıyasla yıllık 2 milyar TL tasarruf anlamına gelmektedir.

34 39 34 Demiryolları yapılanmasını ve yatırımları tamamladığında (2023 yılında),  Yıllık 85 milyar ton*km daha fazla yük taşıma yapacaktır. Harici Maliyetlerde: (Kaza, hava kirliği, gürültü, iklim değişikliği, şehirleşme ve doğal yaşam etkileri -Kaynak: UIC, AB)  Kamyona kıyasla yıllık 11,9 milyar TL tasarruf anlamına gelmektedir. YAPILANMA SONRASI DEMİRYOLLARI Harici Maliyetlerde Azalma – Yük Taşımacılığı 25.06.2012Demiryolu Sektörünün Yeniden Yapılandırılması

35 39 35 Arz ederim. 25 Haziran 2012


"39 1 25 Haziran 2012 Demiryolu Sektörünün ve TCDD’nin Yeniden Yapılandırılması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları