Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK."— Sunum transkripti:

1 MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI 25 ARALIK 2013 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

2 SUNUM İÇERİĞİ 1.Mühendislik Eğitim Programından Beklentiler 2.Akreditasyon Süreci 3.MÜDEK Değerlendirme Süreci-Öğrenci Değerlendiriciler 4.MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri 5.Fakültemizin MÜDEK Değerlendirme Süreci 6.Akademik Değerlendirme, Geri Bildirim ve Geliştirme Sistemi-AEFIS’in Fakültemizde Kullanımı SUNUM İÇERİĞİ 1.Mühendislik Eğitim Programından Beklentiler 2.Akreditasyon Süreci 3.MÜDEK Değerlendirme Süreci-Öğrenci Değerlendiriciler 4.MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri 5.Fakültemizin MÜDEK Değerlendirme Süreci 6.Akademik Değerlendirme, Geri Bildirim ve Geliştirme Sistemi-AEFIS’in Fakültemizde Kullanımı ANADOLU ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

3 Mühendislik Eğitim Programlarından İki Temel Beklenti 1. Öğrencilerin mühendislik mesleğine iyi hazırlanması 2. Programların sürekli iyileştirilmesi

4 AKREDİTASYON NEDİR? Akreditasyon, yetkili ve bağımsız bir kuruluş tarafından, bir kuruluşun ürettiği ürün ya da yaptığı hizmetin belirlenen uluslararası kabul görmüş ölçütlere göre değerlendirilmesi ve yeterliliğinin onaylanmasıdır.

5 Mühendislik Eğitim Programlarının Akreditasyonu Ne İşe Yarar?  Kurumun kime, ne hizmeti verdiğinin bilincinde olması ve bu hizmetin niteliğini, dünyadaki en iyi örneklerin düzeyine, hatta bu düzeyin üzerine çıkarmak için sürekli iyileşmesine katkı sağlar,  Eğitim ve araştırma kalitesinin güvence altına alınması, yükseltilmesi ve bu konuda ortak bir kalite kültürü oluşturulmasına katkı sağlar, uluslararası geçerliliğini ve tanınırlığını  Kurum veya programın uluslararası geçerliliğini ve tanınırlığını arttırır,  Kurum veya programın topluma karşı olan sorumluluğunu yerine getirmesini sağlar, yetkin öğrencileri kazanması İşverenin beklentilerini karşılamasına  Kurum veya programın yetkin öğrencileri kazanması, mezunları mesleki yaşamlarına hazırlaması ve İşverenin beklentilerini karşılamasına yardımcı olur.

6 MÜDEK Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Temel Amacı: akreditasyondeğerlendirme bilgilendirme kalitesinin yükseltilmesine  Farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak, Türkiye'de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak. daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek  Böylece; güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek, toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamak.

7 MÜDEK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ 1. Öğrenciler 2. Program Eğitim Amaçları 3. Programın Çıktıları 4. Sürekli İyileştirme 5. Eğitim Planı 6. Öğretim Kadrosu 7. Altyapı 8. Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar 9. Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri 10. Programa Özgü Ölçütler

8 Ölçüt 3 Program Çıktıları Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 1 Öğrenciler

9 ÖLÇÜT 1 ÖĞRENCİLER öğrenci niteliğigelişimibaşarıları  Bir mühendislik programının değerlendirilmesinde, öğrenci niteliği, gelişimi ve başarıları önemlidir. çıktılarıbilgi, beceri ve davranışları  Programa kabul edilen öğrenciler, programın kazandırmayı hedeflediği çıktıları (bilgi, beceri ve davranışları) öngörülen sürede edinebilecek altyapıya sahip olmalıdırlar. Yatay ve dikey geçiş  Yatay ve dikey geçişle öğrenci kabulü vb. için uygulanan politikalar ayrıntılı olarak tanımlanmış ve uygulanıyor olmalıdır. öğrenci hareketliliğini  Kurum ve/veya program öğrenci hareketliliğini teşvik edecek ve sağlayacak önlemler almalıdır.

10 ÖLÇÜT 1 ÖĞRENCİLER danışmanlık hizmeti  Öğrencileri ders ve kariyer planlaması konularında yönlendirecek danışmanlık hizmeti verilmelidir. başarıları şeffaf, adil ve tutarlı  Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarıları şeffaf, adil ve tutarlı yöntemlerle ölçülmeli ve değerlendirilmelidir. mezuniyetlerine  Öğrencilerin mezuniyetlerine karar verebilmek için, programın gerektirdiği tüm koşulların yerine getirildiğini belirleyecek güvenilir yöntemler geliştirilmiş ve uygulanıyor olmalıdır.

11 Ölçüt 3 Program Çıktıları Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 2 Program Eğitim Amaçları

12 ÖLÇÜT 2 PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI  Bir kurumun mezunlarının yakın bir gelecekte erişmeleri istenen kariyer hedeflerini ve mesleki beklentilerini tanımlayan genel ifadelerden oluşur.  Programın iç ve dış paydaşlarının gereksinimleri dikkate alınarak belirlenmeli ve yayımlanmalıdır. Mezunlarımız, 1. Mezunlar, kendi meslekleri ile ilgili olarak inşaat mühendisliği programının temel alanlarında işe yerleşir,%10’u kendi işi olmak üzere, %75’i özel sektörde, %25’i ise çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında işe girer. 2.Türk müteahhitlik sektörünün dünyadaki gelişimine paralel olarak, mezunların %10’u uluslar arası veya ortaklı projelerde etkin görev alır. 3.Mezunlar, çalışmakta oldukları iş yerlerinde karar verici pozisyona yükselirler, %20’si şef, müdür ve benzeri bir pozisyonda yer alır. 4.Mezunların %15’i, araştırma geliştirme kültürünü kazanmak ve yaygınlaştırmak üzere kendi alanında ya da diğer alanlarda lisans üstü eğitime devam eder. 5.Mesleki faaliyetlerini insanlığa hizmet ve toplum refahını yükseltme yönünde daha etkin kılabilmek ve geliştirmek için afet konularında çalışır ve faaliyetlerini meslek odasının bir üyesi olarak devam eder.

13 Ölçüt 3 Program Çıktıları Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 3 Program Çıktıları

14 ÖLÇÜT 3 PROGRAM ÇIKTILARI mezun oluncaya kadar  Program çıktıları, öğrencilerin mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi, becer ve davranışları tanımlayan ifadeler olmalıdır.  Mühendislik programları, mezunlarının bu ölçütte yer alan 11 niteliğe sahip olduğunu kanıtlamalıdır. program çıktılarının kanıtlamalıdır  Mühendislik programları, mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerin program çıktılarının tümüne sahip olduklarını kanıtlamalıdır.

15 ÖLÇÜT 3 PROGRAM ÇIKTILARI (a) (a)Matematik, fen, ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi (b) (b) Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi, (c) (c)İstenilen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi (d) (d)Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi, (e) (e)Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, (f) (f) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, (g) (g) Etkin iletişim kurma becerisi, (h) (h)Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim, (i) (i)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi, (j) (j)Çağın sorunları hakkında bilgi, (k) (k)Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.

16 ÖLÇÜT 3 İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PROGRAM ÇIKTILARI 1.Temel matematik, fen bilimleri ile temel mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanma becerisi. 2. Temel mühendislik ve İnşaat Mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisi. 3. İstenilen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde karmaşık bir sistemi, parçayı ya da süreci gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlama becerisi, bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4. İnşaat Mühendisliği uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme, ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı paket programları etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5. İnşaat Mühendisliği ve temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçları analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisi. 6.Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi. 7. Bireysel olarak, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 8. Türkçe ve İngilizce etkin iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi, verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüvene ve mesleki donanıma sahip olma becerisi 9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 10. Mühendislik yaklaşımlarındaki mesleki ve etik sorumluluk bilinci. 11. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş yeri uygulamaları hakkında bilgi ve farkındalık; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık; insana ve doğaya duyarlı mühendislik çözümleri üretme becerisi. 12. İnşaat mühendisliği çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi, İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

17 Ölçüt 4 Sürekli İyileştirme Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 4 Sürekli İyileştirme

18 ÖLÇÜT 4 SÜREKLİ İYİLEŞTİRME elde edilen sonuçların Ölçüt 2Ölçüt 3 sistematik Kurulan ölçme değerlendirme sistemlerinden elde edilen sonuçların programın sürekli iyileştirilmesine yönelik olarak kullanıldığına ilişkin kanıtlar sunulmalıdır. Bu iyileştirme çalışmaları, başta Ölçüt 2 ve Ölçüt 3 ile ilgili alanlar olmak üzere, programın tüm gelişmeye açık alanları ile ilgili, sistematik bir biçimde toplanmış, somut verilere dayalı olmalıdır.

19 Ölçüt 5 Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 5 Eğitim Planı

20 ÖLÇÜT 5 EĞİTİM PLANI  Eğitim programı, kurum özgörevi ve program eğitim amaçları ile uyumlu olmak üzere gerekli bileşenleri içermeli ve bu bileşenlere yeterli zaman ayırmalıdır. Öğrenciler  Öğrenciler, Önceki derslerde edindikleri bilgi ve becerileri kullanacakları, Mühendislik standartlarını ve gerçekçi kısıtları içerecek bir ana tasarım deneyimiyle bir ana tasarım deneyimiyle mühendislik uygulamasına hazırlanmalıdır. Meslek Eğitimi  Meslek Eğitimi, Bir yıllık temel matematik ile disipline uygun temel bilim (deneysel çalışma ile birlikte) eğitimi mühendislik tasarımı eğitimi Bir buçuk yıllık temel mühendislik bilimleri ile öğrencinin alanına uygun mühendislik tasarımı eğitimi, Eğitim programının teknik içeriğini bütünleyen, kurum ve program amaçları doğrultusunda genel eğitim bileşenlerinden oluşmalıdır.

21 Ölçüt 6 Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

22 ÖLÇÜT 6 ÖĞRETİM KADROSU sayıcatüm alanlarını  Öğretim kadrosu sayıca yeterli olmalı ve programın tüm alanlarını kapsamalıdır.  Her biri yeterli düzeyde olmak üzere, Öğretim üyesi-öğrenci ilişkisini Öğretim üyesi-öğrenci ilişkisini, Öğrenci danışmanlığını Öğrenci danışmanlığını, Üniversiteye hizmeti, Mesleki gelişimini ve Sanayiişverenlerle Sanayi, meslek kuruluşları ve işverenlerle ilişkiyi sürdürebilecek sayıda öğretim üyesi bulunmalıdır. yeterli niteliklere  Öğretim kadrosu yeterli niteliklere sahip olmalı ve programın sürdürülmesini, değerlendirilmesini, ve iyileştirilmesini sağlamalıdır.

23 Ölçüt 7 Altyapı Öğretim Kadrosu Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

24 ÖLÇÜT 7 ALTYAPI  Sınıflar, laboratuvarlar ve diğer teçhizat, program amaçlarına ulaşmak için yeterli ve öğrenmeye yönelik bir atmosfer hazırlamaya yardımcı olmalıdır.  Öğrenci-öğretim üyesi ilişkilerini canlı tutacak ve mesleki gelişim ile mesleki faaliyetlere ortam yaratacak uygun altyapı mevcut olmalıdır.  Program, öğrencilerin modern mühendislik araçlarını kullanmayı öğrenecekleri olanakları sağlamak zorundadır.  Bilgisayar ve enformatik altyapıları, öğrenci ve öğretim üyelerinin mesleki gelişimleri ile kurumun ve programın eğitim amaçlarının desteklenmesi yönünde yeterli düzeyde olmalıdır.

25 Ölçüt 5 Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 8 Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar

26 ÖLÇÜT 8 KURUM DESTEĞİ & PARASAL KAYNAKLAR  Üniversitenin desteği, parasal kaynaklar ve yapıcı liderlik, programm sürdürülebilmesi ve niteliği igin yeterli düzeyde olmalıdır.  Kaynaklar, nitelikli bir öğretim kadrosunu çekecek, tutacak ve mesleki gelişimini sürdürmesini sağlayacak yeterlilikte olmalıdır.  Program igin gereken altyapıyı temin etmeye, bakımını yapmaya ve işletmeye yetecek parasal kaynak bulunmalıdır.  Bunlara ek olarak, program gereksinimlerini karşılayacak destek personeli ve kurumsal hizmetler sağlanmalıdır.

27 Ölçüt 5 Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 9 Organizasyon & Karar Alma

28 ÖLÇÜT 9 ORGANİZASYON VE KARAR ALMA SÜREÇLERİ program çıktılarının gerçekleştirilmesini ve eğitim amaçlarına ulaşılmasını Yükseköğretim kurumunun organizasyonu ile rektörlük, fakülte, bölüm ve varsa diğer alt birimlerin kendi içlerindeki ve aralarındaki tüm karar alma süreçleri, program çıktılarının gerçekleştirilmesini ve eğitim amaçlarına ulaşılmasını destekleyecek şekilde düzenlenmelidir.

29 Ölçüt 5 Eğitim Planı Öğretim Kadrosu Altyapı Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler Ölçüt 10 Programa Özgü Ölçütler

30 ÖLÇÜT 10 PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER (İnşaat ve Benzeri Adlı Mühendislik Programları Program Ölçütleri) •Mezunların, aşağıdaki niteliklere sahip olduğu kanıtlanmalıdır:  Türevsel denklemleri de içerecek biçimde matematik, olasılık hesapları ve istatistik, matematiğe dayalı fizik ve genel kimya konularında yeterlilik;  İnşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az dördünde yeterlilik;  İnşaat mühendisliğinin kabul görmüş temel alanlarının en az ikisinde laboratuvar deneyi yapabilme ve verileri yorumlayıp analiz edebilme becerisi;  Ders programında meslek eğitimiyle entegre biçimde yürütülen tasarım deneyimleri aracılığıyla kazanılmış inşaat mühendisliğinde tasarım becerisi;  İş alama, pazarlık usulü ihale ya da kaliteye dayalı seçme süreçleri, bir projeyi tamamlamak için tasarımcı ve inşaatçıların nasıl etkileştikleri, yeterliliğin ve sürekli eğitimin önemi gibi meslek uygulama meseleleri hakkında bilgi.

31 FAKÜLTEMİZDEKİ MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ TAKVİMİ programın MÜDEK değerlendirmesi için niyet beyanında bulunulmuştur programa ait Özdeğerlendirme Raporları ve Kurum Profili MÜDEK Yönetim Kurulu Başkanlığı’na gönderilmiştir. Ziyaret Planı Ocak 2014 MÜDEK tarafından Kesin ‘Ziyaret Planı’nın bildirimi beklenmektedir. MÜDEK Saha Ziyareti MÜDEK Saha Ziyareti gerçekleştirilecektir.

32 MÜDEK Değerlendiricileri  Akademisyen  İş Dünyasında Deneyimli Mühendisler Öğrenci Değerlendiriciler (Yeni)  Öğrenci Değerlendiriciler (Yeni)  «MÜDEK DEĞERLENDİRMELERİNE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ KATILIMI ÖNCÜ UYGULAMA ESASLARI»

33 SON GELİŞME PROGRAM DEĞERLENDİRMELERİ MÜDEK DEĞERLENDİRMELERİNE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ KATILIMI ÖNCÜ» PROJESİ SON GELİŞME PROGRAM DEĞERLENDİRMELERİ « MÜDEK DEĞERLENDİRMELERİNE ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİ KATILIMI ÖNCÜ» PROJESİ kalite değerlendirme takımlarında öğrenci üyelerin de bulunmasını zorunlu kılmaktadır  ESG belgesinin kalite güvence kuruluşları için getirdiği Avrupa standartları, kalite değerlendirme takımlarında öğrenci üyelerin de bulunmasını zorunlu kılmaktadır. Bu kapsamda değerlendirme döneminde iki kurumdaki değerlendirmede öğrenci değerlendirici katılımı öncü uygulama olarak başlatıldı. Uygulamanın döneminde 6 kurumda yapılacak değerlendirmelerde devam etmesi planlanmakta. Uygulama esasları:  Değerlendiriciler mühendislik lisans ve yüksek lisans öğrencileri arasından seçilir.  Takımda öğrenci değerlendirici yer alması konusunda kurumun onayı alınır  Takım başkanı tarafından yönlendirilir ve kurumdaki öğretim üyeleri ve yöneticilerle toplantı ve görüşmeler dışındaki tüm değerlendirme etkinliklerine katılabilir. Kurumdaki öğrencilerle teması esas görevidir. Ölçüt 1 (Öğrenciler)Ölçüt 7 (Altyapı) Ölçüt 9 (Karar Alma Süreçleri)  Öğrenci değerlendiriciler, Ölçüt 1 (Öğrenciler), Ölçüt 7 (Altyapı) ve Ölçüt 9 (Karar Alma Süreçleri) kapsamındaki değerlendirmelerle ilgilenirler.

34 ÖLÇÜTFAKÜLTEBÖLÜM Ölçüt 1.3. Kurum ve/veya program tarafından başka kurumlarla yapılacak anlaşmalar ve kurulacak ortaklıklar ile öğrenci hareketliliğini teşvik edecek ve sağlayacak önlemler alınmalıdır. X Ölçüt 1.4. Öğrenci ders ve kariyer planlaması konularında yönlendirecek danışmanlık hizmeti verilmelidir. X Ölçüt 1.5. Öğrencilerin program kapsamındaki tüm dersler ve diğer etkinliklerdeki başarıları şeffaf, adil ve tutarlı yöntemlerle ölçülmeli ve değerlendirilmelidir. X Ölçüt 7.1. Sınıflar, laboratuvarlar ve diğer teçhizat, eğitim amaçlarına ve program çıktılarına ulaşmak için yeterli ve öğrenmeye yönelik bir atmosfer hazırlamaya yardımcı olmalıdır. XX Ölçüt 7.2. Öğrencilerin ders dışı etkinlikler yapmalarına olanak veren, sosyal ve kültürel gereksinimlerini karşılayan, mesleki faaliyetlere ortam yaratarak mesleki gelişimlerini destekleyen ve öğrenci-öğretim üyesi ilişkilerini canlandıran uygun altyapı mevcut olmalıdır. XX Ölçüt 7.3. Programlar öğrencilerine modern mühendislik araçlarını kullanmayı öğrenecekleri olanakları sağlamalıdır. Bilgisayar ve enformatik altyapıları, programın eğitim amaçlarını destekleyecek doğrultuda, öğrenci ve öğretim üyelerinin bilimsel ve eğitsel çalışmaları için yeterli düzeyde olmalıdır. XX Ölçüt 7.4. Öğrencilere sunulan kütüphane olanakları, eğitim amaçlarına ve program çıktılarına ulaşmak için yeterli düzeyde olmalıdır. XX Ölçüt 7.5. Öğretim ortamında ve öğrenci laboratuvarlarında gerekli güvenlik önlemleri alınmış olmalıdır. Engelliler için altyapı düzenlenmesi yapılmış olmalıdır. XX Ölçüt 9. Yükseköğretim kurumunun organizasyonu ile rektörlük, fakülte, bölüm ve varsa diğer alt birimlerin kendi içlerindeki ve aralarındaki tüm karar alma süreçleri, program çıktılarının gerçekleştirilmesini ve eğitim amaçlarına ulaşılmasını destekleyecek şeklide düzenlenmelidir. XX ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRİCİLERİN İLGİLENECEĞİ ÖLÇÜTLER

35 Neden Sürekli İyileşme, Neden Akreditasyon? Neden Sürekli İyileşme, Neden Akreditasyon?

36 ÖĞRENCİLERDEN BEKLENTİLERİMİZ MÜDEK ve sürekli iyileştirme çalışmalarını sahiplenmeleri ve bu konularda takipçi olmaları  Eğitim-öğretim faaliyetlerinin daha etkin hale getirilebilmesi amacıyla MÜDEK ve sürekli iyileştirme çalışmalarını sahiplenmeleri ve bu konularda takipçi olmaları mudek.org.tr MÜDEK süreci ve amacı hakkında daha ayrıntılı bilgi edinmeleri (mudek.org.tr) MÜDEK çalışmalarına aktif destek verme (komisyonlarda görev alma) Anketlere katılım ve gerçekçi ve samimi cevaplar verme Öğrenci temsilciliği uygulamasından daha etkin yararlanılması (şikayet, öneri ve görüşlerin Bölüm ve Fakülte yönetimine iletilmesi) Web sayfasındaki şikayet/öneri sisteminin aktif olarak kullanılması Bölüm eğitim amaçları ile program çıktıları konusunda farkında olma *Öğrenme çıktılarının ilgili öğretim üyesi ile dönem başında tartışılması; ara sınav sonralarında değerlendirilmesi *Sınav sorularının dönem başında ilan edilen konular ve öğrenme çıktıları ile uyumlu olması,

37 AKADEMİK DEĞERLENDİRME, GERİ BESLEME VE GELİŞTİRME SİSTEMİ AEFIS

38

39 SORULAR  Akreditasyon, Fakültemizi/Bölümünüzü tercih etmenizde ne kadar etkin oldu?  Müdek akreditasyon süreci hakkında yeterli bilgiye sahip misiniz?  Fakültemizdeki akreditasyon süreci ve iklimi lisans eğitiminizi nasıl etkilemektedir?

40 Başarılı bir değerlendirme süreci geçirmemiz dileği ile TEŞEKKÜRLER


"MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları