Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pas Geçme Eğitimi Flying a Manual Go-Around (B737) Gökhan DENİZER SunExpress.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pas Geçme Eğitimi Flying a Manual Go-Around (B737) Gökhan DENİZER SunExpress."— Sunum transkripti:

1 Pas Geçme Eğitimi Flying a Manual Go-Around (B737) Gökhan DENİZER SunExpress

2 Sunuş Planı •Pas Geçme Eğitimi •Flying a Manual Go Around (B737)  B737 Go-Around Modları  FCOM Go-Around Usulleri  FCTM Go-Around Usulleri 2

3 Sunuş Planı •Pas Geçme Eğitimi •Flying a Manual Go Around (B737)  B737 Go-Around Modları  FCOM Go-Around Usulleri  FCTM Go-Around Usulleri 3

4 •Bilgisayar Tabanlı Eğitim (CBT) •Operasyon Usulleri Eğitimi (OPT) •Simülatör Eğitimi •Uçuş Eğitimi (LIFUS) •Yıllık Yeterlilik Kontrolü (LPC) •Operatör Yeterlilik Kontrolü (OPC) •Uçuş Emniyet Pas Geçme Eğitimi 4 Tipte İntibak Eğitimi

5 •Bilgisayar Tabanlı Eğitim (CBT) Pas Geçme Eğitimi 5

6 6 •Operasyon Usulleri Eğitimi (OPT)

7 •Simülatör Eğitimi  İki motor pas geçme  Tek motor pas geçme  Düşük görüş şartlarında pas geçme •Boeing Tip İntibak Eğitim Programı:  Eğitim2 motor: 9, 1 motor(zorunlu): 3  Kontrol2 motor: 2, 1 motor(zorunlu): 1  Düşük Görüş2 motor(zorunlu): 6, 1 motor: 1 Pas Geçme Eğitimi 7

8 8 •Uçuş Eğitimi (LIFUS)  Şartlar gerektirdiğinde pas geçme

9 •Yıllık Yeterlilik Kontrolü (LPC)  İki seans : 1.Tazeleme (Recurrent) 2.Yeterlik (Proficiency) Pas Geçme Eğitimi 9

10 •Yıllık Yeterlilik Kontrolü (LPC) Pas Geçme Eğitimi 10

11 Pas Geçme Eğitimi •Operatör Yeterlilik Kontrolü (OPC)  İki seans : 1.Tazeleme (Recurrent) 2.Yeterlik (Proficiency) 11

12 Pas Geçme Eğitimi •Operatör Yeterlilik Kontrolü (OPC)  İki seans : 1.Tazeleme (Recurrent) 2.Yeterlik (Proficiency) 12

13 •Uçuş Emniyet •Raporlama •Denetim •Geri bildirim Pas Geçme Eğitimi 13

14 Pas Geçme Eğitimi Anketi 14 Go-Around Safety Forum - June 18th 2013 Capt. Pascal Kremer Dünyadan bölgelere göre katılım

15 Pas Geçme Eğitimi Anketi 15 Go-Around Safety Forum - June 18th 2013 Capt. Pascal Kremer Aşağıdaki go-around ile ilgili öğelerden hangileri şirketinizin eğitim programlarına dahil edilmiştir?

16 Pas Geçme Eğitimi Anketi 16 Go-Around Safety Forum - June 18th 2013 Capt. Pascal Kremer Aşağıdaki go-around ila ilgili öğelerden hangileri şirketinizin eğitim programlarına dahil edilmiştir?

17 Pas Geçme Eğitimi Anketi 17 Go-Around Safety Forum - June 18th 2013 Capt. Pascal Kremer Aşağıdaki go-around ile ilgili öğelerden hangileri şirketinizin eğitim programlarına dahil edilmiştir?

18 Pas Geçme Eğitimi Anketi 18 Go-Around Safety Forum - June 18th 2013 Capt. Pascal Kremer Aşağıdaki araçlardan hangisi go-around eğitimin etkinliğini izlemek için kullanayorsunuz?

19 •Eğitim süreci:  Etkinlik  Zaman ve maliyet •Arızasız minimumlarda inişten vaz geçme ?? Pas Geçme Eğitimi 19

20 Sunuş Planı •Pas Geçme Eğitimi •Flying a Manual Go Around (B737)  B737 Go-Around Modları  FCOM Go-Around Usulleri  FCTM Go-Around Usulleri 20

21 B737 Go-Around Modları 1.A/P Go-Around 2.F/D Go-Around 3.Single Engine F/D Go-around 21 Boeing 737 NG – FCOM Vol.2

22 •Çift otopilot gereklidir, FLARE arm olmalı ve oturuştan önce pas geçilmeli. •TOGA ile birlikte :  A/T – GA mode  Roll – kapalı (F/D yer izini tutar)  Pitch – TO/GA mode (F/D 15° burun yukarı)  MCP IAS penceresi – kapalı  PFD’de sürat mevcut flap süratini gösterir A/P Go-Around 22 Boeing 737 NG – FCOM Vol.2

23 TO/GA Modu Sonlandırma : •400’ RA öncesi : iki A/P ve F/D OFF yapılmalı. •400’ RA sonrası; roll mode  Önce roll mode seçilirse:  Seçilen roll mode tek otopilot olarak devreye girer,  Pitch mode TO/GA’da devam eder. pitch mode  Önce pitch mode seçilirse:  Seçilen pitch mode tek otopilot olarak devreye girer,  İkinci otopilot devreden çıkar,  Roll mode CWS R olarak devreye girer.  A/T GA mode herhengi bir pitch mode seçildiğinde ya da ALT ACQ ikazında sonlanır. A/P Go-Around 23 Boeing 737 NG – FCOM Vol.2

24 F/D Go-Around •Manuel F/D Go-around moda;  2000’RA altında ve  F/D Takeoff mode’da değilken geçilebilir. •TOGA ile birlikte :  A/T – GA mode  Otopilot devreden çıkar  Roll – kapalı (F/D yer izini tutar)  Pitch – TO/GA mode (F/D 15° burun yukarı)  MCP IAS penceresi – kapalı  PFD’de sürat mevcut flap süratini gösterir 24 FD Boeing 737 NG – FCOM Vol.2

25 TO/GA Modu Sonlandırma : •400’ RA öncesi : iki F/D OFF yapılmalı. •400’ RA sonrası; roll mode  Önce roll mode seçilirse:  Seçilen FD roll mode devreye girer,  FD Pitch mode TO/GA’da devam eder. pitch mode  Önce pitch mode seçilirse:  Seçilen FD pitch mode devreye girer,  FD roll mode otomatik olarak HDG SEL olur.  A/T GA mode herhengi bir pitch mode seçildiğinde ya da ALT ACQ ikazında sonlanır. A/P Go-Around 25 Boeing 737 NG – FCOM Vol.2

26 FCOM Go-Around Usulleri 26 Boeing 737 NG – FCOM Vol.1

27 FCOM Go-Around Usulleri 27 Boeing 737 NG – FCOM Vol.1

28 FCOM Go-Around Usulleri 28 Boeing 737 NG – FCOM Vol.1

29 FCTM Go-Around Usulleri 29 Boeing 737 NG - FCTM

30 Sunuş Planı •Pas Geçme Eğitimi •Flying a Manuel Go Around (B737)  B737 Go-Around Modları  FCOM Go-Around Usulleri  FCTM Go-Around Usulleri 30

31 Teşekkürler... Soru - Görüş ve Öneriler ?


"Pas Geçme Eğitimi Flying a Manual Go-Around (B737) Gökhan DENİZER SunExpress." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları