Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KATI MODELLEME -2 DE ANLATILACAK KOMUTLAR 1-Linear Pattern (Doğrusal Çoğaltma) 2-Circular Pattern (Dairesel Çoğaltma) 3-Curve Driven Pattern (Eğrisel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KATI MODELLEME -2 DE ANLATILACAK KOMUTLAR 1-Linear Pattern (Doğrusal Çoğaltma) 2-Circular Pattern (Dairesel Çoğaltma) 3-Curve Driven Pattern (Eğrisel."— Sunum transkripti:

1

2 KATI MODELLEME -2 DE ANLATILACAK KOMUTLAR 1-Linear Pattern (Doğrusal Çoğaltma) 2-Circular Pattern (Dairesel Çoğaltma) 3-Curve Driven Pattern (Eğrisel Yörünge Klavuzluğunda Çoğaltma) 4-Sketch Driven Pattern (Taslak Çizime Uygun Çoğaltma) 5-Table Driven Pattern 6-Fill Pattern 7-Convert Entities 8-Deform 9-Equations 10-Kopyala-Yapıştır 11-Fillet Expert 12-Delik Sihirbazı 13-Sketch Tabanlı Çoğaltma 14-Tablolu Çoğaltma 15-Eksenli Büküm

3 16-Sweep İle Kesme 17-Join (Birleştirme) 18-Kademeli Sketch 19-Loft Uygulamaları 20-Menüler 21-3D Sweep 22-Twist Solid

4 1- Linear Pattern (Doğrusal Çoğaltma) Unsurları, yüzeyleri ya da katı modelleri doğrusal olarak bir ya da iki yönde istenilen aralıkta çoğaltmak için kullanılır.

5 2-Circular Pattern (Dairesel Çoğaltma) Unsurları, yüzeyleri yada katı modelleri belirlenecek bir dönme ekseni etrafında istenilen sayıda ve açıda çoğaltmak için kullanılmaktadır. Dairesel çoğaltma yapılacak nesne, eksen seçilip gerekli parametreler girilince dairesel olarak çoğaltılır.

6 3- Curve Driven Pattern (Eğrisel Çoğaltma) Komut Linear Pattern ve Circular Pattern komutlarında olduğu gibi bir unsur, yüzey yada katının istenilen aralıklarda ve istenilen sayıda çoğaltılması için kullanılmaktadır. Farkı çoğaltma sırasında seçilen yön vektörünün eğrisek bir yörüngeye sahip olabilmesidir.

7 4- Sketch Driven Pattern Çoğaltılacak nesne, daha önceden oluşturulmuş olan noktalara veya taslak nesnelerine göre komutlandırılır.

8 5-Table Driven Pattern (Tablolu Çoğaltma) Unsurları tablo ile çoğaltma yöntemidir. Parça üzerine belirli ölçülerde çizilen unsuru, yine parça üzerinde x ve y yönünde istenilen ölçüleri vererek, istenilen yerlerde çoğaltma yöntemidir.

9 6- Fill Pattern (Doldurarak Çoğaltma) Parça üzerine çizilen unsurları, seçilen yüzeyde, standart şekillerde doldurarak çoğaltma işlemi yapmaktadır.

10 7-Convert Entities (Objeleri Döüştür) Değişik geometrilerde oluşturulmuş bir parçanın herhangi bir yüzeyine, bu geometrileri aktarma işlemi yapmaktadır. Yani kısaca, sketch açılan yüzeye, parça üzerinden geometri aktarma işlemi yapmaktadır.

11 8-Deform Deform komutu, karmaşık yüzey veya katı modelin biçiminin bir kısmını ya da tamamını, modeli olşturmak için kullanılan Sketchler ve kısıtlamalardan bağımsız olarak değiştirmek için kullanılmaktadır.

12 10-Kopyala - Yapıştır Kopyala- Yapıştır komutu katı model üzerindeki şekilleri, aynı katı model üzerindeki başka yerlere aktaran komuttur. Bunun için “ Ctrl C ve Ctrl V ” komutları kullanılır.

13 11- Fillet Expert Fillet Expert komutu, seçtiğimiz yüzeye yada köşelere en uygun çapta kavisi otomatik olarak oluşturmaya yarayan komuttur. Köşeye yada yüzeye tıkladığımız zaman ekrana gelecek olan pencereden, seçtiğimiz kenarla birlikte istediğimiz köşelerede otomatik olarak kavis oluşturabiliriz.

14 12-Hole Wizard (Delik Sihirbazı ) Değişik kesite sahip standart deliklerin (silindirik havşa başlı cıvata deliği Counterbore, konik havşa başlı cıvata deliği-Countersink, normal delik- Hole, vida deliği-Tap, boru vidası deliği – Pipe tap, vb.), modelin yüzeyleri üzerinde otomatik olarak oluşturulmasını sağlayan bir sihirbazdır. Komut uygulandıktan sonra kullanılacak delik tipinin ve standarda uygun delik parametrelerinin ayarlanacağı bir pencere ekrana gelmektedir.İstenilen delik tipi seçildikten sonra, ilgili delik tipine ait standart, delik tipi ve delik boyutları parametreleri ayarlanır.

15 13-Flex (Eksenli Büküm ) Flex komutu, karmaşık katı ya da yüzey bmodellerin etkili bir şekilde esneterek modifiye edilmesi için kullanılan bir komuttur. Flex komutu altında dört farklı uygulama imkanı vardır. Bunlar; Bending (Büküm), Twisting (Burkma), Tapering (Koniklik verme), Stretching (Sündürme)’ dir.

16 14-Sweep ile Kesme Katı modele dik olan bir düzlem üzerinde oluşturulan modelin, daha önceden katı model üzerine çizilen patikayı izleyerek, katı model üzerinde kesme işlemi yapmasıdır.

17 15-Join (Birleştirme) Montaj sayfasındaki bir veya birden daha fazla katı modeli tek bir katıya dönüştürmek için kullanılır.

18 16-Kademeli Sketch Kademeli Sketch, tek bir sketch kullanarak aşama aşama parçayı katılayabilen, bir işlemdir.

19 17- Loft Uygulamaları Loft komutu farklı düzlemlerde ayrı birer sketch olarak çizilmiş kesitler arasında yumuşak geçişler yaparak katı model oluşturmak için kullanılmaktadır.

20 18-3D Sweep 3D çizimde oluşturulan sketch patika olarak kabul edilir ve bu çizime dik bir düzlemde değişik geometrilerde çizilen parçalar bu patika yolu izleyerek yani, sürünerek katılaşma işlemi gerçekleştirir.

21 19-Twist Solid Twist Solid, 3D Sweep’de olduğu gibi, 3 boyutlu sketchte oluşturulan çizim bir patika yol izleyerek, yani izlediği yol boyunca, süpürerek katı oluşturur.

22 20-Equations Önceden oluşturulmuş çizimler için denklem kurarak daha sonra bu çizimlerin boyutlarında değişiklik yapılmasını sağlar.


"KATI MODELLEME -2 DE ANLATILACAK KOMUTLAR 1-Linear Pattern (Doğrusal Çoğaltma) 2-Circular Pattern (Dairesel Çoğaltma) 3-Curve Driven Pattern (Eğrisel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları